Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag veel geld uitgegeven aan schoenen, jas, leggings, dekbedden, kussens, hoeslakens en dekbedovertrekken met kussenslopen. Lekker zelf nasi gemaakt en nu naar bed. A. Is aan t werk.

morgen niet veel op t programma, behalve strijken.

Weltrusten dames!

wen, leuk dat je weer effe komt kletsen. Gelukkig voel je je weer beter. Alles goed gegaan met de cursus?

x

Geplaatst

Tool, dank je! Het was gelukkig de laatste keer. Ik hoef niet meer maandelijks naar a.pel.doorn. Op een gegeven moment was ik het hotel en het reizen zo zat. Op woensdag ben ik naar huis gestuurd door de docent vanwege de griep. Mijn collega was zo lief om mij helemaal thuis te brengen. (kon ook niet meer zelf rijden).

Lekker, hoor dat shoppen! Dat doet een mens soms zo goed! Slaap lekker! (ga ik ook doen)

Geplaatst

Kalimera!

lang leve wintertijd!

zijn jullie ook zo vroeg wakker?

ik zat e denken toen ik wakker werd. Wat vreemd ik hoor A helemaal niet. Maar die was nog aan t werken...

wel n lekker warm dekbedje....

Geplaatst

goedemorgen,

Hier heerlijk uitgeslapen en net pas wakker. Nu aan de deca koffie. Straks het huis wat schoonmaken (had ik nog niet eerder puf voor gehad) en daarna koekjes bakken met M.

Fijne dag allemaal! tot later.

Geplaatst

Hi! Lekker zonnetje, even heerlijk fris de deur open (ik heb sinds ik zwanger ben nog meer behoefte aan frisse lucht). Lijkt erop dat ik één van m'n betere dagen heb dus maar eens kijken wat ik ga doen. Haloween gisteren was leuk. Meer dan 80 kinderen aan de deur gehad, arme J haha. Neefjes en nichtje hebben genoten, kwamen met stralende snoetjes terug. Nichtje van drie was telkens over mijn buik aan het aaien, is helemaal bezig met 'de baby' zo lief. Maar Koekie hield zich dus prompt weer helemaal stil haha, enige die hem gevoeld hebben naast J zijn mijn moeder en zus.

Wen wat rot zeg, buikgriep bah. Zeker in combinatie met cursus en zwanger, gelukkig gaat het nu weer beter. Wanneer heb je weer controle? Ik heb met 25 weken ook nog steeds geen duidelijkheid ver het stressschema en de gevolgen van mijn prednisolon gebruik voor ons knulletje na de geboorte. Gyn wad vorige keer zo snel en zakelijk, pfff. Ga het bij de vk aankaarten en hopelijk dan de keer daarop bij de gyn antwoord. Ben je al wel helemaal afgebouwd?

Babeth, voel jij je wat beter? Zag het resultaat van jullie i.kea tocht op fb, leuk!

Syl nog steeds de goed kant op met de ab?

Tool ik was ook vroeg wakker hoor! Slik dagelijks tussen acht en negen de prednisolon, dus dat was nu tussen zeven en acht. Daarna wel lekker weer in bed gekropen.

Ga zo maar eens proberen de kast in de badkamer uit te mesten.

Geplaatst

hoi meiden wat een rust hier

iedereen ontregeld door de wintertijd??

Tool wat heb jij even lekker geshopt!!!! heerlijk nietwaar? haha moest lachen om je nieuwe dekbedovertrek, echt een tik van mij, heb er veel te veel maar ik koop voorlopig geen nieuwe meer, puur uit plaatsgebrek.

Henne wat leuk dat Haloween bij jullie zo uitbundig gevierd wordt, bij jullie ook he Wen? hier leeft dat helemaal niet, moet zeggen dat ik ook gestoord zou worden als hier iedere keer de bel zou gaan en de hond nog erger....en dan je nichtje ze, wat is dat lief!

Wen gelukkig weer opgeknapt en is de cursus ook voorbij, ik kna me voorstellen dat het je ontzettend opbrak en dan in jouw toestand. Pittig, maar goed ook weer goed afgerond...jullie hebben natuurlijk ook al bijna de 20w echo, is er eigenlijk al een poll voor jullie mbt het geslacht?

Henne gisteren inderdaad de boel omgegooid voor I, ze vind het leuk hoor, moet wel zeggen dat ze nu ineens nog groter lijkt en ineens lijkt het ook wel dat ze ineens overal op, moet en kan klimmen, straks was ik de tafel aan het dekken voor het ontbijt en toen ik even niet keek was ze er zelf vanaf de voorkant in de stoel aan het klimmen, ik schrok me rot!

Ivfsh, hoe gaat het met jou, jullie? ben je er al uit wat je gaat doen ?

Hier veel kunnen doen, administratie bijgewerkt, opgeruimd, wel grappig, kreeg post van onze energieleverancier, boden een verlenging aan (voor 3.5 jaar!) en dan zouden we een ipad cadeau krijgen, ben me er maar meteen maar even in gaan verdiepen en ons overgesloten per jan. naar een andere leverancier, levert een aanzienelijke beparing op. Het is dat er post kwam anders had ik er vast en zeker te laat naar gekeken.....

dames geniet van de frisse maar mooie zondag!

Geplaatst

Kom ook weer even om de hoek kijken, \\gelukkig kunnen we elkaar ook volgen via fb ;- )

Fren, ik hoop dat je het heerlijk hebt in de zon!

Kaartje, ben jij nou ook nog steeds aan t genieten?

Syl, beetje bijgekomen ; -)

Tool, wat heerlijk om zo goed te slagen met shoppen!

Babeth, nog geen gekke spanningen, je gaat er super relaxed door heen lijkt het!

IVfsh ben ook benieuwd of je al een besluit genomen hebt ; -)

Caro wat had je weer een schattige foto van de 2, wat lijken ze trouwens op jou!

Simba, jij had nog een mooie foto van manlief en S. anne op fb staan, aan het werk, zag dat er niets veranderd is in de inrichting ; -) nog steeds een gezellige chaos!

Hier gistermiddag heerlijk gefietst op de veluwe, op het einde een hele groep wilde zwijnen gezien, met kleintjes, echt prachtig! We komen er niet heel vaak, maar als je dan zo'n kudde tegenkomt, voelt dat echt als uniek! Iedere keer als ik dichter bij wilde komen voor de foto, kwam er een beer op me af om me weg te jagen, en de groep verder weg te krijgen. Moest even denken aan de tekst van "omdenken": als je een beer op de weg ziet, geef hem dan een knuffel"maar deze knuffel heb ik gewoon laten zitten! dus 1 vage foto op fb is het resultaat!

Op het werk blijft het onrustig, heel langzaam leer ik er mee om gaan en bepalen hoe ik met de negativiteit om kan gaan. Er gebeurt teveel om het allemaal goed uit te leggen, maar in the end is het gewoon niet leuk, mensen zijn zo met zichzelf bezig uiteindelijk, iedereen gaat voor zijn eigen functie/ het belang er van. Na jaren goed neerzetten van onze functie, wordt ik wel eens beetje moe van onze functie steeds goed neerzetten, we blijven een vreemde eend in de zorgbijt. Zit toch steeds meer te denken aan het lesgeven, maar het is wel een stap..als er even meer werk in zit ga ik in ieder geval minder werken, en in die richting verder als zzp, maar dat is best onzeker dus nou niet heel gerust nog. Nu eerst leren omgaan met de situatie die er nu is, en niet teveel aantrekken. Moeilijk genoeg!

Nu een lazy zondag. Lees van alles over Halloween, maar daar wordt in onze straat dus niks aan gedaan, klinkt leuk!

Fijne zondag iedereen! xxx

Geplaatst

Haha nee lijkt me geen goed idee om deze beer te knuffelen Eef! Moeilijk om niet teveel aan te trekken met een vervelende situatie als je er elke dag mee geconfronteerd wordt! Als jullie financieel de ruimte hebben zou ik zeker voor het 'ZZP'erschap' gaan.

Ik dacht dat Halloween op 31 oktober was? Hier niet veel van gemerkt.

Lekker weer vandaag, net terug van een lange wandeling met de drie kids, papa bleef thuis om het huis een beetje te kuisen en de buggy te repareren, is gelukkig gelukt. Wil komende week een keer met ze naar de stad.

Papa en de oudste zijn een chococake aan het bakken, mmm! Wilde boodschappen gaan doen maar zie dat de winkel pas om 4 uur open is dus even een klein tukje??

Geplaatst

Hij is al over de helft op... Rustig hier? Allemaal BZV aan het kijken? Ga nu ook maar even kijken. Eigenlijk vind ik alleen Willem leuk en de rest niks aan maar ja, je kijkt dan toch...

Geplaatst

Bzv vorige week overgeslagen, zit nu uit pure vermoeidheid te kijken en me te ergeren. Keek vorige week serieus programma op2, interessant maar werd er niet vrolijk van. Gek hoor, kan echt weinig 'ellende' hebben sinds ik zwanger ben.

Moet toch echt echt echt ook eens bakken, heb al weken...maanden...zin in cake!

Geplaatst

Idd rustig hier!

Lekker chococake caro! Ik heb deze zwangerschap echt een soort van chocoverslaving...!!!Pepernoten met chocola, curly wurly's, pindarotsjes etc...! Dat ik niet veel erger de pan uitgroei is een wonder!

Wat een weertje de afgelopen dagen hé? Ik kan echt enorm genieten van de herfst...het is nu bij ons zo mooi in het bos! Elke keer als ik van zwolle deze kant op rijd en ik rijd de bossen in dan word ik blij van dit seizoen!

Eef wat een mooie foto! Bijzonder hé om deze dieren zo van dichtbij te zien! Als wij door het bos rijden (m.n. toen ik nog in de thuiszorg werkte en s'avonds laat door het bos naar huis moest) komen wij ze regelmatig tegen...vanuit de auto toch prettiger dan als je aan het fietsen bent! Mooi is het nu om te fietsen hé! Dat mis ik een beetje deze zomer/herfst hoor...heerlijk een paar uur mountainbiken! Ik hoop dat dit volgend jaar weer komt!

Wat een snertgevoel moet dat geven dat jullie zo moeten knokken voor jullie positie op het werk! Herkenbaar ook bij ons hoor...de wat nieuwere vpk functies (PA'er etc) zijn gewoon nog niet volledig onderdeel van 'het systeem' en dat maakt dat jullie kwetsbaar zijn! Lastig! Wel fijn dat je het iets beter kunt hanteren! Zou dat voor jou echt een optie zijn om voor de klas te gaan? Ik heb het een aantal jaren geleden ook overwogen maar ik geloof toch niet dat het mijn ding gaat zijn!

Tool wat fijn hé om even lekker voor jezelf te kunnen shoppen! Ik heb G. al voorbereid dat ik in januari in de uitverkoop los ga! Heerlijk, kan ik nu al zin in hebben!

Fren hoe is het bij jou in het zonnetje? En Kaartje...jij al thuis? Hebben jullie het fijn gehad?

Syl geen enorme kater dus...wel een gezellig weekendje gehad?

Babeth wat fijn dat je er tnt zo ontspannen in kunt staan! Nog een paar dagen en dan zullen de ons zo bekende spanningen w.s. om de hoek komen kijken? Al enig idee wanneer je gaat testen? En hoe voel je je nu?

Hier beginnen de lichamelijke klachtjes ook serieus om de hoek te komen. Gek hoor...ook wel weer bijzonder ergens :)!!!

Ik slaap heuuuuuuuuuuuul slecht! Op de een of andere manier kan ik nog maar een half uurtje op mijn zij/heupen liggen. Daarna beginnen ze zó zeer te doen, heel apart! Slapen wordt vervolgens dus lastig. Op de rug wil niet, dat voelt benauwd, buik is een beetje zielig voor ons meiske....dan blijft er dus maar weinig over. Ik heb nu standaard paracetamol op mijn nachtkastje liggen, die neem ik na een paar uur in, maar dat is maar eventjes en dan zijn ze weer uitgewerkt. Ik wil er ook niet teveel innemen eigenlijk. Maar ik het voelt net alsof ik enorme blauwe plekken op mijn heupen heb!

En mijn staartbotje...zitten wil eigenlijk heel slecht...!

Afleiding is de beste remedie...dus gaan we voor deze week maar e.e.a. verzinnen!

Oh en trouwens ik heb al mijn oude meubels verkocht en heb alles nu binnen, inclusief salontafel. Het is zo gezellig geworden! Ben er erg blij mee! Jammer dat ik vanaf mijn foon geen foto kan uploaden anders deed ik dat even!

Geplaatst

Caro, idd erg lekker chococake!

babeth, Hoe is het met jou en de killing wachtweken. Je klinkt best relaxed, maar kan mij voorstellen dat de spanning nu wel gaat toenemen. Mischien heb ik er over heen gelezen, maar wanneer mag of ga je testen?

Fren, Fijne vakantie!

Kaartje, jij ook nog lekker op vakantie?

Henne, nog gelukt met de badkamerkastjes uitmesten?

Ivfsh, al een keuze kunnen maken op je werk?

Eef, De veluwe kan idd erg mooi en ontspannen zijn. Balen dat het op werk niet top is. Ik zou het zeker serieus overwegen om zzp-er te worden.

Tool, Hoe is het met jou?

Syl, en met jou? Bijgetrokken van je weekendje? Al iets bekend over jullie aankomende poging?

Wen wat rot zeg, buikgriep bah. Zeker in combinatie met cursus en zwanger, gelukkig gaat het nu weer beter. Wanneer heb je weer controle? Ik heb met 25 weken ook nog steeds geen duidelijkheid ver het stressschema en de gevolgen van mijn prednisolon gebruik voor ons knulletje na de geboorte. Gyn wad vorige keer zo snel en zakelijk, pfff. Ga het bij de vk aankaarten en hopelijk dan de keer daarop bij de gyn antwoord. Ben je al wel helemaal afgebouwd?

.

Ik ben nog niet afgebouwd met de prednisolon. Ik slik nog steeds 17,5 mg. Dit vanwege de laatste bloedcontrole toen mijn bloed verhoogde activiteit liet zien (mogelijk ten gevolge van een verkoudheid). Ik ga morgen weer naar de huisarts om bloed te prikken zodat het dinsdag in DD is. (pf had namelijk geadviseerd om dit na 2 weken te herhalen) Hopelijk is mijn bloedbeeld iets verbeterd en kan ik verder gaan met afbouwen van de prednisolon.

Dinsdag weer een controle bij de gyn en 14 november de 20 weken echo.

Ik zal anders ook eens vragen wat de gevolgen kunnen zijn bij blijvend prenisolon gebruik voor het kindje na de geboorte.

Geplaatst

Es, dat klinkt toch echt wel als serieuse bekkenklachten. Zeker als ik zo lees over het zitten en staartbotje. Mogelijk dat therapie het eea kan verlichten. Verder regelmatig even kort bewegen en voldoende rust nemen! Sterkte!

Oohh, zie nu ook je foto! Wow!!! Die tafel.........daar zit ik echt bij te kwijlen! Zo moooooi!!!

Geplaatst

ha ha...toch gelukt! Via mijn telefoon! Lachen hé!

Wen het zullen idd wel bekkenklachten zijn maar kan een fysio hier nog veel mee in deze termijn? Ik ga vannacht trouwens maar eens een kussentje tussen de knieën doen...kijken of dat helpt!

Ik ben een aantal weken geleden een paar keer bij de fysio geweest maar had echt weinig klik met deze dame...ze deed serieus haar best hoor maar ik vond haar gewoon te kletserig en zweverig! Ik wilde gewoon graag wat oefeningen en tips maar ze bleef maar kletsen! Ik heb eigenlijk niet zo'n zin meer om naar haar toe te gaan...

Geplaatst

Es, echt heel mooi! Wij hebben zo'n beetje dezelfde smaak mbt de inrichting. En dan die tafel......ohhh, die blijft echt favoriet. Mag ik vragen waar jullie die hebben gekocht?

Geplaatst

Es, ik heb toen zelf cea.ser therapie gehad voor mijn bekkenklachten. Je krijgt dan oefeningen en houdingtips om de klachten stabiel te houden en elfs iets te verminderen.

Anders eens overleggen met de vk wat eventuele opties voor je zijn, nu je al over in der zwangerschap bent.

Geplaatst
Es, echt heel mooi! Wij hebben zo'n beetje dezelfde smaak mbt de inrichting. En dan die tafel......ohhh, die blijft echt favoriet. Mag ik vragen waar jullie die hebben gekocht?

Je bedoeld de voortafel? Die hebben we gisteren gekocht bij http://www.herberslifestyle.nl/

Dit is een webwinkel maar ik had een afspraak gemaakt bij hun aan huis om de tafels te bekijken! Leuke dingen hebben ze daar!

De achtertafel (eettafel) heb ik via mp op de kop getikt.

Ik moet donderdag geloof ik weer naar de vk. Ik zal het haar eens vragen!

Volgens mij had henne toch nagevraagd of prednison gebruik effect heeft op de ontwikkeling van het kindje?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden