Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dames ik ga slapen. Niet op m'n buik ;-) misschien is zo'n d.e.l.t.a.sleep ook wel wat voor zwangere vrouwen, lekker steuntje... Voedingskussen vind ik nog steeds niks, te veel kussen. Of misschien nog te weinig buik.

Truste allemaal! En sterkte morgen voor degenen die naar werk moeten door kou, regen, sneeuw, krabben...bbrrrrr....

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Slaap lekker Henne

Ik vind al die dingen (speciale matrasjes, banden enz) eng. Ze staan ook allemaal op de lijst met 'producten die vragen oproepen' en dus worden afgeraden. En tja als je dan toch al paranoïde bent van jezelf dan durf je natuurlijk helemaal niet meer aan dat soort producten

Geplaatst

He meiden, zijn thuis gekomen en a werdt gebeld om te strooien.

Lig dus alleen in bed. leuk sinterklaas gehad, maar halverwege stortte ik in.

Veel kadootjes gekregen.

Slik om de 4 uur ongeveer een pijnstiller. de ene keer patacetamol met codeine en de andere ibuprofen. wil er nu wel langer tijd tussen doen.

Ben verkouden net of het nu allemaal los komt. ook hoofdpijn. morgen werken.

Weltrusten allemaal.

Geplaatst

kalimera!

nieuwe werkweek begonnen. Gisteren nog eens het stukje over auto-immuunziekten doorgelezen dat ik van mijn hapto gekregen heb en ik merk dat ik weer alles aan het vasthouden ben en redelijk streng weer voor mezelf ben. en er staat ook in hoe het proces van zelf-afbraak zoals het daarin omschreven wordt omgekeerd kan worden.

Allereerst natuurlijk om los te laten. Een zin hieruit:

Ik weiger niet langer om datgene wat me 'zwaar' weegt, los te laten. of 'Het leven betekent in de eerste plaats vreugde en vanuit de dankbaarheid om te mogen zijn volg ik de meest soepele weg, zonder nog een enkele harde strevingsdrang hieraan vast te koppelen'.

En zo staan er nog wel een paar zinnen, waarvan ik heb, ja, het klopt precies en waarom ben ik dan juist het tegenovergestelde aan het doen???

en zo gaat het dus maar door in mijn kopje...om moe van te worden...

maar goed, de beslissing zal toch door onszelf genomen moeten worden.

Ruby, hoop dat de tijd inderdaad tussen het nemen van een pilletje steeds langer gaat worden!! sterkte. Grote kans inderdaad dat het nu allemaal los komt en er uit komt. Je weerstand is nu iets lager, alle spanning is verdwenen.

henne, hoop dat je je vandaag wat beter voelt!

Es? Meldplicht hè!! hihihi

Kaartje, leuk weekend gehad. en een leuke dansavond. Ik sta er ook weer altijd van te kijken hoe ik dit vroeger moeiteloos kon doen en volhouden en dat ik ook minder moeite ermee had wanneer het drukker was. Meestal zocht ik wel een rustiger plekje op om te dansen (wat dus ook wel eens soms op een verhoging was). Heb je een rustige avond gehad gisteren? Je moest toch werken of niet?

Babeth, nog twee nachtjes en dan weet je of het goed zit (ik hoop en vermoed van wel). I. lekker verwend met Sinterklaas. gezellig!

Maarruh, Sinterklaas is toch officieel pas woensdag, toch???? ik lees ook bij iedereen dat het al gevierd is. En ik sta er ook soms van te kijken hoeveel cadeau's sommigen al krijgen en ook de grootte van de kado's. Moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar ik weet dat wij vroeger een chocolaatje (zo'n kikker of een sinterklaasje) in de schoen kregen. En de kado's kwamen echt pas met Sinterklaas...

ivfsh, veel succes vandaag op je eerste werkdag bij je nieuwe baan! Dat is toch vandaag?

Goed, ik ga eens beginnen met werken.

Sorry dat ik niet op iedereen heb gereageerd.

liefs,

Tool

Geplaatst

Ja Tool, het gaat tegenwoordig heel anders... Wij vieren het ook pas op 5 december maar veel mensen wilen het toch in het weekend doen. Hier mag de oudste 2x per week haar schoen zetten maar ik heb gehoord van kinderen die elke dag hun schoen mogen zetten, dan is het toch niet spannend meer?

Mensen bezuinigen op heel veel maar niet op hun kinderen... als je ziet welke bedragen worden afgerekend bij de speelgoedwinkel sta je echt te flapperen met je oren...

Geplaatst

Ja, het is zo carolien, dat men niet bezuinigd met de feestdagen. Bij ons heeft het een hoog action gehalte zullen we maar zeggen.

Hier sneeuwt het nog steeds. Ben op de fiets voor de buien binnen.

Kijken hoe lang ik het volhoud vandaag.

Ook computer systeem die het niet helemaal goed doet.

Es, hoe is het?

Dikke knuf voor iedereen..

Geplaatst

Wij moeten nog...Sinterklaas. Volgende zondag. Mijn moeder belt woensdag mijn neefje van vier dat Sint zich vergist heeft en kadootjes bij oma heeft gebracht ;-) Bij ons gaat het nooit om grote dingen, vooral om de lol, gedichten en surprises. De eerste surprise die ik en mijn broertje ooit maakten was een 'grote geit' van een hele grote doos. We hadden in onze onschuld aan mijn oma uitgelegd dat het niet om de kadootjes ging, maar om de kleinigheidje, waarop mijn oma zei dat ze alleen 'grote geiten' wilde hebben.....we hadden de spirit al vroeg te pakken haha.

Overigens is mijn broer er zo achter gekomen dat Sint niet bestond, de vervelendste jongetjes uit zijn klas kregen de duurste kadootjes. Dat kon volgens hem niet kloppen :-D

Ruby rustig aan meid, als je nog tevee pijn hebt lekker weer in je bed kruipen. Zal best dat verkoudheid ed nu loskomt. Sowieso is er gerommeld aan je holtes en verder is er een bron van ontstekingen weg dus de prut komt nu naar buiten.

Hier ook nog flink snotterig. Slecht geslapen. Sporten maar even niet vandaag, zo wel intake kraamzorg. Rest vd dag kruikje, dekentje, bank en proberen wat gedichten te maken.

Tool, wijze lessen van de hapto. Toepassen is vaak zo moeilijk. Bij mij was het al snel duidelijk dat mijn baan slecht voor me was, maar die zeg je ook niet zomaar even op. Soms is de theorie eenvoudiger dan de praktijk. Maar kijken hoe je het wel toe kunt passen is natuurlijk goed, misschien is er een middenweg?

Ruby jij gaat deze week toch ook weer? Ik zal ook eens vragen of die badges inmiddels bij mijn zus liggen. Mijn vader had ze meegenomen maar ik ben het zelf verder ook vergeten.

Wen las dat je last hebt van je bekken. Niet fijn, vandaag therapeut bellen?

Esther hoe is het bij jou....oh wat erg dat we dat nu elke dag gaan vragen haha. Meiden ik spreek vast af: als er bij mij iets gebeurt horen jullie het, zonder bericht is er geen nieuws ;-)

Geplaatst

Ruby jij bent wel weer aan het werk gegaan vandaag? Gaat het een beetje? Nog flink aan de pijnstillers?

Ik ben van huis uit ook niet gewend om zo enorm veel cadeaus te geven aan elkaar met sinterklaas hoor. Het gaat bij ons ook altijd om een kleinigheidje. Bij G. thuis zijn er ermee gestopt omdat de broers en zussen aan hun eigen kinderen cadeaus gaven die in prijs nogal verschilden, daar kwamen scheve gezichten van onder de neefjes en nichtjes. Bij ons thuis gaan we met z'n dertigen gourmetten zonder cadeaus. Ja mijn ouders kopen voor alle kleinkinderen een kleinigheidje maar we geven elkaar niks.

Ik ga woensdagavond lekker uit eten met G.

Hier is alles rustig momenteel. Ik vloei nog wel maar niet veel. Gistermiddag nog visite gehad en gisteravond nog ergens koffie gedronken. Het rommelde toen wel enorm, veel krampen en buikpijn en rugpijn maar nu is alles weer foetsie! Ik zit nog lekker in mijn pyama en doe vandaag helemaal niks! Morgen met schoonpaps en mams naar schoonzusje die net een baby heeft in gouda.

Geplaatst

Hihi Es, ik vind het zo komisch dat rustig aan doen voor jou nog veel meer is dan ik uberhaupt meestal doe. :) Spannend wordt het nu hoor, dikke knuffel voor wat komen gaat.

Ruby nog veel pijn?

Syl, fijn dat de ongi weg is. Maar we hadden liever gezien dat die er helemaal niet gekomen was!

Hier ook weer een soort van ongi. Binkie drinkt minder, slaapt langer door en eet ook andere dingen erbij.

Sen, lastig die slaapkeuzes he? Ik durf weer geen slaapzak, is ie niet gewend. Altijd onder dekentje en wel met aerosleep. Dat geeft mij weer ietsie rust, nu ook hij zich omdraait in de slaap. Maar goed, ingestopt terug draaien is wel heel lastig. Hij wurmt zich er wel onder vandaan en dan vind ik hem aan de andere kant keutelend. Maar wat trek ik hem dan aan, iets warms dat ie zonder deken ook niet te koud wordt? Maar dan wordt ie onder deken weer te warm. Het blijft lastig. :)

Babeth, spannend bijna weer echo. Niet teveel denken dat het niet goed is hoor. Ook al snap ik je angst maar al te goed. je vroeg over allergie. Ik heb binnenkort groot onderzoek met bink in een kinderziekenhuis. Hopelijk komt daar iets uit. Koemelk en pinda vrij in mijn dieet hou ik nog even vol in overleg met de kinderdietist van Borstvoeding.com.

Ingewikkelde materie Tool!

Wen, pijnlijke bekken... sterkte. Hier ook bekkenfysio voor dat 'gelek', geen pijn klachten gelukkig.

Henne wat beter vandaag?

Hier is het wittig aan het worden door de sneeuw: nice!

Geplaatst

Het is ook echt een kinderfeest vind ik. Alles wat wij elk jaar krijgen is een chocoladeletter...

Mijn ouders vinden het wel jammer dat ze Sint niet meer kunnen vieren, toen mijn zus en ik ouder werden deden we surprises, je moest er 3 maken, voor elk gezinslid 1 en daar waren we weken mee bezig, er hing een heel geheimzinnig sfeertje in huis, was hartstikke leuk! Tot mijn zus besloot dat ze niet meer wilde, tja... Dus sindsdien doen we cadeautjes onder de kerstboom want mijn moeder wil toch graag cadeautjes geven. Dus dubbel feest voor de kinderen hier in december...

Geplaatst

Met de familie doen we niets met sinteklaas, kerst weet ik dit jaar ook nog niet. Niets vernomen nog. Maar mogen nooit kadootjes kopen van mijn schoonouders. We zullen ons er dit jaar aan houden.

Ik ben aan het werk es. en als het niet meer gaat ga ik naar huis.

Zaterdag wel het bericht gekregen dat de auto van mijn vader in elkaar zit. Vandaag wordt hij naar de schade expert in hilversum gebracht. Zal zo mijn schoonzusje even bellen wat betreft de schadepapieren.

Verder niet veel te vertellen

Witte wereld hier. Ben op de fiets. Viel tegen. Beetje raar in mijn hoofd.

Geplaatst

Mik, slaapzakje kan toch prima? Ik zou gewoon eens proberen tijdens een middagslaapje, volgens mij wennen ze er snel aan hoor.

hier woe Sinterklaas. Hebben lootjes getrokken en doen 1 cadeau met gedicht. Verder heeft m'n moeder geloof ik nog voor iedereen iets kleins, wij doen met vin z'n moeder kerst.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Hier vies grijs weer met natte sneeuw.

Vannacht weer in de weer geweest met J, hij had waarschijnlijk weer krampjes. Vanmorgen grote poepluier na 4 dagen. Gisteren wilde hij overdag niet slapen (krijsen!) en heeft hij 2 korte slaapjes gedaan. Nu wil hij weet niet slapen, weer krijsen! Terwijl ik zie dat hij moe is. Heb hem net even laten huilen in de hoop dat hij dan op gegeven moment in slaap valt maar hij werd echt ballistisch. Hoe lang duurt zo'n 3 mnd sprongetje eigenlijk???

Wij vieren geen Sinterklaas. J heeft wel cadeautjes gekregen maar die had hij anders ook gehad, op FB maak ik er een beetje een grapje van. Kruidvat heeft nu trouwens veel voordelig speelgoed met nog eens 25% kassakorting. En dan heb je altijd MP nog. Zo heb ik alle T.iny love speelgoed want dat is onwijs duur. Maar voor onszelf doen we niet aan cadeautjes, vind het meer een kinderfeest

Morgen naar de bekkenbodemfysio. Krijg ook inwendig onderzoek. Heb gisteren de hele dag bijgehouden wat ik heb gedronken en hoeveel ik heb geplast en alles genoteerd.

Verder nog steeds niets van het ziekenhuis gehoord,

Zou graag willen slapen, zo moe ben ik. Koppijn en zere gewrichten. Maar moet ook nog de douche schoonmaken, stofzuigen etc bleeeeeh heb zo geen fut

Geplaatst

Mik zou het inderdaad een keer 's middags proberen. Hier altijd slaapzakje, twee voordelen: ze krijgen het niet koud en je bent van het gedoe van bedje opmaken af!

Sen ik had vanmorgen een vriendin aan de telefoon en haar schoonzus heeft een baby van 21 september, paar weekjes jonger dus. Zij huilt ook nog steeds heel veel, veel krampjes, ze is dan echt woedend! En mijn vriendin vertelde dat hun oudste daar last van heeft gehad tot ze 6 maanden was en toen was het ineens over... Ik hoop dus dat het niet zo lang duurt bij jou maar voor mij was het nieuw dat krampjes zo lang kunnen duren... Dus misschien geen sprongetje maar een gevoelige maag/darmen?

Geplaatst

Ja misschien toch maar eens proberen dan. :)

Sen, ik ook aan de plas en drinklijst gister! Sneu dat ie zo van slag is nu, sterkte, xxx

Geplaatst

Sen ga slapen. Die douche en de stofzuigen komt wel. Dat kan iemand anders evt ook nog doen, niemand anders kan voor je uitrusten.

Heb net intake kraamzorg gehad, was leuk mens. Vertelde van onze situatie en ik gaf aan dat ik dus niet weet hoe 'nuchter' en mezelf ik als moeder dan weer zal zijn en ook dat ik heel veel (half) weet dus dat als een kraamverzorgster alleen temp opneemt en niet aangeeft of het 'goed of slecht' is, ik gelijk zal gaan malen. De consulente had toen wel meteen iemand in gedachten die ze hier wil plaatsen, dus dat is mooi. Ook aangegeven dat ik geen leerling erbij wil. Ben erg voor leren, heb er nooit een probleem van gemaakt met stagiaires, co-assistenten etc maar dat wil ik dan dus gewoon een keer niet. Maar dat vond ze ook volkomen logisch. Moet zeggen dat ik er door het gesprek gewoon een beetje 'zin' in gekregen heb als dat niet raar klinkt. :-)

Nu lunchen, even naar de supermarkt en dan rusten. Het sneeuwt hier gelukkig niet meer.

Geplaatst

Waarom zou je er geen zin in hebben? Als alles goed gaat en je hebt een leuke kraamhulp is het een heerlijke week waarin je vertroeteld wordt en aan je baby en de nieuwe situatie kan wennen...

Behalve dat ik me lichamelijk nogal belabberd voelde de eerste dagen heb ik er wel van genoten: je krijgt een heerlijk geurende, aangeklede baby in je armen die je alleen borst of fles hoeft te geven en hup, hij wordt weer lekker in zijn bedje gelegd en jij draait je weer even om voor een tukje... Heb je zin in wat drinken of een beetje fruit, waar heb je zin in? En hup 5 minuten later staat het naast je bed. Dan ga ik daarna een was draaien...

Ik hoop dat je het treft want dan is het echt een relaxed weekje voordat je zelf aan de bak mag!

Geplaatst

Inderdaad Sen.. ga rusten... Hoe belangrijk is die douche, hoe belangrijk is het stofzuigen, en hoe belangrijk is jouw gezondheid?

Prioriteiten stellen lieverd...

Geplaatst

Zo klinkt het zeker lekker Caro! Ik kan alleen altijd moeilijk dingen uit handen geven. En met die kleine zo lang op gewacht. Wilde juist alles meemaken of zelf doen. Nog nooit zo'n actieve kraamvrouw in 20 jaar meegemaakt zei ze. En erna was ik stuk. :) Kan ik dus niet aanraden Henne! Inderdaad, geef je overrrr :)))

Geplaatst

Ben ik ook wel van plan Mik. Ik kan op zich prima dingen uit handen geven als ik het gevoel heb dat het vertrouwd is en goed gebeurd. En ik mag aannemen dat dit met een goeie kraamhulp het geval is. Heb de afgelopen maanden ook al heel erg geleerd om 'los te laten', niet alles te willen doen, het komt wel (idd gewoon gaan slapen, die douche loopt niet weg). Bovendien weet ik van mezelf dat als ik die rust niet pak, ik het fysiek niet ga trekken. PDS is voor 50% stress gerelateerd en al die adrenaline die vrijkomt na je bevalling is dus ook gewoon stress. Zal echt elke dag een moment moeten pakken om die adrenaline omlaag te brengen, anders gaat het niet werken. Maar goed, dat is allemaal vooraf gepraat, ik weet niet hoe het gaat zijn als er een klein mannetje in het spel is :-) Ik moet ook dan maar denken: het rusten doe ik ook voor hem net als tijdens de zwangerschap.

Vind het wel fijn dat ik merk dat met betrekking tot het bevallen en de kraamtijd mijn eigen nuchtere ik weer wat boven lijkt te komen. In plaats van die malende angsthaas van de afgelopen maanden.

Over rusten gesproken....tot later meiden!

Geplaatst

Pff, ik zat ook al op dag 2 vrolijk in de woonkamer. Wilde ook alles zelf doen. Maar voelde me ook prima. Heb iig niet zo'n kraamweek gehad als Caro beschrijft. ;-)

Geplaatst

Ik mocht de eerste 4 dagen de trap niet af.

Daarna gedoseerd. En net toen het allemaal een beetje soepeltjes ging lopen, kreeg ik die niersteen en lag ik weer plat...

En toen heb ik heel wat keren een nat kussen gehad.... Ik wilde zooooo graag.....

Geplaatst

Ik beschrijf het wel heel idyllisch dat geef ik toe :-) maar zo ongeveer is het wel gegaan bij mij, tenminste deze keer, de eerste keer had ik een muts, een herintreedster die alle ouderwetse dingen van vroeger op me afvuurde (vroeger deden we dit, vroeger deden we dat' dat wil ik niet weten ik wil weten hoe ik het NU moet doen!) .

Zij moest ook begeleid worden, er kwamen steeds parttimers bij dus heb ik totaal wel 6 vreemde vrouwen in huis gehad en dat terwijl ik toen hartstikke labiel en onzeker was... dus ik wist: dat nooit meer!

Gelukkig had ik nu een hartstikke leuk mens, die tussendoor verhalen vertelde over de carnaval die ze aan het vieren was, maar ze kwam altijd stipt op tijd...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden