Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey Syl wat lig je al vroeg??? was de lunch nog geslaagd?

Es meis ben trots op je! ik doe het je niet na ik kan gelijk naar de eerste hulp aan de beademing denk ik

Guusje, lastig dat je er slapeloze nachten van hebt en kan me voorstellen dat je het snel achter de rug wilt hebben allemaal.

vanmiddag high tea gedaan in Scheveningen met mijn vrouwelijke collega's. Het was heel gezellig en superdruk in Scheveningen en behoorlijk warm voor nederlandse begrippen. Helaas kan één collega niet tegen de felle zon en er was geen plek meer in de schaduw dus toen zijn we binnen gaan zitten. Maar het was nog evengoed gezellig hoor, lekker bijgepraat ben weer helemaal bij.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Internet doet het, dus ben weer online :-) .

Esther, goed gedaan! Die bbq heb je wel verdiend.

Guusje, hopelijk na de operatie snel van je pijn af. Dit is ook niks zo.

Geplaatst

Leuke dag ook hier, uitgeslapen, stad un en mer bevriend stel geborreld en gegeten op terras, helemaal goed. Gepraat over behandeling en stoppen ( zij zijn nog wel in behandeling) fijne avond, merk dat het praten erover me ook steeds makkelijker af gaat, beetje bijgetankt dus san ;-)

Guusje hoop dat je n beetje beter slaapt vannacht, nog eventjes en t ligt achter je, dat het maar goed uit mag pakken!

Geplaatst

Kaartje, veel plezier daar hè. Hoe is het daar?

Eef, ook een goeie dag gehad. Goed dat je er steeds beter over kan praten en het is altijd fijner praten met mensen die weten wat het betekent en hoe het voelt.

Geplaatst

Het is idd rustig hier geweest vandaag. Hopelijk heeft iedereen van het heerlijke weer genoten net als wij hier!!!

Eef fijn dat je even hebt kunnen bijtanken!!

Guusje voor jou komt het steeds dichterbij, extra knuffel voor jou.

Kaartje niet teveel hier op het forum zitten hoor, vooral genieten van je vakantie daar!!

Syl al in je bed, jeetje en dat op zaterdag. Mooi dat het gezellig is geweest vandaag.

Allemaal welterusten en hopelijk een goede nachtrust en morgen weer fris op.

Geplaatst

Altijd even wennen dat tijdverschil. Is hier zes uur eerder. Voor ons gevoel nu dus nacht, maar hier 19.00 uur. Net dus gegeten en zo voor hier vroeg naar bed.

Temp is hier 32 graden. Helemaal super dus. Vandaag eigenlijk alleen maar boodschappen gedaan. Morgen verder verkennen.

Welterusten allemaal!

Geplaatst

Ja was idd vroeg maar nodig.

Guusje hopelijk heb je wat beter geslapen.

S€N gezellig hoor in Scheveningen met beter weer.

Kaartje dacht dat ik erg was met het forum.

Geniet lekker.

Geplaatst

dames,

ben op tijd opgestaan vanochtend om bij te lezen en op iedereen te reageren, maar het lukt me niet. Heb nog niet alles bijgelezen (ben op blz 267 (van de 269), dus k moet nog een beetje, maar dat komt straks/vanavond!

Moet dadelijk weer weg naar onze familiedag in D- bosch (Bossche bollen here I come,hahahaha)

Gisteren hele dag in de weer geweest met de spinningmarathon (gezicht verbrand, enige gedeelte wat ik niet had ingesmeerd, domdom dom) en twee megamuggebulten op mijn schouder en in de overgang van nek naar schouder.

even snel: een dikke knuffel voor Syl. Wat heftig en ik begrijp je helemaal!

Meiden, ben nog niet weg, we vertrekken de 13e naar lesvos, hihihi. Dus ik kom jullie nog genoeg lastig vallen. lief

liefs,

Tool

Geplaatst

Leuk Tool, familiedag. Lekker B bollen eten! Jammie!

Ik heb zowaar goed geslapen Syl! Gister de hele dag gevaren, dat helpt blijkbaar ;-)

En hoe is het met jou ju?

Geplaatst

Volgens mij zijn er wel weer wat dingen te wijzigen in ons lijstje?

Pauze:

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent op 26 september

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: Even afstand en rust

Ceeke: 26 juli miskraam, nu eerst vakantie en daarna cryo??

Sab: sept cryo ? Eerst vakantie

Henne: pauze om met vit D en omega3 immuunsysteem te reguleren

Voortraject:

Guusje: 6 september rechter eierstok verwijderen.

Tool: start eind september/begin oktober (bij bongi),

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden,29 augustus second opinion Dr Emanuel Hoofddorp.

Sylvino: Voorbereiden poging sept/okt, beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven

Miki: cryo ronde in september? Augustus uitgesteld ivm buikding. Onderzoek loopt.

Behandeling:

Oi, niemand?

Zwanger:

Laika: 29 augustus controle 33 weken (uitger. datum 18 okt.2011)

Dublin: (uitger. datum 1 dec. 2011)

Ivfsh: (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline (tweeling!!): (uitger. datum 6 maart, mijn verjaardag)

Geboren:

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Geplaatst

Pauze:

Sylvino: beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven.

Voortraject:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden,29 augustus second opinion Dr Emanuel Hoofddorp.

Miki: cryo ronde in september? Augustus uitgesteld ivm buikding. Onderzoek loopt.

Behandeling:

Oi, niemand?

Zwanger:

Geboren:

Geplaatst

Ik heb mijzelf even aangepast, zal meteen handtekening doen.

Guusje net als vroeger met zwemmen, was je ook doodop zodat je lekker kon slapen.

Met J gaat het goed, rookt bijna niet meer dus dat is heel mooi.

Geplaatst

Pauze:

Voortraject:

Behandeling:

Oi, niemand?

Zwanger:

Geboren:

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg.

Geplaatst

Ik was je voor ;-)

Dank je wel Guusje, kon het op de iPad niet aanpassen. Kruip nu achter de Mac maar het is alt gebeurd :-)
Geplaatst

Pauze:

Voortraject:

Behandeling:

Oi, niemand?

Zwanger:

Ivfsh: 15 september controle bij 24 weken (uitger. datum 07-01-2012)

Geboren:

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Geplaatst

hee meiden!

hoop dat jullie allemaal een goed weekend hebben! Hier heeft het vanochtend echt geplenst: met bakken uit de hemel! Ons gras is dus blij :-)

Verder de babykamer geverfd, erg leuk om te doen. Twee muurtjes wit en twee muurtjes grijs. Gordijnen en accessoires zullen kleur geven aan het kamertje.

Nu even naar de kroeg, er is finale van de hurling competitie. Jaja, heel iers. Men neme een veld vol mannen die een soort hockey stick hebben, ze mogen de bal slaan, gooien, zelfs trappen. Leuke kijksport, gaat allemaal heel snel. En wel gezellig om in de kroeg te kijken.

tot later!

IVFSH

Geplaatst

Allereerst het lijstje even bijwerken:

Pauze:

Voortraject:

Behandeling:

Oi, niemand?

Zwanger:

Dublin: 5 september controle 27,5 weken (uitger. datum 1 dec. 2011)

Ivfsh: 15 september controle bij 24 weken (uitger. datum 07-01-2012)

Geboren:

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Geplaatst

Hai lieverds....ben op zoek naar wat herkenning....als die er is? We zitten nu een jaar na onze 'super' poging. Ongeveer een jaar geleden zaten we in de wachtweken en bleek ik zwanger. En tja....een jaar en twee miskramen later zit ik met lege handen in de pauze stand en met de grote vraag of we nog wel verder moeten gaan. En daar heb ik dus vreselijk veel moeite mee. Denk regelmatig terug aan hoe het toen was en dan vind ik het zo moeilijk te verkroppen dat we een jaar later nog steeds even ver zijn, misschien nog wel minder ver.... Vind het n denk ik zelfs moeilijker dan tegen de uitgerekende datum, hoewel ik toen natuurlijk ook net die bbz had gehad dus toen waren de emoties toch heel anders.

Na die eerste miskraam was ik ervan overtuigd dat het goed zo komen. Ik kon zwanger worden, we hadden nog zes cryo's..... En nu heb ik vooral het gevoel dat we ons eindpunt naderen. Heb er ook steeds minder zin in, puf voor... Was heel blij van de week me de resultaten van Dd maar tegelijk lijkt me dit gewoon te simpel en te mooi om waar te zijn. Weet gewoon ook even niet meer waar ik de positiviteit vandaan moet halen. Kan helaas niet bij m'n tenen met die rot rug ;-) ...zonder gekheid, er zijn hier zeker meiden, Zara, Syl, die de situatie moeten herkennen. Dat jaar dat voorbijgaat zonder dat je opnieuw zwanger bent....en blijft... Vonden jullie dat ook zo moeilijk?

Geplaatst

Ook nog even een berichtje van mijn kant. Ben de afgelopen tijd niet zo schrijfster, maar lees dagelijks mee. Dus blijf wel op de hoogte.

Ik las in een eerder bericht dat jullie van de zwangeren graag op de hoogte blijven. En aangezien ik tot die categorie hoor bij deze:

Morgen weer naar het zkh bij de gyn controle. Weer checken of ons "Gelders Welvaren" niet te welvaren groeit en dus stiekem van mijn suikers aan het snoepen is. Hoop van harte van niet, mijn lijstje met kwaaltjes vind ik persoonlijk al lang genoeg. Vorige week voor het eerst naar "Bewust bewegen, bewust bevallen" geweest. Nee is geen zwangerschapsgym, maar in de volksmond wordt ook deze cursus gewoon nog zo genoemd. Klein clubje (5 stuks), waarvan er 2 volgens mij de finish van de cursus niet eens zwanger zullen halen. Zijn namelijk uitgerekend op 5 november terwijl de laatste cursusavond 29 oktober is... Fijn joh, die vakantieperiode. Maar het voorstelrondje is toch echt anders als je "lid" bent van dit forum, i.p.v. zonder moeite en geen klachten zwanger zijn. De dames waren behoorlijk stil, nadat ik mijn verhaaltje mocht vertellen, maar ben blij voor hun dat ze dit niet hebben hoeven doorstaan. Want dat wens ik echt niemand toe hoor, zo'n MMM.... Morgen weet ik weer meer, dus zal ik nog wat ego posten.

Oké, dan nu een kleine poging voor de rest:

@Meiske74, super om te lezen dat jullie meidje het zo goed doet!

@Witje, heel verstandig dat je je hart hebt gelucht. Het is echt geen roze wolk na de bevalling en helemaal niet om alles een plekje te kunnen geven.

@Simba, gaat alles nu goed met Sanne? en @Ursela, hoe was het werken?

@Syl, respect voor de beslissing die je hebt genomen, niet makkelijk maar wel zeer wijs!

@Guusje, overmorgen onder het mes. Hoop zo voor je dat het je pijn uiteindelijk wegneemt! Weet wat die rot endo aanricht. Heel veel succes en een voorspoedig herstel. Let op jezelf, je grenzen na de operatie zijn zeker in het begin heel dichtbij.

@EDR, SUPER dat je je eerste tour hebt uitgereden! Kan je trots op zijn.

@Kaartje, veel plezier daar aan de andere kant van de wereld.

@Tool, hoop dat je familiedag vandaag leuk is geweest en geniet van je vakantie.

@Eef en Henne, jullie weer aan het werk. Hoop dat jullie nog genoeg leuke dingen hebben waar je de komende tijd naar uit kan kijken, want dat vakantiegevoel is echt zo de deur uit.

@Ivfco, lekker naar de kroeg Hurling kijken. Weet nog wel dat wij een jaar of 7 geleden in Cork waren en daar een EK wedstrijd gingen kijken in de kroeg en toen was de kampioenswedstrijd hurling tussen Waterford en Cork die dag in de stad. Alsof je de supporters van Ajax en Feyenoord in 1 kroeg stopt, zo fanatiek, maar zo anders. Echt een fantastische middag gehad, met zoveel gezelligheid. Dus ja dat kan ook. Ook bij jou gaat het al rap, alweer even over de helft....

@Fren, ben even kwijt hoe het met jou gaat, zijn er ook zoveel. Maar hopelijk ook alles goed met de zwangerschap.

@Caro, heb nu al respect voor je tweelingzwangerschap. Verbaas mij nog steeds hoe groot een buik wordt als er maar eentje in zit en dan krijg jij er 2. Heel veel succes ook met wandelen. Let wel op de steken die je krijgt, zijn niet voor niets signalen.

@Zara, goed om te lezen dat je je op dit moment beter voelt.

Voor de anderen, een knuffel en het beste. Ben het nu echt kwijt.

Morgen bericht ik even hoe het in het zkh is geweest.

Geplaatst

Hoi Dublin, ben benieuwd hoe het morgen is, laat je het even weten? Leuk is dat he, de gezellige supporters hier in Ierland. Bloedfanatiek, maar wel lekker sfeertje.

Lieve Henne, het voelt zo dubbel voor mij om te reageren. We hebben al twee keer samen in een 'uitgerekend tipic' gezeten, maar zitten nu elk in zo'n andere situatie. Kan er echt verdrietig om worden. Ik kan me je gevoel heel erg goed voorstellen. Bij mij heeft de tweede miskraam er toen ook keihard ingehakt. niet zozeer emotioneel (ik was veel en veel verdrietiger na de eerste miskraam), maar voelde me wel volledig uit het veld geslagen en was er echt moedeloos onder. Ik wilde toen de pogingen afmaken, maar in mijn hoofd geloofde ik er niet heel erg meer in.

Oud en nieuw 2009/2010 hebben we in Bangkok 'gevierd' toen was ik herstellende van miskraam 1. Ou en nieuw 2010/2011 waren we in India, toen had ik miskraam

Nr 2 erop zitten en was ik me me geel voor aan het bereiden op de nieuwe behandelingen. Oudjaarsavond ben ik zo ontzettend verdrietig geweest, ik kon niet stoppen met huilen en was intens verdrietig omdat ik ook at gevoel had: met lege handen staan en voor je gevoel nog minder ver dan voor de miskramen. Was een heftige avond, voor zowel ar als mij. Toen wel echt een deadline voor mezelf gesteld: het eerste jaar dat er in ierlan zouden wonen zou ik de behandelingen nog volledig de kans geven, daarna niet meer. Ik weet nu natuurlijk niet of ik na dat jaar alsnog door was gegaan, maar ik had toen een 'eind in zicht' nodig. Lang verhaal, dat alleen over mezelf gaat, terwijl

Ik reageer op jou. wilde je eigenlijk alleen laten weten dat ik je gevoel snap. Het is frustrerend, het is verdrietig en het beïnvloed je hele leven.

Ik vind het knap dat je telkens zo volhardend bent en je gevoel volgt wb onderzoeken. Je bent een positief mens en gaat altijd maar door, maar er is een grens. Waar die grens ligt, dat kan alleen jij bepalen samen met J, maar ik

Hoop wel dat we jou een steuntje in de rug kunnen geven.

Veel liefs!

Ivfsh

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden