Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

na tien minuten weer buiten. Alles ok. Heb een fijne tandarts en een goed gebit dus voor mij is de tandarts geen straf.

San, gecondoleerd.

Tool, wat fijn dat je baas zo meedenkt. Bovendien ook in zijn belang toch?

Ga nu gauw naar praktijk. Ben nu wel heel druk, maar normaal valt het best mee hoor. Ben op dinsdag en vrijdag altijd vrij. Mag dus eigenlijk niet klagen ;-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

San, wijze woorden op deze ochtend. Sterkte met het verlies van je tante.

Kaartje, fijne vakantie.

Tool, fijn dat je baas mee denkt. hoop dat de lucht snel ietsje blauwer wordt bij jou thuis. Logisch dat het even niet lekker loopt als jij ook niet lekker in je vel zit.

Vanvond komt het nederlandse bezoek, ga dadelijk maar eens het huis goed stofzuigen. En een taart maken voor manlief die morgen jarig is. Storm heeft al heel mooi zijn voetje in de verf gedoopt en op een velletje papier gehouden. Dat zit nu in een lijstje en merel heeft met dezelfde verf een mooie tekening voor jarige pappa gemaakt. Ik heb het boek fjellbarna gekocht, staat vol tips om kinderen mee de bergen in te nemen. En een boek toppturer in trollheimen (bergtochten in de trollheimen). Haha, niemand die meer afvraagt wat de hobby van mijn man is.

Geplaatst

Oh en ik vergeet zoveel;

Syl, heel veel sterkte met kayla! Van mij mag je ook alle negatieve dingen hier delen, zijn we voor.

Henne, alweer ietsje positiever fijn.

Rubster, snap dat je niet op je werk wilt janken, misschien dan bij de tandarts? Sterkte meis!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Sandra gecondoleerd met je tante!

Esther heel veel sterkte! Ik had gister een afspraak bij de mondhygieniste maar die heb ik afgezegd, echt geen zin in nu. Helaas weet ik ook al dat na de bevalling een kies getrokken moet worden. Die heeft al 2 x een wortelkanaalbehandeling gehad, kaakchirurg is er aan te pas gekomen en sinds een paar jaar een kroon maar het blijft rommelen daar. Dus er zit niks anders op. Bah, nu nog niet aan denken.

Kreeg net een berichtje dat mijn ex-schoonzusje eindelijk wordt ingeleid vandaag. Ze was op 1 december uitgerekend maar het schoot niet op. Heel beladen voor haar omdat haar moeder in september is overleden. Pfff zal veel aan haar denken vandaag.

Mijn eigen moeder belde net eindelijk. Ze had een voorstel: of we Kerst toch niet daar kunnen doen, dat mijn zus dan eerst hier komt en rijdt en de volgende dag weer terug. Ik heb gezegd dat ik in mijn eigen bed wil slapen, het is natuurlijk pas 30 weken dan, maar je weet nooit en ik moet er niet aan denken om in Eindhoven ofzo te bevallen!

Eerst was ik een beetje pissig want ze zei: het is zo'n gedoe voor ons om in 1 dag heen en weer te rijden. Hallo! Ik ben 30 weken zwanger dan, is dat geen gedoe? Maar ik denk dat de achterliggende gedachte is dat er bij hun meer ruimte is en ze hebben die nieuwe hond. Ze is volgens mij bang voor weer een uitbarsting van mij... Zucht, ik heb gezegd dat ik een dag van tevoren wel beslis.

Geplaatst

haha caro, famillie... we hebben het er hier op het werk ook net over. Ik moet voor de hele bubs nog kerstcadeautjes kopen en ik heb geen idee wat, en wanneer ik dat moet doen... Ook zo'n fijne.

Geplaatst

Ben blij dat wij zo'n makkelijke familie hebben. Die doen nergens moeilijk over. Wat niet gaat gaat niet en dan halen we het een andere keer wel in. En geen kadootjes, scheelt een hoop stress. Komt pas als Ruben wat ouder wordt waarschijnlijk. Maar voor nu lekker rustig.

Caro balen hoor dat je mams het hele schema weer om wil gooien. Ze probeerd in ieder geval wel mee te denken dat je met je zus mee kan rijden (ook al is dat in haar eigen belang), maar kan me voorstellen dat je met je 30 weken toch echt in je eigen bedje wil slapen.

Geplaatst

Ja kerst en familie. Wij willen eigenlijk 2 dagen heel erg op de bank filmpjes gaan kijken. We zoeken nog iemand die ons een natje en een hapje wil verzorgen. Maar nog geen slachtoffer gevonden.

Lampjes aan, kaarsjes aan en niks doen. Af en toe slapen, eten en drinken. Dat is wat ik wil.

Geen gezeur van familie.

Wil voor de familie wel een klein kadotasje maken met of kaarsjes of chocoladekransjes erin. En dat geven als we toch nog ergens naar toe gaan. De zaterdag voor kerst moet ik werken in de winkel. Dus altijd lekker druk.

De tandarts daar hoef ik pas in februari naar toe.

Ga maar eens even een boterham eten.

Dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

Cadeautjes moeten ook nog ja, maar dit jaar houden we het rustig, tenminste ik dan, mijn moeder doet altijd veel te veel. Ik ben gister bij Intratuin geweest (moest nog dochters schoen ophalen die ze daar gezet had voor Sint, ahum) en ben wel geslaagd voor mijn vader: een bergkalender (wil hij ieder jaar) en een birdpizza, heel grappig, wintervogelvoer in de vorm van een pizza, die je op een schaal op de tuintafel kunt leggen.

Dus voor pa ben ik klaar, ma krijgt meestal iets van Kneipp omdat ze dat zo lekker vindt, dochter is nooit zo moeilijk, heb nog wel wat dingetjes en vriendlief heeft vorige week een notebookje via Marktplaats gekocht, dat ik heb betaald bij wijze van kerstcadeau. Zei hij zelf, maar gister ook voor hem een kalender gekocht met bulldogpupjes, die vindt hij zo leuk. Ook voor mezelf eigenlijk want dat wordt de kalender met alle afspraken. Alleen mijn zus nog, moeilijk moeilijk...

Geplaatst

lieve meiden, kom hier regelmatig lezen, en nu weer schrijven ;- )

Leef met jullie mee, en ben blij dat het goed gaat met de zwangeren ; -) wel erg benieuwd naar Dublin!

Sylvino, jij en je lieve Kayla, lijkt me echt heel moeilijk, hoop dat het goed gaat met haar en zij in ieder geval niet een lang lijden tegemoet hoeft te gaan, hoewel ik het ook weer een vreselijk idee zou vinden als je haar een spuitje zou moeten laten geven. Sterkte met alles, hoop echt dat voor jou betere tijden gaan komen!

Sandra, gecondoleerd sterkte meissie met het verdriet en alles waar je dan weer mee geconfronteerd wordt.

Tool, jij een grote stap genomen, nu wat meer rust voor jezelf creëeren, het blijft ook zo'n heftig traject het hele ivf gebeuren, knuffel! Goed dat je even voor jezelf kiest,

Testr mooie buik!@ wat vliegt die tijd ook he? Ook bij Fren, ivfsh en Caro, zal je zien, straks Guusje opeens ook weer verder en op de lijst! ; -) mooi!

Ruby, rothormonen, ik zou zeggen, afleiding zoeken, en vanmiddag bijtijds naar huis, je bent een bikkel, maar je mag ook wel eens even tijd voor jezelf nemen als je je niet prettig voelt,

EDR, al terug van de tandarts? hier vanochtend ook controle..mag weer een half jaartje vooruit.....dan zal er wel een renovatie moeten gebeuren, maar blij dat ik dat nog even kan uitstellen..

Hier druk met werk, en sociale dingen en curus, zou eigenlijk wel lekker even niks aan mijn hoofd willen hebben ; -) gelukkig rond oud en nieuw weer met manlief een weekendje weg, naar Maastricht, dus wat leuks in het vooruitzicht ; -)

Vrijwill. werk is nu even met kerstreces, start in januari weer, blij dat het goed gaat en verder gaat, gisteravond 2 vriendinnen te eten, (lekker uitgesloofd, kerstrecepten uitproberen, altijd fijn) en ook weer even over kinderloosheid gehad. Ik merk dat ik mezelf toch wel meer afscherm voor allerlei dingen, ik wil er gewoon niet meer met iedereen uitgebreid over praten, als t verdriet je dan overvalt, kost het weer 2 dagen om weer terug te zijn, en t verdriet wil ik wel af en toe kwijt, en dan de tijd er voor nemen, maar niet iedere keer als iemand er naar vraagt, doseren is het toverwoord, nog best wel een kunst voor flapuit als ik... ; -) Maar al zeg ik het zelf, het is me goed af gegaan..

Guusje, hoe is het met jou? Nog even! Leef met je mee ; - )

Henne, fijn om te lezen dat het beter gaat en je beter in je vel zit, hoop dat jij straks samen met Syl weer in de race kunt zijn (en de anderen uiteraard die in pauzestand zitten)

Hoop dat het iedereen goed gaat, knuffels van knuffelsmurf! xxx

Geplaatst

net de krant gelezen. Zo vreselijk wat er in luik en firenze is gebeurd.

Hier staat in de kranten nog dagelijks nieuws over utøya. Je wilt dat het niemand overkomt. Rotzooi.

Geplaatst

Eef dus je hebt nu ook kerstvakantie hihi. Druk op het werk, volgens mij is dat in december overal wel. Lekker hoor met oud en nieuw weekend weg, leuk!!!!!!

Ursela het is echt niet te geloven wat er gebeurt in de wereld de laatste tijd. Dat mensen zulke dingen doen, daar zijn geen woorden voor.

Geplaatst

He meiden, ik meld me ook weer even hier, heb het heeeeel druk met onze Jim die nogal lastig slaapt maar dat gaat vast goedkomen.

Simba, wat een lief kadootje, dank je wel! En ook zo toepasselijk haha (een t-shirt met daarop de tekst ' Laat me even' ik heb net 9 maanden vastgezeten).

Ik lees hier over allerlei kerstperikelen, ja, vreselijk, dat hebben wij ook elk jaar. Dit jaar speel ik de Jim-kaart en is tweede kerstdag bij ons met alleen mijn ouders (en dan doen we iets simpels met koken) en eerste kerstdag moeten we wel even naar mijn vriend zijn moeder maar die woont in de buurt, dus dan eten we daar alleen en gaan we weer lekker vroeg naar huis.

Geplaatst

Caro, gedoe met familie. Sterkte.

Laika, wat een geweldig kado kreeg jij van Simba. Erg treffende tekst. ;)

Ruby de dag beter af aan het sluiten dan ie begon?

Hier lekker mijn eigen vispakje maken. Wit vis, kort omroeren in soya, aanbakken, uit de pan, in dat vocht kort een chinese groentenmix roerbakken. Daarna samenvoegen en omroeren. Dit in een 3 pakjes bladerdeeg p.p. pakken en 20 min. in de oven. Soort eigen gezonde loempia, extra lekker met zoetzure saus!

Geplaatst

ja, de dag beter afgesloten hoor. Wat voor werk verricht.

Dus morgen relaxed op het werk.

En ik heb tussen kerst en oud en nieuw vrij.

Nu dozen legen in mijn kantoor. Dan hoop ik van het weekend weer te kunnen knutselen.

Dit weekend ook op kraamvisite. Dus kijken naar de kleine meid van een collega van Alwin. Hun weten hoe het met ons zit en hadden er veel moeite mee om het te vertellen. Terwijl ik allang had aangevoeld dat ze zwanger waren.

Ga er gewoon van genieten.

Fijne avond allemaal en knuffel voor een ieder die het nodig heeft.

Geplaatst

Pff wat kan een mens zich eenzaam en alleen en ellendig voelen..... Ondanks alles en iedereen om me heen......

Ruby wat fijn dat je lekker vrij hebt tussen de feestdagen door en je kantoor weer op orde dus ook weer knutselen!!!

Testr dat klinkt lekker zeg dat vispakketje van je!!

Geplaatst

kalimera chickies!

San, knuffel meid!

Laika, wat een lief/leuk kado voor Jim!

Hier soort van kerstkadoperikelen.

bij mijn ouders is gezegd dat we geen kado's doen, behalve zij voor de kleinkinderen en voor de kinderen. Maar onderling, voor broers en zussen dus niet. en zelf willen ze ook niets. Ja, die vlieger gaat dus niet op.

Met zijn allen leggen we geld bij elkaar, zodat ze dit kunnen besteden als ze weer een weekje of weekendje weg gaan.

Heb hun ook nog twee uiltjes gekocht (mijn vader spaart uiltjes), dus een klein gekkigheidje.

Van vriend heb ik laarzen gekregen (heb ze ingepakt en op kerstavond pak ik ze uit, hihihi. heb m zelf ook nog wat leuke kleine dingen gekocht die hij niet verwacht, hihihi.

Gistermiddag de kerstboom versierd. hangen de ballen erin, kom ik erachter dat ik de lampjes vergeten ben, hahahahaha. Maar het is me gelukt, zonder dat er een bal is gesneuveld.

Huis is kerstproof, maar het mag van mij ook al voorbij zijn.

buren hebben hun huis te koop gezet. het wordt hun te rumoerig en te druk in de straat, lees: te veel kinderen en overlast van hun buren aan de andere kant (wij zijn lekker rustig). Moet zeggen, geef ze geen ongelijk. Ik krijg ook langzaamaan de kriebels van al die koters die op het pleintje en bij de parkeerplaatsen voor onze woningen rennen en fietsen en vechten en schreeuwen. Als we idd geen kinderen krijgen, dan wil ik het liefst ook verhuizen, waar minder kinderen wonen. En nu dus afwachten hoe lang het gaat duren en wie krijg je ervoor in de plaats????

Ruby, gelukkig heb je je dag goed afgesloten!!!

Syl, hoe was het bij je mams? Fijne verjaardag gevierd?

liefs,

Tool

Geplaatst

Hi meisjes,

Ruby hoe gaat het vandaag? En San en Sylvie hoe is het met jullie?

Sen ik las iets op facebook....heb je uitslagen gehad? En kun je er wat mee?

Wat betreft Kerst... Ik heb hele makkelijke familie en kadootjes doen we sowieso met Sint. Dus op zich weinig druk. Wel passen we 1e kerstdag op. En we willen dan zelf 2e kerstdag graag naar mijn ouders zodat we weer eens met het hele gezin zijn. Maar de eerste kerst dat wij samen waren hebben we drie dagen films gekeken en op de bank gehangen met allemaal lekkere hapjes. Als dat is wat je prettig vindt en waar je behoefte aan hebt, dan zou ik dat gewoon doen Ruby! Familie moet toch ook kunnen begrijpen dat je die rust samen even nodig hebt na alles wat er gebeurd is? Persoonlijk vind ik het bizar dat samen kerst kennelijk zo vreselijk belangrijk is. Het gaat alleen nog maar om commercie, eten en een ideaalplaatje. Laat mensen lekker doen waar ze zich prettig bij voelen. Vrede op aarde.....remember? Maar zoals gezegd, ik heb het makkelijk wat dat betreft dus heb ook makkelijk praten.

Ladies, ik ga sporten. Spreek jullie later!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Weer misselijk uit bed gekomen. Maar ga straks de endometrioselijn van het vu bellen om te kijken wat we eraan kunnen doen.

We hebben afgesproken dat we 1e kerstdag bij mijn schoonouders zijn. We zijn dan met z'n 6-en, dat is nog wel te behappen. Wil nog wat kadootjes kopen en vanavond toch nog even op jacht naar laarzen. Geen enkellaarsjes die heb ik al. Iets hogere laarzen staan leuker bij het jurkje wat ik heb gekocht afgelopen zaterdag.

Verder wel weer druk op het werk. Maar morgen om drie uur zitten we in de auto op weg naar soldaat van oranje. Eerst eten en daarna slapen in het hotel. Als ik nu vroeg op sta kan ik nog een stukje langs het strand lopen. Wie weet geeft me dat een beetje lucht... Want ja het janken is nog steeds niet gebeurt.

Heb nu de cd van simone kleinsma op staan. Heerlijke muziek. Wordt ik oud?

Succes en dikke knuffel allemaal..

Geplaatst

Ruby ja je wordt oud!!! hihi nee hoor als je dat lekker vind, gewoon draaien. Muziek draai je naar je stemming zeggen ze toch??? Wat klote weer misselijk wakker, hopelijk kan het VU wat voor je betekenen. Zo vervelend.

Hier wel goed geslapen, voel me nog wel heel labiel. Maar goed dat mag gezien de omstandigheden. Jammer dat het zo'n rotweer is. Kan de foto's bekijken die vorige week gemaakt zijn door een fotograve bij de supermarkt en wilde er graag lopend naar toe. Het ziet er nu naar uit dat ik straks voor mijn dienst begint nog even moet rennen en vliegen om op tijd te zijn. Ach kan ik niet piekeren ook zal ik maar zeggen.

Geplaatst

Hihi grappig... Heb zo 2 afspraken in een cafe in de stad, zit een van mijn vriendinnetjes hier ook te vergaderen :-) hoezo kleine wereld!

Ruby, san, balen dat jullie je zo rot voelen. Het weer werkt inderdaad ook niet mee. Gied idee Ruby om op t strand uit te gaan waaien. Even t hoofd leegmaken.

Wij gaan overigens dinsdag met t werk naar soldaat v oranje! Ben in april ook geweest eb vind het helemaal geen straf om nog een x te 'moeten'. Helaas is de cast gewisseld en wordt de hoofdrol dus niet meer gespeeld door het ontzettende lekkere ding vd vorige keer ;-) ach nou ja...

Verder alles hier z'n gangetje, heb wel sinds een week ofzo wat bekkebklachten, dus even zien hoe we dat gaan tackelen.

Ursula, de nl Fam. Gearriveerd? Fijn hoor. Hoe lang blijven ze, echt tot eb met de kerst?

Henne, sportze! Goed hoor dat je g zo goed volhoudt! Ben ook blij te lezen dat je jd weer beter voelt!

Afspraak ix er, tot later!

Geplaatst

Fren las dat je last van je bekken hebt. Vervelend. Gelukkig hoef je niet zo heel lang meer maar wel pijnlijk. Maar het gaat toch om de musical en niet om het lekkere ding wat de hoofdrol heeft???? hihi Leuk, zou ik ook wel heen willen.

Succes met je afspraken en grappig zeg dat je vriendin daar nu ook zit te vergaderen, wereld is idd erg klein.

Hier de foto's opgehaald in de regen en ze zijn zo mooi dat ik er helemaal vrolijk van ben voor het moment.

Geplaatst

Ruby en Fren, veel plezier bij de Soldaat van Oranje. Zou het ook leuk vinden als het lekkere ding de hoofdrol zou spelen, hahaha. Geeft toch net iets meer schwung aan het stuk, hihihi.

San, wat fijn dat de foto's zo mooi geworden zijn en dat je je nu weer iets heppiejer voelt!!

Spaatje, cryptische omschrijving op fb...het iss goed zo??? benieuwd...

liefs,

Tool

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden