Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

lieve San, ik moet zeggen dat ik echt bewondering voor je heb, zoals je hier alles kan vertellen, alles kan verwoorden....fijn dat je bij je vader kan zijn, ook hij zo af en toe wat fijne momenten ervaren met R. Lieverd, heel veel sterkte in deze zware periode en uiteraard ook vrijdag met de uitvaart, dat is het wordt vast een mooi afscheid, vanuit het zuiden ben ik in gedachte bij jullie!

Geplaatst

Tsja....raar,lastig inderdaad om het over de alledaagse dingen te hebben maar voordat ik dat doe wil ik de d&D meiden laten weten dat jullie stuk voor stuk geweldig zijn!!

Geplaatst

Henne ik vind ook echt niet dat je overdrijft hoor, wat dat aan gaat zou ik haast zeggen probeer het zelfs te plannen als je nog zwanger bent, ergens tot 36 weken...tuurlijk ook niet ideaal maar absoluut niet als je in je kraamtijd /opstartperiode zit, er komt zóveel op je af, zelfs als alles super gaat!

sen ik geloof zeer zeker niet dat J.H. Zo om aandacht vraagt, hij zal echt jou nodig hebben, tenminste als er niet is waardoor hij pijn heft uiteraard. I heeft dat ook erg gehad, kan me goed herinneren dat ik echt vaak op de bank mijn avondeten at met mij bord op de leuning en I in mijn arm.

s morgens zette ik vroeg de wekker en douchte ik aks mijn man nog thuis was, herinner me hoe blij en trots ik was aks ik I even in bed legde en z lekker sliep (overdag).ik tok het wel maar mede omdat I vanaf 6 weken doorsliep, en ik dus voldoende nachtrust had.voor jou met de bv is dat anders, pittig!

is een draagdoek een idee, oké kun je niet mee douchen maar heb je wel wat meer bewegingsvrijheid.weet dat VLD meiden dit zullen herkennen, ligt niet aan jou hoor!

ik hoop dat het snel wat beter gaat, iig zag ik een heerlijke foto op fb ....

Geplaatst

@ San, man en R: gecondoleerd met dit verlies. Heel veel sterkte de komende periode en in het bijzonder vrijdag. Ik hoop dat de crematie een afscheid zal zijn waar je tevreden (vindt hier het juiste woord maar eens) op terug kan kijken.

Geplaatst

@Sen, het ligt niet aan jou. En nee, je kan je kleintje niet verwennen door "te" veel aandacht. Het is juist goed dat je die aandacht aan hem geeft (zeker als ze zo klein zijn), al is het voor jezelf soms echt niet praktisch. Letterlijk en figuurlijk een handenbinder te hebben. Maar jij bent zijn rots/zijn veiligheid en alleen al met krampjes (heb geen ervaring met reflux) kan je je als moeder zo hulpeloos voelen. Je kan ze niet wegnemen, alleen maar geborgenheid geven. Kan je vertellen dat ik de weken vooruit aan het kijken was naar de periode waarin die krampjes weg zouden gaan.... Gelukkig werkte bij ons c.inababy goed, ging standaard in elke fles. Sterkte!

Geplaatst

Henne, je overdrijft niet hoor. Zelf zou ik denk ik proberen om dit jaar helemaal niet voor een slaapplaats te zorgen. In ieder geval niet in feb en maart. Eind maart zit je ook met dat kleine hummeltje waaraan je net een beetje aan het wennen bent. Kan J. deze keer geen ander adres vinden?

Hier paar heel drukke weken achter de rug. Extra dagen gewerkt en afgelopen donderdag en zondag ook nachtdiensten. Zondag was het heel druk en ook gisteren de hele dag een gekkenhuis op de praktijk. Collega heeft tussendoor snel een tosti voor me gemaakt en mijn hond uitgelaten. Daar had ik ook geen tijd voor. Gisteravond dus helemaal op. Goed geslapen, maar nog steeds enorm moe bij wakker worden. Moest vanmorgen weer op tijd weg ivm afspraak bij degene waar ik ook heen ga voor voet.reflex. Ik ging nu voor dimen.sional hea.ling. Werkt met spierspanning. Je lijf geeft aan waar het aan wil werken. Terugkerend thema was loslaten. In mijn geval passend voor loslaten dat ik altijd anderen voor mezelf laat gaan, loslaten dat ik teveel fixeer op zwanger worden, maar ook loslaten dat anderen mijn sterke gevoel dat het allemaal wel goed komt niet begrijpen en me daarom willen behoeden voor teleurstelling. Best emo af en toe. Heb nu nog steeds een moe lijf, maar wel lekker helder in mijn hoofd. Daarna heerlijk met paard en hond het bos in geweest. Schoonmoeder was jarig vandaag, maar er bewust voor gekozen om vandaag voor mezelf te kiezen en rust te nemen. Manlief is drie dagen weg voor zijn werk. Morgenavond is hij er weer.

Met mijn zusje gaat het heel goed. Twintig weken echo was helemaal goed. Heel bijzonder om daarbij te zijn. Ik had het geslacht ook weer goed :-) . Mijn zusje betrekt me er bewust bij. Ik kan dus mijn mening geven zonder dat zij vindt dat ik me ermee bemoei. Ik speel al jullie tips dus ook door. Op dit forum leer je een hoop ;-) .

Nu gauw slapen, want het vroeg naar bed gaan is weer iets mislukt. Morgen weer werken en ehboles geven, dus laat thuis. Welterusten allemaal!

Geplaatst

Hey meiden,

Ik denk idd ook dat het een combi is van krampjes, reflux en gewoon geborgenheid zoeken. Vandaag ging het gelukkig een stuk beter. Babeth ik zit ook vaak m'n avondeten op te eten met J op een arm ;-) de sirene gaat meestal rond die tijd aan. Handige timing...

De draagdoek ben ik nog steeds mee aan het stuntelen. Heb de rekbare bykay maar het voorstuk blijft lubberen en J wil er niet altijd in. Gisteren bleef hij maar onrustig doen toen hij erin zat. Misschien moet ik toch maar een doek kopen die niet rekbaar is?

Meneer heeft honger, moet er alweer vandoor. Truste allemaal

Geplaatst

Oh Sen wat sneu dat J zo'n last van krampjes en reflux heeft. Ik heb (gelukkig) geen ervaring hiermee. Je kan je kindje idd niet verwennen en als jij het gevoel hebt iets juist wel of niet te moeten doen is dat het beste wat er voor je kleine man is.

Henne jeetje zeg, J weet echt niet wat er op hem af komt straks, kan hij idd dit jaar niet voor een andere slaapplaats zorgen??? Hier zit je echt niet op te wachten de eerste maanden van jullie jonge gezinnetje. Jaartje overslaan misschien of al vrij vlot nu. Die meneer die zal het toch zeker wel snappen??

Kaartje hopelijk lig je nu lekker in dromeland. Je hebt het maar weer druk. Pas goed op jezelf.

Tool al trouwkriebels??????

Hier is het zwaar. Ze ligt hier letterlijk om de hoek dus gaan regelmatig even kijken. Ik heb een mooi afscheidswoordje met gedichtje namens R opgesteld en dit naast een foto laten drukken van R die naast zijn biedemeiertje naast haar kist staat. De kleinzoon waar ze zo ontzettend trots op was staat dicht bij haar, ze is niet alleen.

Nu mijn eigen stukje nog. Wat ontzettend moeilijk. Wat moet je zeggen als alles al gezegt is??

P is gister weer naar huis gegaan en komt donderdag weer terug, was niet fijn om hem te zien vertrekken gister. Wel fijn dat mijn broers er ook zijn. Gisteravond waren we als "ouderwets" gezin weer allemaal thuis met i.p.v. moeders op de bank R op schoot bij zijn oom.

Het bed en rolstoel zijn gister opgehaald, het is raar om dat niet meer te zien staan. Brengt weer beetje meer besef dat het echt geen nachtmerrie is waar we uit zullen ontwaken. Gelukkig ligt R nu lekker te slapen. Ik heb ook al een paar uurtjes achter de rug, maar nu weer wakker. Wasmachine is bijna klaar, doe ik het in de droger. Moet toch wat nietwaar?? En nog even werken aan mijn stukje....

Geplaatst

San, je klinkt sterk meis! Hoop dat je nog wat geslapen hebt. Ren jezelf niet voorbij.

Wbt uets zeggen: vin had hetzelfde toen zijn vader twee jaar terug na een ziekbed overleed. Hij kreeg niks op papier, alles was gezegd. Hij heeft toen een mooi muziekstuk gezocht dat z'n gevoel weergaf en dat Us gedraaid ipv dat hij iets zei. Misschien een idee? Of misschien heb je wel een liedje dat je met je moeder deelde? Sterkte in ieder geval!

Kaartje, vind t zo fijn voor je dat je zusje je zo bij alles betrekt. Wel even pas op de plaats nu hoor, niet blijven rennen!

Sen, ik had een bykay met een geweven tussenstuk, dus dat lubberde niet. Misschien kijken of je via draagdoek.nl een kunt lenen om te testen of dat beter gaat? Dan koop je niet voor niks een nieuwe doek.

Ga vanmiddag even thee drinken bij een vriendinnetje, spontane actie. Zij is degene die twee jaar terug direct zwanger was waar ik toen mega veel moeite mee had en veel verdriet. Ze smste nadat we afgesproken hadden dat ze 14 wk zwanger is vd tweede. Direct weer overbezorgd, als ik af wilde zeggen dan was dat geen punt. Gelukkig ben ik dat voorbij! Oja, en ze is uitgerekend op mijn verjaardag ;-)

Fijne dag meisjes. De herfst doet echt z'n intrede vandaag, dus lekker binnenblijven!

Geplaatst

Fren ik heb vanacht nog wat op papier gekregen. Mooi stukje wat mijn gevoel weergeeft. Een stukje tekst zelf geschreven en een gedichtje over afscheid van internet af geplukt. Gaf me rust toen het af was, heb daarna nog geslapen tot kwart voor 6. Toen begon R wakker te worden.

Geplaatst

Kalimera lieve meiden!

Henne, ik sluit me aan bij de anderen. Denk dat je te veel geleefd gaat worden rond die periode,of je nu al bevallen bent of niet. De laatste weken zijn mss wel zwaar en ook hectisch, omdat je niet weet wanneer koekie gaat komen en als de kleine er is, dan denk ik at je blij zult zijn als je een momentje rust hebt en voor jezelf.

als het geregeld kan worden dat jullie dan geen logeetje hebben en dat J. Mss maar een avond gaat ipv drie? En anders de hulp van caro inschakelen (of de andere meiden hier die al mama zijn).

san, moet veel aan je denken. Nu bij je ouders thuis, waar je afscheid kunt nemen van je lieve mams, samen met je broers, je vader en R. Even weer bij elkaar, helaas geen leuke reden waarom. Knap dat je iets op papier hebt kunnen krijgen, zowel voor jou als voor R. Ga jij het voorlezen?

heel veel sterkte vrijdag! Ik zal een kaarsje voor jullie branden en ben in gedachten bij jullie!

Dadelijk naar de bedrijfsarts. Waarschijnlijk laatste keer. Voel me op zich wel goed, ondanks dat we veel om over na te denken hebben. De vakantie heeft ons goed gedaan en ik kan nu ook veel beter mijn grenzen aangeven en voor mezelf kiezen en zorgen.

vanavond komt de ambtenaar van de burge.rlijke stand langs. En vanmiddag gaan we de catering bestellen. Nog het aantal doorgeven aan de feestlokatie en volgens mij is dan alles geregeld. Oh nee, fotograaf nog laten weten precies hoe en wat, hahaha, ook belangrijk.

op de avond voor ons trouwen gaan we nog lekker Grieken met zijn tweetjes, laatste avond als 'vrij' koppel (we voelen ons daarna echt niet minder vrij, begrijp me niet verkeerd, maar jullie snappen t wel), en op vrijdagochtend om kwart over 8 naar de kapper om m'n haar te laten stelen.

Mijn schoonzusje is gisteren met de bruidstaart begonnen...spannend!! Bloemen worden vandaag geregeld, degene die het doet gaat vandaag naar de groothandel om alles in te slaan.

Dus de trouwkriebels beginnen langzaam te komen.

foto's komen jullie kant op!

lieve meen, fijne dag vandaag. Hier waait het flink, maar wel met een blauwe lucht!

lieve knuffel,

Tool

Geplaatst

Goeiemorgen meiden,

San, bewondering voor hoe je ermee omgaat en erover schrijf hier. Las het gedichtje op fb..... Knuffel lieverd.

Kaartje bijzonder dat je jezelf eigenlijk zo goed leert kennen door dit traject. Leeg hoofd klinkt erg goed en ook het voor jezelf kiezen. Is toch wel een puntje bij veel van ons hè.,.

Tool wat heerlijk al die trouwdingetjes, ik geniet gewoon met terugwerkende kracht weer mee haha. Die voorpret is toch ook wel heeel errug leuk hoor. Succes bij de bedrijfsarts!

Wat betref het filmbezoek van J. Ik had ook al gezegd, ander logeeradres en back-up voor zijn taken. Je weet gewoon niet hoe het dan is en loopt. Hij heeft er denk ik vooral moeite mee het uit handen te geven. Heeft dit festival zelf naar Ndl. gehaald en ja dan is het natuurlijk moeilijk als iemand anders 'met de eer gaat strijken'. Het is een beetje zijn kindje, probleem is dat er een ander kindje bijkomt rond die tijd ;-)

Ik ga maar eens douchen, krijg zo vriendin op bezoek met vijf maanden oud dochtertje, gezellig. oh Fren goed van je trouwens dat je spontaan met vriendin af hebt afgesproken! Ik ga binnenkort voor het eerst sinds jaren écht op kraamvisite. En niet op visite als het kind al een paar maanden oud is...

Geplaatst

Tool ik denk niet dat ik het zelf voor ga lezen. Maar wie weet hoe sterkt ik op dat moment ben. Het idee is dat de man die de dienst voorzit dit voor me doet.

P is van plan het afscheids verhaaltje/gedicht voor te lezen namens onze kleine man.

Tekst op faceboek is de tekst op de rouwkaart, dat heeft papa mooi uitgezocht en het is zo ontzettend passend bij deze situatie. (heb er een typfoutje in staan, maar ach wie ziet dat nou?)

Tool wat fijn dat de vakantie jullie zo goed heeft gedaan. Net als Henne geniet ik mee met je voorbereidingen. Het is een bijzondere dag en lekker samen eten de avond ervoor als "vrij" koppel. Begrijp wat je bedoeld!!

Kaartje wat fantastisch dat je zo met je zusje mee kan genieten en fijn dat alles goed is met de kleine bij de 20 weken echo!!

Geplaatst

Sen, hoop dat de kleine J. gauw minder afhankelijk van je is en je wat meer bewegingsruimte krijgt. Lijkt me zo sneu als hij steeds huilt.

Tool, het is bijna zover. Wordt de taart ingevroren? Anders is hij al taai haha.

Henne, fijn dat je nu ook 'gewoon' op kraamvisite kunt. Lijkt me wel een wonderlijk gevoel als je daar eerst juist veel moeite met had.

Fren, jij ook een spontaan bezoekje gepland. Ik schaam mezelf dan meteen heel diep... Wil nog steeds bij 2 vriendinnen op bezoek. Kindjes zijn inmiddels al paar maanden oud. Had al kadootjes klaarliggen, maar is er nog niet van gekomen. Schaam. Nodig eens afspraken maken...

Het lijkt nou net of ik heel druk ben, maar dat valt eigenlijk wel mee hoor. Werk was gewoon even heel druk en hectisch. Nu gelukkig weer het normale schema, dus meer tijd voor mezelf. Het hele ivf traject heeft me inderdaad veel gebracht Henne. Ik snap mezelf echt veel beter en vind mezelf ook een veel leuker persoon nu dan enkele jaren geleden. Al merkte ik dinsdag nog wel dat het me best moeite kost om over sommige dingen open te zijn. Ik ben nou eenmaal niet zo'n flapuit over mijn gevoel (bij jullie zelfs veel meer dan bij veel vriendinnen). De band met mijn zusje is sinds ze zwanger is alleen maar sterker gevonden. Heel bijzonder vind ik dat.

Geplaatst

San, lijkt me een rustig gevoel dat je de teksten klaar hebt. Moet er nog veel uitgedacht en geregeld worden voor vrijdag? Of heeft je moeder daar zelf ook de afgelopen periode al over nagedacht en misschien aangegeven hoe ze dingen wilde hebben?

Geplaatst

Oh, maar ik ben wel vaker bij haar geweest hoor, sinds ze bevallen is. Maar we wonen niet in dezelfde stad, dus de tijd vliegt zonder dat we afspreken. En dat terwijl we allebei op woensdag vrij zijn. Dat bedacht ik me gister, dus sms gestuurd of ze zin en tijd had. Was erg gezellig, haar zoontje is alleen wel een duracelkonijn, die blijft gaan. Fiene vond het allemaal best, die heeft lekker op haar buik liggen spelen. Als afscheidscadeautje beet het zoontje nog hard op F haar vinger... BRULLEN... Arm ding. Toen ff boodschappen gaan doen, en heeft ze voor het eerst in het boodschappenkarretje gezeten! Momentje hoor! Moest haa nog wel vasthouden, maar ze zat heel parmantig om zich heen te kijken.

tool, aan het aftellen dus! Hoop dat ik tijd heb om aan je te denken, zit op een beurs. Maa er komen wel foto's toch? Whatsapp-groepje maken? ;-)

Geplaatst

butof course, komen er foto's! dit wil ik jullie echt wel niet ontnemen!!!

Had een heel verhaal geschreven en toen deed de ipad raar en is dus nu mijn verhaal helemaal weg...grmbl...nu dus maar op de pc.

kaartje, heel bijzonder je hea.ling sessie. bijzonder hoe je lichaam kan aangeven waar het wil/moet werken en dat dit dmv spierspanning kan gedaan worden.

Heel herkenbaar allemaal wat je schrijft, over het loslaten, de fixatie, de zorg voor anderen waarbij je jezelf min of meer 'wegcijfert'. Loslaten is inderdaad iets waar meer van ons groepje mee te maken hebben. is gewoon moeilijk en een proces waar je doorheen moet.

ik maak dat nu nog steeds mee en ik moet zeggen, de vakantie heeft me gewoon, heeft ons gewoon heel goed gedaan. voel me als herboren. kan veel beter keuzes maken die ervoor zorgen dat ik beter voor mezelf zorg en ik sta ook nog wel open voor anderen, maar tot een bepaalde grens. het loslaten van onze kinderwens (nog niet helemaal, maar wel al voor een groot gedeelte) brengt me ook rust. Die moetjes hebben we beiden geen zin meer in. de spontane intieme momenten die we tijdens de vakantie hebben/hadden, zetten we hier gewoon door, hihihi. echt een verademing. Ik zweer het, jullie moeten eigenlijk allemaal een keer mee naar Le/sbo/s, al zal dat waarschijnlijk niet haalbaar zijn, tenzij we de lotto winnen...dan nodig ik jullie allemaal uit en laat jullie op onze kosten overkomen.

San, het zal vrijdag een zware, maar ook mooie dag worden. veel tranen ook, maar ook steun krijgend van elkaar. Fijn dat je de teksten klaar hebt. En ik zou idd kijken hoe sterk je je vrijdag voelt. En mocht je besluiten zelf te spreken en in tranen uitbarsten, niemand die er vreemd van zal opkijken. een lieve knuffel van mij.

Fren, ai, dat laatste, die beet was iets minder. weer een momentje met F erbij, in de winkelwagen! leuk!

we stonden net in de frietzaak en toen kwam eeen oud collegaatje van A. binnen, met haar dochtertje op de arm van bijna 7 maanden. Ze had me in eerste instantie niet herkend. hebben elkaar nog niet zovaak gezien. En opeens vroeg ze of ik haar even op de arm wilde hebben, ja dat wilde ik wel. Echt heel lief en ik had er ook geen moeilijk gevoel bij. t voelde goed.

Sen, hoe ging het bij de tand.arts?

meiden, ga er weer vandoor. effe poetsen en stofzuigen en dan wachten op de ambtenaar. We hebben het buffet besteld, fotograaf is geregeld. alleen nog feestlokatie aantal mensen doorgeven en we zijn er helemaal klaar voor.

Mijn schoonzus is al druk bezig met de versieringen van de taart (wordt een grotere, dan een stuk of 70 middelgrote taartjes en de onderste rij worden cupcakes). onze katten worden ook erbij betrokken, super lief!! krijg regelmatig via whatsapp foto's van de voortgang doorgestuurd.

De cakejes en detaarten zelf bakt ze zo laat mogelijk. mijn broer komt op donderdag hierheen en die neemt alles mee. dus het is nog vers voor vrijdag :-).

tot later lieve meiden!

x

Tool

Geplaatst

Net mail van Pf. Idd bloedarmoede, maar immuun ziet er goed uit. Geen tekenen van afstoting en goede tolerantie. Phew, blij! Maandag bloedarmoede en omgaan met allergie bespreken met gyn.

Btw, ik mag dus morgen een uur eerder de webshop van de B.IJ in, dus mocht er iemand echt graag iets willen hebben: mail of pb me even. Sen....Nijntje lamp? ;-)

Geplaatst
Jeetje Tool bakt je schoonzus dat allemaal zelf?

yep, ze heeft een klein bedrijfje, kijk maar eens op mijn fb pagina: kne.bel. Cup.cakes.

Geplaatst
Net mail van Pf. Idd bloedarmoede, maar immuun ziet er goed uit. Geen tekenen van afstoting en goede tolerantie. Phew, blij! Maandag bloedarmoede en omgaan met allergie bespreken met gyn.

Btw, ik mag dus morgen een uur eerder de webshop van de B.IJ in, dus mocht er iemand echt graag iets willen hebben: mail of pb me even. Sen....Nijntje lamp? ;-)

henne, gelukkig geen afstotingstekenen, maar wel balen vd bloedarmoede.maar hier kun je toch iets aan doen, of niet? Voel je je ook nu iets beter? Had gelezen dat je iets meer energie aan t krijgen was.

ik hoef niets uit de b.ij we shop. Veel plezier met shoppen, zou ik zeggen!

Geplaatst

Het gekke is dat ik minder moe ben, alleen af en toe beetje duizelig. Maar verder zou ik zelf geen bloedarmoede vermoed hebben. Pf geeft voorkeur aan ijzerrijk eten, maandag even kijken wat gyn wil. Evt staalpillen maar zit ik vanwege darmen niet op te wachten.

Ga zelf helemaal niet veel kopen hoor. Toch de lamp, als dat lukt natuurlijk weet niet hoe snel die uitverkocht is. En verder een setje kleertjes voor Koekie en een paar schoenen voor mij. Wilde vooral voor die lamp vooraan staan en is gelukt :-)

Geplaatst

he meiden,

San, ik weet dat je nu een hele zware tijd hebt en ik wil je dan ook alle kracht toewensen. Je klinkt heel dapper maar ik weet uit ervaring dat je dan evengoed tegelijkertijd van binnen stuk kan gaan van verdriet. Of het verdriet voor het grootste gedeelte voorlopig even ver hebt weggestopt als een soort van overlevingsmechanisme. Dus ook van mij even een dikke vette digitale omhelzing

Tool, fijn dat de vakantie jullie zoveel goed heeft gedaan meid en nu volop in de voorbereidingen voor jullie huwelijk. Ik ben zo benieuwd hoe jullie eruit zullen zien. Ik wil ook wel in dat whatsapp groepje voor de foto's!

Henne, logées als je net bevallen bent?! alsjeblieft zeg! no way! ik vind een uur kraambezoek al meer dan genoeg.

Syl, nog bedankt voor de superleuke kaart met de pups erop!

Tandarts viel reuze mee. Heb wel een dikke vette verdoving gehad. Maar het is gelukkig achter de rug.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden