Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden ik reageer nu pas was vanochtend al even in het april topic beland..druk op mijn werk.! Maar het was niet goed hoor het hartje heeft ook niet geslagen dus daar leg ik me dan maar bij neer, vanmiddag naar mijn eigen gyneacoloog over hoe nu verder. En ergens in januari weer voor een nw poging.! Veel succes voor jullie en een voorspoedige bevalling ofcourse:) Kom af en toe nog spieken hoe het jullie vergaat:) Liefs esso

• Reacties 535
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh esso... dat meen je niet!!

wat verschrikkelijk!

Tranen in mijn ogen, ik weet gewoon geen woorden.

ik vind je heel opgewekt klinken.

Jeetje, wat erg.

Wens je heel veel kracht om deze teleurstelling te dragen!

Liefs Suzz

Geplaatst

Suzz, ik kan jullie toch niet zomaar missen!

Ben erg benieuwd naar jullie verhalen en leef met jullie mee!

Had vanmorgen nog een positieve test, terwijl ik nu een negatieve wil!

Wat kan het leven toch raar in elkaar ziten he.

Maar verder wil ik wel goed nieuws hier lezen hoor!!!

Geplaatst

Jeetje Esso wat verschrikkelijk voor je. Heel veel sterkte en neem even goed de tijd om het te verwerken en een plekje te geven.

Liefs en een dikke knuffel.

Geplaatst

Kippevel over mijn hele lichaam en angst om met je neus weer op de feiten gedrukt te worden, dat het echt een godswonder is als alles goed gaat.

Esso meis zoveel sterkte gewenst.

Ilse schat wat liefs van je

Geplaatst

@Esso, had al op je gereageerd in het april topic, maar nogmaals veel sterkte en ik ga in januari heel hard voor je duimen!

@ Ilse: inderdaad lief van je, hé en ik blijf je ook volgen hoor...laat die cryootjes straks maar hun gang gaan.

Geplaatst

Ik heb steeds zo trek in koffie en neem max 4 kopjes op een dag, maar overal staat dat het slecht is. ik voel me er aan de ene kant zo slecht over, maar heb er deze zwangerschap zo een trek in zo raar

Geplaatst

Kun je niet lekkere decafeïne nemen? Heb er zelf niet zo'n zin in, maar anders neem ik bv die van AH, lekker uit de espressomachine. Hé en een paar kopjes per dag moet gewoon kunnen toch?

Heb het zelf meer met hamburgers en dat voor een semi vegetariër haha. Heb me nog beperkt tot zelfgemaakte gezonde. Ben blij dat er niet echt een Mac in de buurt zit.

x Jett

Geplaatst

koffie mag best zegt mijn VK, maar met mate (zoals alles in het leven eigenlijk)

Maar koffie thee en cola de hele dag mag dan weer niet.

en die hamburgers, dat had ik in de eerste zwangerschap,

en laat ik nou met regelmaat langs een burgerking komen.. lekker!!!!!

nu heb ik nog niets van dat gekke gedoe (is niet gek, ik noem het alleen zo)

maar dat komt omdat ik niet veel binnenhou. Straks als dat weg is,

eet ikook van die maffe dingen wat ik normaal nooit doe.

Vanmorgen naar mijn schoonouders geweest. Die wonen iets verder weg,

dus ik kom er niet zo heel vaak.

We hebben een allerliefst setje kleertjes gekregen, zo schattig!

O ja, en Tim mocht bij opa op de tractor meerijden,

voor de eerste keer. Opa heeft een ouder kleinkind dan onze Tim,

maar die durft niet. Nou, opa was net zo trots, als mijn zoon zelf!

Gaaf zeg! (en dan die stomme hormonen maken dat ik om alles huil, dus tsja...)

Fijn weekeinde meisjes! Vanavond een verjaardag, denk dat ik morgen de hele dag lui ga zijn!

Doeidoei!

Geplaatst

Hé Suzz, dus jij bent echt flink misselijk? Ach en haha die hormonen ja, ik huil ook om alles, kreeg alweer een brok in mijn keel bij het lezen van jouw verhaaltje over Tim en zijn opa. Fijn weekend ook voor jou en luier ze morgen.

Geplaatst

Ik ben niet misselijk. Heb nergens last van (behalve tic dat ik steeds trek heb in pannekoeken met kaas en stroop net als de vorige zwangerschap) en vind zelf dat ik niet emo ben, maar daar denkt mijn man anders over.

Vandaag bij vrienden gebarbecued en veel vlees met dragon gegeten en zit nu zwaar in de zenuwen. Ik lees nu dat dragon een kruid is wat niet mag tijdens zwangerschap. Hebben jullie ook dag in dag uit dat je je druk maakt over wat je eet en drinkt. Ik vraag me echt af hoe men vroeger toen alles nog niet bekend was men ermee omging. Ik vind het echt vreselijk als ik iets eet wat op de verboden lijst staat en er staat meer op dan niet. Ik hoop maar dat er een sterk kindje (of meer) in mijn buik zit (ten).

Welterusten alvast

Geplaatst

heej babyenschede heerst hoor. Ik zou wel even naar dokter gaan ik ga vandaag ook. Vorige week hoestte mijn meisje zo en jawel longontsteking, dus ik ga vandaag ook maar even nmaar mijn longen laten luisteren. ik hoor echt zoveel vrienden en familie over verkouden, hoesten enzo, en nu mijn nichtje dus ook een longontsteking,, dus laat even checken voo rje vakantie.

Laat even weten hoe de echo was, oke?

Geplaatst

Ik ben zelf dokter ;)

maar heb geen koorts, dus dan geen angst voor longontsteking en hoef niet te hoesten. eerder wat oververmoeid denk ik...keelpijn en neusverkouden. gelukkig mag paracetamol gewoon tijdens de zwangerschap.

Geplaatst

@ Babyenschede: succes met de echo vandaag.

@ MamavanCarmen: jeetje longonsteking voor de kleine meid is niet mis. Hopelijk komt het bij jou niet zover. Beterschap.

@ All: ik had tot vandaag niet echt veel last. Alleen vanmorgen opgestaan ontzettend misselijk en overgeven. Dus heb me maar ziek gemeld.

Mijn geur is nog nooit zo sterk geweest als nu en ik ben ontzettend moe. Maar ja dat hoort er allemaal bij.

Ben blij als het woensdag is, eindelijk de echo. Ik wil zo graag de bevestiging dat het goed is en er een hartje klopt. Dan kunnen we echt blij zijn.

Geplaatst

@ Babyenschede: en hoe was de echo gisteren? Hopelijk was alles goed. En dan lekker 4 weken vakantie. Geniet ervan.

@ All: hoe is het met iedereen? Alles goed!!

Geplaatst

Hé Kim, hoe is 't vandaag met de misselijkheid en moeheid? Zijn goeie signalen zullen we maar zeggen. Veel succes en hopelijk veel plezier bij de echo morgen, ben benieuwd.

x Jett

Geplaatst

@ Jett: inderdaad het zijn goede signalen zullen we maar zeggen. Nou misselijkheid is nog duidelijk aanwezig. Als ik lig in bed of op de bank gaat het wel. Maar te lang rechtop dan begint het weer op te spelen. En ik slaap nu zoveel. Maar ja dat hoort erbij. Ben zo benieuwd morgen. Hopelijk is alles goed.

En hoe is het bij jou??

Geplaatst

Ja, hier een beetje hetzelfde: de hele dag moe, dus probeer als het kan om 's middags even te gaan liggen, als mijn zoontje zijn middagslaapje doet. De misselijkheid hou ik redelijk in toom door stukjes knäckertjes/biscuitjes oid tussendoor te eten. Verder stiekem naar zwangerschapskleren aan het kijken op marktplaats enzo. Durf 't nog niet aan om echt iets te kopen.

Zal trouwens weer even een lijstje maken met onze afspraken, die is alweer zover teruggezakt. Komt ie:

Echo/vk afspraak

Kim: 5-10 1e echo

MamavanCarmen: 17-10 1e echo

Jett: 25-10 2e echo

Uitgerekende datum

Jett: 21-5-2012

Geplaatst

Nou dames net terug uit het ziekenhuis en er was 1 vruchtzakje te zien met een mooi frummeltje van 9.6mm en een kloppend hartje. Helemaal blij dus hier. Op naar de volgende echo over 3 weken.

Hoe is het met de rest van de dames??

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen: 17-10 1e echo

Jett: 25-10 2e echo

Kim: 25-10 2e echo

Uitgerekende datum

Jett: 21-5-2012

Kim: 23-05-2012

Geplaatst

Kim, gefeliciteerd, geweldig om te zien hè? Vooral dat kloppend hartje vond ik zó bijzonder. Op naar de 25e...

x Jett

Geplaatst

Jett, ja het is echt zo bijzonder om een hartje te zien. We waren er allebei helemaal stil van. Haha, dat is alleen maar goed zullen we zeggen. Nu op naar 25 oktober voor ons allebei!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden