Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja Benbri dat heb ik ook wel, zorgen en druk maken om letterlijk niks, wat kan je het in je hoofd dan druk hebben maar in werkelijkheid valt het reuze mee en draai je daar normaal je hand niet voor om.

jee zeg ik hoop dat je snel van je pijn af bent en dat je wat meer duidelijkheid krijgt.

ik heb wel een droger, maar die zuipt zoveel energie, ik doe het vaak zo laat het een dag op een rekje hangen en dan nog even in de droger, word het toch nog lekker zacht en redelijk snel droog. en dan kan de volgende was weer op het rekje hangen:)

ik heb 2 van die wasrekjes en die hangen nu vol, in de douche is het snel droog, boven geen ruimte voor de was.

wil tenminste geen wasrekjes op de slaapkamers hebben staan.

ik moet nog 4 weken werken dan heb ik 3 weken vakantie en dan begint mijn verlof, maar kijk er wel naar uit hoor, bukken word lastiger en 3 uur bikkelen achter elkaar is best zwaar aan het worden.

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oh, ik benijd jullie allemaal wel hoor! Ik moet tot 20 januari werken! Heb wel tussen kerst en oudjaar vrijgenomen, maar daarna dus nog 2.5 week verder bikkelen...

Wellicht tegen die tijd wel wat minder uurtjes, maar voorlopig nog fulltime...

Geplaatst

Ben vanochtend weer bij de verloskundige geweest. Alles was weer helemaal in orde. De vorige twee keren werd er steeds gezegd dat mijn buik al zo hoog zit, maar nu was het blijkbaar opeens geen probleem meer. Heb het nog wel gevraagd, maar ze zei dat mijn schaambot erg laag zit en mijn baarmoeder hoog en dat je dan automatisch op veel centimeters uitkomt.... (ze meten altijd de lengte van de buik). Mijn navel schijnt niet helemaal in het midden te zitten, maar iets naar boven. Nou ja, het zal allemaal wel....

Ze heeft ook even gevoeld en de grootte van de baby komt overeen met de duur van de zwangerschap.

Bloeddruk was ook weer in orde. Over een glucosetest hoor ik haar niet, dus geen idee. Er zullen wel geen aanwijzingen zijn zodat ze het nodig vindt denk ik dan maar. Over 3 weekjes weer terugkomen. Dan ben ik alweer ruim 31 weken zwanger en dan begint het toch wel echt serieus dichtbij te komen......

Krijg toch wel een beetje de kriebels als ik over de bevalling ga nadenken..... Het wordt voor mij mijn eerste kindje en heb dus geen idee wat me te wachten staat. Het lijkt me eerlijk gezegd doodeng.

Geplaatst

oh lieverd....het is mijn 3e zwangerschap en nog steeds weet ik niet wat ik kan verwachten, behalve dat het pijn doet en dat het geheel natuurlijk en vanzelf gaat....dus meis....het komt er toch wel uit, hoe dan ook...probeer je er niet druk om te maken (makkelijk gezegt he, zie zelf tegen de persweeen op, hahaha)...

Geplaatst

Wellicht ben ik ontzettend naief hoor, maar ik heb juist onwijs veel zin in de bevalling!

Het zal ongetwijfeld vreselijk zeer doen enzo maar dat wil ik allemaal meemaken om hem all by myself op de wereld te zetten.

Eef, ook jij kan dat!

Geplaatst

Melis, ook ik heb er heel veel zin in, nou ja ik kijk er naar uit. Tuurljk zal het pijn doen en ik hoop maar dat het gewoon thuis gaat lukken, maar zie er niet tegenop.

Lianne, wat een mooi buikje!!

Hier nog 4 weken werken en dan start mijn verlof, ik heb 6 weken ervoor, mede omdat kerst en oud en nieuw er tussen zit en omdat het werk lichamelijk vrij zwaar is, dus raen ze dat aan. Heerlijk vooruitzicht dus. Merk nu ook wel dat het allemaal wat moeilijker wordt, speelgoed opruimen, kids optillen als er wat is. Ik zit vrij veel bijze op de grond en dan is het opstaan weer lastiger.pfff.

Wel allemaal trucjes voor mezelf gevonden om het makkelijker te maken. Veel kindjes verschoon ik staand en als ze gepoept hebben laat ik ze zelf met het trapje omhoog klimmen. Speelgeod veeg ik allemaal met een bezem naar de kast en dan ga ik voor de kast zitten om alles goed neer te zetten.

Nu wel een paar zware weken omdat we in het restaurant 3 weken zonder personeel zitten, dus ik draai nu24 uur op mijn eigen werk en nog een uur of30/35 in het restaurant. Volgendeweek begint het meisje wat bij ons komt werken en dan kan ik het eindelijk rustig aan gaan doen. En ik ben er heeeeel erg aan toe.

Dinsdag naar de vk en dan moet ik urine meenemen om op eiwitten te testen en gaat ze mijn ijzer bekijken, hopenlijk is dat allemaal goed, al denk ik dat mijn bloeddruk en ijzer wel te laag zullen zijn.

Nou zo nog even bikkelen en dan vanavond lekker slapen en morgen weer yoga!!

Geplaatst

das niet naief hoor...en ik heb er ook wel zin in, in zoverre....dat ik haar eindelijk in handen heb en dat het pijn doet, sja...het gaat er nou eenmaal heeeeeel klein in, maar komt er niet zo klein uit natuurlijk, hahaha...maar ik heb natuurlijk wel de pers ervaring en normaal moet dat ook een opluchting zijn, maar doordat het bij mijn zoon niet helemaal goed ging ben ik er huiverig voor en dat was ik bij mijn dochter ook, terwijl zij er toch uit was in 2 persweeen...tis een beetje ervaring daarmee...maar verder de weeen enzo?? neuh...niet bang voor :) ik moet ook altijd wel lachen om die amerikaanse bevallingen...:) maar tis waar iedereen voor kiest. ik zou niet voor pijnbestrijding kiezen, maar gewoon omdat ik vind dat dat erbij hoort en natuurlijk is pijnloos ook erg lekker, maar dat hoort nou eenmaal niet (maar dit is allemaal mijn mening uiteraard :)

Geplaatst

Hoi Dames,

Het begint nu echt op te schieten.

Het lijkt nog maar zo kort geleden dat we met zn allen tegen de 12 weken echo aanzaten.

@Lianne: wat een mooie buik. Die van mij is volgens mij nog wel wat kleiner, maar ik loop ook een weekje of twee op je achter volgens mij.

@Ink: wat fijn dat jullie het mooi hebben gehad in Thailand. Waar zijn jullie globaal gezien allemaal geweest? Wij hebben vorig jaar een rondreis door Thailand gemaakt. Het is inderdaad een prachtig land. En wat super om te horen dat het wat beter met je moeder gaat. Naar dat ze nog veel op bed ligt, maar gelukkig is ze herstellende. Wat was dat schrikken een paar weken geleden.

@Marjan: poehh wat een smak heb je gemaakt. Gelukkig is het met de kleine allemaal goed. Dat is nu toch je eerste zorg. Maar kapotte tanden is ook erg naar. Hoop dat ze er snel wat aan kunnen doen en dat het je niet al te veel geld gaat kosten.

@Benbri: de pijn herken ik wel. Ik heb dat op sommige dagen ook. Twee keer was het een blaasontsteking, maar het komt ook geregeld doordat de kindjes tegen organen aan aan het drukken zijn.

@Fren: nog even volhouden. Als je je goed voelt is werken ook wel zo prettig. Ik ben het thuiszitten ook wel aardig beu. Maar de laatste weekjes zijn wel zwaar volgens mij. Hoeveel weken van de te voren ga je stoppen? 4 of 6?

@Eef: fijn dat het allemaal goed was bij de verloskundige.

Hier gaat het wel aardig, al wordt het net zoals bij iedereen wel zwaar nu.

Ik merk dat ik niet meer lang in dezelfde houding kan liggen en dat lopen wat meer moeite gaat kosten. Hoewel ik gelukkig nog wel een boodschap kan doen. Vanmorgen weer cesartherapie gehad. De therapeut viel het ook op dat ik wat moeilijker ga lopen. Daar een band gepast ter ondersteuning van je buik en rug. Dat was super. Ik heb er dus net meteen maar 1 besteld (Babybelt Anita). Het is dus geen modieuze buikband, maar echt een band ter ondersteuning. Deze zit ook onder je kleding. Ik laat het julle weten hoe het bevalt. Denk dat ik hem maandag binnen heb.

Verder werd ik zojuist blij verrast door het CZ kraampakket. Wat ontzettend leuk.

Allle medische spulletjes voor de bevalling zitten erin, maar ook 'het tweelingboek' 'twee grote knuffels van giraffen' en een boekje 'leuke dingen om een leuke papa en mama te zijn'. Echt super dat CZ aan het leuke en medische aspect denkt. En tevens rekening houdt met tweelingen.

Deze week zijn trouwens ook de kamertjes geleverd. Het is zo mooi geworden. En daardoor begint het ook echt te leven. Toch een apart idee om twee bedjes te zien staan waar straks twee kleine mensjes inliggen. Ook de rest is zo'n beetje wel ingeslagen. Nu alleen nog de luiers en verzorgingsproducten. Dus de komende weken de folders maar goed in de gaten houden. De kosten zijn immers enorm. En daarbij hebben we in de afgelopen maand ook een nieuwe ketel, wasmachine en droger aan moeten schaffen. Dus dat voelen we wel :)

Nou meiden, een fijne avond!

Groetjes

Geplaatst

Ik zie ook erg uit naar de bevalling! Heb er zoveel zin in. Al mag het van mij nu nog wel even duren, ik ben er nog niet aan toe en de kindjes zeker niet!

Vanmiddag weer controle gehad bij de gyn. Er is weer goed gekeken naar de niertjes en of alles verder naar behoren werkt doordat het niertje niet werkt. Gelukkig is dit het geval, en hoef ik me nergens druk om te maken! Kindjes wegen beide nu goed 1300 gram! Zitten mooi op het gemiddelde van een éénling zwangerschap. Helemaal goed dus!

Nu nog 5 weken werken officieel. Of ik dat haal weet ik niet (denk het niet). Maar dan wel officieel verlof! En dan daarna gaat het enorm hard!!!

Jnr, bij de C1000 zijn de pampers in de aanbieding, 3 pak voor €25. Weet niet of het ook de goede zijn, ga straks even kijken. Wordt vervolgd.

Geplaatst

Net m'n kraampakket in ontvangst genomen. Alle enorme verbanden maar even links laten liggen, maar wel een leuk boek, thermometer en handdoek-cape als cadeau erbij. Leuk!

Geplaatst

Fren - ons verlof gaat dan ook tegelijk in - ik moet ook tot 20 januari. Ga wel kijken of ik tegen die tijd wat minder uur kan maken / kortere dagen ofzo, want heb nog een hoop overuren, dus dan kan ik de laatste periode daar misschien mee compenseren.

Sja, die was! Wij hebben geen droger en klein huisje, dus moet nog even aankijken hoe het allemaal gaat. Hebben nu 1 rekje in trapgat hangen. Moeten nog een traphekje maken en dan kan daar misschien ook nog n rekje aan en dan hoop ik dat we het daar mee redden, want heb geen zin in de aanschaf van een droger, zowel qua kosten als de ruimte die zo'n ding inneemt..

Ik geloof dat ik t kraampakket in de 7e maand pas ergens krijg, dus zal nog even moeten wachten. Soms kan ik ineens zo'n onvoorbereid gevoel krijgen; dat ik allemaal vragen krijg als "hoe zit het ook al weer met om de hoeveel tijd weeën?", hoe zit zus en zo etc. Bijv borstvoeding geven / om de hoeveel uur voeden ongeveer etc etc en dan voel ik me ineens zo dom! Maar dan probeer ik t weer te relativeren en te bedenken dat al die dingen vanzelf wel komen, stapje voor stapje via kraamhulp of wat dan ook, maar toch, is wel een vervelend gevoel...

Heb verder eigenlijk ook wel zin in de bevalling hahaha, wat klinkt dat stom hé? Nu nog niet hoor, maar ik ben gewoon benieuwd hoe het gaat lopen - hoe het voelt, hoe ik reageer etc etc...

Jrn - we zijn in Bangkok begonnen, toen west naar Kanchanaburi, toen een aantal van de eilanden in het zuiden (zowel oost als west kant). Vervolgens vlucht genomen naar Chang Mai en Pai in het noorden. Het gedeelte oostelijk en net ten noorden van Bangkok konden we helaas niet heen ivm de overstromingen. Is inderdaad een erg mooi land. Heel groen, lieve mensen, gemoedelijk, maar wel erg toeristisch viel ons op...

Meiden, nog leuke plannen voor het weekend?

Voor diegenen die misschien online leuke koopjes willen scorenvoor kleertjes nog een tip www.ikenmijnkind.nl : leuke stoere kleding voor hele leuke prijzen ;-). Sorry Benbri - weet dat jij ook bezig bent met opstarten, maar extra keuze is nooit weg toch? Lukt het met het opstarten? Loopt het een beetje?

Liefs!

Geplaatst

Ink, dat is ook mijn streven en ik begreep ook dat de verenigde bedrijfsartsen dat ook aanraden: liever zwangeren toestaan wat minder uren per dag te maken, dan houden ze het langer vol. Ik heb me voorgenomen tot de kerst gewoon door te werken en alles al zoveel mogelijk af te ronden/ voor te bereiden, zodat de 2,5 week in januari minder druk zijn. De laatste week dubbel ik ook met m'n vervangster, dus dat is ook een fijne wetenschap. Helaas me ik door de aard van m'n werk heel erg vooruit denken en dus vooruit werken, ik ben uitgeefster en moet dus nu al bedenken welke boeken we uit gaan geven tot januari 2013...

Wbt de rest als de baby er is, dat zie ik dan allemaal wel. Ik ben redelijk nuchter in die dingen en kan ech m'n schouders ophalen en denken 'vrouwen over de hele wereld krijgen al miljoenen jaren baby's, dan zal het mij toch ook wel lukken?!' misschien een beetje struisvogelpolitiek, maar heb nog genoeg andere dingen aan m'n hoofd op het moment...

Geplaatst

hahahaha....geeft niets hoor ink :) nee...loopt nog niet echt, maar maak ook niet echt superveel reclame. zit nog te wachten tot mijn andere site klaar is,want ik vind deze zo ontzettend saai en onoverzichtelijk en heel veel kleding heb ik ook weer niet op het moment...steek het ook liever in andere dingen dan in de kleding...ben wel bezig met hotfix...zooooo leuk en dat wil ik ook doen met rompers enzo, dus als iemand wat wil qua idee en zo...dan hoor ik het wel. heb gisteren mijn eerste shirtje gemaakt voor min dochter, ben er zooooo blij mee :) zal foto plaatsen, echt...ik glim er gewoon van, hihi

kraampakket moet ik zelf aanschaffen omdat ik maar basis verzekerd ben, dus ik wacht er nog even mee, bovendien ga ik eerst maar vragen wat ik nodig heb, doordat het een ziekenhuis bevalling moet worden heb ik niet het gehele pakket nodig volgens mij, maar anders is het 30 euro, dus het valt nog mee en die kraamverband...is schrikken idd hoe groot ze zijn, maar als je bevallen bent ben je er zo blij mee :) hahaha...

spannend....komt allemaal zo dichtbij, ik besefte mij ineens vannacht dat ik bijna in de laatste 10 weken loop, gewoon bijna 30 weken zwanger en idd...weet nog goed dat we allemaal zaten te stressen en voorzichtig zaten te wezen met de 12 weken grens, hahaha...:)leukleukleuk

knuffels

[ATTACH=CONFIG]2897[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2898[/ATTACH]links is de voorkant, rechts is de achterkant, issie vet of niet :)

Geplaatst

Benbri - jeetje, crea zeg! Ziet er leuk uit! Ik moet ook nodig wat gaan ondernemen met m'n handen, maar dan heb ik het meer over een kast inbouwkast op maat zagen etc hahaha, maar goed dat ik een jochie krijg ;-)! Nee hoor, valt mee, vroeger was ik wel erg crea, maar kan er nu de rust niet meer goed voor vinden als ik weet dat er nog klussen in huis gedaan moeten worden (manlief is totaal geen klusser, dus zulke dingen zal ik wel op moeten pakken)...

Fren - ja, ik heb ook de laatste slaapdiensten in december en in januari hopelijk alleen nog kantoordagen / dagdiensten. Heb me ook voorgenomen voor het eind van het jaar alles zoveel mogelijk al opgeruimd / glad te trekken en 2012 helemaal voorbereid te hebben, zodat m'n waarnemer goed weet wat er moet gebeuren, want heb geen zin om als ik terug kom in een puinzooi te belanden qua planningen / zaken die tijdens mijn afwezigheid niet gebeurd zijn etc etc... Heerlijk, hoe je er lekker nuchter verder in kan staan - heb ik ook het grootste gedeelte wel hoor, maar met vlagen komt het dan toch even aangewaaid...

Geplaatst

ja, leuk he :) ben er zo trots op...ook een leuk rompertje gemaakt...heb denk ik wel mijn nieuwe verslaving gevonden :)

[ATTACH=CONFIG]2905[/ATTACH]issie stoer of issie stoer :) ohohoh....het vergt echt veel tijd...ben er bijna een hele dag mee bezig, maar manoman...ik vind het resultaat zoooooo leuk :) helemaal happy, is leuk om ook eens te voelen bovenop de zorgen :)

overigens bijna klaar met de babygedeelte/kamer :) zodra hij af is maak ik foto's...*knuffel*

Geplaatst

Wat een rust hier!

Ons kamertje is vrijwel af. Nu nog meubeltjes, maar die komen 9 dec. Aanst weekend de nieuwe kast (2,5 meter)! Heb een fotootje in dik en dun topic geplaatst.

Zijn jullie ook vaak zo vroeg wakker? Ik slaap prima, maar ben wel iedere morgen tegen 6 uur wakker. Balen!

Geplaatst

ik lig vaak de hele nacht wakker (dat lieg ik...maar zeker wel 2 uur minstens per nacht) en ik ben idd rond half 7 wakker, maar ach...overleef het tot nu toe wel. ga dan ook rond 8 uur, half 9 ook naar bed dagelijks om een beetje aan de slaap te komen, hihi...ook wij zijn druk bezig met de kamer (correctie, manlief is bezig) ik mag niets doen van hem, zal wel iets mannelijks zijn denk ik, hihi...dus ik vermaak me met het huishouden en het hotfixen en daar ben ik wel zoet mee. Zodra de kamer klaar is, ga ik toch beginnen met kleding wassen enzo, toch nog maar 10 weekjes, dus dat gaat snel genoeg :) dus het mag wel nu vind ik :)

vind het idd erg rustig hier, maar ja...tis niet anders :)

knoefzzzzz van ikkes en babygirl

Geplaatst

Fren wat ben je van plan met 2,5 meter kast? Allemaal kleren voor de kleine diva? De trip van schoonmama naar de USA ging toch niet door? Ik zit te twijfelen of ik er kastruimte bij moet hebben, was eigenlijk van plan 1 gewone hang-leg kast voor de tweeling te gebruiken maar misschien is dat wel veel te weinig?

Geplaatst

Benbri & Ink, wilde jullie a.s. zaterdag nog afspreken? Desnoods wat drinken in Lelystad bijv.?

Denk dat het dan met z'n drieen wordt, denk niet dat Medusa meegaat.

Geplaatst

ik wil wel wat afspreken hoor...denk dat voor ink lelystad wel een beetje ver is, die woont ergens in de rook van rotterdam, maar voor mij is het prima (duuuuuh, hahaha)

heb weer een shirtje gemaakt die ik wil delen :) en ik ga straks even manlief vragen voor buikfoto's en anders ga ik zelf even in de spiegel aan de gang...word vervolgd...

overigens is de muur nu bijna klaar, maar we hebben haar naam op de muur geschildert, dus ik kan hem nog niet openbaar laten zien, maar zodra de muur helemaal af is, met schilderijtje (die ik ook zelf ga maken met hotfix, lekker blingbling dus) dan maak ik alsnog een foto en dan streep ik met paint wel haar naam aan de kant of zo. Vind het niet erg als jullie hem weten, maar tis zo openbaar hier, dus dat heb ik dan weer liever niet :).

tot straks :) xxx (ps....wij hebben maar een heel klein legkastje, maar wel weer een mega commode...) eerste foto is het shirtje, maar door de blingbling is ie qua kleur slecht te zien. 2e plaatje is dus de afbeelding en kleur en derde afbeelding is de achterkant :) tis zooooo leuk om te doen, maar zooooooveeeeeeel werk...ga voor babyfrummel nog iets maken denk ik, maar dat zal een schilderij of zoiets worden. en manlief wil iets met mario (bros) op de achterkant van een vest, dus moet even kijken wat voor materiaal ik daarvoor ga gebruiken, maar ik heb mijn hobby gevonden hoor :) (wie wil nou geen blingbling hahahaha) je kan er zelfs schoenen mee oppimpen, echt geweeeeeeeldig :)

[ATTACH=CONFIG]2916[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2918[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2917[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden