Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ivfmoeke; klinkt goed!! Wat voel je dan zoal??

Ik had vandaag steekjes/krampjes, heeeel licht hoor, maar toch. Had dat de vorige keren ook.

We hebben trouwens nog wel dag 2 embryo's in de vriezer nu. De ene helft is de ES in gegaan, en de andere helft direct in de vriezer. Dus ik heb nog een kleine hoop dat daar nog iets bruikbaars bij zit voor als het deze ronde niet gelukt is of weer misgaat. Maar hopelijk hebben we ze voorlopig helemaal niet nodig!

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wat ik voel als ik zwanger ben:

steekjes en krampjes, baarmoedermond gesloten en bijna niet voelbaar, tandvlees irritatie maar vooral licht in mijn hoofd/duizeligachtig. Borsten doen nooit pijn maar zijn wel vol van gevoel ;)

Nog een paar dagen.......zucht

ow ja je hebt nog mooie bevruchte eggs in de vriezer, dat is idd fijn! maar daar gaan we NIET voor!! Succes meid

Geplaatst

Ivf moeke, sylvia en Babeth.... Ik ben nog altijd hard aan het duimen voor jullie.

het moet hier maar eens mooi groen worden!

Geplaatst

Even niet gereageerd, door alle drukte. Bij de 2e FM waren de grootste 18mm en was er dus nog een 3e FM nodig. Daarvoor zaterdag op en neer naar Düsseldorf geweest. Er werd slechts naar 1 follikel links en 1 rechts gekeken. Toen was het we moeten even gaan kijken hoe we dat gaan doen. WAT?! Nog half aan het aankleden en staande naast de echostoel krijg je dan weer plompverloren wat voor je kiezen. Misschien dat er dus GEEN TP kan zijn, want het neigt toch wel naar overstimulatie. Dan bloed afgeven en gesprek met Irma over het zetten van de Ovitrelle en de rest. Dan opeens is het als er minder dan 3 bevruchtingen zijn dan geen embryoscoop en al woensdag TP in plaats van zaterdag. Zo ga je dan weer 3 uur in de auto naar huis.

Gisteren dus de punctie. Ik was NIET gebeld door de anthesist, terwijl dit wel toegezegd was, dus weer een minpunt. Ik ben zo blij dat dit niet mijn eerste poging is en dus een beetje weet wat me te wachten staat. Communicatie is niet de beste kant van dr.S. blijkt wel weer. Ook nog eens een man die zenuwachtig loopt te doen en ik heb het al niet op injecties. Ging dus niet ontspannen richting de punctie.

Nadat ik bijkwam was mijn eerste vraag of het er meer dan 8 waren (de opbrengst de vorige keren) en dat was het geval. Dr.S. komt en zegt dat het er 23!!! zijn geworden. Ik moet daarom donderdag een extra echo laten maken om te kijken of er geen overstimulatie is, want anders zaterdag geen TP.

Nu wachten tot ik vandaag tussen 10 en 12 gebeld word met het aantal bevruchtingen.

Er was gisteren trouwens nog een Nederlands stel met een punctie op dezelfde tijd.

Geplaatst

Hè maaikie, dat is jammer dat het zo gelopen is! Maaruh, 23....wow, wat mooi!!

Hoop dat je vandaag goed nieuws hebt gekregen. Ik heb overigens zelf gebeld als het me te lang duurde om te horen of er bevruchting was of niet. Hoop dat je de 18e de tp hebt!

Ivfmoeke, zaterdag testen....spannend meid! Klinkt hoopvol!

Sylvia, wel,even een domper maar je hebt gelukkig nog cryo's. Hopelijk heb je deze voorlopig nog niet nodig! Succes!

Geplaatst

maaike ik heb al op het wachtbankje aug gereageerd maar wat erg hoe ea gelopen is! weet je inmiddels meer

tool en sas hoe is het met jullie?

sylvia hang in there

meiske hoe is het me je bloedverlies

hier pril goed nieuws Kon het zojuist niet laten met kruidvat 2 voor 5.

Dit is het resultaat

attachment.php?attachmentid=4459&d=1344970432&thumb=1

ik geloof wachtdag 10: zaterdag is het 14 dagen na punctie en met avondurine. Wat denken jullie? Heb op zaterdag 4 aug punctie gehad en op di 7 aug TP

Voel verder weinig dus zwaar onzeker again :(

Geplaatst

Wow ivfmoeke, dit vind ik een duidelijke voor wd 10 gerekend vanaf de punctie. Dus 10 dagen geleden heb je de punctie gehad? Dus eigenlijk zit je nog maar op wd8 of zo vanaf tp gerekend. Hopelijk worden ze alleen maar duidelijker :)

Geplaatst

Klopt, 2 weken na de punctie ( = ovulatie) ben je 4 weken zwanger.

Maar je zit nu op 10 dagen na de punctie, dat is theoretisch gezien wd 7 ( tp na 3 dagen) of wd8 ( tp na 2 dagen). Dus wat dat betreft heb je nu een hele nette test.

Wanneer heb je eigenlijk nog Pregnyl/Ovitrelle gespoten? 2 augustus? Dat is dan 12 dagen geleden....dus dat zou al uit je bloed kunnen zijn, aangezien je in DD veel minder hoeft te spuiten dan in NL. Laten we duimen dat hij steeds donkerder wordt. Je gaat nu denk ik, iedere dag testen?

Geplaatst

Heeeej wat zie ik nu, goed nieuws hier! Ik vind het er heel goed uit zien hoor Ivfmoeke!!! Het is nog maar zo vroeg, en dan nu al zo duidelijk positief! Wauwie!! (jaloers..:))

Klopte je gevoel wel goed zeg! Super meid! Ik hoop dat de streepjes gauw dikker gaan worden!!

Maaikie wat een verhaal zeg! Er is wel het e.e.a. mis gegaan in de communicatie, vreemd..

En 23 eitjes, veel joh! Last van buikpijn nu?

Hier geen nieuws, ben nog wel redelijk rustig gelukkig. Moet tenslotte nog zo lang wachten tot volgende week! (Ik ben niet zo stoer als jij hoor Ivfmoeke.. met dat vroeg-testen...haha).

Ik heb vandaag weinig tot niets gevoeld, ik weet wel dat dat misschien niks zegt, maar toch, gelijk zo onzeker als wat natuurlijk!:)

Geplaatst

jose TP na drie dagen gehad, pregnyl 5000IE gespoten op 2 aug.

eergisteren kruidvat paarse dop negatief, gisteravond kruidvat paarse dop lichte plus en nu dus deze.

Ik voel het direct als ik zwanger ben

Sylvia ik hoop het zoooooo voor jou. Ik kan me nooit beheersen! Wilde meer geduld hebben

Geplaatst

Ivf moeke: dat klinkt erg hoopvol. Dat is een licht streepje. Hopelijk gaat die alleen maar donkerder worden!

(en ter info: ik begon ook met een (nog) licht(er) streepje en die werden ook alleen maar donkerder. Kortom ik heb er hele goede hoop op dat wij jou zaterdag echt mogen gaan feliciteren)

Geplaatst

@ IVF Moeke, jeetje meid dat is toch wel een hoopvolle test!! Op naar steeds donkere streepjes

@ Maaike, 23 stuks, ik ben jaloers!

@ Sylvia, jij nog even volhouden en dan ook op naar een positieve test!

Hier geen nieuws, wachten op de menstruatie ergens eind aug dan weer bellen met Spanje voor het starten met de medicatie. Begin okt klinkt ver weg maar het is eigenlijk al zo. Ik heb er weer zin in, in een nieuwe poging!

Helaas ook minder goed nieuws, afgelopen maandag zijn een oom en tante van mijn lief allebei omgekomen bij een auto ongeval. Vreselijk, allebei op slag dood. Doet je ( nog meer) beseffen hoe kostbaar het leven is.

Geplaatst

Sas wat een verschrikkelijk bericht zeg, gecondeleerd, wat vreselijk voor hen, de nabestaanden en iedereen om hen heen, heel veel sterkte!!!!

tsja en dan een nieuw leven dat ontstaan is....IVFMOeke van harte, wat een mooie test!! geweldig zeg. Bij I. testte ik iedere dan maar om en om dezelfde, juist om het verschil goed te kunnen zien.

Ik weet het niet, vandaag ineens wat donker roze/licht rood bloedverlies, maar daarna helemaal niet meer. Ik houd er sterk rekening mee dat het over is maar mijn man blijft nog even positief. ik zal al te rekenen of er een verse poging net voor onze vakantie nog in zit maar dat wordt echt te krap....dus als het nu niet gelukt is dan na de vakantie weer aan de bak!

Geplaatst

Ach Sas, wat verschrikkelijk!! Wat erg zoiets he, zo plotseling uit het leven weggerukt... Doet je wel echt even stilstaan. Brr.. Krijg daar echt kippevel van! Veel sterkte!

Fijn dat je weer zin hebt in een nieuwe poging, het gaat een keer lukken meid!!

Meiske, kan het geen innestelingsbloed zijn? Ik hoop het toch nog even hoor, als het niet doorzet is het nog niet over tenslotte. Maar het maakt het wel extra spannend! Ik duim nog even door voor je!

Geplaatst

sas bah wat verdrietig zeg, heel veel sterkte

hier is de test ECHT NIET donker, lichter zelfs naar mijn idee en dat met ochtendurine. Vrees dat we weer dezelfde kant op gaan als de vorige keer.

Wel positieve testen maar een te laag HCG :( het zal toch niet weer hé

BAAL[ATTACH=CONFIG]4460[/ATTACH]

Geplaatst

Moeke, HCG verdubbelt toch om de 2 dagen dus morgen misschien nog maals een keertje testen?

Sas.. Wat een vreselijk nieuws. Veel sterkte en gecondoleerd.

Meiske misschien een innestelingsbloeding. Geen bloed geeft moed.

Geplaatst

@ IVF moeke, niet de hoop opgeven hoor!

@ Babeth, ook jij niet doen!

@ Gabrie hoe is het met jou?

Wij hebben as dinsdag de uitvaart van de oom en tante van mijn lief. Denk dat het een vreselijke emotionele dienst en begravenis gaat worden.

Geplaatst

Ohhh Sas voor jou en je vriend heel veel kracht!!

Met mij gaat het wel. Ben momenteel weer aan de pil zodat mijn menstruatie op "tijd"zal gaan losbarsten.

Daar na gaan we weer aan de slag met spuiten en slikken. Snuiven gelukkig niet!

Ergens half september afreizen naar het grote onbekende Turkije. Weet ff niet wat ik ervan moet denken allemaal.

Denk alleen maar aan gaan met die banaan...

Geplaatst

Ivfmoeke, ik denk yes, kan je feliciteren want ik vond m toch echt wel duidelijk en dan opeens een lichtere test? Meid, ga jezelf niet gek lopen maken door iedere dag te testen, weet dat dit moeilijk is, maar je maakt jezelf alleen maar gek. Hoop dat de testen zaterdag beduidend donkerder zullen zijn!!

Gabrie, wachten op de ongi en dan startten. Hoop dat t allemaal goed gaat lukken in Turkije!

Sas, jij ook. Hoop dT t allemaal gaat lukken, oktober is het zo!! Spreek uit ervaring, want wij trouwen ja begin oktober, Hahahaha.

en wat een heftig nieuws zeg! In een keer een oom en tante verliezen. Jeetje! Heel veel sterkte!

Hier verder geen nieuws behalve dan dat ik me goed voel lichamelijk nu ik de predn. Gebruik. En daardoor voel ik me mentaal ook beter.

Geplaatst

@ Tool, ja oktober is het zo. Zeker met goede vooruitzichten van de bruiloft!! Fijn dat je je weer beter voelt!

@ Gabrie, gewoon gaan met die banaan!!! Als ze in Turkije net zo goed en lief zijn als bij mij in Spanje komt het goed!

Geplaatst

Oohh ivfmoeke, wat een onzekerheid nu weer!! En ik dacht nog wel; zo die is maar alvast binnen, maar nu deze narigheid weer. Pff..heel spannend maak je het hoor. Misschien nu pas zaterdag weer 'n testje doen? Hmm..dat duurt dan ook wel weer erg lang he, zou nu ook willen weten of er wat gebeurt verder.

Ik kan je geen raad geven, alleen maar heeeeel hard hopen dat de testjes echt gauw gaan knallen nu! Sterkte meid!

Tool wat fijn dat 't beter met je gaat! Goed om te horen! Al veel zin in DE dag?:)

Gabrie jij gaat naar Turkije dus! So he wat een wereldreizigers hebben we hier toch zeg!! Is dat dan voor een ivf behandeling, of ook met ECD net als Sas? Weet 't even niet en ik kan je onderschrift niet lezen op m'n tel. Maar spannend joh!

Maar zoals je zegt; gewoon maar gaan met die banaan!:) Vind je lekker positief klinken!

Geplaatst

Ivf moeke, de hoop nog niet geheel opgeven, hoor! Ik sluit mij bij gabrie aan dat hcg per 2 dagen verdubbeld. Ik blijf nog even doorduimen op een duidelijke test later deze week.

Geplaatst

thanks lieve meiden

komt net van de haptotherapeut: zij voelt leven en geeft aan het kan uiteraard beide kanten op. Er is zeker een kindje in wording. Duimen dat het blijft groeien.

ik voel me rustig en ga ook niet meer testen, ik moet dicht bij mijn gevoel blijven. Ik heb kwaaltjes, vandaag flinke krampen gehad die kwamen en gingen.

Zaterdag is het 14 dagen na punctie dus als ik dan niet ongesteld ben geworden testen we weer. Eerder niet heeft geen zin ivm verdubbeling idd.

is deze dan postief dan HCG prikken via huisarts komende week.

Wordt vervolgd

wen hoe was je echo? dat was vandaag toch? ik hoop een mooi kloppend hartje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden