Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Sweetformysweet,

bij mijn zoon was ik ook een junimama, en nu heb ik heel vaak:

toen was ik 4 weken minder ver, zo apart! ik voelde toen dit en dit...

geniet van je zwangerschap!

hier gaat het wel lekker!

ik hoopte dat zoonlief gewoon zou slapen zoals altijd,

maar nee, hij was vroeger wakker dan normaal,

5u nieuwe tijd had ik me toch een energiek kindje in bed...

en dat is altijd wanneer je zelf slechter geslapen hebt.

ik droom ook heel stom nu ik zwanger ben.

Nou, meisjes, fijne zondag, ik ben er vandoor! doei!

• Reacties 535
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

pff wat is er al weer veel geschreven.

sowieso weer mooie echo's zag ik.

ik ben nu iets minder aan het overgeven. Ik heb wel veel last van slijm, en voel me nog steeds niet helemaal in orde.

De kleine is weer ziek en ik vermoed van de 14 maandenprik. Dat kon na een week klachten veroorzaken met koorts en vlekjes. Nu moet ik me morgen dus weer afmelden voor mijn nieuwe baan. Nou ik heb er nu helemaal geen fiducie meer in en weet gewoon niet hoe ik het naar mijn nieuwe baas moet brengen. overigens ook niet hoe ik het moet brengen naar mijn oude baas. Pff ik zie er zo tegen op. AS; die stress dagelijks hierom, dat is het toch niet waard?

Ik weet gewoon niet wat ik ermee aanmoet. voor mijn gevoel kan ik er met mijn man ook niet echt over praten. Maar deze baan voelt niet goed en ik wil ermee stoppen en terug naar mijn oude baan en dan twee weken even rust (heb nog zoveel vakantiedagen staan)

ik hoop maar dat de kleine de nacht goed doorkomt en morgen weer beter is.

Geplaatst

Hey MamavanCarmen,

klinkt misschien stom, ik zou gewoon even de ziektewet in gaan,

even tijd voor jezelf en de kleine.

Is jouw man geen type om te gaan zitten en te praten?

Dat is best vervelend als er iets op je hart ligt.

Succes in elk geval!

Geplaatst

@sweetformysweet: leuk dat je ff inbreekt. Dus je zit een bankje verder dan wij. Heel veel succes met je zwangerschap, geniet ervan.

@ mamavancarmen: ik zou ook gewoon de ziektewet ingaan. Even tijd voor jezelf nemen. Dan kun je ook even goed nadenken en alles op een rijtje zetten.

Als je niet goed voelt altijd aan jezelf denken. Het werk kan echt wel zonder jou! Wat jammer dat je voor je gevoel niet met je man kunt praten, wat Suzz zeg, is hij geen prater?? Nou veel sterkte en denk aan jezelf. Hopelijk gaat het vandaag wat beter met de kleine!

@ Suzz: fijn de dat combinatietest goed was! Is toch altijd weer fijn.

Hier gaat het nu eindelijk weer wat beter. Neem nu om de dag de zetpillen in en dat helpt wel. Wil ze niet teveel gebruiken, want je mag er niet mee autorijden en zo. Vanmiddag weer proberen of ik een paar uurtjes aan het werk kan. Ben zo blij dat ik niet meer zoveel over hoef te geven nu, hopelijk is het misselijke gevoel binnen een paar weken ook over.

Morgen naar de gynaecoloog! Spannend.

Geplaatst

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Suzz: 28/10 combinatietest

Jett: 1/11 combinatietest

Kim: 1/11 afspraak gynaecoloog + echo

Babyenschde: 7/11 echo + combinatietest

Daantje:

Uitgerekende datum

Suzz: 9-05-2012

Jett: 17-05-2012

Kim: 24-05-2012

Babyenschede: 30-05-2012

MamavanCarmen: 30-05-2012

Daantje:

Geplaatst

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Suzz: 14/11 VK

Kim: 1/11 afspraak gynaecoloog + echo

Daantje:

Uitgerekende datum

Daantje:

Fijn dat het goed/beter gaat Kim!

Ik wist niet dat je met die medicijnen niet mocht autorijden.

Veel plezier morgen bij de echo!

Geplaatst

Nou weer terug van het ziekenhuis. Werd eerst naar binnen geroepen voor bloeddruk en gewicht controle. Daarna door naar de gynaecoloog. Uitgebreid gesprek hoe het nu gaat en alles. En natuurlijk weer een echo gemaakt. Helemaal super. Erg beweeglijk!

Voor de zekerheid even urine en bloed geprikt omdat ik zo ziek ben. Ze wilde zeker weten dat ik niet aan het uitdrogen ben. En als het niet beter gaat misschien toch een opname van 2 dagen zodat ze me met een infuus weer een beetje aan kunnen laten sterken. Maar dat mocht ik zelf aangeven. We zullen zien, als ik me echt niet beter ga voelen moet dat er misschien toch van komen.

Morgen kan ik bij de verpleegkundige terrecht. Is ook in het ziekenhuis bij de gynaecologen. Alleen geeft zij wat extra uitleg over voeding, borstvoeding, kraamzorg en dat soort dingen. Ben benieuwd. Bij de verpleegkundige krijg ik iedere week een afspraak en als ik merk dat ik last krijg van mijn hart, kan zij meteen de gynaecoloog erbij vragen. Of ik kan haar zelf bellen. Want ja ik werk tenslotte zelf in het ziekenhuis.

16 november de combinatietest en 1 december weer terug naar de gynaecoloog.

@ Jett: en hoe was de combinatietest?

Hoe is het met de andere dames? Babyenschede en Daantje??

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Kim: 2/11 verpleegkundige 16/11 combinatietest 1/12 gynaecoloog

Daantje:

Uitgerekende datum

Daantje:

Geplaatst

Hey Kim, fijn dat het goed ging!

ook wel prettig dat ze je zo goed in de gaten houden wat uitdroging en zo betreft.

wat heb jij met je hart?

Heb je dat al eens verteld en heb ik daar dan strak overheen gelezen?

Wat super dat gyn. en VK zo dicht bij elkaar werken,

dan is de communicatie vaak wel goed.

Maakt de VK voor je morgen nog eens een cho, of is dat alleen info en eventueel hatrje luisteren?

Fijne dag vandaag!

Geplaatst

Ik ben in 2008 2x geopereerd voor 2 verschillende ernstige hartritmestoornissen. Dit heeft er ook voor gezorgd dat we lange tijd niet zwanger mochten worden. Maar sinds de operaties en laatste controles gaat het eigenlijk heel goed. En kregen we ook eindelijk groen licht voor een zwangerschap. Nu dus nergens meer last van gelukkig. Want het was gewoon niet meer te doen. Kon niet meer autorijden, niet werken en alleen thuis blijven mocht niet. Het ergste is nog ik had het al zo lang ik me kon herrineren. Maar had er dan maar 1x of hooguit 2x per jaar last. En toen we zwangeren probeerden te worden werd het gewoon 4x per week.

Achteraf maar goed dat het er toen zo duidelijk uit was gekomen, want bij een eventuele zwangerschap toen was er een grote kans dat ik zou overlijden. Nu is het in principe allemaal verholpen. Maar merk nu ik zwanger ben wel dat ik weer kortademig wordt en zo. Dus vandaar dat ik niet bij de verloskundige maar meteen bij de gynaecoloog onder behandeling ben. Dan zit je toch dichter bij het vuur en kan er indien nodig meteen met de cardioloog gebeld worden.

Nee morgen geen echo. Die heb ik vandaag gehad. Een kennismakingsgesprekje en bij de afspraak volgende week krijg ik weer een echo!

Geplaatst

@Kim; jee dat is wel een heftig verhaal zeg. Maar wat ontzettend fijn dat het nu goed met je gaat en dat je nu zo goed begeleid wordt natuurlijk. Hoop echt voor je dat je je snel beter gaat voelen en wat meer van het zwanger zijn kunt gaan genieten.

Hier een mooie echo en nekplooimeting gehad, zag er allemaal goed uit, maar het is natuurlijk nog even de bloeduitslagen afwachten. Duurt 10 werkdagen, maar ik maak me er eigenlijk niet zo'n zorgen om. Probeer vooral lekker te genieten vanaf nu.

x Jett

Geplaatst

Jeetje Kim, dat is ook heftig!

Fijn dat je zo goed geholpen bent, is toch niet niks hoor!

Vind je het niet griezelig zo met de kortademigheid?

Een zwangerschap vind ik zoiezo al spannend, laat staan als er

zoiets is als met jou hart.

Jett, fijn dat de echo mooi was. Hier moet ik ook 10 dagen wachten op de uitslag,

maar ik verwacht er helemaal niets van. Kreeg hem aangeboden,

en ja, ik wilde wel naar ons kindje kijken, zelf zou ik er niet voor gekozen hebben.

Geplaatst

joehoe meisjes..!!

waar zijn jullie..??

Hier gaat het wel lekker.

De hormonen zijn steeds beter te handelen, dat merken jullie straks ook als het goed is!

Mijn zoon zat op het aanrecht in de keuken.

en ik had wel eens gehoord dat kleine kinderen het geslacht van je ongeboren baby konden raden.

Dus ik vraag hem:

Tim, is de baby een jongen of een meisje?

Tim kijkt me aan, en zegt: meisje.

De vraag kan ik steeds anders formuleren,

hij is echt stellig dat het een meisje wordt.

Nou, nog een paar weken en dan weten we het!

Geplaatst

Hoi Hoi,

@ Suzz: ze zeggen inderdaad dat kleine kinderen het geslacht meestal weten. Mijn kleine neefje van nu bijna 3 blijft ook zeggen dat ik een meisjebaby in mijn buik heb. Ben benieuwd. Ik hoop echt dat je gelijk hebt en dat de hormonen en dus de kwaaltjes steeds beter te behandelen zijn.

Ja die kortademigheid is niet altijd fijn, maar ik ben er nu al zo bekend mee dat ik probeer rustig te blijven. Dan is het ook eerder over. Ik ga me pas zorgen maken als ik weer pijn op mijn borst erbij krijg.

@ Jett: fijn dat de nekplooimeting er goed uitzag. En ja gewoon positief blijven over de bloeduitslag. Zal wel allemaal goed komen.

Nou hier was het gisteren 1 groot drama. Was bij de verpleegkundige in het ziekenhuis. Maar had echt een slechte dag. Moest er om 13.30uur zijn en had die ochtend veel overgegeven en dus alleen een half glas melk en een cracker gehad. Niet voldoende volgens haar, ja dat weet ik zelf ook wel. Maar als ik eenmaal ziek ben in de ochtend kan ik de hele dag bijna niets drinken. Komt er meteen uit. Dus zij overlegd met de gynaecoloog. Moest weer plassen. Dat lukte dus niet, dus ruim een half uur in de wachtruimte gezeten tot ik eindelijk een beetje kon. Het kon er nog mee door maar zei hij, maar nu moet ik dus iedere dag urine inleveren om te kijken hoe het gaat. En als ik me zo blijf voelen en zo weinig plas, 2 hooguit 3x per dag. Gaan ze me waarschijnlijk toch maandag of dinsdag opnemen. En dat is dan geen 2 maar 5 dagen. Nou ik was dus echt helemaal in shock. Maar ja als het moet dan moet het. Maar leuk is het niet om te horen. Dus we zullen zien. Ik hoop gewoon echt dat het met 1 a 2 weken over is of tenminste beter gaat.

Sorry voor mijn geklaag. Maar zal zo blij zijn als ik me wat beter voel. Echt kan gaan genieten. Dat probeer ik nu ook wel, maar is toch anders.

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Jett:

Kim: 16/11 combinatietest 23/11 uitslag combinatietest 1/12 gynaecoloog

Daantje:

Uitgerekende datum

Daantje:

Geplaatst

O wat balen Kim!

Ik zie dat je 11 weken bent, dat was hier ook heel heftig.

Jammer als het tot een opname komt,

maar als het goed is gaat het daarna wel echt een stuk beter!

Ik hoop het voor je!

En toen ik elk uur zowat moest overgeven (of elke drie slokken die ik achter elkaar dronk)

at ik over de hele dag bizar weinig.

Is toch ook niet lekker om over je nek te gaan!

Ik wens je gauw verbetering toe!

En natuurlijk geniet je, het is en blijft een wonder,

alleen de nadelige kant is nu even heftig.

hier begint de poetsdrang een beetje op te komen.

mijn partner vind het heerlijk om schoon thuis te komen,

maar 's avonds stoomstrijkijzer gebruiken terwijl er een programma op tv staat,

dat is dan weer even niet fijn. Lang leve de hormonen!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Het lukt me toch niet zo goed om regelmatig met jullie mee te schrijven. Ben vrij druk op werk! Lees net over jouw ziekenhuisbezoek van gister Kim en de eventuele opname. Ik hoop voor je dat het niet nodig is. Jeetje, wat moet dat rot voelen als je je al weken lang zo misselijk voelt. Ik lees in jouw stukjes altijd een heel positieve toon, ook ondanks het feit dat je je zo voelt. Knap!

Hier dinsdag echo gehad en alles goed. Zit nu op 11 weken!

Suzz, lekker dat jij weer aan de beterende hand bent. Ga ook mijn neefje eens ondervragen...

Geplaatst

He meiden,

Heb het zo druk gehad in nieuwe baan dus weiniog tijd gehad. Want 's avonds ben ik moe en nog steeds redelijk vaak spugen. Gelukkig niet op kantoor, ma na werktijden hahaha. Heb mijn nieuwe baan verteld dat ik zwanger ben en is geen probleem. Eergisteren echo gehad en de kleine krummel ligt 2 dagen voor op schema en hartactie 172. Bij hoge hartactie zeggen ze dat het een meisje wordt, echter denk nog steeds jongen hoor.

Mijn dochter is 1,2 maanden dus die kan nog geen jongen of meisje zeggen. Ik vraag me af of ze het begrip kent? Maar als we vragen broer of zus, zegt ze zus. Nu kan ze zus heel goed zeggen en denk ik dat hetc alsjeblieft betekent, aangezien als ze een snoepje ziet ze direct roept zus zus en dan aan mijn been gaat hangen. Maar zal mijn nichtjes eens vragen wat zij denken. Welke leeftijd is het beste om te ondervragen? :-)

'Jett ik zag dat jij en Suzz mooie combitest hebben gehad. Ik moet 16-11. Fijn he als de uitslag er is. Vorige keer was het bij ons 1 op 1600

Ik ben nu ontslagen uit de kliniekmaar weet nu niet of ik als verloskundige hier in buurt moet zoeken of combitest moet afwachten?

Kim wat een heftig verhaal. Hoe weet je trouwens of je uitdroogt? Kun je daar geen ORS ofzoiets (wat kleine kinderen ook krijgen) voor gebruiken? Lijkt me heftig om straks in ziekenhuis te moeten liggen. Daarbij is dat eten echt zo verschrikkelijk dat ik denk dat je dat sowieso niet binnenhoudt. Maar misschien is er in jouw ziekenhuis wel een chefkok aanwezig :-) Hier smaakt het eeten gewoon zo gaar gekookt, maar goed, het is natuurlijk ook geen restaurant. Over restaurant gesproken en uit eten gaan. ik droom steeds over biefstuk en rosbief en dan loopt het water al in mijn mond. Nog 6,5 maandjes wachten :-)

Tegenwoordig piept de kleine om 5 uur. Als ik haar dan niet pak dan gaat ze huilen. Vervolgens ligt ze dan op mijn plek naast haar papa en dan zijn die twee heerlijk aan het snurken en v oor mij is er dan geen ruimte meer en daarnaast kan ik er zo slecht tegen als ze tegen me aanligt (tijdens deze zwangerschap, daarvoor had ik er geen last van) dat ik nu dus maar al naar beneden ben gegaan om lekker te klessebessen op dit forum.

Zijn jullie ook continu moe?

Wat vinden jullie ervan als ik straks met 2 kinderen 4 dagen ga werken, waarvan waarschijnlijk 1 papadag, 1 bestevriendinnendag (vriendin past op) en 2 dagen creche en 1 mamadag? Ik v oel me zo schuldig erover. Maar het lijkt me ook zo moeilijk om minder te verdienen. Een heleboel collega's van mij raken hun baan kwijt. Ik gelukkig nog niet, maar moet dan wel 4 dagen werken. Het lijkt me ook moeilijk om erg in salaris achteruit te gaan. Wat doen jullie? Ik wil overigens het liefst maar 3 dagen werken, maar daar is momenteel de markt niet echt naar.

Poetsdrang heb ik nog niet. Ik wil wel, maar ik ben er te moe voor. Het liefst zou ik iemand er opdracht toe geven hahahaha

Tot horens

Geplaatst

Hoi Dames,

hier toch maar weer eens een berichtje van mij.

@ Suzz: nou hier nog niets van poetsdrang hoor. Heel moe en nog steed veel spugen. Hoop echt dat het snel over gaat. Maar het begint me nu wel op te breken. Dus vanmiddag maar ff overleggen met de gynaecoloog.

@ Daantje: 11 weken ook alweer. De tijd vliegt. Fijn dat de echo goed was. Tja ik blijf maar gewoon positief, zit een beetje in mijn aard. Altijd positief blijven, alhoewel dat niet altijd makkelijk is. Wanneer is je volgende echo??

@MamavanCarmen: Dan hebben we allebei 16/11 de combinatietest. Of je uitdroogt kunnen ze zien aan je urine. Daarom moet ik iedere dag urine na laten kijken. Tot nu toe zit het net op de grens. ORS heeft geen zin aangezien ik heel slecht kan drinken, dus komt er meteen weer uit. Ik hoop gewoon dat het met 16 weken allemaal over is.

@ Babyenschede: geniet vandaag van de echo. En ook combinatietest zie ik.

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen: 16/11 combinatietest

Jett:

Suzz:

Daantje:

Uitgerekende datum

Daantje:

Geplaatst

Hi allemaal,

Ja, zometeen echo, maar geen combinatietest, maar termijnecho, foutje. We gaan geloof ik wel ebspreken over tripeltest, maar dat weten we al dat we dat willen, dus dat is makkelijk. Helaas moet vriend direct na echo/gesprek weg, ik begin om 13uur pas weer, dus even rustig thuis boterhammetje eten. Ik voel me verder wel goed, val niet meer af, gisteren frietjes met kaassouffle op, dus dat belooft!

Alleen moe!! We lagen er gisteren om half 9 in, en vanmorgen om half 7 de wekker, zalig!! Drukke week voor de boeg, dus moet wel aan mijn rust denken.

Ik laat jullie straks weten hoe de echo is egweest. Ben best zenuwachtig!

Sterkte Kim met al je spugen...wordt het toch niet eens tijd voor een infuus? Dan voel je je gewoon weer een stuk beter!

Groetjes babyE

Geplaatst

Hi allemaal,

Hier weer een goede echo! 4,1 cm, 10w5d oud, prachtig op schema! Was weer heerlijk om te zien. Hartje ging 170/minuut, en klopte mooi regelmatig. Al met al 200% score! Morgen nd gynaecoloog voor intake. Ben erg blij!

Geplaatst

Babyenschede, wat fijn dat je echo goed was!

Wat een opluchting en geluksgevoel is dat he?

Vind ik elke keer als ik de kleine zie op echo.

Kim, balen dat je je zo niet lekker voelt.

Wel fijn dat je nog steeds thuis bent,

hopelijk blijft dat ook zo.

MamavanCarmen, ik ben zelf thuisblijfmoeder.

Heb altijd geroepen dat als ik moeder mocht worden, ik thuis blijf totdat ze naar de basisschool gaan.

Dan wil ik het liefst parttime werken.

Ik zou me niet schuldig voelen over je oppasdagen.

Als het nog niet kan 3 dagen werken, omdat er geen gelegenheid is,

dan houdt het op. Als je kinderen naar een goede plek gaan waar jij je goed bij voelt,

dan is het goed in mijn ogen. Er moet nu eenmaal ook geld verdiend worden.

Ikzelf heb heel heel heel veel geluk dat het bij ons financieel mogelijk is.

eerlijk is eerlijk, we gaan eigenlijk nooit uit, of op vakantie,

grote uitgaven worden gespaard, kleding in de uitverkoop.

We halen het net elke maand, en dat vind ik genoeg (met ongeveer €75,- sparen per maand)

Dus mocht het niet helemaal lekker gaan, sparen we een maand niet, dan is het goed genoeg.

Maar ik denk dat je het niet verkeerd doet. Ze zijn ook een dag bij papa, dus eigenlijk maar drie dagen in de week bij

een 'vreemde' en de andere 4 dagen van de week bij eigen ouders.

Hartstikke goed toch??

Poetsdrang is hier weer weg.

Geef er ook niet zo veel om eerlijk gezegd.

Morgen ga ik met mijn moeder winkelen,

ben morgen jarig en ik wilde mijn verjaardag niet vieren.

Dus mag ik iets leuks uitzoeken.

Gezellig met de trein, verheug me er wel op!

Zojuist een verjaardagscadeautje gekregen van mijn zoon.

Die had hij op het KDV gemaakt.

Twee vlaggetjes met waterverf en twee volgeplakt met figuurtjes.

Hij heeft er waanzinnig zijn best op gedaan, want de juf heeft veel foto's meegegeven waarop hij bezig is.

En samen hebben ze lang zal ze leven voor me gezongen.

ik moest heel erg mijn best doen om niet in tranen uit te barsten.

Paar tranen ontsnapten, maar verder ging het goed.

Zo, genoeg emotioneel gekletst, ik ga afsluiten en naar Vampire Diaries seizoen 2 kijken, doei!

Geplaatst

Hi allemaal,

Net afspraak bij gyn gehad, alles prima, nogmaal hartje gehoord! bloeddruk was keurig. Ivm mijn schildklier val ik offcieel onder het high risk spreekuur, maar ben niet zo heel high risk. Ik doe braaf wat ze zeggen. Volgende week vrijdag de nekplooi en dinsdag erna uitslag! Spannend!!!

Liefs babyE

Geplaatst

@ babyenschede: fijn dat alles goed was bij de gyn. Ik val ook onder het high risk spreekuur ivm met mijn hartritmestoornis. Maar inderdaad gewoon braaf doen wat ze zeggen.

@ mamavancarmen: als het nu nog niet helemaal haalbaar is om minder te werken, maakt het toch niet uit. En een papadag is ook leuk. En wie weet kun je in de toekomst wel 3 dagen weken of zo.

@ suzz: en hoe was het winkelen met je moeder voor je verjaardag? Heb je een leuke dag gehad?

Echo/vk afspraak

Jett:

Suzz:

Babyenschde: 18/11 combinatietest 22/11 uitslag combinatietest

Daantje:

Uitgerekende datum

Daantje:

Geplaatst

Echo/vk afspraak

Jett:

Babyenschde: 18/11 combinatietest 22/11 uitslag combinatietest

Daantje:

Uitgerekende datum

Daantje:

Mijn verjaardag was hartstikke leuk!

Heerlijk met de trein op en neer,

gezellig gegeten en veel gewinkeld.

Heb 2 jurken gekregen als verjaardagscadeau, ik helemaal blij.

Heb zelf een nieuwe handtas en make-up gekocht.

Toen ik eenmaal thuis was, was ik wel heeeeeeeel erg moe.

Had net genoeg energie om de kleine in bed te leggen voor ik

op de bank crashte. Tim heeft geslapen tot 9u,

dus ik vanmorgen ook heerlijk uitgeslapen tot 8u.

wat een luxe (maar ja, we zijn dan nu ook een jaar ouder he ;) )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden