Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caro heel herkenbaar dat de ochtendslaap weer zo lang en diep is. Maar 's middags actief en dan 's nachts weer goed slapen is natuurlijk wel fijn, komen jullie ook aan je rust toe. Misschien had Kaat gister gewoon een baaldag, zou ook nog kunnen. Hebben wij toch ook wel eens?? Zal altijd moeilijk blijven waarom ze soms zo onuitstaanbaar zijn, maar tegelijk ook zo lief..

Oh ja de echos van Tool en Es zijn na elkaar. Grappig, wie volgt de 24 e?????

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tool, heb geen verstand van hcg, maar het lijkt heel normaal en goed te zijn rond deze dagen, tijd als je naar voorbeeldlistjes kijkt, en het is helemaal niet gek om met enkele dagen een tweede meting te doen, stijgijg in de gaten te houden, zeker met argument tp 2 toppers :-)

Geplaatst

pfff, wat een onzekerheid zeg en de zenuwen gieren door mijn lijf.

net ook al aangemeld voor MvM. volgende week wordt er contact met me opgenomen voor een afspraak.

Heb ook al advies van dr. pf teruggekregen.

Compared to the previous rsults, regulatory T-cells expanding as prognostic good sign for a good tolerance induction.

Advise: Continuing with the actual medication, control of the normal blood count in 10 days

ik ga dadelijk maar even de relaxmuziek weer opzetten.

waarschijnlijk heb ik gisteren gewoon teveel gestaan en gelopen dat ik nu mijn rug zo voel. ga vrijdag nog eens testen. en dadelijk ook de verwijzing op halen bij de ha, die ik dus blijkbaar nodig heb om bij mijn eigen gyn weer in behandeling te komen. nieuwe regel van de zorgverzekeraar.

ga me douchen en relaxen!!!

Geplaatst

Tool wat een spanning spat er van het scherm af bij jou. Ik weet niet goed wat ik tegen je moet zeggen maar ik hoop echt dat je deze dag een klein beetje relax door kunt brengen.

Miki gisteren over jouw berichtje heen gelezen. Wat spannend allemaal! Heel, heel veel succes met de laatste loodjes en voor straks natuurlijk sterkte en geniet ervan! Nog even en je hebt je kleine uk bij je...hoe bijzonder is dat?!

Eef jij ging vandaag toch weg?

Geplaatst

Tool dat ziet er dus positief uit. Ik weet niet meer wat mijn hcg waarde precies was die eerste keer, wel dat ik er heel erg onzeker over was. Vergeleken met andere meiden toen vond ik het heel laag en ik maakte me direct zorgen. Maar het zijn allemaal gemiddelden he en het gaat vooral om de stijging. Dus zeker geen slecht idee om het over twee dagen nog eens te laten testen. En anders gewoon met je wekelijkse check mee? Volgens mij heeft Miki dat zeker vier weken volgehouden haha.

San succes bij de echo straks! Samen een tp lijkt me een prima plan, gezellig samen zwanger :-) En wat een gedoe weer op je werk zeg, over in mijn ogen idd een heel normale vraag.

Net bloed geprikt voor de prednisolon. Daarna bij de apotheek een doos met spuiten ingeleverd. Had geen containertje meer, dus had het netjes in een doosje gedaan. Mocht niet, moest daar in container. Nou vond ik dat prima, maar die assistente stond ernaar te kijken alsof ik haar ter plekke wilde vergiftigen ofzo. Gelijk heel nonchalant gevraagd of zij ook infuusmateriaal hebben. Toen werd het helemaal verdacht LOL. Maar zonder recept hebben ze dat dus zeker niet. Begin daardoor steeds meer te twijfelen over de intralipid. Kan de thuiszorg wel bellen of ze een infuus aan komen brengen, maar als ik geen materiaal heb schiet dat ook niet op, zucht....

Misselijkheid zakt gelukkig en hier schijnt een zonnetje. Denk dat ik heel verstandig een eindje om ga.

Geplaatst

Tool, als het je rust geeft gewoon je hcg weer laten testen. Ik heb ook geen bloedtest gehad bij fiene, wel de eerste poging. Vind voor beide scenario's wat te zeggen.

Caro, fiene slaapt ook direct na de ochtendfles vaak tot 12 uur of zelfs 1 uur. Daarna niet meer, dus ik vind het wel prettig dat ze die uurtjes pakt!

San, heel veel succes straks! Hoe laa moet je?

Henne, wat een bak gister... Wanneer moet je terug voor fm2?

Geplaatst

Wij gaan zo rijden es :-) henne, ik denk.. dat of ik es je aan infuusmateriaal kunnen helpen, verder moet het t t team van thuiszorg een goed overzicht hebben wat je nodig hebt als je het toch op recept van ha nodig mocht hebben. Weet je trouwens zeker dat je niet allergisch bent voor 1 van de bestanddelen?

Geplaatst

Eef dat van die allergie vraag ik me ook af. Denk dat ik daarom nog steeds twijfel om het 'zomaar' te doen. Het trekt me aan omdat het ontstekingsreacties zou verminderen, dus ook een allergische reactie na de tp. Maar tegelijk durf ik het niet met mn allergieen. En dan nu al dat logistieke gedoe.... heb een aanbod van iemand uit een ander topic en vraag het misschien zondag nog even in het ziekenhuis. Maar denk er steeds meer over om het voor nu te laten zitten.

Hele fijne vakantie jullie!!!!!!

Geplaatst

Henne, wat een bak gister... Wanneer moet je terug voor fm2?

Zondag weer. Dat is dag 8, meestal punctie ergens rond dag 10 tot 12. Zat vanochtend al uit te rekenen hoe lang ik nog moet prikken erg he,...heb er net 1,5 dag menopur opzitten. Ik ga zelf nu even uit van woensdag punctie, vrijdag tp. Maar kan zelfs wel dinsdag-donderdag worden als het idd snel gaat.

Geplaatst

Hei!

Rubster, wat erg dat jullie afscheid hebben moeten nemen van jullie lieve kat. Sterkte!

Tool, Ik zou zeker overmorgen weer hcg laten checken. Zeker als je denkt aan de miskraam vorige keer en het hele traject dat jullie hebben doorlopen om zo ver te komen is het logisch dat je ekstra spanning hebt en vaker laat meten.

testr, oh, nog even en je hebt jullie kleine man in je armen. Spannend deze laatste dagen/weken. Wanneer krijg je de bloedproef?

Sen, lastige situatie met je werk. Niet makkelijk om zelf alles op te lossen, kan je misschien iemand vragen om mee te gaan bij een eventueel gesprek? Het is altijd makkelijker om voor iemand anders streng te zijn dan voor jezelf. Of is het genoeg om te denken aan het wonder dat je meedraagt en kan je dan wel tegen je leiding opboksen? Succes.

Sandra, vervelend, zo'n simpele vraag die opeens hoog opgenomen wordt. Ligt niet aan jou of je vraag, ligt aan de gevoeligheid van je collega's voor het onderwerp, blijkbaar heb je een gevoelige snaar geraakt van iets wat al langer dwars zit. Dat laatste hoeft dan helemaal niets met jouw onderwerp te maken te hebben.

Syl, maf, terwijl je hele bedrijf in duigen ligt door werken. Ik hoop dat er snel duidelijkheid is. En dat de bank een beetje lief blijft. Heel veel sterkte!

Wen, wat heb je gedaan met je dilemma wat veroorzaakt werd door de prednisol?

Henne, nu zit je een beetje in dezelfde situatie als wen een week geleden. Toen schreef je erg wijze woorden over hoe lastig de spagaat is tussen een zo'n optimale poging willen creeren en je gevoel/verstand.

Oh, storm wordt wakker.

Es, moest een beetje grinnikken om je onderschrift, daarin staat dat je stil er van bent. Haha, hoeveel berichtjes had je de dagen van de testen geplaatst?

Oh, nog wakkerder....

Geplaatst

Ursela moet er zelf ook om grinniken nu je het zo zegt!

Henne ik kan je idd wel helpen aan materiaal...

Geplaatst

Eef een hele fijne tijd samen met je lief!! Leuk koppie met het nieuwe kapsel!!

Henne dillema's. Het blijft kiezen, bah. Je hebt voor de intralapid toch ook een recept nodig? Dan krijg je ook je spullen op recept erbij volgens mij.

Fren ik mag om 10 over half 12 dus moet er straks vandoor, begin steeds zenuwachtiger te worden... Daarna functioneringsgesprek, ben benieuwd of het item aangehaald gaat worden. Ik ga er echt niet zelf over beginnen, hun hebben er problemen mee gehad hihi. Ik heb me er bij neergelegt dat het niet gebeurd dus dan is dat maar zo. Niet te moeilijk over doen en verder naar het volgende probleem hihi.

Ik heb besloten om het toch tegen teamleidster te zeggen over de laatste cryo, ik wilde het niet doen in eerste instantie om zo ook eens een verrassing te hebben, maar ja dat kan nu eenmaal niet in onze situatie helaas. Ach geen geheimen hebben is ook wel makkelijker en ontspannender.

Geplaatst

San ik neem intralipid over van Tool. En die had er ook geen verdere materialen bij. Bovendien werd mijn Duitse recept voor de prednisolon ook niet geaccepteerd door de apotheek, dus geen zin om dat weer allemaal aan te halen.

Es, misschien mail ik je nog even hierover. Moet het even goed overdenken. Misschien Pf mailen wat de echte meerwaarde is voor mij persoonlijk. Of dat het meer iets is van 'baat het niet dan schaadt het niet'

Was iets te snel met verzenden :-)

Sandra heeeeel veel succes zo met de fm en daarna het functioneringsgesprek!

Geplaatst

Helaas reageert Roestvlek nooit... ik heb haar ook al een paar keer zien meelezen en 'aangesproken' maar ja...

Blijft toch het grootste wonder Es, als je jouw onderschrift leest en dan ineens die laatste zin :-)

Geplaatst

Dat ben ik helemaal met je eens Caro..

Zie nu toevallig ook Sab lezen. Ook voor jou een knuffel!!

San, ik hoop dat je een mooie fm hebt!!

Wat zijn er opeens weer een hoop in de race zeg.

Sen.. Laat je niet op de kast jagen, maar dit is gen manier om om te gaan met iemand die op arbeid therapeutische basis werkt.

Ester en Tool.. jullie schieten vaak even door mijn gedachte.... en dan maak ik van binnen weer een klein sprongetje van blijdschap!

Verder voor iedereen een dikke knuffel...

Geplaatst

Esther ik denk zo'n beetje maandag. Maar kun jij dan aan spullen komen zonder dat het eigenlijk diefstal is? Want dat wil ik niet hoor! En ki betaal er ook graag voor! Zonder de juiste spullen begin ik sowieso niks :-) Tool het pakket is wel binnen! En ik ga er bij J op aandringen dat hij vanavond vriend van hem belt die arts is. Misschien kan die helpen.

Geplaatst

Breek in*

Ik beken ;-) Ik lees bijna elke dag mee, maar reageer (bijna) nooit...

Heb t al eens eerder gezegd, kan jullie niet bijbenen!! :-)

Natuurlijk heb ik Es en tool wel gefeliciteerd!

Bij deze wil ik ook de meiden die weer in de race zitten succes wensen!! Hopelijk zet de groene golf door!

Sul natuurlijk ook veel sterkte met de rotsituatie waarin jullie nu zitten..

Liefs naomi

Geplaatst

he dames,

ben alweer wat rustiger, heb vanochtend nog niet hcg laten testen, maar doe dat maandag. de assistente had het advies van de arts gekregen.

En als ik het echt niet meer hou, dan mag ik komen.

volgende week woensdag ga ik dan ook voor de normale bloedcheck. dus ik ga dan ook gewoon mijn hcg laten aankruisen, hahahaha. twee keer in die week.

Zojuist een gezellige lunch met mijn oudcollegaatje gehad. zij gaat zondag testen, voelde zich een beetje anders. maar vond het zelf een beetje vroeg om weer zwanger te zijn, 5 maanden geleden dochtertje gekregen. niet dat ze het erg vinden, maar alleen zo snel op elkaar...dus mss dan toch eens samen zwanger, hihihi. vorige keer was het ons niet gelukt. wie weet nu wel. Heb het haar verteld, kon het niet voor me houden. Ook van haar een boek meegekregen, zwangerschap van week tot week.

San, hoe is het gegaan met de echo??? en het f-gesprek?

Henne, fijn dat het pakketje binnen is!!! in DD moet het infuus sowieso door een arts worden aangesloten (niet de naald ofzo), maar de zak aan het infuus, dat moest een arts doen. Hoop dat de vriend van J jullie kan en wil helpen!!! zo mooi zijn als je een en ander nog via Es geregeld zou kunnen krijgen!

verder ben ik het helaas even kwijt.

sorry!!! volgens mij begin ik wel nu iets meer misselijker/wee-iger te voelen. en mijn boobies beginnen gevoeliger te worden. goed teken gaan we vanuit.

Geplaatst

Tool, die misselijkheid kwam bij mij geleidelijk aan en begon met smaak/geurverandering en weeïg gevoel en de rest weet je. Hoop dat dat je bespaard blijft in ieder geval. Ik heb verder geen verstand van hcg-waarden, is bij mij niet nagekeken. Maar als de dames hier zeggen dat het netjes is dan zal dat vast wel zo zijn. Probeer je niet te druk te maken hè (hoor wie het zegt hihihi)

Ruby meis, hoe gaat het met je? erg verdrietig om Nala natuurlijk. Las dat jullie een mooie urn voor haar hebben uitgezocht. Knuffel voor jou

gisteren en vanacht erg bezig geweest in mn hoofd met het werk en de gang van zaken. Heb besloten om niet nogmaals in gesprek te gaan met mn manager want met haar kom ik op dit moment niet verder. Ik heb de arbodienst gebeld en gevraagd wie onze nieuwe bedrijfsarts is en gezegd dat ik nog op een uitnodiging zit te wachten omdat je altijd na 6 weken weer geëvalueerd moet worden (dat zou komende week zijn). Ik kon pas de 21e terecht maar heb de situatie in het kort uitgelegd en nu kan ik a.s. maandag al terecht. Ben benieuwd wat de arboarts van deze situatie vindt en wat hij eraan gaat doen. Zij werken namelijk ook maar in opdracht van mijn werkgever en brengen alleen maar advies uit. Verder heb ik vandaag na 4 uurtjes mn pc afgesloten en ben naar huis gegaan, ondanks het feit dat ik heel erg geneigd was om "even" nog wat dingen van de mega-grote stapel te doen. Maar heb het niet gedaan.

Zo dadelijk ga ik uit eten met de groep van italiaanse les.. bij de italiaan natuurlijk :-)

Geplaatst

GOED ZO Sen!!!!!!!

Hou je aan je 4 uur......want je werkgever moet zich aan die tijden houden, maar jij ook ;-)

Geplaatst
Esther ik denk zo'n beetje maandag. Maar kun jij dan aan spullen komen zonder dat het eigenlijk diefstal is? Want dat wil ik niet hoor! En ki betaal er ook graag voor! Zonder de juiste spullen begin ik sowieso niks :-) Tool het pakket is wel binnen! En ik ga er bij J op aandringen dat hij vanavond vriend van hem belt die arts is. Misschien kan die helpen.

Nou tja...ik zou het dan wel zonder vragen meenemen ja :)

Ik denk niet dat ik het meekrijg als ik erom vraag maar zal ik het morgen gewoon gaan vragen?

Geplaatst

Zo eindelijk thuis, mijn late dienst is een beetje uitgelopen. Half uur later naar huis.

Fm meting was goed. Morgen spuiten en dan volgende week woensdag tp. Heb nog geen bevestiging van Gent gehad dus dat verwacht ik morgen. Ik zal zeer waarschijnlijk alleen naar te tp moeten, P kan geen vrij krijgen deze keer. Nou ja wie weet gebeurt er een wonder, ik ga aan Gent vragen of het misschien mogelijk is om de 17 de tp te doen, is wel hemelvaart, maar kan het in ieder geval vragen nietwaar??

F gesprek is goed gegaan hoor. Ik had met mijn vraag dus heel wat los gemaakt in het team en de discussie was daar door flink op gang gekomen. Ik werd geprezen door leidinggevende, omdat ik dat voor elkaar heb gekregen en ik moest vooral doorgaan met zulke acties. Leuke pluim om te krijgen!!

Tool je cd'tje is binnen hoor!! Ik ga er morgen eens even lekker voor zitten X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden