Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2012


Jheroen

Aanbevolen Berichten

Kim en Babyenschede!!

 

GEFELICITEEEEEEEERD!!!

Wat goed!! Echt geweldig! Geniet ervan!!

(september bankje was niet zo heel erg positief vond ik)

 

O meisjes, ik heb morgen dan eindelijk eindelijk mijn verlossende echo.

Voel me een beetje nerveus en opgelaten.

Twijfel aan van alles.

Mijn lijf schreeuwt hormonen, en toch zit er een twijfelbeestje in mijn hoofd,

die het nodig vind om mij het gevoel te geven dat het wel eens mis kan zijn.

Pfffff, waar zeur ik om, ja toch?

 

MamavanCarmen, wat leuk die reacties! Als morgen de echo goed is, schreeuw ik het tegen de hele familie!

Ben dan 7w2d, vindik lang genoeg gewacht.

En dat niet alleen, ik zie eruit alsof ik al 4 maanden ben, zo maf.

 

Zo, ik heb genoeg gemiept en gezeurd,

ik ga er vroeg in, morgen is het spannend!

Fijne avond!

Liefs Suzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 535
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

@ Suzz: nee het was niet een heel positief bankje september. Ben echt zo blij dat ik een van de gelukkige ben. Alleen nog heel onwerkelijk.

Morgen je echo, spannend. Ik kan met wel voorstellen hoe je je voelt. Heb ik ook en ik moet nog tot 5 oktober wachten. Wil zo graag weten of het allemaal goed is en natuurlijk of het er 1 of 2 zijn.

We horen wel hoe je echo was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suzz ik herken dat gevoel. Ik word met de dag nu weer onzekerder. Ik wil ook weten of alles goed is en dan denk ik jee waarom moeten we zolang wachten? Is er bij 5,5 week niet al hartactie te zien?

 

Bij elk pijntje maak ik me direct zorgen. Dan vraag ik me af of ik ikets verkeerds heb gedaan. Zoals vannacht schrok ik van iets en stond in een keer rechtop naast bed. Ik dacht echt straks heb ik het kindje eruit geschrokken. Echt dat soort dingen

 

Ik heb nu ook verschrikkelijke trek in koffie en geef er maximaal 4 keer per dag aan toe, maar overal lees je dat het slecht is. Zo raar vorige zwangerschap helemaal geen trek in koffie en kon de lucht er van niet uitstaan. En nu juist ontzettende trek.

 

Nou ga zo maar eens aan het werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel herkenbaar dames! Ik zou liefste ook nu al een echo hebben, maar ik moet wachten tot na onze vakantie.

Ik hoop dat in ieder geval tijdens onze vakantie alles goed gaat. Lijkt me vreselijk om daar n een ziekenhuis te moeten.

Verder alles rustig hier...gisteren had ik flinke diarree, nu weer over. Verder geen klachten. Helaas :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meisjes!

De echo was een spannend gebeuren! Ze kon de kleine niet vinden. Ze was aan het duwen en wriemelen met die inwendige echo, het deed echt zeer.

Ze heeft een vruchtzakje gevonden, die helaas rond de 5 a 6 weken was gestopt.

Maar een ander vruchtzakje had een heel mooi hartje!!!!!!! OOOO ik ben zo blij!!!

Jammer dat het er geen twee zijn, maar wat ben ik opgelucht!

De kleine zit helemaal tegen het plafond van mijn baarmoeder, daardoor was het niet mogelijk om een mooie echo te krijgen.

Mijn echofoto was wit met een grijze vlek erop. Maar we zagen het hartje op het scherm, ik ben zo dolgelukkig!!

Zo, nu ga ik eten, en kom vanavond sociaal reageren op jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ mamavancarmen: de utrogestan bollen is een afhankelijk van het ziekenhuis waar je onder behandeling bent. Het ene ziekenhuis kiest daarvoor en het andere kiest voor 3x een injectie pregnyl na de TP. Ik heb ze gebruikt, was standaard in het ziekenhuis. Nog 2 dagen en dan hoeft het niet meer, gelukkig. Want het is geen pretjes.

@ Suzz: dus het waren er eigenlijk 2??!! Fijn dat je een hartje gezien hebt. Helemaal super. Wel schrikken als ze het in eerste instantie niet kan vinden omdat het zo hoog in ja baarmoeder zit en in het andere vruchtzakje geen hartactiviteit was. Dat waren een paar spannende minuten. Geniet ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MamavanCarmen, die utrogestan bolletjes worden door elke instelling weer anders gebruikt.

Sommigen laten gebruiken tot testdatum (moest ik wel)

en een kennis van mij tot 16 weken zwangerschap.

Niet elke cryo krijgt die bolletjes, dat heb ik wel vaker gehoord.

Hoe dat komt en wat de beredeneringen zijn, weet ik eerlijk gezegd niet.

Oftewel, aan mijn bijdrage heb je niet zo veel.

 

Kim, ja ik had 2 eitjes, dus ik had eerlijk gezegd wel een beetje hoop op een tweeling.

Maar helaas. Ik ben helemaal in de wolken met de kleine frummel in mijn buik.

Een droom/wens komt uit, dus ik ben allang gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meiden.

gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

geniet ervan en het gaat zoo snel!!!

 

ik was in het UMCG onder behandeling en ben ook zwanger middels een cryo en ik heb tot en met week 12 van mijn zwangerschap ustrogestanbolletjes moeten in inbrengen.

 

groetjes marjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meisjes!

De echo was een spannend gebeuren! Ze kon de kleine niet vinden. Ze was aan het duwen en wriemelen met die inwendige echo, het deed echt zeer.

Ze heeft een vruchtzakje gevonden, die helaas rond de 5 a 6 weken was gestopt.

Maar een ander vruchtzakje had een heel mooi hartje!!!!!!! OOOO ik ben zo blij!!!

Jammer dat het er geen twee zijn, maar wat ben ik opgelucht!

De kleine zit helemaal tegen het plafond van mijn baarmoeder, daardoor was het niet mogelijk om een mooie echo te krijgen.

Mijn echofoto was wit met een grijze vlek erop. Maar we zagen het hartje op het scherm, ik ben zo dolgelukkig!!

Zo, nu ga ik eten, en kom vanavond sociaal reageren op jullie!

 

Ik schrik me rot! Maar gelukkig toch wat gevonden! Gefeliciteerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hé Suzz, ze maken het wel spannend zeg met die echo's, maar wat superfijn om te lezen dat jullie 'frummelke' een mooi kloppend hartje heeft! Op naar de tweede echo. Hoe voel je je verder?

 

@mamavancarmen: ik heb ook een cryo in natuurlijke cyclus gehad, dit houdt bij mij in dat je behalve 1 spuit pregnyl zet om de precieze eisprong te bepalen geen enkele andere medicatie gebruikt. Dat is ook niet nodig, omdat je lijf zelf de hormonen aanmaakt als je cryootje innestelt. Bij een verse IVF/Icsi leg je eerst je eigen cyclus plat, zodat je daarna ook aanvullende hormonen (de utrogestan dus) moet gebruiken. Hopelijk is dit voldoende antwoord op je vraag?

 

@ Esso: jij ook veel succes met je echo morgen, wordt voor ons allebei een spannende dag: bij mij de 1e echo en hoop dat het allemaal goed zit. Ben vooral bang dat het weer een bbz zou zijn. Dat heb ik één keer meegemaakt; dat je bij de 1e echo komt en dan is er niets te zien in de baarmoeder. Vreselijk was het, hoop ik nooit meer te hoeven meemaken.

Hoop voor jou dat jullie beebje lekker doorgegroeid is, toi toi toi.

 

@all: hoe voelen jullie je? Hier sinds het weekend echt moe en misselijk.

 

x Jett

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Ilse, Hoe gaat het meid. Echt lief berichtje van je voor suzz

 

@ Jett, Oh dus je hebt met Utrogestan niet extra kansen ofzo? Naja het is niet nodig gebleken, dus ik moet ook niet zeuren

 

Ow wat zou ik ook graag al een echo krijgen. Heb nog steeds sterk het idee dat het een tweeling of drieling is (vanwege mijn droom in het begin over een drieling). Maar goed misschien is er een andere reden dat mijn HCG zo hoog was, misschien eerder ingenesteld ofzo? Nou we zien het wel. Pfff nog zo lang wachten zucht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ilse, wat lief dat je nog reageert hier!

 

Jett, wat je zegt over die hormonen, klinkt hartstikke logisch!

Fijn dat jij hier bij ons in het midden bent, dan krijgen we toch de info!

Lekker he je kwaaltjes. Ik kon en kan er ontzettend op mopperen,

maar 's nachts ben ik toch blij met de bevestiging dat mijn lijf zo bezig is.

Succes morgen met de echo!

 

MamavanCarmen, dat zou leuk zijn zeg 2 of 3!

Heb zelf altijd van een heel groot gezin gedroomd,

helaas krijgt mijn partner dan de kriebels als ik het daar over heb hihihi

 

Esso, succes met je ech morgen!

 

Ik wil van de echo meisjes wel zo snel mogelijk het geweldige nieuws horen!

 

Ik heb mijn hele familie verteld dat we zwanger zijn,

en vandaag mijn eerste rompertje gekocht: een witte met blauwe/groene/oranje sterretjes

 

Welterusten meisjes, tot gauw weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ jet: succes morgen met de echo. Spannend.

@ esso: heel veel succes morgen met de echo. Ik duim voor je!!

@ mamavancamen: spannend ja of het er misschien 2 of wel 3 zijn. Wanneer heb je de eerste echo? Ben benieuwd. En wat jett ook al voor uitleg gaf als het een cryo is in je natuurlijk cyclus maakt je lijf zelf de hormonen aan, waardoor de bollen niet nodig zijn.

 

@ all: ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog niet echt last heb van kwaaltjes. Alleen ontzettend moe en wat gevoeligere borsten, maar verder gaat het wel goed. Kan niet wachten tot de echo van 5 oktober. Duurt nog zo lang voor mijn gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

Ik zit hier met veel medeleven te lezen. Een jaar geleden zat ik in dit topic en was ik zo vreselijk onzeker over ieder krampje dat ik voelde. Nu ligt een deur verder onze geweldige dochter van bijna 4 maanden te slapen. Ik wens jullie allemaal veel sterkte maar vooral veel genieten van de bijzondere tijd! Het vliegt voorbij en voor je het weet is je baby er!

 

Groetjes Pauline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pien, kusssssssssssssssssssssssssje wat een lieve tekst en zo bemoedigend.

 

Allen ik ben ook zo benieuwd naar jullie en mijn eigen echo's.Ikheb overigens het gevoel dat dit een supergoeie maand is (en volgende maand ook) en dat we mooie echo's krijgen.

 

Een tweeling of Drieling lijkt me wel pittig hoor. Maar liever te pittig, dan helemaal niet, dus kom maar op met die drie!!!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi allemaal,

 

Net gehoord dat ik maandag echo krijg om te kijken of het in de baarmoeder ligt, en dan na de vakantie nog een echo voor het hartje. Erg spannend! Ik heb alleen zoveel last van een drukkend gevoel op mijn an.. , alsof ik moet poepen..raar verhaal. en zittend gaat het wel, maar op de fiets net was het erg gevoelig...herkent iemand dit gevoel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Babyenschede, nee je gevoel herken ik niet.

Misschien eens kijken of je misschien aambeien hebt (kan ook inwendig zijn)

een kennis van me had inwendige aardbeien, en had het idee dat ze steeds moest gaan.

Met een zalfje was het zo weg.

Aambeien is wel een zwangerschapskwaal, dus ben je nu niet blij? (als het aambeien zijn tenminste...)

En spannend maandag de echo! Het wachten duurt lang, maar het is zo maandag!

 

Esso en Jett, hoe was de echo??????

 

Pauline, wat lief van je.

ik heb gelukkig al een kindje, dus ik weet hoe hartverwarmend ze kunnen zijn.

Ik ben zooooooo nieuwsgierig of deze op grote broer gaat lijken...

 

Meisjes fijne avond, ik ga slapen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hé meiden, een heel positief bericht van mij: de echo was super: ons spruitje is 7,4mm en heeft een mooi kloppend hartje, wauw wat ontzettend onbeschrijfelijk geweldig om te zien weer. En ondanks het hoge HCG dus 'maar gewoon' ééntje. Ga nu lekker relaxen, hebben vanuit Gent een terugreis gehad van 4 uur dankzij veel files (normaal in 2 uurtjes thuis pff).

 

Esso hopelijk was het bij jou nu ook oké??

 

x Jett

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw Jett, wat heerlijk he, dat geeft zo een rust zo een echo. Ik wil ook zo graag een echo. Misschien net als jij hoge HCG en dan toch eentje, wat logischer zou zijn aangezien 1 cryo TP. Maar wat was mijn cryo verdomd mooi zeg. Maar toch ik zie er 2 gezichtjes in waarvan 1 gezichtje jongensachtig een tweestraal in het midden heeft, waardoor ik moet denken aan een eeneiige tweeling en dan nog een kein lief gezichtje van een meisje. Tot die tijd blijf ik maar lekker fantaseren van mijn drieling en dan 17-10 zal ik weer op aarde komen en zien dat het een geweldige eenling is met een kloppend hartje en een eigenwijs snoetje (oh nee dat zie je nog niet bij 7 weken, maar laat me nog maar even lekker dromen)

 

Goed ik ga nu echt dromen......snurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jett: fijn dat je echo goed was. En toch maar eentje ondanks je hoge HCG. Wil dus toch niet altijd iets zeggen. Lekker genieten nu. Balen dat je terugreis zo lang duurde.

@ MamavanCarmen: groot gelijk nu kun je er nog lekker over dromen tot je de echo hebt, ben benieuwd of het er bij jou misschien 2 zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden