Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tool, spannend pak voor A kopen. en de locatie bekijken. Druk dus... Mooi1!!

Fren, jij terug voor je pols. Balen hoor!!

Caro leuke foto van de twin op facebook

San, jij bent lekker aan het genieten met je 2 mannen. Helemaal Top

Sen, Druk op facebook over katten. Ik ben het met je eens dat mensen heel laks zijn als hun huisdier weg is. Snap dat ook niet.

Simba, is jullie kat al terug?

Babeth, mooie ring hoor....

Henne, jouw allergie reactie weer weg? Niet handig als je niet weet waardoor het komt.

Ivfsh, genieten van je laatste vrije dagen. En dan lekker aan de slag.

Wat betreft afvallen, veel groente eten, weinig pasta, rijst en aardappels, klein stukje vlees. Geen toetjes en zoete lekkernijen. En vooral sporten.

Ik zat gisteren obese erna te bekijken. Sommigen vallen terug en sommigen niet. Die boerin heeft echt heel veel mensen aan het denken gezet en een club opgezet. Fantastisch om te zien.

Was ook een gesprek met een psycholoog en die vroeg wat nu belangrijk was. Ze vergat 1 ding te noemen, zichzelf. Ja, die kwam voor mij ook hard aan. Zal meer dingen moeten doen voor mezelf. Onder andere sporten en meer regelmaat krijgen. Nou, morgenavond naar de sportschool is de planning. Maar de bank zit ook zo lekker.... Snappen jullie me nog???

Ohw de fysio heeft me weer letterlijk los gemaakt. En het volede al een stuk minder druk in mijn lichaam.

Syl, druk op het werk? KLM open?

Dikke knuffel voor iedereen...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Tool,

Hou je er wel rekening mee dat prednisolon niet zo'n heel prettig stofje is? Bij langdurig gebruik kan het echt nare bijwerkingen hebben, je schrikt ook als je de bijsluiter leest. Ik heb het zelf ook kortdurend geslikt voor/tegen neuspoliepen, en in de 'richtlijn neuspoliepen' (ja, die bestaat :-D!) las ik dat je al een grotere kans op botbreuken hebt als je jaardosis boven de 1000 mg uitkomt. Als jij 5mg per dag slikt zit je daar na 200 dagen pas aan, maar als je verhoogt naar 10mg heb je in 100 dagen, dus zo'n 3 maanden, die grens al bereikt! Mijn 'stootkuur' was 10x 30mg, dat kan ik dan dus ook maar 3x per jaar doen...

Natuurlijk moet je een afweging maken tussen de positieve effecten (afname allergie, slinken neuspoliepen, zwanger worden en blijven) en de negatieve, ook kankerpatienten gebruiken het en die gaan echt dik over de 1000mg heen, en als je er zwanger mee wordt en je blijfthet slikken tot 20 weken haal e dat vast ook wel. Maar het lijkt me niet zo slim om het de hele tijd te bljiven slikken voor het geval je spontaan zwanger zou worden, en ook op eigen initiatief de dosis te verhogen. Hou je wel goed overleg met een arts hierover?

Ik wil niet vervelend zijn hoor, maar het zou natuurlijk heel naar zijn als je hier uiteindelijk gezondheidsschade aan zou overhouden!!

Groetjes,

Barbara

Geplaatst

Ivfsh ik heb geen ervaring met (vrijwillig;-)) afvallen, maar van de boeken die ik heb gelezen over gezond eten, glutenvrij, tarwevrij etc, vond ik dat van À.mber Al.barda wel fijn en dan vooral het kookboek, daar staat wat minder gezever in, maar nog wel voldoende uitleg bij alles :-) http://www.bol.com/nl/p/eet-jezelf-mooi-slank-gelukkig-kookboek/1001004010938647/

Denk dat dit me vooral aanspreekt omdat het aansluit bij hoe ik al eet, maar ook omdat zij veel uitlegt en je dan dus zelf gefundeerd je keuzes kunt maken. Ze geeft een recept voor een of ander choco ding en zet er dan gewoon bij: als je af wilt vallen, hou het dan bij één stukje. Ze is ani suiker, anti tarwe en anti lactose (vandaar mijn interesse) maar ze geeft (vind ik) haalbare alternatieven. Ik vind het zelf een boek dat je goed met de benodigde korrel zout die bij dit soort boeken nodig is (het is altijd dé methode) kunt gebruiken ;-)

Mijn allergie: het is altijd maar een half uurtje ofzo dat ik met heftige rode plekken zit. Daarna trekt het weg. Gisteren dus vooral last gehad van slaperigheid door de antihistamine. Van Pf nog geen reactie, meestal reageert hij wel snel. Zelf maar even teruggegaan naar 5mg en zijn advis afwachten.

Barbara het is idd geen snoepje. Zelf n bijna vier maanden op 20mg gezeten. Ik slik er nu ook calcium bij en regelmatig controleren we kalium (kan ook afnemen door prednisolon). Het is ook belangrijk om te leven bewegen, dus elke dag lopen bijvoorbeeld. Uiteindelijk is het echt een kwestie van voordelen afwegen tegen de nadelen, maar dat is eenmaal zwanger natuurlijk een stuk makkelijker dan in Tool haar situatie.

Zoek zoek in de zeef die mijn hoofd is..... Oh de reservering voor de high tea, super ivfsh! Ik ben erg benieuwd maar wat ze maken als alternatieven :-)

Vanmiddag voor eerst naar vk, erg benieuwd. Nu eerst proberen wat aan het huishouden te doen.

Geplaatst

Hoi Barbara,

ben me daar wel van bewust en heb dr. Pf ook op de hoogte gehouden van mijn verhoging en dat was akkoord.

hij had al vooraf voorgeschreven dat ik moest beginnen met 10mg, maar da heb ik dus niet gedaan.

En snap ook wel dat ik dit niet voor altijd kan blijven slikken.

Lief dat je dit verteld!

X

Geplaatst

Ruby, fijn dat de fysio geholpen heeft!

Ivfsh, misschien dat het boekje dat Fren eens heeft doorgestuurd je de laatste handreikingen en tips kan geven?

sluit me aan bij Ruby. Minder koolhydraten eten, veel groente en klein stuk vlees of vis. Veel blijven drinken (geen frisdrank, of zo min mogelijk) en zo min mogelijk proberen te snoepen natuurlijk. En in beweging zijn. Op die manier bouw je spieren op, die weer je ruststofwisseling omhoog brengen en die dus weer vet verbranden.

Geplaatst

Dank voor de tips meiden! Net braaf een rijstwafel gesnackt ipv koek :-). Het is straks ook goed voor mij om weer te gaan werken, dan is er (hopelijk) ook minder verleiding.

Geplaatst

grappig, ik vind volkoren pasta juist veel lekkerder :-)

IVF, DE tip waarmee ik 20 kilo kwijt ben geraakt vorig jaar is (naast niet snoepen en bewegen) SOEP. Ik maakte voor iedere maaltijd een groentesoep (paprika/witlof/courgette/broccoli/pompoen/tomaat) door een uitjen een knoflookje te fruiten, de groente naar keuze evcen mee te fruiten, dan een 05-075 liter bouillon erop, even laten sudderen, en dan staafmixer erin. Als je voor de maaltijd een kop neemt, zit je al best wel vol en eet je dus sowieso al minder, maar krijg je wel alle vezels binnen.

Geplaatst

Klopt, veel vezels en/of vezelrijk voedsel eten. Ik neem nog de exta vezeltabletten van Herb.a.life. Erbij.

We zijn geslaagd voor het pak! En hij ziet eruit om door een ringetje te halen. Mooi grijs pak, beetje glanzend, echt heel sexy...moest een paar keer fluiten naar hem, hihi

Geplaatst

Even ego...., ben niet ech blij bij de vk vandaan gekomen. Precies toen ze mn buik ging voelen had ik weer dat het aan een kant zo keihard en bol was en dat konden dus al wel eens harde buiken zijn......rustig aan doen.....maar ik doe al bijna niks! Ze maakte er geen drama van, moet het beetje in de gaten houden te kijken of ik erachter kom wanneer het is, na stress of inspanning ofzo, misschien zijn het m'n darmen ook wel. Maar ik heb nu natuurlijk weer iets om me bang over te maken :-(

Lees op internet wel dat het vaker voorkomt zo vroeg, hoeft geen kwaad te kunnen, maar idd rust is wel belangrijk. Alleen heb ik het volgens mij ook als m'n blaas vol is. En soms juist als ik gelegen heb en overeind kom of me omdraai. Baal er zo van, niks kan normaal of zorgeloos gaan op deze manier. Mag wel over drie weken al terugkomen ipv vier. Maar of ik het nu drie weken uithou met deze informatie, bah bah bah. Eerst maar proberen wat tot rust te komen en dit te laten bezinken. Ben gewoon zo bang om alsnog ons wondertje kwijt te raken :-(

Geplaatst

Klote zeg Henne, ik denk dat het stress is want zoals je zelf zegt, qua activiteiten doe je al niet veel. Je maakt jezelf veel te veel zorgen. Dat is natuurlijk heel erg logisch met alles wat jij al hebt meegemaakt maar stress is natuurlijk nooit goed. Is er niet iets wat je nog kan doen om de stress te verminderen? Ik denk dat je dan al een heel eind verder komt

Voor nu even een dikke hug voor jou

Geplaatst

Hoi meiden,

Sen wat wordt het spannend zeg, je bedenkt je vast iedere keer zal dit het begin van... Zijn? Ik hoop het, het klinkt wel positief.

Ivfsh, goed geregeld met de high tea!volgens mij is iedereen wel blij nu!erg leuk dat ik jou nu ook in het echie ga zien, net als Laika!

Tool wat fijn om te lezen dat jullie zeer goed geslaagd zijn, wel even fijn zo'n heerlijk moment, houd je taai meid!

Ik wens je alvast een fijne vakantie toe want jullie gaan als wij al weg zijn.

Simba hoe gaat het bij. Jullie? Hoop dat Simba snel gevonden Wordt!

Caro wat een mooie foto op fb!

Henne getsie zeg, logisch dat je er gerust op bent, is het een idee dat aks het weer is om een ctg te laten maken om harde buiken uit te sluiten?

Hier gaat het lekker, de vakantie is begonnen en dat het nu enorm regent vind ik prima ;)

veel complimenten gehad op de ring, vonden het erg bijzonder, maar ook vooral mooi, de foto kreeg ik echt niet beter maar show hem wel in Breda.

Nu even eten, I is net pas wakker sliep behoorlijk door terwijl ze bij ons naast een dakkapel aan het plaatsen zijn.

Tot later!

Geplaatst

Tool, ik las je berichtjes en sindsdien ben je maar niet uit mijn gedachten. Weet ook niet zo goed de juiste woorden te vinden, maar ik heb altijd zo bewondering voor je doorzettingsvermogen, vrolijkheid en je levensinstelling. Ik wilde dat ik iets voor jullie kon doen om alle pijn te verzachten of op te lossen. Nu maar eerst even gaan voorbereiden op jullie huwelijk. Goed om te lezen dat jullie vandaag geslaagd zijn en dat je helemaal verliefd naar je mannetje kon kijken!

Dikke knuf en als ik ooit iets kan doen: let my know.

Ivfsh: Ik ben tijdens de zwangerschap van M, 33 kilo aangekomen. Uiteindelijk heb ik alles er af gekregen via het south beach dieet (inderdaad geen koolhydraten en na een tijdje langzaam opbouwen met goede koolhydraten) gecombineerd met zumba, spinning en hardlopen.

(aangezien mijn broeken nu al niet meer dicht gaan en sommige echt al te strak zitten, vrees ik dat ik volgend jaar wederom dit programma moet gaan volgen)

succes!

Henne, knuffel voor jou meis!. Ik sluit mij bij sen aan en vroeg mij ook af of er ergens een mogelijkheid te vinden is om de stress te kunnen minderen. Ik snap dat het vreselijk moeilijk is cq bijna niet te doen is met hetgeen wat jij (helaas) allemaal op je bordje hebt gekregen. Ik hoop gewoon dat er echt een periode voor jullie kan gaan komen dat je in een rustiger vaarwater zit en toch een heel klein beetje kan gaan genieten van koekiemonster in je buik. Heel veel sterkte!!! Kan je anders niet alsnog via de gyn / vk wat extra controle krijgen?

en toen was ik het helemaal kwijt................

Geplaatst

Hey Wen, we krijgen een echo en ctg ter controle en aan de hand daarvan kijken we hoe of wat. Ik wil in ieder geval niet worden ingeleid zonder medische reden.

Geplaatst

Nee, dat kan ik mij voorstellen. Zolang jullie mannetje het allemaal nog goed heeft daar binnen en er geen extra risico's zijn, zou ik ook nog even wachten op de natuur. succes morgen!

Geplaatst

Nog 6 dagen en dan ga je gelijk op met mij toen ik de oudste kreeg... Maar ik hoop voor je dat ie wat eerder komt, al heb ik de indruk dat het nog prima met je gaat of niet? Ik was het uiteindelijk wel zat hoor!

Ik lag er steeds bijna een half uur aan, daar zou ik op rekenen dan kan het altijd meevallen...

Geplaatst

Nou Caro, prima is toch wel een overstatement. Ik kan amper nog lopen door m'n bekken en de vele harde buiken, m'n energiepeil is praktisch nihil en word al misselijk bij de minste geringste inspanning. Ben alleen niet iemand die hardop 'klaagt' zegmaar.

Geplaatst

Henne, muppie, rot en vervelend dat je niet blij bij de vk vandaan bent gekomen. Mij lijkt t ook van stress te komen, maar goed, wat doe je daaraan? Weet niet of het een idee is om naar rustige muziek te luisteren?

begrijp dat de angst gewoon ook heel erg aanwezig is dat het alsnog fout zou kunnen gaan, en dat t gewoon heel erg moeilijk is om vertrouwen te hebben. Weet ook niet wat ik kan doen of zeggen waardoor jij wel weer vertrouwen krijgt en je wel kunt gaan genieten van je zo lang verwachte zwangerschap.

Mss naar de hapto gaan? Wellicht kan zij je wat handvaten meegeven?

dikke knuffel meid!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden