Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Guus succes vanmiddag!! ben vanaf 14.30 uur thuis, dus dan gaat het kaarsje weer aan!

hier een wattenhoofd, niet echt lekker.

heb wel nog alles gelezen, maar 't is niet opgeslagen, helaas.

fijne dag allemaal!

liefs,

Tool

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Guus, heeel veel succes vandaag!!

Hier een heel korte nacht. Documentaire was heftig en confronterend... Ik wist het allemaal wel maar zo alles op een rijtje was imponerend. Te horen dat in 1938 al bekend was dat DES kankerverwekkend is, in 1953 al bekend was dat het een zwangerschap NIET in stand kan houden, in 1970 al verboden was in Amerika en pas in 1975 in NL. Tel daarbij alle gevolgen die DES heeft voor de moeders, de kinderen en nu ook blijkbaar de kleinkinderen. Het maakt me zo enorm boos om te vermoeden dat onze kleintjes bij ons hadden kunnen blijven als mijn moeder geen DES had gekregen. Pffff net kwam een collega al vragen hoe het ging en daar ging ik... tja, blijf vandaag maar rustig achter mijn bureau en probeer me enigzins te concentreren op mijn werk.

Fijne dag meiden! Guus in het bijzonder;-)

Liefs,

Geplaatst

Thanks meiden. Ik was om 6.30 al wakker. Het is een beetje een rare dag, om 10.30 eerst een begravenis, ik ga alleen naar de dienst, gister al wezen condoleren. De moeder van een vriendin is overleden. Wat staat het toch dicht bij elkaar allemaal.

Tool, hoop dat je je inmiddels iets beter voelt. En enorm lief van je dat je een kaarsje voor me op gaat steken.

Testr, armbandje doe ik niet meer af :)

Esther, jou kado heb ik een mooi plekje gegeven. Ik vond het ook erg lief van je toen je vroeg of je voor me mocht bidden, waardeer ik enorm.

Geplaatst

Ceeke, hoe is het met jou? een beetje kunnen slapen na het zien van de docu gister? Las op FB dat je erg verdrietig was/bent. Een dikke knuffel voor jou x

Geplaatst

Oh, en Babeth, hoe is het nu met de poes? Moet schrikken geweest zijn!

De BBQ, ik weet nog niet wat ik doe. Hangt er van af hoe ik me voel, en wat er allemaal in tussentijd op mijn pad komt als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Geplaatst

Ceeke dikke knuffel voor jou.... Die 'wat als' gedachte is in dit geval zo gerechtvaardigd, maar ook zo pijnlijk :-(

Guusje wij moeten het in juni ook nog bekijken. Kan zijn dat we dan net in de wachtweken zitten oid. Al kan ik dan natuurlijk nergens beter zijn dan bij jullie ;-)

Kaartje hoe is het met jou vandaag?

En San hoe is het met je ogen?

Sen las dat je nu ook nog last van maagzuur hebt....t wordt je niet makkelijk gemaakt he!

Syl sterkte vandaag!!!!! Ik duim voor goed nieuws.

Ik voel me heel raar. Zit vol plannen en energie en uitdaging, maar ben tegelijk gewoon nog ziek en slap en moe en zeker s avonds in bed ziet alles er toch wel minder luchtig uit. Wat als ik geen ander werk vind? Ben ik wel goed genoeg om voor mezelf te beginnen? Krijg ik dan wel genoeg klussen? Is dat niet te zwaar en teveel gedoe voor mij? Waar is het nou fout gegaan? Wat zullen collega's nu van mijn werk denken? Wat moet ik gaan regelen? Etc etc. Met als resultaat dat ik nu misselijk en slaperig achter mn schermpje zit en helemaal geen puf heb om kansen te zien en voor mezelf op te komen. Dus: nog even terug naar bed en over een uurtje of wat een nieuwe start maken.

Tot later!

Geplaatst

Guusje, sterkte vanmorgen en straks lekker tp. Vind het zo spannend voor jullie.

Ceeke, wat heftig. Ook al was het bekend, toch erg confronterend. Hoop dat je werk je een beetje kan afleiden.

Hier gaat het goed. Elke dag is beter dan de vorige. Krijg wel steeds meer frustraties ook. Wil niet steeds binnen zitten en hangen. Heeft mijn lijf nog wel even nodig helaas. Wil eigenlijk even bij mijn paard kijken en bij nieuwe huis van vriendin etc.... Plan van vandaag is wandeling van 5 a 10 minuten om te kijken hoe dat gaat. Mams gaat mee, dus ik heb toestemming van de rest van de familie ;-) . Hoop dat het weer een beetje meewerkt. Het idee van met een boekje in de zon spreekt me wel weer aan :-) . Mijn man is vandaag weer gaan werken, dus het gewone leven begint hier weer een beetje.

Henne, denk dat niemand hier twijfelt over jouw mogelijkheden met een eigen bedrijfje. Misschien gewoon nog even bezinken. Denk dat de ideeën dan vanzelf komen.

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Ik heb genoten ook al was ik laat. Zal straks voor kaartje hier omschrijven wat de horrorochtend was.

guusje voor jou ga ik duimen. 2 mooie emmies. Straks lekker broeden en goed voor jezelf en je kippetjesin je buik zorgen.

Esther en Testr, bedankt voor jullie kadootjes. Ze staan/hangen in de vitrine kast.

Kaartje, ik ging even naar mijn groentewinkeltje in huizen en dacht rij binnen door naar huis. Kanik nog kadootje halen voor Fiene. Daar werd 2 autot's voor me een kat aangereden. Jong beestje nog. Bestuurder doorgereden. Auto voor me stopte en vroeg aan mij wat ze kon doen. Heb gezegd dierenambulance bellen, want de kat leefde op dat moment nog. Sprong meters hoog en heb hem gekalmeerd en op de grond gelegd. Vervolgens die mevrouw gevraagd aan te bellen bij mensen om te vragen of ze wisten van wie de kat was. Blijkt deze van de slager te zijn die in het zelfde winkelcentrum zit als mijn groenteboertje. Dus je kent elkaar wel. Heb de kat mee genomen naar hun huis. Ik zat onder het bloed en ze wilde hem zelf tillen. Heb gezegd dat ik het wel doe omdat ik toch al onder zat. Het bekkie van de kat zag er echt niet meer uit. Op het moment dat ik hem naar de tuin heb gebracht leefde hij al niet meer. Ik maghet niet zeggen, maar gelukkig. Dit was niet meer te repareren. Zal de details besparen. Achter de boom gelegd zodat de kinderen van haar hem niet zouden zien op dat moment. Ze hadden nog een poes die liep ook buiten. Geadviseerd om die naar binnen te halen omdat ik heb meegemaakt dat de katten met de dode kat gaan lopen sleuren. Die is ws zwanger van de kat die is overleden. Even gehuild en de vrouw geprobeerd te troosten. Dus ja erg traumatisch voor mij. Katten zijn mijn kinderen. Dat zo'n bestuurder dan ook nog door rijd. je moet iets gemerkt hebben.

Meiden, het staat nog steeds duidelijk op mijn netvlies. Kan er nog steeds om janken. En ik kwam zaterdagavond thuis. De jongste kat niet binnen. Ik in paniek. Zat ze bij de buurman op het balkon, maar geen reactie geven als ik roep. Dat houdt mij dus nu erg bezig.

De bbq, alwin gaat zeker mee hoor. Moet nog even kijken hoe het zit met alle NK's van de waterpolo. maar ze kunnen het ook wel zonder ons heb ik het vermoeden.

Gisteren wezen lunchen in kijkduin en daarna even over dekleine boulevard gelopen, was best wel fris maar wel zon. Daarna naar familie in rotterdam en daar ook weer lekker gegeten. Al met al een heel gezellig weekend gehad.

Dikke knuffel van mij. Sorry dat ik een beetje warrig ben en een aantal mensen vergeet.

Geplaatst

Oh Ruby, wat een verhaal. Inderdaad een horrorochtend. Moet meteen weer denken aan die aagereden kat pas hier die van vriendin bleek te zijn. Aanrijdingen zijn zo frustrerend in mijn werk, want vaak overleven ze het niet. Fijn dat jij de kat in ieder geval wel naar huis hebt kunnen brengen.

Geplaatst

Mooi zo Guusje, go go go!

Ceeke, dikke knuf voor jou. Had me niet gerealiseerd dat wij elkaar ook gingen ontmoeten zaterdag. Hoe leuk dat uiteindelijk ook was! Jij houdt nog een warm presentje van mij tegoed. Je kunt het nu juist extra goed gebruiken! Confronterend om te horen allemaal. Dus toch wel nieuwe info gekregen? Ongelooflijk.

Henne, Kaartje, makkie an... stappie voor stappie.

Geplaatst

Ceeke, vraagje voor jou. Die documentaire ging over DES. Alleen over dochters of ook over zonen? Zal heftig zijn geweest.

Hou je taai meis. A. is een Des zoon namelijk. En de artsen laten dit helemaal aan hun voorbij gaan. Doen er gewoon niets mee.

Verder druk op het werk.

iedereen mak aan en een dikke knuffel

Geplaatst

Hee meiden,

Ruby, wat een naar verhaal... Heel vervelend om mee te maken...

Ceeke, ik ga de documentaire eens kijken, weet er erg weinig vanaf. Heel heftig gegeven zeg.... Knuffel voor je!

Henne: spannend om voor jezelf te beginnen: aan je capaciteiten ligt het zeker niet! Het is wel n hele spannende, maar mooie stap!

Guusje: toitoitoi vandaag!

Sandra: hoe voel je je nu?

Voor allemaal: fijne dag!

Geplaatst

Nou haha, dat UWV word je ook niet veel wijzer van he. In ieder geval ga ik dus ziek uit dienst, dan kom ik in de ziektewet. Wajong blijft daarna bestaan. Als ik beter ben wordt het dan of volledig Wajong of Wajong gecombineerd met WW. Het zal financieel allemaal wel op ongeveer hetzelfde neerkomen denk ik, heb in de ziektewet alleen andere rechten en plichten. Maar ik kan voortaan beter Spaatje en Babeth vragen dan het UWV bellen ;-)

Heb ook mn CV op twee sites geupdate, nu even een snel rondje vacatures checken en dan is het genoeg voor vandaag. Voor 1 mei hoef ik officieel toch niks, dus ik ga kijken of de zon al warm genoeg is om buiten te zitten. Vanmiddag even bijpraten met een (ex)collega.

Ruby wat ontzettend naar van die aanrijding, bah.... Onze buurkat is jaren geleden aangereden en daar heb ik toen ook bij gezeten tot ze overleden was en daarna thuis gebracht. Gaat je niet in de kouwe kleren zitten.

Geplaatst

Ceeke, heftig allemaal zeg, het DES-verhaal! knuffel voor jou!

Ruby, voor jou ook een knuffel, ik snap ook niet als iemand doorrijdt en er ligt een aangereden dier naast de weg. of je stopt even om te kijken hoe en wat en desnoods naar de dierenarts of je legt m aan de kant.

Henne, komt wel goed schatje, hihihi. probeer ook nu niet voorbij te gaan aan je lichaam. komt tijd, komt raad.

guusje, succes zometeen, je moet nu ook een volle blaas hebben,toch??? neem aan dat een cryo-tp ook hetzelfde is als een verse tp, met een volle blaas dus?

toi toi toi!!!

babeth, hoe is het met jullie poes?

San, hoe is het met je ogen? helpen de AB-druppels??

hier ligt er eentje heerlijk te spinnen op mijn schoot en kijkt me dan zo lekker aan, zo van, knuffel me nu even, hahahaha.

Geplaatst

Guus, als het goed is heb je ze nu weer bij je, je toppertjes!!! succes de komende dagen, voor afleiding weet je waar je moet zijn, hè?? hihihi.

Geplaatst

hier ligt er eentje heerlijk te spinnen op mijn schoot en kijkt me dan zo lekker aan, zo van, knuffel me nu even, hahahaha.

Neem aan dat het over je kat gaat Tool??

Geplaatst

Guusje lekker broeden nu he? Heel lief voor jezelf zijn en al je dingen hier van je afschrijven hoor!!

Henne veel stof tot nadenken dus. Heftig maar ook mij klink je erg sterk. Je komt er wel met jou verchtlust, kan me wel voorstellen dat het heel veel energie kost.

Hier dus nog erg rode ogen. Vanmorgen heel erg oedemateus en dichtgeplakt. Eerst een douche genomen en geprobeerd werk af te bellen. Door storing kwam ik er niet door en ben toch maar gegaan. Uiteindelijk is het redelijk gegaan. Veel tranen en wat pus dus goede handhygiëne, maar ze waren blij dat ik er toch was. Er zijn heel veel zieken nog steeds en ach ik doe wat ik kan en laat wat niet gaat zeg maar. Iedereen loopt te kwakkelen. Heb het idee dat het ietsje beter gaat dan gister dus hopelijk gaat het in stijgende lijn omhoog. Veel last met lezen achter pc dus zal niet zo veel te vinden zijn de komende dagen, wel ben ik in gedachten bij jullie natuurlijk!!!!

Geplaatst

he Caro, ja, hihihi, onze kater Ji.mmy lag op mijn schoot, hij wilde eten hebben en kan me dan niet met rust laten, hahahah

Geplaatst

Even voor de meiden in de zorg een vraagje: ik heb van de Ha diclofenac voorgeschreven gekregen voor de peesontsteking in m'n pols. Volgens mij zet dat niet echt zoden aan de dijk, of wel? Heb gevraagd om een paardenmiddel want ben die ontsteking na twee weken wel zat, maar geloof niet dat diclofenac dat is, grrr!

Guus, kostbare vracht aan boord?

Geplaatst

Heeeele kostbare vracht aan boord! 2 Top Emmy's. Beide nu type 1 en 9 cellig. Mooier kan niet ;)

Alleen de TP was dit keer erg pijnlijk. Het begon al met die eendenbek. Jeetje, wat NIET fijn dit keer. Het was van binnen ook wat rood zei ze. En toen met de catheter, deze ging gelukkig in 1x er in, maar ook dit was enorm gevoelig, zo erg heb ik het nooit gehad. Heel raar. Het is nu nog erg gevoelig, beetje kramperig. Maar het is al minder. Vanavond maar lekker op de bank.

De 29e mag ik testen.

Ik ga weer op de bank liggen, ben moe van deze dag.

Tot later!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden