Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ursula, spannend!!!!! Ze gaan jou echt niet meer terug naar huis sturen, je woont niet om de hoek van het ziekenhuis toch??? Heel veel sterkte, ook ik denk aan je/jullie!!!

Ben net gebeld dat ik vanmiddag op het pre-operatieve spreekuur mag komen. Pff zo komt het steeds dichterbij. Nu gespannen voor de ingreep en niet alleen of de kleine het wel goed doet. Pff stress is niet goed.

Fren ik geniet wel even dubbel van het weer voor jullie allemaal ok??? Idd jammer dat het niet in het weekend zo lekker is geweest.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Spannende dag vandaag!

Ursula: misschien eb je straks je kindje in je armen!! Hoop voor je dat het niet te lang meer duurt.

Sab: sterkte met de punctie!

Henne: hoop dat je je snel beter voelt!

Liefs voor alle anderen! Wij zitten hier eerlijk aan de kust! Vandaag lekker weer, dus we gaan flink wandelen.

Liefs,

Ivfsh

Geplaatst

Hier ook slecht geslapen en pas om 09.00 wakker, vannacht nog even teruggelezen en vooral blijven hangen van Caroline.

Weet niet precies wat er gezegd is maar het zijn jullie wondertjes waar ik ook zoals Esther en vele andere hier ontzettend van mee gaan genieten.

Het is jullie zo gegund Caroline en als we ooit moeten oppassen horen we dit graag :-)

Wbt mijn tattoo idee daar loop ik al mee sinds 2009, mijn idee daarachter is de mk en ook de 2de mk is daar bijgekomen.

Ik heb een mooi "plaatje" gevonden en zou dat het liefst in kleine vorm ergens neerzetten.Het enige wat ik nu heb is een littekentje van het infuus.

En ik merk dat ik behoefte heb aan iets meer. Als ik een ks zou hebben zou ik dat ook de rest van mijn leven meedragen dus waarom niet een klein symbool voor onze zo gewenste baby's die er helaas niet zijn gekomen.

Dus een schilderijtje aan de muur is geen optie Esther maar bedankt voor het meedenken :-0

Maaaaar buiten het feit dat ik er best lang mee loop heb ik nog steeds twijfels en vooral over de plek, wil het bij mijn buik, is prive maar dat zal niet mooi zijn of blijven door dikte van die buik.

J. zegt schouderblad, achter bij de rug en vindt dat het best zichtbaar mag zijn maar daar twijfel ik dus over. Hoewel ik nooit echt alleen dunne bandjes draag.

Ik wil proberen vanmiddag langs te gaan en kijken wat er mogelijk is.

zo nu langzaam opstarten.

Geplaatst

Syl,

Ik zag laatst een vrouw met een tattoo aan de binnenkant van haar voet (dus niet onderkant, maar binnenzijde) zag er echt wel heel mooi en apart uit. Zij had er een regel tekst staan, dus dat stond overde lengte van de voet. Ik vond het een mooie en subtiele plek!

Hoop dat je een mooi plekje vindt! Welke afbeelding heb je gevonden?

Geplaatst

Tool helemaal toppie dat je het zo naar je zin hebt gehad met de meiden op de coctail party. En geen kater!!!! Dat is mooi meegenomen.

Geplaatst

SPannende dagen voor een aantal van ons.

Ursula, hoop dat jij straks je kindje in je armen mag houden.

Sab, succes en hou je haaks bij de punctie.

Fren, je baas is gewoon een beetje achterlijk als hij denkt dat er geen vervanging voor je nodig is.

Henne, snel weer opknappen hoor. Maar goed rusten.

Eef, jij weer terug van vakantie.

Ceeke, jij moet ook wat ondergaan zeg. onsteking aan de baarmoeder. Hou je haaks en laat je verwennen.

Simba, de niersteen er al uit? Balen dat je nu niet bij je kleine meisje kan zijn. Ik kom gauw langs zodra jij weer wat opgeknapt bent oke!!!

babeth, jij houdt het ook spannend. Ook voor jou heel veel succes.

Caro, hou jij je ook een beetje rustig met die 2 wondertjes van binnen. blijf het mooi vinden als ik al die tickers onderaan de berichten zie. Tuurlijk doet het pijn, maar weet wat jullie allemaal hebben meoten doormaken. En gun het jullie zo. Maar als er eens oppas nodig is? Wil het wel doen hoor!!!

Zara, hoe is het met jou?

IVFSH, bedankt voor je kaartje, zo lief. En met ons gaat het wel goed hoor. Denk dat het ook voor jullie moeilijk. Maar geniet lekker van je zwangerschap.

Nou ik ga weer aan het werk. Ben bezig om opslag te regelen voor de verbouwing. Willen wel zelf alles slopen, het opbouwen moet de aannemer doen. Dus begin is er.

Succes allemaal en een dikke kus van ons.

Geplaatst

Lekker weer bij jullie Ivfsh, hier gelukkig nu ook wat beter.

Teken wat ik nu heb is een chinees tweeling teken maar dan net weer wat anders, heel sierlijk. Ik wil er dan een toevoeging bij voor mk 2. Maar nogmaals klein, dacht zelf aan 1 cm maar volgens J. kan dat niet, teveel gepruts. Bij de voet heb ik ook gedacht maar dat lijkt mij te pijnlijk om het daar te zetten.

Tool weer boven water en het klinkt erg gezellig, misschien moeten wij ook eens met zijn allen naar een Karaokebar, Pauze meisjes singing away..........

Geplaatst

Ursela spannend! Klinkt als mijn bevalling: om 2 uur 's nachts braken de vliezen, geen weeen, om 8 uur naar het ziekenhuis, om 12 uur aan het infuus en toen kwam de weeenstorm op gang! Om iets voor half 6 toen mijn dochter geboren, dus vandaag ga je absoluut moeder worden!!! Je zal dit wel niet meer lezen maar heel veel succes!

Ik had niet zoveel reacties verwacht op mijn opmerking over niet gunnen/jaloers zijn... Het was maar een opmerking, wel lief dat een aantal van jullie meteen roept dat jullie het me natuurlijk gunnen, dat is fijn!!

Wij hebben hier wat. We hebben een nogal vage (als het goed is tijdelijke) buurman en nu kwamen we gister thuis, zat er een puppie aan de andere kant van het hek, een pitbulpup... Al snel kroop ie onder de heg door om bij ons uitgebreid te gaan poepen, kan ie ook niks aan doen. Gaan we 'm terugbrengen, blijkt dat buurman 'm voor 700 euro (!) eergister heeft gekocht en een waakhond wil, mmm... is al vreemd in deze buurt. Zat ie gisteravond de hele tijd hartverscheurend te piepen, buurman was gewoon thuis, had 'm op de gang gegooid. En nu vanochtend heel vroeg, uur of 5, liet mijn vriend de kat buiten, zat ie alweer buiten! Kwam ik vanochtend beneden, ligt ie bij ons op de bank te slapen, helemaal uitgeput, arme beestje. Buurman wer een half uur geleden wakker, achterdeur open, vriend zegt je hond is hier hoor: ja, ik werd er gek van, hij moest eruit! en hij ging weer naar binnen en heeft 'm nog steeds niet opgehaald. Zo zielig dit wordt dus niks. Wat moeten we hier nou mee? Nu is het nog een schatje maar als zo'n beest niet goed wordt opgevoed, wordt het een vals kreng. Ik weet niet wat de buurman gedacht heeft: gooi er af en toe wat eten in en naar buiten ermee?

Oh... update: buurman komt net aan en vraagt of wij tot 4 uur voor 'm willen zorgen... mmm kan nog leuk worden.

Geplaatst

Ehh Caroline net wat je zegt, nu nog lief dadelijk niet meer en nu wordt het beestje bij jullie gedumpt.

Raar hoor, zou er tactisch toch is van zeggen en vragen of hij de puppy cursus al heeft geboekt.

Misschien kan Kaartje je verder helpen.

Geplaatst

meiden daar ben ik even snel want beetje bibberig nog. Veel follikels aangeprikt maar overall viel het me gelukkig mee, was natuurlijk niet pijnloos maar das logisch.

Maaaaaaaaaaaar deze stap heeft toch wel weer wat moois opgeleverd. 19 eicellen!

Dus ik ga er stiekem van uit dat we woensdag een tp hebben :-)

tot later meisjes, wij gaan even in de zon zitten, thee drinken :-)

Geplaatst

Caro, hou het maar in de gaten, voordat je het weet, wordt het arme beestje helemaal niet goed verzorgd en zitten jullie (en mss ook wel de buurt) met de problemen. Anders mss dierenbescherming bellen?

Onze bovenburen (toen we nog in het flatje woonden) hadden ook een pup, een herdershond en die werd ook 's nachts altijd de bench in gedaan. Hond natuurlijk de hele nacht janken en blaffen en als meneer dan thuis kwam en de hond was nog steeds bezig, hoorde je m gewoon schreeuwen tegen de hond en na een jank was het stil. Had ie blijkbaar in zijn bench zijn behoefte gedaan, maar wat wil je als je alleen maar even een kleine blokje om met hem gaat. Hoe het is afgelopen weet ik eigenlijk niet. Volgens mij is de dierenbescherming door de overbuurvrouw gebeld.

En wellicht kun je Cesar Milan voorstellen, hihihi

uhm Sylvino, weet nog niet zo zeker of ik wel ga zingen, hahahaha, dan moet ik toch wel heeeeel veeeeeel wijntjes op hebben (of cocktails), hahahahaha.

Wij hebben in het weekend nog eens gesproken over hoeveel emmies we laten terugplaatsen, als we er voldoende hebben. Vriend zegt dat hij de raad/advies van de dokter wil afwachten en ik heb zoiets van: als hiermee de kans op een zwangerschap mogelijk wordt vergroot, dan wil ik het risico wel aangaan. Tuurlijk lijkt het me eng als het lukt, laat staan met ene, maar stel ze blijven alledrie zitten, zal toch wel een shock zijn. Nu hebben we in onze vriendenkring al een stel met een 3 ling, dus zij kunnen ons dan wel vertellen hoe het is enzo, alhoewel, kun je daar ooit op voorbereid zijn?

We zijn al blij als het met ene mocht gaan lukken. Gelukkig hoeven we nu nog niet te beslissen definitief. Maar er zal wel al over nagedacht moeten worden.

liefs,

Tool

Geplaatst

oh Sab, wat goed zeg, mooie oogst en fijn dat het je toch is meegevallen. wanneer krijg je bericht over de bevruchting? En zon??? hier is het gewoon kei bewolkt, niet meer leuk gewoon, nog niet eens een openingetje in de wolken zodat ik de blauwe lucht kan zien, snik snik

Geplaatst

Wauw hele mooie score Sab, zoveel heb ik er nog nooit gehad.

Geniet van het zonnetje en die tp moet gaan lukken, alle vertrouwen in!

Tool wij blijven een voorstander van 2 en als 3 zou mogen zou ik voor 3 gaan. De kans is zo klein dat ze alle 3 blijven zitten, nou ja kijk maar naar Caroline, alles kan natuurlijk.

Nu weet ik het nog niet met de tattoo, HELLUPPPP!

Geplaatst

Sab, gefeliciteerd met de oogst ;-) /wat een score!

Caro, mensen die geen kinderen kunnen krijgen, krijgen al snel het etiket gefrustreerd / das dan ook de reden waarom ik reageer, hoop dat je begrijpt dat verdriet om eigen verlies net zo goed kan bestaan naast blijdschap voor een ander, we zijn hier allemaal slimme empathische meiden bij elkaar, dus laat zo'n gedachte lekker voor wat het is, ok?

syl, ik denk dat je tattoo ewn mooi ritueel is, maar zou ook kiezen voor een strakke huidplek, schouder enkel of voet, ik denk dat allen binnen de perken gevoelig zullen zijn, waarbij je enkel ofvoet het meest discrete zullen zijn. Succes, en zorg voor een mooie foto hier ;-) /ben heel benieuwd naar het resultaat!!!

Schiet niet echt op hier nog bezig met voorbereiding... kreeg net mail van een hele aardige vriend (80+) van manlief, uit amerika, zelf ook nooit kinderen gehad... hij en zijn vrouw hebben pleegzorg gedaan en vrijwilligerswerk, big brother big sister, in nl alleen in bedrijf in regio Rotterdam, prachtig lief hart onder de riem, " being able to make biological kids does not make you a good father or mother, please know god has other plans for you" of iets in die trant,

Geplaatst

Het raakte me in ieder geval bijzonder, hij en zijn vrouw hebben zo'n bijzonder en rijk leven gehad, en ondanks dat ze geen kinderen hadden, heel veel kunnen doen met kinderen, en altijd open blijven staan voor nieuwe ervaringen, echt geweldig om zijn mails te krijgen en steun, mooie opsteker van de dag, meiden ga weer even klussen... jaaaa

Geplaatst

Ik ben wel gewoon thuis hoor.. Gelukkig wel. Maar het feit dat ik Sanne bijna alleen maar kan voeden. Is wel zwaar. Ik merk dat ik het daar heel moeilijk mee heb, en dat dat me ontzettend opbreekt. Gisteren wel weer even beneden geweest. En vanochtend ook weer, maar erg mobiel ben ik niet. Morgen naar de uroloog, ben benieuwd, zou goed kunnen dat het steentje al wel weg is, maar erg veel last van verkrampte darmen. Ikgeloof dat dat bij elkaar hoort. Zit nog aan de diclofenac, maar zoals altijd met dat spul vraag ik me werkelijk af of het wel werkt..Ursela... Zet 'm op!!!!!Sylvino, ik zou gewoon advies vragen in zo'n shop. Maar laat hem pas zetten als je echt zeker bent van de plek!!!

Geplaatst

Lees bij iemand dat enkel of voet heel pijnlijk is, omdat ik nogal vaak open schoenen draag zal dit juist vaker zichtbaar zijn.

Ga denk ik voor het schouderblad, daar zit toch meestal stog overheen.

Geplaatst
Ik ben wel gewoon thuis hoor.. Gelukkig wel.

Maar het feit dat ik Sanne bijna alleen maar kan voeden. Is wel zwaar. Gisteren wel weer even beneden geweest. En vanochtend ook weer, maar erg mobiel ben ik niet.

Morgen naar de uroloog, ben benieuwd, zou goed kunnen dat het steentje al wel weg is, maar erg veel last van verkrampte darmen. Ikgeloof dat dat bij elkaar hoort. Zit nog aan de diclofenac, maar zoals altijd met dat spul vraag ik me werkelijk af of het wel werkt..

Ursela... Zet 'm op!!!!!

Sylvino, ik zou gewoon advies vragen in zo'n shop. Maar laat hem pas zetten als je echt zeker bent van de plek!!!

Ben je nu alleen met Sanne, als ik een middagje moet bijspringen laat maar weten hoor ;-)

Geplaatst

JW heeft vandaag nog vrij genomen, morgen is zijn papadag en woensdag komt waarschijnlijk mijn moeder.

Maar ik hoop dan toch echt wel weer mobieler te zijn..

Geplaatst

Syl, ik neig idd zelf ook naar 3. Volgens mij had dr. S. zelfs nog gezegd dat een en ander ook kon afhangen van de kwaliteit.

wat betreft je tattoo, ik heb er een op mijn rechter schouderblad en een op mijn onderrug. Mss dat dit een plekje voor je is? Maar ik zou m ook niet te klein maken, want anders heb je kans dat het een grote vlek wordt. de tattoo op mijn schouder is van twee katten, maar niet echt goed zichtbaar, was mijn eerste en ik denk wel dat ik m ietsje groter had laten maken. Was toen nog jong en onervaren, hihihi.

Heb zelf ook een tattoo getekend, maar weet nog niet of ik m wel laat zetten en als, waar ik m dan laat zetten.

Tussen schouderbladen lijkt mij ook wel erg mooi.

ik ben nu een beetje in disbalans, midden onderrug, rechter schouder, maar links niets...maar vind mijn tekening weer iets te groot voor links...grrrr...

Simba, moeilijk meid. Hoop dat ie verdwenen is.

liefs,

Tool

Geplaatst

Sab goeie score meid! Daar moet vast een goed embryo bij zitten straks. En nu lekker je laten verwennen!

Syl sterkte met het zetten van je tattoo...

Simba beterschap zeg! Vervelend allemaal hoor!

Tool klinkt alsof jij een gezellig weekend hebt gehad!

Henne wat zeiden ze in voorburg van je temp en klachten?

Ursela...wat spannend...w.s. ben jij nu bezig met bevallen van jullie tweede wonder! Sterkte en geniet ervan straks!

Eef bijzonder zeg om dit soort opstekers te krijgen van mensen die zoveel ouder zijn maar w.s. hetzelfde proces door hebben gemaakt. Ik herinner me nog een bejaard echtpaar die ik heb verzorgd in de thuiszorg, ook ongewild kinderloos. Een heel mooi en boeiend leven gehad en heel goed in staat geweest om hun leven zin te geven, ook zonder kinderen. Ze hadden veel neven en nichten die erg belangrijk voor ze waren (en zij overigens ook voor de neven en nichten). Zulke voorbeelden blijven me wel bij...zo kan het ook!

Ik ga zo werken, meiden allemaal een fijne dag! Geniet van de zon als het mogelijk is!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden