Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hihi tool je halt mij en Witje door elkaar, maar heeeel veel succes morgen en vergeet niet te ragen of embryo's na 5 dagen in de scope ook nog als cryo door mogen gaan.toi toi toi!!

Fren wat goed dat je de diagnose hebt kunnen stellen! Sjonge die test. Best simpel, maar blijkbaar overduidelijk. Hoop dat de brace zijn werk zal gaan doen

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Waarom heb ik ook al weer een acuafspraak gemaakt om 8.20 uur zodat ik nu mijn bed uit moet en door de file?!?

Gelukkig weer beter geslapen. Word nog wel wakker door hoesten, maar kan weer plat liggen. Nu er echt maar uit.

Vanmiddag komt een vriendin met tweeling van 3,5 jaar. Die meiden drinken tegenwoordig ook thee en zijn gek op alles dat roze is. Heb dus allemaal roze snoepjes en koekjes gehaald. Wordt het een soort roze mini high tea ;-)

Geplaatst

Kaartje dat is niet grappig zo vroeg.....wat het slapen betreft dat kan inderdaad schelen, Imke heeft flink gehoest en toen ik haar matras wat omhoog had liggen ging het beter met slapen. Wat leuk die roze high tea!! En de kinderen daarna stuiterend naar huis haha.Veel plezier!

Tool succes in DD vandaag.

Fren slaapt f nu op haar buikje , omdat je zei dat ze dat fijner vind?

Geplaatst

Lieve meiden,

Wat gebeurt er weer een hoop.

Guusje, verdrietig meis. Waarom mag het nou niet lukken, jullie hebben al genoeg teleurstellingen gehad. Veel sterkte met ohso spannende stap naar de laatste cryo ronde. En bijzonder hoe je close kan zijn met die collega. Pittige tijden ook voor haar.

Henne, jij ook in een roalercoaster, maar wel een met duidelijke stappen. Hopelijk geven die naast onrust ook een beetje hoop. Zowel qua afscheid werk, arbo als qua uitslagen van alle onderzoeken.

Ceeke, Tool, mijn gedachten zijn bij jullie. De emoties spelen hoog op, maar dat is ook niet gek. De spanning neemt nu wel enorm toe!

Ook voor jou Simba, heel benieuwd hoe het gaat lopen voor een brusje. We duimen, dat weet je!

Kaartje, jij bent echt aan het opkrabbelen. Neem je tijd he meis. Jouw lijf en koppie hebben nogal wat te verduren (gehad). Misschien eens dr. Pf mailen of hij ook een advies heeft voor iemand die veel bloed verloren heeft, om aan te sterken en weer immuun op te bouwen? Kan nooit kwaad wellicht.

Babeth, lekker bezig jij. Imke helemaal fit weer? Ik moet zo vaak denken aan wat jullie allemaal hebben (moeten) doorstaan. Maar ben zo trots op hoe je het nu doet!

Fren, heerlijk hoe jij je draai met V en F samen vindt, geniet echt van je berichten op fb. Maar die rotpols/duim moet nu maar eens mee gaan werken, goed dat je zelf bent gaan speuren!

EDR, knuffel voor jou meis. Hoop dat een beetje terug getrokken in je eigen wereld je goed doet. En waar jullie ook voor kiezen, qua adoptie, dat is ok he? Vind het al heel wat waard dat julie het überhaupt overwegen.

Eef, jouw stem inmiddels terug? Je moeheid ook onder de duim, of nog van a-naar-b rennen? Veel geluk en sterkte, met keuzes maken en je balans vinden. En bijzonder, een nieuw contactje erbij! :)

Syl, voor jullie heb ik ook zoveel bewondering. Ongelooflijk wat een mens aan kan. Still standing jij! En ook als dat even of een tijd niet gaat, dan is dat zo enorm logisch. Maar ik vertrouw erop dat jij en jullie een mooie weg gaan vinden. Veel kracht saampjes.

Ruby, veel sterkte met je aankomende dieet. Hou vertrouwen in jezelf en je lijf.

Caro, jij je handen vol denk ik? Hopelijk ook ruimte voor genieten? Je lijf alweer aan het herstellen?

Jij Witje, je ogen weer een beetje okay?

Het is een lang verhaal geworden. Merk dat ik toewerk naar een tijdelijk afscheidje. De spanning neemt ook hier toe, morgen 30 weken. De kleine beweegt zo lekker dat ik me nu echt als moeder beschouw en dat maakt me best labiel. Althans op sommige prikkels. Berichten over Esly, Mommysoonihope, maar ook topic prednisolon "of we niet bang zijn dat we met dit medicijn emmies vast houden die lichaam normaal hoort af te stoten". Allemaal berichten die me niet relaxed maken. Maar ook de emoties hier, zeker nu het voor mij zo tastbaar wordt, vind ik best moeilijk.. met name om het zo herkenbare verdriet mee te voelen. Het maakt me in de war.

Voor mij geen reden om dit als een serieus probleem te zien, om erover te gaan praten ofzo. Want het is heel logisch en herleidbaar. Maar het is wel een reden om wat prikkels uit te gaan zetten. Ik wil me in alle rust, liefde en balans gaan voorbereiden op wat komen gaat. Gelukkig heb ik met de meeste van jullie contact op ander vlak en andere plekken ook, uiteraard hou ik dat graag zo veel mogelijk in stand.

Maar hier lezen en schrijven en waarschijnlijk ook in het uitgerekende topic, lijkt mij voorlopig beter om niet meer te doen.

Iedereen die ik niet persoonlijk heb toegesproken, excuus. Mijn gedachten, en hart, zijn bij jullie allemaal.

Dikke dikke knuf, -M

Geplaatst

Lieve testr, bedankt voor de mooie en lieve woorden voor iedereen......

Ik kan me voorstellen dat een bepaalde afstand je wat rust kan brengen , geen rot verhalen, lastige vragen etc.

maar lieverd, echt ,wat Esly voor de 2de keer is overkomen en mommysoon dat kun je niet vergelijken met jouw zwangerschap hoor en wat betreft de vragen over de prednisolon....ik vind het echt onzin: het immunsysteem stoot het af vanwege de zwangerschap en niet omdat er met het vruchtje iets niet goed is, of Andersom, een zwangerschap van een vruchtje dat niet goed is wordt niet in stand gehouden door de meds toch!pffffin ieder geval ga jij lekker genieten, je helemaal op binky focussen en ik volg je wel via fb.liefs Babeth

Geplaatst

Miki bedankt voor je lieve woorden voor iedereen.

Goed dat je nu voor jullie kiest en je weet ons te vinden.

X

Iedereen sterkte, succes, geluk en een knuffel voor jullie!!!

Geplaatst

hai Miki ik breek even in, want de domme vraag komt van mij...allereerst mijn excuses dat de vraag je van slag heeft gebracht. er is niet over nagedacht of het iemand van slag zou kunnen brengen, stom.De vraag is ontstaan uit het feit dat ik nu pas bij 12 weken een ma heb gehad, en ik was benieuwd of er een relatie zou kunnen zijn tussen mijn inname van hoge dosis vit d gecombineerd met omega 3. Ergens zou ik namelijk na willen denken over toevoeging van prednisolon bij onze (eventuele) laatste poging, maar de vraag hield mij bezig of een evt missed a. dan misschien niet nog later kon optreden.Soms zit je bij het schrijven even volledig op je eigen spoor zonder t van de andere kant te bekijken, namelijk dat deze vraag anderen angst zou kunnen inboezemen. Niet handig van mij!Ik hoop dat je ondanks deze vraag toch nog erg kunt genieten van je laatste weken zwangerschap, je hebt toch perfecte echo's gehad dus laat je alsjeblieft door een domme vraag van je stuk brengen!Liefsnoor

Geplaatst

He Noor, wat onwijs lief dat jij nog even mij goede moed inpraat! Ik begrijp jouw vraag maar al te goed hoor. En kan het zelf ook zeker relativeren.

Maar omdat dit forum mij op meerdere manieren prikkelt op emotioneel vlak en ik me juist lekker ontspannen en vol vertrouwen wil houden, lijkt de optelsom mij wel te zeggen: even afstand dame. En naar die stemmetjes heb ik geleerd te luisteren!

Veel geluk, jij ook Noor. Dat je jouw juiste combi mag vinden, met een mooie bezegeling.

Syl, Babeth, ook lief en bedankt! Ik hou vertrouwen.

xxxx

Geplaatst

Dank je schat, was ik jou vergeten. Jij ook jouw advies ter harte nemen he! Jouw binkie ook een enorm groot wonder. Liefs en succes met opbouwen van je werk. Hoop dat je je ook gauw echt wat beter gaat voelen. xxxx

Lieve Mik, je hebt groot gelijk hoor. Lekker aan jezelf en binkie denken. Dikke knuffel X
Geplaatst

Lieve mik, we snappen het denk ik allemaal, goeie stap om naar dat stemmetje te luisteren, knuffel van eef enne geniet ze! Xxx dankjewel voor je lieve woorden en steun aan iedereen!

Geplaatst

Hi lieve mik, dank voor jd lieve woorden. Geniet van binkie en de bijzondere tijd die er aan komt. Je hebt al 3/4 van je zwangerschap achter de rug! Ik vond met name de laatste weken heel speciaal.

Dikke kus en we spreken elkaar snel, via andere kanalen! En ik kom graag binnenkort dvdn t kamertje van binkie bewonderen!

Geplaatst

Lieve Miki, die wat goed voelt. Ik denk dat we hier allemaal bij tijden bepaalde topics ontwijken en soms ook het hele forum. Als dat beter is voor jou en je Binkie, dan moet je dat gewoon doen. Dikke knuffel, K.

Geplaatst

Mik je moet doen waar je je goed bij voelt en als dat afstand nemen is (hopelijk tijdelijk) dat is dat wat je moet doen. 30 weken al weer, jeetje zeg. Heel veel plezier de laatste weken, geniet ervan en we horen je vast wel weer!!

Hier met ogen goed hoor. Nu weer kiespijn en mijn holtes doen zeer, heerlijk maar groene snot wil zeggen dat het loskomt zeggen ze dus dat is alleen maar goed toch? zorgen dat het allemaal open blijft en op naar het volgende kwaaltje wat we gaan bevechten.

Geplaatst

Zo, de roadtrip voor vandaag zit er weer op. Ha ging wel mee in m'n diagnose, maar heeft me toch doorverwezen naar de orthopeed. Daar kan ik 10 april terecht. Zucht. Nog 10 dagen afzien dus...

Geplaatst

Mik, doen wat dat stemmetje zegt en je hartje ingeeft. Lekker genieten van dat binkie in je buik en de rust pakken als dat nodig.

Bedankt voor je steun en lieve woorden, we spreken elkaar wel via andere kanalen.

Fren, jij nog 10 dagen voor je naar de orthopeed kan. Geduld.

guusje, wil zeggen dat ik aan je denk. het is nu kut, maar ook voor jou gaat de zon schijnen.

Voor iedereen een dikke knuffel.

Geplaatst
Dank je schat, was ik jou vergeten. Jij ook jouw advies ter harte nemen he! Jouw binkie ook een enorm groot wonder. Liefs en succes met opbouwen van je werk. Hoop dat je je ook gauw echt wat beter gaat voelen. xxxx

thx lief X

ow San jij ook al verkouden en last van holtes. Ik ook wéér. Vreselijk last van dik snot wat ik er amper uitgesnoten krijg en wil ook niet teveel en te lang neusspray gebruiken. Moet nu dus de hele tijd door mn mond ademen bleh, krijg je weer een droge mond van.

Fren, nog steeds zo'n last van je pols. Hoop dat je wat verder komt 10 april

ga nu even naar buiten, het is wel raar weer hier.. alsof het ieder moment kan gaan storten maar dat dacht ik ook en toen gebeurde er niets...

vanavond een verjaardag.. ben benieuwd hoe lang ik het volhoud. Maar het is gelukkig op loopafstand dus ik ben zo thuis.

fijne middag meisjes

Geplaatst

Hihi, ik wilde overenthousiast NU een leuke werkplek creëren op zolder en dus naar de Ikea, maar de heides huizes vond dat iets te overhaast. Inmiddels knallende koppijn, menstruatie zet al drie dagen niet echt door, dus opruimwoede is gezakt en ik lig op de bank te mijmeren over m'n tokootje. Ook leuk.

Sen (en San), misschien zo'n neusdouche proberen? Rhino Horn heet dat ding geloof ik, werkt goed en doe je gewoon met zout water.

Kaartje hoe is het vandaag? Herstel zal best nog even duren, wat zei de acu ervan?

Fren 10 april, pfff, dat is gewoon lang als je last hebt!

Guusje hoe is het met jou? Is je menstruatie al doorgekomen?

Ruby, ik vnd je enorm sterk klinken, maar voel je je ook zo?

Ursela net in Ndl. nu het weer koud is, geen mazzel zeg. Ivfsh vlieg jij dit weekend weer terug?

Tool al bongi?

In topic: mijn cyclus is dus aan het rommelen wat me aan het twijfelen brengt over starten eind april. Qua gewicht ed kan er in vier weken nog veel gebeuren. Zallast minute knoop doorhakken worden. Enige lullige is de j graag nog een paar dagen wil gaan vissen en dat zou moeten regelen ivm vergunningen e.d. Dus nu ben ik aan het bedenken of ik mezelf zou kunnen prikken, heb ik natuurlijk eerder ook gedaan. Het zal om hooguit drie dagen gaan, misschien niet eens als ik over de 28 dagen ga. Dilemma...

Geplaatst

Mik, gewoon doen waar jij je goed bij voelt. En als je toch komt buurten hier graag een update :-)

San, vervelend die holtes. Slaap je wel ok?

Sen, jij ook al die holtes. Wat hebben we een goede weerstand allemaal op dit moment ;-) Veel plezier op de verjaardag vanavond.

Fren, nog even wachten helaas. Kun je in de tussentijd niet vast wat doen met een brace of starten bij fysio?

Later meer, bezoek staat voor de deur.

Geplaatst

he girls,

lieve miki!! wat een lieve woorden weer voor iedereen! heel begrijpelijk dat je even afstand gaat nemen om je volledig in alle rust op je binkie te concentreren en op de laatste weken. Lekker genieten nu en als je nog eens komt buurten, update is welkom, hihihi. Maar we houden je via fb in de gaten en ik laat je via fb-bericht ook wel weten hoe en wat het hier bij mij staat, als je dat wilt!

Babeth, hihihi, ik wilde eerst niet je echte naam schrijven en ik was echt in de veronderstelling dat jij witje bent, hahahaha. maar dat is San, hahaha. ach je, gelukkig begrijpen jullie mij ;-).

Vanochtend dus bij dr. S. geweest. was echt alleen maar de startecho en de planning meegekregen. Ik ga dit keer niet aan de superfucked, maar aan de sy--n-a-rell-e. Blijkbaar is dit, net als de pregnyl, tijdelijk niet meer leverbaar in NL, dus ik moest het bij de apotheek om de hoek halen. 155 euries...kdoink...er stond een man nog bij ons in de apotheek en die hoorde dat bedrag ook en vroeg al lachend of we hier een aandeel hadden, hahaha.

Die rekening gaat dus dadelijk in de scanner en dan richting de zorgverzekeraar.

Maar goed, startecho was goed. er lagen blijkbaar 2 follikels klaar, 18 en 11 mm en mijn eisprong was ook al geweest. en mijn bms was 8,3 mm, dus dat is ook netjes.

Op dag 1 beginnen met de syn en dan op dag 3 met de menupur en dan op dag 8 de 1e fm.

bongi komt dus volgende week ergens.

Hij zei onder het meten/kijken ook nog dat hij goede ervaringen/resultaten had nu met de DHEA en dat er veel vrouwen zelfs nog spontaan zwanger waren geworden. Had dat eerder gezegd, dan hadden we deze poging nog uitgesteld hahahaha, nee flauw grapje. Maar goed, alleen in alle drukte vergeten te vragen wat mijn dhea-waarde nu is en over de embryoscope komen we nog op terug. dat is nu niet besproken, maar ik heb op een ander topic al begrepen dat je embryo's uit de ES ook kunt laten invriezen. Dus eigenlijk gaat er nu dan nog op aan hoeveel embryo's we dit keer mogen krijgen uit de bevruchting.

En ik kijk nu al uit naar de 4 weken die ik vrij heb vanaf de punctie/tp tot aan 2 weken na de testdatum. iedereen vraagt zich af wat ik dan thuis ga doen, nou, lekker niets, lekker thuis wat tuttelen, wat licht huishoudelijk werk, wandelen, lezen, genieten van mijn katjes, wat internetten met mijn ipad die ik via mijn werk krijg, whoehoe...

Geplaatst

Tool dat klinkt hoe, het gaat nu ineens erg snel weer!fijn dat ze na de e.s. Ook als cryo door kunnen gaan! Weet jij toevallig of het ook mogelijk is om eendaagse cryo's te laten doorontwikkelen in de e.s.?

Geplaatst

he babeth,

uhm, sorry,maar dat weet ik niet. Zal het eens vragen bij de eerste fm of als we richting de punctie gaan.

Geplaatst

Sen en San, vervelende holtes ook!! Heel veel beterschap!!!

Fren, balen dat je pas 10 april terecht kunt...nu is het dus behelpen met F en haar verzorging?

Las trouwens dat F het wel fijn vondt dat je haar niet bent komen wakker maken vannacht voor een flesje, heel lief van jou, hihihi

Kaartje, hoe was de acu en de roze high tea???

Henne, ik herken het helemaal hoor, met meteen iets willen inrichten/oprichten, hihihi. Is J al overstag gegaan, of heeft dat nog even tijd nodig???

Ruby, hoe gaat ie meid? Las op fb (geloof ik) dat je 3 kledingmaten kwijt bent!! goed hoor!!! gaat je lukken!

Geplaatst

Tool, we zijn de ergste schrik te boven en doe mijn best. Mijn schoonmoeder kwam met een spijkerrokje maat 44. Ik zei die pas ik niet. Ik moest hem passen van mijn schoonmoeder. En jahoor we zijn van 48/50 naar maatje 44. Dat voelt goed hoor.

Ga straks eten bij vrienden. En morgenochtend naar Heesch. Zit een hobbywinkel en die heeft megauitverkoop en dingen die ik graag wil hebben. Dus.... Kost weer centjes. En een uur rijden.

Fijne avond en dikke knuffel allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden