Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pauze:

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent op 26 september

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Ceeke: 26 juli miskraam, nu eerst vakantie en daarna cryo??

Sab: sept cryo ? Eerst vakantie

Henne: pauze, fysiek en mentaal in balans komen, in 2012 cryo poging met prednisolon

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, geldt ook voor man!!!

Tool: opkrabbelen, voor mezelf proberen te zorgen, immunologisch onderzoek

Voortraject:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden,29 augustus second opinion Dr Emanuel Hoofddorp.

Behandeling:

Guusje: 16 November cryo's TP - vrijdag 25 november testen (bloed) 19 december 1e echo

Zwanger:

Dublin: (uitger. datum 1 dec. 2011)

Ivfsh: (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: (uitger. datum 17-02-2012) 22 dec echo om ligging placenta te bepaling

Caroline: (uitger. datum 6-3-2012, mijn verjaardag)

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

Geboren:

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tool, balen dat je even stroef loopt samen. Pas goed op jullie zelf hoor!

Fren, ik zeg DOEN!!! 50 is hoe dan ook een mooie leeftijd!

En de lijst, ik schrijf de pagina op, dan heb ik 'm zo te pakken ;-)

Ursela, Gelukkig wat meer energie. Is er nog sneeuw bij jullie?

Oh, Fren, heb je ook resepten van Italiaanse hapjes? Of iemand anders?

Geplaatst

He guusje, ik heb sinds kort een italiaanse collega. Zal eens vragen of ze wat in het engels wil opschrijven voor je.

Verder ben ik moe, heb het koud, heb hoofdpijn, ben verkouden, slaap slecht en zal blij zijn als het weekend is. Ik ga vrijdag met het werk naar soldaat van oranje. En blijf daar in een hotel slapen. Zal zorgen dat mijn e-reader vol is en mee gaat. Heb er wel zin in hoor. Maar ga vanavodn denk ik vroeg naar bed. Baal er zo van, maar het zijn nu eenmaal de bijwerkingen.

Ik zit hier op de 5e verdieping en de regen slaat tegen de ruiten en de wind waait door de bomen. Echt weer om in je bed te blijven.

Syl hoe gaat het bij je mams, beetje aan het relaxen hoop ik.

Fren, 50 is bijzonder gewoon doen!!!

Voor iedereen een dikke knuffel!!!

Het is 13 december en moet alle kerstkaarten nog schrijven. We gaan lekker. Heb gewoon geen puf.

Geplaatst

Hee meiden,

he bah, niet fijn dat het zo'n slecht weer is. Volgens mij is dat gister hier geweest en is het nu in NL beland. Het was werkelijk zo'n bagger weer dat ik voor een stukje van 20 min lopen een taxi heb besteld. Niet te doen joh.

Henne: haha, moest lachen om je spijbelen: toevallig vandaag aan ar voorgesteld of ik 'm niet ziek zou melden op zijn werk zodat hij lekker bij mij zou blijven liggen :-). Hij vond het tempting, maar helaas pindakaas.

Ruby ziekig, bah, niet fijn... wel leuk vooruitzicht met soldaat van oranje en hotelletje! Ga daar maar lekker van genieten!

Fren: zeker wat ongein uithalen!

Guusje: wat ben jij mega georganiseerd zeg! Bladzijde opschrijven, doet volgens mij niemand je hier na. Spannend maandag, ga je je ukkie voor het eerst op scherm zien!

Ursula: heerlijk zo'n nachtje slapen :-). Had ik idd wel verwacht dat jij ook geen kraamzorg had. het is in NL wat dat betreft echt mega goed geregeld, als ik het hier vertel valt ieders mond open. Ik geloof dat Frankrijk ook een dergelijk systeem heeft. Ach, voordeel is dat ik alle tijd heb om me goed voor te bereiden en het zal wel los lopen. Ar is er wel een beetje zenuwachtig over.

Tooltje: rust nemen meid! Samen eens een goede wandeling maken bij jullie op de hei (maar niet vandaag als ik het weer zo hoor), avondje tv uit laten, lekker koken samen. Niet dat dat alles in 1 keer oplost, maar geeft wel vaak zo'n goed gevoel.

Ik ga hier zo maar eens ziekenhuistas in orde maken. Ga morgenavond paar dagen met arjon mee, hij moet voor werk deze week en volgende week paar dagen in buurt van Dublin zijn en ik ga lekker mee. Maar wel zo fijn om het vluchttasje bij ons te hebben in geval dat.... :-) Niet dat ik denk dat er snel iets gaat komen hoor, maar toch...

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Rubster, balen zeg, dat je je zo elendig voelt. Geen energie voor wat dan ook. Elendige hormonen ook! En wat lief dat je wat recepten wilt vragen aan je collega :-) Ik heb al een recept voor Bruschettamet tomaten en Vitello Tonnato.

Ivfsh, verstandig om een zkhtas klaar te maken, want het gaat nu echt opschieten. En leuk dat je met Ar mee gaat!

Geplaatst

Hier druk. Deadlines. Morgen ook hele dag werken ipv paar uurtjes en donderdag ren ik van sporten naar osteo naar hapto. Zie jullie het weekend wel weer haha!!

Geplaatst

Kan het niet laten hè.... Met iPad op de bank, dat scheelt.

Oh en positief: ondanks de deadlines niet heel erg gestressed en negatief. Dat s toch wel een succese van de haptonomie denk ik. Geeft me ook weer moed om aan een tp te gaan denken. Het weten dat ik mentaal weer sterker ben.

Geplaatst

klinkt goed henne!

Hier ook 'druk' geweest. Ook bij mij is er zowaar iets te bespeuren van opruimwoede / nesteldrang :-). Nee hoor, dat heb ik uberhaupt zo eens in de zoveel tijd (niet zo vaak...). Vandaag eens alle rommel lades opgeruimd. Jullie kennen ze vast, van die kasten en lades waar alles telkens maar in verdwijnt, nou, die hebben nu weer wat meer ruimte om nieuwe dingen in te laten verdwijnen :-)

Ook mijn ziekenhuis tas ingepakt, wel zo'n prettig idee. Ga morgenavond met ar mee naar dublin, toch fijn om die tas achterin de auto te hebben staan voor het geval dat.

Tot slot ook nog kerstcadeaus besteld voor de family in Nederland, cadeaus verzonnen voor verjaardag ar volgende week (voor z'n zussen en ouders), dus das ook weer geregeld.

Vanavond lekker met ar op de bank, die is echt veeeeeel te druk op werk.... hij ziet erg op tegen de komende tijd, is bang dat het alleen maar drukker zal worden en das natuurlijk niet echt een leuke combi met de geboorte van je kindje in het vooruitzicht. Hoop echt dat de druk een beetje af gaat nemen, want maak me soms wel een beetje zorgen. Hij is normaal niet gek te krijgen, maar komt nu toch wel steeds vaker chaggie thuis en kan het maar moeilijk los laten. Echt totaal niet zoals hij normaal is, dus vrees dat het echt vreselijk druk is. Heeft gelukkig wel 2 weken vrij kunnen regelen met de geboorte: erg fijn!

Ga ff het eten afmaken, kunnen we meteen lekker eten als hij zo thuis komt.

fijne avond meiden!

Geplaatst

Ik hier ook weinig te melden. Slecht geslapen vannacht en vandaag drukke dag gehad op het werk. Ik zou vanavond naar een spreker in Hattem maar zit in de pyama op de bank, ga zo op tijd naar bed denk ik. Morgen voor de tweede keer in twee weken een wortelkanaalbehandeling en daarna een late dienst :(

Geplaatst

ai...morgen deze teveel gewerkte uren opnemen?

Henne goed om te lezen dat je gevoel wat meer richting een tp gaat...in die zin dat je voelt dat je hier zo langzamerhand weer klaar voor begint te raken!!!

Geplaatst

Henne je klinkt energieker gelukkig.

Hier ook in pyjama, vannacht tussen 01.00 en 05.00 wakker gelegen. Kayla gaat helaas achteruit, ze krijgt het benauwder, hoop echt dat ze het volhoudt tot januari.

Heb alleen negatief te melden daarom schrijf ik weinig maar ik lees welgezellig mee en ben te bereiken va WF ;-)

Geplaatst

Och syl wat sneu toch voor jullie en jullie hondje! bah wat lijkt me dat rot om je eigen hond, waar je zo gek mee bent, af te zien takelen!

Geplaatst

Jazeker gezwommen Syl, gisteren, beperk me nu tot eens in de week... Nog 3 x en dan is bandje leeg, ga niet vernieuwen, meteen weer 12x dat red ik niet. Balen van Kayla, het leek juist weer goed met haar te gaan toch? Je weet dat het een keer gaat gebeuren, heb ik ook met onze kat van 15, als die heel stil en lang ligt te slapen controleer ik nog wel eens of ie nog beweegt... maar je wil het nog niet he!

Verder klink jij goed Henne, das fijn!

Hier is manlief weer wat beter gehumeurd,wel moe en hij heeft zowaar de directeur van de vestiging even gesproken, die had hij niet meer gezien sinds hij was aangenomen. Die vertelde dat hij alleen maar goeie dingen over mijn vriend gehoord had, dus ik zei: laat 'm je dan een contract voor 36 uur geven! Ik hoop echt dat dat gaat lukken, ipv het flexcontract dat hij nu heeft, zou eindelijk, na jaren weer eens wat zekerheid geven...

Geplaatst

Hoi meiden, ik ben ook weg druk momenteel. Moet nog wat belangrijke dingen afhandelen voor ik zaterdag op vakantie mag. Vanuit Spanje zal ik dus weer wat meer schrijven.

Ursela, mijn nek gaat veel beter. Wel nog stijf, maar pijn en dat hele strakke gevoel heb ik niet meer.

Welterusten allemaal!

Geplaatst

He dames,

Hier gaat het niet zo lekker. Heel erg moe. Lag om 20.00 uur al in bed.

En was om half 1 weer wakker. Wel weer in slaap gevallen, maar het werkt niet. Kijken wat we vanavond gaan doen. Even kantoor voor een deel weer inrichten of weer vroeg naar bed of toch de kerstboom opzetten. Alwin is ook heel moe is gisteravond niet wezen trainen. Hij draait zich om en slaapt tot dat zijn wekker gaat. Zo jaloers.

Ben weer lekker misselijk. En verder niet zoveel te vertellen.

Syl, hou je haaks het is niet makkelijk als je kayla achteruit ziet gaan.

Kaartje, lekker richting spanje straks. Veel plezier

Esther, succes bij de tandarts.

Caro, vind het knap dat je toch nog zwemt. Succes.

Fren, eerder naar huis vandaag. De uurtjes inhalen. Denkaan je meisje in je buik.

Dikke knuffel allemaal. Lig nog in bed, moet er echt uit over 40 minuten op mijn werk zijn.

Geplaatst

hier hetzelfde, niet veel te melden, lees mee, en af en toe reageer ik dan.

Syl, balen zeg dat Kayla nu weer iets achteruit gaat, Hoop dat jullie nog een tijdje van haar mogen genieten!knuffel!

Ruby, ook voor jou een dikke knuffel. Balen dat je zo'n last en pijn hebt en dat je gewoon niet lekker in je vel zit. Wou dat ik het van je kon afnemen en beter voor je maken.

ivfsh, koffertje al gepakt, dus klaar om te 'vluchten' indien nodig.

Veel plezier in Dublin. Balen dat A. zo'n werkstress/druk heeft. Hoop niet dat het nog lang gaat duren. Fijn dat hij 2 weken na geboorte vrij heeft!

Henne, je klinkt heel krachtig meid, goed om te lezen!! en fijn dat je weer aan een tp aan het denken bent. Hieraan zie je idd dat je weer sterker aan het worden bent!!! Balen dat je beoordelings/functioneringsgesprek niet was doorgegaan.

Gelukkig geen/minder stress.

Caro, nog een paar keer zwemmen en dan is het over. Knap hoor dat je het zo lang volhoudt!!!

Kaartje, laatste dingetjes afhandelen voordat je naar Spanje vertrekt. Heel veel plezier daar en succes met de laatste loodjes!!

Hoe zou het met Dublin zijn? Zou hun Gelders Welvaren al geboren zijn???

ga weer aan de slag. Vandaag gesprek met mijn baas over mijn ziekmelding/voltijds of deeltijds. en dan ook meteen een afspraak in plannen met de bedrijfsarts. Wil die graag voor zijn. Vorige keer heeft dat goed uitgepakt. Nu weet ik het niet, want het is een andere man.

fijne dag vandaag!

liefs,

Tool

Geplaatst

Hey meisies, allemaal een beetje moe en op...het is ook niet verwonderlijk als je naar het lijstje kijkt.

Hier redelijk geslapen, maar nog lang niet uitgerust. Heb savonds zo'n slaap dat ik op de bank al wegzak. Wordt leuk want vrijdagavond kerstdiner :-S

Moest ook aan Dublin denken. En daardoor aan ivfsh ;-) veel plezier in Dublin! En Kaartje alvast een fijne vakantie in Spanje. Jij werkt ook veel te hard he... Fren, probeer vandaag wat uurtjes terug te pakken als het kan. Tool succes met gesprek vandaag. Gewoon eerlijk zijn, dan komt het vast goed.

Ruby en Syl, een extra dikke knuffel voor jullie. En voor alle meiden die er al een tijdje niet geweest zijn, of alleen meelezen.... want die hebben een knuffel vast ook heel hard nodig.

Liefs,

Henne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden