Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caro, heb je gezien dat er een tweelingwieg aangeboden wordt hier op t forum? Misschien iets voor jullie?

Hier ook moe, lig er lekker in. Drukke week voor de boeg...

Slaap lekker allemaal!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden, even een teken van leven. Beetje drukke agenda dus niet zoveel tijd en inspiratie om veel te schrijven. Lees wel steeds mee.

Syl, fijn dat de codeïne lijkt te helpen. Hoop dat je met een gerust hart even weg kan straks.

Henne, klinkt heftig die haptonoom. Was het eerst gewoon een gesprek? Heb nog steeds een voorstelling van iemand die je gaat aaien ;-) . Fijn dat er al wel wat gebeurt nu. Knap dat je even voor jezelf kiest.

Ivfsh, gelukkig alles bij de controle toch goed. Gezellig dat jullie steeds bezoek hebben.

Ursela, ik ben geen kampeerder. Toch zou ik voor de grootste tent kiezen. Dan hebben jullie lekker de ruimte.

Fren, lijkt me zo leuk om een naam te kiezen. Bij ons zou vooral een meisjesnaam moeilijk zijn. Met jongensnamen zitten we wel op één lijn.

Geplaatst

Caro, wat grappig van die buwalda, in dat geval misschien nog leuker? Het is echt heel goed geschreven, ik bedoel te zeggen, ik had hem vlot uit, ben weg van zijn stijl, en 1van de thema's is ouder kind relatie :-P om on topic te blijven:-)

Geplaatst

Hallo dames, er is al een poosje niets geschreven.

Ursula, ik zou ook voor een grotere tent gaan. Wij hebben een grote 6 persoonstent en we zijn maar lekker met z'n 2-en. Dat betekend als het slecht weer is wij gewoon onder de luivel gaat zitten en geen last hebben van de regen. www.leisure-active.nl Brixen 5 hebben wij.

Gisteren erg gezellig gehad bij Simba en JW. Echt voor herhaling vatbaar.

Vanmorgen bij hetinloopspreekuur van de huisarts geweest. Die liep geweldig uit. Werd om half negen geholpen. Heb wel meteen een injectie in mijn elleboog gekregen. Hoop dat het gaat helpen. Hij vroeg direct je gebruikt ngo hormonen. Nee en alles uitgelegd. Zijn antwoord. Ik weet er niet veel van af. Heb ik gezegd gelukkig maar want het is een aanslag op je leven.

Deze week mijn kantoor inrichten. En dan vrijdag hoop ik lekker in de avond te kunnen knutselen.

Verder niet zoveel te vertellen.

Iedereen succes en denk aan jullie!!!

Geplaatst

Kaartje... Nogmaals bedankt voor de link van Ctaste.. Het was echt een belevenis!!!

Ik heb frambooscompote uitgescholden voor rode kool. Was er echt van overtuigd...Maar echt heerlijk gegeten!! Leuke bediening ook.

Voor iedereen, als je in Amsterdam op een leuke manier wilt eten..... www.ctaste.nl Op loopafstand van Station Amstel

Geplaatst

hahaha, goeie post tool!

Ik ben vanmorgen weer naar de dietiste geweest. In tegenstelling tot de vorige keer, was ze nu erg tevreden. Ben op de gram af nu 6 kilo aangekomen sinds mei, dus das heel netjes voor bijna 26 weken. Gelukkig. Ga tussen sint en kerst nog een keer en dan is het klaar, mede ook omdat de vergoeding uit de verzekering gaat volgend jaar.

Eef, buwalda staat ook op mijn lijstje, maar mijn lijstje is vrij lang... hoopp dat ik in mn verlof tijd (en puf!) heb om een paar boeken te lezen, nu valt de keuze toch vaak op de boeken die ik voor mn werk moet lezen... Overigens ken ik de auteur ook, hij is de ex van een vriendin van mij, dus kwam hem nog wel ens tegen op verjaardagen.

Verder weinig puf vandaag, merk toch dat ik het weekend nog rustiger aan moet doen. Vind het moeilijk, want doe al zo weinig mogelijk. Maar gister wel bij vrienden gegeten, moeten maar niet meer op zondag afspreken...

Geplaatst

Hey meiden

Ook ik lees mee maar weinig nieuws...

ursela wij kamperen elk jaar, we hebben een de Waard tent, de albatros. Dit zijn stormtenten...ze zijn prijzig maar staan als een huis. Wil je trekken dan zijn ze misschien minder geschikt. http://www.dewaardtenten.nl

Ik ben verliefd geworden op een huis...

http://www.funda.nl/koop/wapenveld/huis-47272545-werverweg-2/

moet veel aan gebeuren, we moeten ook eerst ons eigen huis kwijt raken en eigenlijk moeten we ook nog wat geld extra hebben om e.e.a. op te knappen maar ik krijg hem niet uit mijn hoofd!!!

Geplaatst

Mooi huis Esther en wat een prijs ook met de tuin die er bij hebt. Genoeg ruimte voor de winter bbq :-).Ons droomhuis gaat niet gebeuren, heb mij er langzaam bij neergelegd, ben al blij als we hier kunnen blijven wonen. Daarom wil ik thuis wat interieur dingen aanpakken.

Ook nog steeds weinig te melden, druk, vanmiddag weer een rechtszaak en volgende week nog 1 en deze maand een uitspraak. Begin er aan gewend te worden.

Tot later.

Geplaatst

Gaaf huis Esther! Kan me voorstellen dat je het niet uit je hoofd krijgt. Is het reeel? Wat vind Gerard?

Grappig Fren, jij kent ook iedereen, haha! Ik ging met name in de eerste twee jaar van de studie met hem om, gingen we regelmatig in groepjes uit, maar op een gegeven moment verlies je elkaar uit het oog. Kwam 'm op Facebook weer tegen en hij moest even denken maar toen wist ie het weer.

Verbouwing ligt hier even stil: mijn schoonmoeder is ziek dus mijn schoonvader komt deze week niet om de vloer te leggen. Hopelijk volgende week maar we hebben nog tijd genoeg natuurlijk.

Was grappig, een moeder op school kwam er net achter dat ik zwanger ben! Haha ze voelde zich heel dom toen ze naar mijn buik keek, had er gewoon niet op gelet en je hebt altijd een jas aan enzo. Toen we iets langer gingen praten vertelde ze tussen neus en lippen door dat haar zoon, die bij mijn dochter in de klas zit ook een ICSI kind is en haar dochter met IVF ter wereld gekomen is! Had ik geen idee van, zo zie je maar weer...

Geplaatst

Oei syl ik had helemaal niet in de gaten dat deze maand echt weer spannend gaat worden voor jullie! Heftig! Trek je het allemaal een beetje?

Hoe ziet jouw droomhuis eruit?

Caro wel een beetje balen dat jullie niet verder kunnen klussen! Als je een maal bezig bent wil je zo snel mogelijk verder toch?

De prijs van het huis is helemaal prima, dat gaat wel lukken, veel extra opnemen zal niet gaan dus zullen we dan rekening moeten houden met een meerjarenplan. De komende paar jaar zullen we dus weinig extra's kunnen doen, spaargeld gaat dan naar het huis. Maar...als we gaan adopteren dan kost ons dat ook 20.000 euro...en tja, we kunnen dat niet allemaal tegelijk in een paar jaar, en investeren in je huis en 20.000 bij elkaar sparen.

Lastig dus...

Maar dit is voor mij gevoel zo'n buitenkansje! Zoveel mooie, betaalbare huizen staan er niet te koop hier, in elk geval niet vrijstaand en buitenaf (dit is een klein eindje buiten de kern)...en de tuin...daar zouden we zoveel leuks mee kunnen doen! Dit is wel echt een huis voor de toekomst...zie me hier wel zitten samen met gerard en misschien 1 of 2 adoptiekindjes...

Ach wat ben ik aan het dromen hé? We hebben in elk geval besloten om te gaan bezichtigen en eens te gaan praten met de bank!

Ik had trouwens nog een ander ingenieus idee...dat geld wat we nog zouden moeten betalen voor de behandelingen en waar we nog geen rekeningen van hebben gehad zit me op de nek. Dat wil ik niet op onze spaarrekening hebben staan want dat is voor mijn gevoel niet van ons. Nou dacht ik als we nu een aparte spaarrekening gaan openen voor adoptie dan zetten we het gewoon daarop! Als we het ooit terug moeten betalen dan hebben we het en anders dan heeft het een mooi doel! Toch?

Mijn paps zei gisteren...gunst es zo slim hoef je niet te zijn voor dat idee... maar ik werd er gewoon blij van! Dom hé...de gedachte dat het weg is van onze gewone rekening en de gedachte dat we gaan sparen voor adoptie (en als we niet gaan adopteren dan hebben we een leuke spaarrekening erbij!)

Geplaatst

es, een heel mooi huisje meid! Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid zeggen ze wel eens, Kan me voorstellen dat je helemaal heppie van je ideetje werd/bent!!

Syl, zware week/maand. Sterkte!!!

Fren en Caro, grappig dat jullie de schrijver persoonlijk kennen, hahahahaha. Ik heb nog niet van hem gehoord.

om half 5 naar de huisarts, maar weet nu op dit moment helemaal niet wat ik van hem verwacht. Ik zie het wel. Toen ik de afspraak gemaakt had, zat ik er gewoon helemaal doorheen en wist ik nog niet eens wat voor en achter was. Nu weet ik dat wel, ondanks dat ik me nog steeds PIEP voel.

Voel meer kwaadheid dan verdriet, kwaadheid omdat mijn lichaam me weer eens voor de gek heeft gehouden en in de steek heeft gelaten. in het boek van Zita stond ook een verhaal over immuunsysteemafwijkingen en ook zij maakt referentie naar Beer. Denk toch dat we het een keer bij dr. P. gaan proberen.

Henne, Testr, zou ik van jullie via pb het emailadres kunnen krijgen? Of kan ik naar het algemene emailadres mailen?

Thanx!

Geplaatst

Esther had verder ook niets gezegd over onze beladen maand, alhoewel het meevalt, dit zijn sneue gevallen van incasso's die geld willen zien maar waar de rechter niet echt in meegaat, we staan sterk.

Caro grappig zo zie je maar weer als je praat dat er dan veel verhalen tevoorschijn komen. Jammer van je schoonmoeder, griepje?

Volgende week er extra hard tegenaan, fijn dat je schoonvader dit allemaal doet.

Tool succes straks en laat de kwaadheid niet de overhand nemen, dit mag even maar probeer er en in te blijven, wel moeilijk soms.

Sterkte.

Esther eigenlijk lijkt het er wel op maar dan groter. Zal straks eens proberen een linkje te maken. Ook een grote tuin alhoewel het niet veel uit maakt met van jou. Ik vind het echt een mooie prijs aan de hand van de foto's te zien en ja dan wordt het idd een meerjarenplan of de staatsloterij winnen :-)

Trouwens een super gedachte van je om een extra spaarrekening te openen.

Geplaatst

Syl schoonmoeder heeft bronchitis, wel wat meer dan griepje... We waren er vorige week zondag en toen had ze een hele nare hoest die niet weg ging en nu is dat kennelijk bronchitis. Nou ja, hopen dat ze zich snel beter voelt. Hij moet ook komen slapen, is 170 km hier vandaan, dus ik snap wel dat zij dat nu liever niet heeft.

Tool als je er zit en hij vraagt wat hij (of zij?) voor je kan doen loop je vanzelf wel leeg. Zo werkt dat bij mij tenminste altijd. Hoop dat je er wat aan hebt, succes!

Geplaatst

Es, goed om te horen dat jullie plannen aan het maken zijn. Actief op adoptie richten dus? Goed plan van die spaarrekening. Zeker als je daar zelf een rustig gevoel bij hebt (nou ja rustig, het enthousiasme straalt van het scherm hier ;-). Leuk huis, wel een flink klusproject zo te zien. Wel erg relaxt met die grote tuin en het huis heeft een hoop karakter.

Tool, geloof dat jij nu bij de huisarts zit. Ben benieuwd hoe je gesprek verloopt.

Syl, spannende maand weer dus. Hoop dat het allemaal mee gaat vallen.

Verder over mezelf niet zoveel boeiends te vertellen vrees ik. Afgelopen week wat ruzie met mijn lijf. Hele rug stijf en pijnlijk. Begint dan bij mijn scoliose en langzaam wordt het steeds erger. Normaal spreek ik regelmatig af met een vriendin voor Quantum Touch en dan gaat het weer een tijd goed. Nu QT een beetje verwaarloosd en ik zit meteen met last. Gisteren maar weer gestart. Vandaag een stuk soepeler. Afgelopen vrijdag een bedrijfsfeest van werk van mijn man. Kon gewoon echt niet meer staan op een gegeven moment. Wilde alleen nog maar lopen, zitten of dansen. Als het maar geen staan was. Hopelijk vanaf nu weer stijgende lijn. Anders moet ik er toch weer eens naar laten kijken. Ging in het verleden altijd naar een manueel therapeut. Overweeg nu als het nodig is om naar een osteopaat te gaan. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zowel manuele therapie als osteopathie? Henne geloof ik?

Verder afgelopen week ook bij voetreflex plotseling geloof ik al mijn organen pijnlijk (op mijn voeten dus). Ben benieuwd of dat vanavond ook beter is na de QT.

Ben me verder een beetje verder aan het verdiepen in het pleegzorg gebeuren. Mijn man ziet het wel zitten, maar heeft een aantal criteria (langdurig, geen ouders zomaar over de vloer, etc.). Mijn plan is dus om een lijstje op te stellen met criteria waaraan voldoen moet worden. Is het dan niet haalbaar dan valt pleegzorg gewoon af. Het lijkt me dat er over een heleboel wel te overleggen valt. Nu eerst eens bij nog een andere pleegzorginstelling info aangevraagd. Ben benieuwd wat de onderlinge verschillen zijn.

Geplaatst

Merk overigens wel dat ik elke keer als ik me afvraag of het samen met z'n tweetjes ook niet heel handig en praktisch is met veel vrijheid dat ik teruggefloten wordt door mezelf. Net zoals gisteren bij de doop van mijn neefje. Krijg ik weer zo'n sterk gevoel dat er een kind in huis moet komen. Hoe nuchter ik ook ben, het lijkt wel een soort oergevoel. Ik MOET gewoon een kind. Klinkt wel lekker egoistisch als ik het zo opschrijf, maar denk dat jullie wel begrijpen hoe ik het bedoel.

Geplaatst

Snap helemaal wat je bedoeld klaartje! Gisteren een doopdienst...één en al verdriet en oergevoelens!!!

Tool hoe is het?

syl sterkte de komende maand!

Geplaatst

he girls,

was niet zo'n lang gesprek. Daarvoor is ie te nuchter, mijn ha.

Heb m verteld dat ook deze poging mislukt was en dat ik nu echt niet meer weet wat ik moet doen (en toen kwamen de tranen). Hij viel ook even stil en zei dat het idd heel moeilijk allemaal is en gaf me wel een adresje van een instelling/organisatie die me verder zouden kunnen helpen met mijn gevoelens. kan daar via internet een afspraak mee maken.

verder ook verteld over het immuunsysteem en afwijkingen en dat het bij ons bij de innesteling altijd misgaat, zelfs nu met goeie embryo's én AH.

Hij vond het een goed idee als ik dit volgende week bij dr. S. zou aankaarten en dan hiermee verder zou gaan, als in DD ook een optie hiervoor is. heb m ook verteld over dr. P.

Was er wel over te spreken.

Toevallig was hij vorige week op een congres geweest waar ook over immunologie en afwijkingen en dergelijke werd gesproken. Een heel complex gebied, en de technologieën gaan steeds sneller en verder.

over 2 weken terug en dan bespreken we het evaluatiegesprek van DD en evt. ook al dr. P. En als er iets was, kon ik altijd bellen en langskomen.

Kaartje begrijpelijk!

Ruby, Simba en mannen, een leuk weekendje gehad! leuk om te lezen!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Kaartje, wat jij hebt opgeschreven zou ik hebben kunnen schrijven ; -) Ik sta er precies hetzelfde in, en manlief ook (zoals jouw man ; -). Enige is dat ik het moeilijk vind om er op deze manier in te staan, met name voor het pleegkind en mijn eigen verlangen, ik ben wel eens een beetje bang dat ik het er moeilijk mee ga hebben als ik me ga hechten en dan weer afscheid moet gaan nemen na een periode. Ik denk ook dat het iets waar je in kunt groeien en leren, en door het mee te maken er ook "losser"in kunt gaan staan.

Kinderen geven mij gewoon een hoop lol en ik voel me completer in ons leven als we het kunnen delen met kinderen! Jij hebt het gewoon mooi en eerlijk opgeschreven!

Tool, fijn om te lezen dat je je gehoord voelt, hoop dat je via het adres goeie steun kan krijgen, en dat dr. S en P (mystery docters; -) iets kunnen betekenen.

Fijn avondje! ps Esther, mooi huis!!

Geplaatst

Nou was goeie dag hoor met een rechter die niets heel liet van de tegenpartij, heerlijk :-)

lekker gegeten bij schoonmoeder met wijntje erbij ook eindelijk iets gezegd van de wieg, ben op dreef!!!

Miki jij hebt snel weer een echo toch, kan nu de handtekening niet lezen.

Fijne avond iedereen, niets voor ons om zo weinig te schrijven.

Geplaatst

Tool en...die website al bekeken? Hoe lijkt het je?

Fijn syl dat er deze keer eens onverdeeld voor jullie opgekomen werd! Of niet?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden