Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Suzz,

Nog van harte. Ik ben een paar dagen te moe geweest om online te komen. In mijn nieuwe baan was direct een escalatie dus al 2 keer in de avond overgewerkt. Merk wel aan de kleine dat ze daardoor nu iets meer naar haar papa trekt. Op zich zouden we het wel op een salaris redden, maar dan hebben we niks extra's. We hebben namelijk nog steeds een tweede huis wat niet verkocht is en wat nu wel verhuurd wordt, maar als de huurders er plots uitgaan zitten we met een redelijke kostenpost. Ook heb ik voor mijn zelfvertrouwen nodig dat ik werk. Ik vind het ook echt leuk om goed in mijn werk te zijn. Ik ben zonder werk gewoon minder leuk, vind ik zelf. ook mijn man vind dat ik moet werken voor mijzelf. En daarnaast heb ik heel erg de behoefte om financieel onafhankelijk te zijn. Mijn man is al behoorlijk dominant en ook wel een grote flirt, dat ik nooit in de situatie wil komen dat als er iets misgaat in ons huwelijk, ik met lege handen sta. Dat heeft met mijn voorgeschiedenis en opvoeding te maken. Ik heb heel veel behoefte aan zekerheid. Dat zijn allemaal redenen waarom ik werk.

De kleine is eigenhlijk maar 2 dagen bij vreemden. Mijn beste vriendin ken ik al 24 jaar en we noemen elkaar ook zus. Kerst wordt bijna altijd met haar familie en ons gevierd. Maar vooral dat mijn schoonmoeder en mijn stiefmoeder het raar vinden dat ik werk en daar kritiek op hebben vind ik erg lastig. Het liefst zou ik financieel onafhankelijk zijn en zelf bepalen welke dagen ik werk of een bedrijfje hebben met personeel in dienst en zelf bepalen welke dagen ik wil werken. Maar dat kan alleen als ik een keer de staatsloterij win.

De kleine is nu even op kdv omdat er een schoolfotograaf langskomt. Ik ben zo benieuwd naar de foto's. Ergste is dat we vanochtend om 8 uur wakker werden en de kleine er om 8.30 moest zijn, dus nu heeft ze een redelijk gewone outfit aan en geen staartjes of klipjes in haar haar. Maar als ik heel eerlijk ben is mijn meisje gewoon altijd mooi.

Ik voel me nog wel steeds misselijk , maar overgeven wordt steeds minder. meestal alleen na het avondeten. ik ben 3 kilo afgevallen. Ik vfraag me af hoe het met Kim gaat? Op kantoor drink ik nu water met een klein beetje gembersiroop erdoor (uit een toko) werkt echt mega goed, misselijk is echt nihil dan. Was overigens een tip[ van iemand op internet.

Ik ben pas gerust na de combinatietest en als ik 12 w voorbij ben. Ergens maak ik me toch een beetje druk om, terwijl echo's steeds goede resultaten geven, maar ik voel nog zo weinig in mijn buik. Af en toe een beetje kriebelen. Ik wil weer mijn buik zien golven en dan vasthouden en dan denken heej ik voel hier jouw kontje of jouw beentje....ja ja ik weet dat duurt nog een paar maanden, maar dat gevoel is zoooooo heerlijk, zo intiem, zo onbeschrijvelijk geweldig, als je je kindje door je buik heen kunt voelen. Dat geniet je gewoon van het samenzijn. Maar goed we moeten geduld hebben.

Ik ben overigen sheel benieuwd hoe de kleine reageert op een baby? Zal ze jaloers worden? Wat kun je daar dan tegen doen?

En dan nog de kinderwagen? Moet ik een tweelingwagen kopen, zodat ik beide kinderen tegelijk mee kan nemen of isnzo een skateboard achig ding achterop voldoende? Hoe ga je met twee kleintjes op stap?

En wanneer gaan wa starten aan een kinderkamer? Daarvoor moeten we een muur neerhalen en een andere opbouwen. Wat is het beste moment daarvoor?

Zoveel dingen die me dagelijks bezig houden. Nou ik ga zo trui aan trekken, want ik vind het telkens ijskoud en dan eens richting de opvang om te kijken of de schoolfotograaf al klaar is.

Lieve meiden ik spreek jullie snel.

• Reacties 535
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Dames,

hier gaat het gelukkig sinds gisteren een stuk beter. Ben wel nog de hele dag door misselijk, maar hoeft niet meer bij alles over te geven. Gelukkig maar! Heb wel een nachtje in het ziekenhuis gelegen van woensdag op donderdag, maaar dat was ivm bloedverlies woensdagavond en benauwdheid. Gewoon uit voorzorg. Ze hebben wel woensdagavond nog een echo gemaakt en de kleine deed het super. Gelukkig maar! Ik wordt echt niet blij van dit alles, maar ja het schijnt normaal te zijn dat je bloedverlies kunt hebben tijdens de zwangerschap. Er zit een kleine bloeduitstorting in mijn baarmoeder van waaruit het waarschijnlijk bloed. Maar mocht er nu iets zijn kan ik bellen en krijg ik meteen een echo. Fijn!! Maar de 12weken grens is verstreken en ik ben weer wat opgeluchter! A.s. woensdag de combinatietest!

@ Suzz: altijd leuk om van alles te krijgen en kopen voor je verjaardag. Dan heb je altijd een leuke dag. Ik geloof best dat je aan het einde van de dag helemaal bekaf was. En dan is het fijn dat je kunt uitslapen.

@ MamavanCarmen: dat is wel minder dat je al 2 avonden op je werk moest zijn, maar ja dat moet soms. Tja en de kleine meid heeft natuurlijk snel in de gaten wie er dan het meeste is. Laat je niet gek maken door je schoonmoeder en stiefmoeder hoor, je weet zelf heel goed wat je doet. En ik snap wel wat je bedoelt. Hopelijk is jullie oude huis snel verkocht, toch weer een last minder. Altijd leuk foto`s van de kleine!

Nou dames alvast een fijn weekend. Ik ga even met mijn auto naar de garage. Het is tijd voor de winterbanden!

Geplaatst

Hoi meiden, jeetje net een heel verhaal geschreven, is ie niet 'geplaatst'. Nou ja dan maar weer even opnieuw.

@Kim; fijn dat je je iets beter voelt en dat het bloedverlies niets betekende, blijft toch schrikken.

@Suzz; nog supergefeliciteerd met je verjaardag!

@mamavancarmen: ja, wat gaat er veel door ons hoofd vaak hè, hoop dat je binnenkort ook heerlijk kunt genieten van dat inderdaad superbijzondere gevoel van je bewegende kindje. Ik verheug me er ook alweer enorm op.

Hier even niet zo'n leuke week gehad n.a.v. de uitslag van de combitest. Wat ik schreef: de nekplooi was helemaal goed en ook het neusbeentje was te zien, alleen mijn bloedwaarden waren niet geweldig. Al met al had ik een risico van 1:150. Enorme schrik in eerste instantie, want het voelt toch als een soort diagnose. Terwijl als je het nog eens goed bekijkt heb je 99,4% kans dat je kindje gezond is. Inmiddels goed gesprek gehad met de VK en gyn van de afdeling prenatale diagnostiek in het ziekenhuis en samen besloten om niet verder te gaan onderzoeken. We vinden de kans op een miskraam veel te groot en zouden als het kindje toch Down heeft het nooit over ons hart kunnen verkrijgen om het te laten weghalen. Wel k*t , je hoopt voor de tijd toch op een mooiere uitslag, bij mijn zoontje had ik een risico van 1:3900 en dat gaf eindelijk wat rust en zekerheid over de zwangerschap. Nu blijft het denk ik toch de rest van de tijd ergens op de achtergrond als een bezorgdheid aanwezig.

We krijgen wel met 20wkn een hele uitgebreide echo, m.n. ook op evt hartafwijkingen en hopelijk krijgen we dan (voor zover je kan zien) geen negatieve dingen meer te horen. Volgende week dinsdag in ieder geval nog even een gewone echo om weer even positief te genieten van ons kindje, na al dit gestress.

ps; de gyn in Gent gaf wel aan dat als er in de combitest géén rekening gehouden wordt met dat het een ivfzwangerschap betreft, de bloedwaarden eigenlijk niet goed beoordeeld kunnen worden. Dit gebeurt in Nederland niet en het kan dus zijn dat mijn afwijkingen (hcg verhoogd en papp-a verlaagd) niet eens zó afwijkend zijn tov andere ivfzwangerschappen. Gaf weer een beetje meer moed.

Oké ik ga me nu lekker bezighouden met Sinterklaas schoen kadootjes: mijn zoontje van 2 is dit jaar al veel meer bewust ermee bezig: vindt het leuk om liedjes te zingen, ziet overal mijters enzo. Superleuk en ben heel benieuwd naar zijn gezichtje als hij zondag iets in zijn schoen vindt.

Meiden, fijn weekend allemaal

x jett

Geplaatst

Jett,

Verschrikkelijk. je bent al de tweede van wie ik dit hoor, maar geeft wel moed dat de gyn zegt dat dit niet goed gedaan wordt bij ivfzwangerschappen.

Ons meisje heeft vandaag voor het eerst sint maarten gelopen, ze vond het fantastisch!!!!!!

Geplaatst

@ Jett: jeetje dat is wel schrikken zeg. Zeker omdat de kansberekening bij je zoontje zo anders was, kan me voorstellen dat de week niet zo lekker was. Maar fijn dat je een goed gesprek met de VK en gyn hebt gehad. Wel raar dat ze geen rekening houden met IVF/ICSI zwangerschappen. Die zouden ze toch makkelijk moeten kunnen vergelijken wat betreft bloedwaardes en zo.

Leuk zo de voorbereidingen voor sinterklaas. Wat zal je zoontje blij zijn als hij zondag wat in zijn schoen vindt. Is trouwens ook een goede afleiding om je lekker daar mee bezig te houden.

@ MamavanCarmen: Leuk dat de kleine meid zo genoten heeft van Sint Maarten. Is het goed gegaan met de foto`s maken?

Geplaatst

@mamavancarmen: het is wel even schrikken ja, maar nu voelt het niet meer als verschrikkelijk hoor. Zeker als je het weer wat nuchterder kunt bekijken (tussen alle hormonen door), zegt zo'n uitslag gewoon nog heel weinig.

@Kim: ik begreep dat ze in Nederland inmiddels wel een aanvraag hebben gedaan om de factor ivf/icsi mee te gaan nemen in het computerprogramma. Dus dat is wel mooi voor de toekomst.

@all: meiden ff lekker girlstalk: passen jullie nog in je gewone kleren, tja degenen die door alle misselijkheid afgevallen zijn natuurlijk wel, bedenk ik me terwijl ik het schrijf. Nou ja, ik heb al lekker rondgesnuffeld op marktplaats en leuke sites voor betaalbare hippe dingen. Heb echt een superleuk kanten jurkje van mamalicious gekocht voor de feestdagen. Al helemaal zin in om te dragen, maar nu is de buik nog echt niet groot genoeg. Moet wel zeggen dat het met mijn buik veel sneller gaat dan bij de eerste. Van de week nog een grote tas met kleding gekregen van een vriendin dus daar ga ik straks ook eens lekker in neuzen en passen. Ha, helpt ook echt wel om het weer leuker te vinden om zwanger te zijn.

x Jett

Geplaatst

goedemorgen dames,

ik wil graag reageren, heb het effe vervelend gehad.

Mijn zoon heeft een of ander virus, veel spugen en diarree.

Zo gaat het ineens goed, en dan ineens een rood hoofd met koorts.

Straks naar de VK, en vanavond als hij lief gaat slapen, zal ik even reageren!

Nieuwe week begint dames!! we komen steeds een dag verder!

Geplaatst

Hoi Suzz, succes met je mannetje. Hoe oud is hij? Mijn zoontje is vandaag trouwens ook niet helemaal lekker opgestaan, diarree, wel kokhalsen, maar geen koorts. Ben benieuwd hoe hij zich blijft voelen. Gelukkig heb ik vandaag vrij, dus we kunnen lekker rustig een beetje rommelen in huis.

Hopelijk veel plezier bij de VK, ga je voor een echo of 'alleen' het hartje luisteren? En inderdaad, we komen steeds verder.

Ik heb net mijn winterjas binnen van mamalicious die ik via marktplaats op de kop heb getikt: echt nog supernieuw. Zo even naar de stomerij brengen en dan kom ik heerlijk stylish en vooral warm de winter door. Het is echt koud vanochtend!

Meiden weer lekker broeden allemaal,

x Jett

Geplaatst

Jett wat super zeg dat het dan nog zo'n nieuwe jas is!

Mijn zoon is van juni 2009, dus bijna 2,5

De koorts blijft komen en gaan,

maar hij blaft nu als een zeehond.

Momenteel ligt hij hier naast me op de bank, morgen naar de arts toe.

Ik vind hem met het uur zieliger worden.

Vandaag bij de VK geweest. Stagiaire vroeg of ze de controle mocht doen,

van mij mag dat, altijd gezellig.

Ze dacht aan mijn buik te zien dat ik 18 tot 20 weken zwanger was.

De VK kwam toch even kijken, want zo ver zat ze er normaal niet naast.

Mijn buik was inderdaad een beetje vergroot.

In combinatie met de suiker die ze in de urine vonden, willen ze de volgende keer bloed extra prikken.

Maar ik hoefde me geen zorgen te maken, doe ik dus ook niet.

Als het goed is krijg ik morgen eindelijk de uitslag van de nekplooimeting, maak ik me ook niet druk om.

Hartje kreeg de stagiaire niet gevonden, vond ze ook heel vervelend.

Dus ik vertelde dat de placenta voor ligt, en dat deze daarom misschien moeilijker te vinden was.

Toen ging ze op een andere manier zoeken, maar helaas lukte het haar niet.

En net voordat de 30 jaar ervaring hebbende verloskundige kwam overnemen, vond ze het hartje.

Wat gaaf zeg, het is en blijft een wonder.

O ja, en ik heb gisterenavond de baby gevoeld! En volgens de VK kan dat (ik dacht dat het misschien nog onmogelijk was)

Natuurlijk geen schop waarvan je dacht: auw!

Echt een heel zacht plopje, kreeg er echt een warm fuzzy feeling van.

Ik moet helaas weer even stoppen, er is hier even strijd met verschonen en zetpilletjes geven en zo.

Tot gauw weer!

Geplaatst

Hoi Meisjes, heb net zelf even naar de VK gebeld,

heb 28/10 de nekplooimeting gehad, en wist de uitslag nog niet.

Bij mijn zoon hadden we 1 op 2000, en nu 1 op 270.

Op zich heeft dat niets te betekenen maar het lijkt me zo weinig vergeleken met de vorige keer.

De assistente zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken maar jeetje.

O ik zie nu dat Jett ook een veel lagere waarde had dan bij de eerste zwangerschap.

Wat apart is dat he? Ik weet niet zo goed hoe ik me er onder moet voelen, is dat niet stom?

Ik weet dat de kans op een gezond kind veeeeeeeeeeel groter is dan een kindje met een afwijking.

Zou het ook komen dat ik nu drie jaar ouder ben dan bij de eerste meting?

Ik pieker nog even verder, misschien dat ik eerst een gesprek aanga bij de VK of zo, al is het maar voor het rustgevoel.

Geplaatst

Suzz,

volgens mij ligt het aan de bloedwaarden en houden ze momenteel geen rekening met IVF bloedwaarden. Misschien is er ook wel een andere rekenmethode toegepast met inderdaad je leeftijd enzo. Ik denk dat er niets aan de hand is, zolang de nekplooi er mooi uitzag. Wij hebben overigens morgen de nekplooimeting. Ben wel al benieuwd naar de bloedwaardes.

Vervelend he als je kindje ziek is, ik blijf dat verschrikkelijk vinden.

Dames, ik krijg steeds meer energie. ik heb gisteren tot 12 uur ;s avonds gewerkt en vandaag ook fluitend dooor het leven gegaan. Af en toe nog wel misselijk gevoel, maar echt overgeven en vermoeidheid neemt af. Zo heerlijk als je weer meer kan.

Hoe gaat het verder met jullie?

Geplaatst

Hey MamavanCarmen, wat lekker dat je je steeds beter gaat voelen he!

Heel veel succes vandaag met de nekplooimeting!

En inderdaad, wat die bloedwaarden betreft, och ik zie straks op de 20 weken echo wel hoe het met de kleine is.

Een vriendin van me was 36 toen ze aantelde, en ik geloof dat ze al bijna standaard 1 op 200 had of zo.

Vandaar dat ik ook denk dat het leeftijdsafhankelijk is.

Zo, ik ga een zingend mannetje uit bed halen, volgens mij is hij aan het opknappen!

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen: 16/11 combinatietest

Jett:

Suzz: 12/12 VK, 19/12 20 weken echo

Kim: 16/11 combinatietest 23/11 uitslag combinatietest 1/12 gynaecoloog

Babyenschde: 18/11 combinatietest 22/11 uitslag combinatietest

Daantje:

Uitgerekende datum

Suzz: 9-05-2012

Jett: 17-05-2012

Kim: 24-05-2012

Babyenschede: 30-05-2012

MamavanCarmen: 30-05-2012

Daantje:

Geplaatst

Hoi Hoi,

hier is het bijna tijd voor de combinatietest. Spannend! Ben toch wel benieuwd. Maar Jett en Suzz ik kan me voorstellen dat het schrikken is en zeker omdat bij jullie vorige zwangerschap de waarde zoveel anders was.

Het gaat hier wel wat beter met de misselijkheid en overgeven. Maar zondag en maandag was het echt weer heel erg. Ik blijf gewoon hoop houden dat het met 16weken echt over is, maar een klein stemmetje zegt het kan ook nog de de hele zwangerschap duren. We zullen zien.

Heb wel afgelopen maandagnacht de hele nacht last van een harde buik gehad omdat de zus van mijn vriend veel problemen en erg vervelende opmerkingen heeft gemaakt over het feit dat wij zwanger zijn. Ze heeft ook gezegd dat ze met mij niets meer te maken wil hebben! Nou ja dan niet!

@ Suzz: fijn dat de kleine man weer wat opgeknapt is. Dan gaat het met mama meestal ook een stuk beter

@ Jett: ik ben ook al genoodzaakt geweest om op zoek te gaan naar positiekleding. Heb nog maar 1 broek die ik pas! Nu nog op zoek naar een leuke winterjas, want ik geloof niet dat ik die van mij nog lang dicht krijg. Wel fijn dat je er eentje zo op de kop hebt kunnen tikken.

@ MamavanCarmen: jij ook succes met de nekplooimeting

@ BabyEnschede: ja de 12 weken grens vandaag. Hoe voel je je?

Echo/vk afspraak

Jett:

Daantje:

Uitgerekende datum

Jett: 17-05-2012

Daantje:

Geplaatst

Hey Kim, wat vervelend zeg dat je van die vervelende dingen hebt te horen gekregen. Sjeetje, als zij je dit geluk niet gunt,

dat ze dan maar aan de andere kant van de planeet gaat zitten.

Klinkt voor mij heel makkelijk gezegd, maar lijkt me echt rampzalig om te horen.

Weet je ook waarom ze jullie dit niet gunt? Ben plaatsvervangend kwaad voor je.

Jij ook heel veel plezier en succes met de combinatietest!

Geplaatst

@Suzz: inderdaad even schrikken hè zo'n uitslag van de combitest. Maar wat je al zegt, het heeft ook veel met leeftijd te maken. Volgens mijn vk had ik op basis van mijn leeftijd alleen al een kans van 1:66 en was mijn 1:150 niet eens zo slecht. En trouwens, je hebt pas een verhoogd risico bij een waarde lager dan 1:200, dus probeer je niet te druk te maken. Het is wel slim om even een goed gesprek te hebben met je vk, dat heeft ons wel gerustgesteld. En dan op naar een mooie 20wkn echo. Oh en wat super dat je je kindje al gevoeld hebt!

Hé en fijn dat je mannetje weer opknapt. Die van ons is nu 2,9jr dus ook zo'n gezellig eigenwijs peutertje.

@Kim: lekker laten kletsen zeg die zus. Wat is haar probleem inderdaad?

Meiden succes met de combitesten, dat er maar hele mooie waarden uit mogen komen. En geniet vooral weer van de echo's.

Hier gisteren een uitgebreide echo gehad bij de vk, we wilden na het gestress van vorige week weer even in een positief gevoel komen en dat is gelukt hoor. Ons kleintje was enorm actief en lag heerlijk te draaien enzo. Superlief en het geeft ook echt weer een enorme positieve boost.

Echo/vk afspraak

Jett: 6/12 VK, 27/12 20 wkn echo

Daantje:

Uitgerekende datum

Jett: 20-05-2012

Daantje:

Geplaatst

Hi allemaal,

Hier 12 weken! Maar voel me niet happy...al 2 dagen hoofdpijn, moe moe moe, sjacherijnig...loop met mezelf onder de arm, stomme hormonen! straks nd fysio, heb wat last v mijn bekken, maar nt dramatisch hoor. ben ook zoo zenuwachtig voor de nekplooi en combitest...ach, loop te mekkeren. vandaag gaat het al ietsje beter, maar nog nt optimaal. maar weer vroeg n bed vanavond.

Geplaatst

Nou de echo was helemaal goed. Ze zei meteen dat de nekplooi niet verdikt was, maar dat we nog moeten wachten tot de bloeduitslagen binnen zijn. Weer een hoop foto`s meegekregen van de kleine en ook staat alles op DVD. Wel leuk om terug te kijken die DVD. Bij de echo vorige week bij mijn opname wilde de kleine niet bewegen en nu bewoog de kleine alleen maar. Lag helemaal niet stil.

Tja de zus van mijn vriend! Apart geval. Ze vonden het moeilijk dat we zwanger waren nu, want zij waren ook al zo lang bezig. Ze zijn nog nooit bij de dokter of zo geweest maar goed. Ze vind ook dat ik mijn vriend onttrekt aan zijn familie (vooral haar dan), maar hij wil zelf niet. En ik ben juist degene die het nog een beetje aanspoort. Ik kan nog heel lang doorgaan, laat ik het zo zeggen vanaf het moment dat ik haar ongeveer 7 jaar gelden voor het eerst zag wist ik al dat ze me niet mocht en dat blijkt nu wel. Tenslotte zoek je nooit de schuld bij jezelf of je ouders en broer, dus daarom heb ik het allemaal gedaan. Maar ja ik ben er nu wel klaar mee. Wij (mijn vriend en ik) en de a.s. baby zijn belangrijk en voor de rest zoek het uit!! En dat zou anders veel makkelijk zijn maar met de hormonen is dat toch anders.

@ babyenschede: ja vervelend dat je je zo voelt. Kan niets anders zeggen dan luister naar wat je lijf aangeeft. Daar voel je jezelf het beste bij. En groot gelijk dat je al met fysio begonnen bent. Dat voorkomt een hoop ergere pijn.

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Jett: 6/12 VK, 27/12 20 wkn echo

Kim: 23/11 uitslag combinatietest 1/12 gynaecoloog

Daantje:

Uitgerekende datum

Jett: 20-05-2012

Daantje:

Geplaatst

Dames,

Vandaag de kleine weer gezien, wat is zij mooi!!!! of hij. Echt helemaal gaaf met een gezichtje en alles erop en eraan, al meer dan 6 cm en nekplooi was 1,03 mm en dat is goed. Nu afwachten bleodwaardes. Binnen 5 werkdagen krijgen we reactie. Verder moet ik een verloskundige zoeken, want ze zijn nu toch echt ontslagen uit het ziekenhuis. Allemaal zo lekker positief en zo een fantastisch kindje om te zien en ik voel het gewoon al bewegen, voel me zo trots :-)))))))))

Kim vervelend die schoonzus. Ik heb sowieso een hekel aan mensen die het lang proberen en dan andere mensen niet gunnen. Tuurlijk is dat verdrietig voor hen, maar als je een ander geen geluk gunt, dan heb ik toch minder medelijden met zo iemand. Afgunst is zo akelig. Verdriet is overigens ook akelig hoor, maar daarom mag je nog niet een ander geluk misgunnen. Ik vind dat die schoonzus eens heel hard aan haar zelf mag gaan werken. Bah! Gelukkig dat je vriend achter je staat. Is heel belangrijk.

Babyenschede ik heb ook een tijdje me naar gevoeld. Maar nu de echo's duidelijker worden en je dat fantastsiche kindje ziet bewegen en de misselijkheid en vermoeidheid als het goed is afneemt, gaat het echt weer een stuk beter.

Morgen moet ik voor een klas gaan staan met 6-jarigen. Ik zie er als een berg tegen op om mijn functie uit te leggen. Ik ben gek op kinderen, maar ik ben echt niet zo communicatief vaardig dat ik kinderen van 6 mijn werk kan uitleggen. Damn, is toch echt even een confrontatie metjezelf om te ontdekken dat je je niet goed kan verplaatsen in een 6 jarige. ik hoop dat als Carmen 6 is, ik dit inmiddels wel kan. bWish me luck!

Geplaatst

Good Luck MamavanCarmen!

Fijn dat de echo goed was! Heerlijk he zo'n wonder.

En helemaal fijn dat je uit het ziekenhuis bent ontslagen.

Snel een VK zoeken voor je!

Kim, ook voor jou lekker zeg dat de echo goed was!

Het stelt gigantisch gerust vind je niet?

Babyenschede, ik vind het vervelend voor je dat je je zo vervelend voelt.

Hoop dat je gauw verbetering merkt.

Hoe was het bij de fysio?

Ik wil verder vertellen, maar zie dat het alweer half 10 is geweest.

Verdorie, ik moet afhaken, zometeen komt de verwarmingsmonteur,

want mijn ketel doet het niet, het is heeeeeeeeel koud in huis.

Ik heb zoonlief in mijn bed zitten met kinderfilmpjes, daar is het wel lekker warm :)

Tot laterder!!

Geplaatst

Hi allemaal,

Fysio was op zich wel goed, maar vannacht weer veel last gehad. ik baal er zo van. wilde vanmorgen een tas optillen en schoot zo in mijn bil. Als dat nu al begint, hoe moet dat dan de komende 28 weken...iemand ervaring mee? kan het ook nog beter worden? Ik heb oefeningen gekregen, en die doe ik braaf, probeer goed op te latten met staan en zitten, geen benen over mekaar etc. Dus ik houd hoop. Verder voel ik me vandaag weer een stukje beter. Geen hoofdpijn meer. Vanmorgen hing ik wel even boven de wc pot (nog nooit gehad 's ochtends!), maar er kwam niks, nee een lege maag...duh! Dus ik heb het idee dat mijn hormonen in een keer deze week met me op de loop gaan. Morgen echo, dus weer even kijken. Duimen dat alles goed is.

Mama van carmen: succes vandaag! En fijn dat de echo goed wa sjoh! Ik blijf bij de gyn onder controle, dus mag dinsdag er weer heen voor de uitslag combi-test en intake high risk spreekuur ivm mijn schildklier.

Suzz: doet je ketel het alweer? waarom houden die dingen er altijd mee op als het koud is buiten!

Geplaatst

Babyenschede, ik hoor om me heen dat voetreflex-massage goed helpt bij last van je bekken.

Hoop dat je er niet zo heel erg veel last van hebt en krijgt.

Ik ken iemand die voelde het bij te lang zitten, traplopen en dergelijke,

maar ken helaas ook iemand die in een rolstoel eindigde en totdat de baby 6 maanden was,

liep ze op krukken, dat is minder natuurlijk!

Ketel doet het weer, storing in een of andere sensor.

Meteen onderhoud laten plegen. Zaterdag komt de rekening, ben er nu al huiverig voor.

Maar het is weer warm, inmiddels 18,5 graad binnen, veel beter dan de 14 van straks!

Geplaatst

Dames, ik kom jullie even vertellen dat ik even niet zo heel veel hier zal zijn!

De nieuwe Zelda Skyward Sword is uit, en die ga ik spelen.

En daar ik niet zo snel ben, duurt dat een paar dagen/weken.

Voor we bevallen ben ik terug WOEHAHAHAHAHAHAHAHAHA..!!

Nee da's onzin, maar spendeer nu even niet zo veel tijd achter de laptop, vind Zelda namelijk Geweldig!

Liefs Suzz

Geplaatst

vandaag waardeloos nieuws gehad. Combitest uitslag 1 op 180. Dat is dus verhoogde kans. Terwijl nekplooi zo goed was. Snap er niks van. heb heel hard lopen huilen hiero. Gelukkig was mijn man wat nuchterder. We gaan hoe dan ook geen vruchtwaterpunctie doen. Maar we zouden het wel vervelend vinden als we een kindje met Down krijgen. heb op een site gelezen van alle risico's bij een vruchtwaterpunctie, zoals miskraam krijgen erdoor, afwijkingen aan genitalien en ademhalingstoornissen bij geboorte. Al die risico's willen we niet lopen en gana nog steeds uit van de goede echo. Mijn leeftijd is nu 35 en dan rekenen ze inene met factor 5, terwijl als ze 2 maanden geleden hetzelfde onderzoek hadden gedaan toen ik nog 34 was, ze maar een factor 1,4 hadden toegepast. Dus baal eigenlijk van de wijze waarop zi dit doen, terwijl in oxford en in amerika al een andere bloedtest beschikbaar is, om het daadwerkelijk op te sporen. Alleen doen ze nog niet in Nederland. Bah, voel me zo boos

Geplaatst

Hey MamavanCarmen, wat vervelend dat je uitslag niet was wat je wilde. Dat gevoel kennen we hier helaas...

Wat de vruchtwaterpunctie betreft, ik heb die bij mijn zoon ook gehad.

De risico's die je noemt zijn me totaal onbekend. Waarom zouden de genitaliën afwijken doordat er vruchtwater is afgetapt?

Binnen een dag is dat weer aangevuld.

Ik kreeg toen een VWP om te bekijken of er een chromosomen afwijking was.

Het enige griezelige eraan is het idee dat ze met een naald door de vliezen heen prikken.

De hele punctie stelt verder niets voor.

Ik moest toen wel 2 dagen plat blijven liggen, maar dat kwam ook omdat mijn bloeddruk veel te hoog was.

Een VWP valt echt waar hartstikke mee. Ik zou het doen als ik me dan gerustgesteld voelde.

Tsja, en dat wij dat bloedonderzoek van amerika nog niet hebben... het is niet de eerste keer dat we ergens achter lopen.

Bij ons kun je ook als vervolgonderzoek een uitgebreide echo aanvragen. Net zoiets als een 20 weken echo,

maar dan veel eerder natuurlijk. Misschien is dat een optie voor je?

Aan de positieve kant, je echo was geweldig, als je instinct zegt dat het goed is, is het goed, ja toch?

Ik merk dat ik niet zo goed ben in geruststellen, sorry.

Voel je je vandaag een beetje beter?

Fijn weekeinde meisjes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden