Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Guus, lekker rustig aan nu. De duimen draaien.

Hier tussen de middag kort wandelingetje gemaakt en eind van de middag even mijn paard gedag gezegd. Vermoeiend hoor. Ik lijk wel een bejaarde :-) . Nu braaf op de bank bijkomen.

Geplaatst

Hè bah Guus, dat is zo vervelend. Ik kreeg er ook een rotgevoel over de tp door, maar dat is dus echt niet nodig hè! Wel verstandig om goed rust te houden, kruikje tegen je rug of voeten, kussen onde je knieën en je toppertjes streng toespreken.

Kaartje kleine stapjes... Komt echt goed.

Moet snel naar de keuken, ballen branden aan :-()

Geplaatst

getver Ruby, dat was zeker een horrorochtend.. moet er niet aan denken. Ik ben ook zo betrokken hoor, ook al zijn het andermans dieren. Je bent een dierenvriend of je bent het niet hè. Goed gedaan hoor, knuffel

Guusje, kostbare vracht aan boord. Vervelend dat je zoveel last had van de tp. Maar zegt idd niets. Zal voor je duimen.

Vandaag is het 4 jaar geleden dat mijn moeder is overleden. Ben vanmiddag naar het kerkhof geweest en straks gaan we op het strand een wensballon oplaten. Probeer gewoon mn ding te doen. Heb ook wat boodschappen gedaan en eten gekookt maar blijft een beladen dag....

Geplaatst

ben ook nog naar de verloskundige geweest. Gewogen, baarmoeder gevoeld, hartje geluisterd. Alles prima. Ook nog even over werk gehad. Ze adviseerde me om het deze week nog even aan te kijken en te overleggen met een arboarts en dan misschien volgende week met een paar uurtjes weer beginnen. Heb alleen nog steeds niets van werkgever gehoord.. misschien morgen en anders ga ik zelf maar bellen

Geplaatst

Sterkte Sen. Werkgever maar lekker even laten, sowieso eerst Arbo afwachten want die kan adviseren over opbouw van uren e.d. Is wel verstandig om dat via Arbo te doen.

Geplaatst

thx meiden

mn werkgever moet de arbo inschakelen maar dat is tot nu toe nog niet gebeurd en Babeth zei al bij zwangerschapsklachten laten ze dat vaak achterwege. Ik heb zelf geen telefoonnummer of naam van arbo arts.

Geplaatst

Vaag zeg Sen. Anders werk bellen dat je een afspraak bij de Arbo arts wil? Heeft collega van me ook gedaan ivm zwangerschap. Ben bang dat als je persoonlijk met werkgever afstemt ze snel weer te veel van je vragen.

Geplaatst

Zo ben ik even...

druk geweest hier afgelopen weekend :)!!!

Sen sterkte vandaag! Moeilijk!

Guusje wat fijn zeg dat de ontdooing goed is gegaan en dat je ze aan boord hebt! Heel, heel veel sterkte, geluk, succes etc etc gewenst voor de komende 1,5 week!

Fren...diclofenac is wel een flinke ontstekingsremmer en wel het meest logische wat de huisarts in eerste instantie voor zal schrijven hoor. Hoeveel mg heb je, 50 of 100? En slik je er wel een maagbeschermer bij? Diclofenac is erg slecht voor de maag nl.

Hier erg druk weekend achter de rug. Ben heel, heel erg moe. Gisteravond gewoon een potje gejankt van moeheid. Irritant!

Vandaag 8 uur gewerkt waarvan vier uur in de zorg, dit was ook wel echt mijn max. Ik hoop dat ik het ga redden eind van de week om op zes uur uit te komen maar vraag het me af.

Ik duik mijn nest in.

Dikke knuffel voor jullie allemaal hoor! Ik kijk ook echt met een fijn gevoel terug op zaterdag!

Geplaatst

Hangt er denk ik vanaf hoe werkgever het geregeld heeft. Ik heb bv een verzuimverzekering met verzuimbegeleiding. Ik moet iedereen ziek melden binnen een week. Als iemand ziek is door zwangerschap geef ik dat aan. Zij regelen de rest. Misschien dat jouw werkgever niet zo'n pakket heeft? Anders kan ik geen enkele reden bedenken om geen bedrijfsarts in te schakelen.

Geplaatst

hoi dames

Guusje successssss! wat heb jij weer een mooie exemplaren teruggeplaatst gekregen, ellendig dat het zo pijnlijk was, bah! nu weer die ellenlange wachtweken, succes!!!

behalve aan Guusje moest ik vandaag ook aan Syl denken, lieve Syl ik hoop dat jullie vandaag goed nieuws gekregen hebben!!!

Sen, wat een moeilijke dag voor jou, mooi dat je een echo had, ik kan me voorstellen dat je je moeder nu met je zwangerschap extra mist, sterkte!!

wat betreft je werk, inderdaad een idee om contact op te nemen met je werkgever, jij laat je van je goed kant zien en inderdaad verantwoord het eea opbouwen, neem niet op eigen initiatief contact op met de arboarts, grote kans dat je gezek krijgt omdat de werkgever daar weer de rekening van krijgt.

Als het goed is heb je (of krijg je) op korte termijn ook een bevestiging van het UWV waarin vermeld staat voor hoeveel % je ziekgemeld bent.Doe het rustig aan hoor!! uren uitbreiden is vaak makkelijker als minderen.

Sandra hoe gaat het met jou nu met de a.b.?

m

Esther, het kroontje staat erg mooi op de kamer van Imke, staat op het plankje boven de comode, denk aan ons 5-en als ik er naar kijk, dank je wel!!!

Nou de kogel is door de kerk op het werk! er wodt behalve verder gezocht naar een technisch inkoper tevens gezocht naar een administratieve kracht (tijdelijk) superrrr heb meteen maar aangegeven dat ze er rekening mee moeten houden dat ik in september vakantie opneem en onder het eten bedacht ik me dat het mooi zou zijn als we dat zouden kunnen combineren met een cryo-tp.....

Ceeke ik weet niet veel van Des maar jeetje wat een ongelofelijke informatie dat het zo lang gebruikt is! en dat terwijl de risico´s bekend waren, ohh ik kan me voorstellen dat je wer erg verdrietig wordt als je alles zo opgesomd te horen krijgt, het maakt je vast ook erg boos en opstandig......

Eef hoe gaat het met jou? is je dip van gisteren weer wat naar de actergrond? nog 2 nachtjes en het is weer woensdag!!!

Henne wat irritant dat je dé instantie belt die je moet hebben en nog niet eens veel wijzer geworden bent. Je onzekere gevoel is denk ik niet zo vreemd, vooral natuurlijk omdatje lichaam niet echt meewerkt. Toch ben ik er van overtuigd dat je het helemaal op jou manier voor elkaar gaat krijgen, maar je stelt misschien wat erg hoge eisen? je hoeft niet direct alles helemaal voor elkaar te hebben, voorlopig heb je nog inkomsten die niet veranderen en daarmee ook mooi de tijd om alles in de juiste vorm te gaan gieten, heel veel succes!!!

Geplaatst

Kaartje wat goed dat je even bent gaan wandelen en wat fijn dat je moeder er nog steeds is, hoe lang blijft ze nog?Het valt je vast zwaar om nog je "gemak" te houden, je lichaam geeft aan dat het moet maar jij wilt vast vooruit, logisch.Hoe gaat je man om met de bbz? Ik kan me zo voorstellen dat hij ergens goede hoop gekregen heeft op een spontane zwangerschap.Het lijkt me erg verwarrend maar ergens ook weer erg mooi, hoopvol.

wat betreft je verzekering mbt verzuim dat is iets wat veel (grotere) werkgevers niet hebben, uit kostenoogpunt

Bij ons is het een zeer beperkt pakket, ieder telefoontje dat de verzuimbegeleider pleegt, consult bedrijfsarts, actie casemanager etc. wordt in rekening gebracht.

Geplaatst

Babeth, zal inderdaad schelen dat ik maar vier vaste mensen in dienst heb. Dan is zo'n verzekering heel goed te doen. Langdurig zieken zoals nu een assistente kosten me daardoor nauwelijks wat. Pakket is inclusief alles. Ik krijg dus ook netjes bericht als ik weer actie moet ondernemen. Erg handig. Vind het daarom wel frustrerend dat andere werkgevers zo laks zijn.

Stil zitten is inderdaad niet zo mijn ding. Moet nu alleen echt mijn rust pakken. Mijn moeder blijft denk ik nog een paar dagen. Ze gaat pas als ik ver genoeg ben opgeknapt zegt ze. Gezellig dat ik niet alleen ben.

Geplaatst

Nee dan kan ik me dat goed voorstellen Sen. Dergelijke grote organisaties kunnen vaak de kosten van het verzuim van iemand iets beter opvangen dan een bedrijf met bv 10 personen of minder in dienst.

Esther lekker slapen en uitrusten vannacht, pa op jezelf hoor, je moet je ook niet helemaal over de flos werken en thuis instorten, misschien nog een weekje extra op max 4 uur blijven?

Geplaatst

Sen, wilde je ook nog even strekte wensen met deze moeilijke en emotionele dag! Kan mij voorstellen dat je je moeder nu extra mist met je zwangerschap. Dikke knuffel, meis! Wat een mooi gebaar die wensballon!

Geplaatst

Babeth, je vroeg nog naar mijn man. Die heeft het heel zwaar gehad afgelopen week. Hij voelde zich heel schuldig dat hij me niet eerder naar het ziekenhuis had gebracht. Daarna natuurlijk wachten tot ik terug was van de operatie. Duurde alles bij elkaar van meenemen tot terugbrengen naar zaal bijna drie uur. Hij heeft het merendeel van de tijd alleen zitten wachten. Voor ik naar de ok ging heeft hij ook iedereen moeten bellen en daarna natuurlijk weer. We hebben er uiteraard wel hoop door gekregen. We zien wel wat de toekomst brengt.

Geplaatst

Ach... Gaat het nu weer een beetje met hem?

Ik lig in bed, nadat we de wensballon op het strand hadden aangestoken en weer thuiskwamen sloeg opeens de moeheid en misselijkheid weer toe. Ben bekaf

Allemaal bedankt voor jullie lieve woorden en slaap lekker

Geplaatst

Sen, verdrietige dag voor jou, mooi gebaar de wensballon, sterkte!

Guusje, gefeliciteerd!!

Moet het even kort houden, morgen meer. Gaat wel wat beter met dip,maar pleegzorgavondcursus was wel weer confronterend.

Slaap lekker iedereenxxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden