Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ceeke en Sen, voor jullie een dikke knuffel!!!

Hier ook altijd degene die met het fototoestel loopt. Dus idd weinig foto's van ons drietjes.

Ik heb helaas tijdens mn zwangerschap een nieuwe garderobe moeten aanschaffen. Na 33 kilo te zijn aangekomen tijdens de zwangerschap paste geen van mijn eigen t-shirts meer. (of je moet van ultra korte truitjes houden die net onder de boobs vallen..ha,ha). Ook mn eigen broeken bleven hangen onder mn knieeen. Van maatje S naar maatje XL gegaan (en nooit meer terug beland op S). Hierdoor een paar basis dingen gekocht en de wasmachine wat vaker laten draaien.

Fren, even een vraagje: wij hebben deze week een bbq en ik heb toegezegt om de salade te gaan maken. heb jij nog het recept van die heerlijke pastasalade?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha, dat mag hoor, ik zet m hier even onder:

Pasta

Rucola

Serranoham

Pijnboompitten

Groene of zwarte olijven

Dressing van 2 delen olijfolie en 1 deel balsamicoazijn en 1 of 2 teentjes knoflook

Blik artisjokharten

Zongedroogde tomaatjes (halfgedroogd is het lekkerste)

That 's it. Pasta koken, pijnboompitten even roosteren, rucola als laatste toevoegen.

Eet smakelijk!

Geplaatst

Henne, jouw lunch zag er erg lekker uit op FB. Hoe is het nu met je, meis? Die verschrikkelijke onzekerheden. Bah. Knuffel.

Ruby, beterschap! Wat stoer, trouwens dat A mee doet aan de vierdaagse!

San, wat fijn dat je werkgever zo meedenkt mbt de diensten. Voor jou even een hele dikke extra knuffel vanwege je moeder.

Wegrijden uit je moeders straat en dan de onzekerheid wat de komende weken gaat brengen. Niet weten hoe vaak (en of) je elkaar nog gaat zien. Wat een emotionele achtbaan.

Wilde je nog even nogmaals complimenteren met je mooie mannetje! Wat een charmeur met die grote grijns van hem!!.

Ik vertelde overigens later nog aan G over de hij / zij van prof de S. Het verbaasde hem inderdaad ook eigenlijk helemaal niets, terwijl hij dit eigenlijk nooit als vermoeden had gehad. Grappig.

Tool, wat fijn dat je met kleine dingetjes merkt dat je toch weer een stapje voor uit aan het gaan bent. Die energie gaat ook vanzelf wel weer komen, maar blijf jezelf wel in acht nemen, hoor. Het is nog steeds Tool-time en de rest is even onbelangrijk!

Geplaatst

Meiden, heb de huisartsenpost gebeld hier. Zat een muts aan de telefoon. waarom ik niet naar mijn eigem huisarts ben gegaan. als iemand al niet luistert ga ik al helemaal uit mijn dak. morgenochtend even bij de receptie nummer vragen. leefnop ibuprofen en slikken doet zeer. niet verkouden. meiden dikke knuffel voor allemaal.

Geplaatst

Ruby, klinkt als een keelontsteking. Sterkte!

(wat een muts trouwens. Lekker proberen af te schepen bij zo'n hap)

Sterkte daar!

Geplaatst

Kalimera!

Ruby, sterkte en beterschap? Wat een muts zeg...

Verder niet veel te melden. Ben nog moe, maar ga zo werken. Leuk vooruitzichtje: zaterdag gaan we voor ringen kijken en voor een pak voor A.

Geplaatst

Oh Ruby idd wat een MUTS zeg!!! Hopelijk kan je vandaag wat hulp krijgen en gaat het snel weer beter! Knuffel meis.

Tool Leuk zeg zaterdag ringen uitzoeken. Tipje: Als je echt trouwringen gaat kijken moet je je bankrekening meehebben, die zijn heel duur. Wij hebben gewoon naar ringen gekeken. Scheelt een hele hoop geld en zijn net zo mooi.

Rustig aan verder doen hoor, het is nog steeds Tool time!!

Wen het is bijna donderdag!! Spannend zeg, duimen draaien hier overuren!! Grappig he van de Prof.

Henne hopelijk een betere dag dan gister, Sen jij ook!!

Hier weer zo zo. Gister naar mijn ouders gebeld. CT scan gehad en masker aangemeten voor de bestraling die volgens de planning pas over 2 weken gaat beginnen??? Ze krijgt toch een sonde (maagsonde) maar wanneer??? En ze krijgen een gesprek met de oncoloog over toch een nieuw soort van chemo uitproberen??? Zo raar allemaal vind ik, gevoelsmatig is ze dus een proefkonijn, waar ze natuurlijk zelf het eindoordeel in hebben maar allemaal zo vaag. Ze valt snel af, maar sonde is nu al 3 weken discussiepunt, ze willen zo snel mogelijk gaan beginnen met bestralen want de tumor heeft geen vakantie, maar start pas over 14 dagen en ondanks geen conditie en reserves toch een chemo. Ik weet het allemaal niet meer hoor. Ik heb het idee dat het straks allemaal niet meer nodig is. Ze zwakt dagelijks alleen maar af, waarom dan geen actie??? Ze wachten nu op bericht van de Regie-verpleegkundige over hoe en wat nu verder. Ben er helemaal van in de war, maar afwachten, verder kunnen we toch niks.

Geplaatst

Ach san, wat moeilijk om hier geen controle over te hebben. Je snapt ook niet waarom ze pas over twee weken kunnen starten,terwijl je moeder nu het nodig heeft. Je voelt je zo machteloos en dat os verschrikkelijk.

weet niet meer te zeggen dan sterkte en dat we aan je denken!

We willen idd niet zo'n dure ringen. A. Zal m waarschijnlijk toch niet dragen, hooguit aan een ketting, omdat ie met z'n werk zit. Dus we gaan voor mooie betaalbare ringen. Zag op de website bij een juwelier in ons dorp dat ie trouwringen heeft vanaf 69 euro per paar incl. Graveren.

we gaan eens kijken. Maar bedankt voor de tip!

Geplaatst

Zit nu bij de huisarts. kan al haast niet praten en slikken.

Luchtbed kan niet tegen een warme kruik. dus nieuwe halen.

Eten doe ik bijna niet.

Tool onze ringen komen bij treasure voorheen twinkle vandaan. net wat san zegt zijn echte trouwringen erg duur. de ring van a zonder briljantjes was duurder dan de mijne met steentjes. leuk hoor voorbereiding trouwen.

San, erg dat je mams nog zolang moet wachten. en ja men wil altijd nieuwe dingen uitprobren. dikke knuffel voor jou.

Voor iedereen.

Geplaatst

Ruby hoop datje vandaag snel hulp/advies krijgt. Toch raar, ze weten dat er nu duizenden mensen van buiten de stad zijn, moet zo'n dokterspost toch op ingesteld zijn...? Denk je dan...

Tool leuk, ringen en pak uitzoeken. Gezellig samen. En tip: A rijdt veel auto toch (of haal ik nu mensen door de war)? J vond het heel erg vervelend dat hij met schakelen zijn ring telkens voelde en het kraste ook op de pook (lekker belangrijk, ja wel als je een dikke bmw rijdt). In ieder geval is hij zijn ring dus van de rechterhand naar de linkerhand gaan dragen en nu zit de ring eigenlijk een beetje los. Weet niet of jullie links of rechts gaan dragen, maar evt dus iets om over na te denken/rekening mee te houden.

San wat ontzettend vervelend dat alles zo onduidelijk en onlogisch overkomt. Zo frustrerend ook omdat jij er toch wel op een beetje andere manier ook naar kijkt, je weet meer dan een gemiddeld patiënt. Is het een optie dat jij er een keer bij bent als ze met de regieverpleegkundige praten?

Dank allemaal trouwens voor de kleding ervaringen. Ik wacht gewoon nog even af wat mn buik gaat doen.

En verder....tja....errug slecht geslapen. Vannacht was ik ervan overtuigd dat ik vandaag een echo ging vragen, maar nu twijfel ik alweer. Ben nu wel weer wat misselijk, voelde vanochtend m'n borsten behoorlijk, maar de schrik van gisteren zit er wel nog flink in merk ik. Volgens J moet ik gewoon het ziekenhuis bellen ter geruststelling, maar dat vind ik ook weer zo'n onzin. Zonder echo heb je toch geen échte geruststelling en die echo twijfel ik zelf over of ik dat nu wel wil. Nou ja, lekker aan het hannesen dus :-)

Geplaatst

Hi meiden,

Hier weer een beetje opgekrabbeld na een totale off-day gister.... Tjee, ik leek wel lek;-) Een keer goed uithuilen om vandaag weer iets beter op te staan. Dank voor jullie lieve knuffels, deze hebben zeker geholpen! Om even pas op de plaats te maken heb ik morgen vrij geregeld en volgende week werk ik alleen maandag en dinsdag. Even wat tijd voor mezelf en samen!

@Ruby, dat klinkt niet goed meis... Lijkt idd op een fikse keelontsteking! Laat je niet afschepen door doc en zorg dat je medicatie meekrijgt. Beterschap en een dikke knuffel!

@San, ohhhh wat is afstand om momenten als deze toch ontzettend moeilijk en lastig. Wellicht kan je met je moeder afspreken dat jij een keer contact opneemt met de regie-verpleegkundige? Dan weet je misschien beter waarom keuzes gemaakt worden? In dat geval moet je moeder wel even aangeven dat zij daarmee akkoord gaat in verband met haar privacy! En anders een keer mee? Och lieverd, wat gaan jullie door een verdrietige periode. Herkenbaar en ik weet hoe machteloos jij/jullie je moeten voelen. Sterkte in elk geval!

@Sen, genieten van je verdiende verlof??!

@Henne, onzekerheid... doen waar jij je goed bij voelt. Is dat een echo dan bellen, zo niet dan gewoon lekker niet! Nog een paar weekjes en dan ben je deze eerste periode voorbij. Nog ff volhouden, meis!

@Tool, ringen en pak uitzoeken!! Leuk leuk leuk... lekker samen op pad en vooral weer een stapje richting jullie bruiloft. Geniet ervan! En ondertussen... rustig aan en lief zijn voor je zelf.

@Ivfsh, dank voor je lieve woorden. Wat betreft draagmoederschap speelt het financiële gedeelte helaas wel een rol. Simpelweg omdat de verzekering niets vergoedt, de IVF in het buitenland moet plaats vinden (Cyprus of Riga), de advocaatkosten voor beiden koppels betaald moeten worden, vergoeding voor draagmoeder zelf, verzekering voor draagmoeder etc etc. Onze rekensom is dat we in het totaal een bedrag van zo'n € 20.000 verder zijn. Uiteraard begin je daar niet meteen mee maar wel met reis/verblijf/IVF in de wetenschap dat gezien mijn leeftijd (40,5) de kans op slagen van een IVF zo'n 10-15% is. Daar hikken we wel een beetje tegen aan. Nog belangrijker is echter dat ik tijdens de zwangerschap vorig jaar het gevoel had "dit wil ik noooooooit" uit handen geven! Nu is dat wat weg geëbd want niet meer zwanger sindsdien maar niettemin maakt dat wel deel uit de overwegingen. Pffff lastig dus!

@all, een fijne dag vandaag. Ik hoop dat ie bij jullie minder grijs en nat is dan hier. Vandaag maar weer eens mijn laarzen aangedaan na een dag in de kou zitten op kantoor!

Liefs,

Geplaatst

Meiden.virale keelontsteking. helpt gern ab tegen. heb geen koorts, maar voel me wel brlabberd. net ibuprofen ingenomen en ga noh maat evrn slapen. ben niet gezellig. moet veel water drinken.

Als a belt kan ik hem ophalen gaat hij zwemmen met onze logee.

dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

Maar Ruby je slaapt toch niet meer in een tent hoop ik? Sterkte!

Moet eigenlijk gaan schoonmaken voor mijn Noorse logee vrijdag maar heb geen zin...

Net is de fysio nog geweest om Brams hoofdje op te meten, ze vond het er goed uitzien, belt straks de uitslag nog door (vergelijking met eerste keer). Nog wat oefeningetjes gedaan maar ik heb het een beetje kort gehouden, weet het nu wel en bovendien was ze snipverkouden, ging haar neus snuiten en daarna aan Bram zitten, zat me niet zo lekker. Wilde eigenlijk vragen of ze haar handen niet even moest wassen maar vond dat ook weer zo stom aan een oudere vrouw... Nou ja, maar hopen dat ze 'm niet heeft aangestoken.

Geplaatst

Hè gatsie Ruby, das niet prettig. Helpt alleen maar uitzieken hiertegen? Grmbl!!

Ceeke, jij ook even pas op de plaats maken, goed van je!

Moet er vandoor. Kom later terug

Geplaatst

Oh Ruby wat naar, niks aan te doen dan uitzieken dus. En dat op de camping, arme jij. Probeer wel veel te drinken he, desnoods een flesje met een rietje dat gaat makkelijker dan grote slokken. En een sjaaltje om, ook snachts. Klinkt debiel maar het warm houden helpt echt. Hoop dat het snel wat beter wordt.

Caro fijn dat Brams hoofdje goed verbeterd is! En ik zou ook de kriebels krijgen van een snuitende fysio die dan dr handen niet wast...brr... Zo vind ik ook altijd dat kinderspeelgoed in wachtkamers zo smerig, die kinderen zitten niet voor niks bij de dokter en aller sliert ook nog eens over de grond waar iedereen gewoon met z'n straatschoenen overheen loopt. Zal in dat opzicht best wat 'losser' moeten worden de komende jaren haha.

Hier flink rommelende darmen en vanochtend toch maar weer een zetpil gepakt. Op zich geeft dat me enigzins bevestiging en rust, maar gisteren heeft me wel weer duidelijk gemaakt hoe ontzettend broos dat vertrouwen nog maar is. Daarom ook besloten alles lekker te laten liggen tot na volgende week donderdag. Kdv, kraamzorg, zwangerschapsyoga... het komt allemaal wel. Morgen elf weken en dan nog een weekje....begin er toch wel een beetje de kriebels van te krijgen. Net als vroeger voor je verjaardag ofzo. Nou krijg ik als alles goed gaat ook een mooi cadeautje natuurlijk :-))

Hmmm, net of we het cadeau hebben gekregen...niet echt. Ceeke als ik jouw verhaal dan lees...pfff...zoveel geld!! Ik moet zeggen dat ik dan door dat programma Draagmoeder gezocht ook wel een beter beeld heb gekregen van hoe ingewikkeld het ligt. En al rezen de haren me soms ten bergen, bij veel koppels denk je toch 'kan dat niet simpeler'. Om nog maar te zwijgen van de emotionele kant. Waarom, waarom, waarom....die vraag blijft toch zo vaak bij me rondspoken...

Geplaatst

Zit nu in het zwembad. a en logee zijn even aan het zwemmen. flesje water ligt in de auto. heb vanmorgen een boterham gegeten.caro ik zit in de tent. heb halve ochtend geslapen. zal het nodig hebben.

Dikke knuffel.

Geplaatst

hoi hoi

sjonge heb even getracht bij te lezen maar het blijft niet echt hangen...

Fren ik heb je salade ook even opgeslagen, Pastasalade by Fren.

Sen, gaat het vandaag weer wat beter met je? heftig he zo´n verjaardag van je moeder die je zo mist, helemaal nu je zwanger bent...ik heb het vast al eerder gezegd maar je lijkt erg op je moeder, mooi en bijzonder om te zien!! sterkte.

Henne gisteren was het zo´n offday voor je, ik hoop dat het met het naderen van de 12 weken steeds wat beter gaat en als je in je 2de trimester zit ga je "gewoon" 3dubbel genieten ;-) Maar even serieus, bel gewoon voor een echo, doe het want als dat je even rust geeft dan gebruik van maken hoor, even die geruststelling telt dan toch heel zwaar?

Syl, hebben jullie al de locatie voor de vakantie bepaald? geniet er van!!!!

San, wat gaan jullie door een zware periode, velen hier weten precies wat jullie nu doormaken, wat moeilijk, ik wens jullie veel sterkte!

Simba, alvast een hele mooie eerste verjaardag van Sanne toegewenst! wat wordt het morgen weer een bijzondere dag voor jullie, genieten he!? en geef je Sanne een knuffel?

Rubster, hoe gaat het met jou ? weer wat opgeknapt of nog steeds ellendig? bah bah en dan kun je ook nog niet eens lekker in je eigen bed liggen...beterschap! en wat knap van A om de 4daagse te lopen!

Ceeke, wat een moeilijk bericht , pfff de angst, onzekerheid, de vragen, het is allemaal zoveel en dan alles omtrent draagmoederschap.Kan er boos en verdrietig om worden, dat het allemaal zo complex is. Die kosten daar zullen we het maar even niet over hebben maar het vraagt mentaal zo ontzettend veel van je, en wat je zegt, dat je zelf het kindje wil dragen....logisch en begrijpelijk. Ik hoop echt dat er even de rust komt en dat je alles op een rijtje kan zetten. pfff ik vind het zo moeilijk voor je!

Tool, succes met het uitzoeken van de ringen!!!

Geplaatst

pffff zit al op cd30 en nog niets.....wel het gevoel dat het komt maar komt niet. heel irritant, vooral omdat het op mijn humeur werkt!! :mad: oke dus ook lastig voor M....

net even kaartjes gereged bij een theater in de buurt, gaan naar Marc vd Veerdonk en Dolf Janssen, plaatsen wat verder in de zaal want hij sprietst nogal.

Voor mijn schoonouders ook kaartjes gekocht met diner vooraf, ik ben benieuwd hoe ze dat vinden.

Geplaatst

Hier rustig dagje, lekker gewerkt. Vin is met F naar CB geweest; ze weegt al 7,5 kilo!! Niet normaal... En ze doet echt verwoede pogingen om te gaan kruipen. Vanmorgen lag ze op haar uik in bed. Voor het eerst gedraaid. Word nog wat, want hè terugdraaien heeft ze nog niet onder de knie... Gaat echt (te) snel allemaal!

Simba, alvast een heel bijzondere dag gewenst morgen! De eerste D&D baby wordt alweer een jaar!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden