Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

jeetje kaartje, wat een soep-dag.

Misschien ligt het aan vandaag,

wij hadden, (eh hebben) een verstopte beerput, een aanrijdinkje en geen bumper meer, andere auto een mooie barst in het raam.

Maar vind dat jouw relaas het behoorlijk overtrefd.

Fijne vakantie gewenst!

Oja, voordat ik het vergeet, bedankt meiden voor alle lieve post. Ik hoop met heel mijn hart dat ik voor jullie allen ook ooit zo'n gelukwens mag posten!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Laika, lekker genieten van je verlof!

Babeth, fijn dat Imke het zo goed doet.

Sandra, goed dat je naar de huisarts bent gegaan. Wel fijn om even de mening van een arts te hebben toch? Even bevestiging dat wat je voelt helemaal niet raar is. Je hebt ook zoveel meegemaakt het afgelopen jaar.

Syl, wat goed van je dat je kiest voor jezelf en gezond leven. Hoop dat J toch ook mee wil werken. Jij bent in ieder geval al goed bezig en wat er ook hierna gebeurt (wel/niet mmm) uiteindelijk word je er zelf alleen maar gelukkiger van als je lekker in je vel zit.

Henne, nog steeds aan het tobben dus met je rug. Het was toch omega 3 500 mg en Vit D 2000 IE per dag? Drogist vond die vit D namelijk nogal hoog. En op het potje van de omega 3 staat aangegeven dat je er 3x daags 1 van 500 mg moet nemen dus 1500 mg. 500 mg is toch voldoende? Hihi, denk dat door jouw verhaal nu iedereen zijn supplementen aan het veranderen is ;-).

S$N, klinkt goed jouw vakantie!

Ruby, nog steeds aan het tobben met armen en kiezen. Hoop dat het gauw beter gaat.

Caro (en anderen zwangeren), juist graag verhalen over jullie zwangerschap en ook graag (buik)foto's. Vind het juist zo leuk om met jullie mee te kunnen genieten. Als ik voor iedereen hier de 'uitgerekend in' topics moet gaan volgen dan moet ik zoveel bijhouden. Mochten jullie het (helaas) toch liever daar plaatsen, dan graag een linkje hier naar de betreffende pagina in jullie topic daar.

Esther, lekker bezig met fietsen. Leuk dat je toch een sport hebt gevonden waar je je lekker bij voelt. Succes morgen! Spannend dat jullie weer gaan aanmelden voor adoptie.

Tool, jij ook morgen op vakantie toch? Vanaf waar vliegen jullie? Kunnen we elkaar nog tegenkomen op Schiphol?

Guusje, alvast heel veel succes dinsdag. Hoop dat je gelijk weer naar huis mag erna.

Sorry voor iedereen die ik nu even vergeet. Ben zo gaar. Ga zo dus spulletjes inpakken en dan lekker op tijd naar mijn bed (daar streef ik naar, zal wel weer niet lukken, maar je moet ergens beginnen toch? ;-). Misschien gluur ik straks hier nog wel even (vast wel haha) en anders is mijn volgende berichtje vanaf het vliegveld morgen of vanaf Curacao.

Geplaatst

Ursela, was inderdaad echt een soepdag gisteren. We hebben ook nog wel gelachten. We liepen uiteindelijk allemaal op blote voeten en met opgerolde broekspijpen, want schoenen en sokken en broekspijpen waren helemaal doorweekt. Gelukkig geen koude voeten, want water was warm (radiator op stadsverwarming). Buurmeisje van de praktijk heeft uiteindelijk soep en broodjes geregeld, dus het was ondanks alles wel een gezellig boel.

Nu zo alleen nog even kijken of mijn gympen een beetje gedroogd zijn in de zon vandaag. Anders nog maar even in de droogtrommel of zo. Dat zijn de schoenen waar ik juist het grootste deel van mijn vakantie op dacht te gaan lopen...

Geplaatst

Jeetje Kaartje wat een klucht joh, en dat de laatste dag voor je vakantie! Hoop dat je vanavond toch bijtijds naar bed kan en vanaf morgen in de relax stand hè meis!

Wat betreft de supplementen:

- Omega 3 moet je goed bij kijken hoeveel omega er daadwerkelijk in zit, meestal is dat ca 30-50% en dan heb je idd twee tot drie capsules nodig om aan minimaal 500m te komen.

- vitamine D mag in Nederland in doses van maximaal 1000IE gemaakt/verkocht worden, daarvan zou je er dan twee per dag moeten nemen. Dat is inderdaad een hele hoge dosis.

Let er ajb allemaal wel mee op. Vitamine D zijn niet in wat oplosbaar maar in vet. Een teveel plas je niet uit, maar sla je op in je vet Ellen en dat kan ook den duur gevaarlijk zijn. Ook al hebben de meeste mensen een vit D tekort, als je echt die hoge dosis wilt gaan slikken kan het wijs zijn om eerst je gehalte vit D te laten testen. Dat kan gewoon via de huisarts, je hoeft niet meteen naar dr Pf te rennen ;-) Ik wil hier graag mijn verhaal en inzichten delen, maar wil niet op m'n geweten hebben dat iemand er ziek van wordt. Het is toch ze dd kreten op deze manier en al kan dat met vitamines ed minder (snel) kwaad dan met echte medicatie, je moet er toch wel mee oppassen.

Dat moest ik even kwijt :-)

Geplaatst

Hemne goed dat je er nig even op in gaat. Ik heb nu bional omega 3. Volgens mij staat iop t doosje per capsule 500mg. Dus daar hoef je er dan maaaaaar 1 van geloof ik.moet t nog ff nakijken haha.

Geplaatst

Jeetje kaartje, dat was zeker een waterballet... Zul

Je idd altijd zien: dag voor je vakantie. Ach ja, gelukkig kun je erom lachen :-)

Wik zitten hier naar het doelpuntenfestijn van oranje te kijken. Hebben de Mac op de salontafel gezet en zijn nu via internet aan het kijken. Leuk hoor, nog eens Nederlands voetbal kijken. Zouden eigenlijk gaan eten met vrienden, maar zij belden af wegens ziekte. Nu dus heerlijk bankhangavondje!

Geplaatst

Kaartje toestand bij jullie! Hoop dat je ondanks dat toch de rust kunt vinden om te gaan genieten van je vakantie.

Hier ook avondje voetbal na flikken gent. Heb altijd enorm medelijden met de partij die zo ingemaakt wordt. Toch te zielig om zo te verliezen!

Geplaatst

Kaartje, het was wel een mooi verhaal ; -) Leuke start van je vakantie.....hoop dat je rug snel wat beter voelt, heel veel plezier met je tropische vakantie ; -)

Sylvino, petje af voor je besluit, je gooit het radicaal over de andere boeg, en dan opschrijven dat je verbaasd bent dat iedereen er zo mee bezig is......................................................................jaja. We leven allemaal met je mee meis ; -)

Simba, leuke foto's op facebook, Sanne heeft mooie blonde fijne haartjes en ziet er langer en voller uit, wat kan die paar weekjes weer uitmaken!

EDR heel veel plezier met fietsen morgen, lekker genieten!

Ruby kies en schouder rustiger?

Tool,............ook vakantie? Heel veel plezier!

Laika, verlof! wauw, geniet van de verdiende rust, lekker tutten thuis nu en mentaal voorbereiden op de geboorte, geniet ze!

Witje, wat fijn dat het gesprek met je huisarts zo goed geholpen heeft, hoop dat je opknapt en wat betere dagen krijgt xx

Ivfsh, wat klinkt dat goed, mooie tuin foto's zijn geweldig!

Henne, ondanks je rug toch al weer heel wat gedaan in huis, nu lekker genieten van de zon dit weekend ; -)

Voor iedereen die ik vergeet..knuffel! Weinig energie, dus reageer niet te uitgebreid ; -)

Geplaatst

Kaartje wat een waterige zooi bij jullie. Ellende zeg. Zaten er dieren in de wachtkamer. Zou helemaal wat zijn dat die heet water over zich heen krijgen. Niet echt leuke manier o

De vakantie te beginnen.

Geniet ervan, heerlijk en we zien wel wat foto's verschijnen.

Ursela ja daar zijn mannen goed in hè, zaadtelling slechter dus dat komt door het NIET roken, durven ze bijna te zeggen. Zelf ook gerookt en voor de eerste iui gestopt, het kan echt met een doel voor ogen.

Ivfsh zit je niet in de tuin?

Henne ik wil ook wat extra gaan slikken, had al op aanraden gy n b6, ga nog even goed teruglezen voor de rest.

Moet zeggen dat J zich uiteindelijk keurig heeft gedragen. Klinkt lullig zo bedoel ik get niet maar 4 sigaretten gerookt en minder gedronken.

Erg blij hier!

Geplaatst

Meiden ik ga maffen! Wil beetje fit fietsen morgen. Heb wel 2 wijntjes op.. minder verstandig misschien. We zullen het gaan zien morgen.

Na fietsen tuin gedeeltelijk winterklaar maken en daarna Bbq met hele gezin bij paps en mams thuis.

Fijn weekend allemaal! En voor de vakantiegangers...geniet!

Geplaatst

Nou ik zit hier lekker fout naar Andrè Rieu aan het kijken op Ned. 1, zo mooi......... Voor ons geen voetbal hier, gaat de tv stuk van zeggen we altijd.

Syl het begin is er, nu hem veel prijzen daarvoor!!!! En jij ook aan de vit en afvallen, kan niet stuk en hopelijk is het snel jan voor jullie!! met de doelen bereikt.

Kaartje wat een dag zeg hebben jullie gehad gister!! Hopelijk lekker genieten van je vakantie nu, lekker relaxen.

Laika geniet lekker van je verlof, voor je het weet zijn jullie met zijn 3tjes!!! Doe vooral waar je zin in hebt en laat de rest lekker liggen!!!!

Eef heb je leuke dingen staan voor het weekend om je batterij weer op te laden??

Geplaatst

Esther succes met fietsen morgen en een heerlijke afsluiter met die bbq 's avonds. Geniet ervan.

Meiden geniet van het mooie weer het weekend!!!!

Alvast welterusten...........

Geplaatst

Hier meeste spullen ingepakt. Uiteraard weer veel te veel voor 12 dagen, maar ach het past in de koffer ;-). Hier dus geen voetbal of violen gezien.

Henne, daarom zat ik al te twijfelen wat te doen met die vitamine D. Misschien anders aantal weken hoge dosering om op te bouwen en daarna gewoon weer naar 1 capsule, dus 1000 IE? Voor mijn gevoel slaat dat in ieder geval ergens op haha.

Syl, alleen een collega was in de wachtkamer aan het schoonmaken. Niemand gewond geraakt, hooguit wat verzopen ;-).

Welterusten allemaal. Hoop dat de internetverbinding het daar een beetje doet, dan 'spreek' ik jullie morgen wel weer. Wel tijdverschil, dus dan wordt het misschien zondag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden