Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2012


Jheroen

Aanbevolen Berichten

Hi,

 

WatGoed kim! Hier herstellende vd verkoudheid. Maandag echo gehad. Er zat wat,2,8mm en het lag in mijn baarmoeder. Maar verder was het veel te vroeg. Nu met vakantie en dan komen we op 28 okt.terug. We landen om 7 uur en hebben om twaalf uur de echo. Erg spannend dus allemaal. Heb al een 1e truitje gekregen v een vriendin.wel eng hoor...zo vroeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 535
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Oooow Kimmmmmmmmmmmmmmm geweldig he zo een eerste echo. Bij mij is het naar achter geschoven vanwege geen opvang voor de kleine op de 17de en wil het even met mijn man alleen doen. Is toch een bijzonder moment en kleine Carmen kan geen moment stil zitten of stil zijn, dus dat zou dan niet relaxed zijn.

 

Hier heel erg moe. Vandaag weer gaan werken en alle spanning van afgelopen tijd kwam er echt even uit. Heb nieuwe baan per november dus op van de zenuwen om het daar te vertellen. Ook zo iets ergs dat je je schaamt om het te vertellen, terwijl je dolblij bent dat je dit geluk mag ontvangen. Pfff ik zat er echt even doorheen. Gelukkig hele lieve collega's die me opfleurde, dat als die nieuwe baas er moelijk over doet het eikels zijn en dat het ook niet mag volgens de cao. Nou we zien het wel.

 

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen: 19-10 1e echo

Jett: 25-10 2e echo

Kim: 25-10 2e echo

Babyenschde: 28 oktober 2e echo

 

Uitgerekende datum

Jett: 21-5-2012

Kim: 23-05-2012

Babyenschede: 30-05-2012

MamavanCarmen: 30-05-2012

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden, ik lees veel onzekerheid bij jullie, logisch hoor...

 

Wil jullie alleen ff laten weten dat dat in 9 van de 10 gevallen nergens voor nodig is. Ik heb geen enkel moment last van mijn borsten gehad, een paar uurtjes misselijk geweest (pas vanaf week 8) maar dat was meer dat ik bepaalde geuren smerig vond, geen één keer overgegeven.

Het wil allemaal niets zeggen, want ik ben morgen alweer 18 weken zwanger!

 

Geniet van jullie zwangerschap, ondanks dat de weken tot aan de 12e week lijken te kruipen, het gaat namelijk enorm hard!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie van jullie slaapt ook slecht (ik was vannacht gewoon klaarwakker) en heb nu rugpijn (matras maar weer eens omdraaien en voel me misselijk en zeurderig gevoel in buik (zouj dat zijn omdat ik nog niet heb ontbeten?). Ik heb echt nergens trek in niet normaal, vind koffie en thee verschrikkelijk stinken, terwijl paar dagen geleden genoot ik nog van een kopje koffie, zo raar.Voel me ook slap em lamlendig en ik heb echt al een buikje. Ik het het gevoel dat deze zwangerschap zwaarder is dan de vorige. Kan dat? Bij de tweede zeggen ze toch dat het makkelijker is? Nou zo voelt het anders niet, maar goed nog 2 weken afwachten voor echo zucht. Ik zie dat ik deze pas na 8 weken krijg en sommigen hier hebben het al bij 6 weken. Ligt dat ook weer aan het ziekenhuis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik herken het wel een beetje hoor. Ik slaap `s nachts ook heel slecht. En ja misselijk, duizelig en een zeurderig gevoel heb ik sinds afgelopen maandag. Nergens trek in heb ik ook, al dwing ik mezelf om steeds een klein beetje te eten. En mijn geur is nog nooit zo sterk geweest als nu. Normaal ruik ik niet veel, maar nu ruik ik alles en ik vind heel veel stinken. Merk wel dat ik nu al nie meer zo makkelijk mijn broeken aan kan, terwijl ik qua gewicht helemaal niets aangekomen ben. Ja ik kan niet zeggen wat normaal is voor een echo. Maar sommige krijgen hem met 6 weken, ik was 7 weken. Ze willen bij ons zeker weten dat er een hartje te zien is. Zal inderdaad wel verschillen per ziekenhuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen: 19-10 1e echo

Jett: 25-10 2e echo

Kim: 25-10 2e echo

Babyenschde: 28 oktober 2e echo

 

@ all: hoe is het met iedereen? Het is zo rustig! Hopelijk gaat alles goed!

 

Uitgerekende datum

Jett: 21-5-2012

Kim: 23-05-2012

Babyenschede: 30-05-2012

MamavanCarmen: 30-05-2012

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meisjes!

 

Hier ben ik weer eventjes!

 

Wat heerlijk om te lezen dat er goede echo's zijn!

Het is altijd zo spannend!

 

Ik denk dat het verschillend is wat ziekenhuis betreft wanneer je de eerste echo krijgt.

Ik kreeg hem bij mijn zoon en nu ook weer op de grens naar 7 weken.

 

Persoonlijk vind ik de tijd vooruit kruipen...

Daarbij hebben mijn zoon en ik een heftige verkoudheid erbij.

Normaal alleen een snotterig loopneusje,

nu met overgeven en diarree, hoera ik kan mijn geluk niet op.

Elke keer als ik een luier of potje verschoon, voel ik het water in mijn mond lopen.

Ben nog steeds heel erg misselijk geweest, het was echt niet gezellig met mij in huis.

En vanmorgen werd ik wakker, voelde mijn borsten een stuk minder,

de misselijkheid kwam niet opzetten, en dan slaan meteen de twijfels toe, hoe irritant is dat?

 

O ja, mijn schoonzusje kwam gisteren even op bezoek met haar dochtertje.

Ze verwachten een tweede kindje. Ze is precies 4 weken na me uitgerekend.

Dus we gaan samen zwangeren, babywinkels afstruinen, klagen over kwaaltjes.

Ben echt helemaal happy!

 

MamvanCarmen, ik moet zeggen dat ik het nu ook zwaarder vind dan de eerste zwangerschap. Maar ja, bij Tim als ik me niet lekker voelde,

ging lekker liggen en zo, maar met een kleintje die rondrent, gaat dat natuurlijk niet.

Misschien dat dit dan de zwaarder-factor is?

 

En slecht slapen doe ik ook. Verschrikkelijk zeg! Ik hoor alles, zie de wekker de secondes vooruit tellen...

 

Maar hey, we zijn wel zwanger!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen: 19-10 1e echo

Suzz: 19-10 intake + echo

Jett: 25-10 2e echo

Kim: 25-10 2e echo

Babyenschde: 28-10 2e echo

 

Uitgerekende datum

Suzz: 12-05-2012

Jett: 21-05-2012

Kim: 23-05-2012

Babyenschede: 30-05-2012

MamavanCarmen: 30-05-2012

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dames,

jeetje ik wist niet dat je je zo beroerd kon voelen zeg. De laatste 2 dagen moet ik steeds vaker overgeven (sorry), en dat had ik de afgelopen week nog niet gehad. De misselijkheid, borrelend gevoel en duizeligheid worden steeds erger. Haha wordt er dan gekscherend door een paar vage kennisen vanmiddag op de verjaardag gezegt: jij wilde toch een kind!! Hallo wat is dat voor een domme opmerking. Ik klaag niet, maar fijn is anders zal ik maar zeggen. Ik heb het er maar al te graag voor over. Ik merk als ik me echt heel misselijk voel en ik voorzichtig een cracker eet dat het minder wordt. Dus dat is een begin.

En moe dat ik ben, jeetje zeg. Als ik de kans krijg lig ik in bed en ik slaap `s nachts al zeker 8 uur en dan overdag ook nog wel een uur of 4! Maar ja als het kan.

Ik ga morgen toch weer proberen of ik aan het werk kan! Gewoon rustig aan. Mijn baas had vrijdag gebeld en zei al als het niet gaat gewoon thuis blijven en niets forceren. Ze willen echt dat ik rustig aan doe, dus dat is wel fijn.

 

Nu ga ik slapen. Welterusten!!

Dames lekker genieten van de wondertjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kim, wat superfijn zeg dat je baas zo relaxed is en je rust gunt!

Een vroegere collega van me was erg ziek in de wangerschap, kreeg medicijnen en werd uiteindelijk opgenomen.

Mijn baas (een man) zei toen: stel je voor dat alle zwangere vrouwen zich ziek melden, zoveel stelt het toch niet voor?

Het mag duidelijk zijn dat deze man niet geliefd was.

 

Bij mijn schoonzusje op der werk vinden ze het ook heel erg dat je thuis ziek bent van de zwangerschap. Maar ja, het is niet

alsof we het expres doen he?

 

Ik vind mezelf een beetje raar. Iemand hier die me een schop onder de kont wil geven?

Ik had twee eitjes, en had echt echt gehoopt op een tweeling. Ieder zo zijn eigenaardigheden zeg ik dan maar.

Nou is een kennis van me zwanger geworden, ongewenst, en jawel, ze krijgen een tweeling.

De gedachten heeft even gespeeld om het weg te laten halen.

En ondanks dat ik heel happy zwanger ben, had ik toch een knoop in mijn maag.

Ik wenste me er graag 2, ben gezegend met 1.

Zij wilden niet, en krijgen er twee!

Heb ze uiteindelijk wel een felicitatie gestuurd,

maar wel pas toen dat maffe gevoel weg was.

Ik snap niet dat ik me nog van streek laat maken, en dat terwijl er een baby aankomt!

Ik bedoel, ben eindelijk zwanger, en dan is het nog niet goed.

Ja het is wel goed, ik weet me alleen niet zo goed uit te drukken.

Dus ik sta bij deze voorover gebukt, kom maar op met die schop!

Liefs Suzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé Suzz, ga je echt geen rotschop geven! Snap je gevoel eigenlijk best, dat je stiekem hoopte op een tweeling en dat het slikken is als iemand hupsakee zo even ongewenst zwanger raakt van twee. Voelt dan toch even oneerlijk, ook al ben je dolgelukkig met je ene frummelke. Dus, ga maar weer lekker rechtop staan ;-).

 

Hier vandaag ineens weer eens heel onzeker of het allemaal wel goed zit, vandaag voor het eerst een dag nauwelijks misselijk en ipv ervan te kunnen genieten, haal ik meteen het zwarte scenario dat het wel het begin van een miskraam zal zijn, naar voren. Geen enkele reden verder toe hoor, maar jezus wat zijn deze eerste 12 weken toch ook weer zenuwslopend. En dan duurt zo'n maand tussen twee echo's ook wel weer echt lang. Pff, 't is weer even niet echt genieten en dan die gierende hormonen (hmm, da's dan wel weer een goed teken) die alles nog even lekker uitvergroten. Hopelijk kijk ik er morgen weer een beetje vrolijker tegenaan.

 

@mamavancarmen: ik had bij 6wkn3dgn mijn 1e echo omdat ik eerder een bbz heb gehad en ze dus nu zeker wilden weten dat het vruchtje op de goed plek zat.

 

x Jett

Link naar reactie
Delen op andere sites

O fijn dat ik weer recht kan gaan staan hihihihihi

 

He is het hier dames?

Nog 1 week en dan heb ik eindelijk weer een echo!

O ik ben zo benieuwd naar ons kleintje!

Goh, je zou spontaan zwanger worden zeg, en dan pas op 11 weken een echo krijgen...

Mijn schoonzusje had de VK gebeld, ze krijgt 16 november pas de intake en echo.

Duurt nog zo lang he?

 

Vandaag bij de kapper geweest, altijd gezellig natuurlijk.

Vorige afspraak had ik net positief getest, dus ik had haar nog niet gesproken verder.

Dus ik vraag aan haar: goh heb je mijn moeder of tantes gesproken?

Maar die hebben vanaf morgen pas de afspraak.

Vertel ik dus vol happiness dat ik zwanger ben, zegt ze: o dat wist ik wel.

En meteen wordt ze rood en stil.

Dus ik vraag van wie?

Nou dat kon ze echt niet zeggen, maar ze wist het wel al heel erg lang.

En dat terwijl ik pas twee weken geleden besloten heb dat iedereen het mag weten.

Maar ze wist het wel al langer.

Dus er zit iemand in mijn vrienden/kennissen groep die zijn mond niet kan houden.

Nou vind ik het nu niet zo'n mega-ramp, maar wel jammer dat een geheim geen geheim kan blijven.

 

Gisteren zijn we naar de prenatal geweest, heb voor mezelf een vest gekocht (ook nog met 25%korting)

heb het zo koud! Terwijl ik bij mijn zoon het zo warm had.

 

O, en ik wil even helemaal trots doen.

Mijn zoon was met pasen dit jaar spontaan droog.

In april en augustus heeft hij helaas 1 dagje in het ziekenhuis gelegen. Toen was helaas de droogheid weg.

Na 10 natte broeken na elkaar en veel dweilen, heb ik besloten om te stoppen en een luier om te doen.

(ik heb een stoffen bank, die stonk en zag er niet uit!)

Maar sinds 3 weken terug wil hij weer op het potje.

Dus van mij mag hij natuurlijk. Inmiddels had hij 60 stickertjes bij elkaar geplast en gepoept,

en hebben we pas 1 ongelukje gehad. Dus ik denk dat zoonlief weer zuiver is, ik helemaal blij!

(scheelt veel in de luiers!) Kreeg wel de tip er rekening mee te houden,

als de baby straks komt, dat hij weer nat kan zijn. Dan zien we wel hoe het gaat. Ben voor nu heel trots.

 

Zo ik ga stoppen. Val om van de slaap, helemaal happy als ik vanavond om half 9 naar bed kan.... *gaaaaaaap*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Dames,

hier was het echt stress sinds vanmorgen. Opgestaan en ik voelde me ineens fantastisch, niet misselijk helemaal niets. Ga ik naar het toilet heb ik toch wat helder rood bloedverlies. Jullie begrijpen grote paniek. Aangezien ik om 12uur moest werken (en zelf op de OK in het ziekenhuis werk), meteen naar de gyn gebeld en ik mocht om 13.20uur komen voor een echo. Nou ik kan je zeggen dan duurt het lang voor het zover is. Maar een echo gemaakt en gelukkig alles goed, ons frummeltje was gegroeid naar 13.4mm!! Er zat een kleine bloeduitstorting. Ben weer gerustgesteld. Ze zei al je mag altijd bellen een echo is zo gemaakt. Nu op naar 25 oktober, echo + afspraak gyn in mijn behandelend ziekenhuis.

@ Suzz: hmm dat is inderdaad minder dat er blijkbaar toch iemand is die z`n mond niet kon houden! Maar ja dat hou je toch. En helemaal super dat je zoon weer langzaam aan droog is! En tja als het weer weg is als de baby er is, helaas. Komt wel goed.

@ Jett: Ik ben ook zo blij als de 12 weken grens voorbij is. Dit is slopend.

 

 

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen: 19-10 1e echo

Suzz: 19-10 intake + echo

Jett: 25-10 2e echo

Kim: 25-10 3e echo

Babyenschde: 28-10 2e echo

 

Uitgerekende datum

Suzz: 12-05-2012

Jett: 21-05-2012

Kim: 23-05-2012

Babyenschede: 30-05-2012

MamavanCarmen: 30-05-2012

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh Kim, dan schrik je je echt rot ja!

Fijn dat je zo snel een echo kon krijgen!

Wachten duurt altijd lang, al zijn het 'maar' een paar uurtjes.

Zeker in onzekerheid.

Maar goed dat alles prima is! Kun je verder genieten.

 

Ik spring een gat in de lucht wanneer we de 12 weken hebben bereikt.

Zo onbezorgt en blij als dat ik bij de eerste was,

zo nerveus en onzeker gaat het nu.

Na de 12 weken hebben we echt wel een klein feestje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kim, fijn dat alles goed is en jezus het is precies mijn verhaal van vandaag! Gisteravond ineens wat bloedverlies en vanochtend weer. Nu helemaal in de stress, net ziekenhuis gebeld en mag gelukkig om 11u een echo. Hoop zó dat alles goed is. Please duim met me mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé meiden hier is alles gelukkig supergoed! Net terug van de echo en het kindje is gewoon mooi gegroeid, 22,4 mm nu en bewoog zelfs al, weer huilen natuurlijk en zoooo opgelucht. Suzz, we maken het inderdaad wel achterlijk spannend zo. Er was ook geen duidelijke reden voor het bloedverlies, waarschijnlijk gewoon door het groeien van de baarmoeder. Ja hoor, mag dat vanaf nu dan gewoon zonder bloedgedoe?

 

En Suzz je mag zeker trots zijn op je zoontje. Die van mij is van februari 2009 en weigert op alle mogelijke manieren nog om op het potje te gaan. Moet ook zeggen dat we er zelf ook nog niet heel erg mee bezig zijn geweest, misschien toch maar weer eens wat meer onder zijn aandacht brengen. Oké, ik ga nog eens enorm van mijn echofotootje genieten en dan even wat bijslapen (vannacht bijna geen oog dicht gedaan).

 

Voor iedereen, lekker verder broeden en hopelijk zonder rare fratsen.

 

x Jett

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen meisjes!

Hoe is het met jullie?

geen gekke dingen meer gedaan?

 

MamavanCarmen, hoe is het bij jou?

Babyenschede? Ook nog alles goed?

 

Hier een heerlijke start van de dag gehad!

Zoonlief zit op het kinderdagverblijf, heb het hele huis voor mezelf.

En eigenlijk heb ik best veel te doen.

Maar ik heb ook nog een paar series opgenomen die ik graag wil kijken....

hmmm dilemma.

 

o trouwens, wat was het koud op de fiets!

Maar ergens is het dan ook wel weer lekker wakker worden!

 

Zo, ik ga de helft actief doen, en de andere helft bankhangen.

Fijne vrijdag meisjes, het is bijna weeeeeeeeeekend!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Suzz, hier geen rare dingen meer gelukkig. Na de echo van gisteren toch ook weer meer vertrouwen gekregen. Hier ook een relaxt dagje, mijn zoontje is wel thuis maar we zijn lekker lui aan het puzzelen en gaan zo ook op de fiets naar de markt. Geloof zeker dat het heel fris is, maar natuurlijk wel superlekker weer. Hé en zo'n dilemma is het toch niet, we zijn zwanger dus moeten vooral goed voor onszelf zorgen en rust nemen schijnt héél goed te zijn haha.

 

Babyenschede en mamavancarmen ben ook heel benieuwd hoe het met jullie gaat, moe, misselijk andere kwaaltjes of gewoon lekker zwanger?

 

@All: ook een fijn weekend alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ All: inderdaad bijna weekend! Gezellig.

Hier alles goed, maar merk dat ik steeds zieker wordt. Dat is wel minder. Dus vanmorgen eerst in bed een cracker gegeten en wat thee gedronken, nog even rustig gelegen en daarna opgestaan. Dat helpt toch wel moet ik zeggen. Een druk weekend heb ik voor de boeg. Vanavond naar Utrecht, gezellig eten en een leuke avond met mijn beste vriendin. Die vertrekt a.s. zondag voor 8 weken naar Australië!!

Morgen verjaardag en feest van mijn vriend, wordt alweer 37! Dus dat wordt een drukke dag. Gelukkig hebben mijn moeder en een goede vriendin aangeboden `s middags al wat te komen helpen. Want ik moet echt rustig aan doen. Als ik teveel doe weet ik dat ik `s avonds om 21uur echt niet meer kan.

 

@Suzz: groot gelijk de helft actief en de helft bankzaken! Altijd een goede deal.

 

Ben ook wel benieuwd hoe het met mamavancarmen is! En babyenschede is zeker nog aan het genieten van haar vakantie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden