Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Eer, helaas niks aan te doen dat moeilijke opstaan heb ik alleen als ik lang gelegen heb en dan weer moet beginnen met lopen, als je dan eenmaal loopt gaat het wat beter. Vandaar dus veel rusten en vaak van houding veranderen.

Sandra mooi buikje al hoor;).

Shanna hoe was de controle vandaag?

Hier eigenlijk niks nieuws te melden wel dat we heel trots zijn op onze dochter die nu met 16 maanden alles al op het potje doet overdag dus hopelijk is zij dit zomer helemaal uit de luiers ( scheelt een hoop poen hihi).

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hè meiden wat een verschrikkelijk nieuws lees ik van Esly. Ben gewoon helemaal van slag en tranen lopen over mijn wangen. Kan iemand de link geven voor het haar geopende topic van iPhone ontbindbaar.

Sorry even geen behoefte om te reageren op andere berichten.

Ga een klein rondje skiën om het los te kunnen laten.

Later...

Geplaatst

Quin, jij had het natuurlijk nog niet gezien, het is echt heel verschrikkelijk voor esly. We zijn er volgens mij allemaal een tijd van slag van geweest, en nog moet ik elke dag aan haar denken.....

Nikkie, wat goed dat je zo positief bent en er weer vol voor gaat! En waarom ook niet?! Zoals je zelf al zij, er is niks mis met jullie dus het komt vast goed! Heel veel succes!

Sandra, wat een leuke foto's en mooie buik heb je, ook die foto met je nichtje, de 2 zwangere buiken is erg leuk!

Shanna, wat leuk dat de proefdruk van je kaartje al bijna klaar is, wat goed dat die al af is! En hoe was de echo? Is het nog steeds een meisje ;-) ?

Sterkte et alle pijn die je hebt, heftig hoor.

Chantal, jij ook sterkte met al je pijn, wat naar dat je er zoveel last van hebt. Gelukkig weet je waar het voor is!

Eer, wat naar dat je zo slecht slaapt, maar wel knap dat je dan nog 3 keer in de week op de hometrainer gaat!

En over die snurkende mannen kan ik ook meepraten! Ik heb er ook zo een! En idd wat Chantal zegt, dat hij gaat zeuren als je teveel beweegt...... Tja wat moet je dan als je wakker ligt om 4 uur......

Nou, over anderhalf uur heb ik dan eindelijk de echo!

Ik vind het nog steeds wel spannend, maar ik heb en nu vooral heel veel zin in.

Het is bij een echo centrum en niet bij de verloskundige, daar ben ik vanochtend bij geweest en daar een heel goed gesprek gehad, ook even over esly en de zorgen over de echo die ik had, dus ik ga er met een gezonde spanning maar met vertrouwen naar toe, want de controles zijn ook weer gedaan.

Bloeddruk was weer goed, en het hartje was heel goed en krachtig te horen, het kindje bewoog alle kanten op, dus dat belooft wat voor vanavond bij de echo!

Ik laat jullie weten hoe alles geweest is!

Geplaatst

veel plezier daantje!!!!!

komt helemaal goed hoor meid.

ikheb wat meer harde buiken ghad als normaal, en uiteraard schietik gelijk inde stress na het verhaal van esly. maarheb mezelfecht tot rust gemaand en nu geen last meer van harde buiken....

gelukkig!!!!!!

Geplaatst

hoi Daantje veel succes met de echo....! Ben benieuwd!

Bij mij was de echo prima! Alles goed op schema. Dat ze een kinnetje had was heel duidelijk te zien. Geschatte gewicht was nu ongeveer 625 gram. Maarrrrr....wederom kon men niet goed zien of het nu een meisje of jongen was. De vorige keer was het nog een meisje. Dus daar gaan we maar vanuit, toch?

Normaal gesproken zou ze nu ongeveer tot mijn navel moeten komen. Ze bleek echter er al ver boven te liggen. Dit komt wel vaker voor bij een tweede, zei dokter Vos. Bloeddruk 110/70, dus ook prima!

26 maart moet ik weer...en dan gelukkig weer naar mijn eigen gyn. Vind ik toch fijner.

Chantal wat knap van je dochter zeg dat ze het potje al gebruikt. Bij ons nog niet...ze voelt het wel aan en vindt het ook vies. Zodra ze een poepbroek heeft pakt ze een luier uit de la en komt ze naar me toe. Met andere woorden....he..jij daar...heb bah in broek...maak je even schoon wil je?! Onze koninklijke hoogheid...hahaha! Maar moet ook heel eerlijk zijn dat we nog niet echt aktief met potje bezig zijn geweest! hebben em wel in de woonkamer, ze gaat er ook op zitten en maakt een plas geluid. Echter verder komen we nog niet. Vinden het te koud om haar met blote kont rond te laten lopen....weet niet zo goed hoe verder te gaan. Hoe los jij dit op?

Nou tot zover.....ga zo weg proberen de tenor sax te bespelen als dat nog lukt tenminste. Moet wel. Zondag concert!

gr. Shanna

Geplaatst

D@@ntje, veel plezier vanavondbij de echo komt vast helemaal goed!

Sandra, fijn dat je harde buiken minder zijn houden zo en niet te veel doen nu.

Hoeis het eigenlijk met je nichtje?

Shanna,uhmm vond dr Vos ook niet zo prettig heb ook liever mijn eigen gyn.

Toch maar weer afwachten dus maar ligt jullie kleine dan elke keer verkeerd of met de navelstreng tussen de benen ???

Hoe ging het spelen op de tenor sax?

Onze dochter mag elke keer weer een sticker plakken als ze iets op het potje heeft gedaan dat vind ze echt super.

Ik zet haar 's morgens gelijk op het potje zo vanuit bed dat gaat eigenlijk altijd goed en als ze wat gedronken heeft gaat ze +- 20 min later weer op het potje meestal doet ze dan ook wel wat maar ook wel is helemaal niks en als er dus niks in zit ook geen sticker.

Misschien een idee om gewoon een verhaaltje te gaan voorlezen als ze op het potje zit dan is zeniet bezich met het naar het potje gaan maar meer met het verhaaltje of een speeltje meenemenzodat ze lang genoeg blijft zitten.

heb ook welis gehoord dat iemand het deed met een doosje rozijnen ze zijn dan zolang bezich met alles uit het doosje halen dat het plassen dan snel vanzelf komt zomaak je er iets leuks van en hoeft ze niet bang te zijn om iets in het potje te gaan doen.

Oja ze zwaait haar plasje uit als deze wordt doorgespoeld in de wc zo lief omte zien..

ga zo lekker plat ben dood moe vandaag door het niks doen het lijkt wel of je daar alleen maar nog luier van wordt

Geplaatst

@daantje veel plezier bij de echo vanaaf! Komt vast goed meid!!

@shanna fijn dat jullie echo ook weer goed was, jammer dat ze niet precies kunnen zeggen wat het is.als het de vorige keer een meisje was zou ik dat ook maar aan houden

ben benieuwd of ze het de volgende keer wel weer kunnen zien ;-)

@sandra vervelend van die harde buiken, kan mij voorstellen dat de schrik er nu meer in zit, nou denk goed aan je zelf lekker rustig aan doen! ben eigelijk ook wel benieuwd hoe het met je nichtje gaat nu.

ik ga zo ook lekker slapen, morgen lekker vrij hopelijk een beetje uitslapen, ik heb morgenavond weer een controle bij de Vk toch best weer spannend

weltrusten voor straks allemaal!!!!

Geplaatst

helemaal vergeten te vertellen ;)

het gaat prima en ka nog wel weken duren zei de gyn.....

ze is wel heel erg ongeduldig, ze kan niet wachten tot de kleine er is, maar ik zei al, je moet blij zijn dat je niet 40 ween moet wachten hihihi. je hebt al een groot deel overgeslagen. en dan moet het nog sneller???

komtgoed met d'r!!!

Geplaatst

Quin je zal ook wel geschrokkenzijn van Esly haar bericht. Net als wij, ik denk elke dag aan haar. Daan hoe was de echo ? Helemaal in love ?? En alles goed??San ik hen zo'n leuke app van oei ik groei en daar staat in dat vanaf nu we ook harde buiken krijgen aangezien onze buik aan het oefenen is " mbt de weeen" dus niet al te veel stressen hè . Hoort er ook bij :-)Shanna nog gelukt om je instrument te spelen( ben ff kwijt wat t was) ?Sas jij weer suc6 vanavond bij vk en geniet van je vrije dag.. Lekker ff niks. Ik heb vanmiddag ff niks. Eerst naar accountant , dan koffie leuten met " oude collega's, rondje Hoofddorp centrum en misschien nog even terrasje pakken met schoonzus , geen vervelend vooruit zicht:-) Ga zo maar ff fietsen lig alweer n uur wakker ... Grrrr

Geplaatst

Hallo allemaal!

Jullie hadden helemaal gelijk, ik hoefde mij nergens zorgen over te maken,

we hebben een druktemakertje van ongeveer 27 cm die helemaal gezond is!

Hij of zij had alleen geen zin om op de foto te gaan en bleef maar wegdraaien.

Dus veel goede foto's hebben we niet maar wel 2 hele mooie en een paar van de zij of achterkant.

over een paar weken gaan we een pretecho laten maken, dus dan gaan we voor de foto's in de herkansing.

Maar het belangrijkste is dat alles helemaal goed is!

En ja, mijn man en ik zijn helemaal verliefd op de kleine, mijn man was zelfs de eerste van ons die het zei, normaal zegt hij nooit dat soort dingen dus dat was ook heel leuk!

Nu heel snel naar het werk, later reageer ik wel even op jullie berichtjes!

Groetjes danielle!

Geplaatst

@sandra wat fijn dat het het goed met haar, weet ze eigelijk wat het word???

@eer dat klinkt ook als een heerlijk dagje vandaag, geniet ervan!

@danielle wat fijn dat de echo goed was weer, ben je weer lekker gerust gesteld fijn gevoel :-) mey hoeveel weken doen jullie een pretecho? wij hebben een afspraak staan als ik 28 weken ben, ben weer heel erg benieuwd hoe het er dan uit ziet haha :-)

fijnedag allemaal!

Geplaatst

hoi eer,

ik las ook al ergens dat harde buiken een omhelzing voor je kindje zijn, dat hij/zij zich gelieft voelt daardoor... maar toch heb ik ze liever niet hoor. hihi

doe jij ok een beetje rustig aan? hoeveel werk heb je nu nog? wel op tijd je rust nemen he!

daantje, wat fijn dat de echo goed was!! zie je wel!! 27 cm al. gaat hard he! en is ze/hij nou al verlegen voor de fotograaf? dat word wat met familiefoto's later hihi.

Hebben ze je een beetje gerust kunnen stellen?

hey sas, zedenken dat ze een meid krijgen, maar ze/hij had de handjes ervoor. dus ook een verlegen poppetje. Ex heeft nog steeds geen werk dus die blijft voorlopig lekker op de ahtergrond. daarin is ze echt sterk geworden. Geen werk? Geen kind! het is echt een lamlul (sorry voor de woorden)

shanna, ik ben echt heeeel benieuwd naar je kaartje! ik wil ook beginnen aan het kaartje, maar manlief heeft van die domme ideeen. dat ie ik dus echt niet zitten... ik heb er 1 gezien, nou ik lag schaterend op de grond. DIE WIL IK!!! hihi. ik ga mijn zin nog wel krijgen hahahaha

en nou nog steeds geen duidelijkheid over jongen of meid??? oh ik zou echt gek worden!!! hihi

gisteravond voelde ik ze echt beduidend minder. wel heel sterk maar lang niet zoveel als normaal. Ook niet met terugduwen dat ze reactie gaf.....pfffff hoezo stressvol allemaal.

Ik zal ook zo moeten wennen aan het ffeit dat ik bij de volgende afspraak geen echo krijg....dat zie ik echt niet zitten pfff.

Nou heb ik lekker een toetsenbord voor de ipad gehad van pappielief (hoezo papa's kindje ;) ) dus zal ik wat vaker en uitgebreider kunnen reageren. werkt toch net ff wat makkelijker!

M'n zoontje heeft vandaag z'n eerste speeluitje. mama vind het spannend! Gedraagt hij zich wel? Zij is vorige week bij ons geweest en vind het helemaal geen leuk kind.

Ik wil snoep, ik wil drinken, ik wil dat, ik luister lekker niet...

Maar mijn zoontje vind d'r heel leuk, wat moet ik dan? har moeder vind het ook geweldig. Ze stonden gister met 2 te huilen op het schoolplein omdat ze gister niet bij elkaar konden spelen... Ja dan laat ik hem maar gaan...

Ook ven over de potjestraining die ik voorbij zag komen.

Wij hadden bij mijn zoontje de pot midden in de kamer tegen de kast gezet. We hadden er zo een van fisher price die muziek maakt als er iets in valt. Met daarnaast natte doekjese n tegen de kast geplakt een stickervel en daaronder een diploma (hadden wij van kdv gekregen). 4 categorieen. het aangeven, plassen op de pot, poepen op de pot en plassen of poepen op de wc. hoe beter het resultaat hoe groter de stickers.

mijn zoontje was met 2 zindelijk op af en toe een nacht na. Wel laten we hem nu 's nachts even rond 12en plassen.. werkt super!

moet wel eerlijk zeggen, het grootste deel van de "training" was in de zomervakantie. lekker met de blote kont buiten!!!!

we hebben toen op 3 weken ook mijn stiefzoon zindelijk gekregen, alleen toen hij terug bij zijn moeder was heeft ze gewoon weer een luier aangedaan... weg training!! grrrr.

zo had ze ook aan ons gevraagdof wij hem z'n speen af wilden pakken want haar lukte het niet. hij klom gewoon op de kast om hem te pakken.

dus vrijdagnacht in, zaterdagochtend uit. 's avonds willen pakken, foetsie.... overal gezocht, nergens te vinden..... kwijt...

oke zegt hij, dan niet! SUCCES!!!! hihi

ik ga gauw werken!!!!!

Geplaatst

He meiden,

heb eindelijk mijn laptop weer eens aan. Ik lees regelmatig (bijna dagelijks) mee, maar via mijn telefoon, en dan vind ik reageren zo vervelend, dus nu kan het weer even!

Ten eerste natuurlijk heel veel sterkte voor esly, wat een verdrietig nieuws, en dat voor een 2e keer, vreselijk!

sandra, mooie foto's, en fijn dat het met je nichtje goed gaat. Vervelend dat je veel harde buiken had, je weet dat het erbij hoort, maar fijn is anders!

Oh de laptop doet even heel vervelend, dus kan even niet terug kijken waar ik nog meer op wilde reageren...Dus dat ga ik van de week doen!

Ik heb een week geleden de 20 weken echo gehad, althans, deel 1. Ze waren even vergeten dat het een tweeling is en dat ze dus 2 x zoveel tijd nodig hadden. Ze hebben wel naar het geslacht van beide gekeken en we krijgen een jongetje en een meisje. Het meisje is toen helemaal bekeken en zag er allemaal goed uit.

vandaag terug voor deel 2, dus nu was het jongetje aan de beurt, maar wat een gedoe zeg... Het jongetje ligt wat hoger, dus ze begon steeds hoog te echoen, maar zakte meerdere keren veel te ver naar beneden, waardoor ik het idee had dat ze het meisje weer aan het meten was. En idd, elke keer als ik het dacht, zoomde ze weer uit, en zei"oh ik heb het verkeerde kindje". Maar goed uiteindelijk heeft ze volgens mij ook het hele jongetje gehad.

Over 2 weken weer naar de gyn, en dan afspreken hoe het verder gaat. Ik moet in ieder geval elke 3 weken komen, en vanaf week 24 elke 3 weken een groei echo.

Doen jullie ook nog pret echo's? Wij hebben 14 april een 3-d echo, dan gaan beide moeders ook mee.

Zijn jullie al druk in de kinderkamers?

Wij hebben hem wel leeg, maar moeten nu gaan behangen en de vloer erin leggen. meubeltjes hadden we allemaal nog van onze eerste dochter, dus we moeten alleen voor haar nieuwe meubels halen.

Kinderwagen hebben we al in huis, we hebben gekozen voor de bugaboo donkey.

Tot snel weer!

Geplaatst

Isa - 24 jaar- 3e ICSI poging - 1e kindje

Emely - 27 jaar - spontaan zwanger - 1e kindje

Sas27 - 28 jaar- 2e CRYO tp uit 1e IVF - 1e kindje

Liedje - 29 jaar - 1e ICSI poging, 2e CRYO - 1e kindje

Sandra81- 30 jaar - 1e IVF poging - 2de kindje

D@@ntje - 30 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Iza - 30 jaar - 7e CRYO uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

EmvElin - 31 jaar - 3e ICSI poging - 2e kindje

Jessi79 - 32 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Jo1978 - 33 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

MamaVanSeppe - 33 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Danore - 34 jaar - 2e IVF poging - 1e kindje

Iggie - 36 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje

Chantal33 - 36 jaar - 1e IVF met ECD - 2e kindje (Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Quin - 36 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Shanna74 - 37 jaar - IVF poging - 2e kindje

Meisje38 - 38 jaar - 1e IVF poging - 2e kindje

Esly - 42 jaar - 2e IVF poging - 2e kindje (1e kindje na 5 maanden zwangerschap geboren en overleden)

Eer - 42 jaar - 3e IVF poging - 1e kindje

Uitgerekend

01 juli 2012 - Liedje
(een jongen!!!)

03 juli 2012 - Iggie
(een jongen!!!)

02 juli 2012 - Jo1978
(een meisje!!!)

04 juli 2012 - Jessi79
(een meisje!!!)

04 juli 2012 - Shanna
(een meisje!!!)

08 juli 2012 - Eer
(
v
er
r
a
s
s
i
n
g!!!
)

08 juli 2012 - Quin
(
v
er
r
a
s
s
i
n
g!!!
)

11 juli 2012 - MamaVanSeppe (non-actief?)

*12 juli 2012 - Esly ,helaas weer te vroeg bevallen van een prachtige zoon...*

15 juli 2012 - Sandra81
(een meisje!!!)

16 juli 2012 - Danore (non-actief?)

18 juli 2012 - Chantal33
(een jongen!!!)

19 juli 2012 - Sas27
(een meisje!!!)

21 juli 2012 - Iza (non-actief?)

22 juli 2012 - D@@ntje
(
v
er
r
a
s
s
i
n
g!!!
)

27 juli 2012 - Emely (non-actief?)

27 juli 2012 - Isa (non-actief?)

29 juli 2012 - EmvElin
(
jongetje
en
meisje!
)

Controles

12 maart - D@@ntje 20 weken echo

28 maart - EmvElin afspraak gyn

27 april - 30 weken echo

28 april - Sandra81 VK met 25 weken controle

Geplaatst

Iza - 30 jaar - 7e CRYO uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

MamaVanSeppe - 33 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Chantal33 - 36 jaar - 1e IVF met ECD - 2e kindje (Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Esly - 42 jaar - 2e IVF poging - 2e kindje (1e kindje na 5 maanden zwangerschap geboren en overleden)

Uitgerekend

01 juli 2012 - Liedje
(een jongen!!!)

03 juli 2012 - Iggie
(een jongen!!!)

02 juli 2012 - Jo1978
(een meisje!!!)

04 juli 2012 - Jessi79
(een meisje!!!)

04 juli 2012 - Shanna
(een meisje!!!)

08 juli 2012 - Eer
(
v
er
r
a
s
s
i
n
g!!!
)

08 juli 2012 - Quin
(
v
er
r
a
s
s
i
n
g!!!
)

15 juli 2012 - Sandra81
(een meisje!!!)

18 juli 2012 - Chantal33
(een jongen!!!)

19 juli 2012 - Sas27
(een meisje!!!)

22 juli 2012 - D@@ntje
(
v
er
r
a
s
s
i
n
g!!!
)

29 juli 2012 - EmvElin
(
jongetje
en
meisje!
)

Controles

27 maart - Chantal33 Controle Gyn

27 april - 30 weken echo

28 april - Sandra81 VK met 25 weken controle

28 april - Chantal33 pretecho 3d

Heb even mijn afspraken toegevoegd, verder weinig te melden.

Geplaatst

Oh ben ik even blind! Wilt iemand mijn afspraak veranderen in 28 maart ipv april??? Duh!

Reageer morgen even uitgebreider!

Emvelin leuk een jongen en meid!

Geplaatst

@ sandra wat goed en verstandig dat je nichtje dat zo zegt tegen haar ex! is hij wel op zoek naar werk dan of vind hij het wel best zo???

@emvelin wat fijn dat de kindjes het goed doen, veel pelzier met de babykamer maken. erg leuk!

wij hebben al geschilderd en behang zit erop er leuk om te doen hihi

Ik ben gisteren weer bij de vk geweest alles was weer goed gelukkig :-) ik voel de baby sinds deze week ook veel duidelijker echt een goed gevoel :-D

Geplaatst

Uitgerekend

01 juli 2012 - Liedje
(een jongen!!!)

03 juli 2012 - Iggie
(een jongen!!!)

02 juli 2012 - Jo1978
(een meisje!!!)

04 juli 2012 - Jessi79
(een meisje!!!)

04 juli 2012 - Shanna
(een meisje!!!)

08 juli 2012 - Eer
(
v
er
r
a
s
s
i
n
g!!!
)

08 juli 2012 - Quin
(
v
er
r
a
s
s
i
n
g!!!
)

15 juli 2012 - Sandra81
(een meisje!!!)

18 juli 2012 - Chantal33
(een jongen!!!)

19 juli 2012 - Sas27
(een meisje!!!)

22 juli 2012 - D@@ntje
(
v
er
r
a
s
s
i
n
g!!!
)

29 juli 2012 - EmvElin
(
jongetje
en
meisje!
)

Controles

27 maart - Chantal33 Controle Gyn

28 maart - Sandra81 VK met 25 weken controle

10 april - sas27 controle vk

27 april - 30 weken echo

27 april - sas27 pretecho 3d

28 april - Chantal33 pretecho 3d

Geplaatst

Nog nooit eerder gedaan....hoop dat het lukt. Hoop dat je ons geboorte kaartje kunnen zien?

[ATTACH=CONFIG]3785[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3786[/ATTACH]

Klaproos bestaat uit 3 stadia van zwangerschap. Kern..Vrucht,...Daarna zie je heleboel beentjes. De bladeren bestaan uit Embryo. Alles eerst zelf getekend, daarna scand en daarna bewerkt!

Binnenkant...zie je op de achtergrond het hart-slagje van onze kleine meid!

Verder gekozen voor lente-zomerachtige kleuren. Tijd van het jaar waarin ze geboren wordt. Het witte van de lensflare bewust op haar naam gericht.

gr Shanna

Geplaatst

Wauw!!! Echt heel mooi shanna! Geweldig!

Sas dank je voor de aanpassing.

Haar ex is een luie surinamer van 18. Wilt geen werk heeft geen opleiding en vind het al te zwaar om mee te moeten naar vk.......

Zegt genoeg toch???

Geplaatst

@shanna wat een gaaf kaartje zeg!! echt mooi gedaan kan je trots op zijn :-)

@sandra dat zegt idd genoeg, wat moet je met zo,n kerel he

Ik vind het een verstandige keuze van haar!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden