Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even een snel vraagje: heeft iemand de film 'de gelukkige huisvrouw' al eens gezien? Hij is over een half uurtje op RTL4 maar ik weet niet of het verstandig is om deze nu te kijken. Gaat over een vrouw die een postnatale depressie krijgt toch? Wil 'm wel graag kijken, maar heb ook geen zin om een prenatale depressie op te lopen, haha. Iemand ervaring?

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Quin: ik schrik ook van je lage bloeddruk! Voel je je niet heel slap en dizzie? Die van mij is niet-zwanger altijd keurig 120/80, en nu 120.65, dus dat vond ik al laag, hihi.

Wat vervelend dat het bloeden nog niet gestopt is! Ben je al bij de gyn geweest? Ik had er eerlijk gezegd nooit van gehoord dat je in deze fase ook kon bloeden, dacht dat het alleen in de eerste paar weken vaak voorkwam.

@Eer: rustig aan doen he? Hoop dat je bloeddruk snel lager wordt met de medicijnen.

@Shanna: ik ben ook heel benieuwd naar je kaartje!

@Esly: alles weer rustig bij jou? Niet leuk dat juist jij nu last van bloedingen had, het is al zo'n spannende tijd voor je! Ik denk veel aan je. Nog een paar weekjes doorbijten...

@Sandra: hier ook sinds een weekje veel meer afscheiding/slijm dan in de 20 weken ervoor. Heb de inlegkruisjes maar weer opgezocht. Zal er wel bij horen denk ik.

@Allen: heb de beurs maandag overleefd! Ik had een stoel in onze stand staan, dus ben regelmatig gaan zitten maar zelfs dan was het zwaar. Gelukkig was het om vijf uur al zo rustig dat we zijn gaan opruimen, dus om acht uur was ik lekker thuis. Ben nu alleen flink verkouden dus voel me de hele week al niet echt fit, bah. Het is niet helemaal mijn week geloof ik ;-)

Vandaag al weer 23 weken, de tijd vliegt! Mijn buik groeit lekker door en is overduidelijk zichtbaar. Ik krijg nu ook van wildvreemden vragen en opmerkingen, over wanneer ik uitgerekend ben enzo. Niet meer alleen die blikken, maar gewoon lekker aandacht. Ik vind het heerlijk! Dat maakt de toenemende ongemakken (veters strikken enzo) weer wat aangenamer. Ik voel me prima, en ben nog geen dag onzeker geweest. We hebben altijd gezegd dat twee kids een heel mooi aantal is, maar op deze manier wil ik wel een elftal, haha. Ben benieuwd of ik er na de bevalling nog zo over denk...

Geplaatst

Hmmm, lees net mijn berichtje nog eens terug en het staat er wel een beetje raar. Eerst zeggen dat ik me absoluut niet fit voel, en een regel verder dat ik me prima voel. Maar beide is waar... Mijn hoofd en keel voelen zich door de verkoudheid waterig en beroerd, maar mijn zwangere lijf voelt zich verder prima en happy. Maf hoor...

Geplaatst

Hi

Nou vandaag op mijn werk echt wel even n huilbui .... Kreeg harde buik en dat is niet goed hè ....maakte me echt zorgen om hoge bloeddruk. Gelukkig zat ik alleen :-) luchtte wel even op.

Thuis aan mijn vriend verteld dat ik me zorgen maakte en ff lekker nogmaals uitgehuild . Voelde goed en normaal ben ik echt geen doemdenker of onzeker maar vandaag sloeg het even toe.

Nu lekker in bad .. Ontspannen. Vriend heeft magnesium pillen gehaald tbv bloeddruk dus hoop dat die gaan helpen.

Quin mijn hemel wat is jouw bd laag !!! In principe zou hij lager als normaal moete zijn als je zwanger bent maar dit is wel extreem ik zou allang zijn neergestort en duizelig zijn ... Kijk jij ook uit.

Meiden ze hebben de site vernieuwd als je met mobiel of tablet inlogd ... Nou ik vind het ruk ... Je kan nu niet meer door de lopende pagina heen scrollen om zo te reageren op jullie geposte belevenissen.

Irritant ... Grrrr

Meiden zal vd week laptop te voorschijn halen zodat ik op iedereen kan reageren.

Eer

Geplaatst

Quin, wat een lage bloeddruk, ben je niet vaak heel duizelig?

Jessi, ik had en heb de film niet gezien, ik had ook het idee dat dat nu niet helemaal verstandig zou zijn.....

Raar gevoel, om je moe en niet goed te voelen en tegelijk geweldig! Haha, wat zwangerschap allemaal met je doet.

Sandra, ik denk dat die afscheiding er idd bij hoort, ik heb het nu ook meer.

Hebben jullie ook last van je liezen? Vooral bij het opstaan en beginnen met lopen. Ik heb het gevoel dat het steeds meer word, ik heb helemaal geen last van mijn rug meer maar nu heb ik dit.

Geplaatst

Eer, we waren gelijk aan het typen denk ik :-)

Die pilletjes gaan vast helpen, fijn dat je even zelf en bij je mannetje kon uithuilen, soms heb je dat gewoon even nodig. Doe rustig aan, geniet van je bad!

Oh en je niet druk maken over de site, denk aan je bloeddruk! Dan reageer je gewoon een ander keertje ;-)

Geplaatst

Daan je hebt gelijk over druk maken vd site ... :-))

Ik heb geen last van mijn lies maar vd week op n avond dat ik alleen was MEGA kramp in mijn kuit.

Thesus ik heb echt " staan " kermen vd pijn ...

Wel waar je broekriem zit , daar soort van buikspieren pijn ... Zal er wel weer bij horen

Fijne dag allemaal

Eer

Geplaatst

Is idd Ruk... als je met tablet of phoon inlogt.

Ben zelf aardig gewend aan de lage bloeddruk normaal is die ook nooit hoog ben zo na de operatie van mijn schildklier 3 dgn vastgehouden op de intensive of care ivm extreem laag.

Straks laatste wasje en dan inpakken voor de wintersport, mag van de gyn. niet hoger dan 2000 mtr komen anders trekt mijn lichaam dat niet, dus daar houden wij ons maar aan.

Zie wel op tegen de autorit met een beeb die lekker op de placenta danst wat echt soms tot huilens toe pijn doet.

@eer probeer je rustig te houden maar denk dat ook jij een bezige bij bent dus het zal moeilijk zijn.

@jessi, heb 5 min. gekeken naar de film en toen toch maar over geschakeld, ha ha dit trok ik niet. En ziek even lekker uit of laat je in de watten leggen door de man thuis.

@sandra ook hier de afscheiding alleen bij mij is het dan ook bloederig.

@meiden hoop dat ik niemand vergeet e.a. sorry

Geplaatst

Ff ego. Ik denk dat mijn nichtje 1 dezer dagen gaat bevallen... Ze is nu 37 weken en loopt al 2 dagen in zkh voor ctg omdat de kleine al volledig is ingedaald en ze bezirgt is. Ze voelt te weinig...

Spannend!!

Geplaatst

Spannend voor haar, Sandra ..

Hoop dat ze niet te lang aan de slangen moet want is niet leuk, toch.

Keep us posted.

Quin fijne vakantie alvast , je gaat toch niet mee skieen hè ??

Hoe is t met de andere dames ?

Jo ook al n tijd niet meer gezien.

Eer

Geplaatst

Hier ego berichtje...

Lees alles wel mee maar weinig puf voor reageren, sorry!

Hier zo zo zo....

's nachts slecht slapen, veel pijn bekken!

Verder last van veel harde buiken. Te veel helaas.

Strikte rust opgedragen door arts! Manlief doet nu alles in huis. Waarschijnlijk komt er een tijd voor zo'n lekkere morfine achtige spuit in ziekenhuis (mmm lijk wel een junky, heb er zo'n zin in. Dan slaap ik tenminste!).

Elke woensdagochtend huishoudelijk hulp... Gelukkig!

Schilt een hoop werk voor mijn lief! Helaas wel grootste deel zelf betalen...jammer!

Sandra....spannend spannend spannend, zekers voor zo'n meiske!

Quin fijne vakantie verder!

Verder ons GEB. Kaartje is zo goed als klaar...we krijgen binnenkort proefdruk. Ben benieuwd.

Willen jullie hem trouwens zien?

Gr. Shanna

Geplaatst

Lieve meiden, ik breek even in met verschrikkelijk nieuws, Esly is bevallen en zij en haar man hebben nu ook hun tweede o zo gewenste zoontje verloren. Ik ben er kapot van.kan de woorden even niet vinden.

ik wilde het jullie wel laten weten.

Geplaatst

Ahneee Babeth, wat een ongelooflijk wreed en enooorm verdrietig bericht! Ongelooflijk wat een klap, zo oneerlijk. Niet weer!

Sjonge jonge, veel sterkte en kracht samen Esley en partner.

Geplaatst

Esly wat een verschrikkelijk nieuws. Ik wens je heel veel kracht toe in deze afschuwelijke periode.Heel veel digitale knuffels.

Geplaatst

Oh mijn god, meid toch. Wat verschrikkelijk!Ik vond het al te stil van haar kant uit. Wilde net gaan vragen hoe het was...Heel veel kracht toegewenst en ik ga thuis een kaarsje branden voor ze.Ook voor hun beide zoontjes een kaarsje. Dikke knuffels!

Geplaatst

jeetje wat een verschrikkelijk nieuws. Ben er even stil van en tranen lopen over mijn wangen als ik het weer lees.

Esly en partner heel veel sterkte met dit verlies. Wat oneerlijk allemaal.

Geplaatst

Lieve lieve Esly en partner,

Wat vreselijk nieuws lees ik net..... In stilte huil ik met jullie mee!

Heel veel sterkte en veel liefde toegewenst!

Heb geen woorden... het leven is oneerlijk!!!

Shanna

Geplaatst

oww nee lieve esly wat een verschikkelijk nieuws lees ik hier nu!

wat oneerlijk, ik wil jullie samen heel erg veel sterke wensen!!

Geplaatst

Ik ben uit reactie op het bericht van esly gewoon naar babydump gereden en heb gewoon de kinderkamer besteld. Gewoon om mezelf weer even het gevoel te geven dat het goed gaat....

Geplaatst

Nee Esly, Wat een vreselijk nieuws ook hier stromen de tranen over mijn wangen . Poeffff wat is dit vreselijk oneerlijk Lieve Esly en hub heel veel sterkte en kracht gewenst in deze zeer moeilijke periode.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden