Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

dat is inderdaad nog eens romantisch Kaartje :-)

Rubster, wat een rotnieuws maar je pakt het heel positief op. Sterkte meis

Guusje, nog geen uitsluitsel.. wat vervelend. Ik hoop dat ze gewoon niets kunnen doen omdat je zwanger blijkt

Wat een heerlijk weer was het vandaag hè, daar knapt een mens van op! Ben dus bij de psychologe geweest, gesprek ging goed totdat ze zei "je mist je moeder nu wel helemaal zeker" tja en toen kwamen dus de tranen.... nu bijna weer. Maarja even goed van me afgepraat, dat lucht een mens op. Daarna naar mn nicht gegaan en lekker in de tuin gezeten. Qua misselijkheid ging het redelijk goed vandaag maar na het avondeten weer veel last gekregen van oprispingen wat ik nu dus nog heb. Nu behoorlijk moe dus ga zo lekker op de bank liggen.

Fijne avond allemaal

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Laten komen die tranen, Sen, je doet het hartstikke goed. Niet niks al die klachten en toch het beste er van maken! Goed dat je gegaan bent!

Geplaatst

Weet het nog niet Eef, is de laatste weken natuurlijk nooit helemaal rustig dus tja..... In ieder geval nog niet opvallend meer aan het rommelen.

Sen, fijn dat het gesprek en de tranen je opgelicht hebben. Het is toch ook meer dan logisch dat je nu je moeder nog extra mist....

Ik al om van de slaap dus ga snel naar bed. Truste meiden!

Geplaatst

Sen, fijn dat psych weer geholpen heeft. Lekker huilen als je daar behoefte aan hebt. Juist vanwege die band met je moeder verwachtte ik bij jou een meisje. Ach, misschien de tweede straks ;-)

Henne, hoop zo voor je dat je niet alsnog naweeën krijgt van dat drankje. Dat zou je eetopties drastisch veranderen.

Heb het idee dat ik dit weekend echt gewoon weer ongesteld ga worden. In dat geval loopt het echt gewoon door. Ben benieuwd.

Bedacht me dat ik vorige week misschien achteraf gezien toch een test had moeten doen gewoon om voor mezelf iets tastbaars te hebben. Tja, nu ben ik te laat.

Nu gauw slapen. Al veel te laat, dus ben kapot. Welterusten allemaal!

doen nog

Geplaatst

Jeetje wat een berichten hier weer allemaal.

Syl dikke knuf!!

Eef weer druk weekend voor de boeg, veel gezelligheid.

Henne zou toch een bak zijn zeg, na al die jaren geen intollerantie. Maar ja wat dan???

Ruby nu weer diabetes.... verklaard dan wel weer een hoop klachten als hoofdpijn, moeheid. Je bent enorm afgevallen en dan nog die rotaandoening. Sterkte en hopelijk lukt het om van de meds af te blijven.

Guusje wat een rommelende eierstok zeg. Heb je er 1 doet ie nog raar ook. Hopelijk kunnen ze er het komende jaar niks aan doen........... en ben je lekker zw.

Hier kwakkellen we ook "lekker" verder. Ogen gaan steeds beter, nog wel wat rood en jeuk, maar is te doen zeg maar. Wel samen met Ruben lekker verkouden.... het eerste jaar veel ziek als je net moeder bent hoor je vaak. Nou dat is op ons momenteel van toepassing. Val om 22 uur om van de slaap en kan nu niet meer slapen natuurlijk en straks en morgen vroege dienst. Gaat nog wat worden.

Geplaatst

@ Guusje, even kort ga zo namelijk ontbijten. Hoop voor je dat je zwanger bent en uit ervaring weet ik dat met cyste je nog steeds een heel mooi kindje kan krijgen. Helaas heb je wel pijn aan de eierstok, ook dat had ik maar als de zwangerschap verder gevorderd is (vanaf 20 weken) dan gaat die pijn weer weg. Maar het houdt wel in dat ze je beter in de gaten houden met meer echo's. Dus geef je eskimootje een heel mooi plekje voor de komende 8,5 maand!

Geplaatst

Mogge meiden, hou het ook kort want komt straks wat visite en moet nog cakejes bakken, m'n benen zomerproof maken ;-) en eea in het huishouden doen. Nog niet helemaal zeker over de lactose, weliswaar geen diaree, maar wel misselijker dan de afgelopen dagen. Maar in theorie kan dat natuurlijk helemaal niet meer van dat drankje ruim 24 uur geleden komen. Lastig.

Hoop dat iedereen vandaag kan genieten van het mooie weer. Ivfsh jullie pakken een mooie week mee hier, hoe waren de eerste ontmoetingen? San, sterkte met je ogen en de verkoudheid! Sen, vandaag ook weer volop zon pakken en niet nadenken over werk hè! Kaartje, vandaag je moeder weer uitzwaaien. Benieuwd of je idd alweer ongesteld wordt. Tool al een smiley gesignaleerd?

De oven piept, dus ik ga aan de slag.

Geplaatst

Word neg echt stomverbaasd wakker: het is half 10 en fiene slaapt nog!! Wel jammer dat ik zelf slecht geslapen heb, ben nog steeds moe. Maar duimen dat meisje dit ritme gaat volhouden!

Sen, heel logisch dat je je moeder juist nu extra mist. Ik heb ook gemerkt dat de band met m'n moeder tijdens de zw anders werd, specialer werd. Dus kan het gemis heel goed begrijpen.

Hoorde trouwens gister dat de stiefdochter van m'n vader inderdaad afgelopen maandag voor de 2e x een abortus heeft ondergaan. 21 jaar... Kan er alleen maar erg verdrietig van worden...

Straks even boodschappen doen, vier morgen m'n verjaardag met een borrel. Iemand nog tips voor makkelijke en originele hapjes? Heb geen zin in chips en nootjes namelijk.

Henne, kan die misselijkheid niet ergens anders van komen? Ga hè nu testen of je weer lactose kunt eten?

Geplaatst

Henne, ben inderdaad weer ongesteld geworden vandaag zoals verwacht. Best apart, maar ach, alles werkt dus gewoon.

Fren, heerlijk uitgeslapen. Hopelijk houdt ze dit patroon vol.

Zo nog even met mijn moeder naar mijn oma. Oma is 97 en heeft me sinds ze het zondag gehoord heeft al twee keer gebeld. Heb gisteren gezegd dat ik gauw langs zou komen. Waren we al van plan vandaag, maar ze vindt het altijd leuk als het een verrassing is. Kan ze zien dat het goed met me gaat en mijn moeder nog even zien voor ze vanmiddag naar huis gaat.

Geplaatst

Hee meiden,

Wat een prachtig weer hier in Nederland!!! Zaligheid!

Henne: wat gek dat je je zo blijft voelen... Niets uit de test gekomen, wat is nu de volgende stap? Hoef je trouwens niet meer terug naar je werk?

Sen: hoe voel je je vandaag?

San: hoe is t met de ogen?

Lieve syl: denk aan je meid!

Guusje; voor jou nog steeds toitoitoi!

Ruby: schrok erg van je bericht! Wat de anderen al zeiden: rustig aan jij! Je hebt echt veel op je bordje!

Kaartje, nog goed kunnen slapen? Je hoeft geen foto te hebben om er af en toe bij te pakken, het kan ook iets anders symbolisch zijn. Je zult hoe dan ook nog vaak terugdenken aan deze bbz. Wat is het toch bizar hoe dit is gelopen...

EEF: lekker genieten van je weekend!

Tool: hoe gaat t met je nu je minder sport?

Ceeke: al met je moeder gesproken?

Voor alle meiden dikke knuffel!

Hier alles goed, heerlijk om hier te zijn! Gister bij m'n broer geweest: heel leuk! Kleine neef Tom ging e de hele tijd aaien, soms met grote houten auto, haha. Vandaag Maastricht in!

Kus!

Ivfsh

Geplaatst

Syl, we denken aan je!

Ruby, wat schrikken zo'n uitslag. Mag best even verdrietig om zijn hoor. Maar ik heb er ook vertrouwen in dat je het gaat redden zonder medicatie meid!

Kaartje, wellicht vandaag nog 1 testje van kruidvat 2 voor 5? Ik denk dat er nog een reststreepje is wellicht. Dan is dat je aandenken. Maar goed, je weet wie het zegt. :) Fij dat je lijf het goed opruimt in ieder geval, hoe dubbel ook.

Henne, klinkt gezellig. Fijn weekend!

Fren ook lekker bezig meid, fijn. Heftig verhaal van je nichtje weer. Contact met je vader iets bijgetrokken?

San, aanklooien maar langzaam stijgende lijn lijkt het.

EDR, jij jouw dip van zondag weer te boven?

Tool, weer wat fitter?

Guusje, wat een verhaal met die cyste. Ik duim ook dat ze er voorlopig niets mee kunnen doen!!!

Sen, knuffel voor jou meis. Kan me je verdriet zo inbeelden. Ook al had ik verwacht dat ik meer close zou worden dan dat nu echt gebeurt tijdens de zwangerschap.

Hier goed, best fit en druk. Leuke meid leren kennen via zw. yoga. Helemaal mijn type, woont ook in de stad, even oud (+ook man van in de 40) en komisch genoeg vrijwel exact dezelfde spullen gekocht. Lekker mutsen dus. Ze is iets verder dan ik wel, en was spontaan in 1x zwanger, dat verschilt dan weer wel. Nogal. :)

Kamerrenovatie bijna klaar zo trots op man. Wat neemt hij het serieus! Elke avond tot 23u na het werk en vanochtend alweer om 7u. Nu zo nog weer resterende spullen halen.

Fijne dag lieverds, kus voor iedereen (en speciaal voor degene die ik mogelijk vergeten ben :-)) xxx

Geplaatst

Geen puf om op iedereen te reageren, sorry... Kaatje maakt het ons moeilijk al een paar dagen: spugen huilen en slecht slapen...

Fren, als ik het vergeet alvast gefelicteerd! Lekker recept voor een hapje: wraps met creme fraiche/sour cream en gerookte zalm!

Wrap besmeren met een mengsel van sour cream en dille. Plakjes zalm er op, beetje peper, wat sla ertussen (rucola is lekker) en oprollen. In folie verpakken en een uurtje in de ijskast. Dan in stukjes snijden heb je hele mooie rolletjes! Erg lekker vind ik.

Geplaatst

Thanks Caro! Heb nog vrij veel gerookte zalm in de vriezer, dus dat is een hele goede!

Mik, leuk een nieuw contact dat zo klikt!

Ik ga m'n ring ophalen en boodschappen doen. Vanmiddag boekpresenratie van mb werk in de kroeg. Leuk!

Geplaatst

he girls,

gisteren wilde ik meedoen met de power, maar dat is me helaas nog niet gelukt. Heb wel een kleine 20 minuutjes op de fiets gezeten voordat mijn les begon. Toch wel moe erna, dus ik ben er nog (lang) niet.

doet me ook twijfelen of ik wel op tijd gestopt ben en of ik wel op tijd ervoor klaar ben.

En het gaat ook nog eens helemaal niet goed met mijn fitnessbaas. ze zit er doorheen, ook mede door de thuissituatie en een 1-jarige die niet wil slapen 's nachts en veel ziek is (met spugen enzo). dus zij hebben ook slapeloze nachten en ze heeft veel lessen gedraaid (waaronder ook die van mij) en het is haar nu aan het opbreken. En dat voelt voor mij ook niet goed. maar ik krijg te horen dat ik me hier niet druk over moet maken, lastig toch wel. We gaan hun een bloemetje met een kaartje sturen met sterkte erop.

ivfsh, ja, het weer is lekker hier. geniet ervan!!!

geloof dat ik nu moet stoppen, vriend wil gaan wandelen. en ik luister braaf naar hem,hihihi.

tot later meiden!!

Geplaatst

Mik, bij nader inzien had ik vorige week nog even een vette test moeten scoren. Zelfs met kruidvattest nu denk ik al (bijna) negatief. Hcg is meer dan gehalveerd per twee dagen. Zou vandaag dus al onder 13 zijn ;-) . Ach, het is ook meer even een momentje waarop ik nu terugkijk naar vorige week. Het gaat gewoon zo snel. Dat is ook fijn natuurlijk. Ach, ik moet gewoon niet zo mutsen haha.

Fijn dat het kamertje bijna af is. Foto?

Henne, lekker gebakken? Je al op de choco en zo gestort?

Caro, hoop dat je kleine dametje het jullie gauw minder lastig gaat maken.

Tool, je lijf heeft echt even rust nodig zo te horen. Rot dat je baas het nu ook precies zwaar heeft.

Geplaatst

hi meiden, even een ego berichtje: we hebben sinds een week een nieuwe auto en er heeft nu al iemand tegen onze auto aangezeten terwijl hij geparkeerd stond zonder een briefje achter te laten. Resultaat, heel veel dikke vette krassen over de rechterkant van de in de carosseriekleur meegespoten bumper. Wat zijn mensen toch asociaal!!! ben echt boos en teleurgesteld.

Geplaatst

oh Sen, wat balen. Inderdaad erg aso :-(

Mijn moeder zit inmiddels in het vliegtuig. Heel fijn dat ze er was, maar ook fijn om weer samen te zijn. Sinds die beroerde dinsdag vorige week nog niet gewoon samen geweest. Heb net ook eindelijk die huilbui gehad waar ik op zat te wachten. Dat lucht op zeg.

Geplaatst

Kaartje bij mij precies zo, toen m'n moeder naar huis was....dat verdriet is kennelijk toch iets van je samen. Fijn dat het oplucht en last verdriet en boosheid ook vooral komen als dat nodig is.

Sen idd aso!

Hier leuke dag gehad alleen was/ben ik vreselijk slaperig en heb last van pre menstrueel sjagrijn, niet normaal meer. Komt zo nog een vriend van j en zit hier erg ego te hopen dat zijn vrouw niet mee komt, dan kan ik tenminste me goed fatsoen om negen uur naar bed.

Ivfsh ik hoef idd niet terug naar werk. ga donderdag nog opruimen en m'n spullen ophalen en dan eind april nog een gesprek, dat wil ik zelf graag. Maar verder is het wel prima zo.

Ben het verder beetje kwijt, zo'n slaap...... En dan nog een uur korter ook vanacht :-/

Geplaatst

Oh Sen wat aso zeg. Kan daar ook zo kwaad om worden.

Kaartje fijn dat je huilbui heeft opgelucht. Morgen een dagje samen?? Tof dat je moeder jullie zo gesteund heeft.

Verder hier erg vermoeiende werkdag gehad en Ruben heeft het soms erg moeilijk met zijn verkoudheid. Hopelijk gaat het snel weer beter. Met mijn ogen gaat het lekker. Vanmiddag heerlijk naar huis gewandeld, P en Ruben waren me op komen halen. Het was heerlijk weer zeg. Nu rustig op de bank en helaas uurtje minder slapen vanacht en morgen een vroege. Lekker op tijd naar bed dus.

Geplaatst

San, gelukkig knappen je ogen nu eindelijk op. Hoop dat je gezondheid nu weer een beetje meewerkt.

Henne, hier ook zo lekker moe. Zou fijn zijn als je vroeg naar bed kunt. En anders jammer voor het bezoek en gewoon naar bed als je het niet meer trekt.

Ik ga even lekker met mijn boek in bad zitten. Door het hele gedoe duidelijk wat minder weerstand, dus pijnlijke longen nu en een naar kuchje. Bad lijkt me dus even fijn.

Bedacht me tijdens eten net opeens dat ik door mijn korte cyclus niet goed gerekend had. Was dan wrs vorige week dinsdag bijna 6 weken zwanger. Het lijkt voor ons, en zeker voor mijn man, zo onecht allemaal. En toen dacht ik dus opeens aan dat miniembryo dat wrs al bijna een kloppend hartje moest hebben gehad en de pech had op de verkeerde plek te zitten. Nou, daar kwamen de tranen.

Geplaatst

Oh Kaartje wat een kippevel uitleg. Het doet mij pijn om dit zo te lezen kun je nagaan hoe het voor jou moet zijn. Gooi de tranen er maar uit en schreeuw hier van je af. Meis wat confronterend zulke momentjes zeg. Hou elkaar maar stevig vast.

Heb net ff lekker lang onder de douche gestaan. Ogen worden nu ook steeds minder rood en jeuken ook steeds minder!!! Onze kleine man ligt nu eindelijk te slapen, hij moet zijn papfles nog hebben, maar we wachten toch maar tot hij er zelf wakker van wordt.

Henne ik hoop dat je al lekker in je bedje ligt onder de warme wol.

Geplaatst

ha lieve meiden. Jeetje wat is er weer een hoop geschreven afgelopen dagen. Ik heb nu eindelijk even de tijd om op het forum te komen en alles bij te lezen.

Kaartjes, lekker alles er uitgooien. dat lucht op! Dikke knuffel.

Sen, lekker aso en zo irritant. ben je blij met een neiuwe auto, krijg je dit. Al iets van de arbo gehoord?

Henne, Al op de choco en slagroom gestort? Ik heb ook nog even zitten meedenken voor een naam, maar ben helaa allesbehalve crea op dat gebied.

San, hoe is het met de ogen?

Testr, Alles al opgeruimd in huis? Fijn he die nesteldrang.

Tool, nog heel even en dan mag je weer knallen. Nu nog even de rust houden die je lichaam vraagt en daarna er vol tegen aan. Eerst Guusje zwanger en dan jij. Lijkt mij wel wat.

Guusje, fijn dat de pijn minder is. Ik hoop ook dat er nu voorlopig geen verder onderzoek gaat plaats vinden omdat je zwanger bent. Hoop het zo voor je!

Syl, Hele dikke extra knuffel voor jou!!!

Voor alle andere meiden die ik niet genoemd hebt: sorry. Ben even het overzicht kwijt na al die info van de afgelopen dagen.

Hier lekker genoten van het zonnetje. Verder weinig nieuws te melden. Nog een weekje en dan is het 2 april. Op naar Gent! Ben zo benieuwd naar de uitslagen en vooral wanneer ik weer kan starten.

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Kaartje, hoop dat de huilbui je wat heeft opgelucht. Je kan nou eenmaal niet altijd stoer zijn. Het is niet niks wat je hebt meegemaakt. Maar je doet het super! Moeder's weer terug naar Spanje en nu weer lekker quality time met je mannetje.

San, gelukkig gaat het beter met je ogen. Ruben nog steeds aan het kwakkelen?

Henne, nog lekker op tijd naar bed kunnen gaan?

Wen, 2 april das alweer binnenkort. Je vroeg naar de Arbo: nog niets van gehoord. Zal deze week wel komen. Maar heb nu zoiets van: ik heb m'n initiatief getoond en wacht het verder rustig af.

Pfff meiden, word al de hele week om een uur of 4 'snachts wakker vervolgens duurt het dan zo'n 2 a 3 uur voordat ik weer in slaap val met als gevolg dat ik zeer brak wakker word. Echt irritant. Ga nu ook maar eens opstaan want het is al 11 uur (eigenlijk 10)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden