Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ai lastig...efteling is natuurlijk een sprookje voor meisjes zoals die van jou...

Aan de andere kant kun je haar ook andere leuke dingen beloven in de herfstvakantie en dan ons dagje vrijhouden!!! Goedkoper en kan net zo leuk zijn toch? En nu gaat ze ook mee naar griekenland...ook errug leuk (alhoewel voor een mup van die leeftijd misschien minder?)

Ik kan me voorstellen dat het onwerkelijk is om zo in een keer zwanger te zijn van twee prachtige kleine wondertjes. Het zal onwerkelijk blijven, ook als je ze in handen gaat hebben denk ik.

En tuurlijk is het soms zuur...waarom anderen wel en wij niet...maar ik relateer dat niet aan directe personen in mijn omgeving. Dat komt veel te dichtbij en dat wil ik niet. Jullie hebben zo'n lange weg af moeten leggen voor deze twee wondertjes...wie zijn wij of wie ben ik om daar dan negatieve gedachten bij te hebben? Ik ga met jullie meegenieten de komende paar maanden, oke?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden ik ga maffen...net twee roseetjes op dus dat moet wel gaan lukken.

Ik hoop dat jullie allemaal lekker slapen...tot morgen!

Geplaatst

Caro wat die negatieve gedachte betreft,ik kan het me niet voorstellen.....iedereen gunt elkaar hier een of meerdere kindjes, tenminste zo ervaar ik het en niet alleen nu, ook toen wij nog niet zwanger waren en ook toen wij onze jongens verloren waren!

Esther de bmw1 had mijn man ook nog naar gegeken maar viel af voor hem., vond de grootte erg tegenvallen en ook get. In en uitstappenhij ziet er wel erg sportief uit! Maar de v40 blijft een mooie dragon vind ik zelf....

Geplaatst

Caro, ik sluit me aan bij babeth, net als de rest hier denk ik, rare spookgedachte meid, we gunne het ieder een mooie zwangerschap, en anders niet, dus weg ermee, slaap lekker xxx

Geplaatst

Nou ben ik een keer de nachtbraker... Lig al va 5 uur wakker, wekker gaat over 2 uur en kan echt niet meer slapen. Spannende dag vandaag: vriendin waarvan ik graag wil dat zij me komt vervangen komt praten op kantoor. M'n baas ix überhaupt nog niet overtuigd dat ik vervangen moet worden, dus dat gaat wat overredingskracht kosten.

Sab, heel veel succes straks. Komt vast allemaal goed met de punctie. Goed ontspannen. Ik was ook doodsbang na de eerste keer, maar deze keer, met ruim 36 follikels was een eitje (haha) terwijl ik zo gespannen als een riet was voirdat de arts begon. is dus heel afhankelijk van de arts, maar sowieso is geen punctie hetzelfde!! Ik duim voor je!!

Geplaatst

Fren de nachtbraker, die is nieuw!!!!! Hier ook al weer wakker vanaf half 6, maar wel lekker aan 1 stuk doorgeslapen van af 23 uur!!!

Fren makkelijk toch dat je baas denkt dat je niet vervangen hoeft te worden????? Dan kan jij het ook lekker rustig aan doen tot je verlof zonder je 3 slagen in de rondte te werken;)) Hij zal er straks nog wel eens heel blij om zijn dat je je vervanging al op tijd hebt geregeld en kan inwerken. Scheelt echt een hoop voor een bedrijf volgens mij, als personeel zelf ook goed meedenkt. Dat moeten ze met bijde handen aanpakken toch??? Succes met overhalen...

Sab jij bent aan de beurt voor de punctie vandaag, Succes, dat het maar een mooie oogst mag zijn!!!

Caro foei wat een lelijke gedachte zeg, gelukkig wordt je toegesproken door de anderen!!!!!

Grappig dat je op vakantie gaat en bij terugkomst weer 3x "tante" bent geworden, tenminste als niet iemand voor vrijdag bevalt hihi.

Voel me gelukkig nog steeds beter dan gister, nog wel misselijk maar niet meer zo brak. Hij ligt met zijn beentjes van onderen te trappen en met zijn hoofd te duwen tegen maag..... niet lekker, maar ach over 5 dagen ligt hij in onze armen!!! Dus nog even doorbijten hier.

Geplaatst

Bedankt meiden, heb best goed geslapen, wel brak, maar niet meer zo nerveus.

Nu aan de koffie en ff wat eten.

Meld me later weer.

Xx

Geplaatst

Geniet van je ontbijtje Sab!!!

Vind het zo appart dat elk ziekenhuis zijn eigen 'regels' heeft. Ik moest altijd nuchter de punctie ondergaan en had altijd enorme dorst en honger....

Geplaatst

Haha san, was t maar zo simpel; hij gaat er vanuit dat ik gewoon bereikbaar ben en m'n mail doe, want: 'ik ben immers niet ziek'... Iets andere insteek dus. Vervanging is absoluut nodig, maar hij wil de centen die hij vergoed krijgt in eigen zak steken. Nadeel van een klein bedrijf, je moet voor jezelf opkomen, een ander doet t niet.

Overigens niet meer geslapen na 5 uur... Dat wordt een lange dag!

Geplaatst

Heb niet gelezen, maar als ik het goed begrijp, heb je vandaag de punctie Sab? Heel veel succes meid!!! YOu can do it!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Om 1.30 zijn mijn vliezen gebroken en heb ik gedurende de nacht mijn vruchtwater verloren. Maar de weeen komen niet op gang, alleen hele korte met minstens 7 minuten tussentijd.

Dadelijk ziekenhuis were bellen, hoe laat ik op controle kan komen. Is raar, mijn buik is nog steeds groot maar op verschillende plekken is de huid 'verschrompeld' omdat de grootste druk eraf is.

Ik heb geen iphone of iets dergelijks. Misschien kom ik nog thuis na controle. Ik voel aan mijn water (slechte grap he?) dat het nog wel even op zich gaat laten wachten.

Geplaatst

Ursula, ik zal aan je denken vandaag, toi toi toi.

Sab, ook heel veel succes.

Geplaatst

Ursela, we zullen aan je denken, heel veel succes!!

Sab, good luck, voor je het weet is het voorbij, ofwel, zet m op!

Vandaag eerste echte klusdag.... ;-) hoop dat t gaat lukken...

Geplaatst

Ursela veel succes!!! Echt spannend.

Sab jij ook veel succes. San, in Vb mag je 'een licht ontbijt' nemen.

Esther ik heb geen idee of ze in Vb eicellen invriezen, kan het wel een keer vragen...

Hier iets beter dan gisteren maar nog niet echt happy. Om negen uur eerst even ziekenhuis bellen of de verhoging evt kwaad kan en dan beslissen of ik wel of niet naar werk ga.

Fren, idd voor jezelf opkomen. Zou te zot voor woorden zijn om tijdens je verlof je mail te checken. Ex-collega van me is ook eens opgebeld door manager of ze niet bij een bepaald overleg kon zijn want ze was nu toch al vier weken geleden bevallen. Manlief is daar toen uit zijn slof geschoten :-)

Tot later allemaal, enjoy the sun!

Geplaatst

oeh, Ursula!!! Spannend!!! Ben heel benieuwd hoe lang jullie jongen op zich laat wachten!

Sappie... bijna voorbij nu, toch?

Prachtig weer buiten, alleen altijd zo jammer dat dat dan op MAANDAG is en niet in het weekend zodat we er van kunnen genieten...

Geplaatst

Ursula, spannend meid! heel veel succes en sterkte. Hoop niet dat ie lang op zich laat wachten!!!

Ik ben er dan weer eindelijk, las dat jullie me gemist hadden, hihihi.

Babeth, voor jullie is het ook flink spannend. Al flink wat oefenweeën en al een keer om de 6-7 minuten. Denk dat jullie meisje ook niet lang meer op zich laat wachten.

San, fijn dat er eindelijk een datum is. Kan me voorstellen dat het toch wel een bepaalde rust geef. de laatste paar daagjes zijn nu dus echt aangebroken! Succes meid!!!

Ceeke, jeetje zeg. Baarmoederontsteking, yaiks. Gelukkig dat je nu weer thuis bent. Rustig aan meid en beterschap!!!

Simba, wat moet dat moeilijk zijn geweest, jullie meisje meteen al zo snel achter laten bij je moeder. Maar zelf ook flink wat pijn gehad van de niersteen, heftig. Hoop dat ie er snel uit is! Beterschap en sterkte!

Es, het gaat eigelijk redelijk, maar toch. Dat is wat mij bij staat van je berichtje. Ik weet ook niet goed wat ik moet zeggen, maar vind het wel goed dat jullie de stap hebben genomen of gaan nemen om er over te praten met een ander. Langs elkaar heen leven is moeilijk voor een relatie, herken het toen mijn vriend nog bij zijn vorige werkgever zat. Dat jullie nu ook een beetje langs elkaar heen leven, door de mmm en het verdriet, door jullie drukke banen en door de studie van G (respect dat hij een 4-jarige opleiding binenn 3 jaar doet!!), heeft in jullie geval een wat mindere uitwerking op jullie relatie, maar als ik terug denk aan het filmpje dat we toen gezien hebben, kwamen (en komen) jullie over als een sterk stel. En ik ben er ook van overtuigd dat jullie elkaar weer vinden. Wat ik een tijdje terug ook al eens tegen Eef heb gezegd (geloof dat het Eef was), over de hoofdweg en de ventweg. beide wegen komen uiteindelijk weer bij elkaar en blijf genieten van de tijd die jullie samen doorbrengen. knuffel voor jullie beiden!

Eef, rot dat dit gebeurt op het andere forum. je komt zo open over en wil gewoon je verhaal kwijt en delen met anderen. Dat wordt op deze manier toch een beetje tegengewerkt. mocht je je verhaal inderdaad gaan vastleggen en wellicht uitbrengen (want aan je schrijfstijl zal het zeker niet liggen), dan denk ik ook dat je veel mensen met jouw verhaal zult helpen en wellicht ook anderen meer begrip voor de hele situatie zult 'bijbrengen'.

Guusje, lekker terug van Terschelling. Heerlijk genoten! fijn hoor meid!

Caro, de Ardennen dus toch niet helemaal wat het was geweest. Liever zon en zee en strand. Hier ook ene die meer van het laatste houdt, hihihi. Vind je ticker ook te gek en je gedachte wat je schreef 'ze heeft al een dochter en nu krijgt ze er nog eens twee', vind ik geen mooie gedachte. er zullen er beslist wel zijn die zo denken, maar je moet maar zo denken, zij zijn jouw aandacht en energie (en mss vriendschap) niet waard. Ik vind het gewoon te gek dat je zwanger bent van een tweeling en ik hoop dat het gewoon helemaal goed blijft gaan, meid!! Jullie hebben er zo lang op moeten wachten en dat wachten is nu dubbel bekroond!

Henne, advies en raad heb je al genoeg gehad, als ik goed gelezen heb. Doe lekker rustig aan meid en blijf het onderdrukken met paractamol. niet nu al gaan denken, het is voorbij. It ain't over till the fat ladies sings

Syl, wat rot dat het zo gegaan is met je neefje. Op het feestje dus niet echt quality time kunnen hebben. Je voorstel lijkt me wel wat, hoop dat zij het ook vinden! Knuffel meid!!!

Ivfsh, jippie een auto gekocht! Bedankt trouwens voor je kaartje en de hanger! moet hem nog even 'reinigen' en opladen in de volle maan (die helaas net voorbij is).

uhm, tja en toen wat ik het even kwijt. Ruby? kaartje? laika? Zara? Dublin? wie mis ik nog meer?

Ik zal even nog vertellen over de cocktailavond. Wat supergezellig, echt waar!

Tot half 10 lesgegeven, toen snel naar huis, douchen en nog een klein beetje eten. Tegen kwart over 11 zoiets waren we in de stad.

Aangezien twee meiden iets later zouden komen en wij gedropt waren door mijn vriend, moesten we nog op zoek naar de afgesproken plek. Vorige keer hebben de dames niet goed opgelet. hahahaha. Uiteindelijk toch bij elkaar gekomen en toen naar de cocktailbar.

whoehoe. Karaoko-night. Onze oosterburen kunnen niet goed zingen, hahahaha, heerlijke cocktails gehad. Je kreeg ze in halve liter glazen en drinken natuurlijk met een rietje. 4 in totaal gedronken. De kiwi-twist is geen aanrader, want daarvan werd ik weer nuchter en dat was natuurlijk niet de bedoeling.

heel veel gelachen, leuke foto's gemaakt en daarna nog verder. rond kwart over 2 ging het daar dicht namelijk. Wij verder naar een volgend etablissement dat nog open was. Hier nog lekker gedanst en nog 2 tequila's gehad (weer een manier geleerd om deze te drinken) en mijn naamgenootje wilde niet naar huis, het was ondertussen al 4 uur 's ochtends, hahahaha. Toch maar gebeld of vriendlief ons kon komen halen. nog uitgebreid afscheid van elkaar genomen en thuis nog een paar koekjes en wat pinda's naar binnen gewerkt. 5 uur zoiets lag ik in mijn nest. Geslapen tot half 12 zoiets. collegaatje sms-te ons of we al wakker waren, hihihi. Heb de rest van de dag niet meer veel gedaan, geen kater gelukkig (wel ene van 7 kg die op me kwam liggen), veel nadorst en 's avonds lekker eenvoudig: snacks in de friture en lekker smullen. tegen 10 uur vielen mijn ogen dicht. Nog een paar filmpjes gekeken (Avant l'aube, franse film, mwaoh, ging wel), Sanctum (mooie onderwatergrotten, maar slechte acteurs, pffff) en The dis appearance of A. lice C reed (Hadden beter van verwacht, viel een beetje tegen).

Zondagochtend nog 2 lesjes gegeven (spin en cy) en 's middags nog gewandeld toen was de avond alweer bijna voorbij. Tremors 4 nog gekeken en toen vielen mijn ogen weer dicht. 10 uur lag ik in bed.

Kortom een geslaagde cocktailavond, zeker voor herhaling vatbaar, maar denk de volgende keer alcoholvrije cocktails voor mij, want dan ben ik natuurlijk zwanger, hihihi

nog 5 weken werken en dan lekker vakantie!

liefs,

Tool

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden