Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De 9mnd beurs wasninderdaad erg gezellug vandaag, en de Swirl was heerlijk! Heb goed geshopt en ben thuisgekomen met een roze Lodger Wrapper Cotton, een roze jurkje en legging, de Kruidvat tas uiteraard, een 9mnd dagboek (de andere beviel niet, dus nieuwe poging) en de Tommie Tippie starterset flesjes. Nog even bij stand van Mutsy gekeken, en we gaan onze bestelde heel lichtgrijze kinderwagen ruilen voor een donkergrijze. Vind de kleur toch iets te besmettelijk, en in de collectie van 2012 zit een mooie grijze stof. Nu ben ik echt doodop, dus ga lekker even in bad en daarna oogjes dicht. Morgen ga ik hier even teruglezen en op jullie berichtjes. Fijne avond nog!

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Quin en Jessi, wat leuk dat jullie het gezellig hebben gehad, ook ik ben wel beieuwd of het vandaag ook zo druk was.

De verbouwing zit er dan nog niet op hoor meiden we moeten als dit klaar is nog 2 slaapkamers doen al hoop ik dat alles met 10 weken helemaal klaar is zodat ik dan de laatste 10 weken kan genieten van alles, gelukkig heb ik alles zover klaar en hoef ik alleen nog maar even de dozen van mijn dochter uit te zoeken en dan dingentjes gaan te verkopen via marktplaat ( vooral merkkleding en nog wat meiden dingetjes)

Geplaatst

Wat leuk dat jullie zo hebben genoten en goed geslaagd zijn.

Ik heb mij net helaas voor het eerst moeten ziek melden. Ik slaap al weken lang niet lekker. Ik denk dat ik niet aan meer dan 5 uur slaap per nacht kom, en dan is het nog niet eens aaneengesloten. Hahaha zal wel een voorbode zijn voor straks. Maar toch.... mijn lampje is even uit. Ik ga zo weer mijn bedje in en hopen dat ik wat kan bijtanken.

@ All, iedereen eene fijne werkweek en dat het maar weer snel weekend mag zijn:-)

Geplaatst

@Iggie, beterschap en rust even lekker uit soms en vooral nu heb je dat nodig.

@Chantal, nee het was niet zo druk als donderdag en vrijdag begrepen wij van een beveiliger die zijn stoel aan ons afstond zodat wij lekker van ons ijsje konden genieten, ach heerlijk zulke mannen. Maar kwam datr niet door de gratis kaartjes van Kruidvat? Nou succes met de laatste loodjes van de slaapkamers.

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Sorry dat ik zo stil was.....heb wel de afgelopen tijd meegelezen (reden komt later wel). Heel erg fijn om te lezen dat alles zo goed gaat met iedereen!

Esly..kom op meid! Al weer een week verder. Je komt er wel! Maar begrijp dat het heel zwaar voor jullie is.

Sandra ben benieuwd hoe de foto's zijn. Gaat het goed met je nichtje? Heeft ze het kunnen accepteren? Komt haar "ex" vriend nog in beeld? Het blijft een heel bijzonder verhaal en heel vaak denk ik aan haar!

Quin..erg grappig verhaal bij de AH. Kan me dit heel goed voorstellen! Leuk dat je samen met Jessi naar de beurs bent geweest.

Chantel....poeh...wat een verbouwingen zeg! Moet er persoonlijk niet aan denken! Maar daarna is het altijd heerlijk om naar het resultaat te kijken. Dan ben je zo trots! Hoop dat je snel uit de troep bent!

Chantal (a.s Dinsdag) Sandra ga genieten he! a.s. donderdag met je twintig weken echo. Het is zo bijzonder dit mee te mogen maken. En tjee wat je allemaal tegenwoordig kan onderzoeken. Zo knap allemaal. Weet wel dat je daarna een beurse buik hebt en doe het dan lekker rustig aan, ok?

Iggie...wil geen spelbreker zijn....maar mijn advies is om het echt rustiger aan te gaan doen (misschien minder werken???). Mijn ervaring is dat de maanden erg zwaar zullen zijn. En ja zwangerschap is geen ziekte maar het is wel een aanslag op je lichaam! Over 3 a 4 maanden maanden moet je wel de energie hebben om een kind uit te p..pen! En daarna de komende tijd heb je echt geen rust met al die nachtelijke voedingen etc!

Goed tot zover....

Bij ons veel gebeurd de afgelopen tijd. Slaapkamers praktisch klaar. Veel geklust en resultaat is echt super! Mijn man en ik zijn er uit wat betreft de namen! Echt zo bijzonder! Ben intussen druk bezig met zelf ontwerpen geboorte kaartje. Ook hier wordt het resultaat zo mooi!

En verder..., vanaf deze week krijg ik 4 uur per week huishoudelijk hulp! Ben benieuwd.

En tja wat gezondheid betreft...knudde! Maar was te verwachten. Voor mijn gevoel is de laatste trimester ingegaan!

ongeveer 2 weken geleden ben ik uitgegleden in de douche. Gelukkig niet gevallen hoor! Maar mijn benen hebben zo'n rare beweging gemaakt, dat ik nu amper "normaal" kan lopen! Komt door bekkeninstabiliteit. Met andere woorden ik waggel als een eend!!! Geen gezicht en heb veel pijn. Tevens veel harde buiken etc. Daarbij ook nog grieperig. Met andere woorden het gaat echt "TOP"! (Niet dus). Maar laat me niet kisten. Moet nog ongeveer 16 weken en het gaat mij lukken!

Heb het forum van Febr uitgerekend 2012 een beetje gelezen. Vind het zo mooi en spannend dat "Wij" (jullie ook dus!) dit ook nog mee mogen gaan maken!

Kan haast niet wachten!

Vandaag weer controle bij de gynaecoloog..kleine... mogen zien en luisteren. Is altijd zo bijzonder! Nick heeft vakantie dus deze keer gaat hij ook mee!

Dames veel plezier deze week! A.s. Zaterdag wordt mijn kleine meid alweer 2 jaar! Oeps wat gaat de tijd snel!

Gr. Shanna

Geplaatst

Jessie. Erg grappig idd die zwangerschapsverhalen. Nou dan kan de mijne er ook nog wel bij....

Bij mij begonnen 's nachts de weeen. Na de EHZP te hebben gebeld waren we er niet zeker van! Had namelijk rug weeen (achteraf gezien). Na een poosje getimed te hebben. Manlief weer gebeld. Man was onzeker of hij moest gaan werken. (destijds consultant en moest op pad). Hij had besloten de komende dagen toch maar vrij te nemen voor de zekerheid. Vervolgens toch maar naar het ziekenhuis gegaan. Dit keer tas maar in de auto gelaten. Onze redenatie..als idd de weeen zijn begonnen...toch nog genoeg tijd om tas op te halen uit auto!

Aangkomen bij de EHZP (Eerste hulp bij zwangere vrouwen poli). Je moet voorstellen...je hebt een kamertje met twee bedden. Kamertje daarnaast is intake ruimte voor dames die worden opgenomen. Zelf lig ik op een bed met zo'n stomme band om mijn buik. Meten hartslag kleine en eventuele weeen. Echter....die dingen zijn super vervelend en kunnen pijnlijk worden...en....Rugweeen worden niet geregistreerd!!!

Na een poosje werd ik gek. En trok dat ding af! Wilde naar de wc "poepen"!!!?. Ik liep als een idioot over de gang, met zo'n leuk kleedje!!!' Terug op de kamer....vraag aan de verpleegster of dit weeen zijn. Ze kon dit niet bevestigen. Ik dus schreeuwen...."Als dit geen weeen zijn,....dan wil ik geen weeen!"

Al met al....was er ondertussen geen verloskundige, gynaecoloog, verloskamer of anestesist beschrikbaar. Alles was bezet! En daar zat ik dan....bezig te bevallen! Maar gelukkig er werd een kamer vrij gemaakt! Een moeder in spe moest wachten met worden ingeleid omdat ik er aan kwam. Op weg daar naar toe zat ik te vloeken en te tieren. (Achter af bleek er een moeder is spe in de intake kamer te zijn geweest. Zij was enorm geschrokken van mij en bleek heel angstig te hebben gekeken!). Maar goed...verder met mijn verhaal.

Ondertussen ging alles heel snel en mocht ik snel gaan persen....(maar oeps...tas in auto, dus camera in auto..., wat nu?). Manlief had geen tijd om tas te halen. Gelukkig mochten wij de camera van het ziekenhuis gebruiken. JA...we dachten gelukkig....Na 2 dagen ziekenhuis opname mochten wij naar huis. De verpleger had ons beloofd de foto's op cd-rom te hebben gezet, als wij naar huis zouden gaan zouden wij deze meekrijgen. Wat bleek echter.....de verpleger was vergeten deze op te slaan op de computer, een andere verpleegster heeft ze gewist op de camera toen ze deze wilde gaan gebruiken.

Kortom...geen geboorte foto's voor ons van onze dochter!

De les voor ons is.....altijd tas/camera meenemen. Ook als je denkt dat het loos alarm is! En...rugweeen worden niet geregistreerd!

gr. Shanna

Geplaatst

@Quin en Jessi; goed om te lezen dat jullie het zo gezellig hebben gehad op de 9 maandenbeurs!

@Iggie; doe jij rustig aan meid? Even lekker bijtanken en dan goed op jezelf en je kleine uk passen he? Kan je niet op je werk afspreken dat je s morgens wat later kan beginnen zodat je toch een normale nachtrust hebt?

@Shanna; Wat een verhaal meid! Uitgegleden in de badkamer...wat zal je geschrokken zijn! Gelukkig geen gebroken benen....Ook hier last van bekken/bandenklachten en hobbel door t huis als een pinguin! Ik heb weer wat geleerd van jou bevallingsverhaal....laatst toen ik onverwacht werd opgenomen hadden wij ook in eerste instantie de tas n de auto laten staan. Zo van: als t nodig is kunnen we die zo ophalen. Toen was het niet zo erg, maar het zal je maar bij je bevalling gebeuren zeg! En die moeder in spe die kon meegenieten van jou getier zal toch zelf ook wel eens uit haar slof schieten?;-) Wel ontzettend balen dat jullie geen bevallingsfoto;s van jullie dochter hebben zeg! Dat kan je nooit meer overdoen he?! In juli jezelf vastplakken aan die tas;) Doe rustig aan meid en pas goed op jezelf!

Hier gaat het verder wel ok, geen bijzonderheden (gelukkig maar!) en alles is stabiel!

Liefs!

Geplaatst

@Iggie veel plezier bij de verloskundige

@ Sandra81 het al is bijna 1 maart alvast veel plezier bij de 20 wk echo

@Sas27 ook alvast veel plezier a.s. vrijdag bij 20 wk echo

Ook hier erg last van harde buiken. Wel voel ik alles steeds beter in de buik maar jammer genoeg voelt mijn man nog niks.

Zijn een beetje aan het twijfelen of we nog een weekje zon gaan doen in april. Heeft iemand hier ervaring mee om rond 28 weken nog een weekje weg te gaan?

@Shanna ben het met je eens zwangerschap is geen ziekte maar om eerlijk te zijn kan het soms wel goed tegenvallen met alle kwalen die er bij komen.

nou meid sterkte de aankomende weken.

Geplaatst

Zo, wat een drukke week heb ik gehad, helemaal geen tijd om lekker mee te schrijven.

Ik ga het proberen in te halen, maar voor het geval ik iemand vergeet alvast sorry ;-)

Iggi, was alles goed bij de verloskundige vandaag? Alles nog steeds op schema? Ben je alweer wezen werken of moet je nog even rustig aan doen?

Chantal, ik zag je niet tussen het lijstje staan maar volgens mij stond er in een berichtje dat je vandaag de 20 weken echo had, heb ik het goed gezien en Is alles goed? En wat een hectische tijd met de verbouwing en verjaardagen. Gaat het goed met je?

Quin, wat een verhaal over die scooter! Ik zou ook staan te shaken, wel goed adrem gereageerd!

En dat weekje zon klinkt heel goed, maar absoluut geen ervaring mee. Ik zou zeggen als je je goed voelt moet het geen probleem zijn.

Sandra, wat veel foto's! Dat is dan wel een groot succes geweest!

Esly, fijn dat er geen bijzonderheden zijn, voel je je alweer wat beter? Wat zekerder? Of komt en gaat het met vlagen?

Shanna, wat naar dat je je lichamelijk zo rot voelt. Het zal wel schrikken zijn geweest in de badkamer! Gelukkig heb je nu hulp in huis, hopelijk helpt dat je wat een beetje.

Tja rustig aan doen, ik raad het iedereen aan. Maar misschien moet ik er zelf ook naar luisteren..... Volgens mijn vriendinnen ben ik verschrikkelijk eigenwijs, ik vind dat ik alles gewoon moet kunnen, ik heb ook dat gevoel van "ik ben niet invalide" en nu in dit trimester voel je je het lekkerst, dat staat ook in alle boeken. Dus ik ben (onbewust) mijn hele week s'avonds na het werk aan het volplannen. Vorige week ben ik van maandag t/m zaterdag geen enkele dag en avond vrij geweest.... En dan vind ik het op zondag raar dat ik alleen maar kan janken.....

Geplaatst

@Daantje; hier gaat het inderdaad met ups en downs! Wel gaat t slapen erg slecht, ik lig uren naar t plafond te staren om dan vervolgens 's morgens m'n bed haast niet uit te komen! Volgende week ben ik op t punt dat t de vorige x misging en hoewel ik weet dat het helemaal niks zegt merk ik aan mezelf dat dat toch een soort van psychologische mijlpaal is! Ik heb weinig zin in bezoek, als m'n zakelijke telefoon gaat laat ik hem meestal maar rinkelen en ik bel alleen terug als t echt moet! Gelukkig zijn er ook wel andere momenten dat ik het gevoel heb dat t goed gaat komen en binnenkort wil ik toch graag naar een babyzaak om meubeltjes te kijken! De emoties vliegen dus een beetje heen en weer en ik zal blij zijn wanneer we een maand verder zijn!

Doe jij ook rustig aan? In mijn vorige zwangerschap dacht ik er net zo over als jou....het konden mijn woorden zijn: "ik ben toch niet invalide?" Neem wel de tijd om van je kleine uk in je buik te genieten he?! Voor je het weet is het juli;-) (Pfff...moet je horen wie het zegt!!!)

@Shanna; hoe gaat het met je?

@Chantal; hoe was je 20 weken echo? Hopelijk is alles goed met jullie kleintje!!

Liefs!

Geplaatst

@ Daantje,klopt had gisteren mijn 20 weken echo en vandaag nog een keer omdat meneer gisteren niet alles wou laten zien:) zal straks meer hierover hier neer zetten.

Maar denk jij wel aan je zelf???? je bent inderdaad niet invalide maar wel zwanger en jemoet ( nou ja moet) echt gaan genieten hoor van dit leven in je,ook ik heb de vorige zwangerschap gewoon doorgegaan zonder te beseffen wat er allemaal kon gebeuren en ik werd met 30 weken plat neer gelegt ivm weeen en poefff jehebt het er graag voor over hoor maar het is geen pretje als je altijd erg drukbent en dan in een keer niks te gaan doen dus respect voor Esly.

@ Esly,wat kan ik mij jou gevoel goed voorstellen zeg hoop voor jou dat het volgende week wat sneller mag gaan en dat je een beetje afleiding kan vinden. Hopelijk kun je snel een keer naar een baywinkel om leuke dingen uit tezoeken dan heb je weer een beetje afleiding zodat het snel 26 weken voor jullie mag zijn.

@Shanna, meid doe je wel voorzichtig? Fijn dat je nu hulp in huis krijgt maak daar gebruik van ook al is het best lastig als je allesuit handen moet geven.

poeff wat balen dat je je tas in de auto had staan tijdens de bevalling zeg en wat een muts dat ze die foto's dan ook gelijk gaan wissen je kunt het gewoon nooit overdoen grr zou echt terleurgesteld en boos zijn!

Nou hier dus een 20 weken echo in 2x gehad meneer was erg actief en draaide elkekeer de verkeerde kant op ze hebben 45 min geprobeert om alles te zien wat dus niet lukte dus ik moest maar even een kop koffie gaan drinken en wat rond lopen dan zouden ze nog een keer kijken en ook toen was meneer lekker eigenwijs :) lijkt nu al op mij hihi

dus vandaag weer terug en nu lag hij dus weer verkeerd maar naar 10 min gaf hij het op en konden we rest ook goed zien dus ons manneke is goedgekeurd en dat is het belangrijkst verder een hele zere buik gisteren en vandaag en heb dus het advies gekregen omvandaag niks te doen en mijn rust te pakken en dat is dus erg moeilijk.

gelukkig is nu ook onze woonkamer en keuken klaar moet de keuken nog wel even inpakken en schoonmaken en ga dat maar in etappes doen zodat het morgenavond helemaal klaar is. dan nog even de rest van het huis poetsen vrijdag ( met hulp van mijn moeder) zodat we zaterdag een feestje kunnen vieren en is zien wat mijn broer gaat zeggen dat hij oom wordt van een neefje ( hij wil zo graag een neefje hij heeft 5 nichtjes nu en doet al vanaf het begin er over dat hij een neefje wil, helaas hebben ze zelf geen kinderen en zijn ze peetoomen peettante van onze dochter en dat gaan we natuurlijk ook vragen of ze dat nu ook willen)

Meiden ik ga even liggen met een kruikje op mijn buik.

Geplaatst

@Chantal; joepie...alles goed en een broertje voor jullie dochter! Gefeliciteerd!! Ook wij vergelijkbaar: mijn schoonouders hebben 5 kleindochters en 1 vd dames wil heeeeeeeeeel graag een neefje, die was dus superblij met het nieuws dat die "in de maak" is! Ach....en dat liggen went op de één of andere manier ook wel weer, maar leuk is natuurlijk anders. Wel is het een hele omschakeling...ik ben van mezelf ook altijd erg druk, ik heb een drukke baan, ben altijd wel met iets bezig en sport 2 a 3 avonden per week....en nu dus helemaal niks! Zo te lezen weet jij daar ook alles van;-) Maar we doen het voor een supergoed doel en ik zal er álles aan doen om dit mannetje wel te mogen houden! En wat in m'n hoofd zit, zit niet ergens anders;-)

Wel krijg ik een beetje last van een stijf gevoel in m'n benen...vrijdag maar even vragen of ze m'n bloed willen checken op tromboserisico......

Geplaatst

go girl!!!! Dat is de juiste gedachten hoor Esly dit mannentje komt er gewoon bij jullie!!

Ik zou ook even mijn bloed laten testen je kunt nu geen risico lopen op trombose.

Net wat je zegt ook hier altijd er druk een eigen zaak 6 dagen per week geopend dus ook werken 2 avonden sporten en dan ook nog onze kleine meid die er de hele dag rond hobbelt dus ook voor mij is dat weer een omschakkeling om het wat rustige te doen ( lukt niet altijd ) vandaag na het rusten toch even alle boodschappen gedaan samen met de oppas hoefde gelukkig niks te beuren dus heb alles in huis nu.

Alleen bij het uit de auto stappen heb ik mij verdraaid en heb ik nu vreselijke pijn in mijn schaambot ( had ik ook bij mijn dochter en dat ging pas na een 1/2 jaar na de bevalling weer beter BI helaas dus nu ook daar maar weer vaker voor naar de fysio.)

meiden ga even een uurtje in bad moet ,e tenslotte ontspannen;)

Geplaatst

@Chantal: fijn dat de 20 weken echo goed was! Leuk zo'n eigenwijs mannetje die je gewoon nog een keer terug laat komen.

@Esly: lekker laten rinkelen die zakelijke telefoon, je hebt nu even andere dingen aan je hoofd. Nog maar een weekje en dat is deze emotionele periode weer een stapje verder, en kun je vooruit gaan kijken. Slaap je zo slecht omdat je geen houding kan vinden, of pieker teveel? Door het thuis zitten raak je natuurlijk ook minder lichamelijk uitgeput dan wanneer je de hele dag op pad bent en fulltime werkt. Misschien heb je minder slaap nodig. Ik hoop dat het straks wat beter wordt, maar vrees dat dit er de komende maanden (of jaren) bijhoort. Ik lig niet wakker maar slaap wel minder diep omdat ik nu 's nachts een keer naar de wc moet, en wakker wordt met omdraaien. Zal blij zijn als ik na de bevalling weer lekker op mijn buik kan slapen! Vannacht nog een poging gedaan, maar daar was de kleine meid het duidelijk niet mee eens. Ik denk dat ze geplet werd ;-)

@Daantje: zullen we mijn niks-doen en jouw teveel-doen ruilen? Ik ben juist ontzettend goed in niks doen en luieren, heb moeite om 's avonds van de bank af te komen. Vriendlief en ik zijn al jaren alle avonden 's avonds samen thuis, als hij tenminste niet voor zijn werk in het buitenland zijn. Na het eten ploffen we op de bank voor de tv, terwijl we eigenlijk zouden moeten schoonmaken ofzo. Het is zo'n gewoontje geworden om niks te doen 's avonds. Gisteren wel goed bezig geweest: ik heb een eerste begin gemaakt met het uitruimen van de toekomstige babykamer. Boeken in dozen, oude schoenen weggegooid. Zijn jullie al met het kamertje bezig? Wij hebben nog 8 weken voor de meubeltjes bezorgd worden, dus moeten echt aan de slag met opruimen, behang eraf en opnieuw behangen.

@Iggie: weer een beetje bijgeslapen?

@Quin: wij willen eind april ook nog een laatste keer samen op vakantie, hebben allebei al vrij geregeld op het werk. Nog niks geboekt, omdat ik niet weet of ik met 28 weken nog fit genoeg ben. Ook vinden we het lastig om een bestemming te vinden: in Griekenland en Turkije is het dan nog te koud en rustig voor een strandvakantie, en Azië of de Carriben is te ver vliegen voor mijn lijf. Ze adviseren max 4 of 5 uur vliegen dan geloof ik. Enige optie voor een zonvakantie is dan de Canarische Eilanden, maar dat past echt niet bij ons. We zijn helemaal geen strandliggers. Marokko zou nog kunnen, maar weet niet of ik daar nu zin in heb. En een stedentrip lijkt me ook niet handig, de hele dag lopen gaat niet meer. Misschien gaan we gewoon klussen aan de babykamer, en dan een paar dagen naar Texel of Limburg ofzo. Lastig hoor...

Geplaatst

@chantal, nou maak je borst maar nat met nu al zo'n eigenwijs ventje.

@Esly, laat die zakelijk telefoon maar rinkelen, of af en toe werken moet je wat afleiden, wat dan natuurlijk niet slecht is als het maar geen werkdruk geeft.

@jessi79 wij denken er aan om richting Alicante te gaan en via de kust met een huurauto terug te zakken naar Girona om vanaf daar weer terug te vliegen naar NL. Dus een beetje van alles paar uurtjes strand, stad/dorp bezoeken onderweg en lekker touren met een huurauto. Wil persoonlijk naar een land waar er europese medische hulp is voor als het niet lekker loopt.

Verder weinig nieuws alleen soms gewoon onzeker als ik de kleine niet voel. Nog een weekje werken en dan heerlijk weekje wintersporten en hopen op ZON

Geplaatst

Hey girls! Ook hier de 20 wk echo gehad.

Alles goed, nog steeds een meid ;)

Alles erop en eraan. Heerlijk om te zien!!!

Sorry dat ik niet uitgebreid op jullie reageer de laatste tijd maar het is hier zo onwijs druk...

Dikke knuffel voor jullie!!

Geplaatst

@Sandra; gefeliciteerd meid! Goed te horen dat alles goed is!

@Quin; doe ik ook zeker hoor...en inderdaad: af en toe wat doen is wel fijn, geeft ook weer afleiding;)

Geplaatst

even snel een berichtje, vandaag 20 weken echo gehad alles was goed het was al een flinke baby ;-P

en het was nog steeds een meid!

erg fijn weer opgelucht!

fijn weekend allemaal

Geplaatst

@Sas; gefeliciteerd met je mooie 20 weken echo meid! Geniet ervan!

Onze check vandaag was weer prima! Onze uk was weer flink gegroeid (net als moeders trouwens!!!) en loopt inmiddels een week voor op schema!

Fijn weekend!

Liefs!

Geplaatst

Super om te horen esly! Geeft weer moed!

Ga zo door!

Bij mij gaat het met ukkepuk prima beweegt heel veel!

Met mijzelf zo zo. Heb te veel harde buiken. Extreme rust is mij opgedragen door gynaecoloog anders zou ik te veel risico nemen en het is nog te vroeg om te remmen, volgens gyn! Met andere woorden ik sta nu op stand by...hahaha! Verveel me stierlijk. Wel is gelukkig alles bijna klaar! Net alsof ik het aan voelde komen! Voel me een lui varken! Als manlief thuis komt mag hij ook nog opruimen, koken en kinderen naar bed doen. Zeer irritant om te zien!

Gelukkig hebben we 4 uur in de week huishoudelijk hulp voor de zware dingen! Maar....

Daarintegen hebben wij zo zin in om over ongeveer 15 weken de kleine in armen te houden! Gelukkig gaat de tijd snel! De naam hebben we al. Ben nu druk bezig geboorte kaartje te ontwerpen. Deze wordt zo mooi. Tekst hebben we ook al. Past zo goed bij ons!

Ondanks alles zijn we heel optimistich en hebben er veel zin in!

Morgen is het alweer 2 jaar geleden dat Nina geboren is. Tjonge wat gaat de tijd snel! Het klinkt cliché maar het lijkt wel gisteren dat ze in ons leven kwam. Zo speciaal! Super om zo'n kleine meid groter te zien worden! En zo bijzonder dat we dit nog een keer mogen meemaken!

Iedereen fijn weekend verder.

Gr. Shanna

Geplaatst

Sandra gefeliciteerd met jullie meid, fijn dat de echo goeg was en alles gezond is tot nu toe. Genieten dus.

Esly, joehoee alles goed leef zo met je mee. Wel fijn dat de kleine voorloopt dat kan alleen maar gunstig zijn naar mijn idee.

Meid hou moed he deze week! Dikke knuffel voor jullie!

Shanna, doe jij wel rsutig aan? Snap dat je het vervelend vind dat man lief alles nog moet doen als hij thuis komt maar jij en jullie uk gaan voor.

Gefeliciteerd met jullie kleine meid, wat gaat de tijd toch hard he zo weet je nog dat je moest bevallen en nu alweer 2 jaar!!! Geniet vandaag

Hier vandaa ook feest hub is jarig en we hebben de keuken en woonkamer helemaal klaar dus mijn dag kan niet meer stuk!

Alleen heel veel last van mijn BI en harde buiken dus vanaf nu ook maar weer is rustige aan gaan doen, maadag weer fysio hopelijk kan hij mij weer wat verlichting geven.

Meiden een heel fijn weekend allemaal.

X

Geplaatst

@esly wat een fijn bericht weer!! ben zo blij voor jullie dat alles goed gaat !!!!

@shanna fijn dat alles goed gaat met jullie uk! nou hou je rustig , hoe lastig het ook is he ;-)

wat leuk dat jullie het kaartje zijn ontwerpen, doe je dat via een site???

leuke dingen om te doen he!!!

@sandra wat fijn dat alles bij jou ook goed was, geniet ervan!!

Geplaatst

Chantal, wat fijn dat het allemaal goed gaat met je eigenwijze mannetje! Hoe is het met je BI ben ja alweer bij de fysio geweest na die verdraaiing, of is maandag de eerste keer weer? En gefeliciteerd met je hubby fijn dat de grote klussen af zijn voor zijn verjaardag!

Jessi, wij zijn ook bezig met het uitruimen van de babykamer 2B, wat een troep kan en mens hebben, en waar laten we het?! We moeten maar eens goed kijken wat er allemaal weg kan ( laat het mijn man maar niet horen dat ik dat heb gezegd want dan staan al mijn spullen zo bij de kringloop!)

Quin, jullie vakantieplannen klinken heerlijk! Misschien ga ik ook kijken of er voor ons nog ergens een gaatje is om wat in te plannen.

Sandra, wat fijn dat alles goed is met jullie meisje! Dat is toch weer een hele geruststelling.

Sas, jullie ook gefeliciteerd met jullie gezonde meid! Wat fijn om dat allemaal te mogen zien!

Esly, fijn dat jullie check weer goed was, dat geeft toch elke keer wat meer zekerheid als je weet dat alles nog ( voor ) op schema loopt!

Shanna, gefeliciteerd met Nina vandaag! En fijn dat het met de kleine ook allemaal goed gaat! Wat leuk dat je al zo ver bent met het kaartje, ookal mag je niks ben je toch goed bezig hoor!

Ik vind het zo leuk om over al die goede 20 weken echo's te lezen! Volgens mij ben ik echt de laatste die het krijgt..... Morgen ben ik 20 weken maar de echo is pas 12 maart, dan is het dus alweer 21+1. Hoe stom het ook is, en ik weet dat ik het niet moet doen, ik maak me er toch ook wel een beetje zorgen over. Ze doen die controle niet voor niets, ze zullen toch dingen vinden....... Zoals ik al zei, ik moet dat soort dingen niet denken, want nu zit ik hier alweer te janken. Er is geen enkele reden om me zorgen te maken, maar toch ik vind het af en toe doodeng. Echt ik heb dit nog tegen niemand gezegd dat ik me soms zo voel, het is hier toch makkelijker denk ik..... Sorry dat ik jullie ermee opzadel, maar ik moest het toch even kwijt denk ik, ik was helemaal niet van plan dot te schrijven, ik stop nu ook maar ff....

Geplaatst

D@@ntje, kom op schijf dat rot gevoel van je af dat lucht wel weer op.

Ook ik ben elke keer weer zenuwachtig voor een controle en kan mij daar dan ook echt druk om maken ( bij onze dochter meer als nu).

Wat heb jij laat die echo eigenlijk kon het niet eerder dan?

Mijn BI gaat echt achteruit en heb 2x per week fysio maar merk dat ik rustige aa moet doen anders kan ik op he laatst echt helemaal niks meer ( kan op het einde van de dag niet meer lopen en dan lig ik al 2x per dag een uur plat dus dat kan nog wat worden)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden