Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ bg wat een ontzettend naar bericht! Zo dubbel allemaal!

Heel veel sterkte !!

@all ja dames ineens komt het heel dichtbij nu alle juli dames zijn bevallen!!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Bikergirl: Wat een vreselijk bericht. Ik heb er geen woorden voor, behalve dat ik jou en je familie veel sterkte toewens :sad:

Dat is nog eens een bericht over de juli-dames! Wij zijn aan de beurt!! OMG!!

Geplaatst

hoi dames,

ahhh het komt nu wel erg dichtbij zo hè :-)

ik ben al een paar dagen behoorlijk suf en duizelig. Heb zo'n bloeddrukmeter en mn onderdruk is aan de lage kant, steeds tussen de 45-50. Zou dat kwaad kunnen? kan ik er iets tegen doen? bovendruk is vrij normaal

Geplaatst

@Sen: misschien meer zout eten? Meestal hebben zwangere vrouwen juist een hogere bloeddruk, dus ik zou wel even de gyno/verloskundige bellen. Gewoon voor de zekerheid.

Geplaatst

Jeeej mijn eerste echte verlofdag! En wat een mazzel met dit weer, dan wil je niet op een warm zwetend kantoor zitten...

Hoe komen jullie je verlofdagen door? Ik ben nu bezig met seizoen 6 van grey's anatomy, doe ondertussen babywasjes en ga zometeen soesjes maken voor de kraamvisite (soesjes door de witte chocola en dan door muisjes en in porties invriezen), geboortekaartjes staan klaar, vluchttasje moet ik nog doen en verder lekker afspreken met zusjeslief, moeder en goeie vriendinnen maar toch blijf ik ongeduldig: heb zo'n zin in ons meisje!

Sinds gisteren voel ik echt een voetje, ik zou m zo beet kunnen pakken, zo gek en bijzonder!

Sen: lage bloeddruk is minder erg dan hoge, zoethoutthee en dropjes werken goed ertegen maar met dropjes moet je ook weer oppassen dus ik zou het even overleggen, ik zou je er niet te druk om maken hoor.

Bikergirl: hoe is het met jou en erbij je schoonvader? Is het allemaal te overzien? Dikke digi-knuffel, heftig!

Geplaatst

Hoi meisjes,

Bedankt voor jullie medeleven en lieve berichtjes. Het blijft natuurlijk een nachtmerrie maar mijn schoonvader houdt zich goed. Hij heeft ons beloofd dat hij er alles aan wil doen, omdat hij nog zoveel heeft om voor te leven. Vrijdag gaan ze zijn longen onderzoeken en volgende week gaat hij door de scan. Dat is dus allemaal even afwachten. Zo dubbel allemaal omdat het met mijn zwangerschap zo goed gaat, en daar kan ik gelukkig ook echt van genieten. En dat het zo goed gaat is ook een troost voor mijn schoonouders, ze verheugen zich enorm op onze kleintjes. Allemaal trouwens, mijn kant van de familie ook. Mijn moeder heeft haar vakantie zelfs uitgesteld, en mijn zus besloten om niet naar het buitenland te gaan maar in NL te blijven, voor het geval dat... Want dan kom ik naar jullie toe vanaf de vakantie, zei ze.

Nog even op het vocht in de handen en vingers terug te komen, het wordt hier steeds erger! Ik heb er nu overdag ook last van.

Mijn trouwring ligt trouwens al weken in de kast, die tip kreeg ik van een vriendin. En ik moet er niet aan denken dat ie doorgeknipt moest worden dus heb 'm voor de zekerheid maar vroeg afgedaan. Alle ringen allemaal nog af gekregen?

Wauw, de juli-dames allemaal bevallen! Het kan hier ook niet lang meer duren voordat de eerste spruit geboren wordt. Spannend! Wij hebben gisteravond een rondleiding in het ZH gehad, en dan komt het wel dichtbij hoor! Hebben jullie ook een geboorteplan? Ik heb 'm bijna klaar, maar weet nog niet zo goed wat ik met de nageboorte wil. Wat doen jullie daarmee? Verder denk ik aan de baarkruk, lijkt me wel wat.

Liefs, BG

Geplaatst

Hoi Biksrgirl,

Bij nwe eerste zoon heb ik een foto van placenta gemaakt. Dat is toch wel heel bijzonder. Hij was nog helemaal in tact en je kon echt het nestje zien, zeg maar. Daarna is in gewoon afgevoerd. Het blijft toch een bloederig stuk vlees... Haha. Maar het heeft er toch maar mooi voor gezorgd dat onze prachtige man ontstaan is!

Geplaatst

Bikergirl, fijn dat je schoonvader zich goed houdt en belooft heeft ervoor te gaan.

Placenta staan wij af Voor wetenschappelijk onderzoek. Vernietigen is zo zonde.

Heb even gegoogled op baarkruk. Vind het allemaal maar lastig kiezen hoor. Ik zie het wel. Komt wel eng dichtbij nu brrrr

Pfff kon echt niet in slaap komen. Op m'n rug liggen gaat ook niet meer en op m'n rechterzijde ook niet echt meer. Blijft linkerzijde over maar dat word je op een gegeven moment ook zat. En krijg zodra ik even lig, pijn in m'n rechterheup. Alsof er iets wordt afgekneld ofzo. Al met al uren wakker gelegen en uiteindelijk heel laat in slaap gevallen. Ga nu maar eens opstaan

Geplaatst

Haai dames,

Houden we het nog een beetje uit met deze bloedhitte??

Ik ben momenteel eens zo dik van het vocht!

Van mij mag dit mooie weer komen in september ipv nu hoor!!

(tis ook nooit goed haha )

Geplaatst

Hey meiden,

Bikergirl - fijn dat je schoonvader er strijdlustig tegenaan kijkt. Mooi ook dat iedereen zich zo verheugt op jullie kleintjes! Dat maakt deze tijd ook voor de schoonfamilie wat lichter, lijkt me. Zoals je zegt: dubbel allemaal..

Met baarkrukken en placenta's heb ik me eerlijk gezegd nog niet bezig gehouden. Volgens mij ben ik nog steeds een beetje in de ontkennende fase, wat de bevalling betreft. Gisteren was ik 37 weken zwanger, maar heb ook nog steeds geen klossen e.d. geregeld. Die komen hier trouwens onder een 1-persoonsbed dat we erbij zetten op de slaapkamer, want ons waterbed laat zich niet verhogen :-). Dat waterbed bevalt me nu uitstekend. Het is af en toe lastig omrollen of opstaan, maar het is ook nooit te warm of te koud. En het water vormt zich naar je lichaam, zodat ik in alle slaaphoudingen nog prima kan liggen. Erg blij mee!

Qua vocht mag ik met het warme weer nog niet eens zoveel klagen. Het beperkt zich tot mijn voeten en enkels, die wel elke dag behoorlijk vollopen. De warmte beteugelt me een beetje in mijn nesteldrang, die nog steeds hoogtij viert. Werkelijk alle achterstallige klusjes van de afgelopen jaren MOETEN ineens gedaan worden. En er komen aanhangwagens vol met oude spullen en kleding het huis uit. De gemeentelijke vuilstort en kringloop draaien overuren door mij. Maar door de warmte heb ik minder energie, dus moet ik af en toe verplicht relaxen. Ik zou dat graag doen op het strand of op een terrasje, maar eerlijk gezegd voel ik me thuis in de eigen tuin nog het prettigst. Het is fijn om daar alles bij de hand te hebben en de te koelte kunnen opzoeken wanneer ik dat wil. Bovendien zou ik in mijn huidige omvang op een strand o.i.d. een hoop bekijks trekken, vrees ik.

Nog een paar weekjes dames! Zet 'm op, succes allemaal!!

Geplaatst

Pfff meiden, ik is waaaarm!!! Hebben jullie dat ook?! Niet het idee dat ik enorm veel vocht vasthou maar ik doe ook vrij weinig met dit weer, net even boodschappen gehasld en het bed (incl. het zeiltje!) verschoond en ben nu nog aan t bijkomen...

Ik herken het wat je zegt Simone, nog steeds die ongeloof-modus dat je gaat bevallen, gevolg: ineens moet alles op t laatste moment haha, ook dat is herkenbaar. Ik wil ineens alles nieuw: nieuwe gordijnen, nieuwe kastje slaapkamer, badkamer, droger, nieuwe plantjes in de tuon, nieuw dekbed voor bij de nieuwe gordijnen enz. arme portomonnee van ons...

Ik heb ook nog niet nagedacht over dr placenta, ik hoef t denk ik niet zo nodig te zien, ik ga toch alleen maar naar ons meisje staren, oooh ben zo ongeduldig! Ik kan mij maar niet voorstellen dat een bevalling ineens begint, dat je er geen controle over hebt, nou ja, we zullen zien!

Fijne warme dag meiden!

Geplaatst

Hee meiden!

Heb wel meegelezen maar heb weinig achter de laptop gezeten..

BG

Wat vreselijk! Heel heel veel sterkte k voor je schoonvader!

Allen:

Ja..

Ook voor mij komt alles dichtbij.. Ik ben er wel klaar mee met die buik, het maagzuur, het moe zijn, mijn hormonen... enz enz enz

De klossen gebruik ik onder de box.

Onze box staat heel laag en door mijn buikwond denk ik dat ik het fijn vind als deze wat hoger staat..

We hebben een extra matras onder onze matras gedaan, zo is het bed hoog genoeg voor de kraamhulp om het te verschonen..

Ik heb helemaal geen hoes onder het matras dus als mijn vliezen breken ben ik de sjaak... Ach we moeten toch een nieuw matras..

Dat is nog mijn enige angst.. stel je voor dat de bevalling eerder begint dan dat we gepland hebben?

Ik ben benieuwd hoe het dan gaat.

Ik ben van de week nog heerlijk de zee in geweest, heb enorme drang de hele babycollectie in de uitverkoop aan te schaffen en heb nog nooit het huis zo netjes gehad.. op zuigen en dweilen na, dat moet manlief doen..

Gisteren nog even een stukje gefietst, moet erbij vermelden dat ik een electrische fiets heb dus kan rustig aan.

Nou ja.. zo gaat het dus.. ik hoop dat het niet te hard te veel en te lang gaat regenen, niet goed voor mijn hum..

Fijne dag!

Liefs Tulpie

Geplaatst

Hoi meiden.

Placenta afstaan voor wetenschap is wel een mooie gedachte. Moet ik nog maar even goed over nadenken.

Het is idd errrug warm! Hopenlijk gaat het in ieder geval afkoelen na de storm die ze voorspellen voor vanavond. Het zal allemaal wel weer een beetje meevallen met de regen en onweer die ze voorspellen. Maar rond de 20 graden en een zonnetje klinkt weer prima, toch?

Hier is de schoonmaakwoede ver te zoeken hoor! Ik ben liever lui dan moe en de babykamer en kleertjes zijn schoon, maar verder is het huis nog gewoon netjes voor het oog, hihihi... Moet nodig mijn koelkast eens uitnemen.

Ik kreeg deze week de bedklossen, en manlief was toevallig thuis. Heeft direct even gekeken, maar die klossen passen helemaal niet onder ons bed. Dus hebben we ze maar retour gedaan. Mijn man moet nu zelf maar klossen fabriceren. Extra matras is wel gemakkelijk maar eigenlijk geen optie omdat ons bed in de zithouding kan, wat natuurlijk erg makkelijk is voor borstvoeding straks. Verder zit ik met mijn gedachten bij mijn schoonvader, hij is op dit moment in het ZH voor longonderzoek. Woensdag mag hij door de scan, en we zien op tegen de uitslag. En vanmiddag halen we de 3 kids van mijn man (mijn stiefkindertjes, maar dat klinkt zo raar) die bij ons komen voor de helft van hun schoolvakantie. Ze zullen dus hoogstwaarschijnlijk bij ons zijn als hun broertje en zusje geboren worden. Leuk!

Fijn weekend alvast meiden.

liefs

Geplaatst

Tulpie, ik heb zomaar het vermoeden dat jouw geplande KS niet lang meer op zich laat wachten.....ik wacht het bericht af hier!!!

BG: sterkte woensdag! En ook hier liever lui dan moe al wil ik ondertussen van alles, m.a.w.: wispelturig!!!

Fijn dat het koeler is! Ik heb op de 1 of andere manier het idee dat ons meisje eerder gaat komen, heb ook het idee dat het een beetje rommelt in mijn buik: ik heb ongelofelijk veel last van maagzuur, benauwd, soms wat krampies, vannacht een veegje bloed bij het afgeven, ach ja, het zegt helemaal niks i know, ws. wordt dit gewoon 41 weken en dan inleiden haha, we shall see!

Fijn weekend meiden!!!

Geplaatst

Hey meiden,

Ik kom weer eens even spieken of er hier al nieuws is.

Aller eerst wil ik Bikergirl heel veel sterkte wensen!

De rest, heel veel succes alvast, ben benieuwd wie de eerste zal zijn :)

Liefs Guusje

Geplaatst

Lieve Guusje, dank! Wat lief dat je ons hier succes komt wensen. Ik heb gelezen dat jullie weloverwogen hebben besloten te stoppen met de MMM. Een vreselijk moeilijk, maar moedig besluit... Van mijn kant dus ook voor jou heel veel sterkte, succes en geluk!

Geplaatst

Wat lief en dapper van je Guusje dat je hier nog komt spieken. Ik vind je laatste zin in je onderschrift heel mooi, spreekt enorm veel kracht uit! Ook van mijn kant alle geluk gewenst!

Liefs, Amy

Geplaatst

Hoi,

Amy.. Dat klopt hoor!

Het aftellen is nu echt begonnen!

Word er erg nerveus van!

Ik hou jullie op de hoogte, de laptop gaat mee naar het ziekenhuis..

Het lijkt wel of ik op vakantie ga! Ik wil graag mijn voedingskussen mee, mijn eigen kussen en ik weet dat ik minimaal drie nachten moet blijven dus ook schone kleren mee...

BG wie zal het eerste zijn! Jij bent met je 36 weken ook al lang zwanger voor een tweeling!

Ik vraag me steeds af hoe het met jouw buik is.. die van mij staat al op ploffen! Hoewel ze wel schatten dat er een 8 ponder in zit

Guusje, ik heb je her en der voorbij zien komen op het forum.. Wat ben jij sterk!

Ik heb niet zoveel met placenta's, ik hoef hem ook niet te zien..

Fijne dag!

Geplaatst

Hey meiden,

Vandaag weer op controle geweest bij de VK en hij is al een stukje ingedaald. Voelde al een paar dagen meer druk van onderen en vandaag nog meer. Soms echt een gewroet van onderen met steken erbij. Niet echt aangenaam. Hebben jullie dat ook?

Bloeddruk was verder goed en in totaal iets meer dan 16kg aangekomen tot nu toe.

Daarna hebben we klossen geleend bij de thuiszorgwinkel. We moeten nog even checken of ze onder onze boxspring passen. We hebben er 8 meegekregen. En kreeg ook een beddenpan mee.

Het komt steeds dichterbij nu, ik knijp hem best wel hoor. Hoe zit dat met jullie?

Ik heb trouwens alweer voor de derde keer een vaginale schimmelinfectie dus heb weer 3 paaseitjes gekregen.

Slaap lekker!

Geplaatst

Goede morgen dames,

Het begint nu echt spannend te worden!

Vandaag week 38 gepaseerd :) dus de baby is officieel voldragen (zoals ze dat noemen!)

Deze week zal de eerste baby geboren gaan worden!

Ik denk dat tulpie echt de eerste zal zijn! Ben benieuwd !

Van mij mag de kleine ook wel komen hoor, ben zooooo benieuwd hoe hij eruit ziet, hoe het is om mama te zijn!!

Hier alleen een beetje gerommel in de buik, met af en toe een krampje!

We wachten het maar rustig af!!

@guus , respect voor jou, echt waar! Lief dat je ondanks alle ellende van je zelf de kracht hebt om hier te spieken!

Want zelf had je nu ook uitgerekend geweest! Dikke digi knuffel voor jou!!

Nou dames ik hou het hier goed in de gaten en allemaal veel succes met de 'laatste loodjes'

Geplaatst

Tulpie: ik wacht jouw bericht in spanning af:-)!!!

Sen: iriitant he, die infecties grrr..., nog even dan zijn al die leuke kwalen verdwenen en w.b. Die steken en die duk van onder, dat heb ik ook!

Femmie: aaah, het gaat ineens echt worden, als het goed is hebben we hier binnen nu en 6 weken allemaal een beebje (of twee) bij ons, ik vind het zo onwerkelijk!

Hier is het bed ook verhoogd met een matras, ik lig ineens hoog joh haha, enige sneue is dat katjelief hier nu veel moeite heeft om naast mij te kruipen.

Verder een spannend ochtendje achter de rug, ik voelde geen leven vanochtend, heb de VK gebeld die kwam binnen het half uur en toen hoorde we al direct het hartje pfffffff.......protocol zei wel dat ik naar het ziekenhuis moest voor een ctg en een echo, daar heb ik een ochtendje gezeten maar alles zag er goed uit, fijn! Al bijf ik gynaecologen vaak wat autoritair vinden. In het Radboud absoluut niet maar ik denk toch dat ze daar wat meer begrip hebben voor de onzekerheid van mensen uit de mmm, dat hebben ze bij reguliere ZH-en minder. Zei die 'was je zo in paniek dan?, nou nou en het kindje moet nog komen', leuke dooddoeners, kan ik dus niks mee. Ook zei hij dat de finish nog niet in zicht is aangezien ik 21 augustus ben uitgerekend, dan kan ik maar beter van 28 augustus uitgaan. Tsja, we zullen het zien!

Geplaatst

Hey ladies,

Klossen in huis -check

Drukkend gevoel naar onderen met af en toe steekjes - check

Schimmelinfectie - helaas ook check. Vorige week nog behandeld met paaseitje, maar waarschijnlijk niet effectief genoeg.

Femmie - wij lopen op de dag af gelijk. Fijn om te lezen dat het met jou ook allemaal nog goed gaat! Ik ben net zo benieuwd als jij... hoe lang moeten we nog wachten, hoe zal het straks zijn? Echt steeds spannender allemaal.

Amy - meid, weer zo'n schrik voor jou. Wat vervelend toch! Ik gun je van harte een heel onbezorgde eindspurt, want je hebt je portie stress al meer dan gehad hoor. En die gyn is niet echt een empatisch wonder, zo te lezen. Bovendien is het mij een raadsel hoe hij op 31-7 kan inschatten dat jij nog wel tot 28-8 zal moeten wachten.

Tulpie - bij jou zijn het nu écht de allerlaatste loodjes. Ik ben zo benieuwd... Je laat ons straks niet te lang in spanning toch??

Nu richting bed. En dan maar hopen dat ik niet weer in het holst van de nacht beneden op de bank beland met een kop thee. Vannacht wakkker geweest van half 3 tot half 6, om moedeloos van te worden - zucht. Hoe gaat het slapen inmiddels bij jullie...?

Goodnight allemaal!

Geplaatst

Hi meiden,

Amy jeetje dat was weer schrikken zeg! Jij hebt dus zelf geen doppler thuis? Ik ben zo blij met dat ding! Wat een eikel trouwens die gynaecoloog. En inderdaad waar baseert hij de info op dat je een week later gaat bevallen? Heeft'tie een glazen bol ofzo?

Simone, hier ook meestal om de dag midden in de nacht klaarwakker beneden zitten. Echt zo irritant. Nacht erna slaap ik dan meestal wel door omdat ik dan natuurlijk hondsmoe ben.

Heb vanmiddag mezelf weer finaal leeggespuugd. Daarna op de bank gaan liggen en daar ben ik niet meer vanaf gekomen, zo beroerd was naja ben ik. Lig nu in bed, hopelijk een goede nachtrust

Truste allemaal

Geplaatst

Morning meiden,

Een goede nacht is het geweest! uiteindelijk heb ik geslapen van 1 tot 10, met maar 2 plaspauzes, waarna ik beide keren gewoon weer insliep. M'n humeur is meteen een stuk beter :-).

Sen, hoe is het bij jou gegaan? En waar komt die misselijkheid nou toch vandaan..? Ik hoop dat je je vandaag beter voelt!

Mijn to do-lijstjes zijn zo goed als afgewerkt. M.a.w., ik ben er (bijna) KLAAR VOOR! Hopelijk krijg ik nu ook wat meer rust in mijn hoofd en lijf om van het verlof te genieten. Tot nu toe vond ik het stiekem maar niks, wekenlang al dat huishoudelijke geredder met een dik hormonensausje. Ik heb zelfs regelmatig gedacht dat ik liever weer aan het werk zou gaan. Maar vandaag is het mooi weer, dus ga ik maar eens een ontspannen middag in de tuin proberen. Vorige week vrijdag zijn we trouwens nog naar het strand geweest! Ergens waar niemand mij kende, hahaha, dat wel. Heerlijk was het.

Ennnn... op de 1e dag van augustus, wat immers onze maand gaat worden, vind ik het tijd om de uitgerekende data weer eens naar boven te halen:

Uitgerekend

05 augustus - Tulpie - :bcbbboy2:

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80 - :bcbbboy2:

14 augustus – Simone77 - :bcbbgirl2:

21 augustus - Amy 81 - :bcbbgirl2:

23 augustus - Amber76 - :bcbbboy2:

24 augustus - S€N - :bcbbboy2:

25 augustus - Linda1978 - :bcbbgirl2:

28 augustus - Bikergirl - :bcbbgirl2:en :bcbbboy2:

30 augustus - Apple - :bcbbgirl2:

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

goede morgen dames,

De 1e dag van Augustus is aangebroken!! DE MAAND!! SPANNEND!!

Ik mag vandaag weer langs de verloskundige, ben benieuwd!

Ik heb tot tegenstelling van de andere dagen deze week , ook eens goed geslapen! Mocht eens tijd worden!

Ik voel me gelijk een stuk frisser, dat is wel fijn!

Ik ben vorige week een paar keer naar strand geweest, heerlijk heb nog gezwommen ook!! Lekker een beetje afkoelen!! Zit eraan te denken om vandaag weer te gaan!

Maar ik woon ook 200 meter van het strand dus dan is het makkelijk!

Ik heb het idee dat de kleine niet zo lang meer op zich laat wachten, heb continu harden buiken en verlies al wat slijm...dat zijn toch de eerste tekenen zeggen ze!

Heb van de week op de weegschaal gestaan , en kreeg toch de slappe lach... ben nog nooit zo zwaar geweest! er zit meer als 20 kilo bij!! Ik vind het hillarisch!!

Heb steeds gezegd, kan me niks schelen al moet je me straks rollen!!

@ amy Ben blij dat je weer gerust bent gesteld , lijkt me toch eng om niks te voelen!!gelukkig was het loos alarm! Jammer dat die Gyn zo raar reageerde!! Ik zou gewoon woest worden!! We hebben tenslotte heel wat meegemaakt voordat we hier stonden!

Ben zo blij met mn dopler :)

@ Simone Idd we lopen echt op de dag af gelijk, volgens mij hadden wij zelfs op de zelfde dag de punctie en daarna de uitslag van de zw test ;) Ben zeer benieuwd of we ook samen liggen te bevallen haha...

Over die schimmelinfectie... Ik heb daar gelukkig nog geen last van gehad.. lijkt me erg vervelend!

Dames geniet lekker van het mooie weer vandaag!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden