Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi dames

hier alles nog rustig hoor, wel in de namiddag in het zkh geweest, het leek dat ik vruchtwater verloor maar was echt heldere afscheiding (sorry). de baarmoedermond zat nog mooi dicht en vruchtwater was er ook ruim voldoende. Verder nog standaard een ctg gekregen en die was ook helemaal goed.

Simba wat klinken je klachten ellendig zeg, dat je hem maar snel uit kunt plassen!!! ik ben morgen over 2 weken uitgerekend 15-8.

Sab zo te horen echte hcg-tepels ;-) ik ben ook een echte buikslaper, weet wat je bedoelt maar ik ben er uiteindelijk ook aan gewend en ach, straks mag/kan je het sowieso al niet meer ;-))

nogmaals heel veel succes morgen!!!

Henne beterschap, klote hoor verhoging na een tp, ik kreeg het in week 3 van de zwangerschap, 38.6 wat een paniek!! echt ruim 1.5 week mijn temperatuur aan het onderdrukken geweest met paracetamol, ik begrijp hoe je je voelt. huisarts en ook de arts uit DD gaven aan dat deze temp nog geen kwaad kon maar ik vond het zo eng en frusterend! Beterschap!!!

Ursela, jouw mannetje heeft het ook nog erg naar zijn zin zo te lezen, ohh morgen een dag over je datum heen, succes!!!

wat ontzettend laks overigens van de vk mbt die test!! daar moet je dan alle vertrouwen in hebben, mooi niet dus.

Ik ga gauw wat eten, door het bezoek aan het zkh laat met koken, mijn man neemt nog vand e chinees van gisteren, ik had vanmorgen om 6.00 uur al zin in sperzieboontjes....die heb ik samen met wat aardappeltjes en een gehaktbal. ,mjam

liefs

Babeth

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sab ik had ook van die zere tepels van de pregnyl, oef. Nu nog beetje en verder opgezette Boons van de urto. Ja, het wil allemaal wel deze keer. Was jij de vorige ronde ook zo beroerd of heb en we gewoon een verkeerde maand uitgekozen ofzo? Heeeeel veel succes morgen. Negen uur punctie dus half tien is het voorbij en lig je op een bedje hij te komen.

Eef ik moet idd niet gaan doemdenken, maar na alle 'pech' die we gehad hebben is dat best lastig. Ben n wel heel snel geneigd te denken dat het wel fout zal gaan, da er wel weer iets zal zijn waarvan de kans 'echt heel klein' is.

J voelt zich trouwens ook niet helemaal fit zei hij, dus misschien is het toch niet helemaal alleen de urtro.

Geplaatst

Natuurlijk snap ik dat Henne, don' t worry,

en meestal ben jezelf degene die n dag later roept dat je het weer ziet zitten, je bent immers met vertrouwen de poging ingegaan, dus wil je alleen maar opbeuren, je leeft nu, en het verleden telt niet hoe lastig dat ook is soms, ok?

Geplaatst

He meiden ik ben weer terug uit de Ardennen! We hadden geen geweldig weer en eigenlijk waren we het na een paar dagen wel weer zat... Is meestal daar, manlief is eigenlijk meer van de zee dan van het bos (ik ook) en als de zon niet schijnt is zo'n huisje in het bos niet iets waar je vrolijk van wordt... Dus vanmiddag, nadat mijn ouders waren gearriveerd, naar huis gereden. Lekker in mijn eigen bedje!

Misselijkheid valt mee, wel heb ik meer last van hartoverslagen en hartkloppingen, dat vind ik heel vervelend! Zit te overwegen om de huisarts te bellen morgen. Ik heb het al jaren en ik weet dat het waarschijnlijk komt door de zwangerschap (toch Laika) maar ik vind het wel vervelend...

Wat ik na bijlezen onthouden heb: goed zo Henne, Jansen en Jansen aan boord! Wel bijzonder dat een arts zegt dat het misschien een tweeling kan worden? Zou wat zijn, haha! Probeer niet teveel te stressen over verhoging...

Simba wat een ellende! Hopen dat ie er gauw uit gaat!

Sab veel succes met de punctie morgen!

Fren dat was schrikken! Ik ben nu wel relaxed, kijk niet meer op ieder wc papiertje maar toch... ben wel weer nerveus voor de echo woensdag!

Uhm... verder weet ik het even niet, sorry! Ben erg moe, niet geweldig geslapen en stuk gereden... Kom straks nog wel even kijken.

Geplaatst

Ursela succes met de laatste loodjes toi toi toi

Henne heel veel geluk toegewenst het is je zo erg gegund!!!!!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Geplaatst

Eef je bent een lieverd!

Caro welkom terug. Wij zijn vroeger wel op vakantie inde Ardennen geweest maar ben geen fan, donker en somber. Ben meer van licht en zon en water, hoewel ik bergen dan wel weer heel mooi vind....

Als jij je zorgen maakt gewoon de dokter bellen. Beter keer teveel dan te weinig toch?

Geplaatst

Lieve meiden,

Even laten weten dat ik weer thuis ben.... met een stevige antibioticakuur maar dat had ik wel verwacht. Vanmiddag mijn eigen arts gesproken en die had zich aardig wat zorgen gemaakt. Hij was blij te zien dat ik geen pijn meer had en gaf aan dat ik deze week rustig aan moet gaan opknappen. Dat had ik zelf al bedacht aangezien ik bekaf ben als na iets simpels als douchen. Ik hoop dus te kunnen genieten van het zonnetje de komende dagen! Donderdag weer op controle en dan zien we wel verder.

Jullie lieve berichtjes waren de afgelopen dagen lichtpuntjes! Balen dat het internet in een ziekenhuis zo slecht is dat je 100-keer opnieuw moet inloggen maar zo kon ik tenminste een beetje bijblijven. Morgen eens rustig teruglezen en reageren. Voor nu een dikke knuffel voor jullie allen!

Geplaatst

Knuffel terug ceeke, fijn om te lezen dat je nu thuis bent! Hoop dat het, naar omstandigheden, goed gaat met je xxx

caro, welkom thuis, ardennen in de grijzigheid... kan t wel begrijpen, zon was beter geweest ;-)

Geplaatst

Ceeke, lekker aansterken thuis. Gaat meestal sneller thuis (en internetten ook ;-) .

Henne, gewoon paracetamol nemen en vertrouwen op J&J. Komt best goed schatje ;-)

Geplaatst

Caro welkom back!!!!

Babeth waarom mag je op een gegeven moment niet meer op je buik slapen??? Heb ik ook lang gedaan.... Nu wordt ik soms nog wel eens zo wakker. Fijn dat het allemaal goed is, fijn om te weten dat je meisje het nog goed doet in je buik nietwaar?

Ceeke jij ook weer thuis, hopelijk knap je snel weer goed op!!! Je hebt al genoeg meegemaakt zeg. Nu moet het afgelopen zijn.

Simba het steentje al uitgepiest???? Wat moet je een pijn hebben gehad zeg, pfffffff. Beterschap.

Henne nog steeds beetje verhoging, onderdrukken met paracetamol, meer mag je niet hebben is het enige veilige middel. Hopelijk knap je snel weer op. Ik weet niet meer welke temp Gent "gevaarlijk" vond voor innesteling, kan het nergens vinden...

Ik voel me weer ietsje beter dan vanmorgen, we hebben vanmiddag nog even lekker een rondje met de auto gereden. Heerlijk om er even uit te zijn. En de appeltaart van gister was heerlijk...

Geplaatst

Ceeke wat fijn om te horen dat je weer thuis bent, hoop dat je herstel zo thuis goed zal verlopen! Is je zus nog bij je?

Prettig om te merken dat je arts zo betrokken is!

San het gaat idd goed, ik heb gelezen dat je beter niet meer op je buik kon slapen vanaf een week of 14 vanwege de druk?

Henne ik kreeg destijds door dat de temp. Beneden de 39 (koorts) moest blijven. Ik zette zelfs 2x oer nacht de wekker om te tempen en PCM te slikken....ik heb van nature al wat een lagere temp dus 38,6 klonk voor mij al als koorts.

Kaartje ik las net dat jullie zelfs niet meer uitgenodigd werden, nou zeg?? Dat is wel heel erg, dat ze gewoon de keus aan jullie laten!

Hoe is het met je paard? Helemaal hersteld?

Geplaatst

Gelukkig heb ik dat niet geweten dan van het buikslapen, had ik geen oog meer dichtgedaan hihi. Ik herinner me nog wel dat iemand bij de pufclub er een vraag over stelde en de cursusleidster zei dat het niet erg was.

O ja Kaarjte heb je lekker gereden????

Geplaatst

Babeth, paard gaat steeds beter. Zijn nu weer aan het opbouwen. Hij heeft duidelijk veel minder last van zijn rug. Hij is echt veel blijer en relaxter. Als je straks weer eens wilt rijden, laat maar weten :-)

Geplaatst

Ceeke gelukkig weer thuis, niets slaapt zo fijn als je eigen bed. Goed aansterken en rustig aan.

Is je zus er nog?

Caroline welkom terug, korte krachtige vakantie met idd somber weer. Ga je naar Griekenland gaat de zon hier ook schijnen.

Simba succes met uitplassen, vindt het sneu voor je.

Even teruglezen, je mist een hoop even een paar uur offline

Geplaatst

Henne misschien zit er wel een griepje bij en in combi met de Utrogestan. Als J. ook al begint.

Ursela het wordt een aug spruit voor jullie, niets meer aan te doen.

Babeth en Sandra beide een check up gehad, alles weer oké!

Ben het weer kwijt, ben nog aan het twijfelen over de tattoo. J kan morgen niet mee..... Wie wil mee???

Grote afwezige hier blijven Tool en Zara!

Geplaatst

Syl ik ga vrijdag pas weg dus ben heel blij dat het hier mooi weer wordt! Bovendien gun ik het jullie natuurlijk ook!

Als je twijfelt zou ik nog even wachten trouwens... Ik heb een korte periode een tattoo gewild, toen ik in Australie was wilde ik een koalaatje of kangoeroetje op mijn schouder. Uiteindelijk durfde ik niet en daar ben ik nu eerlijk gezegd wel blij om...

San ik zag ineens dat je waarschijnlijk vrijdag een keizersnede hebt! Ga ik op vakantie! Ik ben heel benieuwd, als ik terugkom dan moeten Sandra, Babeth en Ursela bevallen zijn... ineens 3 baby's erbij!

Geplaatst

Lieve meiden,

Het is heel erg, maar heb gewoon geen "tijd" om op iedereen te reageren. Ondanks de vakantie hebben we het druk ;-)

Maar ik probeer iig wel mee te lezen.

Hoe is het met de hoog zwangere dames?

Simba, nietsteen? Dat is pijnlijk!

Ceeke, gelukkig weer thuis, hoop dat je verder opknapt.

Sab, morgen punctie toch? Heeeeeeel veel succes!

Henne, 2 toppertjes bij je. Heel heel veel succes in de ww.

En uiteraard gaan mijn gedachte ook uit naar alle andere hier. Ik ga nog even de laatste was in de drooger doen, morgen weer vroeg er uit, om heerlijk op het strand te genieten. Terschelling is trouwens een aanrader, leuk eiland, we hebbengenoten!

Dikke kus voor iedereen.

Geplaatst

He bah Henne...hoe en wat het ook is (griep of bijwerkingen utro) het blijft een rotgevoel wat je niet wilt! Vanavond op tijd naar bed en ik hoop dat het morgen anders voelt voor je!

Ceeke meid wat krijg jij het voor de kiezen! Fijn dat je weer thuis bent en nu echt de tijd nemen om aan te sterken hoor!

Jij ook sterkte simba! Lijkt erop dat de klachten iets afnemen dus? Valt niet mee zo met de kleine thuis, overgeven aan anderen!

Syl lekker gegeten? Die tattoo...lastige keuze. Zou het niet weten wat en hoe je het zou moeten doen. Ik zit ook helemaal niet in de tatoo's eigenlijk! Wil wel met je mee maar moet werken!

Babeth alles is dus nog rustig bij jullie! Pfff spannend hoor met al die uitgetelde zwangeren hier!

Klaartje leuk zeg een nieuwe volvo! Ben gek van volvo maar ze moesten niet zo duur zijn. Wij hebben een v40 laatste type limited edition sportuitvoering. Gerards grote trots twee jaar geleden. We zijn nu aan het rondkijken naar een nieuwe auto en twijfelen tussen de c30 of een bmw 1 serie hatchback. Ik ben wel gek van auto's! Vind het gewoon leuk om in een goede/mooie auto te rijden. we hebben 1 auto en ik rijd hier ook het meeste in, gerard gaat vaak op de fiets naar het werk (30 km heen/terug...sportief mannetje he!).

Ben een beetje aan het lezen over het invriezen van eicellen op sociale indicatie. Doen ze nog in weinig ziekenhuizen volgens mij. Lastig zoeken op internet. Ik vraag me af of voorburg hier ook aan doet? Sab of Henne weten jullie dat misschien?

Geplaatst

caro wat een fijn vooruitzicht voor jullie zeg! Heerlijk! Ben jij er dan niet bij de 13e?

Guusje klinkt fijn terschelling, geniet ervan!

Net de herdenkingsdienst geluisterd van die vriend van mijn zusje die vorige week is overleden, heftig zeg.

Geplaatst

Oh ja, tattoo. Nou, ik zou er nooit 1 op de schouder laten zetten. Dit heb ik nl wel jaaaaaaaaaaaren geleden laten doen. Maar heb er wel een beetje spijt van. Na de jaren word hij er niet mooier op.

Ook heb ik er 1 op mijn buik, maar deze valt gelukkig niet op, en 1 op mijn enkel, deze zit mij best.

Geplaatst

guusje ben je nu al terug uit terschelling of zit je er nog?

wb tattoo's...zijn jullie niet bang dat jullie later spijt krijgen? Weghalen kan toch niet? Syl...hang een mooi schilderij aan de muur...die kun je altijd weghangen als je spijt hebt :happy:

Geplaatst

Nee helaas ben ik er niet bij de 13e Esther... Heel lang leek het een datum in juli te worden maar 'ineens' werd het 13 augustus... Vind het wel erg jammer hoor, maar ja, ik zal aan jullie denken...

Geplaatst

Jammer! Had me leuk geleken om je in levende lijve te zien! Ben je er in oktober wel bij?

Moet nog steeds grijnzen als ik je ticker zie...zo gaaf!

Geplaatst

Ik kan het nog steeds niet geloven soms als ik mijn ticker zie... Mooi dat jij het gaaf vindt, ik kan me zo goed voorstellen dat er meiden zijn die denken: ze had al een dochter, krijgt ze er nog 2 kinderen bij, grrr!!!

Als het goed is ben ik er wel bij in oktober, het is dan wel herfstvakantie en ik had mijn dochter beloofd naar de Efteling te gaan... eigenlijk een paar dagen en dan in dat nieuwe bungalowpark Bosrijk? Maar ik weet niet of ik dat wel trek tegen die tijd en eigenlijk is het ook te duur. Maar we gaan 1x per jaar eind zomervakantie altijd (nou ja, sinds 2 jaar) naar de Efteling maar deze zomer hadden wij en de vrienden waar we mee gaan geen tijd... luxe probleem, ik weet het...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden