Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Straks wordt het gewoon nog een augustus bevalling! spanned hoor....krijg plaatsvervangend de zenuwen.

Ik ga naar bed. Hier vanavond ook een lichte aanvaring met een man die zich even afvroeg waarom ik niet 'gewoon' blij kan zijn dat we eindelijk een kindje krijgen. Dus ik zeg:omdat ik bang ben het toch weer kwijt te raken. Ja, dan gebeurt dat ook....zegt die fijnerd....euh sorry??? Komen die miskramen doordat ik niet blij was ofzo?? Zo bedoelde hij het natuurlijk niet en nee hiej weet eigenlijk niet echt wat harde buiken zijn dus maakt zich geen zorgen...allemaal leuk en aardig maar poeh...het viel even verkeerd. Buik kan ik trouwens geen peil op trekken, wordt vaak juist hard als ik lig. Denk steeds meer dat het mijn darmen zijn die tegen m'n baarmoeder duwen, dat voel je meer als je ligt dan wanneer je staat lijkt me.

Esther hoe is het met jou?

Caro morgen de Airborne toch?

Slaap lekker lieve meiden, hoop op een betere nacht voor velen ;-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ohhh Henne toch, wat is het toch wat he, dingen worden gezegd maar juist niet zo bedoeld en wat ik ook heb gemerkt dat juist door diepe angsten je je zo rot kan uitdrukken of onredelijk/overgevoelig kan zijn. Niet dat je u onredelijk bent hoor,absoluut niet maar kan me levendig voorstellen hoe het verloopt,balen! Morgen gaat het vast beter lieverd.

ik geloof oom echt dat het bij jou met je Darmen te maken heeft. Zou het kunnen helpen om weer zakennachterwege te laten die je de laatste maanden weer bent gaan eten? Weet het niet hoor. En kan acupunctuur bij overgevoelige darmen iets doen? Verdorie bedenk me dat je iets schreef over je vergoedingen? Zou er als je baat bijna hebt niet iets te regelen zijn?

Prik ga ook naar bed denk ik, lekker wat tv kijken, m zit VI te kijken en ik ben erg moe.

Geplaatst
Henne, vin z'n lijfspreuk toen ik zwanger was, geef maar door aan J: zwangere vrouwen GEEF je gelijk...

Haha echt wel, vooral niet in discussie gaan,winnen ze nooit...

Geplaatst

Ohhh wel lullig, ik weet nog bij de Bbq dat toen ik J vroeg hoe het ging hij een beetje reageerde van pfff pittig, toen zei ik og met een lach, wen er maar aan, wordt nog erger....ik bedoelde op de combi van hormonen, de zwangerschap etc...heb er nu wel echt spijt van hoor Henne!

Geplaatst
Henne, vin z'n lijfspreuk toen ik zwanger was, geef maar door aan J: zwangere vrouwen GEEF je gelijk...

;-)

J had vandaag het hele huis gezogen, de badkamer en wc gedaan, boodschappen en kwam er toen achter dat het takkewijf wordt volgende week op zijn vakantiebestemming. Hij had dus gewoon de p in en dan kan hij het niet hebben als ik een sjaggie zeur ben. Snap ik, maar ik kan geen toneelstukje opvoeren om hem happy te houden. En als hij niet toe wil geven dat hij óók al weken in spanning leeft, daar kan ik ook niks aan doen :-) Komt wel weer goed. Weekje niet samen is misschien ook wel even fijn.

Geplaatst

Henne, balen dat pf geen antwoord heeft gegeven op je vraag mbt harde buiken. Knuffel voor jou!

Babeth, fijne vakantie! Geniet er van. Jullie hebben het verdiend!

Geplaatst

Sen, ik las het en dacht meteen, ja. Dat is het begin!! Succes meid!

Verder ben ik alweer kwijt wat ik gelezen heb.

Henne, woorden met j gehad, niet zo leuk...en een half antwoord van dr. Pf. Waar je ook niet veel mee kunt. Ik vermoed dat hij het dan niet gerelateerd ziet. Met welke dosering moet je doorgaan? 5?

Hier veel last van de bongi. Trekt gigantisch daar beneden. Dadelijk maar paracetamolletje nemen en naar bed. Zelfs niet voor mezelf gesport, te veel pijn gewoon.

Weltrusten allemaal!

Geplaatst

SEN!!!!! Zet hem op meis!!! Nog even en jullie langverwachte en o zo welkome mannetje ligt in jullie armen!!!!!

Henne meis wat een toestanden allemaal. Weet gewoon niet wat te zeggen. Dat gelul van anderen dat je maar moet genieten...... je weet het allemaal wel, maar die knop omzetten van alles weten van zwanger worden tot niks weten van zwanger zijn is niet zomaar omgezet. Fren heeft een mooie spreuk idd. Zwangere vrouwen hebben altijd gelijk!! tijd dat je rust gaat vinden in je hoofd, dan gaat je lijf vanzelf mee. Je hebt ook teveel tijd om over alles na te denken als je begrijpt wat ik bedoel. Je bent moe, moet je rust pakken en dan voel je alles nog meer dan dat je "gewoon" lekker bezig kan zijn. Knuffel meis....

Fren balen zeg van je hand, fijn dat je toch zo snel terecht kan. Lijkt me heel vervelend met de verzorging van de kleine meid.

Tool heb het ook met je te doen. Zoveel hoop elke keer. Pfff petje daarvoor af. Goed om Tool time in te lassen!!

Wen hoe gaat het met jou en Spruitje??

Babeth lekker van je vakantie genieten!!

Es hoe is het met het verder inrichten van jullie babykamer?

Hier lekker aan het vakantie vieren. Slaap niet echt denderend, maar dat mag de pret niet drukken. R voelt volgens ons goed aan dat er "stress" is in de familie en is met momenten zeer, zeer vervelend en dat in combinatie met zijn volgende mentale sprong volgens het groeiboek. Pffff is soms niet makkelijk. Zeker omdat ik worstel met mijn eigen gevoelens overal over. Ach zal ook wel weer overwaaien.

Bij mijn ouders was het gezellig, voor zover je daar over kan spreken. Mijn moeder put in haar egoïsme van haar ziek zijn mijn vader wel langzaam uit. Hij krijgt geen moment rust. Als ze iets wil, moet het NU gebeuren. Heb daar eens even over gesproken. Ze moet natuurlijk niet haar full time prive verpleger uitputten door nutteloze dingen te willen en dan ook nog direct. Hij heeft ook recht op zijn bakje koffie een krantje een half uurtje. Dat iets pakken of doen kan ook even uitgesteld worden. Dus heb even met de franse slag de huishouding gedaan. Tussendoor ook met zijn 3tjes erop uitgeweest. Lekker gefietst, die hadden we meegenomen en de foto's op Fb zeggen genoeg. Goede balans tussen zorgen en genieten gevonden daar toen we er waren. Komende week blijven we thuis en de laatste week van onze vakantie gaan we nog een paar dagen. Opa vond het jammer dat we weer weggingen, maar we willen hier ook nog dingen afronden voor de winter en de fundering moet gestort worden zodat we aan het tuinhuis kunnen beginnen.

Mijn moeder valt nog wel steeds af, waren over gegaan op andere sonde voeding en toen ging het nog harder. Hopelijk met extra voeding nu wat vooruitgang. De tumor was op het oog volgens de arts wat geslonken, dus de combi van bestaling en de seductiemap lijkt aan te slaan. Door bestraling wel al brandplekken op gezicht, kaaken, hals, nek en rug. Behoorlijke bestralingsplek dus. Ze is ook te eigenwijs om te rusten overdag of in ieder geval even lekker te liggen zodat ze uitrust. Ze pleegt zo roofbouw op haar eigen energielevel die al niet zo hoog is. Het is allemaal alleen maar uitstel van, hopelijk wel met kwaliteit van leven en niet alleen wat extra tijd op onmenselijke manier. Tot nu toe slaan ze zich er zo goed mogelijk doorheen. Ze doet het toch maar als die dagelijkse tripjes en afspraken in het zh, soms halve dagen daar.

Ook hier de babyspulletjes langzaam aan het verzamelen. Terug wat geleend is en dat is veel!! en apart zetten wat R niet meer gebruikt. Zo is de box nu al weg, die gebruikten we al een maand of 2-3 niet meer. Ben in dubio hoelang ik het nog moet bewaren. Ga aan vrienden van ons vragen of ze eventueel dingen over zouden willen nemen als het zover komt bij hun en anders toch maar te koop zetten. Het gaat anders toch niet gebruikt worden door ons en verstoffen vind ik zonde.

Zo zijn we hier lekker bezig en nog nuttig ook in onze vakantie.

Groetjes!!

Geplaatst

Sen, succes meid! Binnenkort jullie mannetje in jullie armen! Heerlijk! Hoop dat alles goed gaat met de bevalling als het zover is!

San, indrukwekkend je verhaal. Denk dat kinderen idd zoiets aanvoelen. Maar fijn dat jullie toch een combi hebben weten te vinden vorige week tussen zorgen en genieten.

succes met de bijna laatste klusjes thuis en dan nog een weekje, geniet ervan!

en confronterende momenten weer met de kleertjes en de box. Sterkte!

Henne, beetje kunnen slapen?

Syl jij ook? Zag op fb dat jullie alweer vroeg wakker waren, toen lag ik nog op een oor in diepe slaap geloof ik. Vriend ligt nu in bed, heeft een extra nachtdienst gedraaid, vanmiddag een extra middagdienst en morgen begint ie met zijn reguliere diensten, de dagdienst.

Vandaag veel op,t programma staan, weet alleen niet of alles wordt gedaan.

dus ik ga maar eens ontbijten en aan de slag!

Fijne zaterdag allemaal!

Liefs,

Tool

Geplaatst

Hi meiden, weer slechte nachten hier lees ik op fb.... Ik ook hoor. Ik word gewoon standaard rond twaalf uur en vier uur wakker om te plassen. Om acht uur gaat de wekker (door de week om half zeven). Als ik niet gelijk weer in slaap val, maak ik dus domweg te weinig uurtjes.

San moeilijke situatie voor je ouders. De macht van de ziek(t)e noemde mijn arts dat idd. Zowel voor de zieke als de verzorger moeilijk om mee om te gaan.

Nog geen nieuws van Sen? Ben wel heel benieuwd of het nu echt begonnen is.

Geplaatst

Henne, waarom heb je een wekker staan?

Je hoeft even niets, en als je dan korte nachtjes maakt, waarom zou je dan een wekker gebruiken, neem je rust.. en als dat betekend dat je om 10.00 wakker wordt.. So what?

Sen, hoe is het? Ik hoop dat je je mooie mannetje al in je armen hebt!!!!

Geplaatst

ben ook erg nieuwsgierig. Maar goed, toch maar wat doen nu, zal wel regelmatig checken worden haha. Maar ja wie niet ; -)

Geplaatst

Simba als ik niet op tijd eet word ik enorm misselijk. Ik word meestal ook al wakker van de trek. Ga wel vaak na ontbijt terug naar bed (nu ook) maar het blijven van die hap snap slaapjes zo. Zou graag eens een lekker lange nacht maken. Maar dat geldt voor meer meiden hier.

Geplaatst

Jeetje san, wat moeilijk zeg!! Sterkte met alles en echt fijn dat jullie toch nog de momenten vinden om te kunnen genieten!!

Sen, meis ik hoop dat als jullie mannetje nog niet geboren is je het nog wel een beetje trekt!

Eef, je mailtje ligt ook al in de auto klaar, nogmaals bedankt!

Geplaatst

Henne nachten niet meer doorslapen hebben volgens mij alle zw vrouwen. Daar zul je je toch bij neer moeten leggen. Al je adviezen die je voor anderen zo mooi kan verwoorden zijn nu ook van toepassing op jou hoor!!!! Ze zeggen niet voor niets pak je rust wanneer je kan.niet zo hard en streng voor jezelf zijn. Je zit nu eenmaal in een bijzondere positie. Dikke knuffel

Geplaatst

Heel herkenbaar die gebroken nachten. Gemiddeld zo'n 4 kee per nacht er uit om te plassen en dan maar hopen dat ik weer doorslaap en dat lukt niet altijd.

Sen, ik vermoedt dat je momenteel hard aan het werk ben. Heel veel succes en hopelijk heb je jullie kleine mannetje snel in je armen!

San, wat heftig allemaal. Bewonderenswaardig dat jullie de momenten samen kunnen pakken om toch even te genieten van elkaar. Veel sterkte en een dikke knuffel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden