Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi dames

ik heb nog even niet bijgelezen, doe ik morgen.

Hier is alles weer wat rustiger, mijn man is maar even naar de chinees gegaan, kijken of ik wat weg krijg.....sjonge jonge, spannend.

liefs

Babeth

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden even een korte post, heb echt hele hele hele volle buik,auw!! Kan bijna niet meer zitten, moet nig uurtje op blijven helaas

Lees morgen bijliefs Sab

Geplaatst

Babeth, hoe gaat het? Zet het door of vals alarm?

Ursela, goed dat je het zelf bij het zh hebt aangekaart dus. In ieder geval een rustiger idee dat je nu weet wat er moet gebeuren zo.

Ceeke, vind het zo vervelend dat je nu weer in het ziekenhuis bent. Had gehoopt voor je dat het nu allemaal weer 'normaal' zou verlopen. Hopelijk mag je gauw weer naar huis.

Simba, hoop dat de pijn meevalt en je die nare steen gauw kwijt bent. Gaat het verder wel goed met jullie kleine meisje?

Esther en Syl, iedereen herkent het wel denk ik. Volgens mij 'normaal' in elke relatie dat je soms weer even wat meer je best moet doen en extra aandacht aan elkaar moet besteden. Vorig jaar zat ik helemaal niet lekker in mijn vel en toen ik mezelf beter ging voelen ook alles eens onder de loep genomen. Was bij ons ook nodig om even pas op de plaats te doen en tijd voor elkaar vrij te maken. Mijn man heeft ook wisselende diensten. We lopen elkaar soms zo een paar dagen mis of zien elkaar een uur per dag. We proberen dus ons schema zo goed mogelijk op elkaar aan te passen. Dit weekend moet hij bijvoorbeeld rond 13.00 uur naar zijn werk. Dan ga ik dus 's middags pas paardrijden en zo en eten we tussen de middag samen warm. Vanmorgen ook lekker uitgeslapen samen. Gaat nu echt weer lekker met ons. Over paar weekjes lekker 2 weken samen op vakantie. Ook erg veel zin in.

Geplaatst

Ursela da is idd ontzettend laks zeg! GBs kan enorm gevaarlijk zijn, heb van dichtbij meegemaakt dat een kindje het maa net gered heeft, echt heel heftig. Gelukkig is het ziekenhuis alerter. En hier klagen mag. Altijd en over alles ;-)

Sab, succes straks met de pregnyl! Is het een beetje normale tijd dat je moet prikken? Je bent al zo moe, als je daar dan ook nog op moet wachten...

Ik ga ook slapen. Vannacht was bagger, dus hoop op een betere nacht. Syl Jin ook....zonder sla haha...moest even de link leggen.

Fren is het een beetje beter met de misselijkheid? En bloeden gestopt? ik geef Eef gelijk, desnoods even halve dagen werken als je lijf dat nodig heeft. Niks is nu meer waard dan jullie gup en jou gezondheid.

Meiden truste en liefs!

Henne

Geplaatst
Ursela da is idd ontzettend laks zeg! GBs kan enorm gevaarlijk zijn, heb van dichtbij meegemaakt dat een kindje het maa net gered heeft, echt heel heftig. Gelukkig is het ziekenhuis alerter. En hier klagen mag. Altijd en over alles ;-)

Sab, succes straks met de pregnyl! Is het een beetje normale tijd dat je moet prikken? Je bent al zo moe, als je daar dan ook nog op moet wachten...

Ik ga ook slapen. Vannacht was bagger, dus hoop op een betere nacht. Syl Jin ook....zonder sla haha...moest even de link leggen.

Fren is het een beetje beter met de misselijkheid? En bloeden gestopt? ik geef Eef gelijk, desnoods even halve dagen werken als je lijf dat nodig heeft. Niks is nu meer waard dan jullie gup en jou gezondheid.

Meiden truste en liefs!

Henne

Moet om 2200uur pregnyl xetten, heb om 9uut de punctie maandag

Geplaatst

Welterusten voor de dames die er induiken.

Babeth izegem nog tegen J dat je misschien bezig bent maar nee hoor je zit aan de Chinees :-)

Henne snap jou sla verhaal niet, ben niet meer scherp.....

Ursela nu nog 2,5 uur......

Geplaatst

Lange verhalen allemaal hier vandaag. Ik heb ze gelezen, maar even geen puf om uitgebreid te reageren. Lig net in bed. Bloedverlies is bij vanmorgen gebleven gelukkig, maar wel de hele dag echt beroerd geweest. Zodra ik wat deed werd het erger, dus heb va vanmiddag braaf op de bank gelegen. Hopelijk helpt een goede nacht slaap. Minder werken, geen idee hoe ik dat zou moeten doen... M'n baas ziet me aankomen...Sab, nog een half uurtje dn dan zit het spuiten er weer op!Babeth, ben benieuwd of t doorzet!!Simba, wat een rotbericht. Doe rustig aan en laat jw je verwennen! Heb je hulp va maandag? Vriendin of moeder? Gewoon om vragen hè, als jw weer gaat werken!Meiden, morgen minder ego, Trusten.

Geplaatst

Sab bijna de Pregnul benieuwd hoeveel follikels jij hebt.

Kaartje jij ook herkenning in de verhalen hier.

Lekker vooruitzicht de vakantie.

Wij over 20 dagen de sleurhut weer in Zeeland, heerlijk!

Geplaatst

Zit lekker te snuffelen op Wehkamp. Vind dat erg relaxend om lui vanaf mijn bankje kleding te bestellen. Zie alleen veel leuke dingen, die dan zwangerschapskleding blijken te zijn... Dus: zwangeren onder ons: allemaal naar Wehkamp hihi

Geplaatst

Ik koop nooit via internet, 1x heeel lang geleden, in gedachte denk ik 20 jaar maar dat was dan via de telefoon.

Rustig hier, duik er ook in, lekker slapen allemaal.

Ook jij Sandra!

Geplaatst

Iedereen lekker geslapen?

Hier wel maar wel veels te vroeg wakker.

Raar gedroomd en keelpijn.

Dadelijk lekker croissants met een eitje.

Zara tijdje niet gezien of op vakantie?

Geplaatst

Hallo zware gesprekken geweest hier gister. Ja het hele mmm traject vraagt veel van de relatie. Wij zijn gelukkig nader tot elkaar gekomen. Na elke mislukking waren we sterker dan ervoor. Hopelijk vinden jullie allemaal de balans weer terug en vooral elkaar!!!!

Babeth weer alles rustig nu??????

wij kopen ook het nodige via internet, heel handig en vaak voordeliger. We gaan wel vaak van te voren even in de winkel kijken in het echt. Het scheelt soms echt veel geld.

Ik het gister natuurlijk veel te veel gedaan en is niet fijn. Maar wel even naar de kapper geweest, alleen ff knippen maar was hard nodig. Nog even door de stad geweest, gelunched daar, uurtje geslapen thuis, boodschapjes gedaan en ik moest en zou een appeltaart bakken dus ook nog "even" gedaan. 's avond deze bij vrienden op zitten smikkelen.

Natuurlijk veel te laat naar bed, veel "spierpijn" in de buik, slecht geslapen. Tja eigen schuld dikke bult zeg maar hihi. Vandaag maar even pas op de plaats denk ik. Straks naar zh voor CTG en bloeddruk. Hopelijk loopt het deze week zoals geplant en dient het zich niet eerder aan.

Geplaatst

Oh Syl lekker croisantje, wij gaan aan het sausijzenbroodje straks hmmm

Mooi dat je goed geslapen hebt, jammer al zo vroeg wakker dan.

Geplaatst

Succes dadelijk Sandra, kun je alvast je nieuwe coupe showen aan de verpleegkundige.

Fren hoe gaat het bij jou, lekker geslapen en vandaag rustig aan.

Wbt werk, ik merk dat wij allemaal wel een grote werkverantwoording hebben, ook als we bezig zijn, soms vergeten we daarbij dat we soms onszelf voorop moeten plaatsen.

Heel moeilijk!

Geplaatst

Het is even werk in uitvoering met mijn profielfoto......

Ben nu echt anoniem, schroom niet ben er mee bezig maar wordt waarschijnlijk morgen.

De plannen van de tattoo worden ook wat echter, waarschijnlijk morgen naar tattoozaak maar J. zegt op mijn schouder maar dan is het zichtbaar.

Wilde op mijn buik maar daar zitten nu 3 lagen/vouwen en dat is ook niet mooi :-(

Geplaatst

Ha dames,

Nog geen geboortes? Jammer hoor ;-)

Hier weer slecht geslapen. Hoort kennelijk bij de wachtwerken, grrr.... Hou ook steeds nog een beetje verhoging, gooi het nu maar op de utro. Maar alles bij elkaar voel ik me niet super. Straks naar mijn ouders, voordeel: vanavond niet zelf koken haha.

Ik ben trouwens een enorme internetshopper. Sinterklaaskadootjes: internet. Nieuwe wasmachine: internet. Kleren: internet. Zelfs mn dagcreme bestel ik via internet. Wij hebben de postbode denk ik wekelijks aan de deur met een pakje. Vind het op zich veel leuker om lekker door de stad te struinen hoor, maar daar heb ik vaak de tijd en/of energie niet voor en dan is dit ideaal.

Fren: je zegt: 'mijn baas ziet me aankomen'. Dat snap ik helemaal en was een paar jaar geleden ook mijn eerste reactie. Maar jouw baas is niet na jaren afwachten en proberen en teleurstellingen zwanger! Ik heb sowieso wel vaker gezegd dat er voor de eerste twaalf weken ook een regeling zou moeten zijn omdat veel vrouwen zich dan juist heel erg moe en/of misselijk voelen. Ik had de mazzel dat ik 20 uur werkte. Deed dat in drie dagen, maar heb gelijk gevraagd of het over vier mocht. Ik kon dus na vijf uurtjes werken naar huis en slapen en dat was echt meer dan voldoende. Misschien kun je maandag het ziekenhuis bellen voor advies. Als zij zeggen: rustig aan, dan moet je dat gewoon doen. Werk of geen werk. En bijna elke arbo-arts zal daar met een zwangerschap achter staan. En je baas went er dan ook wel aan. Zodra je je beter voelt ben je er toch weer fulltime! Je hoeft ook niet gelijk halve dagen te werken, zelfs al is het twee uurtjes per dag minder, dat je iets rustiger op gang kunt komen en wat eerder naar huis..... Vandaag in ieder geval maar rustig aan doen.

Syl, ik heb totaal geen verstand van tattoos....mijn zwager en schoonzusje hebben er een aantal en ik moet eerlijk zeggen dat ik ze in het begin niet lelijk vind, maar na een paar jaar worden ze allemaal wat vager en vlekkeriger, zeker op wat losser vel. Dus wat dan betreft zou je buik zeker geen beste plek zijn denk ik. Dan eerder ergens waar de huid ook wat strakker blijft. Laag op je schouder? Onder je schouderblad? Of tussen je schouderbladen? Weet niet hoe laag jouw shirtjes vallen ;-) Maar volgens mij hebben andere meiden hier meer kennis daarvan hihi...

San succes straks in het ziekenhuis! Babeth en Ursela, vandaag de dag weer door...lijkt me zo raar, je zit gewoon te wachten. En belt familie dan ook niet om de klipklap of het 'al begonnen is', aaarrgghhh...

Sab hoe voel je je vandaag? Erg misselijk van de pregnyl? Morgen om tien uur is in ieder geval je buik leger. Moet je dinsdag alweer werken? Dat lijkt me pittig. Maar zover is het nog niet. Heb je dr J nog? Die had een rare tip joh. Ik moest hoesten als hij aanprikte. Heel bizar maar het hielp enorm, kennelijk hoest je dan de pijn weg ofzo, of je geeft misschien wel tegendruk...geen idee.

Kwart voor negen. Ik ga nog een uurtje terug naar bed, beetje kroelen en doezelen samen. Altijd gezellig :-)

Geplaatst

Stil hier...dacht toch even spieken of er babynieuws is ;-)

Ik ben een kei in internetshoppen...koffie, kleding en spullen voor de katten....kom de deur niet meer uit ;-) Hoop vandaag op droog weer ga ik mijn nieuwe fiets uitproberen manlief aan de klus (echt klussen dan heey) Morgen weer aan het werk na een weekje vrij..over 2.5 week nog 2.5vrij..kan niet wachten!

Fren....ik zou toch maar eens met het UWV (die doen voor zover ik weet zwangerschapsgerelateerde ziekmeldingen begeleiden) gaan praten ..die nemen idd het advies van de arts over hoor...en dat je baas daar niet blij mee is PRIMA het gaat er niet om hoe het met hem/haar gaat maar hoe het met jou en de kleine gaat.

Geplaatst

Meiden ik ben er straks weer hoor, zit nu in de bios, cars2 hihi, slecht geslapen, bijna niet. Niet misselijk gelukkig, later meer xx sab

Geplaatst

goedemorgen meiden!!

Simba wat ontzettend ellendig en pijnlijk die niersteen, getverdemme!! ik vind het zo sneu voor je, voor iedereen maar helemaal in je roze kraamperiode, ik hoop dat je hem/haar snel kunt lozen maar het klint verre van prettig.....wat ik me bedacht, jij geeft toch borstvoeding? heeft je dochtertje geen hinder gehad van de morfine of was ze heel rustig erdoor?

Fren, ik zou het sowieso met je werkgever bespreken, hij zal je dan (gedeeltelijk) ziekmelden bij jullie arbodienst en of verzuimbegeleider zodat zij op de hoogte zijn, en tevens melden bij het uwv. De werkgever vult papieren in, heeft oa. de zwangerschapsverklaring van je arts/vk nodig en het uwv neemt de kosten van jou verzuim voor 75% voor de rekening. (je zwangerschapsverlofperiode voor 100%).

Voel je niet bezwaard! je werkgever heeft meer aan je als je normaal functioneert dan dat je er als een halve bij zit en wie weet is het maar tijdelijk, legio vrouwen hebben na de 15 weken energie voor 10.

Het kan zijn dat het uwv of jullie eigen arbodienst je oproept voor een bezoek aan de bedrijfsarts maar dat hoeft niet. Niet zelf de bedrijfsarts bellen of afspreken want dan jaag je je baas op kosten die wellicht onnodig zijn......

Sab, ik wens je alvast heel veel succes met de punctie morgen!!!!! lekker rustig aan doen hoor met je volle buik!

San, succes weer vandaag met je CTG!!

dames hier geen bijzonderheden....gisteravond werd het rustig en is mijn man zoals ik al zei chinees gaan halen (boodschappen straks haha), ik heb het gehouden bij de inhoud van een loempia.

Maar rond 22.45 kreeg ik weer flinke rugweeën en deze keer zat er maar 6/7 minuten tussen, na een dik half uur was ik al behoorlijk gaar en ben gaan douchen (ze zeggen dat als het loos alarm is de contracties na een douche verdwijnen en anders weer terugkomt en doorzet). Een goed half uur onder de hete douche gestaan / gehangen, mijn loempia weer even vrolijk uitgespuugd (sorry) en uiteindelijk mijn bed in gekropen in de hoop even te kunnen slapen. Het rommelde nog lichtjes door maar uiteindelijk in slaap gevallen en 6 uur aan een stuk geslapen, heerlijk!.

We wachten weer vrolijk verder af, mijn man was al helemaal hyper, dacht echt het gaat gebeuren (ik ook wel hoor want zo erg en kort op elkaar was het nog niet geweest....)

Ik voel me niet helemaal lekker maar we wachten weer verder af.

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth, wat spannend voor jullie!

Heel veel succes de komende uren/dagen. We zijn in gedachte dichtbij, allemaal. Ik wens je een bijzondere tijd toe en kracht voor alle lichamelijke en emotionele stappen die gaan komen.

Dikke knuffel, om je dikke buik heen, -M

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden