Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sen, gaat goed met hem hoor. Het was alleen voor hem gewoon net zo zwaar als voor hem denk ik. Hoop dat je een beetje kunt slapen na je zware dag en dat je lijf morgen weer wat beter meewerkt.

Eef, hoop dat jouw dipje ook gauw minder zal worden en ik ben erg benieuwd naar de pleegzorgavond.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren diclofenac is een sterke ontstekingsremmer en pijnstiller. Peesontstekingen zijn pijnlijk en volgens mij niet binnen een week 'over' als je het niet vertrouwd even langs de huisarts meis.

Guus minder fijne tp dus. Maar nu dus rustig broeden op je hele kostbare en welkomen vracht!!

Sen beetje kunnen slapen vanacht?? Vervelend zeg dat gedoe met je werk. Gister ook nog een beladen dag gehad. Hou je taai en jij en binki zijn belangrijk en de rest komt nu toch echt op nr. 2. Als je werkgever er blijkbaar niet zo hard achteraan loopt hoef jij dat ook niet te doen!!

Hier nog best pijn in ogen en soms wat troebel zien. Maar iets minder dik dan gisterochtend. We zullen zien wat de dag ons verder brengt!! Ga zo maar naar het werk.

Fijne en rustige dag allemaal met een extra knuffel voor allemaal!!

Geplaatst

Ja confronterend he Kaartje... sowieso een erg triest topic....

Hier flabbergasted, net een (ex) collega gesproken. Zij heeft me bijgepraat over wat er intern gezegd is als verklaring e.d. en ik stond werkelijk perplex toen ik hoorde dat mijn manager met droge ogen beweerd heeft dat ze mij voorgesteld heeft dat de flexschil misschien een optie is en dat ik daar zeker in geinteresseerd was. Zij wíst niet eens dat er evt plannen waren voor een flexschil toen ik haar daar naar vroeg. Maar weer een bevestiging van het feit dat ik om de een of andere lullige reden geslachtofferd word én van het feit dat het heel erg goed is dat ik daar weg ben :-)

Heb me trouwens gisteren aangemeld voor een thema-avond over starten met ondernemen http://www.vrouwenwoensdag.nl/agenda/963 Is een leuk initiatief misschien voor meer dames hier: Vrouwenwoensdag. Elke tweede woensdag van de maand zijn er door het hele land (betaalbare!) workshops door vrouwen, voor vrouwen. Is op allerlei gebied, vaak wel gerelateerd aan werk maar ook dingen als uitstraling, omgaan met energie etc. Tot nu toe trok ik het nooit op woensdagavond, maar nu gelijk ingeschreven, perfecte timing van het thema en een goede manier ook op mn netwerk op te bouwen.

Vandaag niet zo veel op het programma, ook al is de werkdruk weg, mijn buik en lijf zijn nog flink aan het rommelen. Ik voel me er alleen minder ellendig bij ;-)

San hoe is het vandaag met je ogen, lijkt me echt heel erg naar.

En Fren begint de diclofenac al wat te werken, volgens mij moet dat een beetje opbouwen ofzo. Is niet zoals met antibiotica dat het direct minder wordt van de eerste tablet. Maar echt blij werd ik er ook niet van (ontstoken schouder jaren geleden).

Guusje moet je vandaag werken of kun je nog een beetje rustig aan doen? Is het kramp gevoel wel weggetrokken?

Sen kunnen slapen na en beladen dag gisteren?

Syl lieverd, denk aan jullie!

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Henne wat een achterbaks mens die (ex) manager van jou. Heb er geen andere woorden voor. Wat een afknapper. Met zo iemand wil je nieteens werken. Goed idee van je die workshop en je hebt nu alle tijd.

San, nog last van je ogen. Liever nu even geen make up op je ogen doen hè

Fren, ik denk ook dat je te ongeduldig bent. Maar als er echt geen verbetering in zit wel even terugbellen. Soms kan je er volgens mij ook een prik voor krijgen

Hier onrustig geslapen en nu hoofdpijn en loop te malen over wel/niet zelf werkgever bellen. Vriend en nog wat mensen zeggen niet doen, zij horen te Bellen. Ander zegt weer zelf bellen dan toon je initiatief. Zit nu dus in dubio

Geplaatst
Henne, wat triest van je bloemen :-P

Ja echt vreemd, kennelijk is alles wat van dat bedrijf komt van korte duur LOL

Haha, ik ben zeker na dat gesprek met die collega gewoon zooooo vrolijk en cynisch tegelijk. Tuurlijk krijg ik per dag nog regelmatig een knoop in mn maag als ik denk aan de manier waarop dit gaat, de komende maanden, financiele gevolgen etc. Maar ik ben gewoon ook zo BLIJ dat ik daar weg ben en nu mijn eigen plan kan gaan trekken. Voel me ook eindelijk weer een beetje mezelf worden en dat voelt geweldig.

Geplaatst

Sen erg lastig, probeer te bedenken waar jij je goed bij voelt. Als jij onrustig wordt van het feit dat je niks hoort, kun je beter zelf bellen. Onrust kan je ook flink beroerd maken en dat heb je nu echt niet nodig. En je hoeft toch niet aan te geven dat je weer op wil bouwen, je kunt heel concreet aangeven dat je je afvraagt of de arbo al ingeschakeld is en zo ja, dat je dan graag een geprek wilt hebben met een arboarts over mogelijke reintegratie.

Maar doe wat jij zelf prettig vindt en niet wat anderen zeggen en vinden. Als bellen jou rust geeft, dan moet je bellen.

Geplaatst

Henne, bizar! Echt, sommige managers mogen wel een lesje menselijkheid volgen (worden die ook op woensdagavond gegeven toevallig??)

Hier een goede nacht doordat vin zo lief was om op te blijven tot half 3 (!!!!!). Fiene kwam daarna om half 7 dus ruim 7 uur kunnen slapen. Hoefde hij echt niet te doen, maar hij wilde sat ik even uurtjes kon maken. Lief!

Zo even nutriton halen zodat we de voeding iets dikker kunnen maken tegen de kramp. En vandaag komt hopelijk m'n draagdoek. Ook om m'n pols te ontzien. Enne ik weet t, verwacht snelle wonderen, maar ben die pols zoooo zat! Wil m'n meisje weer gewoon vast kunnen houden zonder pijn.

Syl, hopelijk hebben jullie gister goed nieuws gehad..,

Voor iedereen een lente-knuffel!

Geplaatst

Henne, wat een rare manager. Goed dat je daar nu weg bent en je eigen plan kunt trekken. Al zal het op tijden nog wel dubbel voelen.

San, hoop dat het snel beter gaat met je ogen!

Syl, hoe istie? Gisteren goed gegaan???

Kaartje, idd een heftig en triest topic.

Eef, knuffel voor jou. ben je alweer iets uit je dip?

S€n, moeilijke dag gisteren gehad. knuffel voor je, wel een mooi idee van de wensballon!

Gisteren even gesms-ed met een ex-collegaatje en zij had een mooie droom over me gehad. Zij begint 2 april weer met werken na haar zwangerschapsverlof en heeft al eerder zo'n droom voor/over me gehad en soms zijn deze dromen dat ze uitkomen. Maar toen ze dat schreef schoot bij mij de gedachte door mijn hoofd, dromen zijn bedrog, zal bij ons niet gebeuren. Heel raar, van mijn vriend mag ik ook liever niet ver vooruit denken. wellicht wil hij het lot niet tarten als ik zeg, zou mooi zijn als ik zwanger naar de communie kan gaan. zou wat zijn als ik zwanger op pinkpop ben.

even dr. S. mailen voor het recept van de superfucked.

Geplaatst

Hier gaat het nog steeds niet geweldig. Ik blijf maar z'n buikpijn houden, het begint me nu wel in de weg te zitten. Net het zkh maar gesproken, arts geeft me zo een belletje. Ik ben ook enorm moe en voel warm aan. Af en toe ook draaierig in mijn maag. Het voelt niet goed!

Geplaatst

He bah Guusje, zou je een ontsteking hebben? Of een schimmelinfectie? Gatverdarrie zeg, het zal ook eens normaal gaan he :-(

Geplaatst

Zou kunnen Henne. Gister met de eendenbek deed het ook zo'n zeer. Ze zei dat het rood was van binnen. ik hoop dat ik straks langs kan komen.

Geplaatst

he jakker Guusje, dat kun je niet erbij gebruiken. sterkte, hoop dat je terecht kunt en dat er een oplossing voor is!

Geplaatst

wat naar Guusje, hoe gaat het nu?

ik was het getob zat en hem mn leidinggevende gebeld en gezegd dat het een stuk beter gaat en ik een gesprek wil met de arbo arts. Ze vond het zo te horen een goed idee en zei dat ze begreep dat gelijk weer full-time aan de slag gaan te ambitieus is. Ze gaat morgenochtend gelijk contact opnemen met de arbo arts want ze zat nu in een heisessie.

Heb alweer koppijn, zal wel door het gepieker komen. Heb net vriendin op bezoek gehad. Drie uur zitten kletsen. Heel gezellig maar heb nu echt even frisse lucht nodig. Het is hier trouwens verraderlijk koud! dus goed aankleden.

Geplaatst

Sen zo te lezen is het een pak van je hart dat je gebeld hebt. Misschien wilde je leidinggevende ook geen contact opnemen om je niet te pushen en geen stress te geven, maar indirect geeft dat dan juist weer stress. :-) Fijn dat het nu in gang is gezet, let wel op dat je echt hele kleine stapjes doet hè! En nog een tip van mijn arboarts destijds: bouw liever op door om de dag wat langer te werken dan elke dag iets korter. Op die manier kun je namelijk op de tussenliggende dagen weer bijtanken, het scheelt je reistijd (en dus energie) en je voorkomt dat je stiekem vijf dagen lang elke keer toch iets langer blijft omdat twee uurtjes ofzo maar zo kort is. Ik deed toen na de bbz om de dag vier uur, daarna vijf uur, daarna zes en pas toen om de dag een hele dag goed ging, kwamen de tussenliggende dagen erbij. Werkte echt heel goed.

Guusje heb jij al wat gehoord?

Geplaatst

Guus, wat vervelend dat je zoveel pijn hebt. Hoop dat je snel kan komen.

Sen, echt neem ter harte wat henne aangeeft. Hele kleine stapjes opbouwen. Want volgens mij ben je al gauw geneigd te zeggen blijf nog wel een uurtje.

Hier iets heel anders. Weet niet of jullie de taptoe ahoy kennen? Daar speelt een gecombineerd korps van verschillende korpsen bij elkaar. En ik mag daar ook in meespelen. Vind het zo spannend. Dit zal allemaal eind september plaats vinden. Maar moet alle muziekstukken nog leren. Dit kan betekenen dat ik misschien niet bijd e bbq kan zijn want weet nog geen data om te oefenen met z'n allen. In ieder geval 14 april richting den Haag. Vind het zo leuk..

dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

Guusje al in ziekenhuis geweest? Ik snap dat je hier niet blij van wordt. Sterkte dame!

Sen, goed: gebeld! 1e stap gezet.

Jij ook goed bezig Henne. Kunnen we van je ex baas niet zeggen.

Hier een actieve dag, dus hou het kort. Tool, voel je je iets fitter? Mooi als er over je gedroomd wordt. Kaartje jij nog gewandeld?

Geplaatst

In eierstok zit weer een grote gele lichaam cyste. Omdat eierstok raar ligt veroorzaakt dit pijn. Ook is er bloed afgenomen en gaan ze dit alles met gyn overleggen. donderdag hoor meer. Mag wel paracetamol gebruiken. sta nu op station om naar huis te gaan.

Geplaatst

Hmm, veroorzaakt dat dan ook de roodheid? En de evt verhoging/koorts? Hou dat laatste goed in de gaten hoor en evt morgen gewoon weer bellen. Uitslagen bloed moeten er dan best al zijn. In ieder geval nu rustig aan. Knuf!

Geplaatst

Roodheid was er nu gelukkig niet meer. Als het niet gaat ga ik zeker weer bellen, gaf ze ook aan hoor dat ik dat moest doen.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Guusje, wat goed om te lezen dat het er nu rustiger uit ziet, en dat je langs bent geweest. Kostbare vracht aan boord!

Ceeke, hoe gaat het nu? Heftig om te lezen dat je des dochter bent. De hele fertiliteitsproblematiek geeft je al zo'n machteloos gevoel, laat staan dat je nog met zo iets moet dealen..

Syl, hoe is het nu? we denken hier allemaal aan je, en hopen het beste er van!!

Fren, jij aan het balen van je pols en genieten van Fiene, je vroeg naar diclofenac, en zag inmiddels wat reacties. Wat ik me afvraag, ben je zelf ook er van overtuigd dat het een onststeking betreft? Diclofenac kan prima werken pijnstillend, zeker in combinatie met paracetamol, maar uiteindelijk blijft het een prostaglandine synthese remmer, en werkt het weer negatief op andere systemen in je lichaam, waarbij je dit goedje weer nodig hebt. Dus altijd een kuur, net als bij brufen, en nooit te lang. Zelf heb ik altijd binnen 2 weken last van mijn maag, maar soms is het wel fijn even aan brufen of diclofenac te gaan, helaas zitten er bij je pols een aantal belangrijke kleine bandjes, die ook overbelast, uitgerekt of ingescheurd kunnen zijn, in dat geval krijg je ook een reaktie, een ontsteking en een verrekking duurt allebei best lang volgens mij. De laatste keren dat ik met dit soort problemen last had, was tussen de 6 - 12 weken. Goed plan dus die draagdoek! Wat betreft de diclofenac, de een is de ander niet, maar sinds ik weet dat ik gevoelig ben er voor, krijg ik bij een kuurtje standaard pantozol.

Verder San, last van ontstoken ogen, en toch werken, je bent wel een bikkel, rustig aan! Merk hier zelf ook dat de weerstand lager is, en vatbaarder voor grieperigheid etc. en nu toch maar weer gestart met vit D en visolie 1000mg en standaard vitamine pillen, even wat extra's...

Testr druk dagje, niet te druk he ; -)

Sen met werk gebeld, good for you!

Gisteravond pleegzorg cursus gehad, en weer uitgebreid geinformeerd over de zorgrol die gevraagd wordt en het belang van contact met de biologische ouders. Er zat een vrouw die gevraagd werd zich in te leven in de rol van de bio ouder, en na te gaan wat zij verwachtte van de pleegouders. Terwijl ze naast mij zat, begon ze eerst uitgebreid te vertellen, dat het haar wel gegund was, en ze een meisje van 3 had, (foto) en later dus wat ze wilde als het kindje uit huis geplaatst moest worden. Naast een hele rits standaarden kwam daar al snel de uitspraak dat ze absoluut geen gezin zonder kinderen wilde voor haar meisje. Toen ik haar vroeg of dat niet een beetje vooringenomen was, nee hoor, absoluut niet! 1 van de aanwezige ervaren pleegouders zei gelukkig dat ze de situatie nou niet heel gunstig vond om nu heel veel te gaan eisen...het kind moest immers uit huis geplaatst worden, maar ik had het er wel even moeilijk mee dat er kennelijk mensen zijn die je op voorhand al geen goede pleegouder vinden, ook niet voor weekendopvang, als je zelf geen kinderen hebt. Nou ja. Being a parent does not make you a good parent...

Dipje gaat iets beter, had het er even weer heel moeilijk mee dat het zo gelopen is voor manlief en mij. Soms zijn er dagen bij dan zie je alles anders, rooskleurig en zie je toekomst, maar ook dus dagen dat de teleurstelling over het verloop en de uitkomst zo voelbaar is, dat ik niet anders kan dan heel verdrietig zijn. Is dat weer geuit, dan kan ik weer verder. Raar maar waar. Manlief heeft het er soms wel zwaar mee ben ik bang. Hij staat altijd klaar voor me, maar krijgt soms wel veel voor zijn kiezen.

Henne, klinkt goed die woensdagavond, ga ook eens kijken. Bos bloemen in de groenbak...?

Knuffel voor iedereen, Ruby, leuk zo'n uitnodiging!

liefs Eef

Geplaatst

Mooi zo, tante Henne gerustgesteld ;-)

Kreeg net via Facebook berichtje an collega diep vakantie is, die snapt er ook niks van. Toch een fijn gevoel.

Zijn jullie ook zo slaperig? Moet mezelf echt wakker houden. Zo bedenken wat ik ga eten, ben in m'n uppie en heb nergens echt zin in. Wat zou ik nu graag gewoon een piza kunnen bestellen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden