Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeanine, lijkt me wel heftig als je zo immobiel bent zeg.... Het is natuurlijk niet niks een tweelingzwangerschap, maar andere meiden zijn zo te lezen toch nog iets wendbaarder dan jij op het moment. Heel veel sterkte, je weet waar je het voor doet he!

Ink, alles gaat dus goed in Thailand? Geniet er maar lekker van hoor. Tuurlijk moet het reisschema wat worden aangepast vanwege de zwangerschap en de overstromingen, maar dat mag de pret vast niet drukken!

Ik zit ook steeds zo met die kledingsetjes en welke maat ik nu moet kopen enzo. Ik heb eigenlijk alles in maatje 56 gekocht (dat verschilt ook wel weer per grootte per merk) en 1 setje in maat 50. Groter heb ik eerlijk gezegd niet gekocht.

56 kun je altijd nog een beetje omslaan als het te groot is dacht ik.... En een grotere maat.... tja, hij/zij zal toch wel in 56 passen? Zodra ik dingetjes in 62 ga kopen vind ik dat leuker als ik weet of het nu een zoon of dochter is geworden.

Wat doen jullie met rompertjes? Ik heb nu allemaal rompertjes met korte mouw gekocht. Met lange mouwen leek me zo'n gepriegel. Maar ja, het is natuurlijk wel begin februari en ze verwachten een strenge winter. Toch ook maar rompertjes met lange mouwen kopen??

Pff, ik wist niet dat het nog zo moeilijk was haha! Ik kom er waarschijnlijk in de praktijk pas achter wat nu handig is en wat niet.

Geplaatst

Eef korte mouwen en laagjes, als je lange onhandig vindt. Ik heb ook nooit veel lange mouwen rompers gehad voor mijn dochter, wordt met een truitje en vestje zo driedubbel geprop op zo'n armpje...

Haha noem me maar Caroline, Jeanine, misschien minder verwarrend? Ik heb zojuist besloten dat we volgende week zaterdag naar de Efteling gaan, maar denk dat ik nog wel kan lopen. Missen dan ook de intocht van Sint, vindt mijn dochter wel jammer maar ook ik zag er wel tegen op om zo lang te staan dan.

Geplaatst

Hoi,

Ja Eef, ik ben inderdaad minder mobiel. Maar bij mijn eerste zoon had ik al erge bekkeninstabilliteit. En dat is nu echt dubbel zo erg. Ik kan niet anders dan het gewoon accepteren. Caroline (inderdaad wel handig ;-)) ik las op een ander topic dat je erover dacht een rolstoel te nemen. Die staan bij de Efteling zo op je te wachten. Wij gingen drie dagen en hadden nog een kinderwagen, dus een rolstoel was geen optie voor ons. Maar lekker doen hoor, als je last hebt.

Over de kleren, mijn zoon was bijna vier kilo en die heeft zeker nog in 56 gepast! Ik heb nu 50/56 gekocht. Maar dat is omdat ik er vanuit ga dat een tweeling een stuk kleiner is. De overslagrompertjes van de hema. Die zijn hartstikke fijn en dan hoef je nog niet zo'n klein hoofdje door zo'n rompertje te duwen. En met lange mouwen. Baby'tjes hebben het koud hoor! Ik heb nooit last gehad van 'propgevoel'. Maar dat kan voor iedereen anders zijn.

groet,

Jeanine

Geplaatst

mijn zoon had al snel mt 56 (2 weken of zo) en daarna al vrij snel naar 62, tis ook niet te zeggen hoe groot of klein een kindje is...heb wel setjes 50.56 en 62 in huis...en heb ik idd wel met lange mouwen, het gepriegel vond ik wel meevallen, toevallig met allebei de kiddies hetzelfde gele lange mouw rompertje van de hema gebrukt (leuk omdat weer te doen nu...1 rompertje voor de 3e keer gebruikt hahaha..is ook het enige wat ik nog heb overgehouden :) maar ook dat is weer persoonlijk en je zal het gewoon moeten ervaren om het te weten :)

ink...blij dat je nog leeft..maakte mij al zorgen :)

jeanine...balen dat je het zo erg hebt...begin er wel meer last van te hebben en waggel als een eend, maar kan gelukkig alles nog wel zelf, hetzij moeizaam, maar het gaat....

uhm...ik vergeet iedereen een beetje geloof ik, maar blij dat het allemaal goed gaat met jullie (heb niets negatiefs gelezen, dus is altijd goed) en ach...nog een paar weken meiden, dan gaan de eerste al bevallen (zullen denk ik wel de tweelingmama's als eerste zijn, maar wie weet...bevalt iedereen "normaal" op de juiste datum...in dat geval, iig binnen 15 weken bevalt de eerste (das voor mij en meezie het maximale) klinkt snel al he...dan is het gewoon al 14 februari...(terwijl ik 3 maanden zo ver vind klinken, hahaha)

Geplaatst

ja, meezie en ik zijn uitgerekend op 1 februari, dus we hangen lekker allemaal rond die tijd, hahaha...ben benieuwd hoor :) wie o wie bevalt het eerste :) (en op tijd natuurlijk, max 3 weken voor de bevallingsdatum zou leuk zijn en max 2 weken na de datum :)

Geplaatst

Hè meisjes, vandaag naar de jongen gezinnen beurs geweest. Erg leuke lakentjes gekocht en een superhandige wikkeldoek, die in de wagen, maar vooral ook in de maxi cosi. Lost het jasje /vestje probleem dus helemaal op. Super blij mee!

Vanmorgen ook met m'n moeder de stof voor de wieg uitgezocht. Is de familiewieg, ons meisje is de 5e generatie die er in komt te liggen. Heel bijzonder!

En ja, ti's inderdaad een raar idee, vandaag over 1 weken ben ik exact 40 weken zwanger, misschien is kindeke er dan al wel!

Geplaatst

hahahaha 1 weken? je vergat een getal :) mocht je willen over 1 week, hahaha....*zucht* alhoewel ik wel echt nieuwsgierig begin te worden naar wat er zo in mijn buik trapt....doet ze dat buiten de buik ook, heeft ze haar, is ze lang, heeft ze mijn tenen? (hoop het niet), etc..etc...kwaaltjes beginnen helaas wel (vk zei ook...nu komt de tijd van de kwalen) maar ik kan niet meer bukken...kan je nagaan wat de tweelingmama's heeft *zucht*

wikkeldeken :) leuk...wil ik ook voor erbij, alhoewel ik mezelf zit te twijfelen of ik dat wel nodig heb, heb 1 nieuw dekentje gekocht en ik had er 2 bij de kamer gekregen, en ik heb een skipak...denk dat ik het niet eens nodig heb. ik moet wel mezelf bedwingen om niet alle kleertjes al te wassen en dergelijke...echt nesteldrang last krijg ik nu, hebben jullie dat ook?

leuk fren die generatie wieg :) over ca 25 jaar ligt jouw kleinkindje er mss wel in :)

Geplaatst

hey meiden.

ja gek idee he? eerst waren we blij dat we 15 weken zwanger waren en nu duurt het nog ongeveer 15 weken:)

25 weken alweer super!!!!

Ink heel veel plezier nog in thailand en succes en stertke, ik ben blij dat ik hier zit hoor:)

ik heb woensdag mijn telefonische intake voor de kraamzorg gehad.

alles lekker geregeld.

ik heb heel veel 50/56 kleertjes, mijn oudste was en te laat en veels te klein en maatje 44 was haast nog te groot.

maar heb ook wel heel wat 62/68 liggen nog dus veel kleertjes heb ik niet gekocht.

er werd mij door de kraamzorg op het hart gedrukt dat een deken in een dekbedovertrekje echt niet mag.

heb 1 dekentje dus haal er nog maar 1 bij ook voor de kinderwagen zei ze, nu zijn die dingen nooit weg dus wat dat betreft..fleece mag ook niet...nou ben in december jarig en krijg van ouders en schoonouders altijd geld dus heb wel een bestemming:)

ik had voor de kerstvakantie van mijn werk een mail gehad welke week ik vakantie wilde ( als ik dat wilde) of laatste week december of eerste week januari, heb voor de laatste gekozen omdat dat direct aansluit op mijn zw.verlof, maar had best wel wat vakantieuren nog staan en aangezien we die niet mee mogen nemen naar volgend jaar heb ik gevraagd of ik de laatste 2 weken van december ook vrij mocht ( de rest word uitbetaald) en kreeg vandaag toestemming!! dus vanaf 19 december ben ik vrij! heerlijk, die week ook jarig en mijn man de week erna en kerst en oud en nieuw dus wel even lekker hoor, geen werkstress dan:)

nou meiden, fijn weekend!!!

Geplaatst

Heerlijk Marjan! Ik ben vrij tussen kerst en oud en nieuw, maar moet daarna nog 3 weken werken tot m'n verlof op de 20e januari. Als ik dat haal natuurlijk. Maar hoop zoveel mogelijk tijd na de bevalling over te houden.

Je opmerking over het fleece dekentje zet me wel aan het denken: ik heb lakentjes gekocht waarover een soort fleece dekentje gaat (geen dekbedje hoor!) Gewoon bij prenatal gekocht, dus nooit bij stil gestaan dat da niet zou mogen...

Geplaatst

ja fren ze veranderen best veel, dan mag dit niet meer dan moet het juist en een paar jaar later weer niet goed.

tis natuurlijk wel voor de veiligheid van je kindje maar je ziet door de bomen het bos soms niet meer.

je moet dan nog best lang werken, heb je 4 weken verlof voor die tijd???

ja ben er wel blij mee hoor, lekker extra vrij.

Geplaatst

alle dekentjes zijn van een soort fleece maar ik denk dat we goed moeten kijken op de labels, want katoen kan ook op fleece lijken he (heb ze toevallig thuis, vandaar) zit wel een verschilletje in....dus niet in paniek je dekens weggooien, hahaha...

dekbedje mocht 12 jaar geleden ook al niet, dus die koop ik ook niet, toen ook niet....ik had met mijn zoon een dekentje gekocht bij de hema (katoen, maar lijkt op fleece), denk dat fleece dekentjes ook niet echt bestaan hoor...zal wel met kunst te maken hebben en de warmte vasthouden wat ook niet goed is (wat dekbedjes bv doen)...

Geplaatst

Fren, ik neem aan dat de dekentjes die ze bij de prenatal verkopen prima zijn hoor! Als het daar al niet goed zou zijn......

Ik vroeg me nog iets af. Bij de aanschaf van de kinderwagen zit ook een deken, mag dat dan wel? Dat is toch ook een soort dekbedje?

Geplaatst

Meiden, kijk ff op het label...als het katoen is, is het prima.

kan een fleece-look-a-like hebben...als het maar katoen is!

Mijn dekentje die bij de wagen zat, mag niet....dat is echt fleece.

Katoen ademt namelijk.

Enkatoenen deken in een overtrekje mag hoor meiden.zelf heb ik gekozen voor laken + deken...succes!

Geplaatst
Meiden, kijk ff op het label...als het katoen is, is het prima. kan een fleece-look-a-like hebben...als het maar katoen is! Mijn dekentje die bij de wagen zat, mag niet....dat is echt fleece. Katoen ademt namelijk. Enkatoenen deken in een overtrekje mag hoor meiden.zelf heb ik gekozen voor laken + deken...succes!
Wij hebben oook deketjes van katoen gekocht bij de babydump. Beide met een keurmerk. Daaroverheen een hoeslaken, maar lees nu dat dat toch niet mag. Anders gebruiken we die wel als laken of voor de sier. Was er zo blij mee... Zoek anders eens op veilig slapen. Heb ik gisteren gedaan en dan kom je op een site met alles wat wel en niet mag...
Geplaatst

Ik heb onze factuur er nog maar eens op nagekeken.

Wij hebben voor beide kids een Vellux deken gekocht. Deze zijn wel duurder dan een katoenen dekentje, maar worden op dit moment als beste getest in zowel Nederland als Europa. Dat is ons inderdaad in de winkel ook verteld.

Zie hieronder een korte toelichting. Neem aan dat de thuiszorg hiermee accoord gaat :) Dus gelukkig voor ons geen nieuwe dekens/hoeslakns aanschaffen...

Vellux deken

De Vellux® babydeken is de best geteste deken in europa en is daarnaast ook positief getest op onder andere brandveiligheid, wasbaarheid en het gebruik bij anti-allergie. De binnenkern van een Vellux deken reageert op lichaamstemperatuur. Bij een temperatuur boven de 34-35 graden Celsius (onder de deken) verwijden de cellen van de binnenkern. Hierdoor ontstaat een verminderde isolatie: de deken houdt dan minder warmte vast. Hiermee wordt je baby beschermt tegen warmtestuwing. Warmtestuwing is één van de balangrijkste risicofactoren.

Mag een Vellux deken in een dekbedovertrek?

Ook is Vellux positief getest door TNO op eigenschappen in een overtrek. Er blijkt geen warmte-verschil te zijn tussen een deken met laken of een Vellux deken in een overtrek. Doordat Vellux ook erg licht is, sluit/drapeert het materiaal zich niet om het gezicht heen wanneer een baby onder een deken komt. Dit tot tegenstelling tot een katoenendekens die veel zwaarder zijn. Vellux is bijzonder luchtdoorlatend zowel met een laken als in een dekbedovertrek en is als enige deken veilig getest in een overtrek. Een dekbedovertrek met een Vellux deken is veilig in gebruik als de onder- en de zijkanten minimaal 10 centimeter onder het matras kunnen worden ingestopt. Als dit niet lukt, kun je een dekbedovertrek een kwartslag draaien en de lange zijden aan de zijkanten instoppen. Een dekbedovertrek moet aan de onderkant goed sluiten. Maak het bedje altijd op tot aan de schouders van je baby en leg je baby met de voetjes tegen het voeteneinde van het ledikant.

Geplaatst

ja fleece is te warm, ademt niet zei ze.

en ze zei ook dat er idd een soort deken was die wel in een overtrekje mocht, ik had gewoon een deken in een dekbedovertrekje bij de oudste.

Geplaatst

Jee bikkel, mooie buik! Hoe ver ben je?

Zal ook weer een een fotootje maken.

Ben volgens m'n moeder nog nie heel dik, een van haar collega's is op dezelfde dag uitgerekend als ik en schijnt veel dikker te zijn. Overigens vanmorgen weer bij e dietiste geweest: was exact 6 kilo aangekomen. Heel netjes volgens haar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden