Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

kalimera dames!!!

we zijn weer terug van lesvos! een heerlijke tijd gehad, jammer dat we naar huis moesten, maar heb wel elk straaltje zon gepikt dat er maar te pikken viel. heb warmte en zon meegenomen voor jullie!!!

afgelopen woensdag heeft het idd heel erg hard geregend en ge-onweerd bij ons. Niet normaal. 's ochtends lagen we nog in de zon en rond een uur of half 12, 12 uur begon het te regenen en vlak daarna te blitsen en te donderen. Hebben een paar filmpjes gemaakt. rond een uur of 4 was het weer droog en warm. de late avond en snachts heeft het ook nog flink gestormd. donderdag, onze laatste dag was het gelukkig weer zonnig en warm (op een paar wolkjes na). maar nu zijn we weer hier. Heb al een machine laten draaien, de volgende twee komen er dadelijk aan.

heb net even alles bijgelezen (20+ pagina's), 2 uur mee bezig geweest, hahahahaha.

Ruby, nog gefeliciteerd met jullie huwelijksdag! jullie zijn op dezelfde dag als mijn zus getrouwd. balen dat het blaasonderzoek zo pijnlijk was. gelukkig nu alweer wat beter, maar jeetje, wat vervelend van die endo. de 29e weet je dus meer. sterkte en succes met de kast van vandaag. hoop dat jullie m weer goed in elkaar kunnen zetten zonder dat ie uit elkaar valt zoals jullie vorige kast.

Testr, ik duim met je mee voor uk en puk. geweldig gewoon dat je een tp hebt gehad. alle positive vibes stuur ik naar je toe!!! succes met de ww, gevoel en verstand, hart en redenatie gaat helaas niet samen, we weten er allemaal helaas alles van.

Otjes, balen dat het niet is gelukt, sterkte meid!

syl, goed dat je bent afgevallen, maar jeetje, wat een nieuws van jullie kayla. hoop dat ze nog lang bij jullie mag zijn!!! en gewoon lekker van haar genieten als ze naast je ligt te 'stinken'.

grappig jullie sessie bij de psych. zie het al voor me, jij en j kibbelen en de psych maar schrijven en moeite doen om alles bij te houden, hihihi hoop dat jullie er baat bij hebben en fijn dat j. zich aan zijn plan houdt!!!

henne, meissie, geloof dat bij jou nu alles eruit komt,heftig en dan ook nog alleen zonder j. gelukkig is ie er morgen weer (toch?). Volgende week naar de psych? succes, goed dat je alles op papier hebt gezet en een hele goeie beslissing dat jullie voor hulp in huis gaan. als jou (en j) dat de nodige rust brengt en wat meer q-time met zijn tweetjes, zou ik het zeker doen!!

Guusje, fijn om te lezen dat het herstel goed gaat! heb je genoten van je bad??? en binnenkort weer beginnen met werken. lekker rustig aan doen!!! hoop dat de controle in oktober goed nieuws brengt en dat jullie met de cryo verder kunnen!!

sab, geniet lekker van je vakantie!!

Caro, buurhond weg, fijn dat buurman het ook inzag! die goedbedoelde adviezen van (schoon)moeder, ik ken er ook alles van, mijn moeder heeft ook vaak genoeg artikels over slechte invloed van roken opgehangen toen ik nog thuis woonde bij mijn ouders of een artikel over katten (dat ze bv niet op de tafel mochten komen, hihihi) of over ongewilde kinderloosheid (waar ik nu nog helemaal niet aan wil denken).

heftige dag geweest donderdag met de begrafenis van je ex-schoonmoeder. sterkte! 'fijn' dat ze in de buurt van een bekende 'ligt' al is het natuurlijk altijd te vroeg!

Babeth, jij ook sterkte vandaag met de begrafenis! Fijn dat Imke zo'n nieuwsgierige meid is en alles wil zien!!!

Ceeke, welkom terug van je vakantie!! ook weer een heftige momentje gehad met de verjaardag van Daan* en de geboorte van jullie neefje, gelukkig dat het bezoekje aan hem meegevallen is en goed voelde! jullie hebben voorlopig nog steeds rust of gaan jullie met de cryo verder?

Fren, hihihi was een beetje laat met mijn voorspelling, hahahaha. fijn dat jullie een meisje krijgen! en goed dat je je schoonmoeder subtiel op haar plek hebt gezet. Had jij nu neen schimmelinfectie gehad? is het nu voorbij?

fijn ook dat jullie al een plekje voor jullie meissie hebben op het kdv!!!

ursula, wat een leuke foto!!! en een nieuwe coupe! wat groeit storm flink, al een pampermaat verder zo snel. volg je gevoel met de borstvoeding, zou ik zeggen.

wat sneu van/voor je vriendin. rot dat ze het alleen moet doorgaan. wens haar maar sterkte en hoop dat ze haar wens/droom toch nog in vervulling mag zien gaan!

Laika, hogere bloeddruk. nog 4 weekjes te gaan (mss nu nog drie wanneer ik dit schrijf). succes meid!!

Spaatje, hoe is het in gent gegaan, of is dat nu maandag??? jeetje, wat schrikken overigens met het incident op de autosnelweg. gelukkig dat jullie zelf niets hebben!!

ivfsh, nog in spanje aan het genieten van de zon? vocht vasthouden, nooit leuk, veel blijven drinken en vochtafdrijvende groente even. hoop dat het helpt, en natuurlijk met de voetjes hoog!

witje, je klinkt steeds beter en verzekerder, goed zo meid. steeds meer genieten van Ruben!!! doet me goed om te lezen!!! hoe staat het met jullie woning???

Esther, hoe is het nu met jou en met G? rot dat je zo verdrietig bent. knuffel voor jou meid! Hoe is het met je zus gegaan?

Zara, hoe is het met jou meid? heb je geloof ik een tijdje gemist?

Eef, lekker aan het schilderen, zal eens kijken op fb! ik geloof ook dat ik dat gen mis, helaas niet geërfd via mijn vader en mijn opa (zijn vader).

Simba, fijn dat sanne het zo goed doet!!!

Kaartje, klinkt goed de date in het donker! ik geloof dat ze in gent ook zo'n soort restaurant hebben (of was het mss ook in gent, hihihi)

hoop dat ik iedereen heb gehad.

ga even de gewassen handdoeken en onderbroeken in de droger gooien en dan de shirtjes erin. kunnen die lekker buiten hangen dadelijk!

liefs,

Tool

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hè fijn, tool is terug! Ik mistte de uitgebreide samenvattingen namelijk echt! Volgens mij hebben jullie heerlijk genoten, ofniet? Nu weer in het vertrouwde leventje terug, maandag weer aan het werk?

Hier gaat het goed, ben wel moe, beetje drukke dagen achter de rug, dus ga er een rustig weekendje van maken, hopelijk. Gister met m'n moeder de babykamer uitgemest. Wat verzamel je toch een hoop zooi in de loop der jaren! Nu is Bin met de man van m'n nichtje op pad om de wc te maken en daarna slepen ze de kasten uit het kamertje. Kan ik beginnen met behang afsteken... Jakkes, rotwerk! Maar dat doe ik wel als het regent, nu zo lekker de zon in!

Sandra, ben heel benieuwd hoe de appeltaart smaakt!!

Geplaatst

Fren een behangtip: niet aan de gang met stomers oid. Een emmer warm water, evt met een beetje zeepsop. Met een doek of spons het hele behang inzepen. Na een kwartier/half uur herhalen. En dat nog een keer. Dan laat het vanzelf los zonder al die rotige kleine flubbers en gekrab. Evt even kijken of je de bovenlaag er eerst af kan trekken, dan week je de onderlaag nog makkelijker los. Wij zijn vorige maand eerst een half dag een het pielen geweest voor we deze methode (her)ontdekten en toen ging het als een trein.

Tool welkom terug! Fijn dat je wat zon hebt meegenomen, kunnen wij ook nog even genieten.

Hier vandaag redelijk. Ga even snel wasje ophangen want komt zo een vriendin langs. Gezellig.

Babeth sterkte vandaag. xxx

Geplaatst

Goedemorgen meiden.

Ik heb niet echt meegelezen, geen fut.

Het gaat hier niet als ik had gehoopt. Ben nog erg moe, en een concentratie van niks. Van de week een paar keer op werk geweest, maar was denk ik niet verstandig geweest. Maandag naar de arbo arts, hoop dat ze me een goed advies kan geven.

Gelukkig geen buikpijn meer. Alleen is mij bongi er nog steeds niet. Ik zit inmiddels op CD 37! Volgens de gyn zou het niet anders moeten zijn dan normaal. Dus ik wacht tot maandag nog even af, en als het er nog niet is, maar even met het zkh bellen.

Ik las even snel dat Tool weer thuis is! En je hebt het heerlijk gehad las ik. Goed zo! En je hebt het zonnetje meegenomen :-)

Geplaatst

He Guusje, wat vervelend dat het nog niet zo gaat als gehoopt. Gelukkig heb je geen buikpijn meer maar die ongesteldheid mag nu wel komen. Goed dat je naar de arbo-arts gaat, hou jezelf in acht!

Tool, welkom terug! En bedankt voor het meenemen van het mooie weer!

Miki, oh, wat spannend allemaal weer. Ik sluit me aan bij de rest (over dat het nog veel te vroeg is) maar ik herken je gevoelens enorm, hou vol!

Fren, lekker aan de slag in de babykamer. Wij zijn daarmee inmiddels klaar (niet zo gek natuurlijk, ben bijna 37 weken zwanger) maar we hebben een hele leuke poster opgehangen die nou al twee keer van de muur gedonderd is. Mijn vriend moet nog maar eens even goed naar de bevestiging kijken (de wijze waarop ie is opgehangen was nl zijn idee).

Henne, fijne middag met je vriendin!

Fijn om te lezen dat het goed gaat met Storm, Ruben en Imke. Ursela, elke twee uur is inderdaad wel pittig, dat zou na een week of 6 toch wel minder moeten worden toch? Goed dat je die drie uur even gaat uitproberen, ik hoop dat het werkt!

Hier alles oke, ik heb wel moeilijke nachten, ik slaap slecht en ben elk uur wakker. Vannacht maar weer eens een uurtje op gezeten. Verder heb ik soms wel een beetje de zenuwen als ik aan de bevalling denk. Door de endometriose ben ik toch bang dat de bevalling nog eens extra pijnlijk wordt, de endo begint sinds een week ook weer op te spelen (door het rekken van de baarmoeder denk ik) en ik zie er dus best wel tegenop. Dus ik blijf mijn mantra maar herhalen: hoeveel pijn het ook doet, uiteindelijk komt de baby er wel uit!

Geplaatst

Tool welkom terug! Heerlijk weer heb je meegebracht, kunnen we nog wel even gebruiken hier. Mooi meteen weer een uitgebreide samenvatting...

Laika sterkte, inderdaad wat je zegt: probeer je niet te druk te maken, die kleine komt er hoe dan ook uit en je hebt er toch geen invloed op! Go with the flow...

Geplaatst

Tool welkom terug!

Guusje, een rot tijd voor jou. Sterkte meissie.

Fren, rustig aan met dat behang he? Luister maar naar Henne! :) Jij have fun met je vriendin Henne.

Hier weer een dag overleefd, geen bruine afscheiding meer en ook geen buikpijn. Gelukkig nog steeds geen diarree en opgezwollen buik, wat ik altijd heb een week na ei en wat ook (in combi met allergieen) de aanleiding was voor ons immuundenken. So far so good, maar vlieg wel van hoop en vrees. Kans is vele malen groter dat het niet gelukt is, denk ik om mezelf te beschermen. Maar nu eindelijk een eerlijke kans! Alleen leert de statistieken dat je van echte kansen vaak meer nodig hebt. Wij hebben er nu maar 1. Dus dit moet hem worden. Of.. dan maar niet!

:-)

Geplaatst

Tool welkom terug, hier ook iemand die je gemist heeft en ook de samenvatting! Het gaat nu ook weer bijna gebeuren voor jullie. Spannend.

Fren werkt de wc alweer.

Laika kan de bevalling extra pijnlijk worden door de endo? Hoop het niet. Alles weer stofvrij bij jullie.

Weinig te melden hier, lekker weer maar beetje sjaggie door aankomende ongi over 8 dagen, nu al.

Geplaatst

Haha, ja! Wc doet het. Scheelt zoooo veel als je er iemand bij haalt die weet wat hij doet ;-)

Net even naar babyzaak geweest en vin is ook om wbt de babykamer. Fijn! Nu allebei helemaal af, dus lekker op de bank!

Geplaatst

Zoooo meiden wat een weertje! Hele dag buiten gezeten, zalig. Fren lekker geshopt zag ik op fb :-) te lief gewoon! Laika bij jou schiet het nu echt op zeg, wauw. Kan me levendig indenken dat je tegen de bevalling opziet door de endo. Heb je ook iets besproken over pijnstilling, of helpt dat in dit geval niet? San hoe smaakte de appeltaart? Ik heb vandaag zowaar weer zin in eten woehoe! Zal nog niet direct aan de patatten gaan ;-) maar zo wel lekker iets klaarmaken.

Dan de beloofde rumbonen ;-) .... Wij doen me Sinterklaas altijd dat iedereen iets voor iedereen haalt en daar dan een gedicht en/of suprise bij maakt. Het gaat niet om dure kado's maar vooral om veel lol. En vroeger ging het natuurlijk van zakgeld dus helemaal klein. Nu houdt mijn moeder niet van chocola, behalve....als er vulling in zit en dan het liefst met drank. Ik denk dat ik veertien ofzo was toen ze het keer keer over rumbonen had, dat ze die nooit meer zag en dat ze die vroeger wel eens kreeg. Ik dus op zoek rumbonen, maar nergens te vinden. Uiteindelijk in Arnhem bij een poepiedure chocolaterie, ja hoor daar hadden ze rumbonen. Voor mijn budget kreeg ik er geloof ik vijf, maar ik was helemaal blij. Pakt mijn moeder het uit: zijn het helemaal geen rumbonen! Wat het wel waren zijn we nog steeds niet achter, maar twee weken later hadden ze bij het kruidvat doosjes 'Jamaica rumbonen', precies wat ze bedoelde. Uiteraard krijgt ze sindsdien elk jaar een doos van die dingen. En die bonbon winkel ben ik echt nooit meer in geweest....m'n arme zakgeld hihi.

Ik ga eens bedenken wat ik ga eten. Geen chocola in ieder geval ;-)

Geplaatst

Goed verhaal Henne! Wel stom van die poepiedure zaak, dat ze dat niet eens weten, tsss... bestaat ie nog?

Heerlijk weer inderdaad, tot een kwartier geleden buiten gezeten maar nu wordt het echt fris.

Fren, te schattig. Moet je ook gaan opletten wat je in welke maat koop wat betreft seizoenen... Ik moest ineens denken dat ik voor mijn dochter die in maart geboren is een schetig skipak maat 62 kreeg... ze had maat 62 in de zomer. Zo jammer, ze heeft het nooit kunnen dragen. Het ligt by the way nog in de kast dus mocht er een meisje bij zijn... misschien dat die minder hard groeit...

Geplaatst

Daarom geef ik altijd graag vestjes :-). Die kunnen ze in de winter dragen als trui en in voorjaar of zomer als jasje. Mijn schoonzusje had voor mn neefje een hartstikke stoer winterjasje gekocht....waar ie uiteraard ook in de zomer inpaste. Doodzonde.

Geplaatst

Bedankt Miki.

Gaat vandaag wel met Kayla, gisteren was het een te drukke dag en daar kan ze niet meer goed tegen. Ze hoest wel weer meer, snapt dat niet want het was bijna weg. Hoop dat ze het tot het nieuwe jaar volhoudt.

Heb je nog last van gekleurde afscheiding of is het weg?

Guusje gaat niet zo lekker met jou, valt een beetje tegen.

Kan dat nu ook hormonaal zijn omdat je ontregeld bent?

Henne ik vind de verse altijd het lekkerst, dat is echt mijn doodzonde, chocolade met drank ;-)

Fren lief setje!

Nog steeds weinig te melden, humeur wel wat beter.

Geplaatst

Fren, heel erg schattig!!! roze idd meer dan genoeg!!!

Syl, gelukkig je humeur iets beter. Vervelend dat Kayla nu weer hoest. Hoop met je mee dat ze het nieuwe jaar nog haalt!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Guusje wat rot dat het nog zo tegenvalt. Herken het helaas wel, zowel fysiek als mentaal was die laatste operatie gewoon echt teveel. Er wordt wel vaak gezegd dat het 'maar' een kijkoperatie is, maar zodra ze meer doen dan kijken is het echt veel zwaarder. Hoop voor je dat de Arbo een goed advies heeft. Wat mij hielp (ook tip van de Arbo) was om niet elke dag een klein beetje te werken, maar om de dag net iets meer. Zelfs me twee uurtjes per dag ben je wel elke dag aan het reizen en elke dag bezig met werk. Om de dag drie of vier uurtjes (als dat al gaat!), geeft dan uiteindelijk meer rust. Ik moest dat drie weken volhouden en dan op de rustdagen ook echt rusten, anders bouw je nog niet op. Nu zal ik niet zeggen dat ik zo fit ben op het moment ;-), maar op dit punt was de arboarts wel een hulp. Geef iig heel eerlijk zelf aan wat wel en vooral ook niet gaat. Ook mentaal! Sterkte meiske xxx

Geplaatst

Henne, misschien geen gek idee, om de dag iets meer werken. En het reizen is inderdaad vermoeiend, ondanks dat het maar een klein stukje is.

Syl, het zou best ook aan de hormonen kunnen liggen ja. Bongi is er nog steeds niet, en heb het gevoel dat het wat van slag is.

Het vervelende ook is, dat ik nu de tijd het om te denken. Dat maakt het allemaal nog lastiger dan het al is. Onzekerheid, angst om nooit mama te worden, verdriet komt weer naar boven, alle teleurstellingen komen weer langs. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet denken of voelen. Bah!

Geplaatst

De appeltaart was heerlijk en viel goed in de smaak bij iedereen. Op naar recept nr. 3!! (in 2 zitten noten bah)

Tool welkom terug!!! Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad, altijd weer balen van die was he. Maar het kan maar gedaan zijn.

Henne weer beetje beter vandaag, weer werkt ook mee natuurlijk. Lekker hoor hele dag buiten gezeten.

Guusje gaat nog niet echt lekker dus. Hopelijk gaat het snel de goede kant op. En ja zulke ingrepen hakken er goed in.

Fren lekker uit de band gesprongen in de babyzaak, heerlijk he?

Miki weer een dag voorbij bijna!!!

Laika je angst voor de pijn bespreekbaar maken hoor bij de gyn/vlos. Dat scheelt vaak al de helft, ook als je afgesproken hebt welke pijnmedicatie je eventueel kan krijgen geeft vaak rust. Vervelend zeg die slechte nachten. Nog even volhouden, hoe moeilijk ook. Warme douche voor het slapen gaan misschien een tip?? Sterkte.

Syl balen zeg die PMS bah. Zou verboden moeten worden. Ook niet fijn dat Kayla weer meer hoest nu. Hopelijk alleen vandaag en morgen weer beter...

Hier was het erg gezellig vanmiddag. 6 volwassenen en 6 kinders dus lekker druk. Als afsluiting frietjes gegeten was helemaal top, zeker bij de kids!!

Geplaatst

Dat had ik ook heel erg, doordat je thuis zit word je met jezelf geconfronteerd. En dan wil je liefst dat alles weer normaal is en ga je afleiding zoeken. Waardoor je dan weer te moe wordt......irritant cirkeltje.

Zit mezelf ondertussen ook op te vreten. Vanavond nog niks van j gehoord :-( en dan maak ik me gelijk zorgen dat er iets gebeurd is. Kan m op FaceTime ook niet bereiken en geen reactie op sms. Waarschijnlijk zit hij ergens zonder bereik, maar ik haaaaat het om zo in onzekerheid te zitten. En net nu ik me tot een uurtje geleden zo opgelucht voelde dat het nog maar een nachtje is :-(((( voel mezelf dan zo'n trut, een volwassen vrouw die niet een paar daagjes zonder dr vent kan...

Geplaatst

Henne ik ben ook een opvreter als ik J niet kan bereiken. We zijn zo gewend dat iedereen maar bereikbaar is. Denk gelukkig net meer meteen dat er iets is maar irriteert wel.

Guusje teveel tij om na te denken en Wachten op de bongi. Hormonen ook door de war. Gevoel dat opeens alles op je afkomt ja. Soms beetje beangstigend. Werken goede afleiding maar dat moet wel lukken.

Lekkere appeltaart Sandra, hou niet van appels.

Geplaatst

Nou hèhè, vent boven water :-) zat idd zonder bereik in restaurant. Toen hij een paar jaar geleden in Canada en de vs was had hij in Canada wel bereik en in de vs niet, toen wist ik dus gewoon dat ik een aantal dagen niets zou horen. Dat is ook niet leuk, maar wel anders dan. In ieder geval kan ik nu weer redelijk rustig slapen. Henne weer blij ;-)

Geplaatst

Heeeeeeerlijk....

Jullie willen het vast niet weten... Maar wij zijn aan het kamperen!!!

Zitten nu aan het kampvuur. Sanne in het wipstoeltje, lekker ingepakt. Maar we genieten in hoofdletters.

Geplaatst

Gelukkig Henne, een berichtje van J. Zondag is hij weer thuis toch?

Sandra, aan de appeltaartenbakkerij, Heerlijk!!! Wij hebben een imieminie appelboom in de tuin, en dit jaar zat hij vol met enorme appels. Een vriendin van me is komen plukken en heeft ook een heerlijke taart gebakken.

Wat ik nog vergat te vertellen, toen ik donderdag op werk was, was er een fotograaf bezig. Toen ik van toilet kwam zei hij, jij hebt dit vaker gedaan toch? uuuuh, ja! Uiteindelijk weer een hele mooie serie gemaakt. Ik ben benieuwd of ze deze gaan gebruiken. Als het zo is, laat ik het wel weten ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden