Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

lieve esly, Ik vind het zo erg voor jullie dat jullie dit weer mee moeten maken!

ik wil je heel veel sterkte toewensen

liefs!

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik kom hier niet mee zo vaak, maar vandaag las ik even wat bij, en zag ik het vreselijke nieuws van Esly.

Jeetje zeg... Meisje toch... Wat een groot verdriet is dit. Te groot voor woorden denk ik.

Twee mannetjes moeten verliezen, daar zijn geen woorden voor.

Lieverd, heel, heel veel sterkte de komende tijd!

Geplaatst

Esly, in het andere forum heb ik ook al geschreven, ik vind het zo knap dat je dit hebt kunnen opschrijven!

Zoveel verdriet......

Hopelijk kunnen de artsen jullie meer vertellen.

Veel liefs sterkte en knuffels voor jullie.

Geplaatst

Lieve Esly,

Ook ik heb al in het andere topic geschreven.

Vind je dapper dat je hier hebt kunnen schrijven!

Meis ik hoop dat jullie snel alle antwoorden mogen krijgen die jullie zo hard nodig hebben om dit grote verlies weer een plekje te kunnen geven.

Dikke knuffel!

Geplaatst

Vind het weer een beetje raar om nu hier weer gewoon te gaan schrijven maar doe he toch maar.

Shanna wat fijn om te weten wanneer je gaat bevallen ( als alles zo

gaan als je wilt;-)).

Qiun, hoe gaa het nu??

Kun je je zelf een beetje rustig houden?

Sandra ga zo even op FB kijken en je ee berichtje sturen!

Liedje hoe gaat het met jou en je kleine uk?

Iggie, geniet er maar lekker van nu heb je die luxe nog dat ze van alles voor je doen;-)

als de kleine er straks is dan ben je druk genoeg!!!!

Jessie, heb je nog leuke dingen kunnen kopen????

Fijn om even bij je mannetje te kunnen zijn e wat lief een rooos bij het op halen ( hihi die van mij zal daar niet aan denken)

rest van de meiden hoe is he met jullie?

Hier vandaag dus controle gehad en we zijn voor een week weer goed gekeurd.

En ja Shanna had Veenstra en ze wou eerst geen echo doen maar ze kon niiet goed voelen hoe ons manneke lag en het hartslagje was ook weer moeilijk te vindem dus we hebben toch wee een echo gehad.

Verder hebben we het gehad over inleiden en daa gaan we het over 3 weken een beslissing overnemen wel dus moet dat nog even afwachten.

Harde buiken komen waarschijnlijk hier van een heel druk bewegelijk kindje en moet er mee omgaan en niet te veel doen maarja dat ging toch al niet ivm mijn BI.

Had gehoopt dat ik nog wel kon fietsen maar helaas ook dat gaat niet meer dus als ik iets wil moet het met de auto ( daar baal ik van woon dicht in de stad maar lopen e fietsen dus geen optoe meer)

meiden ik ga slapen!

Geplaatst

@dames, met mij gaat alles weer redelijk goed, het is wel vreemd om in een lagere versnelling te staan dan ik gewend ben. Als ik het verhaal van Esly lees dan hoor je mij niet meer knagen, was er emotioneel van toen ik het las. Nu a.s. maandag weer een echo om te meten en te kijken of de kleine op groei ligt.

Shanna heb je al een uitslag?

Jessi heb je nog leuke dingen gescoord in Riga?

Moet vandaag of morgen maar weer eens de lijst ophalen met iedereen die uitgerekend is, ga de draad een beetje kwijt raken.

@overige meiden, sorry als ik vergeet op sommige te reageren

Geplaatst

Isa - 24 jaar- 3e ICSI poging - 1e kindje

Emely - 27 jaar - spontaan zwanger - 1e kindje

Sas27 - 28 jaar- 2e CRYO tp uit 1e IVF - 1e kindje

Liedje - 29 jaar - 1e ICSI poging, 2e CRYO - 1e kindje

Sandra81- 30 jaar - 1e IVF poging - 2de kindje

D@@ntje - 30 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Iza - 30 jaar - 7e CRYO uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

EmvElin - 31 jaar - 3e ICSI poging - 2e kindje

Jessi79 - 32 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Jo1978 - 33 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

MamaVanSeppe - 33 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Danore - 34 jaar - 2e IVF poging - 1e kindje

Iggie - 36 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje

Chantal33 - 36 jaar - 1e IVF met ECD - 2e kindje (Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Quin - 36 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Shanna74 - 37 jaar - IVF poging - 2e kindje

Meisje38 - 38 jaar - 1e IVF poging - 2e kindje

Esly - 42 jaar - 2e IVF poging - 2e kindje (1e kindje na 5 maanden zwangerschap geboren en overleden)

Eer - 42 jaar - 3e IVF poging - 1e kindje

Uitgerekend

01 juli 2012 - Liedje
(een jongen!!!)

03 juli 2012 - Iggie
(een jongen!!!)

02 juli 2012 - Jo1978
(een meisje!!!)

04 juli 2012 - Jessi79
(een meisje!!!)

04 juli 2012 - Shanna
(een meisje!!!)

08 juli 2012 - Eer
(
v
er
r
a
s
s
i
n
g!!!
)

08 juli 2012 - Quin
(
v
er
r
a
s
s
i
n
g!!!
)

11 juli 2012 - MamaVanSeppe (non-actief?)

*12 juli 2012 - Esly ,helaas weer te vroeg bevallen van een prachtige zoon...*

15 juli 2012 - Sandra81
(een meisje!!!)

16 juli 2012 - Danore (non-actief?)

18 juli 2012 - Chantal33
(een jongen!!!)

19 juli 2012 - Sas27
(een meisje!!!)

21 juli 2012 - Iza (non-actief?)

22 juli 2012 - D@@ntje
(
v
er
r
a
s
s
i
n
g!!!
)

27 juli 2012 - Emely (non-actief?)

27 juli 2012 - Isa (non-actief?)

29 juli 2012 - EmvElin
(
jongetje
en
meisje!
)

Controles

28 maart - EmvElin afspraak gyn

28 maart - Sandra81 VK met 25 weken controle

2 april - groei echo

10 april - sas27 controle vk

23 april - 30 weken echo

27 april - 30 weken echo

27 april - sas27 pretecho 3d

28 april - Chantal33 pretecho 3d

Geplaatst

Controle was goed. Naar osteo gestuurd ivm stuit. Bloed laten prikken omdat ik ineens weer heel moe ben. Koppie ligt boven rug links... En op naar de 3 wekelijkse controle alweer....

18 april 27 weken controle...

Fijn dat het beter gaat quin!!

Geplaatst

Quin goed om te horen dat je wat opknapt! houden zo he

@sandra om de 3 weken al weer naar vk gaat snel.. benieuwd of er wat uit je bloed onderzoek komt

ahh wat lief van jamey zeg! te schattig

ik ben zo toe aan weekend, ben deze week ook al de heleweek moe

ik ga nu ook maar lekker slapen, morgen weer vroeg op

weltrusten allemaal

Geplaatst

Sandra: fijn dat de controle goed was! En wat ontzettend schattig van jamey.

Hier vroeg mijn buurjongetje van 6 aan zijn moeder of onze baby 'al uitgekomen was'. Helemaal in lentesferen, hihi.

Ik ben vanavond naar de Prenatal in Zwolle gereden, die bij ons in de stad had helaas geen extra koopavond voor de mama mazzel dagen. Ik heb er 2 uur rondgelopen en heel veel kleertjes, lakens, dekens, hydrofielluiers en waskussen plus hoes gekocht. Groot deel van de uitzetlijst is nu compleet, en ik ben 350 euro armer. Scheelde uiteindelijk wel bijna 100 euro door de 20% korting op alles. Zijn jullie ook naar de mazzeldagen geweest? Ik ga nu snel een boterham smeren, heb nog geen avondeten gehad.

Geplaatst

Hi,

Ik ben vanavond ook naar de mama mazzeldagen geweest en zeer goed geslaagd. Helaas ook weer een heleboel euros lichter. Maar mooie acties en 20% scheelt toch.

Ik zat net mijn uitzetlijst bij te werken en kwam tot de conclusie dat ik nu eigelijk alles heb. Dat is aan de ene kant een fijn gevoel, maar ook weer jammer. Het is juist zo leuk om voor de kleine te shoppen.

Daarnaast kregen we nog een centerparcs bon, maar er staat geen code op o.i.d. Dus wie zin heeft in nog een leuke vakantie. Kijk op

http://www.centerparcs.nl/mamamazzeldagen

Krijg je toch 50 % korting (verblijf op enkele parken op basis van bb in de periode van 4 mei tot met 22 juni muv pinksteren en hemelvaart. Boeken voor 4 april)

Fijne avond nog

x Ig

Geplaatst

Whahaha Jessi, of hij al uitgekomen was. Heerlijk die kinderen!!

Hier vraagt de jongste van mijn man elke keer als hij opgehaald word (as elke 2 weken) of de baby eral is... ze zijn zo ongeduldig! hihi

nee ik ben (helaas) niet naar de mamamazzeldagen geweest... wel goedvoor mijn portomonee als ik het zo lees! hihi

ik heb altijd zin in een leuke vakantie, maar blijf centerparcs ongelooflijk duur vinden... maar 50% is niet mis.

Ik zal eens even gaan neuzen meid. Ik hou me wel even aanbevolen...

waar halen jullie een goede uitzetlijst vandaan?

hier staat ook de intake voor de kraamzorg al vast... hebben jullie dat ook al? Heb het idee dat nu we over de helft zijn het ineens zo ontzettend snel gaat! Ook al om de 3 weken naar de vk....

Komt wel ineens erg dichtbij zo!

Fijne dag meiden en geniet van delaatste mooie dag geloof ik. Hierna word het weer bagger en koud!!

Geplaatst

@ Sandra,

Volgens mij bestaat er geen 1 goede uitzet lijst. Ik heb steeds meerdere lijsten bekeken en daar hetgeen uitgehaald wat ik nodig heb.

Krijgen jullie controle van de verloskundige, dat ze echt komen checken bij je thuis of alles in orde is. Ik heb het met de eerste nooit gehad. maar een vriendin van mij, die vorig jaar is bevallen heeft wel vooraf controle gehad.

lfz Ig

Geplaatst

Quin, fijn dat het weer wat beter gaat!

Sandra, lief hoor! Hoe oud is Jamey? Elin is 2,5 jaar, en ze weet dat er baby's in mijn buik zitten, maar of ze het echt goed beseft wat dat betekent...Ik weet het niet. Ze wil wel heel graag spelen met de baby's. ze zegt ook "eerst wordt mama heel dik, dan komen de baby's en dan gaan we spelen" haha.

Iggie, nooit van gehoord dat er vooraf controle is, bij Elin niet, en nu loop ik bij de gynaecoloog, dus denk niet dat die langs komt haha. Ook de kraamzorg komt nu niet langs, omdat het de 2e zwangerschap is, vinden ze een telefonische intake genoeg.

We schieten hier al lekker op met de voorbereidingen.

Afgelopen weekend een laminaat vloer gelegd, en komend weekend behangen.

Afgelopen maandag zijn we naar de ikea geweest, en allemaal meubeltjes voor de kamer van Elin gekocht.

Dinsdag hadden ze bij de mama mazzeldagen 25% op de avent spullen, dus ik ging even voor een babyfoon kijken, maar kwam thuis met 230 euro aan spullen, maar heb nu wel (bijna) alles in huis.

Als er behangen is, ga ik proberen een muurschildering ge maken, en dan kunnen we de meubels van de kamer van Elin verhuizen naar de babykamer, en de kamer van Elin herinrichten.

Gisteren weer op controle geweest, alles was goed, nog genoeg vruchtwater, bloeddruk goed, dus de gyn was tevreden haha.

Over 3 weken weer terug en dan direct een groeiecho, en vanaf dan elke 3 weken een groeiecho.

Fijne dag!

Groetjes Esther

Geplaatst

nou ik heb even gekeken bj centerparcs. maar het is alleen maar of in drenthe of in duitsland... das helaas te ver weg. we kunnen pas om 5 uur gaan rijden dan...

Misschien kun je een ander er blij mee maken??

Geplaatst

Iza - 30 jaar - 7e CRYO uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

MamaVanSeppe - 33 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Chantal33 - 36 jaar - 1e IVF met ECD - 2e kindje (Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Esly - 42 jaar - 2e IVF poging - 2e kindje (1e kindje na 5 maanden zwangerschap geboren en overleden)

Uitgerekend

01 juli 2012 - Liedje
(een jongen!!!)

03 juli 2012 - Iggie
(een jongen!!!)

02 juli 2012 - Jo1978
(een meisje!!!)

04 juli 2012 - Jessi79
(een meisje!!!)

04 juli 2012 - Shanna
(een meisje!!!)

08 juli 2012 - Eer
(
v
er
r
a
s
s
i
n
g!!!
)

08 juli 2012 - Quin
(
v
er
r
a
s
s
i
n
g!!!
)

15 juli 2012 - Sandra81
(een meisje!!!)

18 juli 2012 - Chantal33
(een jongen!!!)

19 juli 2012 - Sas27
(een meisje!!!)

22 juli 2012 - D@@ntje
(
v
er
r
a
s
s
i
n
g!!!
)

29 juli 2012 - EmvElin
(
jongetje
en
meisje!
)

Controles

2 april - groei echo

12 april-EmvElin conrole gyn + groeiecho

14 april-EmvElin pret echo 3d

23 april - 30 weken echo

27 april - 30 weken echo

4 mei- EmvElin controle gyn + groeiecho

Geplaatst

het iggie, nee ook wij krijgen geen controle van de vk... heb ik ook nog nooit van gehoord eigenlijk.

ik mocht van de kraamzorg kiezen of ik een telefonisch gesprek wilde of een huisbezoek. Dn vind ik huisbezoek toch net even wat makkelijker. ook ivm onze gezinssituatie. Want of we zijn met 4 dan thuis of met 7... is nogal een verschil....

esther, jamey is nu 4 van decmber... die maakt het echt heel bewust mee... is ook wel vermoeiend hoor want tijdsbesef heeft hij niet whahaha. waneer is het nou vakantie? Dan komt de baby toch? is het morgen vakantie? hihi

nou de stucadoor hier heeft er een bende van gemaakt, de hele kamer moet opnieuw gedaan worden... pfff. dus word niet schilderen van het weekend... nou dan begin ik maar met de deur ofzo. ik moet dit weekend iets doen.

lekker hoor esther, zoveel groeiecho's. ik krijg alleen nog met 30 weken... pfff. ik wil ook meer!! hihi

maar fijn dat alles goed is!

Ook wij gaan een muurschildering maken. Eerst zou een vriend van ons dit doen, maar ik denk dat ik gewoon de projector wegzet en het zelf doe in mijn verlof.... komt dan wel goed hihi. Dan doe ik nog iets zelf whahaha

vind het zo leuk om bezig te zijn!

Oh Haley heeft trouwens verborgen reflux (had ik dat al gezegt??) zo zielig. maar ze is gelukkig een echt moedertje en doet het super!!

knap hoor van een 16 jarige die maar 5 weken zwanger is geweest...

alleen loopt die moeder te kloten... die wilt een ouderschapstest want haley is niet donker genoeg.... nou zou je ze toch!!! Echt die moet niet in mijn buurt komen hoor! Ik vreet ze rauw op! ;)

en meneer voelt zich niet welkom daar. Nee duh, dat is hij ook nog nooit geweest! hahaha

Maar goed. toen hij haley in bad aan het doen was toen zei hij ineens, goh ik krijg een dejavu... oh zegt de kraamhulp, heb je nog meer kinderen? eh nee, nee. hij schrok toen.... Wat zegt dat????????????????????

Geplaatst

@Sandra: even snel vanaf mijn werk. Voor de uitzetlijst heb ik dit topic op een ander forum gebruikt http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/341297-klopt-mijn-uitzetlijst-8.html

Hier hebben ervaren moeders en een kraamhulp samen een lijst opgesteld. Sommige dingen blijven erg persoonlijk (wel/geen flesverwarmer, magnetronsterilisator, wipstoel enzo) maar qua aantallen kleding en beddegoed is dit wel een handige basis. Ik heb 'm vergeleken met de lijst van mijn kraamzorg en zo zelf een totaallijst gemaakt. Volgens de kraamzorglijst heb ik veel minder setjes kleertjes en rompers nodig (4 in elke maat), maar dat ligt er ook aan of je normaal dagelijks wasjes draait of alleen in het weekend, en of je wel/geen droger hebt (ivm beddegoed). Als je niet dagelijks wast zoals ik heb je natuurlijk meer nodig.

Ik vind dit topic ook erg handig: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/71119-grootste-miskoop-grootste-aanrader.html

Bijvoorbeeld gelezen dat er echt nooit meer navelbandjes gebruikt worden, en dat je geen luierspelden nodig hebt als je wegwerpluiers gebuikt. Die spullen die staan nog wel op elke uitzetlijst, maar heb ze dus niet gekocht. En dat heel veel babies niet tegen Zwitsal producten kunnen (wist ik echt niet). Ik heb dus alleen de proefmonstertjes van Zwitsal die in kraampakketten zitten, maar verder geen Zwitsal gekocht. Eerst maar zien of Willempie er wel tegen kan. En verder dat slabbetjes met strikjes niet handig zijn, dus heb alleen slabbers met drukknopen.

Ik ben toevallig vanmorgen gebeld om een afspraak te maken voor de kraamzorg intake, ze komen over 3 weken. Duurt ongeveer een uurtje zeiden ze, het is vooral om vragen te beantwoorden en het aantal uren te bespreken. Kamertje kunen ze bekijken als je dat wil, maar ik heb al aangegeven dat die dan nog niet klaar is omdat de meubels pas een week later komen.

Nu weer aan het werk, heb weinig inspiratie deze week. In mijn hoofd stiekum al steeds meer met verlof en babyspulletjes bezig.

Geplaatst

Hoi Dames,

Even een kort berichtje. Ben een beetje depri. Blijk een ontsteking te hebben bij een van mijn tanden. Juist een tand waar al een keer een zenuwbehandeling is geweest. De tandarts kan niets voor mij betekenen en nu moet ik naar de kaakchirurg! Weet echter niet wat te doen ben namelijk bang voor een vroeggeboorte tevens kunnen ze mij niet echt iets geven tegen de pijn na de behandeling.

Dus ja wat doen we. Laat ik het afwachten dan kan er ergens anders een ontsteking gaan ontwikkelen. OF toch behandelen wat ook negatieve gevolgen kunnen hebben. Weet het echt niet.

Verder merk ik dat ik mezelf een beetje aan het verliezen ben. Begin paranoia te worden. Zoiets van "ze willen me niet.....! Zou namelijk eerst zwangerschapshaptonomie krijgen. Gaat niet door. Vervolgens zelfde cursus als de vorige keer dan maar. Maar 2 aanmeldingen, dus gaat niet door! Gister zou ik voor het eerst bij een nieuw clubje beginnen. Werd op dinsdag avond gebeld, ze had zich verteld. Mag dus niet meedoen. Gaat dus ook al niet door! Ik weet wel het zijn allemaal toevalligheden. Maar het voelt niet zo. Ik voel me afgewezen. Het zal wel door de hormonen komen maar toch knap kut!

Tja al die tijd maar thuis rond lopen en op de bank zitten helpt natuurlijk ook niet voor je geest!

gr shanna

Geplaatst

Af en toe kan ik deze site wel ..... heb ik een heel verhaal getikt ben ik het kwijt gggrrrr

@shanna: ben je al bij de kaakchirurg geweest en wat is zijn advies. Meid en je vandaag lekker afgewezen voelen en huilen en dan morgen weer jezelf oppakken en glimlachen hoe mooi het allemaal is. Ook ik heb hier weleens last van.

Jessi, dank voor de links, heb er ook even naar gekeken.

Sandra, hoop dat de stucadoor wel weer alles gaat herstellen.

Wat is iedereen al actief met de kamer, moet hier nog beginnen. Gelukkig komt veel van de uitzet gewoon binnen wandelen, voordeel als je de laatste in de rij bent.

Eer, ben je weer helemaal opgeknapt? lees je niet meer dus maak mij iets ongerust ha ha krijg je nog controle ook.

Iggie, ook hier controle over 2 weken van de kraamhulp, en dan te weten dat ik nog moet starten met alles.... stress!

Geplaatst

Uitgerekend

01 juli 2012 - Liedje
(een jongen!!!)

03 juli 2012 - Iggie
(een jongen!!!)

02 juli 2012 - Jo1978
(een meisje!!!)

04 juli 2012 - Jessi79
(een meisje!!!)

04 juli 2012 - Shanna
(een meisje!!!)

08 juli 2012 - Eer
(
v
er
r
a
s
s
i
n
g!!!
)

08 juli 2012 - Quin
(
v
er
r
a
s
s
i
n
g!!!
)

15 juli 2012 - Sandra81
(een meisje!!!)

18 juli 2012 - Chantal33
(een jongen!!!)

19 juli 2012 - Sas27
(een meisje!!!)

22 juli 2012 - D@@ntje
(
v
er
r
a
s
s
i
n
g!!!
)

29 juli 2012 - EmvElin
(
jongetje
en
meisje!
)

Controles

2 april - Quin groei echo

12 april-EmvElin conrole gyn + groeiecho

14 april-EmvElin pret echo 3d

23 april - 30 weken echo

27 april - Quin 30 weken echo

4 mei- EmvElin controle gyn + groeiecho

Geplaatst

Hoi meiden, heb wel meegelezen hoor maar er even de kracht niet voor :-) Ha Ha.

Uiteindelijk weer opgeknapt, achteraf geen griep maar dat partijtje tennis heeft me gewoon genekt....Anyway ik ben keurig al n week max 5 uur p/ dag aan het werk en daarna beauty slaapje ... Werkt prima.

12 april komt mevr vd kraamzorg langs voor intake gesprek, ben benieuwd want (Quin) ook hier nog NIETS aan baby kamer gedaan ... Heb bijna de kast leeg die weg moet dus wie weet lukt dat As weekend. Ik heb ook nog helemaal NIKS gekocht eerst dat kamertje maar is !!!

We hebben ook besloten om hier niet heel lang meer te blijven wonen dus schilderen en mooi kleed voor op de vloer en lambrisering voor de verwarming en dat is het.

San te lief die opmerking !!! Smelt :-)

Sas nog een dag en dan WEEKEND ...geef er lekker aan toe en pak n paar uurtjes extra slaap.

Jessi en iggie .. Lekker los gegaan in de Prenatal ... Scheelt echt wel n hoop zeg!

Shanna , gatver n ontsteking .. Bah. Ik ben hier ook al aan t spoelen met fluoride aangezien progesteron hormoon idd je tanden/vlees heel week maakt. Durf je niet zonder verdoving ? En je dan laat op de dag behandelen daarna gelijk met paracetemol je bed in ?

Quin laat je niet gek maken hoor voor dat gesprek ... Doe ik ook niet ... Ha Ha en lief dat je aan me dacht .

Meiden uk ga zo slapen als beebje klaar is met jumpen :-)

Trusten. Eer

Geplaatst

Quin???

Zonder verdoving in je tandvlees laten snijden???

No way!

Ze gaan namelijk van buitenaf erbij proberen te komen!

Hebben ze 1x eerder gedaan. Daarna krijg een extra dosis pijnstillers mee. Je hebt namelijk daarna oa een wang van hier tot Tokyo. En je bent dan sowieso een paar dagen uit de running ook met zware pijnstilling. En dat is het em nu juist... Vanwege de zwangerschap mag je deze niet hebben!

De secretaresse wilde eerst pas een afspraak maken eind april. Na mag ik 6 april. Afwachten dus.....

Geplaatst

Oh Shanna .... Wist niet dat ze in je tandvlees gingen snijden .... Not funny dus.

Wat gaan ze 6 april dan nu doen ??

Eer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden