Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sandra....gefeliciteerd met je nichtje!

Super!

Wat lekken tepels betreft.... Gelukkig heb ik dat nog niet!

Bij ons verder bezoek weg! Nick vierde vandaag zijn 7de verjaardag! Heb niets gedaan behalve op de bank zitten!

Toch erg moe.

Daan,.... Ik wist dat dit allemaal zou gebeuren. Vandaar nu ook al die betere begeleiding! Vorige keer alles in de soep gelopen. Nu waak ik daar voor! Ben nu ook heel rustig! Ik weet wat het is, ik weet wat er komen gaat! Accepteren... Over je heen laten komen en doorgaan!

Echt... Je krijgt er zooo iets moois voor terug! Het is het waard! Bijzonder wat ik doe??? Zo ervaar ik dat niet. Vind het eerder vanzelf sprekend!

Gr. Shanna

Geplaatst

Sandra gefeliciteerd met je nichtje, is alles goed gegaan?

Nou een fijne avond, hopelijk niet al te moe :-)

@shanna mooi op tijd dat het bezoek weg is, dat is wel lekker!

Ik ga vanaaf lekker op de bank filmpjes kijken

fijne avond allemaal

Geplaatst

Sandra, gefeliciteerd met je nichtje! Is alles goed met haley en je nichtje?

En lekkende tepels..... Ik had het vorige week ook opeens toen ik in bed lag, niet veel en ook niet elke dag ofzo maar ik dacht "het zal er wel bij horen" wel vroeg volgens mij, ik ben benieuwd of het het steeds meer en vaker wordt.

Groetjes danielle

Geplaatst

Sandra gefeliciteerd met haley !!! Idd alles goed met moeder?

Shanna voor jou idd een dikke pluim hoor hoe jij je door de weken (met ongemakken en pijn) zo positief sleept. Petje af.

Hier geen lekkende tepels wel n nw BH. Gekocht die iets meer steun geeft, leek me wel belangrijk :-)

Heb nog niks van yoga juffie gehoord ( slecht vind k dat als dat je zaak/bedrijf is en iemand meld zich aan enne krijgt geen reactie) ik ga maar opzoek naar n ander.

Gister kinderwagen gekocht, niet de babyzen die ging uiteindelijk wel in de mini maar met passen en heel hard duwen ook moest je heel veel kracht zetten om hem in te klappen. Het is de mima xari geworden in het zilver met zwarte accenten en zwart onderstel. Wieg niet gekocht vond ik te duur ( die ik leuk vond) en heb al n bod gedaan op n tweede handsje op marktplaats. Het is n hele grote rieten man, kan t moeilijk beschrijven.

Ok ik ga even de agenda erbij pakje en datumprikker invullen.... GEZELLIE

Fijne zondag ik ga zo denk ik voor de allerlaatste keer nog n uurtje tennissen .. Zin An :-)

Eer

Geplaatst

Nick nu ook eindelijk de kleine gevoeld in de buik. Hij gaat er nu veel bewuster mee om dan bij Nina. Super om te zien! Ben dan zo gelukkig met mijn gezinnetje!

Trouwens dames "persen" in de maand juni! Dan dingen we nog mee met het kwartaal voor kinderbijslag! Anders pas het volgende kwartaal! (dat wordt persssseeeen! Hahaha).

Gr. Shanna

Geplaatst

Hier geen yoga.... Heel gek maar op de een of andere manier lijken mij die bewegingen niet zo goed voor mij..., hahaha!

Wij willen dit keer zwangerschapshaptonomie gaan proberen. Ben benieuwd!

Geplaatst

M'n nichtje is nu lekker thuis! Ze moest de nacht blijven omdat ze niet kon plakken.

Na de ruggeprik is ze vsn 4 cm in een uur naar 10 gegaan. 5x persen en hopla.

Ik wou dat ik nog zo flexibel was ;)

Zij is de koningin te rijk ;)

Geplaatst

Sandra, gefeliciteerd met je nichtje!

Hier ook nog geen lekkende tepels, maar had dat bij mijn dochter op een gegeven moment wel, dus zal nu ook wel weer gebeuren.

Ik heb me niet ingeschreven voor een cursus oid. Ik heb de vorihe keer "bevallen doe je samen" gedaan, was op zich wel heel leuk hoor, maar nu komt het er gewoon niet van.

Ik besef me heel goed hoe bijzonder het is om in onze situatie zwanger te worden, en dan ook nog eens een 2e keer, en van een tweeling, maar het lijkt wel of ik deze keer het er een beetje bij doe...misschien snappen degene die ook al kinderen hebben het een beetje, je geniet er wel van, maar je neemt de tijd niet meer om er echt even bewust mee bezig te zijn.

Ik heb de datum prikker ingevuld, maar hou maar niet te veel rekeining met mij! Ik weet helemaal nog niet hoe ik me eind mei voel (en dat is het enigste weekend dat ik kan), en of ik het dan nog prettig vind met auto rijden, aangezien ik dan wel een mega buik zal hebben met die 2 ukkies erin.

Dus als er een betere datum voor jullie is, neem die dan!

groetjes!!

Geplaatst

@sandra gefeliciteerd met je nichtje, leuke naam ook. En ja we kunnen jaloers zijn op zo'n bevalling

@shanna jee het valt niet mee en heb er ook respect voor dat je over kunt geven.

Heb de datumprikker ingevuld, gezellig en leuk idee de lunch.

Ben de hele week in de leer geweest met 2 kleintjes en kan je vertellen dat het af en toe niet mee valt. Lijkt wel of buik mega gegroeid is deze week en de kleine schopt er aardig op los, manlief kan het nu ook goed voelen en grappig als hij zijn hand op de bank legt dan komt het naar zijn hand.

Minder was wel weer de bloedingen en heb uiteindelijk ook maar 3x uurtje op de latten gestaan mede door de slechte sneeuwkwaliteit maar wel heerlijk zonnetje kunnen zitten.

Geplaatst

@Sandra: gefeliciteerd met je nichtje! Alles goed met kleine Haley en je nichtje? En wat een leuk idee om een keer af te spreken! Ik heb net de datumprikker ingevuld, hoop dat het lukt om een dagje te vinden waarop (bijna) iedereen kan.

@Quin: welkom terug ;-) Leuk dat je geoefend hebt met de kids deze week! Maar dat bloedverlies klinkt niet goed. Heb je nog een extra controle? Rustig aan doen he? Vind het wel gedurfd dat je nog geskied hebt, dat durfde ik zes weken geleden al niet meer aan. Nou ben ik ook niet zo'n fanatiekeling hoor, ik was blij dat ik na jaren een goed excuus had om niet te hoeven skieen.

Hier heeft vrienlief deze week ook voor het eerst onze meid voelen schoppen, erg bijzonder. Aan de ene kant fijn dat ze nu lekker actief is en je nog bewuster bent van de zwangerschap, maar ik vind het minder fijn dat ze ook zo actief is als ik moet autorijden. Het lijkt wel alsof ik dan continu harde buiken heb.

@Shanna: aan die kinderbijslag heb ik ook al gedacht. Ben sowieso van plan om onze meid er in juni uit de persen (haha), het lijkt me niks om overtijd te lopen. De laatste weekjes zijn waarschijnlijk al zwaar genoeg, zeker als het warm weer is. Anderhalve week te vroeg bevallen lijkt mij een mooi streven ;-) Een vriendin van me is a.s. vrijdag uitgerekend, en wordt nu helemaal gek van alle goedbedoelde aandacht op Facebook enzo. Als ze zich een halve dag niet 'meldt' denkt iedereen (inclusief ikzelf) dat ze aan het bevallen is. Voor jou nog 13 weekjes, wat gaat de tijd snel he? Heb erg veel respect voor je, lijkt me erg zwaar om zoveel pijn te hebben.

Hier nog geen lekkende tepels, maar ik heb voor de zekerheid alvast een pak zoogcompressen in huis gehaald. Of heb je die pas na de bevalling echt nodig?

Voor mij geen yoga, word ik helemaal zenuwachtig van. En als ik me ga concentreren op mijn ademhaling ga ik automatisch hyperventileren. Ik ga tzt ook in mijn geboorteplan zetten dat niemand dat tegen me mag zeggen tijdens het puffen, haha. Ben wel begonnen met zwemmen voor zwangeren, nu twee keer geweest. Erg leuk om met andere dames rustig een half uur oefeningen te doen in warm water. Wel raar om bij de anderen te zien dat je navel straks verdwijnt hoor. Die van mij is al minder diep, maar er zit nog wel een kuiltje in plaats van een bobbel. Ik heb me verder opgegeven voor de voorlichting/rondleiding in het ziekenhuis (over bevallen), voor de borstvoedingsvoorlichting (door een bv consultente hier in de wijk), en voor de gratis cursus 'Baby op komst' (3 bijeenkomsten door Centrum Jeugd en Gezin, over bevallen, voeding en opvoeden ofzo). De agenda zit al flink vol in juni.

Vriendlief gaat donderdag weer voor zijn werk naar Riga, dit keer echter 1,5 week in plaats van 4 daagjes. En dus ga ik lekker een paar dagen mee! Vrijdag na de controle bij de vlos rij ik naar eindhoven airport, en dan zie ik hem vrijdagmiddag in het hotel. Maandagmiddag vlieg ik dan weer terug, en vriendlief volgt dan vrijdagavond. Gezellig een paar daagjes samen uit eten en relaxen. Ik ben er al twee keer geweest, maar de laatste keer is al weer bijna twee jaar geleden. Nu al zin in!

Verder zijn we begonnen met de babykamer. Vorige week alles leeggehaald, en gisteren heeft vriendlief behang afgestoomd. Wat een rotklus! Nu moet hij de muren plamuren, dan glasvezel op 3 wanden en behang op een andere wand, en het glasvlies verven. Een flinke klus dus de komende weken. Voor één wand hebben we dit behang uitgezocht: http://www.pipstudio.com/nl/behang/traditional/pip-early-bird-roze-behang. De andere drie wanden worden wit, met roze gordijnen. Ik kan niet wachten tot alles klaar is. Hoe ver zijn jullie met het kamertje?

Pfff, het is een heel verhaal geworden, sorry. Nog iemand controles deze week? Ben even het lijstje kwijt.

Geplaatst

@jessi leuk behang dat is wel een voordeel als je weet wat het gaat worden. Is het omruilen van de wagen trouwens nog gelukt?

Net geweest voor de extra controle n.a.v. het bloeden, nou de kleine beeb doet het prima en waar de bloeding vandaan komt blijft een raadsel. A.s. donderdag opnieuw naar de controle om te kijken of ze bloedstotsel oid kunnen vinden in/bij baarmoedermond.

Geplaatst

Ff kort, heb sinds gisterochtend echt mega dorst en droge mond. Net gegoogled en dat kan op zwangerschapssuiker duiden, dat kun je vanaf de 24 e week krijgen. De vlos belt me zo terug of ik eerder op controle moet komen. Duimen dat t meevalt!

Geplaatst

De vlos vond het niet verontrustend, ik hoef niet te prikken ofzo. Vrijdag heb ik weer controle en dan zal ik het wel aangeven. Nu maar hopen dat t snel over is, vooral vannacht was het heel irritant.

Geplaatst
De vlos vond het niet verontrustend, ik hoef niet te prikken ofzo. Vrijdag heb ik weer controle en dan zal ik het wel aangeven. Nu maar hopen dat t snel over is, vooral vannacht was het heel irritant.
Gewoon vragen om een suikertest en probeer zoveel mogelijk koolhydrayen en suikers te vermeiden ( niet te veel fruit enz). Heb bij mijn vorige zwangerschap ook zwangerschapssuiker gehad zo erg dat het met het aanpassen van mijn voeding niet beter ging dus ik moest de laatste 10 weken insuline spuiten enn kreeg extra controle en met 37 weken ben ik ingeleid. Het is inderdaad niet leuk om suiker te krijgen maar het is mij 100 procent mee gevallen en nu let ik ook erg op mijn suiker heb al 2x een test gehad omdat het nogal schommelde en zal over 2 weken wel weer een test moeten doen ( prik mijzelf 6x daags om te kijken of alles goed gaat en heb mijn eetpatroon ook gelijk aangepast en ben nu nog steeds maar 2.6 kg aan gekomen maar wel een mega buik;)). Meis maak je niet te druk komt vast helemaal goed.
Geplaatst

Sorry dat ik even niet op iedereen reageer maar voel me niet al te goed.

Hier gaat het ook minder dus veel harde buiken en buikpijn ze kunnen niet vinden waar het vandaan komt wel een 1/2 aan de CTG gelegen balen ons mannetjes is dus vreselijk druk dus heb nog meer rust opgelegt gekregen dus vanaf vandaag gaat onze dochter elke middag naar mijn moeder en s' morgens is mijn schoonmoeder om met haar bezich te zijn hopelijk gaat het met een paar dagen dan wel weer beter. Bekken blijven een beetje gelijk dat gaat gelukkig nog wel ( Shanna snap helemaal wat je bedoeld heb het er ook graag voor over hoor en inderdaad we moeten het accepteren).

Meiden wat betreft de luchafspraak helaas kan ik nooit op zaterdag dus als het jullie beter uitkomt plan dan gewoon en vergeet mij daarbij ( mocht ik er wel bij kunnen zijn dan graag een lokatie waar ik met de auto kan komen en niet zo ver hoef te lopen.)

Shanna als je dan wilt mag je met mij meerijden zodat je rolstoel meekan wij wonen immers niet zo ver uit elkaar.

Oja ik zou wel elke dag door de week kunnen regelen misschien is dat nog een optie zodat we allemaal kunnen!

Geplaatst

Chantal, balen dat jij je ook niet fit voelt. Hopenlijk verdwijnt de buikpijn snel! Goed dat je opvang voor je dochter geregeld hebt, jij en de beeb hebben nu even prioriteit. Maar het zal best lastig zijn, je wil haar ook niet tekort doen.

Bedankt voor de suikers tip, ik hoop dat ik het niet nodig heb. Vandaag wel een bord pasta gehad, en net een fruitsmoothie. Ik krijg er meteen hoofdpijn van, maar hij was wel heerlijk! Vind het wel een beetje raar van de vlos dat ik niet op suiker hoef te prikken. De mega dorst en droge mond is nog niet minder geworden helaas.

Geplaatst

Hoi

Hier even n ego berichtje: ojohjoh wat ben ik ziek geweest. Maandag nog halve dag gewerkt en gewapend met plastic zak naar huis gereden. Broodje kaas gegeten en Bed in gedoken. Om 5 uur alles eruit gegooid en super beroerd. Om half 9 zus sms je gestuurd dat ik zo beroerd was en paracetemol 1000 (anaal) genomen. Zus kwam nog lang om kwart voor 10. Bloeddruk goed, hartje goed, kindjes hoofdje kon ze voelen. En om kwart over 10 nam ik nog maar n Rennie ... Tja dat was teveel vh goede ... Dus hup alles weer eruit. Gisteren hele dag op bed gelegen... Kon echt niks... Om half 9 na mijn bed te hebben verschoond en n douche te hebben genomen weer paracetemol 1000 genomen en heerlijk geslapen tot 6.45 uur. Voel me nog niet 100% maar wel beter. Ga nog niet werken blijf nog ff rustig thuis.

Andere meiden in de lappenmand jullie ook sterkte x x

Geplaatst

eer waardeloos he als je je zo voelt bah! gelukkig alles goed met de baby

nou snel beter worden, ziek zijn met die mooie weer is ook zonde

Geplaatst

Hi all,

Balen dat een aantal zich niet lekker voelen.Ik hoop dat dat snel overgaat. Mocht het te maken hebben met energie gebrek, dan kan ik Floradix aanbevelen. Sinds ik dit erbij slik, heb een wat meer energie.

@ Jessi. Als je geen gerust gevoel heb, dan moet je er maar op staan dat ze gaan prikken. Niets is zo erg om in deze periode in de zenuwen te zitten. Hoop niet dat er wat uitkomt,maar dan ben je wel gerustgesteld.

@Quin, Hoop dat het bloeden ophoudt, maar goed dat er bevestigd is dat de beeb het helemaal goed doet. Dat is het belangrijkste.

@Chantal, rustig aan doe!!!

@Eer, ik hoop dat je je ondertussen beter voelt.

Ik ben gisteren langs de VK geweest en was weer zeer leuk om naar het hartje te luisteren. We moesten de kleine wel "te pakken" krijgen. Zie het helemaal voor me dat hij in een soort waterparadijs zit en heerlijk alle kanten op zwemt. Daarnaast gaf de VK wel aan dat ik ivm leeftijd:-(((( wel op suiker moet gaan prikken. Dus dat ga vrijdag doen.

Fijne avond all

x Ig

Geplaatst

Shanna, wat goed dat je man de kleine ook kan voelen, dat is toch wel een extraatje dat je het samen kan voelen.

En ik denk dat het voor ons maar jammer is van de kinderbijslag. Ik plan voor de volle 40 weken;-)

Quin, leuk dat je nog geskied hebt, fijn dat dat allemaal nog goed ging. Wel spannend met die bloedingen.... Hopelijk zien ze morgen wat het is en kunnen ze het verhelpen en/of je gerust stellen.

EmvElin, ik kan niet uit ervaring spreken over het zwanger zijn er een beetje bij doen, maar het is goed dat je er wel van geniet, voor je het weet zijn die 2 wondertjes er!

Jessi, wat een leuk behang joh! Daar hou ik ook erg van maar een beetje raar als die van mij een jongetje wordt ;-) dat is het nadeel van niet weten.

Ik zou wel even vragen of je toch je suiker kan laten prikken, dan weet je het zeker, dat is toch wel fijner.

En geniet van je paar daagjes ontspannen! Klinkt heerlijk!

Chantal wat naar dat je je niet goed voelt, wel knap dat je extra rust neemt, fijn dat je dochter door de oma's bezig gehouden wordt. Hopelijk voel je je snel beter.

Eer, dat klinkt helemaal niet lekker! Jeetje wat naar om nu ziek te worden, ziek maar goed uit voor je weer aan het werk gaat.

Iggie, fijn dat alles weer goed is met de kleine! Hij was dus lekker druk bezig in het waterparadijs? Haha, leuk joh!

En balen dat je suiker moet gaan prikken, maar beter dat ze het controleren dan dat het opeens niet goed blijkt te zijn.

Ik ben weer goed met mijn neus op de feiten gedrukt.

Op het werk hebben wij naast de gewone dag diensten oom met een groepje van 10 mensen oproepdiensten voor als er problemen zijn op het bloedtransfusielab. Daar worden we niet vaak voor opgeroepen, dus ik had gezegd dat ik die nog wel kon doen, want wat is de kans.....

Tja, dat moet je natuurlijk niet denken. Ik had dus eerst gewoon overdag gewerkt, daarna nog een uur gesport, en gewoon de avond bezigheden, om half 10 dacht ik, ik ga maar eens lekker naar bed, en ja hoor, toen werd ik gebeld! Ik moest direct naar het laboratorium komen omdat er iemand met spoed speciaal bloed moest krijgen. Natuurlijk ben ik meteen gegaan, en om half 1 was ik weer thuis..... En om 8 uur moest ik gewoon weer op het werk zijn...... Achteraf had ik gewoon moeten zeggen dat ik dat nu niet aan kan om dan om 8 u weer aanwezig te zijn, maar ja, irritant plichtsgevoel. Ik heb vandaag dus maar doorgegeven dat ik geen oproepdiensten meer doe en ben smiddags naar huis gegaan en direct in slaap gevallen! Ik moet beter luisteren naar iedereen om mij heen die zegt dat ik het rustiger aan moet doen! Vanaf nu ben ik dat echt van plan! :-)

Geplaatst

Voor de zieken onder ons van harte beterschap, hopelijk kunnen jullie nog een beetje genieten van het weer het weekend.

@Daantje ja ook jij moet het rustiger aan gaan doen. En luisteren naar het lichaam.

Als de vlos of gyn niet op suiker laat prikken ga dan naar de huisarts, als het niet rechtsom kan dan maar linksom.

Ach het meest vervelende van de bloeding is dat ik niet weet wanneer het komt en nu dus standaard met een incontinentieluier in de broek loop, nu weet ik wat oude mensen voelen......en ons toekomstige beeb de eerst komende 3 jaar:mad:

Geplaatst

Hier ook 1 die gewoon doorgaat hoor! Gister de hele voortuin opnieuw geplant en heringericht. Moest er 's avonds echt voor boeten.

Quin wat vervelend meid. Nog steefs vreemd dat ze niet weten waar het vandaan komt.

Beterschap dames!

Oh misschien gezellig om elkaar op facebook te vinden ofzo?

Mij kun je vinden onder sandra helmus. Ik merk het wel ;)

Volgens mij is als favoriet nu zat en zon 26 en 27 mei de favorieten voor de lunch. Dan word get gewoon maar dat weekend denk ik. En dan moeten we nog een locatie vinden...

Iemand suggesties?

Zit hier bij de optotrist voor jamey zijn ogen. Kijken of hij is verbeterd met de oogjes. Alleen is hij super dwars en wilt hij niet meewerken. Ben maar naar buiten gegaan. Daar kan ik zo slecht tegrn. Grrrr.

Normaal vind hij het leuk naar nu doet hij net alsof en alleen maar omdat ik erbij ziy...

Daar trapt mama niet in!

Geplaatst

Hi all,

Zo te horen willen we allemaal teveel en worden we daarvoor afgerekend.

Ik moest er zelfs voor naar t ziekenhuis gisteren. We waren naar t gem huis geweest om kindje te erkennen en op de weg terug belde mijn zus of we thuis waren voor n bakkie. Tuurlijk zo gezegd zo gedaan... Zal ik ook nog even je bloeddruk meten? Ja hoor be my guest... En bingo 140/90 !!! Moest ook urine over n staafje plassen om te kijken of er eiwitten in zaten en die zaten er minimaal in, maar toch.

Ze wilde mijn bloed laten checken incl urine dus heeft ze afspr gemaakt in zh. We konden binnen n half uur terecht.

Bloed geprikt, plasje gedaan en Echo gemaakt, Beeb doet t prima, ze heeft naar bloedtoevoer gekeken en die was ook goed. Daarna gesprekje met Co.-arts die bloeddruk 2x heeft gemeten en toen was hij 120/80 dus weer goed. Ik mocht weer gaan. Vanaf vandaag ga ik dus max 5 uur werken en vandaag ging t goed op t werk. Das dan wel weer handig van zzp'er je schrijft gewoon minder uren:-)

Meiden ik reageer vd week echt ff op jullie allemaal het is me nu teveel. Lig weer in bad te relaxen en Beeb maar jumpen ... Jump jump ( Ha Ha ).

Oh ja we hebben tapijt besteld voor op de kinderkamer en voor alle andere kamers boven (grijs/zilver/ antraciet) en wieg heb ik gekregen van paps en mams(het geboden bod is geaccepteerd ) nu nog beginnen om kamer leeg te gaan halen. ( dan moet ik iemand n schop gaan geven :-) )

Welterusten voor straks

Eer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden