Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi meiden

Sab wat een giga opbrengst!!! jeetje zeg, daar moeten zeker een paar mooie bijzitten! nietwaar? goed gedaan zeg, ik hoop dat de punctie is meegevallen...lekker bijkomen en op naar de tp. Hoeveel gaan jullie er laten terugplaatsen?

Ursela, je vliezen zijn gebroken, ohhhh wat spannend, ik weet niet wat het beleid in NW is maar hier moet je dan binnen 24 uur bevallen....tenzij de duur vd zwangerschap nog te kort is uiteraard. Ohh meid, wie weet lig je nu al te knuffelen. Ik denk aan je!

San, hoe was het bij jou? op zich is het bezoek van vandaag toch meer routine? ik bedoel om de opname door te spreken?

Vandaag maandag, let wel; laatste maandag met je ukkie in je buik, lijkt me wel heel raar om te beseffen.....

Henne iets wijzer geworden van Voorburg mbt de verhoging? houd voor ogen dat ik het ook had, week 3 38,6 en je moet mijn buik eens zien....hoeveel succesverhalen er ook zijn, het blijft klote en koorts of verhoging mag altijd maar nu gewoon niet!!! dat voelt zo klote! sterkte.

Eef ik las het berichtje van die kennis uit Amerika, wat een wijze en lieve man, hij slaat de spijker op z´n kop, de tranen waren er bij mij, zo´n bericht van weinig woorden zegt zo enorm veel!!!

Tool ik moet lachen om je geweldige stapavond, volgens mij kunnen ze van jouw leven een echte reallife soap maken!!! je avond/nacht klinkt in ieder geval zeer geslaagd!!!

wat betreft het aantal terugplaatsingen...lastig hoor, ookal is het advies van de arts 3 ik zou er alleen in meegaan als je er zelf ook een goed gevoel bij hebt.

Op zich lukt het vast wel om een 3ling groot te krijgen, weet je, je weet op dat moment niet beter! je zal veel hulp nodig hebben en het zal erg pittig zijn (ik lees nog regelmatig op de site van Miepie80 met haar drieling) maar ik zou me echt meer zorgen maken om de zwangerschap. Het is erg risicovol en ook als je ziet dat ze met 28 weken geboren worden, over het algemeen is een kindje van een meerling met 28 weken niet te vergelijken met een eenling van 28 weken. Zelf heb ik enorm veel gelezen over prematuurtjes en wat zij moeten doorstaan (en de ouders) en ik ben er persoonlijk van overtuigd dat die onzekere en moeilijk weken vele malen zwaarder zijn dan de opvoeding / het grootbrengen op zich.

Maar nogmaals, alleen als jouw / jullie gevoel ook goed is dan zou ik het pas doen.

Het is lastig hoor, wij kregen ook het advies van een tp van 2, mijn man durfde het niet en ik had daar ondanks onze historie op dat moment wel het beste gevoel bij, en gelukkiog durfde mijn man het aan mij over te laten.

Syl ik denk ook nog altijd aan een tatoo, de gedachte vind ik erg mooi maar ik ben zo´n twijfelaar... in ieder geval wil ik met Kers een ring hebben laten maken met wat as er in, het idee van een tatoo blijft echt nog wat zweven bij mij....maar ik moet zeggen je gedachte en idee erbij vind ik heel erg mooi en ik kan me erg goed voorstellen dat je je er goed bijvoelt!! Ben benieuwd hoe het afloopt!

Fren hoe gaat het bij jou? ben ook wel benieuwd naar het gesprek met je werkgever en vriendin....bijzondere gedachtegang heeft je baas, als ik het zo hoor zal het tzt geen punt zijn als je minder gaat werken ;-)) moet alleen niet zo zijn dat hij verwacht dat je dezelfde hoeveelheid werk blijft verzetten in minder uren!

Simba, het zit jou nog niet mee he, getverderrie, fijn dat JW nog vrij en thuis is, arme meid!!! succes bij de uroloog...

Ruby de plannen worden bij jullie steeds concreter, lekker dat jullie het sloopwerk zelf gaan doen, kun je je lekker afreageren haha. Succes met heel de verbouwing!!

Caro jullie treffen het ook met de nieuwe buurpup, zo zielig!! het arme ding kan er niets aan doen maar dit is toch te gek?

Toen wij onze pup in huis kregen had ik 2 weken vrij (was rond kerst) en de eerste 2 weken van januari werkte ik halve dagen (puppyverlof zie ik), hondje zat ook in de bench als wij weg waren en slapen deed ze ook in de bench maar alleen de eerste nacht was het piepen...misschien hebben wij geluk gehad maar zo een pup groot brengen kan toch niet?

lastig, ik zou me niet goed raad weten, moeilijk hoor!!

Zara hoe gaat het met jou en je vriend?

Ceeke voel je je alweer iets beter?

hier is het nog steeds rustig, ben op tijd opgestaan, even gebeld met het werk, en de achtertuin wat netjes gemaakt, had niet verwacht dat het zou lukken, alleen nu steeds bukken om in de container te doen dat is geen doen, dat mag mijn man straks doen. wel blij dat de tuin ook weer netjes is, was dadelijk afhalen, nog een bos bloemen halen voor mijn schoonvader, is vandaag jarig en verder even op de bank denk ik.

Vanavond eten we trouwens japanse wokgroenten met terriyakisaus, rijst en rosbief, heb er nu al zin in!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Fren hoe gaat het bij jou? ben ook wel benieuwd naar het gesprek met je werkgever en vriendin....bijzondere gedachtegang heeft je baas, als ik het zo hoor zal het tzt geen punt zijn als je minder gaat werken ;-)) moet alleen niet zo zijn dat hij verwacht dat je dezelfde hoeveelheid werk blijft verzetten in minder uren!

Babeth, euh... een dag minder werken is inderdaad geen punt, maar er wordt dan wel verwacht dat je op je vrije dag je mail bijhoudt en ten alle tijde bereikbaar bent... Zie het aan de enige vrouwelijke collega met jonge kinderen, die wordt op vrijdag constant gebeld... Ach, we zien wel. Straks eerst maar eens het gesprek!

Geplaatst

oei oei, dan zal hij er ook geen problemen mee hebben als je 2 dagen minder gaat werken...alles gaat door en hij heeft minder kosten ;-)

lastig ook in een klein bedrijf, succes vanmiddag

Geplaatst

Ik ben weer terug zonder tattoo het was zo ontzettend druk.

Er lagen mensen in stoelen die dus een plaatje kregen dus ik heb zoiets stel je zet hem in je lies dan lig je daar in je onderbroek. Maar als je wil schermen ze het af.

Ik laat hem wel op mijn schouder zetten en ga HOOGST waarschijnlijk morgen terug, zorgen dat ik de eerste ben want ik hou niet van wachten.

Had het mijn broer al verteld en die lag in een deuk, dadelijk mams maar even bellen maar die zal wel aan het zuurstog moeten....

Wordt dus vervolgd!

Geplaatst

hai meiden,

Syl, lijkt me ook niets als de hele toko vol staat om daar te zitten.

Het babykamer verhaal gaat anders worden. We gaan de meubels gebruiken. De commode wordt geschilderd en gepimpt. Die wordt in de hobbykamer geplaatst.

De kledingkast worden de deuren eruit gehaald en die wordt gebruikt in de inloopkast. Maar moet ook wit geschilderd worden. Dus we hebben wat te doen....

Badkamer gaat ook gebeuren hoor. Maar moeten zorgen dat we genoeg ruimte krijgen.

Verder ga ik weer even verder met werken en verf uitzoeken natuurlijk. Zal het wel in de grondverf moeten zetten denk ik?

Geplaatst

Sab wauw wat een score. Nou dat was het rot voelen dan in ieder geval een soort van waard ;-)

Ruby bijzonder om de babykamer dan op die manier toch nog te gebruiken, zeker ook voor je hobbykamer...

Hier nog steeds gammel, wel gewerkt. Ziekenhuis vindt allesonder de 38 acceptabel, mag wel paracetamol nemen. Advies was om rustig aan te doen en vooral mn reesrves niet aan te spreken. Mijn lijf is zich ergens tegen aan het afzetten of dat nu de utro een virusje of wat anders is. Dus niet extra belasten. Ga nu dus ook op de bank en rusten tot het eten. Ziek melden vind ik overdreven, tenzij het echt weer oploopt, maar vandaag lijkt het onder de 36.7 te blijven. Collega's vroegen wel en masse of het wel ging... hmm, kennelijk zie ik er belabberd uit haha. Maar ja, dat zie ik zelf ook wel: een echte progesteron-niet-slapen-kop: pukkels, vlekken, wallen. Ach, als het maar resultaat heeft. Het is pas dag 3 en ik moet mezelf al voorhouden dat het nu allemaal nog niks zegt, erg he.

Fren hoe is het gesprek gegaan?

Ursela het lijkt erop dat je in het ziekenhuis bent gebleven....misschien je kleine al in je armen...

San morgen POS. Krijg je een ruggeprik? Dan heb ik alvast één absolute tip voor je, zeker met jouw bekkenproblemen: blijf zo rustig mogelijk liggen tot je je benen echt weer goed voelt. Ik heb op mn 15 een ruggeprik gehad en vond het allemaal superspannend en leuk. Heb toen, het was echt grappig dat wel, terwijl de verdoving nog werkte mezelf omhoog getrokken. Leek dan net alsof je vanaf je middel heen en weer zwabberde. Helaas was dat gewoon echt zo en sindsdien heb ik een scoliose in mn rug en is dat echt een zwakke plek. Nu zul jij zoiets niet snel doen ;-) maar je omdraaien oid naar je kleine man....ik kan me indenken dat je er niet bij stilstaat maar echt, wees voorzichtig!

Nou dat was tante Henne weer voor vandaag ahem....ik ga plat.

Geplaatst

Sab geweldige opbrengst zeg, daar moet toch zeker een tp-tje bijzitten!!

Babeth jij kan steeds meer doen geloof ik???

Henne ik heb vanmiddag POS gehad. Bedankt voor de tip, ga hem zeker opvolgen, zit niet op meer problemen te wachten.

Ging idd over hoe en wat omtrent de operatie. Vrijdag om 9 uur melden bij de opname balie, spannend!!! woensdag en donderdag om kwart over 11 longrijpingspuitjes en morgen en donderdag ook nog de CTG dus druk druk druk de laatste dagen voor ons manneke er is..... Wel heel raar idee dat elke dag en alles wat ik doe voor het laatst is voor de baby er is.

Ben benieuwd hoe het met Ursela gaat...

Geplaatst

Meisjes, ben dr weer. Spannende dag vandaag, benieuwd wanneer we iets van ursula horen...

Mijn gesprek viel reuze mee, ik heb het vermoeden dat het wel los zal lopen. Invalster is een oudcollega van mij en we hebben dus nog ruim 1,5 uur na zitten beppen. Vervanging is 2,5 dag, dat vind ik prima. Wordt alleen wel aanpoten in het najaar km alles zo voor elkaar te krijgen dat ze goed kan beginnen. Moet alle boeken die tot september 2012 gaan verschijnen aankopen en in gang zetten, en das een behoorlijke klus. Maar zien hoe ver ik ga komen...

Syl, spannend, die tatoo. Mogen we m wel zien de 13e? Ben na alle verhalen wel nieuwsgierig.

Henne, rustig aan doen hè, niet stoer toch gaan werken als het niet gaat!

Sab, beetje bekomen van de punctie? Veel pijn, of is het te doen?

Ruby, good for you! Knap dat je iets verdrietigs zo'n positieve spin kunt geven!

We gaan -als het goed is - straks eindelijk de vakantie boeken, ben benieuwd waar we uit gaan komen...

Geplaatst
Zegguh...Sab, wat hou jij iedereen daar bezig dat ze de telefoon niet opnemen??? ;-)

ha nou was t maar waar! Het liep onwijs uit! Ik kon pas om 9uur naar binnen en dan nog in de 'gewone' kamer ook. Terwijl in de uitslaapkamer iemand anders naar binnen ging. T ging weer echt op z'n S&S's haha. Maar goed, de punctie is door Van Os gedaan, die was weer terug van vakantie. Dat zag ik ook al toen we langs de gyn afd. liepen, dr. J ansen zijn naambordje stond daar, dus ik wist meteen dat hij poli had...Ach nu hebben we ze alledrie gehad ;-) Vorige keer heeft Van Os ook Carolijn gepuncteerd haha.

Vanmiddag voelde me ik best oke, maar ik heb nu echt enorme rugpijn, hoog...niet normaal. Als ik gezeten heb en opsta dan loop ik als een oud grieks vrouwtje uit de bergen, jeezzz wat een pijn. Als ik morgen zo zou gaan werken vraagt iedereen of er een keutel dwars zit denk ik :-)

De punctie op zich ging best oke, ik was wel ver heen met dat middeltje zeg, oei. Maar helaas wel alle prikpuntjes gevoeld.

Nu even spannend voor morgen, we zullen het zien, nu nog niet nerveus, maar dat komt morgen wel weer. San gaat gewoon werken en die kan tussen 11.30 uur en 12.30 uur bellen.

Ik had nu zin in chinees, san gaat halen, zit die $#$% chinees gewoon dicht! #$#$zooi!

Henne, hoe voel jij je ondertussen? Gaat t wat beter met je? Is J ook nog aan t kwakkelen?

Slik je gewoon pcm?

xx

Geplaatst

Rustig momenteel.

Hier bami met oestersaus, Chinese kool rundergehakt, varkensvlees en veel meer.

Fren gelukkig weer een zorg minder, toch wel lekker als je vrij bent om dan echt vrij te zijn.

Sab de donkere wolkjes zijn weggetrokken bij je?

Je klinkt iig opgewekter.

Babeth mooi idee can een ring met wat as erin verwerkt. Ik ben al 2009 gaan nadenken over een tattoo en morgen gaat het dan eindelijk gebeuren, denk ik!

Ons mam vindt het trouwens een heel mooi idee, broer zei nu gaat ze je onterven..... Niet dus :-)

Geplaatst
Rustig momenteel.

Hier bami met oestersaus, Chinese kool rundergehakt, varkensvlees en veel meer.

Fren gelukkig weer een zorg minder, toch wel lekker als je vrij bent om dan echt vrij te zijn.

Sab de donkere wolkjes zijn weggetrokken bij je?

Je klinkt iig opgewekter.

Babeth mooi idee can een ring met wat as erin verwerkt. Ik ben al 2009 gaan nadenken over een tattoo en morgen gaat het dan eindelijk gebeuren, denk ik!

Ons mam vindt het trouwens een heel mooi idee, broer zei nu gaat ze je onterven..... Niet du

Geplaatst

sorry, mijn eten was gearriveerd, dus moest abrupt ophangen ;-)

het berichtje van Ursela snap ik niet helemaal hierboven haha.

Syl, jeetje een tattoo, wat wordt het voor iets, of heb ik daar helemaal overheen gelezen.

Oh vanavond die bolle er weer in peuren, zal mij benieuwen, heb wel 2 soort van injectiespuiten erbij gekregen, eens kijken hoe dat werkt. Ben ook benieuwd hoe ik daar ook alweer op reageer...

Caro, welkom thuis, of had ik dat al gezegd, jeetje weet helemaal niks meer..

Ceeke, ook weer thuis! Gelukkig maar.

Soimba, ben jij ook weer thuis of nog niet?

Babeth, nog geeeeeeen beeb? hihi

Fren, goed gevoel over het gesprek? En wat levert het op korte termijn op? Kun je er wat mee qua vermoeidheid?

San, spannende komende dagen meis, sterkte, succes, veel plezier en genietse van je laatste zwangere dagen!

Ik weet dat ik er nu heel veel vergeet, maar excuseer want mijn hoofd is net een zeef en het enige waar we hier aan denken is eitjes :-s

Nu lekker filmpje kijken en af en toe hier spieken natuurlijk.

Geplaatst

Wat was dat nou met Ursela??? Alleen een quote van Syl?

Sab spannend, wat een opbrengst zeg, jeetje!

San nog veel spannender, over een paar dagen ben je eindelijk mama!

Ruby, wat een goed idee van die kamer! wel echt iets voor jou, jij bent altijd zo creatief toch? Briljant bedacht!

Nou, heb net zitten kijken naar mijn zomerbroeken om mee te nemen op vakantie: de helft kan niet mer dicht/omhoog! Begin nu echt een buik te krijgen, pfff...

Hondje is tot bijna 4 uur bij ons geweest, vriendlief heeft nogmaals de buurman toegesproken dat het eigenlijk nog een baby is, die veel aandacht en zorg nodig heeft etc... Buurman zei wel: als blijkt dat het niet gaat, zorg ik wel dat hij een goed ander huis krijgt! Dat hopen we dan maar, we houden hem goed in de gaten. Eigenlijk ben ik wel blij dat we bijna op vakantie gaan en eerlijk gezegd hoop ik dat hondje, hoe schattig ook, weg is als we terugkomen, naar een beter baasje...

Geplaatst

hoi meiden

in het aug. topic heeft Ursela het volgende bericht geplaatst:

moeilijk scherm.ben in ziekenhuis.vanwege gbs moet ik hier blijven aan een antibiotica infuus.ze willen over n uur beginnen met weeeenopwekkers. baal en bang maar de weeen komen niet op gang.vanwege vliezen gaan ze ook niet ballon proberen. gaat vast goed. nog even en ik mag gaan puffen. en dan nog ietsje langer en ik kan onze zoon knuffelen.

Ursela, het komt helemaal goed!!! heel veel succes en kracht gewenst, het gaat nu niet lang meer duren hoor

liefs

Babeth

Geplaatst

Heey meiden...ik lees maar reageer kort..nacht was tekorte werkdag te lang van 07:30 tot 17:30....Sab super opbrengst! San zet hem op morgen! Ursula..sterkte!

Miss lees ik zo nog ff verder ga nu tukken ;-)

Geplaatst

Ik ben het wel gewend dat mensen mij quoten....:-)

Ursela spannend dn alles zal best goed komen, ga aan je denken. Succes.

Tool ben heel nieuwsgierig naar je ontwerp en misschien moet je links ook iets zetten om in balans te blijven.

Sab Jaaaa je mist veel als je puncties ondergaat.

Niets bijzonders en klein wat betrekking heeft op mijn mk. Wil toch iets aan mijn zw over houden.

Geplaatst

Sab nog een beetje stoned? Haha! Natuurlijk denk je alleen aan eitjes, tot morgen half twaalf is dat alles.

Ursela sterkte!!!

Caro GBS is een bacterie, die gevaarlijk kan zijn bij bevalling als ie actief is. Zie ook deze link http://www.ogbs.nl/?gclid=CPGeh53RrqoCFYdH3god3zdvXQ

San het is echt aftellen nu. Moest jij ook laten zien hoever je mond open kan haha, voelde me echt debiel.

Heb lekker in de zon zitten lezen. Lijk me een stuk beter te voelen, hopen dat het geen tijdelijke opleving is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden