Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Shanna; Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Doe rustig aan meid en ik snap wat je bedoelt met "lui varken"...hier nog 1!! Ook mijn mannetje is druk met wassen, opruimen, boodschappen doen etc. Het enige wat ik zelf doe is eten koken waarna hij ervoor zorgt dat de zooi weer wordt opgeruimd! Nou ja...hier hopelijk ook nog zo'n 16 weken voordat we onze uk in onze armen mogen sluiten! Via welke site ben je een kaartje aan het ontwerpen? Wij willen ook graag zelf een kaartje (laten) maken en met een mooie subtiele verwijzing naar ons 1e zoontje, wellicht kan ik er iets bruikbaars op vinden!

@Chantal; en jij van harte met de verjaardag van je mannetje! Wel fijn om dat te kunnen vieren met een verbouwde keuken en woonkamer! Doe jij ook rustig aan he? Die harde buiken zijn toch vaak een signaal dat je rustiger aan moet doen. (Al heb ik ze ook wel en dat terwijl ik zo goed als de hele dag op de bank lig). Die BI lijkt me bijzonder pijnlijk..ik vind het al lastig dat m'n banden zo gevoelig zijn! Pas wel op he?

@D@@ntje; meid, wat je schrijft over je bezorgdheid voor de 20 weken echo is denk ik voor ons allemaal wel herkenbaar! Ik heb me tenminste ook wel op zitten vreten van te voren en toen we te horen kregen dat onze uk gezond was waren we allebei opgelucht! Geeft niks dat je je zorgen maakt, meestal maak je je zorgen om niks en is het juist heel leuk om de uitgebreide 20 weken echo te krijgen! Schrijf hier lekker van je af meid, we snappen hier wat je bedoelt en als ik voor mezelf spreek: ik ervaar het zeker niet als opzadelen! Nog 2 weekjes en jij hebt je uitgebreide echo ook gehad!

@All; (Alweer!) dank jullie wel dat ik hier af en toe zo lekker kan klagen!! Natuurlijk zijn we erg blij met de tot nu toe goede controles, maar ja....dat had ik in mijn vorige zwangerschap ook. Een hele mooie 20 weken echo, 10 dagen later lag ik in het ziekenhuis met gebroken vliezen en niemand die het had zien aankomen! Het zegt me allemaal niet zo heel erg veel en ze durven m'n baarmoederhals nog niet op te meten, maar dat gaan ze met een week of 2/3 wel doen. Als ik dát punt nou eerst maar eens haal...ik hoop dat ik dan wat rustiger word! Gek genoeg heb ik ook momenten dat ik bruis van het vertrouwen en het gevoel heb van: wat kan mij nou nog gebeuren, dit gaat gewoon goedkomen! Nog een paar weekjes en dan hoop ik iets meer vertrouwen te kunnen hebben!

Fijn weekend!

Liefs!

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Daantje je gevoelens zijn heel normaal en begrijpelijk. Zeker na zo'n traject die wij allen hebben meegemaakt! Je hoopt dat alles ok is. Ik denk dat wij allen je heel goed begrijpen!

Sas en esly....over het ontwerpen van een geboortekaartje gesproken....Deze doe ik helemaal zelf. Gebruik geen website! (Ben fotograaf weet je wel...en tja dan kan ik toch wel aardig Photoshoppen!)

Van Nina had ik ook zelf gemaakt!

Zal mijn idee uitleggen. Wil je het niet weten lees dit dan maar niet!!!

De kaart wordt licht groen (lente groen). "Binnenkant" Op de achtergrond zie je met een gele gloed het hartslagje van onze dochter in spe (heb foto van echo gescand en deze omgezet in de kleur geel!). Aan de linker kant komt dit gedichtje in een knal geel vlak met witte letters:

Samen een kindje

Het lijkt zo normaal

Dit kindje van ons samen

Voor ons heel speciaal

Zie website. http://www.babyboefjes.nl

Aan de rechter kant meerdere lensflares (cirkeltjes van de zon). Bij haar naam is het hierdoor praktisch wit op de achtergrond.

"Voorkant".....Achtergrond is hetzelfde als binnenkant met lensflares en hartslagje

Verder heb ik verschillende onderdelen getekend en gescand van de ontwikkeling van een baby. Deze heb ik samengevoegd, bewerkt tot een rode klaproos!

Met andere woorden: Ja ....dit kost heel wat tijd en werk! Maar het resultaat wordt erg mooi!

Chantal....sterkte met je BI....begrijp dit heel goed uit ervaring helaas. We weten waar we het voor doen! Kom op! Het zal ons lukken!

gr Shanna

Geplaatst

Hey Shanna,

Nee hoor....niet monddood, maar ff niet veel bijzonders te melden! Ik ben erg onder de indruk van je beschrijving hoe het kaartje eruit komt te zien....klinkt als heel mooi! Je gedichtje vind ik supertoepasselijk! Mensen die weten hoe jullie uk is ontstaan zullen het begrijpen, mensen die er niet van weten zullen het waarschijnlijk een mooi gedichtje vinden! Ik ben op zoek naar een gedichtje wat verwijst naar ons overleden zoontje. Ik heb al wel wat mooie teksten, maar ben er nog niet over uit. Wanneer ik inspiratie heb wil ik zelf ook nog eens kijken of ik een mooi gedichtje kan maken.

Hier gaat t verder wel redelijk! Vandaag ben ik op t punt dat in mijn vorige zwangerschap m'n vliezen braken! We hebben er allebei last van, zeker toen ik gister ook nog eens begon te vloeien! Ok, het was bruin, het was maar een heel klein beetje, maar wel de hele dag door en dus stress! Vandaag is het gelukkig alweer een stuk lichter van kleur! Hopelijk verdwijnt het en komt het niet meer terug!

Hoe gaat het met de andere dames?

Liefs!

Geplaatst

Esly ... Tjee... Erg spannend en stressvol allemaal!

Heb je gebeld naar het ziekenhuis?

Potverdomme! Het moet nu goed gaan!

Zal aan je denken!

Gr. Shanna

Geplaatst

ow esly wat een spannende tijd voor jullie, rustig aan doen hoor, en anders even het zkh bellen,

misschien verminderd dat de stress een klein beetje??

@shanna wat een mooie tekst komt er op het kaartje! ik denk dat jullie kaartje erg mooi gaat worden, klink in ieder geval goed

Geplaatst

@esly: sterkte, ik denk aan je!

Even een ego berichtje: ik sta vandaag.met een collega op een beurs in Brabant. Voel me al een paar dagen grieperug, en mijn rug en voeten doen nu al verschrikkelijk pijn! En ik hoorde net dat t pas om 20 u afgelopen os vandaag. Zit nu op de wc, eventjes bijkomen. Straks maar een paracetamolletje erin anders hou ik het niet vol. Pfff, wat is dit zwaar. Sorry hoor dames voor mn geklaaag :-)

Geplaatst

Dank je dames! Ik heb niet met het zkh gebeld omdat het bruin was (lees: = oud bloed) en telkens maar hele kleine beetjes waren. Vandaag is het alweer een stuk lichter van kleur waardoor ik denk dat t alweer beter wordt. Ik ben er natuurlijk wel scherp op en mocht t weer erger worden dan ga ik zeker bellen! Heb ook geen zere buik meer, dus hopelijk was t loos alarm. En anders vrijdag bij de volgende check maar even vragen wat het geweest kan zijn.

@Jessi; echt een zwanger berichtje van je....maar pas wel goed op jezelf he? Als ik jou was zou ik een stoel in beslag nemen.

Geplaatst

@meiden fijn om te horen dat de echo's en controles goed waren.

@daantje, zoals eerder door andere dames, ook hier soms erg onzeker en vol spanning naar de 30 weken echo.

@esly, meid hier ook het hele weekend gevloeid oud en nieuw bloed door elkaar, met spaghettibenen weer naar verloskunde gehobbeld vandaag, maar gelukkig de kleine is gewoon heerlijk op de placenta aan het tapdansen wat al deze ongemakken geeft.

Sorry als ik verder niet uitgebreid reageer maar erg druk op het moment.

Geplaatst

Allemaal bedankt voor jullie berichtjes, wat is het toch fijn dat iedereen hier alles kan opschrijven waar je op dat moment mee zit!

Esly, dat je nu rond die tijd zit geeft nu natuurlijk heel wat stress. Maar als je dit gehad hebt ga je je vast beter voelen! Sterkte voor jullie allebei.

Shanna, je kaartje klinkt heel mooi! Wat leuk dat je dat zelf zo goed kan, niemand zal zo'n uniek kaartje hebben!

Jessi, sterkte nog tot 8 uur! En zoek idd maar even een stoel op, een hele dag staan is helemaal niet goed voor je!

Geplaatst

Haha Quin..tapdansen op je placenta! ;-) Gelukkig gaat het goed met de kleine. Hier is bruin inmiddels ook weer een stuk lichter van kleur, dus ben weer ietsie rustiger!

Geplaatst

Esly, meis wat een spanning bij jullie , kan ,ij goed voorstellen dat de paniek dan toeslaat gelukkig is het minder aan het worden nu op naar nog minimaal 5 weken en dan natuurlijk de rest van de weken. Denk aan jullie

Quin, poeff voor jullie dus ook even goed de schrik er in, gelukkig alles goed met uk.

Jessi, meis denk aan ke zelf he, gelukkig is het nu afgelopen. Hoe ben je de rest van de dag doorgekomen op ee stoel hoop ik!!!!

Shanna, volgens mij word dat kaartje van jullie heel erg mooi, tekst blijf ik ook mooi vinden had hem al op het lijstje staan bij onze dochter maar toch hadden we gekoozen voor een andere.

Hier eigenlijk weinig te melden heb van de fysio he advies gekregen om toch echt minder te gaan doen hij vond dat het nu hard achteruit was gegaan.... Dus vandaag de hele dag bijna niks gedaan en nu lekker een uurje in bad..

Geplaatst

Hi all

Heb meegelezen geen puf gehad om te reageren op vakantie, ga ik nu weer goed maken :-)

Meiden die mooie echo's hebben gehad , gefeliciteerd.

Nou vakantie was leuk, kan weer luiers verschonen ( had ik echt al 30 jaar niet meer gedaan. Flesjes gemaakt, spenen gezocht etc etc. Helaas weinig sportiefs gedaan zoals ik had gehoopt.... Maar een keer met de slee een klein uurtje gelopen.

Vanmiddag weer naar zus voor controle.

Ps heb ook werk kunnen verlengen tot 4 mei ... Dus daarna ga ik echt niks meer doen / zoeken.

Laterssss

Geplaatst

Hey ladies,

Ik heb mezelf eens achter een pc geplaatst. Dat is toch wat makkelijker dan android of tablet...... hihi

@Eer,

Fijn dat je vakantie leuk was! Leuk dat je nu weer weet hoe je de luiers moet doe whahaha, toch wel handig voor straks ;)

En doe jij ook een beetje rustig aan? Wel heerlijk dat je je werk wat hebt kunnen verlengen, maar let wel op jezelf hoor!

@Esly,

Meid wat zul je geschrokken zijn! Hoe is het nu? Je bent nu wel over het punt heen eej ;) Komt goed wijffie!!

@Chantal,

Luisteren naar de fysio eej! Was je badje lekker ;)

Waarvoor liep je ook al weer bij de fysio?

@Quin,

Meid, ook voor jou zal het een onrustig weekend geweest zijn, wel fijn dat je voor een echo kon komen!

Hihi, en dan dat tapdansen ;) Heerlijk gewoon hahaha alleen vervelend van de bloedinkjes dan...

@Daantje,

Meid, daar is het forum voor. We hebben allemaal dezelfde angsten en dezelfde wensen... Schrijf het lekker van je af!!

@Shanna,

we willen natuurlijk straks wel een foto van het kiaartje he! (wel als de kleine er pas is hoor ;) )

Klinkt heel mooi! Ik heb ook zo'n soort gedichtje in gedachten, maar ben er nog niet helemaal aan uit.....

@Jessi,

Heb je het nog vol kunnen houden? Let goed op he, je hebt er niks aan als je straks plat moet. Ik zou gewon demonstratief een stoel erbij pakken en gaan zitten als het ff uitkomt. Je bent niet ziek, maar wel zwanger! (eindelijk!!)

Pas je vandaag een beetje op jezelf? Rustig aan doen....

Denk dat ik iedereen wel gehad heb. mijn excuses als ik je vergeten ben! Is dan niet expres!

Hier gaat het prima, mijn buik beweegt aardig op en neer, wat het ook wel zwaar maakt. Ze is zo actief, dat rechtzitten bijna niet meer gaat, want dan protesteert ze meteen en heel fel. Dan ligt madam niet lekker denk ik ;)

Verder weinig aan de hand hier, we zijn begonnen met opruimen op de zolder en vanaf daar werken we naar beneden... We hebben van de zolder alleen al 3 bouwvuilniszakken weggegooit met troep! En toen waren we net 2 uur bezig! :S

Ach komt goed!!

Meiden ik ga weer verder hier!!!

xx

Geplaatst

@esly hoe gaat het met je??? hopelijk is het gestopt!

@Quin dat is ook schrikken voor jou, gelukkig is alles goed met jullie beeb!

Geplaatst

Hi dames,

Hier is het vloeien inmiddels weer helemaal over (Gelukkig!!!!!) Wel wil ik er vrijdag even naar vragen wat het geweest kan zijn.

@Jessi; heb je de beurs goed doorstaan?

@Quin; hoe is het bij jou? Vloeien ook helemaal weg? Hoop t wel voor je!

@Sandra; mooi dat het met jou ook goedgaat. Hier nog geen buik die op en neer gaat...lijkt me een aparte gewaarwording;-)

@Eer; Hey...ben je nu alweer terug van vakantie? Wel lekker bruin geworden in het winterse zonnetje? Die cursus luier verschonen kan ik triouwens ook wel gebruiken haha! Veel succes/plezier vanmiddag bij je controle!

@Chantal; oeiii meid, doe wel rustig aan he? Voor ons allemaal nog max 6 weken en dan zitten we allemaal aan "de veilige kant" toch? Ik zal in elk geval opgelucht zijn als ik t haal...en ik denk de meeste meiden hier wel;-)

Liefs!

Geplaatst

Ships.... Mijn bloeddruk was weer veel te hoog tegen de 90 .... Was ook gelijk uit werk gegaan... Dus moet magnesium pilletjes gaan halen om bloeddruk laag te krijgen en proberen minder te gaan werken. Over twee weken weer controle incl urine test.

Sorry voor echo berichtje

Eer

Geplaatst

Eer, wat naar dat je bloeddruk niet goed is, hopelijk gaat het beter met de pilletjes.

Sandra, wat leuk dat je je buik al zo ziet bewegen! Dat lijkt mij wel heel bijzonder. Wij hebben bij het uitruimen van de kamer ook al 2 bouwvuilniszakken vol weggegooid. Opruimen gaat nu wel makkelijker vind ik, je spullen zijn allemaal veel minder belangrijk dan de ruimte voor het kindje.

Esly, gelukkig is het weer gestopt.

Sas, zou het door het schrikkeljaar komen dat de datum raar doet?

Hier niks bijzonders te melden, ik kijk uit naar maandag!

Geplaatst

@esly, nee het bloeden hier nog niet gestopt, maar het is nu wel overwegend oud bloed wat er druppels gewijs uit komt, bleehhhh ranzig als je het zo mailt. Maak mij er nu niet heel druk om, voel de beeb de hele dag en dat is de geruststelling. Gelukkig is het bij jou gestopt. We sukkelen gewoon door meid. Maar denk wel dat het hier in huis bij één blijft om dit alles nog een x door te maken met behandelingen en de complicaties etc. ben ik emotioneel een oud wrak.

@eer, jee balen van die bloeddruk, kan je wat aan mij geven die van mij is gemiddeld 85/55 en dan ren ik voordat ik naar de controle ga de trap op anders kom ik nog lager uit en ze dreigen bij 80/50 met opname.

@sas, wat raar van de ticker, zal straks een kijken wat die mij aangeeft.

Geplaatst

@Quin wat vervelend zeg dat het bloeden nog niet gestopt is, maar het is wel een hele geruststelling dat je de beeb lekker voelt! lijkt me wel ee fijn idee

mijn ticket loopt nu weer goed, best vreemd dacht ook idd dat het door het schikkeljaar kwam, misschien moest hij vanochtend nog eventjes opstarten.

Geplaatst

Jeetje quin wat een lage bloeddruk!! Hier is hij altijd rond 120/85... Wat een verschil. Maar wees wel eerlijl he, want als hij alleen door te rennen wat hoger is geeft dat een heel verkeerd beeld. Tuurlijk is opname geen pretje, absoluut. Maar je moet wel aan je kindje ook denken he? Zo kunnen ze je ook niet helpen.

Hoe is het met het bloeden? Ik zou gelijk vk gebeld hebben.

Esly hoe is het daar?

Hier ineens vanmorgen een heleboel wit rekbaar slijm. Heb zo af en toe wel eens wat maar dit was echt veel (sorry voor het onsmakelijke) gelukkig beweegt mevrouw nog goed...het zal er wel bijhoren denk ik dan... Pfff

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden