Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mogûh!

Henne, je bent vast lal onderweg, maar veel succes!

Tool, je vriend al aan de beterende hand?

San, heeft r last van z'n pokjes? Hij zag er op de foto in iede geval erg vrolijk uit.

José, welkom!

Sen, weet niet wie het zei, maar probeer inderdaad wat vertrouwen te krijgen in je uk. Je bent ruim 13 weken (toch?), en de kans da het mis kan gaan wordt echt heel klein. Tuurlijk hebben we hier andere verhalen gelezen, dat is tegelijk hè nadeel van zo'n forum, maar besef je ook dat dat de uitzonderingen zijn. Je uk zit veilig binnen en kan echt tegen een stootje. Misschien, als je zo onzeker blijft eens met iemand praten? Het is niet niks om na alles wat je hebt doorstaan ineens vertrouwen te moeten hebben in een happy end...

Mik, gaan jullie vandaag of morgen naar papa? Spannend hoor!

Pff, wat wij gisteravond hadden (nadat Bob tevreden z'n tools weggelegd had en we weer vriendjes waren): wilde Fiene om half 12 de laatste fles geven, haalde haar uit de wieg: nat. Maar niet zo maar nat: dwars door rompertje, broekje, hydrofyl, en omslagdoek heen! Zelfs haar bedje was nat, en mevrouw had geen kik gegeven. De poep zat werkelijk tot onder haar oksels en terwijl we haar verschoonden hebben we nog 3 x een nieuwe luier moeten pakken. Pff, wat een poep kan zo'n klein meissie produceren!!

Heb net overigens de huisarts gebeld; heb het vermoeden een blaasontsteking te hebben en de onderkant voelt ook gewoon niet goed. Moet er vanmiddag om half 3 zijn, m'n eerste uitje sinds de bevalling, jeej! ;-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tool, vriendlief iets opgeknapt? Wel jammer van laatste dag. :(

Babeth hoe ging bj CB?

Simba, lekker uitgeslapen met Sanne. En als ze zo dreint, wil ze dan wel weer slapen of is juist teken dat ze moe is?

Fren, wow. Ja ik wist we dat ukkies kleine poepmachines zijn, maar wow. Zo erg dus? Succes met bij ha zo. Niet gek dat daar beneden ook nog niet ok is. Veel gebeurd daar. :)

Wij gaan morgen erheen Fren! Heel benieuwd. Huis is momenteel een chaos, de kinderkamer leeg ivm met groot onderhoud daar. Maar nu staat alles in gangen en in de weg. Niemand interesse in een grote lekker zittende fauteuil met een voetenbankje? De stoel moet wel wat over heen, grand foulaard ofzo ivm kattenhaaltjes.

Henne, we denken aan je. Rij voorzichtig!

xxx

Geplaatst

Oja, een feitje dat ik met niemand anders kan delen dan met jullie: ik ben deze week ongesteld geworden. Op zich geen groot nieuws maar ik was voor het laatst ongesteld juli-augustus 2009 voor de ivfpoging van merel. Had daarom een hele opruiming verwacht maar nee. Alleen ik had eigenlijk een bordje om moeten hangen met DANGER de dagen ervoor want heb me toch ruzie gemaakt met een bekende, kort lontje. Oei.

Geplaatst

Haha ursula, dan zal diegene het er vast naar gemaakt hebben!

Maar das idd een lang tijd, 2,5 jaar niet ongesteld! Hoe lang a je bevalling word je dat gemiddeld weer?

Carolientje, meis, hoe gaat het met je? Doen de twins t goed? Herstel je zelf al een beetje?

Hoop dat je snel in staat bent iets te laten horen. Kus!

Geplaatst

Hi meiden,

Eindelijk vakantie hier en dan ren ik me nog wezenloos suf... Nu vooral met leuke dingen en geen werk, dat scheelt een hoop! Gisteren op pad geweest voor een 2e auto en super goed geslaagd;-) Het is een donkergrijze C1 geworden, helemaal blij mee en wordt volgende week al geleverd. Morgen gaan we naar Noorwegen, gezellig een paar dagen bij zuslief logeren en genieten van de sneeuw!! Straks wellicht weer een trip naar mijn schoonouders want schoonpa gaat niet zo goed maar luistert ook niet naar de thuiszorg (die niet meer willen komen omdat hij niet met een rollator wil lopen en dan telkens omvalt...) Kortom, dagen vliegen voorbij zo!

Hoewel ik jullie verhalen graag lees, heb ik de afgelopen weken ook gemerkt dat ik het soms moeilijk vind. 2 februari was de uitgerekende datum van Daan* en 26 februari de uitgerekende datum van de laatste zwangerschap die vorig jaar misging (ja, Babeth... "jullie" datum. x). Hoewel ik eigenlijk dacht er door heen te wandelen valt me dat toch een beetje tegen. Nog steeds met lege handen en hoe graag ik ook wil geloven in de prednisolon, de cryo en eventuele nieuwe IVF, het valt me zwaar. Ergens onderweg ben ik de hoop verloren en ik voel me dan ook elke maand weer een super ei dat ik toch hoop op een spontane zwangerschap (en dus elke maand dip omdat dat niet is, hoezo jezelf gek maken...).

Ik worstel dus gewoon een beetje met mezelf deze dagen en dat maakt dat het me niet lukt om jullie verhalen te reageren. En dan voel ik me daar weer schuldig om... Nou ja, dat is dus een beetje de status hier.

@Henne, ik hoop dat je reis is meegevallen maar vooral dat de bloeduitslagen oké zijn!! Weet dat ik enorm met jullie meeleef!

@Tool, balen van ziek zijn (of was het vriendlief?) met deze dagen... Volgend jaar nieuwe poging! Je zag wel wel supergaaf uit...

@Babeth: gedachten zijn bij jullie deze dagen... hou je haaks lieverd!

@Fren & Caroline: lekker genieten van jullie kleintjes!

@Sen: kies voor je zelf deze tijd. Het is zo kostbaar en werk... is uiteindelijk maar werk. Jij gaat nu even voor!

@San: jullie nieuwe huis is klaar... Geniet er samen van en natuurlijk veel geluk gewenst op jullie nieuwe stek!

@rest: mocht ik je vergeten zijn: sorry! Nu telefoon opnemen, vermoedelijk schoonmoeder en dan ben ik even zoet.

Een dikke knuffel voor iedereen!

Geplaatst

Ursela jeetje 2 en half jaar niet ongi dat is lekker hihi. Ben het met Fren eens dat diegene het er vast naar gemaakt heeft dat je ruzie gemaakt hebt!!

Fren meestal is 6 weken na bevalling normaal als je geen bv geeft om weer ongesteld te worden.

Ceeke meis loop idd jezelf niet voorbij en heel veel plezier in Noorwegen!! Bepaalde data zullen altijd moeilijk blijven, misschien makkelijker om mee om te gaan. Sterkte.

Hier net weer met de kleine om boodschappen geweest. Hele tour in mijn eentje, maar het is weer binnen. Heb een lekkere vettende badolie voor manneke gehaald dus dat moet goed komen, die slaapt door al het gesleep met hem heen, heerlijk dat kleine Spikkeltje hihi. Vanmorgen nog wat opgeruimd hier en het begint lekker huislijk te worden. Voel me er helemaal thuis en vind het heerlijk om nog van de bank af lekker ver naar buiten te kijken nu er nog geen schutting staat of andere huizen.

Geplaatst

Lieve ceeke,

Bah, wat een moeilijke maand voor jou... Dikke knuffel! Fijn dat je wel nog meeleest hier, lekker komen kletsen als je hoofd ernaar staat en anders gewoon even afstand houden. Doen wat goed voelt voor je!

Poeh, eigenwijze schoonpa heb je!! Daarmee maak hij het voor jullie ook moeilijker....

Ik hou het even kort, hier gaat het heel goed, alleen heeft ons meiske echt vaak last van reflux en regelmatig ook overgeven van haar hele voeding. Zo zielig. Verder is het echt n lief en makkelijk meisje.

Wij krijgen weer bezoek uit Nederland, kan elk moment voor de deur staan, dus ik kom later weer terug!

X

Geplaatst

Oh ivfsh wat vervelend zeg die reflux, daar is goede medicatie voor hoor als het nodig is. Maar zolang ze goed groeit en allert is dan is het goed toch??

Veel plezier met het bezoek uit Nederland.

Geplaatst

Ceeke, ook van mij een dikke knuffel.

Voel me soms wel een beetje schuldig dat ik hier zit te zaniken want ik ben wel zwanger dus kan me voorstellen dat iemand weleens denkt wat zeurt ze nou, ze is zwanger en ze moet blij zijn. Natuurlijk ben ik hartstikke blij, dolgelukkig zelfs.

Ik heb best vertrouwen hoor in ons kindje maar dat wisselt een beetje afhankelijk van m'n bui. Lag vanacht dan ook niet te piekeren over uk maar over m'n werk

Fren ik heb al gesprekken met iemand en dit soort dingen komen dan ook ter sprake. Ik Zie vaak beren en leeuwen op m'n pad. Misschien omdat die daar ook heel vaak zijn geweest.

Caro, hoe gaat het met Kaat & Bram? En ben jij al wat bijgekomen?

San, gelukkig blijft spikkeltje vrolijk

Fren, dan noem ik Fiene vandaag maar even poeperdje :-) klopt het dat babypoep amper stinkt?

Tool, ben je alweer bijgekomen van het gefeest? En heeft je lever het ook weer overleefd ;-)

Rubster, hoe gaat het met jou? Kan je al douchen?

Babeth, sterkte komende week. Ik denk aan je en aan je jongens

Knuffel voor iedereen

Geplaatst

Oh Sen dat gevoel ken ik wel dat ik dacht dat mensen dachten dat ik een zeur was en er niet blij mee was e.d. Ben blij te lezen dat je wel vertrouwen hebt ik jullie kindje!!!!

Geplaatst

he meiden,

Nee, kan nog niet douchen en kan het woord ook niet meer horen. En ik wacht op antwoorden van de technische man van de Vve. Dus ben benieuwd.

Verder lees ik alles wel mee hoor, maar zit niet lekker in mijn vel en heel druk op het werk. De avonden lig ik meestal al rond 9 uur op bed of ik moet toevallig nog aan de knutsel zijn. Ben een kinderwagen aan het maken, maar het gaat niet zoals ik wil hoor. Ben de kap aan het fabriceren.

Verder een afspraak gemaakt bij de gyn op 26 april dus dan weer bespreken voor eventueel een operatie.

Hele dikke knuffel voor iedereen van mij...

Geplaatst

Lieve meiden, ik ga zo even bijlezen... Huilen staat me hier nader dan het lachen. Denk dat ik voor niks naar dd ben gereden. Pf stelde idd voor om hcg te prikken en op de terugweg bedacht ik dat ik dan thuis eerst wel een testje kon doen, om me een beetje voor te bereiden op de uitslag. Nou, ik heb weer een leuk potje zoek de streep gespeeld maar ik vrees het ergste. Als ik heel veel hoop wil houden, kan ik mezelf voorhouden dat ie niet negatief is. Maar meer kan ik er niet van maken. oké het is middagurine, oké het is drie dagen voor nod....maar dat wordt straks denk ik weer een dikke teleurstelling. En dat terwijl ik vanochtend nog zo beroerd - en dus hoopvol- was. Zullen de zenuwen dan wel weer zijn geweest. Ben nu ook kotsmisselijk en dat zijn zeker zenuwen. :-(

Geplaatst

Och meis...ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar ik hoop gewoon heel, heel erg dat je het mis hebt. Je bent 'ervaren' in vroegtesten en hebt vergelijkingsmateriaal maar ik wil je wel echt even meegeven dat het niet elk keer hetzelfde hoeft te gaan. Hiermee wil ik je gevoel niet bagetaliseren hoor, begrijp me niet verkeerd maar, zoals je zelf ook heel terecht zegt, het is middagurine én drie dagen voor nod...

Hoe was het om dat eind te rijden naar dd? Wanneer krijg je de uitslagen binnen?

Geplaatst

Oh lieverd, wat heavy weer. hou hoop!

1. De test is dus niet helemaal wit?

Dat vind ik zo vroeg met middagurine echt geen reden om uit te gaan van slechste hoor!

2. Mocht het echt negatief zijn/worden.

Dan heeft het bezoekje DD en de uitslagen zeker weer kennis gegeven voor een (nu nog niet aan denken!) nieuwe behandeling.

Wat ik ermee zegen wil: hoe aan ook niet voor niets hoor. Duimen draaien hier nog harder nu!!!!

Geplaatst

Ik vind m niet helemaal wit, maar ik weet intussen ook niet meer of ik dat alleen waar wil zien of dat het ook echt zo is. Begin onderhand echt aan mezelf te twijfelen met m'n streepjes zien. En deze is echt heel, heel vaag. Als ie er al is. Het ene moment wel, het andere niet. En natuurlijk is het dan niet voor niks allemaal. Maar pfff, ben helemaal gaar van die rit, was vanochtend echt kostberoerd en als het dan vanmiddag opeens allemaal weer over is voel ik me weer zo enorm dom dan ik mezelf zo heb laten gaan met m'n misselijkheid en rugpijn en buikpijn. Blijkbaar heb ik dat altijd na een tp, of er nu wel of niet iets gebeurt.... Maar goed, it ain't over till it's over.

Geplaatst

Henne stoppen met jezelf dom te vinden hoor! Die mixed feelings en emoties die jij hebt zijn zooooo begrijpelijk! Ik denk dat we ze allemaal kennen. En we weten ook allemaal dat je jezelf geen symptomen aanpraat! Dat wat jij omschrijft aan hoe je lijf reageerde en wat je lijf zei dat was er gewoon, je hebt je niet in de luren laten leggen hoor!

Zou willen dat we je test konden zien, dan konden we meekijken met je

Geplaatst

Ohhh Henne, heb zo met je te doen. Meis, hou hoop het is nog zo vroeg en met middagurine. Ik blijf ook nog steeds duimen voor je hoor.

Zit trouwens nu dr. Oz te kijken. Gaat over coeliakie. Nog nooit van gehoord maar is ook auto-immuunaandoening waarbij je last hebt van darmen, gluten, vermoeidheid, gewrichten en... Vruchtbaarheidsproblemen

Geplaatst

Foto lukt niet Esther, al geprobeerd. Het ene moment zie ik wat en vlamt de hoop op, het andere moment zie ik niks en vind ik mezelf dus echt stom dat ik net nog wat zag. Bleeegh. Ben ook super moe dus probeer maar even te slapen denk ik. Naar die test blijven staren schiet ook niet op.

Geplaatst

Lieve Henne,

Ff snel, ben onderweg. Jezelf zeker niet dom vinden!!! Het is weer zo'n onzekere periode...

Ik hoop dat je straks heel goed nieuws krijgt van dr pf!!! Mijn duimen draaien volop!

Xxx

Geplaatst

Lieve Henne, ik wil je vanaf hier even een hele dikke knuffel geven. Wat een slopende tijd weer. Ik zou willen dat ik wat onrust bij je weg kon nemen. xxx

Hier gaat het naar omstandigheden goed. Met vlagen voel ik me somber, maar gelukkig voel ik me vaker goed! Dit weekend stop ik met de pil, en dan komt mijn 1e echte ongi sinds lange tijd. Eind oktober was de laatste keer. Ik zie er al een berg tegen op, bang voor de pijn die ik weer zal krijgen, en ik alleen maar paracetamol mag gebruiken. Maar misschien valt het mee. Ik moet het afwachten. Maar het positieve weer is, dat ik dan weer in de race ben, ook weer een spannende tijd, waar ik naar uit kijk, en ook weer niet.

Iedereen een dikke knuffel.

Geplaatst

hi Guusje, fijn dat je weer even van je laat horen. Heel logisch dat je je soms somber voelt maar gelukkig voel je je vaker goed. En ook heel logisch dat je opziet tegen de aankomende menstruatie en tp. Weer die achtbaan in. Denk aan je meis, dikke knuffel

Henne, ik hoop dat je nu even lekker aan het bijkomen bent van deze heftige en inspannende dag. Wie weet voel je je straks alweer ietsje pietsje beter en heeft Pf straks toch nog positief nieuws.. ohhhh duim me eigen suf hiero

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden