Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Slecht nieuws.....ons wondertje is na de vorige echo ng even doorgegroeid maar heeft het niet gered, we zagen het meteen maar durfde niets te zeggen...de arts bleef kijken en uiteindelijk was het grote woord er uit... Vandaag had het de grootte van 7 weken. Wat een ellende, ookal was het moeilijk om vertrouwen te houden toch was er hoop vanwege de 2x hartactiviteit.

en nu? Afwachten en huilen, vloeken etc.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oh babeth wat afschuwelijk! Ik heb geen woorden hiervoor. Ik zit hier te huilen op de bank voor jullie. Heel veel sterkte en kracht gewenst samen!

Geplaatst

Ah nee, Babeth, wat een naar nieuws! Ongeloof klinkt uit je berichtje en dat is logisch. Zeker na die twee keer hartactiviteit hou je toch iets van hoop.

verdorie! Was jullie zo gegund!

heel veel sterkte meid, ook voor M.!

Geplaatst
@EDR, Komt misschien een "blonde" vraag aan: maar ik neem aan dat jij rhesus negatief bent (D of c uitgezonderd...) en dat G rhesus positief is? En er dus de kans bestaat dat jouw kindje rhesus positief is en je dus eventueel een anti-D spuit moet hebben (uitsluitend bij rhesus negatief D), of ingeval van type c extra controle indien je antistoffen aanmaakt. Of weet je uberhaupt niet of je rhesus negatief bent? Je hebt met 12 weken toch een bloedonderzoek gehad naar o.a. je bloedgroep en rhesusfactor? Ben namelijk erg verbaasd dat dit pas in dit stadium naar boven komt. Ik ben hier tijdens mijn 1e zwangerschap (missed abortion) al op onderzocht (heb toen ook een anti-D spuit gehad) en tijdens de zwangerschap van onze kleine meid is met 30 weken via mijn bloed onderzocht welke rhesusfactor de kleine meid heeft (kan sinds juli 2011). Aangezien zij ook rhesus negatief is heb ik dus geen anti-D spuit hoeven krijgen. Weet wel dat dit onderzoek maar door 1 laboratorium in NL gebeurd en niet binnen een dag bekend is. Dus jouw bloedprikken gaat sec over jouw bloedgroep en rhesusfactor, toch?

Bovenstaande reactie zegt niets over consequenties, want die ken ik niet (behalve die voor mij van toepassing waren). Maar ik ben toch wel nieuwsgierig naar deze "blunder".

Bedankt voor het meedenken!

Ik heb net het labformulier opgehaald. Hier staat op dat ik bloedgroep A heb, RhD pos en RhC neg. Wat G. is weten we zo niet. Er is bij tien weken al gecontroleerd of ik antistoffen aanmaakte. Dit was toen niet het geval maar dit had dus met 27 weken weer gecontroleerd moeten worden, wat dus niet gebeurd is. Voor zover ik de link van Eef begrijp is het zo dat mocht ik antistoffen aanmaken, dit pas consequenties heeft bij een volgende zwangerschap? Het bloedprikken gaat idd via de bloedbank en het duurt een aantal dagen voordat de uitslag bekend is. Ik ga zo de vk praktijk nog een keer bellen. Ze leggen het me nog maar een x uit.

Bah ben gewoon beroerd van het bericht van Babeth.

Geplaatst

Oooh nee Babeth, waarom nou? Tranen staan in m'n ogen, dit is zo zo oneerlijk, gemeen en verdrietig. Hebben jullie dan echt nog niet genoeg tegenslag gehad?! Lieve Babeth en M, heel veel sterkte, wat kan ik meer zeggen of doen...

Geplaatst

Lieve Babeth, je was er zo bang voor, en het was zo hoopvol met de hartactiviteit, leef met jullie mee, wat een verschrikkelijke teleurstelling, dikke knuffel xxx

Geplaatst

Oh nee Babeth, wat een ontzettend verdrietig nieuws lees ik hier... Wat vreselijk voor jullie!

Jullie hebben je portie verdriet toch al lang gehad vind ik. Echt oneerlijk dit nu weer.

heel heel veel sterkte met de verwerking. Ik ken het zo goed waar jullie nu door heen moeten and it sucks. Big time.

heel veel liefs

Geplaatst

och lieve babeth en M, ik kwam kijken in de hoop op heel mooi nieuws, maar het is niet zo..... wat een verdriet, ik voel zo met jullie mee! Je was er al zo bang voor en wij hadden allemaal zo'n goede hoop, we willen allemaal zo ontzettend graag dat het goed gaat voor jullie, wat een verdriet en wat een onrecht.

Lieve Babaeth: een hele hele hele lieve dikke knuffel voor jou. Weet dat we aan je denken en klaar staan voor je!

X

Geplaatst

@Meiske, heel veel sterkte de komende tijd. Weet helaas uit ervaring dat zeker in deze periode het echt waardeloos is om door deze moeilijke tijd te moeten. Bahhhhhh! Dikke knuffel.

Geplaatst

Babeth, toch slecht nieuws vandaag. Heb het meteen koud en overal kippenvel. Waarom toch? Ik had zo'n goede hoop op een mooie echo vandaag, maar helaas is die hoop niet uitgekomen. Heel veel sterkte meis.

Geplaatst

Hallo meiden,

bedankt voor jullie lieve berichten en steun.... Pfff wat een mixed emotions, voel me zwanger maar weten dat het niet meer goed is.

mijn man voelt zich ook zo machteloos, de schat. Ik merk dat ik mijn gevoel probeer weg te drukken, bang om bij d pijn te komen de zo veilig opgeborgen zit, wat een k-zooi. Ook de onzekerheid , wat kan ik nu verwachten?

Volgende week woe een afspraak op de miskraam poli, daar zal gekeken worden en waarschijnlijk zal ik dan meds gaan krijgen.ik ga echt alles proberen om een curettage te voorkomen, ben zó bang voor evt, vervolgschade!

Nu duik ik het liefst mijn bed in maar ik ga morgen wl werken denk ik. De afleiding doet me misschien goed?

Ik heb ook al weer met DD gemaild, gevraagd of het zinvol is om de hormoonwaarden van M nogmaals te laten testen en of meds iets kunnen betekenen.Dit nav een berichtje van een Lotgenootje laatst.) daarnaast heeft M ook weer afspraak gemaakt voor acupunctuur , we hebben nog cryos maar ik heb er wei ik vertrouwen in, juist omdat dit de beste was op dag 3 na de punctie, 5 cellig en bezig met doordelen , niet echt best en als de andere dan nog slechter zijn?bizar, zo in je verdriet en meteen ook schakelen...

Geplaatst

NEE :-((((( wat een afschuwelijk nieuws Babeth. Zit hier ook met een brok in m'n keel.

Ben alles kwijt wat ik wilde posten....

Geplaatst

Lieve Babeth, M en I,

heel veel sterkte met dit rottige zeg maar gewoon k.l... nieuws.

Huil, schreeuw maar laat het toch toe, druk het niet weg. Hoe moeilijk het ook is.

Leef met je mee en hoop voor jou dat het geen curetage wordt.

Dikke knuffel van ons.

Geplaatst

Pfff, wat een nare dag zo zeg :-( merk ook heel sterk dat we meer zijn dat 'alleen maar' forumgenootjes. Bij mij spookt al de hele middag het beeld van Babeth in DB door m'n hoofd, net terug van de punctie en helemaal fit en positief aan de high tea. En dan nu zo'n k.....afloop, boos en verdrietig word je ervan.

Babeth, hoop heel hard ook dat een curettage te vermijden is. En gelijk doordenken en praktisch zijn, tja....overlevingsstrategie... Voor nu prima, maar stop je verdriet, teleurstelling en boosheid niet weg, ach dat weet je zelf ook wel. Nogmaals sterkte, knuffels

Geplaatst

sluit me aan bij Henne! Zo blij met en voor jullie, dat begon idd al in db en dan nu dit.

Moeilijk denk ik ook om je man zo te zien of niet? Je wilt elkaar gewoon leed besparen en nu moet je allebei op je eigen manier door deze pijn heen.

Wat het werken betreft...doen wat voor jou goed voelt meis! En als je wel gaat en je bent er in je denk wat doe ik hier...gewoon terug naar huis gaan!

Dikke knuffel voor jullie drietjes!

Geplaatst

Babeth ik moest net aan je denken, hebben jullie nog Sinterklaas gevierd vanavond (of misschien zijn jullie nog bezig)? Dat moet heel moeilijk zijn, om vrolijk te zijn voor Imke, pfff...

Hier staat een heel blij meisje onder de douche. Ze moest een speurtocht doen door het huis om cadeautjes te vinden en daarna een kist met de rest van de cadeaus in de garage. Ook een paar voor Kaat en Bram, die uiteraard het vele papier leuker vonden, zoals dat hoort...

Was een geslaagde avond, zelfs papa deed leuk mee terwijl hij het eigenlijk een beetje overdreven vindt, al die cadeaus...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden