Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gisteravond bij schoonouders geweest, schoonvader gaat niet zo heel goed. Bloedwaardes blijven oke maar emntaal is hij gesloopt.

Uiteindelijk even uit eten geweest (lees Simpel), best gezellig hoor maar toen kreeg ik een hele fotoserie te zien van kleinzoon, ons neefje.

Ja daar zit ik dus niet op te wachten om die dikkop te zien, snap dat zij het snoezig vindt maar ik niet. En al die leuke verhalen, ze zijn op vakantie, zijn eerste keer zwemmen, eerste vakantie, eerste middelvinger!

Zegt mijn andere schoonvbroer, dan zorg je toch dat je zw wordt van een tweeling, of drieling nog beter, kunnen we allemaal een kind vasthouden???

Overgevoelig of niet wat zijn er toch stomme mensen.....

Ooh ja en tussen al die foto's stond mijn tattoo foto en toen zei ze, ooh ja die is er tussen gekomen moet ik nog verwijderen. De achterliggende gedacht, haar 3 kleinkinderen in de maak is niet doorgekomen.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi, ik ben er gewoon hoor en lees mee maar heb niet zoveel te vertellen... Wil hier ook niet echt dingen over zwanger zijn schrijven, ik weet dat dat wel mag maar denk altijd daar zitten jullie niet op te wachten. Ook daar trouwens niet veel over te melden behalve dat ik af en toe ineens weer misselijk ben, na weken zonder, dat mijn buik belachelijk hard groeit en dat ik volgende week weer controle bloeddruk heb en hopelijk ook een echo...

Wordt het zo warm dit weekend? Dochter en ik gaan waarschijnlijk bij een vriendin logeren die hebben in de wijk een zwembad waar ze gebruik van mogen maken. Voor de zekerheid maar badpakken mee dan?

Geplaatst

Badpakken zeker mee Caroline, vanaf vandaag in stijgende lijn omhoog, zondag wel wat onweersbuien maar nog steeds warm, maandag iets wisselvallig.

Lijkt de weervrouw wel :-)

Geplaatst

Sylvino, wat een rare mensen zijn het dan toch!!! Houden dus echt geen rekening met jullie. Hoe pijn doet dat zeg!!!!!

Caro, je mag echt wel schrijven hoor. Heb er geen moeite mee. En ja badpak mee zaterdag.

Hier is de situatie zenuwachtig. Moet om 11.30 uur een kies laten trekken. Dus ga om 10.00 uur even een advilletje slikken. Heb mega last van mijn arm, lees tennisarm. Weet af en toe niet waar ik hem houden moet. Maar we werken gewoon door hoor!!!

Vanavond een wekker kopen. Die van mij bleef alleen maar knipperen. Zal een mooie worden denk ik.. Verder naar de pippoos want ik mag 25 euro besteden. Leuke dingen van kopen. Alwin gaat trainen vanavond.

Succes iedereen. Denk aan jullie.

Geplaatst

Syl, wat vervelend dat de avond zo gelopen is uiteindelijk met de foto's en de opmerking van je schoonmoeder. bah bah.

En ja, ik geloof het ook niet, zit je op de camping, geen mooi weer, zit je niet erop, wel mooi weer, hihihi.

Ik zie het ook al helemaal voor me, jij met je potje en het gewoon keihard neerzetten voor de zeurderige dame en dan stoer weglopen, hihihi.

Lastig ook dat je toch nog steeds twijfelt. Is het dan mss niet toch beter om nu nog niet op te starten? Zit J aan de vits???

Kaartje, zat ook al te denken, mmm, wat voor beroep zou dat zijn. Begrijpelijk, maar ook al heb je geen foto's erop staan, maakt toch niet uit. Je kunt je profiel ook zo instellen dat het alleen zichtbaar is voor vrienden. Je kunt dan wel gevonden worden, maar de rest van je profiel, wat erop staat enzo is dan niet zichtbaar. Om op deze manier pottekijkers tegen te gaan, is wel fijn. Mijn hyves en fb is daarom ook afgeschermd zodat mijn broertjes vriendin niets kan vinden om problemen over te maken tegenover hem.

Zara, wat moeilijk meis! Fijn om van de ene kant de bevestiging te krijgen van wat jullie al eerder te horen hadden gekregen, maar van de andere kant, het is nu ook definitief. Rot om te lezen dat je je helemaal niet lekker in je vel voelt zitten. Begrijpelijk dat je van de ene kant wel verder wilt met je cryo's, maar van de andere kant heb je idd van dichtbij meegemaakt dat dit hele traject ook je relatie kan opbreken. en het is toch altijd nog het fijnste als jullie alletwee achter de poging staan. Cryo's heb ik niet gehad, maar wat ik zo gehoord heb, is de behandeling zelf iets minder ingrijpend/aangrijpend/belastend. De wachtweken daarentegen blijven bij elke fase volgens mij even erg. sterkte meid!

Sporten is natuurlijk altijd goed om beter in je vel te gaan zitten. De mogelijkheid die Henne biedt, zou ik zeker nagaan. Op die manier kun je rustig opbouwen! en veel fitnesscentra hebben tegenwoordig ook fysio 'in house'. Of bij de fysiopraktijk zie je nu ook steeds vaker dat men daar kan sporten.

Fren, oeps, een deuk, ach, zolang de rest van de vakantie maar leuk is, wel zonde, maar goed. niets aan te doen. Als wij een auto huren, dan mag ik ook niet over onverharde wegen rijden, hihihi. Soms is dat echter de enige optie en dan rijden we dus met een slakkengangetje, hahahahaha. Vorig jaar hadden we een jeepje en toen hebben we het wel gedaan en ook geweten, we waren door elkaar gehutst, hahahahaha.

ga nu weer verder met werken!

Kaartje, fijne vakantie!!! weet niet of ik je nog spreek, maar heel veel plezier!!! geniet ervan!!!

laatste werkdag hier, whoehoe!! nog wat klusjes afhandelen. Heb gelukkig goed voorgewerkt, dus voor de eerste keer kan ik in alle rust vakantie gaan vieren.

Henne, fijn tuindagje vandaag. doe nog maar lekker rustig aan het met je rug en fijn trouwens dat je toch nog iets van vakantiegevoel hebt gekregen!

liefs,

Tool

Geplaatst

Ruby, succes en sterkte dadelijk met je kies, brrrr, moet er niet aan denken! balen dat je zoveel last van je tennisarm hebt. Zou een mitella niet een oplossing kunnen zijn, dan steunt ie ergens op??

En ook weer wat leuks ertegenover: een nieuwe wekker kopen en lekker geld uitgeven bij pippoos, leuk leuk, altijd leuk trouwens om geld uit te geven als het voor leuke dingen is!

Caro, van mij mag je hier rustig schrijven over je zwangerschap! Badpakken zou ik zeker meenemen!! heb zaterdag spinningmarathon op de markt bij ons in de stad en volgens mij is het vol in de zon, van 13.00 - 16.00 uur. Goed insmeren dus en niet teveel zweten wordt mijn motto zaterdag. Petje op en gaan, hihihi

ga weer verder met werken

Geplaatst

Meiden, ik ben er nog hoor, maar ontzettend druk gewoon. Ik ben dan ook echt blij dat ik hier zoveel kon zijn tijdens onze poging omdat het toen rutsig was op mijn werk en ivm de vakantie van Carolijn.

Ik moet geloof ik 5 dagen teruglezen, eens kijken of me dat lukt hihi.

Heb me ook nog opgegeven als overblijfmoeder dus moet zo alweer de deur uit. Maar even Sabtijd dus even lekker bijlezen bij jullie tutjes ;-)

tot zo nog effies :-)

liefs Sab

Geplaatst

Nou heb ff snel bijgelezen maar heb niet de tijd om op alles te reageren.

Henne, wat snel en wat goed! Toch maar naar de zon nu ;-)

San, wat een schrik zeg, gaat t nu weer een beetje?

IVF, mooie buik! wil er meer zien hoor, zo leuk om te zien!

Caro, wel schrijven meis, vind het leuk om te lezen hoor en anders moet ik nog meer volgen haha

Fren, fijne vakantie! lekker genietenv an jullie kaatste vakantie samen.

Jeetje wat nog meer..ben t kwijt..

Oh jaSyl, ga je nou wel of niet starten??

Tandarts perikelen, hier ook geweest, nu bacterie onderzoek gehad, omdat mijn oor weer pijn doet. T was vrijdag geen oorontsteking, word er gek van en weer bijna vliegen dus schijt in mijn broek van angst...brrr

jeetje weet t verder niet meer.

oh ja kaartje fijne vakantie, ook al bijna toch?

Tool, was het gezellgi met je broer en je nichtje?

xx tot later meiden

Geplaatst

Je gaat dus inderdaad weer op vakantie Sab, had ik al gemist maar iemand schreef het. Weer naar Kreta? Zo ja: jaloers!!!!! Anders: veel plezier. (Ook op Kreta hoor :-))

Geplaatst

Caro niet jaloers zijn hoor, 1: we gaan naar Spanje en niet weer naar Kreta haha en 2: jij hebt 2 ieniemienies in je buik, ik zou zo ruilen en 2 jaar geen vakantie hebben of zo..dus, vooral blijven schrijven ;-)

heb je al een buik? nee ik bedoel een echte zwangerschapsbuik haha

Geplaatst

haha, wil best een buikfoto plaatsen, maar vind eigenlijk zelf dat er nog niet veel te zien is. Weer reden voor onzekerheid :-) . Vin omschreef het gister heel goed: de laatste 2 jaar is werkelijk alles gemonitord, echo's om de zoveel dagen. En nu ik eindelijk zwanger ben, laten ze je volledig los. Het zit vast goed hoor, maar ik wil graag bevestiging... en die krijg ik pas over 2 weken. Ga dan wel echt om een echo vragen, want nog 2 weken langer wachten trek ik echt niet. Oja, en ik weet niet hoe je foto's moet plaatsen...

Geplaatst

Ruby succes!!! Als het goed is is het misschien al voorbij, hoop ik.

Fren deuken aan het rijden en ik geloof ook niet dat je niet weet hoe foto's te plaatsen, wij zullen je buik beoordelen.

Denk niet dat we gaan starten, vanavond met J zitten, lijkt wel een soap.....

Geplaatst

Ik snap dat je zo wilt ruilen Sab, zou ik ook hebben... En mijn buik groeit hard ja! Het is nu echt een zwangere buik, met helaas eronder nog een vet buikje, dat is blijven hangen na mijn eerste zwangerschap (ook een kutsmoes haha maar wel waar). Op een gegeven moment gaat die mee naar boven zeg maar, zodat het 1 geheel wordt en dat is veel mooier... (Snappen jullie het nog?) Maar ach, niemand ziet het met kleren aan, dus who cares...

Ík weet ook niet hoe je foto's moet plaatsen hier en heb trouwens alleen een foto van Kreta, liggend op een strandstoel van boven af genomen omdat ik mijn buik toen al zo huge vond! Verder nog geen zijkantfoto's gemaakt, mijn dochter wil dat steeds doen, misschien laat ik het volgende week wel toe...

Geplaatst

Nou meiden ben ik weer.

Ruim een uur in de stoel. Uitkomst een stukje wortelpunt zit er nog in. 4 hechtingen en nu al pijn. Straks nog maar even een advilletje nemen.

Nu weer op mijn werk. Jullie snappen dat ik baal als een stekker.

Geplaatst

Leuk om te horen caro! Maak binnenkort maaaaaar gewoon even een fotootje :))

net terug van de overblijf, best leuk om tedoen moet ik zeggen, dus ik ga t maar wat vaker doen :))

Geplaatst

Dat laten ze voorlopig zitten. Dan wordt het kaakchirurg. Nu kijken of we dit overleven. Zal best wel.

Vanavond toch maar even shoppen voor ik naar huis ga.

Geplaatst

Fen over de foto uploaden...dacht dat ik het wist heb het ook al eens gedaan maar het lijkt mij ook niet te lukken..ennuh die echo miss een stom idee maar kan je niet naar een zo'n echocentrum? moet je zelf betalen ws maar ik zou het denk ik wel doen.

Syl die je helemaal staan met je potje tegen die dame! Hoop dat het potje stukvalt en de inhoud in haar schoen schiet :-p Toch niet starten lees ik..jammer maar wel verstandig als j niet 100% is.

Henne je verhaal zet me aan het denken...hoe zit het met bijvoorbeeld snel genezen...heb je dan veel of juist weining van die treggs, of heeft dat er niets mee te maken en heeft het wel of geen invloed op het wel of niet blijven plakken

Ruby sterkte meid !

moet nog wat pagina's terug lezen....

Geplaatst

Hey meiden...

Ik leef nog hoor :)...ik had eigenlijk weinig zinnigs te melden, was gewoon te sippig om hier te reageren op alle perikelen...en tja om aan te blijven sippen tegen jullie schiet ook niet op!!! (foute zin trouwens).

Ik lees wel elke dag trouw mee hoor dus ik ben helemaal op de hoogte van al jullie wel en wee!

Henne wat goed zeg dat verhaal van je ervaringen in dd! Bied perspectief maar ik kan me je gemixte gevoelens wel voorstellen (kan het zo simpel zijn?)! Vooreerst nog even genieten van je laatste vrije dagen voordat jullie gaan beslissen wanneer het tijd is voor de cryotp?!

Ruby sterkte met je kies! Wat een kiesverhalen hier toch! Ik loop ook al 1,5 week met een enorm gevoelige kies. Ik heb zelf het gevoel dat het echt zenuwpijn is. Ik heb mijn tandarts gebeld maar die is pas 5 september weer terug van vakantie en ik heb weinig zin om naar z'n vervanger te gaan. Tnt gaat het goed met 8 paracetamol en 2 ibiprofen per dag (en ja...ik weet het, heeeeel erg slecht maar ik ben eigenwijs en ga niet eerder dan maandag!!!)

Eef terug van vakantie! Heerlijk gehad begreep ik? Ik reageer later even uitgebreid op je pb over je werk! Leuk!

Tool holadijeeeeeeee....bijna vakantie! Och meis wat hoop ik dat jullie een hele fijne tijd gaan hebben samen!!! Nog even de laatste uurtjes doorbikkelen!

Fren lekker in spanje...geniet, geniet, geniet! Kan me je onzekerheid zo goed voorstellen...vaak over nagedacht hoe het zou zijn na de positieve test en de 1e echo's!

Sab ook bijna weer op vakantie! Lekker zeg! Hoe is het verder met je? Al enig idee hoe en wanneer jullie verder gaan?

Syl pittig zeg...de situatie met je schoonvader! En wat een butavond voor jou gisteren! Zit je zo niet op te wachten! Heftig om zo weinig begrip te vinden bij je eigen mams.

Goed trouwens dat je stappen hebt ondernomen wb je ontlastingspatroon! Moest wel lachen om je verhaal van gisteren...zie het zo gebeuren!

En ik lees dat de twijfels om deze poging te gaan starten wel erg de overhand nemen?

Caroline gewoon blijven schrijven hier hoor! Veelste gezellig!

Sandra jij hebt een pittige tijd begreep ik? Ik weet niet zo goed wat ik hierop moet zeggen. Ik hoop gewoon zo voor jullie dat de tijd gaat komen dat het genieten wat meer de overhand kan gaan krijgen. Goed dat je je gevoel bespreekbaar maakt bij de huisarts, ook met je wederhelft blijven praten hoor!

Ennuh...hoe is het met babeth?

Laika de laatste loodjes gaan beginnen bij jullie! Spannend hoor! Gaat het goed met jou en de kleine?

Ceeke fijne vakantie!!!

Kaartje jij ook trouwens! Geniet ervan samen!

Zara jij een pittige tijd zo te lezen! Herkenbaar om jullie worstelingen te lezen over hoe nu verder en wat als...! Moeilijk hé om hierin de juiste keuzes te maken...wat voelt goed en wat niet...en in hoeverre is rationeel proberen te denken goed? Heftig! Dikke knuffel voor jou!

Wat betreft sporten...ik ben ook echt geen sportvrouw maar ik kan tegenwoordig toch wel echt genieten van mezelf helemaal leeg fietsen. Moet altijd wel even een drempel over hoor om de mtb te pakken (en vind het ook veel gezelliger als gerard meegaat), maar als ik dan op de fiets zit dan is het echt fijn!

Ivfsh wat een prachtige foto's! Zo leuk om te lezen dat jullie genieten!

Ik ben vijf dagen vrij en ben wel echt aan het genieten. Gisteren lekker de stad in geweest, samen met Gerard 45 km gefietst (ben aan het trainen voor mijn allereerste mtb tourtocht hierin het bos a.s. zaterdag! Gerard fietst altijd met een stel van de kerk en ik heb de hele zomer getraind zodat ik deze herfst met ze mee kan komen tijdens toertochten...zaterdag dus mijn eerste test!) en heerlijk in huis geklungeld. Vandaag ook al veel gedaan...ramen van binnen en buiten gelapt, douche gedaan, sokkenbakken uitgezocht, studeerkamer van gerard uitgemest. Nu gaan we zo samen nog een uur fietsen. Morgen dagje alleen thuis en zaterdag fietsen en bbq met familie. Wel genieten zo.

Verder zijn we eigenlijk nog niet veel verder. Ik heb wel iemand gevonden met wie ik graag een aantal gesprekken zou willen hebben (ken haar al van eerdere 'probleempjes') en bij wie ik me veilig en fijn voel, nadeel is dat sessies bij haar niet vergoed worden door de verzekering. En een consult kost me toch zo 80 euro...best veel momenteel. Ik heb al wel verder gezocht maar kan eigenlijk weinig vinden waar ik me prettig bij voel. Lastig.

Ik merk wel dat mijn enorme somberheid wat minder is op het moment maar echt fijn is het allemaal nog niet. Afgelopen weekend veel gepraat, ook met mijn zusje en haar man. Veel gehuild. eigenlijk merk ik aan ons samen dat we neigen naar stoppen, of ze moeten binnenkort eicellen in gaan vriezen op sociale indicatie. Dan zou ik nog wel graag een keer een poging willen doen. We hebben ook weer veel gepraat over adoptie. Ik denk dat we ons hier in elk geval weer voor aan gaan melden (wachtlijst is een jaar dus dit jaar kunnen we dan gebruiken om dingen samen op een rijtje te krijgen).

Geplaatst

whoehoe, ik heb vakantie!!!!! dames, ik meld me morgenochtend weer! en reageer dan ook uitgebreider op iedereen!!!

Ruby, wat balen meid! dus nog een keer terug! Sterkte!

Op de rest reageer ik dus zoals gezegd op een later tijdstip uitgebreider. Moet nu snel afsluiten, anders komen ze me weer iets vragen over het werk en ik wil naar huis...

fijne avond alvast!!

dikke knuffel!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Whoehoe wat heerlijk Tool! wanneer gaan julllie nou ook alweer naar Lesvos??

Esther goed om weer even wat van je te lezen. Blij dat je iets minder somber bent maar nog steeds in een moeilijk parket. Lijkt me heel goed idee om je op te geven voor adoptie, dan is die inschrijving vast gebeurd en dan een jaar de tijd om van alles te bespreken en eventueel te ondernemen. Voor nu weer veel sterkte en knap hoor, dat je met een tocht mee gaat fietsen! Lekker!

Geplaatst

Tool, geniet van je vakantiegevoel! het is echt heerlijk, dus...lekker relaxen nu, je hebt t verdiend!

Syl, ik schrok een beetje van je zinnetje, heb net gelezen bij afvalclubje wat er speelt, en nu kan ik het beter plaatsen. Het is zo herkenbaar, wat je voelt, echt heel moeilijk. Ik zal geen adviezen uitbrengen ; -) dat hoeft niet, je weet zelf wat je nodig hebt, weet wel dat dit een veel voorkomend iets is in de MMM. Als ik nu terugkijk denk ik dat het een belangrijk struikelblok was in de mmm voor mij en mijn man. Ik heb hem het vuur aan de schenen gelegd, ik baalde zo van zijn "ongezonde"gedrag. Hij drinkt nauwelijks, hij rookt niet, maar hij zat (en zit) elke avond met de laptop op de schoot. Ik kon niet begrijpen dat hij het er niet voor over kon hebben om daar aandacht aan te besteden. We hebben er uitgebreid over gesproken, en werkelijk alle wetenschappelijke studies zijn nagegaan, en we zijn wel doorgegaan met behandelen en hij deed er met veel tegenzin een kussen onder.....nu moet je weten dat mijn man dus echt de allerliefste is.................................................maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr op dit punt zitten mannen helaas heel anders in elkaar, ik snap het ook niet. Ik weet zeker dat jouw mannetje ook bovenstaande is ; -) maar ook zo'n gentekort heeft.....ofzo. Denk vooral aan jezelf, wat jij aan kunt en wat jij kunt hebben, en laat zijn ding zijn ding, maar je behoefte duidelijk stellen: doen! Ik hoop zo dat jullie er samen uitkomen, uiteindelijk lieve SYl, wil je de kansen zo optimaal mogelijk hebben, en daar hebben we dus veel voor over, en dit verwachten we ook voor onze partner. Met al het gedoe tot gevolg. Blijft de idioterie dat er vele halve mongole rokers, drugsverslaafden en alcoholgekken, kinderen blijven verwekken alsof het niets is.

In onze hele mmm heeft het probleem altijd bij manlief gelegen, tot de laatste icsi, toen bleek dus dat mijn eicellen waardeloos waren. Dat is dan weer wel schattig van manlief haha, hij verwijt me niks, en we hebben het er nooit over, ook niet hoe die ruzies waren, het enige wat in je relatie telt, is dat je allebei verdriet en stress hebt, en dat juist elkaar totaal niet wilt aandoen. Sterkte lieve Syl met het gesprek vanavond, kus van Eef

Geplaatst

Syl heb net gereageerd in het afvaltopic. Rotsituatie en herkenbaar. Denk idd dat mannen daar anders in staan Eef. Maar denk soms ook dat de beruchte 'mannelijkheid' hier een onbewuste en te grote rol speelt. Ook al is het zaad slecht, dat ligt niet aan hen. Artsen zeggen ook zo vaak dat zaad niet verbeterd kan worden dat ze zich daaraan vastklampen. En als het dan opeens wel beter is als ze bijvoorbeeld een tijdje minder gerookt hebben of meer fruit gegeten, dan is dat toeval. Tja...bewijs het tegendeel maar eens als idd rokende, drinkende, verslaafde etc stellen wel zwanger worden.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden