Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

jeetje...ook al zo'n mooie buik...ik voel me echt mega met jullie bescheiden buikjes hoor :) maar ja...ik ben natuurlijk vandaag 28 weken...zijn toch een paar weken verschil en ik merk idd wel dat het per dag groeit lijkt het wel (manlief zegt dat idd ook en mams ook) maar moet natuurlijk ook bekennen dat dit het 3e kindje is, dan zit ik zoiezo niet helemaal strak in de buikspieren meer (goed excuus he, hahaha) zal morgen eens foto weer maken denk ik :)...overigens zijn jullie ook allemaal minder aangekomen dan ik....

bekken doen iig errug au en word steeds erger en bukken en dergelijke gaat gewoon niet echt lekker meer. maagzuur loopt de spuigaten uit en gewoon op de bank zitten is ook crisis...verder ben ik blij wanneer ik babygirlie elke dag voel :) maar merk wel aan haar bewegingen dat ze idd groeit, das wel grappig.

ook ik begin mijzelf erg nutteloos te voelen en schuldig als ik mijn man moet vragen om iets te komen op te rapen in de keuken als ik iets laat vallen of zoiets...maar ja, tis niet anders en hij mag dan werken, maar is in de avond vrij, wij daarintegen lopen 24uur met de buik en alle klachten die erbij komen, dus nofje...mss moeten we ons iets minder schuldig voelen, ons lichaam doet tenslotte ook werk en wij kunnen het niet afzetten of iets.

knufknuf

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje, wat is het rustig hier! Iedereen lekker van het weekend genoten??

Ben wel aan het aftellen hoor. Nog 6 weken werken..... Helaas de komende weken wel erg druk op het werk.

De kleine is de laatste tijd echt behoorlijk aan het bewegen hoor. Ik kan nu zelfs af en toe mijn buik zien bewegen haha. Erg bijzonder om te zien.

Geplaatst

ja, vond ook dat het errug rustig was, maar ja..om nou in mezelf een forum vol te kletsen, hahahaha...ik ben ook al aan het aftellen, ondanks dat ik niet werk zit ik idd wel van oh, nog 5 weken en dan alweer bevallingsverlof (en dat houd in dat het bijna kerst is, hahaha) tijd gaat echt supersnel :)

Geplaatst

ja, stoer he :) en officieel ook nog levensvatbaar...:) liever niet, maar als het dan toch zo is, dan wel levensvatbaar toch :)...blijft spannend allemaal :)

Geplaatst

hey meiden,

nou heb heel wat meegemaakt afgelopen weekend!!

komt ie:

We waren aan het sint maarten lopen en gingen weer bij een huis weg en daar was een vrij hoog muurtje en daar loop ik omheen, twas lekker donker, voelde ik aan mijn onderbeen dat ik niet verder kon en klap zo voor over.

eerst op mijn knieen, schiet door op mijn buik, daarna op mijn armen en toen nog een keer recht op mijn gezicht op de grond.

Ik voelde mijn voortand verbrijzelen in mijn mond ( tis al een neptand) .

Mijn vriendin waar ik mee samen liep met haar 2 kids hielp me gaan zitten en was zich ook de pleuris geschrokken natuurlijk, de kinderen allemaal overstuur die riepen " de baby de baby"

Nu was ik niet met volle kracht op mijn buik gevallen maar toch.

Mijn vriendin belde mijn man snel en die was er ook vlot, hij kon de sleutels niet vinden, nee die had ik bij me en daar zit ook de auto sleutel aan, en de reservesleutel aan het rekje had hij nooit aan gedacht.

hij drukte een paar kinderen die net bij hem waren wat snoep in hun handen.

Vriendin ging met alle kids naar huis en mijn man hielp me met de bewoonster van het huis naar binnen.

Daar de doktersdienst gebelt en mochten gelijk komen.

om kwart over 7 waren we daar, zit aan het ziekenhuis vast, en pas tussen 20.30 en 21.00 uur konden we bij de gyn terecht want die huisarts die wilde dat er naar de baby gekeken werd ( en wij ook natuurlijk ) dat was onze eerste zorg, die tanden komt wel weer.

Ik was helemaal aan het schokken van schrik en ijskoud, maar ja moesten nog lang wachten.

om 20.20 op de afdeling en werd ik aan de ctg gelegd, nou alles goed gelukkig, nog steeds ijskoud.

om 21.50 kwam de gyn de hoek om en die heeft nog een echo gemaakt en ook daar alles goed, geen bloedingen ofzo.

maar men wat een schrik!!!!!

ik dacht daar gaan we, eindelijk zwanger, gaat het op deze manier mis.

maar gelukkig alles ok.

toen we naar de auto liepen kon ik niet eens normaal lopen van de kou en schrik, liep helemaal te schokken, laatste stukje moesten we de rolstoel laten staan waar mijn man me in mee had eerst.

toen Lucas weer halen bij mijn vriendin, nou dat was al tegen 22.30.

mijn lip kapot en dik, lip is nu minder dik gelukkig.

mijn neus helemaal beurs.

1 hoektand een klein stukje eraf, 1 nep tand die daarnaast zit is naar acheren geschoten en die voel ik ook niet en de neptand daarnaast is helemaal kapot, los en zeer gevoelig!

zaterdag viel de spierpijn erg mee maar eergisteren kon ik mijn linkerarm amper bewegen, gisteren iets beter maar nog steeds moeizaam, mijn schouders helemaal pijnlijk, en de hele tijd hoofdpijn gehad, is nu gelukkig grotendeels weg.

kortom een zeer enerverend weekendje!!

de kleine is lekker actief gelukkig, voel hem nu zelfs aan 2 kanten tegelijk als ie uitrekt ofzosmilie1.gif

voor vandaag had ik sowieso een afspraak bij de VK in het zkh.

mijn laarzen zijn beschadigd door die bloembak maar ja dat is ook maar bijzaak.

Gisteren naar de tandarts geweest en die stuurt me door naar de kaakchirurg, hij wil advies hoe erg de schade is, 1 tand is soweiso helemaal gebroken.

maar die tandarts doet niet aan verdovingen en foto's in de zwangerschap, zelfs paracetamol zegt ie dat ik die niet moet nemen. hij komt uit ierland dus daar zal het wel anders zijn.

Eten is lastig aangezien ik nu niet kan bijten, alles moet in stukjes en er goed omdenken dat ie die kapotte tand niet aanraakt want dat doet gruwelijk zeer.

straks naar de VK in het zkh dus ben benieuwd, de kleine is lekker actief weer vanmorgen en dat is het allerbelangrijkste nu.

men zegt toch dat elke zwangerschap je een tand kost? nou deze heeft me al minstens 3 gekost!

groetjes marjan

Geplaatst

om je laatste opmerkingen moet ik dan wel weer lachen mutsie, hahahha....voor elke poging een tand dan maar? (weet niet bij hoeveel pogingen het gelukt was) en anders dan geven je tanden aan dat je wel heeeeeeeeeel erg druk kindje krijgt of mss krijg je hierna nog een kindje (de 3e), nou ja...zo kan ik nog wel doorgaan met flauwe opmerkingen, maar feit blijft....JEEEEEEEEETJE wat schrikken. ik schrik er zelf van en ik was het zelf niet eens....bah wat erg meid en lijkt mij ook zeer pijnlijk ook nog. moet je nou echt zo blijven lopen tot einde met die gruwelijke pijn? bahbahbah...blij daqt het wel goed gaat met frummel, kan me voorstellen dat dat eerste prio is :) zo zie je maar hoe veilig een baby relatief ook zit daar he :) (gelukkig maar en zeker in jouw geval) dus je hebt nog even extra naar je frummel mogen kijken, hoop daqt dat de pijn een beetje verzachtte (op dat moment dan)

nou meis...doe maar lekker heeeeeeeel rustig aan:hugg:

Geplaatst

Dankje Benbri.

ja altijd blijven lachen he? ook al is het als een boer met tandpijn in dit geval.

ik zei al tegen mijn man de volgende dag, heb ik nu ook een euro onder mijn kussen voor mijn kapotte tand:D

ja was bij de 3de tp raak.

1 x ivf tp

1 x icsi tp en 1 x cryo tp en daar is dit ukkie van de 3 x is scheepsrecht en kost 3 tanden.

hadden ze dat maar gezegd dan mochten ze die er zo wel uithalen ipv zo lelijk op mijn bekkie te gaan:)

ok genoeg, ja was enorm schrikken.

beleef het ook aldoor weer opnieuw in mijn hoofd en dan vooral die klap op mijn gezicht.

gelukkig met ukkie alles ok, kom nu net bij de Vk in het ziekenhuis weg en die maakte ook een echo ivm groei, en de kleine is nu 950 gram ongeveer dus keurig.

mooi op groei en mijn urine goed en bloeddruk..niks aan het handje!

over 3 weken weer terug en dan weer naar de gyn ( hier gaat het om en om ).

ze vond de kleine maar een lekker druk manneke!

ben blij dat ik hem zo vaak voel.

gelijk doorgelopen naar de afdeling kaakchirurgie en kan morgen al terecht, hij gaat toch eerst kijken voordat ie wat gaat doen.

doe lekker kalm aan, vanmiddag een vergadering van een uurtje gezellig met collega's dus wel even zin in.

pijn valt wel mee nu.

mijn rechterarm , dus niet mijn linker heb ik nog last van en de zwelling van mijn lip is bijna weg alleen doet mijn neus nu wel al meer zeer maar dat kan komen omdat de zwelling afneemt.

doe lekker rustig aan verder.

kan wel minder goed tegen drukte de laatste tijd.

elke dag staat bijna wel iets in de agenda, lopgopedie, zwemles, vergadering hier, vergadering daar, 2 x per week 3 uurtjes werken.

lijkt heel veel maar valt mee maar het maakt me in mijn hoofd wel druk als ik naar mijn agenda kijk.

mijn vader heeft de babykamer zo goed als af, nu een kwestie van schilderen en sauzen en mijn man is met de wandcontactdozen bezig.

die is gelukkig volgende week donderdag en vrijdag vrij dus kan hij mooi verder met de baby kamer.

hij heeft me beloofd dat ie voor de kerst klaar is! nou zal me benieuwen.

volgende week verder ook geen ziekenhuisbezoeken of sint maarten ofzo:) die klap van vrijdag zorgt ook weer voor extra afspraken, gister tandarts morgen kaakchirurg.

ga ook een ding afzeggen van de week, moet wat doen voor de vereniging maar ik mail dat ik dat nu even niet zie zitten, even te veel.

ga nu een flinke wandeling maken met de hond, even mijn hoofd leegmaken.

Liefs Marjan

Geplaatst

jeetje marjan, dat is zeker schrikken zeg! Doe maar een beetje rustig aan de komende tijd!

Hier inmiddels in volle gang met de babykamer! Behang zit er op (is toch altijd fijn, geeft zo snel resultaat!), komend weekend nog het kozijn een 2e keer schilderen en een stopcontact omleggen en dan kan volgende week de wandkast (2.5 meter, meer voor ons dan voor kindeke, haha) gebracht en in elkaar gezet worden. Zal van de week een afspraak maken voor de levering van het kamertje, en dan zijn we dus ruim opt ijd klaar! Eindelijk alle losliggende troep weer een kast in en kan ik eindelijk de kleine dingen gaan aanschaffen, want behalve een paar rompertjes en wat cadeautjes heb ik nog geen kleding in huis voor de kleine meid,...

Geplaatst

Jeetje Marjan, wat een verhaal! Dat is wel heel erg schrikken..... Gelukkig gaat met de kleine alles goed. Doe je wel een beetje rustig aan? Het is natuurlijk niet niks wat je is overkomen.

Fren, lekker he met de babykamer bezig zijn? Wij zijn ook weer bezig. Het project badkamer is bijna klaar en dan kan ik verder gaan met de babykamer.

We zijn al een heel eind hoor. Behang zit erop en sinds gisteren staan ook de meubeltjes in elkaar. Nog even een muursticker, gordijnen, plankje boven de commode. En de laatste spulletjes moeten nog worden aangeschaft. Maar dat doe ik wel in mijn verlof. De meeste dingen heb ik al in huis geloof ik.

Geplaatst

Hey meiden!

Ben gisteren weer geland uit het heerlijk warme Thailand. Man, wat een overgang in temperatuur!

Maar hebben echt genoten. Elke dag vroegen mensen daar wel of ik zwanger was, hoever, jongen of meisje en dan had je gesprekje over hun kinderen etc, dus dat was wel erg grappig! Gelukkig heb ik me ook echt de hele tijd top gevoeld! Even in het begin vocht vast houden (voeten waren onherkenbaar!!!), maar dat was dan ook echt alles! Hebben gewoon een jungel trektocht van 2 dagen kunnen doen (nou ja, stelde niet heel veel voor hoor, behalve de nacht,want dat was echt slapen op een bamboe matje, dus dat lag van geen meter!!! Dus die nacht hele nacht wakker gelegen, maar hoort er ook wel weer beetje bij vind ik dan...).

Gisterenmiddag gelijk controle VK gehad, want dat was al weer even geleden. Bloeddruk 120-65 en in totaal nu 5,5 kg aangekomen, dus alles prima. Vanaf nu elke 3 weken met urine weer langs... Oh ja, en hij kon duidelijk voelen hoe de kleine man lag. Ik had een gekke bult zitten die dag en hij voelde er aan en zei gelijk, nou dat zijn dus zijn billen en dan ligt hier zijn hoofd, voel maar... En toen pakte hij m'n handen en voor ik het wist omklemde ik het hoofdje van onze uk aan beide kanten! Getsie, ik vond het wel een eng idee / gevoel dat ik gewoon zijn hoofd heb vastgehouden hoor! Haha, raar he?

Om terug te zijn bevliegt me wel weer even moet ik zeggen - moet ik straks weer zoveel! Werk wat op me ligt te wachten (morgen weer 1e dag), dingen die in orde gemaakt moeten worden, zoals radiator aanleggen, hypotheek regelen, electricien regelen ivm aantal dingen die niet werken, etc. Stelt allemaal niet veel voor, maar is toch wel weer even omschakelen na 4 weken niets belangrijks te hoeven doen! En natuurlijk de laatste dingen in de kinderkamer, maar dat is gelukkig niet zo veel meer - hij was al 2 maanden geleden zo goed als af. Zal s kijken of ik n foto kan maken / plaatsen ergens deze week. Wel alles aan kleding tegen die tijd ook nog wassen - alles wat ik gekregen heb en zelf gekocht heb / nog ga kopen (wacht op de uitverkoop januari denk ik). Haha, klinkt geloof ik wel al als nesteldrang he? Schoonmaken, alles in orde krijgen, etc...

Schrik wel als ik lees hoeveel meiden hier klachten hebben zeg! Jeetje! Erg jammer dat de zwangerendate nu ook niet door kan gaan - had er wel veel zin in ;-)! Hoop wel voor jullie dat het niet nog veel erger wordt, want we moeten nog 1/3...

Ga me wel al afvragen wie van ons de eerste zal zijn haha, die uitgerekende datum komt langzaam aan wel in zicht!

Oh ja, las gisteren leuk feitje: onze kleintjes hebben nu 85% overlevingskans als ze nu geboren worden! Liever niet natuurlijk, maar ik vond het wel een erg prettig idee eigenlijk...

Gisteren ook m'n mams gelijk weer gezien natuurlijk. Jeetje, wat is die dun geworden na dat ongeluk! Ligt ook nog steeds in bed, maar kan wel 1x per dag de trap zelf op om in eigen bed te slapen. Is dan wel bekaf als ze boven is, maar toch, ik vond dat wel super om te zien! En geen catheter meer, dus strompelt achter een loopkruk zelf naar de toilet toe... Ben benieuwd hoe lang het nog duurt en of ze tegen de bevallingsdatum wel al de deur uit kan om op visite te komen... Gelukkig liet ons kleine mannetje zich even voelen terwijl we daar waren, dus daar zag ik haar helemaal van opbloeien dat ze hem kon voelen. Heerlijk!

Heb nu de dagen hier zo donker zijn al helemaal zin in de kerstboom hahaha! Kaarsjes, kachel, etc! Lekker knus in huis! Nu al zin in m'n verlof, maar ja, dat duurt nog wel ruim, 2 maanden... En nu met al die verhalen over de Sint om me heen, heb ik ook echt super veel zin om volgend jaar met de kleine naar de intocht in ons dorp te gaan! Altijd zooo gezellig! Met neefjes en nichtjes enzo! Hij zal er denk ik nog weinig van mee krijgen dan, maar toch - heeeeeerlijk dat het nu onze beurt gaat zijn om daar ook te mogen staan met onze kleine ukkies! Haha, of herkennen jullie dit helemaal niet? Voorgaande jaren toch telkens wel telkens klein beetje weemoedig als ik alleen mee ging met zussen en neefjes / nichtjes en nu gaan wij dit ook mee maken - super toch?!?!? Haha, sorry, ik draaf door, maar heb gewoon zooooo'n zin in zulke kleine dingen als dit, strandwandelingen, boswandelingen, kinderboerderij, eendjes voeren, in bed 's ochtends wat nasoezelen, in bad, babyzwemmen, etc etc etc..

Straks maar ff vloer dweilen en wat boodschapjes doen. Ook ff kijken voor wat leuke kleding voor mezelf en uk, alhoewel ik eigenlijk bijna al mijn gewone kleren nog wel pas! Had gisteren even m'n zwangerschapsbroek gepast, maar vind m'n eigen spijkerbroeken eigenlijk nogsteeds wel het lekkerst zitten (met elastiekje om de knoop heen, want die zit anders wel strak)... Op vakantie wel telkens 1 zwangerschaps korte broek aangehad, maar verder wel nog gewone shirts (heb altijd wel al wat langere shirts in de kast hangen, dus dat gaat nog prima...)...

Marjan - jeetje wat een verhaal zeg! Kan me voorstellen dat het schrikken was, maar fijn dat alles goed is, op je tanden na dan. Hopelijk kunnen ze je wel helpen tijdens je zwangerschap, want tot die tijd met pijn / kapotte tanden lopen lijkt me niets....

Nou, geloof dat het een heel verhaal geworden, dus hopelijk heb ik jullie niet verveelt met m'n verhaal!

Straks trouwens ff de post nakijken - als het goed is zou ik nu nieuws moeten hebben over de zwangerschapscursus waar ik me voor de vakantie voor opgegeven had - heb er wel zin in - lekker tussen de andere buikjes bewegen ;-)...

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Ha Ink, welkom terug in het koude nederland... zal zeker even wennen zijn denk ik??

Wbt zwangerschapskleding; ik heb 2 zwangersch-spijkerbroeken, maar qua shirts, truien en jurkjes draag ik gewoon njog mn gewone kleding. Wel zo fijn vind ik hoor!

Andere vraag; hebben jullie al een suiker/glucosetest moeten doejn? Ik moet binnenkort (mag zelf weten wanneer) een dag nuchter naar het zh, bloedprikken, dan eten en dan weer bloedprikken.

Geplaatst

Hoi,

Welkom terug Ink, fijn om te lezen dat je je nog zo top voelt!!! Ook mooi om te lezen dat je moeder weer langzaam opknapt!

Jeetje marjan, wat een heftig verhaal, gelukkig is de zwelling weer minder maar wel rot dat je nu met je tanden verder moet, Beterschap en Succes!!

Ik heb 3 wkn geleden de glucosetest gehad, moest niet nuchter verschijnen, kreeg een behoorlijk groot flesje met hele zoete siroop (ik vond het niet lekker) dat moest ik leeg drinken, daarna moest ik een uur wachten, weinig bewegen en niet eten en drinken en dan bloed prikken! Test was gelukkig goed!!

Geplaatst

Jee, Marjan, dat is wel ff schrikken zeg! Gelukkig dat alles met jou en de kleine verder goed is. Hoop voor je dat de zwellingen een beetje gaan afzakken...

Ink, welkom terug in ons mooie landje. Nu weer rustig bijkomen en gaan genieten van de tijd die je nog even hebt! hopelijk knapt je moeder ook snel weer een beetje op en kan ze straks als de kleine er is heerlijk bij jullie langs komen!

Hier verder alles wel goed. Vrijdag weer een echo waar ze naar de niertjes gaan kijken en als het goed is ook weer een biometrie. Ben zeer benieuwd. Vanmiddag wel last van steken onderin de buik gehad en daarna waren ze ook super druk. Ik denk dat ze zijn gaan draaien ofzo...

ik heb nog geen suiker/glucose geprikt. weet eigenlijk niet of ze dat ook doen... heb het een paar weken geleden op het werk wel even gedaan en toen was het allemaal prima in orde.

Babykamer is klaar, moet alleen nog een paar dingetjes kopen en dan in december alles maar even wassen en inrichten. Wat heb ik daar zin in zeg!!

Geplaatst

jaaaaaaaaaaaaa, ik wil ook in december inrichten :( maar das natuurlijk veelste vroeg. jij krijgt nog een twin, dus de kans dat je halverwege januari bevalt of mss nog wel eerder is natuurlijk reeeler dan ik. alhoewel ik nu nog maar 11 weken heb (10 weken en een paar dagen) wanneer zou nou de beste tijd zijn om alles te wassen en bedje op te maken etc..etc...ondanks 2 kinderen weet ik het echt niet meer, stom he, dat dit echt is alsof het mijn eerste kindje is....

Geplaatst

mmmm hier is het kamertje klaar op 2 dingetjes na, een spiegel die klaarstaat om op te hangen boven de commode en in december komt er een iemand een gedicht op de muur schilderen boven het bedje! Voor de rest is alles klaar, alles is gewassen en ligt gevouwen en gestreken in de kasten en laden en het bedje is opgemaakt dus eigenlijk is het nu eerst wachten op het kraamburo en daarna op onze kleine vent!!!!

Geplaatst

Ik kan eigenlijk ook niet wachten om het bedje op te maken enzo. Misschien doe ik het binnenkort wel lekker al hoor. En dan was ik in januari alles gewoon en dan doe ik het dan weer haha! Maar dan is het de komende periode gewoon leuker om naar te kijken.... Mijn man zal me wel voor gek verklaren denk ik zo.

Ink, welkom terug in ons koude kikkerlandje!!

Geplaatst

Ik weet niet wanneer je eigenlijk het kamertje moet klaarmaken. Ik wacht nu nog met wassen omdat we boven nog aan het opknappen zijn, en er nog steeds wel stof van schuren en verflucht hangt. Dit is in december niet meer het geval. Ook wil ik inderdaad omdat het een tweeling is alles al klaar hebben rond de kerst. Je weet maar nooit.....

Nog even 2 foto's bijgevoegd van vandaag. Ben nu 28wk2dgn.

[ATTACH=CONFIG]2879[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2880[/ATTACH]

Geplaatst

Bedankt allemaal voor t welkom terug :-). Moet wel beetje wennen aan de kou ja, maar vind het tegelijkertijd erg lekker! Daar was de lucht soms zo zwaar / benauwend warm / vochtig en nu voelt de lucht hier zo lekker fris en zuurstofrijk hihihi, stom hé? En heerlijk onder een dekbed slapen ipv een dun lakentje met fan / airco op je gericht...

Haha, ik moet wel lachen om die vraag - ik heb er eigenlijk gewoon helemaal niet bij nagedacht en het bedje gewoon gelijk opgemaakt nadat hij in elkaar gezet was: staat zoooo veel leuker en echter ;-)! Zit soms gewoon even lekker in de stoel die we er neer hebben gezet om me heen te kijken - lekker genieten van wat komen gaat....

Wassen moet ik het nog doen - komt nieuw uit de verpakking, dus als het nu wat stof vangt, maakt het niet uit, want ik wil tegen die tijd alles gewoon nog even lekker fris wassen...

Verder wat betreft suiker - ik heb ze daar helemaal niet over gehoord, dus weet niet of ze dat controleren bij onze vk? Moet wel nu elke keer mijn urine mee nemen, zodat ze die kunnen controleren. Weet niet of ze daar dezelfde dingen uit af kunnen leiden??

Vandaag 1e werkdag weer gehad. Veel leuke reacties op m'n gegroeide buik.

Morgen 1e dag op de andere woning. Begint gelijk met vergadering. Ik denk dat ik dan gelijk ook maar ga vertellen dat ik na mijn verlof heb besloten nog maar teamleidster van 1 woning te blijven en dat ik bij hen ga stoppen. Is immers nu nog maar 2 maanden en ik wil het ze niet op het laatste moment pas vertellen... Beetje spannend qua reacties...

Merk aan de andere kant dat ik me nu veel relaxer voel op t werk dan anders als ik net terug kom van vakantie. Dan voel ik de druk altijd gelijk weer zo, maar dat had ik vandaag niet echt - had telkens in mijn hoofd dat ik toch nog maar iets meer dan 2 maanden hoef, dus dat dat niet zo lang is en ik me dus niet druk moet maken hahaha, echt een heerlijk idee!!!

Lianne - mooie buik hoor! Ook leuk om n gezicht bij je naam te zien nu!

Geplaatst

Mooie buik Lianne!!

en idd leuk om een gezichte erbij te zien:)

welkom terug Ink in het koude nederland, fijn dat je het naar je zin hebt gehad en ja men zal wel verschil zien bij je nu na een tijdje:)

en spannend ja dat van je werk.

je moet soms keuzes maken die een ander niet altijd leuk vind maar je moet wel voor jezelf opkomen!

de kleertjes wassen, tja, de nieuwe heb ik al 1 x gewassen en ga ik in januari nog een keer doen gelijk met de rest, nieuw beddengoed ( hoeslakens ed ) heb ik ook al gedaan en gaan dan nog een keer.

dan neemt het ook beter vocht op, vind dat nieuwe altijd zo stinken en zit vaak van dat pap in.

bedankt dames voor jullie lieve woorden, gaat al beter met me, mijn arm kan ik al beter gebruiken en gaat verder goed.

hoofdpijn ook minder, word alleen een duur grapje voor mijn ene tand, de rest hoeft weinig tot niks aan gebeuren en kan in januari nog, de tand die helemaal kapot is moet helemaal gerestaureerd worden.

boven mijn lip is ook al bijna beter, smeerde er elke keer nestosyl op, een wondermiddel:)

verder heb ik ook wat afgezegd eze week en er is goed op gereageerd, ik moet wel voor mezelf.

in mijn hoofd word het er heel druk van al die dingen in de agenda terwijl het vaak weinig tijd kost maar het moet vaak wel even gebeuren.

elke avond ben ik helemaal kapot.

ik slaap de laatste nachten wel wer als een os:)

de kleine voel ik heel erg vaak.

morgen alweer 27 weken, nog 10 weken dan zou ik thuis mogen bevallen als ik niet in het ziekenhuis zou bevallen, de tijd gaat nu wel heel snel hoor.

sint komt eraan over 2 weken, weekend later vieren we dat nog met mijn kant van de familie, gezellig!

22 dec ben ik jarig, dan de kerst de 28ste mijn man jarig dan oud en nieuw en dan ben ik al weer 33 weken zwanger...schiet al op.

zou erg blij zijn als het kamertje klaar zou zijn, geeft me wel rust denk ik.

ga nu even lekker op de bank hangen.

fijne avond meiden!!

Geplaatst

wat fijn dat het allemaal weer goed gaat met de meiden :) en dat iedereen wat rust vind :) op een een of andere manier heb ik veel moeite om rust te vinden en lijkt wel alsof ik meer overspannen aan het raken word en dan werk ik niet eens :(. verder gisteren huilend van de pijn de vk opgebeld..had pijn in de linkerzij, kon niergruis wezen of kou op de spier of zoiets...vandaag urine inleveren in ieder geval en dan weer verder bekijken. vandaag is de pijn weer weg, dus zal wel weer iets vreemds zijn...verder veel last van hartkloppingen en ik maak me gewoon druk om alles en helemaal niets *zucht*

maar blij dat het goed gaat met allen :) nog een paar weken, mochten de eerste met zwangerschapsverlof (de officiele) das wel een apart idee...nog 4 weken en een beetje :) ik ga eerst maar proberen door mijn normale was doorheen te komen (kan maar 1 was ophangen per keer en het drogen duurt bijna 2 dagen) en de droger is niet helemaal geweldig...denk dat ik ga kijken voor zo'n wasrek erbij, zo'n staande, maar vergeet het iedere keer *zucht* :)

knuffels

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden