Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Okay ladies, dan zie ik dat (nog :-)) maar niet als slecht teken...

Tijd voor afleiding, maar die man van mij ligt brak (van drukte en slechte slapen met name) op de bank, geen beweging in te krijgen! :-(

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goeiemorgen! Of bijna middag al. Lekker uitgeslapen, nog steeds in mijn nachthemd, maar al wel ontbeten hoor en een tasje genaaid met mijn dochter... Man is net wakker, effe douchen en dan wil ik er uit! Het is zo lekker! Zat ook aan het strand te denken maar zal wel heel druk zijn en is voor ons toch wel drie kwartier rijden, mmm, Belgie misschien dan.

San waarom is het waarschijnlijk jullie enige kindje? Heb ik gemist dat je daarover sprak??

Miki ik had tijdens de wachtweken last van een opgeblazen gevoel. Had dat pas door toen ik een positieve test had want de weken erna bleef het aanhouden. Je bent weer een dag verder...

Geplaatst

Mik, nergens last van...ik voel mijn ongi ook nooit aankomen, behalve aan mijn humeur.

Heb mijn lijf iedere dag geprobeerd te lezen na de tp (van merel) maar helemaal niks, was er dan ook van overtuigd dat het niet zo zou zijn, alleen die ongi kwam maar niet. Maja, dat kon ook van de spanning zijn dacht ik toen.

Ik merkte dat ik zwanger was van storm toen ik erg duizelig was na het opstaan. Maar toen was ik al weken zwanger.

Geplaatst

Zooo rustig hier? Hele dag geen berichten geweest, logisch ook, iedereen in het zonnetje! Wij zijn uiteindelijk inderdaad naar Brasschaat gereden, leuke kinderboerderij met bos en meertje... Heerlijk, alleen zo druk dat we niet konden zitten om wat te drinken en ik had mijn zinnen al uren gezet op bitterballen... Dus ter compensatie is manlief nu friet met kroket gaan halen, foei! Maar moet een keer kunnen , doen we niet vaak en vandaag al verse jus, stuk banaan en pruim op...

Geplaatst

Onze dag is figuurlijk in het water gevallen: vin had al om half 7 (op zondag!!) een pissige sms van z'n manager dat hij z'n mail moest lezen. IN die mail ook niets dat verwijten en botheid dat er foutjes zaten in bepaalde files die hij morgen om 10 uur nodig heeft. Vin is dus om 2 uur naar z'n werk gereden en nog niet terug. Vind het ech te lomp voor woorden. Ken de man zelf niet, maar volgens vin is het zo'n snelle jongen die 5 kwartier in een uur praat en er maar vanuit gaat dat vin met zijn criptische aanwijzingen weet wat hij moet doen.

Ik heb wel een rustig middagje gehad, toch maar ff naar het hockeyveld geweest en daarna lekker in de zon zitten lezen. Net verplicht lfe4you zitten kijken waarin ons cupcakeboek gelanceerd werd. Wel jammer dat dat op de eerste mooie dag in maanden uitgezonden wordt, waarschijnlijk stuk minder kijkers dan normaal. Nou ja...

Geplaatst

net terug van kinderverjaardag, bedankt voor jullie lieve reacties!

Het was gewoon gezellig, en kadootje was super ontvangen (poppenkast van collega overgenomen en overgeschilderd, in vorm van paddestoel, te schattig), het was gewoon gezellen leuk met mensen zitten kletsen die ik tijd niet gezien had, kinderen waren gewoon lekker druk met zichzelf bezig, en vriendin was zoals altijd super zorgzaam en hartelijk, dus helemaal goed, gezellig zitten kletsen met hoogzwangere, no problema, zo zie je maar weer ; -)

San ik begrjip het helemaal hoor, het is nu eenmaal zo, en je gevoel hierover is toch zoals het is, kan het me prima voorstellen!

Knuffels terug

Geplaatst

Dank voor alle ervaringen!

Fren, niet normaal die baas. Ik had er kort ook zo in. Ben hem gesmeerd in mijn proeftijd! Jammer van de lage kijkcijfers, maar nog wat social acties en het gaat vast alsnog als een speer?

Lekker happen Caroline!

Eef, klinkt goed... en stoer. Maar aan jezelf toegecen dat het wel moeilijk is, dat mag he. Niet aan jezelf voorbij gaan!

Hier weer een dag overleefd. Pfff...

Geplaatst

Fijn Eef!

Fren dat is echt te lullig voor woorden. Als het echt (!) nodig is vragen of iemand kan komen is nog tot daaraantoe, maar op deze manier.... Bizar.

Caro bij die kroketten loopt het water me in de mond. Goed teken dat ik weer zin heb in dat soort dingen, maar doe het nog maar even niet. Moet wel lachen dat je gelijk aan het compenseren gaat. Een keer is niet erg toch? Ook niet als je geen sapjes en fruit op hebt ;-)

Zit hier te wachten op m'n mannetje die in diverse files beland is. Hij had gehoopt om half zes thuis te zijn....tja...

Geplaatst

Henne, nog heeel even en dan is ie erweer! Gelukkig maar. Geniet ervan dame. Enneh, hier ook zin in bitterballen. Maar hou me nu maar ff in, geen onrustige darmen nu!

Geplaatst

Henne is je mannetje al weer lekker thuis naast je op de bank??

Eef gelukkig is het meegevallen vandaag. Wat een leuk en origineel kadoo zeg!!

Caro lekker aan het compenseren geweest dus. Heerlijk en moet kunnen. Dat wij het waarschijnlijk bij 1 kindje houden is dat we zowiezo geen nieuwe poging meer willen doen. Dat wil ik mezelf niet meer aandoen. Het feit dat ik er tijdens het stimuleren en de weken erna al uitlig en amper wat kan, moet er niet aan denken zeg als ik dan Ruben rond heb kruipen. We hebben nog 4 cryo's maar weten nog niet wat we doen. Moeten nu wel binnen een jaar beslissen, dan loopt de invriestermijn ook af. Ze zitten per 2 in een rietje en laten er dan 1 tp-en, wil geen tweeling riskeren om voor ons persoonlijke redenen nu. Plus het feit dat ik geen makkelijke zw gehad heb en de eerste weken met Ruben een hel neigen we er steeds meer naar om het bij ons manneke te houden. Zou niet weten hoe ik dingen rond moet breien als ik ruim een half jaar hulp moet hebben dagelijk om onze zoon te verzorgen, omdat zijn moeder dat niet kan. Tja dat zijn onze dillema's een beetje en ook het feit dat we er allebei niet jonger op worden. Maar goed wat is nu "oud" he??

Heel verhaal maar hoop dat je het snapt. Wil ook niet iemand voor zijn hoofd stoten want ja wij hebben tenslotte al een zoon dus wat *** we nou zeg maar......

Fren wat een hork van een baas van V zeg!! Hopelijk was hij wat vriendelijker was toen hij op zijn werk kwam en op zijn minst wat lekkers bij de koffie heeft gehad.

Ruby weer lekker bezig geweest. Ja tegels zijn zwaar, daar verkijk je je snel op zeg!!

Heerlijk op het strand even geweest, onderweg er naar toe kregen we sms met de vraag of we mee wilden poffertjes eten op de kermis met onze petekindjes en daar hebben wij natuurlijk geen nee tegen gezegt. Dus na een korte frisse neus weer terug richting huis en heerlijk poffertjes gesnoept vanmiddag. Toen zijn de kleine mannen nog in de draaimolen geweest, ze zijn bijna al weer 2 jaar de boefjes en lekker terrasje gepikt. Wat een heerlijke dag hebben we gehad. Nu thuis weer aan de slag want alle passende kleertjes voor Ruben liggen in de was. Hihi heb je als je paar dagen lui geweest bent en hij zijn broek ondergekakt heeft!!

Hopelijk iedereen van het lekkere weer genoten, de komende dagen worden ook lekker zeggen ze.

Geplaatst

San, hij zat moederzielmalleen op z'n werk... Meneer de manager zat thuis.

En vin is er nog niet, dus ik gooi er zo een pizza in voor ons beiden, en ik heb al een appel op, dus volgens caro haar compensatieregel mag het dan :-)

Geplaatst

Haha, ik eet sowieso meer fruit nu ik zwanger ben en probeer ook weer elke dag een paar sinaasappels uit te persen, dan heb ik die vast binnen... Ik let gewoon meer op wat ik eet dan normaal, omdat ik er alles aan wil doen om deze zwangerschap tot een goed einde te brengen, logisch. En volgens het tijdschrift waar mijn moeder laatst mee kwam is verse jus ook nog goed tegen hoge bloeddruk... we zullen zien of het geholpen heeft dinsdag.

Dank je voor de uitgebreide uitleg Sandra! Natuurlijk heb je hele goeie argumenten maar ik wist het gewoon niet, ging er eigenlijk van uit, omdat jullie nog cryo's hebben, dat je die zou opmaken. Maar waarom moet dat binnen een jaar? Hoe oud zijn ze dan? Of lees ik daar nou overheen? Sowieso nu niet mogelijk om te beslissen denk ik, met Ruben die net geboren is.

Geplaatst

Fren, bedankt voor het kookboek! Altijd leuk om een pakketje te krijgen en eerst niet te kunnen bedenken wat het zou kunnen zijn :-). Ziet er goed uit. Ga binnenkort eens wat recepten uitproberen. Kijken of mijn man merkt dat er geen vlees in zit. Ik vind zelf namelijk dat we echt niet altijd vlees hoeven te eten.

Eef, fijn dat je een gezellige middag hebt gehad.

Miki, weer een dagje door. Tot nu toe vind ik het erg positief klinken allemaal bij jou. Hoop zo dat die prednison voor jou de truc gaat zijn.

San, kan me goed voorstellen dat je geen nieuwe IVF ronde meer wilt doen. Misschien nu gewoon eerst maar even je lijf laten herstellen en genieten van de kleine man en daarna beslissen wat je met de cryo's gaat doen? Geloof dat ik zelf de cryo's wel zou willen gebruiken, maar niet meer zou kiezen voor opnieuw IVF. Maar goed, dat is voor iedereen weer anders denk ik. Gewoon je gevoel volgen.

Hier afgelopen dagen wat minder in mijn vel gezeten. Na mijn vakantie weer zo in een druk schema gerold dat ik er vrijdag even helemaal doorheen zat. Gisteren en vandaag gelukkig leuke dingen gedaan en gezorgd voor voldoende nachtrust. Voel me nu dus weer een stuk beter vandaag. Even een after-vakantiedipje dus. Zo hondje uitlaten en dan braaf naar mijn bed. Proberen mijn goede voornemen waar te maken ;-)

Geplaatst

Caro onze cryo's zijn al een jaar oud en zijn sandaard voor 2 jaar ingevroren. Anders moeten ze weer voor 5 jaar verlengt worden en dat geld hebben we er niet meer voor over. Ik wordt begin volgend jaar 35 en P 41 dus wij vinden dat in ons geval "oud" (persoonlijke mening voor onze situatie).

Wij gaan de cryo's niet opmaken omdat we ze nog hebben, maar willen ze gebruiken als we besluiten om er nog een brusje bij te krijgen voor Ruben. Dat vinden wij ook nog een wezenlijk verschil.

Is nu ook nog niet mogelijk om daar een echte beslissing over te nemen, Ruben is er net. Maar wij hebben het er hier thuis zo af en toe wel over. Moet toch in de komende tijd een beslissing genomen worden en dat is niet iets wat over 1 nacht ijs gaat. Het is gewoon moeilijk. Maar dat is alles in dit traject.

Oh sinasappelsap tegen hoge bloeddruk??? Misschien iets voor mij. Ben benieuwd wat mijn bloeddruk is van de week en of de medicatie weer opgehoogd moet worden.....

Kaartje je after-vakantiedipje weer wat verder weggezakt?? Lekker kunnen slapen dat scheelt vaak een hoop. Werk ze voor vandaag, volgens mij is het in jullie praktijk vaker druk dan rustig.

Ik ben gister om half 10 mijn bed in gedoken, was helemaal kapot. Ruben is 's avonds zo druk en huilerig dus P heeft de laatste voeding gedaan en hij heeft zijn moeder tot 7 uur met rust gelaten, zodat ik weer met frisse moed de dag begonnen ben.

Geplaatst

Kaartje ik hoop dat je vandaag een betere dag hebt, de werkdag van vorige week is natuurlijk ook niet in de koude kleren gaan zitten.

Soms is het moeilijk om weer in je normale ritme te komen na een vakantie, misschien ook een beetje last van jetlag en dat kan ook opspelen in combi met....

Zoals Sandra zegt maandag zal best druk zijn en ik hoop dat je lekker hebt geslapen.

Geplaatst

Henne voel jij je alweer wat beter? Thuis blijven of werken.

Iig succes vandaag.

Miki weer een dag erop zitten, houvol en houd moed!

Hier weer een klote nacht, Kayla hoest veel en ze moest naar buiten, daarna uren wakker gelegen. Deze week is mijn planning een ramp net zoals de financieen weer, zucht.

Wanneer houd het eens op??? :thmbdn:

Geplaatst

Syl het houdt niet op bah!! Sterkte vandaag. Hopelijk kan je nog eventjes wat zon meepakken, tijdens de lunch of zo. Doet altijd goed voor het humeur!!

Geplaatst

He Syl, klote meis. Arm beesie. En jij zelf ook al zoveel onrust. Konden we die maar weg nemen. Hou je zelf ook moed en hoop, dat alles zijn weg echt gaat vinden? Doen hoor.

Spaatje, lekker weer je bed in. After holiday dip, die kennen we. Goed dat je er aan toegeeft ipv wegduwen!

Al die keuzes voor vitamine tbv de zwangerschap en wel niet een 2e, zijn in mijn ogen -heel eerlijk- een enorme luxe. Maar ik gun het jullie zo van harte! Ik hoop dat de rest jullie gauw mag volgen, incl mijzelf.

Sja dat goede gevoel, ik vlieg weer alle kanten op. Gelukkig kan ik me inhouden te testen (nu 11 dagen na pregnyl zou die wel negatief moeten zijn en/of een beginnetje moeten tonen). Maar wat levert het op? Vaagheid. En.. daar doe ik het niet -nooit- meer voor. Gister heel erg last van mijn maag, incl. boeren en dat vond ik zelf een goed teken. Nu is dat helemaal weg, dus tja. Wel de borsten zeer en soms denk ik, is dat een toeschietreflex? Maar geloof me, ik ben de 1e die van alles ziet vliegen. Daar sta ik om bekend. :)

Meiden, ik ga mezelf door deze week heen slepen, tillen, duwen en meer van dat soort manieren. Het voelt als een enorme berg. Die alleen maar beloond wordt als ik de top echt mag bereiken.

Knuffel

Geplaatst

Miki wij duwen, slepen en tillen je er wel doorheen :-)

Sandra het weer wordt echt lekker vooral einde van de week, lijkt wel zomer, de werled is gek aan het worden qua weer......

Wil snel proberen om nog eens af te spreken samen met J, ik teer nog steeds op dat bezoek en dat verdient een :thmbup:

Geplaatst

Syl meid, ik heb het zo met je te doen. Ik hoop zo dat de zon eens echt voor jullie gaat schijnen en het geluk op welke manier dan ook eens komt. Knuffel voor jou!

Testr, ik voel en leef zo mee met je/jullie. Dat wachten en die onzekerheid ..... grrrrrrrrrrr

Ik probeer het zkh te bellen, maar ben blijkbaar niet de enige. Ongi is er nog steeds niet. Wel raar! De 1 zit met smart te wachten, en de ander hoopt zo het de komende 9 maanden niet te worden.

Geplaatst

Ik snap het Miki dat het voor jou een luxe is al die dilemma's die ik bv heb. Heel begrijpelijk. Zo hebben we allemaal onze spoken en tijgers en ik ben blij dat we hier tegen elkaar eerlijk kunnen zijn zonder te kwetsen (hopelijk). We slepen je idd door deze week heen. We zien ze allemaal vliegen tijdens de ww, je bent niet de enige, al voelt het wel zo in die 2 weken. Je bent dan gewoon hypergevoelig voor alles wat zich in je lijf afspeeld en wat je wel/of juis niet voelt.

Syl jullie zijn welkom hoor!!! We hadden ook al het idee om eens langs jullie te komen voor een paar uurtjes als we op doorreis zijn naar mijn ouders of op de terugweg!! Kan je weer eens lekker knuffelen. P heeft trouwens zin in zijn chinees hihi.

Guusje ben je er al doorheen???? Ik had ook een half uur nodig om de huisarts te pakken te krijgen vanmorgen dus wie weet is het idd heel druk overal.....

Kennen jullie het gevoel dat je gek wordt als je iets niet kan vinden??? Ik mis een broek en kan deze nergens vinden, nou moet het niet gekker worden hier in huis. Dat ding heeft dan wel benen maar kan toch niet lopen???? (zou wel een leuk filmpje voor you tube zijn hihi)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden