Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne, je zult bedoelen geen haltertopjes, anders krijg ik juist strepen. We gaan waarschijnlijk niet veel doen, behalve op de 15e met de auto weg, denk dat we een dagje een auto huren voor A's verjaardag en de rest oben ohne natuurlijk...maar dat komt wel goed.

Ik denk dat ik gewoon alleen maar m'n reguliere dosis vit. D en omega 3 blijf slikken en de dhea natuurlijk en voor de rest zien we het wel. Moet ook al op m'n figuur letten ivm de trouwjurk. Dus we laten het andere even voor wat het is. Henne, bedankt voor de tip, maar laat maar zitten. X

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee, heb een strapless jurk, maar laat wel nog een halter eraan zetten,die ik erook vanaf kan halen. Kunnen ze met drukkerijen aan de binnenkant vastmaken. :happy:

Geplaatst

Hier een wat kort maar wel goed nachtje, het humeur van de zieke is inmiddels wat beter, en het douchen en aankleden ging al iets minder mopperig pff ; -)

We denken en hopen maar dat het mee mag vallen, de eerste tijd is gewoon het lastigst met de pijn.

Hoop dat alles goed gaat met Sen en de kleine.

Ivfsh, heel veel succes morgen met t eerste dagje! Spannend weer ; -)

Geplaatst

Sen, jeetje wat een heftige bevalling! Nu maar goed bijkomen en uitrusten. Hopelijk mogen jullie snel naar huis om daar verder te gaan genieten.

Eef, sterkte en beterschap met manlief!

Ivfsh: succes morgen met de eerste dag!

Henne, wat fijn dat S.mulders je iets heeft kunnen geruststellen! Ga je morgen nog de vk bellen?

Babeth, fijne vakantie!

Caro, wat bijzonder leuk om zo'n wandelloop met je dochter te kunnen lopen. Knap van haar! Heeft ze nog spierpijn vandaag?

Ego, hier alles nog goed. Althans, naar omstandigheden goed. Ik ben nog steeds veel duizelig en de interne arbodienst heeft inmiddels besloten dat ik voorlopig nog maar 4 x 6 uurtjes per week mag werken. Dit vanwege de aard van mijn werk. Ik moet begin oktober weer terug komen en dan wordt bekeken hoe ik mij dan voel.

Afgelopen donderdag bij de gyn in Voorburg wederom een goede echo gehad. Kloppend hartje en ijsbeertje was zelfs al wat aan het bewegen!!! Wij waren helemaal blij!.

De afspraken voor de nekplooimeting staan inmiddels ingepland en rond 12 weken (ben nu exact 9 weken) moet ik weer terug komen bij de gyn, maar dan in de locatie Delft. De arts of arts assistent (weet niet zo goed wat zij nou exact was), had het er over dat ik mogelijk een medische indicatie zou krijgen om te bevallen in het ziekenhuis vanwege mijn vorige bevalling (ontsluiting vorderde toen niet, waardoor die 36 uur heeft geduurd) en gezien het prednisolon gebruik. Zij had het over anti stress medicatie na de bevalling vanwege prednisolon. Heb jij daar nog iets over gehoord, henne?

Wij hebben overigens aankomende donderdag nog een allerlaatste afspraak in Gent staan. Ook dan zal ik nog een echo krijgen.

Het besef en vertrouwen begint langzaam te komen, maar ik blijf nog wel onzeker en wat behouden. Zou pas echt blij en opgelucht zijn als die 12 weken voorbij zijn.

Geplaatst

Mooi Wen, klinkt allemaal goed!

Ik ken alleen maar stress schema's prednison bij mensen die dit middel chronisch gebruiken voor bv een longaandoening. Dan krijgen ze een hoge dosering gedurende 24-48u, 50mg? en daarna per 2 dagen afbouwen met 5 mg. Dat is wat bekend is als schema voor verhoogd gebruik bij stress. volgens mij is in dit geval indicatie anders, maar dat is het beste in Gent of bij eigen gynacoloog na te vragen.

als je zelf gaat googelen dan is gemakkelijk richtlijnen rond stress schema prednison te achterhalen bv via http://www.internisten-rijnland.nl/Corticoframe.htm maar omdat het in jouw geval (en dat van anderen ) om een bijzondere indicatie gaat, is het het beste te bespreken met degene die het middel voor schrijft.

FIjn van zulk goed nieuws en mooie echo ; -) geniet ze, en goed dat de arbo dienst je goed beschermt hierin xx

ik raak trouwens geirriteerd van die reclames aan de zijkant bij verse berichten, net boden zich allerlei vrouwen aan voor relatie date...hoe ver gaat het straks?

Geplaatst

Wen ik weet niks van een anti stress schema? Je bent in principe met de bevalling toch ook allang afgebouwd? Trouwens wel bijzonder dat jij een medische indicatie hebt oa vanwege de prednisolon en ik ben in het zelfde ziekenhuis gewoon naar de vk gestuurd. Vaag. Wat ik trouwens wel weet is dat je als je prednison hebt gebruikt tot een jaar daarna het bij een operatie/ingreep moet melden omdat je na de narcose dan moeilijk extra bijnier iets nodig hebt... Eef zegt dat jou iets? Ik wilde dat nog wel nazoeken ivm mogelijke keizersnede als placenta laag blijft liggen.

Fijn trouwens dat Arbo meedenkt, wel balen dat je zo duizelig blijft.

Ik weet nog niet of ik de vk ga bellen. Lees overal dat het geen kwaad kan tenzij het echt met regelmaat komt en/of met veel pijn, bloedverlies etc. Nu voel ik wel van alles aan steekjes en krampjes maar dat is volgens mij echt bandenpijn en niet relateerd aan die harde buiken. En stel dat ze zegt, kom nog even langs....dan zit ik me aan de andere kant van het land opnieuw druk te maken. Maar even aankijken.

Eef fijn dat het ietsje beter gaat met manlief. Het is ook erg vervelend en ongemakkelijk, zelf ooit een elleboog gebroken en die eerste dagen zijn echt naar. Op het laatst stond ik me gips en al te strijken en koken en fietste ik gewoon naar college. Er is dus hoop ;-)

Geplaatst

Ja, ik vond het ook al zo vaag. ik heb duidelijk aangegven dat ik vanaf 12 weken ga afbouwen. Ik had trouwens de indruk dat zij arts assistent is, ipv gyn. haar naam is V.erweij. Mogelijk zegt het jou iets. Zij had het er wel over dat zij sommige dingen nog ging navragen. ik heb woensdag dan ook een belafspraak met het staan. Ik wacht het dus allemaal wel af of ik medisch blijft of tzt ook naar de verloskundige mag.

Steekjes en krampjes kan idd bandenpijn zijn.

Geplaatst

Dit staat er in de richtlijn over het stress schema:

Stress schema richtlijnen gelden voor de volgende groepen patiënten:

1. Alle patiënten met een aangetoonde primaire of secundaire bijnier-schorsinsufficiëntie
  2. De volgende categorieën patiënten die prednison (of equivalente doseringen van een ander glucocorticoïd) gebruiken of gebruikt hebben :

• a
    . patiënten die
    korter
    dan 3 weken geleden gedurende een periode
    korter
    dan 3 weken
    meer
    dan 7,5 mg prednison gebruikt hebben (of een ander corticosteroïd in een gelijkwaardige dosering).

• b
    . patiënten die
    korter
    dan 1 jaar geleden gedurende een periode
    langer
    dan 3 weken
    meer
    dan 7,5 prednison gebruikt hebben (of een ander corticosteroïd in een gelijkwaardige dosering).

• c
    . patiënten die op dit moment
    meer
    dan 7,5 mg prednison gebruiken (of een ander corticosteroïd in een gelijkwaardige dosering).

Indien bij de groepen patiënten genoemd onder a of b de hypofyse-bijnierfunctie is getest en goed is, gelden deze richtlijnen niet. Er is sprake van een voldoende functionerende hypofyse-bijnieras indien de basale cortisolspiegel groter is dan 0,55 µmol/l. Indien de basale cortisolspiegel groter is dan 0,10 µmol/l doch kleiner dan 0,55 µmol/l dan dient een zogenaamde Synacthen® test plaats te vinden met 250 µg Synacthen® (tetracosactide). Een stijging van het cortisol na 30 minuten tot 0,550 µmol/l of een stijging van meer dan 25 % t.o.v. van de cortisol waarde direct voorafgaande aan de toediening van Synacthen® sluit een primaire bijnierschorsinsufficiëntie uit. Een relatieve of betrekkelijk kort bestaande secundaire bijnierschorsinsufficiëntie is hier overigens niet geheel mee uitgesloten

Kortom het wordt ingewikkeld, er wordt prednison gebruikt om het afweersysteem te onderdrukken, gevolg is dat je lichaam minder "actief "zou kunnen worden om zelf cortisol aan te maken, en zeker in situaties waarbij er veel stress ontstaat, operatie, opname, ziekte, bevalling .. kan het zijn dat je zelf niet voldoende cortisol produceert in de bijnierschors.. Maar dit geldt dus alleen in specifieke gevallen bij bepaalde doseringen gedurende een bepaalde tijd.

Het lijkt me echt iets om bij de voorschrijver na te vragen. Ik denk dat per dosering en duur verschilt. Maar hierboven is toch wel een duidelijke richting gegeven aan duur en hoogte dosering.

Hier een rustig dagje, kom tot weinig, knuffel voor iedereen xxx

Geplaatst

Eef, dank je wel voor je uitgebreide info! Ik ga het eens op mijn gemak rustig doorlezen en het ook eens onder de aandacht brengen bij dr pf.

Momenteel gebruik ik 20 mg en ik ben begonnen enkele dagen na tp (dus ongeveer vanaf 22 juli). Vanaf eind september (bij 12 weken) gaan wij langzaam afbouwen. Ik schat dat ik het straks zo'n maand of 3 a 4 in totaal hebt gebruikt (vorige pogingen niet meegrekend).

Het lijk er dan toch op dat ik onder catergorie b val (patiënten die korter dan 1 jaar geleden gedurende een periode langer dan 3 weken meer dan 7,5 prednison gebruikt hebben (of een ander corticosteroïd in een gelijkwaardige dosering).

Henne, dat geldt dat toch ook voor jou? Heeft de vk al iets gezegd over het prednisolon gebruik bij jou?

Anders maar even in het andere topic betreffende prednisolon, waar dit onderwerp thuis hoort?

Geplaatst

Wen ik val idd in diezelfde categorie. Zal het eens voorleggen aan de huisarts anders. Pf heeft hier nooit iets over gezegd. Slim om in andere topic even te vragen, maar meeste meiden gebruiken volgens mij 5mg en dan speelt het niet blijkbaar. Hmmm, nou dit weer, zei ze met een zucht.....

Geplaatst

Henne, Over een jaartje kunnen wij hopelijk zeggen dat het dit allemaal echt waard was.........(daar hou ik mij dan altijd maar aan vast)

Geplaatst

Wist niet de dosering die jullie gebruikten.. maarre beter weten op welke punten door te vragen, en goed kunnen overleggen met je arts, je moet er natuurlijk wel het vertrouwen in hebben dat hij of zij een goeie keuze kan maken, maar overleggen en weten waar je op moet letten is toch altijd net een wat prettiger gevoel..

Enne geen man over boord, die stress schema's zijn er niet voor niks, als het toch moet, is er een goede reden voor en kan het je lichaam goed ondersteunen. En jullie zijn al zulke ervaren spuiters en slikkers, dan kan die laatste stoot er ook nog wel bij (grapje hoor)

Nogmaals geen verstand van zaken in deze, maar hoop jullie niet van slag te hebben gemaakt met deze info...:(

Geplaatst

Eef, nee hoor. Je hebt mij niet van slag gemaakt met deze info. Integendeel! Ik ben juist altijd blij met dit soort extra info. Dan kan ik namelijk weer verder aan de slag met de artsen op het gebied van overleg.

De arts overviel mij namelijk nogal met het verhaal over stressmedicatie en toen ben ik niet verder gaan vragen. Nu dus alles een stuk helderder. Dus: bedankt voor je info!

Geplaatst

Even binnenglippen om Sen te feliciteren. Van harte met jullie zoon! Wat fijn dat hij er eindelijk is! Het klinkt wel als een behoorlijke zware bevalling. Ik hoop dat jullie beiden snel aansterken/ herstellen en dat je mannetje snel naar huis mag.

Ik ben afgelopen week dus weer begonnen met werken. Officieel werk ik nu drie dagen maar ben de hele week bezig geweest op school ( ben leerkracht). Ik word dus alweer aardig opgeslokt door mijn werk. Morgen de eerste dag voor de groep. Pffffffff, dan sta ik toch al een tijdje voor de klas maar elk jaar ben ik weer zenuwachtig voor de eerste schooldag. Bleeegh. Uiteindelijk valt het altijd weer mee dus ik wilde dat ik toch eens zou stoppen me zo druk te maken. ;-)

Ik heb wel bijgelezen maar vergeet de helft en zit even te veel in mijn eigen wereldje om te reageren, sorry. Ga nu maar even op zoek naar afleiding. Fijne avond nog!

Geplaatst

Nou moe! Ik heb toch echt gereageerd op Sen's grote nieuws maar ik zie mijn reactie hier toch echt niet bij staan. Dus, nogmaals:

Sen, gefeliciteerd!!! Wat een loodzware bevalling moet dat geweest zijn, hopelijk sterk je snel weer aan en gaat het met J.imi allemaal goed. Needless to say dat ik het een topnaam vind natuurlijk!

Geplaatst

Sen, hoe gaat het nu? Klinkt als heftige bevalling. Hoop dat jullie gauw herstellen en lekker naar huis mogen.

Henne, lekker even naar je ouders om vertroeteld te worden. Lijkt me een goed plan. Heb je ook gelijk weer wat afleiding.

Wen, fijn die goede echo. Hoop dat het duizelig zijn gauw over gaat. Gelukkig werkt de bedrijfsarts goed mee.

Babeth, fijne vakantie!

Tool, nog even en jullie ook lekker op vakantie. Mooi kleurtje opdoen voor jullie bruiloft. Lijkt me wijs om je nu even vooral op jullie bruiloft te richten. Snap ook dat dit lastig is.

Geplaatst

Hier voor het eerst sinds maart weer een week met voldoende energie. Veel gewerkt deze week en toch niet helemaal uitgeblust op vrijdagavond. Wat een verademing! Heb het idee dat ook het emotionele deel weer een beetje gestructureerd is in mijn hoofd. Erg fijn. Zo lekker op tijd naar bed. Gisteravond laat thuis van etentje ivm veertigjarige huwelijk van mijn schoonouders. Vanmorgen weer vroeg de deur uitgegaan. Iets te weinig geslapen dus. Zo even compenseren dus voor weer een drukke werkweek gaat starten.

Geplaatst

fijn dat je wat meer energie hebt kaartje!

wat een bijzonder verhaal van sen op fb, maar n paar zinnen maar de trots en t geluk stroomt er doorheen, zo mooi :-)

Geplaatst

Kalimera dames,

Wen, fijn dat de bedrijfsarts zo meedenkt! Geeft wel een stukje rust.

Wat is dat voor iets, t stress schema? Moet ik me daar ook mee bezig houden? Hang nu aan de lijn met de Ha om een afspraak te maken, wil een en ander weer effe met hem bespreken en evt. laten onderzoeken.

Nog twee-en-een-halve dag wreken en dan vakantie!!! Whoehoeeeee! We kijken er allertwee naar uit en verheugen ons ook erop.

Oh, volgende week maandag om half elf afspraak bij de ha.

Kaartje, wat fijn dat je meer energie hebt! Houden zo!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden