Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

San twee hele dubbele berichten. Hoop dat je ondanks de situatie met je moeder toch echt van dir weekend kunt genieten.

Hier net de doppler in huis en gelijk heel snel het hartje gevonden en gehoord. Zo bijzonder! Maakt me toch wel weer blij. J was eigenlijk donderdagavond al gerustgesteld toen het hartje nog klopte en de gyn zo rustig bleef (ze zal maar in paniek raken, dan is het pas goed mis).

Ik ga snel verder, mijn ouders komen zo even langs dus snel een klein beetje opruimen ;-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jeetje San, wat dubbel allemaal. Ik hoop dat je ondanks de situatie met je moeder toch nog van R. zn eerste verjaardag kunt genieten maar dat zal vast wel. En gelukkig kan je moeder live meekijken tijdens het taart-mep-moment. Zo is ze er toch nog een beetje bij.

Henne, super hè die doppler.. ik vind het een wereldding!

Geplaatst

Hoi meiden,

San, jullie hebben alles al in gereedheid gebracht voor de grote verjaardag morgen, wat fijn, zal vast heel bijzonder zijn, en dat R verwend wordt dat geeft helemaal niets toch!ik vind het steeds moeilijk om de berichten over je moeder te lezen, het is zo heftig. Gelukkig komt ze wat aan, is de oorzaak van de pijn gevonden en is er hulp op alle mogelijke manieren maar toch....ik vind dat je je erg goed houdt hoe confronterend het ook is.

ondanks de moeilijke omstandigheden hoop ik dat jullie morgen de verjaardag van R met veel plezier zullen beleven!!

Henne wat ben ik blij dat alles rustiger is...haha ik zal lekker aan mijn bakje yoghurt toen ik jet berichtje las, moest lachen om je waarschuwing op het einde ;-), ach ik wordt er al niet meer warm of koud van haha.

Fren wat een geweldige foto weer op fb!

Ivfsh, welkom thuis, tenminste in jullie tijdelijke huis dan, was vast bijzonder om Ierland nu echt te verlaten, is in een korte tijd toch heel wat moois gebeurd, de geboorte van E!

Kaartje, ik hoop dat alles voorspoedig verloopt in de praktijk!

Sen, ik zag best tegen de bevalling op totdat het echt begon, toen was alle schrik en waren de zorgen zo goed als weg.

Hier een hummel die echt last heeft van de kiezen, ik merk wel dat er in haar onderkaak iets aan het wringen is maar ontdekte gisteren dat er in haar bovenkaak 2 zijn doorgekomen, ze heeft echt last, slaapt ook veel, ze ging gisteren om 21.00 naar bed en ze werd om 10.00 wakker,om 12.00 weer terug naar bed.

Gisteren is Ceeke nog op visite geweest, was erg gezellig en fijn om bij te praten, van gedachten te wisselen.

ook heeft ze met Imke geknuffeld en ook gezien wat een eigen wil onze madam heeft...ze werd ook al verrast met een leuk cadeau voor haar verjaardag.wij vieren het zondag de 12de.

Vandaag zou het de verjaardag van mijn vader zijn geweest, dan zou hij 80 geworden zijn.

Henne jij nog gefeliciteerd met de verjaardag van je pa!

Wen, hoe voel jij je nu?

Simba, geniet van jullie vakantie, gaan jullie kamperen?

Geplaatst

Zit aanwezig te zijn bij het leggen van de nieuwe praktijkvloer, dus weer even tijd om te reageren.

Henne, wat een domper dat bloedverlies. Niet goed voor het vertrouwen dat net steeds meer aan het komen was. Fijn dat je het hartje nu zelf al hebt kunnen vinden. Gaat heel wat angstige momentjes voorkomen denk ik. Zijn je schoonouders er eigenlijk nog? En hoe loopt het nu met je schoonzusje?

Guusje, moeilijke datum weer voorbij. Zal een pijnlijke dag met veel 'wat als' zijn geweest. Had jullie omgeving er ook erg in? Hoop dat het je zal helpen dat deze beladen datum nu voorbij is.

Sandra, morgen feestje voor Ruben. Fijn dat je moeder het van afstand mee kan maken. Dat ze al zo is aangekomen klinkt positief. Dat wegvallen soms juist weer niet. Wat is het toch dubbel allemaal.

Ivfsh, op weg naar Nederland. Is jullie tijdelijke adresje volledig ingericht of gaan jullie eigen spullen erin? Kleine E weer op nederlandse bodem straks.

Caro, gelukkig leuke vakantie gehad. Vind je het jammer dat je geen gesprek met je zus hebt gehad of vind je het wel prima zo?

Geplaatst

Kaartje ik vind het wel prima zo. Er zijn een paar momenten geweest dat we alleen waren (of met de babies) maar geen van beiden begon er over dus laat maar. Wellicht in september als ze hier weer logeert en er aanleding voor is.... Daarvoor zie ik haar niet, ze gaat nog 3 weken naar Kreta, de geluksvogel...

Succes met de vloer - met supervisie houden...

Geplaatst

Babeth, spannende dag woensdag. Verjaardag van I en ook tp. Bijzonder dat het op dezelfde dag valt.

Ruby, hoe bevalt de badkamer? Krijgen we nog foto's van het eindresultaat te zien?

Sen, nog eventjes. Nog even en hij is er. Spannend!

Eef, Syl, Simba op vakantie. Veel plezier! Simba van wanneer tot wanneer zijn jullie ook al weer bij ons om de hoek? Dan kunnen we wat proberen af te spreken.

Fren, nu alle foto's bijen? Ik vind ze erg mooi.

Geplaatst

Caro, het is inderdaad alleen supervisie houden haha. Ga steeds ergens zitten waar ik niet in de weg zit. Ze gaan lekker snel. Hoop dat ze vandaag ook gelijk de plinten kunnen doen. Anders wordt dat maandag. Het is echt totaal anders nu. Van geel marmoleum naar bruin/grijze pvc stroken. Helemaal blij mee.

Geplaatst

Freya, hebben jullie nog een plan b nu? Adoptie, pleegzorg, andere plannen?

Ceeke, gezellig bij Babeth op bezoek geweest. Jullie nu eerst even rustmomentje?

Tool, vind dat je weer steeds positiever begint te klinken. Ik hoop dat je je ook zo voelt. Had het toevallig gisteren met mijn buren over jullie toevallige ontmoeting hier. Blijf het zo bizar vinden.

Geplaatst

Lekker saai zo op de praktijk. Had bedacht om wat administratie te doen. De vaste computers zijn akkermaal losgekoppeld. Heb dus laptop meegenomen. Compu wil alleen geen verbinding maken met netwerk. Irritant, want zou het gewoon moeten doen. Net dus maar vakantiefoto's gesorteerd. Als ik nou verbinding had met internet had ik kunnen beginnen aan fotoboek... Voor wat mensen die we hebben ontmoet in China ook de foto's verzameld waar ze opstaan. Nu nog internet om ze te kunnen mailen... Heb e-reader bij me maar nog geen zin gehad in lezen. Straks nog een aantal dweilsessies voor de boeg om vloer te beschermen. In de tussentijd dus maar een beetje rondhangen hier...

Geplaatst

meiden ben erg druk momenteel. Vijf dagen werken en nadien lig ik knockout in bed. Reageer maandag uitgebreider!

Henne dikke knuffel, eng gedoe allemaal!

San geniet morgen!

Kaartje ga in de zon zitten joh! Heerlijk!

Caro welkom back!

Wen voorzichtig aan jij!

En de rest ook een dikke knuffel!

Geplaatst

Moet nog twee late diensten kaartje en dan heb ik er vijf opzitten. afgelopen drie dagen dagdiensten gehad. Het is zomerperiode dus druk bij ons en ik merk dat ik sneller moe ben.

Jammer, hier is het heerlijk weer! sterkte dan!

Geplaatst

En veel berichtjes posten hier, hihihi.

ik voel me ook wel weer wat beter. Sta er eigenlijkversteld van hoe snel dit eigenlijk kan. Maar het kan ook zo weer de andere kant op gaan, maar laten we daar maar even niet vanuit gaan.

gisteren ook nog met À. Erover gehad of wel wel of niet ervoor zouden gaan en we doen het gewoon.

Ja, dat was ook,eigenlijk te gek voor woorden. Maar dat overkomt mij wel vaker. Als ik bv ergens in het land ben, waar ik niet echt verwacht iemand te zien die ik ken, kom ik altijd bekenden tegen. Zelfs op vakantie is hete een keer overkomen, hihi.

Henne, fijn dat je de doppler hebt en meteen al t hartje gevonden hebt.

Es, wat leuk al die spulletjes!

Afgelopen donderdag was mijn collegaatje op t werk met haar pasgeboren zoontje (3e IVF gelukt, haar laatste poging). Heb de kleine man eventjes vastgehouden en er gingen heel veel emoties en gedachten door me heen. Teveel om op te noemen, maar t ging van blij naar verdrietig en mooi en verbazing tegelijkertijd. Heel mooi om zo'n klein mupje vast te houden. Hoop ook zo'n kleine ooit van ons zelf vast te houden.

Geplaatst

Tool, tegenwoordig komen we op vakantie bijna nooit bekenden tegen. De eerste jaren dat we samen waren kwam M. echt overal wel iemand tegen. Heel bizar.

Geplaatst

Hier is het heerlijk weer! Net een heel stuk gewandeld met de babies en de oudste mee op de fiets, manlief is met een vriend naar Antwerpen en smste net dat ie daar een pizzaatje blijft eten. Gelijk heeft ie, heerlijk op een terrasje!

Heb wel opeens een onverklaarbare pijn in mijn voet, alsof ik 'm verstuikt heb maar er is niks gebeurd? Hele terugweg mank gelopen en nu nog steeds... Heel raar!

Ik ben regelmatig bekenden tegengekomen op vakantie: in Turkije, Griekenland, Eurodisney, vroeger op wintersport ineens een jongetje uit mijn klas... En in Nederland ook op rare plaatsen. Kan ook goed gezichten onthouden dus ook als ik iemand niet goed ken herken ik ze soms wel, zo van: dat is de moeder van dat jongetje dat op school zit bij de oudste ofzo...

Geplaatst

Caro, wat vervelend van je voet! sterkte!. Wat apart als je niet bent gestruikeld oid.

In ieder geval lekker genoten van de buitenlucht.

Henne, wat fijn dat de doppler binnen is. Ik had hem tijdens de zwangerschap van M ook en vond het soms erg gerusstellend. Ik heb deze inmiddels alweer doorgegeven, maar ik denk dat ik die tegen die tijd toch maar weer gaat aanschaffen.

San, nog 1 nachtje en dan is het grote feest van R. Ik vond het zelf zo'n speciale dag. Ik heb toen menig traantje weggepinkt op die eerste verjaardag.

Wat fijn dat je middels de computer je mams kan laten meegenieten van het mepmoment van R. Hopelijk geeft haar dat net even wat extra kracht!

Kaar, succes met de laatste loodjes mbt je vloer. Hopelijk wordt het mooi!

Toen was ik het even kwijt.

Hier gaat alles best goed. Inmiddels goede donkere knaltesten (kan het niet laten). Gelukkig geen misselijkheid, maar wel snel duizelig en sneller moe.

Nog een weekje en dan de eerste echo. Vind het enorm spannend. ik ben dan namelijk exact 6 weken en vroeg mij af of dit niet te vroeg is voor een eventueel kloppend hartje.

Vanavond ga ik het lekker rustig aan doen en bijtijds mijn bedje in (vandaag nl een paar uurtjes gewerkt)

Wie weet tot straks nog, anders iedereen een fijne avond.

Geplaatst

Heb je Mvm al over de vloer gehad, Wen?

Ik kreeg bij mijn gesprek meteen een recept voor de pregnyl. Er schijnt een behoorlijke schaarste te zijn. Maar gelukkig had de apotheek nog 5000 op voorraad. Die ligt dus nu alvast te wachten in de groentela.....

Kaartje, we beginnen op Den Treek. we hopen morgen te vertrekken. Vandaag had Sanne een beetje een off day, dus er moet npog wel het een en ander geeburen, en vooral ingepakt worden. Maar dat zal wel goed komen. En anders vertrekken we maandag... Maar de doelstelling is morgen vertrekken.

Daarna gaan we richting zuid-limburg, st. Geertruid, en het laatste weekend zitten we vlakbij Loosduinen....

Tool..... begrijpelijk dat er een hoop emoties door je heen gaan als je zo'n humpie in je armen hebt..... Ik denk dat we die gevoelens allemaal wel kennen.

Geplaatst

Kan best met zes weken Wen, zal er om spannen. Ik had tot nu toe met 6.3 en 6.2 een koppend hartje. Fijn dat de testen nu knal zijn, toch prettiger om naar te kijken hè ;-)

Caro ik vind dat je een stuk meer ontspannen klinkt, fijn! Wel rot van je voet. Echt niet ergens gestoten of wat dan ook? En anders misschien ongemerkt even verstapt ofzo. Arnica smeren :-)

San alles klaar voor morgen. De eerste verjaardag is er volgens mij meer voor de ouders dan het kind haha. En die taartmomenten zijn schitterend. Lekker van genieten morgen!

Kaartje ligt de vloer erin? En de plinten? Zal best een groot verschil maken!

Esther nog even volhouden met twee late diensten. Lastig dat je nog snel moe bent. En wat heerlijk die bank vol kleine spulletjes :-)

Hier gaat het langzaam weer beter. Bloedverlies is nu ruim 24 uur weg en kloppend hartje was heerlijk om te horen. Gezellig met m'n moeder erbij de bestelde positiekleding gepast en (af)gekeurd, toch net wat fijner dan in m'n uppie.

Kaartje mijn schoonouders gaan morgen weer terug. Ze zijn net vanaf woensdag weer hier, daarvoor ruim een week in Duitsland geweest. De laatste dagen veel bij de kleinkinderen uiteraard. Ik zie ze vrij weinig op het moment, merk toch dat het idd met m'n schoonzusje nog niet helemaal lekker loopt want normaalgesproken zouden we gewoon veel vaker met z'n allen gegeten hebben enzo. We zijn alleen met het trouwen allemaal samen geweest. Speelt mijn vermoeidheid natuurlijk ook mee, en het feit dat zij nu verder weg wonen. Maar toch... J moet met zijn zusje gaan praten maar dat wordt steeds lastiger natuurlijk.

Lekker op de bank vanavond, olympische spelen op de achtergrond en marktplaats op de iPad ;-)

Fijne avond meiden!

Geplaatst
Heb je Mvm al over de vloer gehad, Wen?

Sim, Zij komt woensdag langs. Ik heb toen tijdens de zwangerschap van M ook vanaf het begin meegedaan. Nu dus weer. Het minste wat ik kan terugdoen met die schaarste.

Geplaatst
een koppend hartje

Hoe ziet dat er uit Henne? :-) hihi

:happydance: Nou dat is een hartje dat heeeel hard op en neer gaat en de doppler steeds kopstoten geeft ;-))))

Geplaatst

San, nu mag t wel! Van harte gefeliciteerd met jullie manneke! Heel veel plezier vandaag, hoopmdat t taartmeppen goed doorkomt op de beelden en dat ook je ouders kunnen meegenieten!

Es, vandaag nog een late, succes meid!

Wen, steeds meer knaltesten hihihi. Klinkt goed!

Hier nog geen bongi ,maar ook geen pos. Test...we wachten maar af, meer kunnen we niet doen, maar irritant is t wel zucht.

zelfs zonder IVF wordt de planning in decwar geschopt...

Kaartje, alles goed gegaan met de vloer en de plinten ook al geplaatst?

Babeth, hoe is t eigenlijk met je afgehakt vingertopje ( of n stukje dan)?

fijn dat ceeke bij je op bezoek was en dat jullie effe hebben kunnen kletsen.

Syl, ben jij al bongi?

En toen was ik t kwijt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden