Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2012


Jheroen

Aanbevolen Berichten

Nog een extra hart onder de riem Ilse: van de 'zwangerschapspagina.nl' site: onschuldige redenen van bloedverlies:

 

[h=2]Bloedverlies tijdens de zwangerschap[/h]

bloedverlies.jpgHet is normaal dat je in het begin van de zwangerschap een beetje bloedverlies hebt, dit komt voor bij 50% van de zwangerschappen. De baarmoedermond en vagina zijn in de zwangerschap heel rijk doorbloed, er hoeft maar iets te gebeuren en er knapt een vaatje. Bloedverlies betekent niet altijd dat je een miskraam zult krijgen. Veel bloedverlies is onschuldig en kan verschillende oorzaken hebben. Hieronder een aantal mogelijke oorzaken:

Pseudo Menstruatie

Pseudo Menstruatie geeft een beeld als dat van een gewone menstruatie. Ondanks de zwangerschap blijf je op de regelmaat van jouw cyclus een klein beetje bloed verliezen.

Bloeding Baarmoedermond

Door de betere doorbloeding en onder invloed van hormonen is de baarmoedermond gevoelig voor kleine bloedingen. Het bloed is dun en helder en je hebt geen buikkrampen. Door het vrijen, kan er door de penis een wondje veroorzaakt worden. Dit is onschuldig; beetje voorzichtig doen (vrijen als egeltjes) maar jullie kunnen rustig blijven genieten van seks.

De Innestelingbloeding

Een innestelingbloeding ontstaat als het vruchtje zich in de baarmoederwand innestelt. Het is onschuldig. Er ontstaat een bloeding in de periode dat je eigenlijk een menstruatie zou krijgen. Daardoor denk je misschien dat je niet zwanger bent. Het bloedverlies is echter korter en minder dan bij een normale menstruatie.

Bloedvaatje geknapt aan de rand van de placenta

Door de groeiende baarmoeder, waar de placenta met de randen aan vastzit, wordt de placenta meegetrokken. Hierdoor kan er een bloedvaatje knappen. Dit komt vooral vroeg in de zwangerschap voor.

Een placentabloeding

Door het groeien van de baarmoeder wordt de placenta, die in het begin de baarmoeder nog helemaal bekleedt, omhooggetrokken. Na verloop van tijd ontwikkelt een gedeelte van de aanwezige placenta zich om je baby te voeden, de rest verdwijnt. Maar zolang hij nog over of tegen de baarmoedermond ligt kan er gemakkelijk een bloeding ontstaan.

 

 

 

 

xJett

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 535
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Vandaag gebeld met de poli IVF. Ik mocht komen voor een echo. Daar bleek dat er een vruchtzakje was met iets erin, maar het vruchtzakje was maar 5,5 mm doorsnee, dus te klein voor de duur van de zwangerschap (5 wk en 2 dg). Ik moest erop rekenen dat het niet goed zat. De gyn had ook wel eens meegemaakt dat het wel goedkwam, maar de meerderheid daar kwam een miskraam van. Moet toch volgende week (29 sept) voor de echo komen en dan kijken hoe het ervoor staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jee bij mij ook heftige echo gisteren geweest...bleek dat ik een week achter liep in groei 6weken ipv 7 weken. en geen hartactiviteit:(

Volgende week weer nieuwe echo om te zien of er verbetering is... lekker onzeker en klote gaan zitten wachten nu... te erg. Kan er niet echt goed mee omgaan heb ik gemerkt.Iemand ervaring met een eventuele latere innesteling? liefs esso

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Esso, had al zo'n idee dat je echo misschien niet helemaal naar wens was verlopen: had al een paar x gecheckt of je wat geschreven had. Naar zeg, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoop dat je volgende week een mooi kloppend hartje ziet. Veel sterkte in ieder geval met de week doorkomen.

 

Hier in ieder geval wel positief nieuws, heb voor mijn eigen geruststelling op HCG laten testen; maandag bij de huisarts, maar bleek dat die uitslag pas een week later bekend zou zijn, ja doei, daar heb ik dus niks aan, dus vanochtend even op en neer naar het ziekenhuis. Blijkt dat het heel goed gestegen is, geeft me voldoende rust tot de echo volgende week. Hopelijk is dan alles oké en kunnen we ècht wat geruster ademhalen.

 

liefs Jett

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ilse, ik snap dat je er nu even niet zo heel veel mee kunt.

Wou dat ik de tijd voor je vooruit kon draaien

(voor ons allemaal voor de echo's en zo)

 

Esso, misschien heb je hetzelfde als een vriendin van mij:

ik geloof dat zoveel dagen na TP een innesteling moet plaatsvinden.

Bij haar bleef het vruchtje ronddwarrelen in der buik.

En tegen de tijd dat er een signaal moet komen dat het ingenesteld is,

zoniet een menstruatie moet komen, nestelde het bij haar in.

Dus het scheelde zeker 5 dagen dat ze later was.

Zij kreeg ook een echo zonder hartactiviteit, natuurlijk vol stres,

en na 4 dagen een nieuwe echo en alles was goed :)

De kleine ondeugd is nu 20 maanden.

Ik hoop dat het voor jou ook zo is, ik denk het wel!

 

Jett, hoe gaat het bij jou?

 

Hier gaat het langzaamaan beter.

Ben bij de huisarts en verloskundige geweest.

Viel steeds bijna flauw, was zo'n slappe vaatdoek.

Bij mijn zoon had ik dit niet.

Nou, Hb was 8,1, hartstikke goed dus.

Urine was schoon, geen afval erin.

De VK denkt dat dit komt door de hormonen voor het zwanger worden,

en misschien de stres van het afgelopen jaar dat er uit komt of zo.

De VK nam mijn handen vast (ik bibberde alsof ik aan het afkicken was, zo genant)

en ze zei tegen me: na een jaar ellende ben je eindelijk zwanger. Je bent ZWANGER!!

Geniet nu eens eindelijk! Het is gelukt!

Tsja, toen moest ik natuurlijk weer huilen.

Fijn hoor dat onstabiele gedrag van me.

Nog 5 dagen en ik krijg eindelijk mijn felbegeerde echo.

Pffff, wachten duurt zo lang.

 

Zo, nu ga ik genieten van mijn borrelende darmen en andere luchtverplaatsingen in mijn buik HAHAHAHAHAHAHAHAHA..!

Fijne avond meisjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaah suzz wat een fijn verhaal om te lezen dat geeft me weer een btje hoop. Ik schrijf ook mee in de april topic dus daar kan je ook lezen hoe het nu gaat en loopt met me. Maar als ik ook inderdaad achter loop in groei zal miojn baby ook een andere uitrekendatum krijgen haha ik was al bang dat het op koninginnedag zou zijn...dan komt er niemand haha.Jij hebt toch ook binnenkort je eerste echo? Spannend hoor..liefs esso

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is dat bij jou ook zo, weet ik wel zeker!

 

Ik heb aanstaande maandag de echo,

goh, zoals de wachtweken lang duurde, gaan deze dagen ook traag.

Je wil gewoon op een beeld zien dat het goed is.

Hebben jullie toch ook denk ik?

Mijn ouders komen morgen terug van vakantie,

dus ik heb een heel weekeinde afleiding, dat scheelt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaahhhh ilse wat ben ik hier verdrietig om voel met je mee hoop dat je de schrik te boven komt.

Een miskraam is niet niks en hoop dat je snel weer lichamelijk hersteld ...maar geestelijk is ook heel belangrijk.

Jeetje wat is het toch oneerlijk allemaal in dit leven..geef de hoop niet op he.! En jij bedankt voor je lieve woorden voor mij:)

Liefs esso

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames,

 

Ik ga me hier melden. Vandaag de bloedtest gehad en HCG 636!!!!!! Voor 11 dagen na TP schijnt dat erg hoog te zijn (normaal 150), ben dan ook heel benieuwd of het (ondanks 1 TP) een tweeling zal worden?

 

Sommigen van jullie heb ik al ontmoet op het wachtbankje van september. Het lijkt me heerlijk om hier te kletsen met jullie.

 

@Ilse, je weet dat mijn hart voor jou huilt. Ik weet niet of je nog meeleest op dit forum, maar wens je het allerbeste meid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook even zo een ticker maken van de week, heb er geen geduld voor.

 

Ik ben uitgerekend 30 mei.

 

Gisteren had niemand het direct door met het shirtje van mijn dochter met grote zus, dus dan zei ik kijk eens goed (en dan zagen ze de oorbelletjes (wat ook mijn verjaardagscadeau was) en nog eens naar het shirtje en dan....willen jullie ons iets vertellen en ik jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa en dan zeiden ze neeeeeeeeeeee echttttt, en ik jaaaaaaaaaaaaaa. Oww het was zo leuk die verbaasde gezichten en dan de emotionele ontlading. Mijn Pa was het allerleukst, zijn mon viel open, hij stond versteend en daarna zag je lichte tranen in zijn ogen van geluk en kon hij de rest van de avond over niks anders meer praten....zo leukkkkkkkk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ga me ook voorzichtig hier aanmelden. Op 16/9 wd 12 positief getest. Echt nog heel onwerkelijk meteen bij de 1e ICSI en 1e TP ZWANGER! 5 oktober de eerste echo. Spannend!

 

@ mamavancarmen: wel apart dat niemand het direct door had van het shirtje! Des te leuker zijn de reacties als ze het wel zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Kim. We hadden niemand verteld van onze cryopoging. Vandaar dat niemand dit verwachtte :-) Mijn schoonmoeder viel zowat om.

 

Ik ben overigens nog wel een beetje onzeker. Ik heb amper kwaaltjes en op de wc ben ik toch een beetje bang.

 

De vorige keer was ik zovertuigd, dat heb ik deze keer helemaal niet. Toen was de buitenwereld pessimistisch en trok ik me daar niks van aan en ook een geweldige dochter gekregen. Nu zijn de mensen veel positiever en durf ik het eigenlijk niet te geloven. Ik maak me ook druk over hoge HCG. Nog zolang wachten tot eerste echo 17-10. Ik vind dit eigenlijk net zoals de wachtweken. Het is toch nog een beetje ongrijpbaar. Waarom krijgen we niet veel eerder echo's?

 

Maar goed ik moet natuurlijk niet zo klagen, op dit moment wijzen de testen uit dat ik hartstikke zwanger ben, dus iets meer vertrouwen mag wel. Ik was in begin ook zo zeker. Ik heb echt gevoel alsof ik de afgelopen tijd in een achtbaan zit. Ik was gisteren ook einde van de dag hartstikke ziek en koorts en misschien maakt dat me dan wel angstig, ben nog steeds wat grieperig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden