Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ivfmoeke, mooie hcgwaarde! Lekker!

Sylvia, hoop op een dikkere test over twee dagen. Ik gebruik geloof ik alle testen, maar die van kv paarse dop en die van cb vind ik toch wel fijn, ook die wat ik altijd bestel via se.nsi.test, die met de roze dop zijn wel fijn.

die van m'n eerste zwangerschap sn de kv paarse dop is nog steeds zichtbaar het kruisje, die van m'n laatste zwangerschap is geen enkele test meer zichtbaar...dus heb die allemaal weggegooid...

Noor, succes met de eerste fm vandaag!

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Syl, je kan kijken of je er Haarlem op kan spuiten en foto's maken.....deze weken zullen enorm spannend voor je worden, op naar de echo, ik ben erg blij voor je!! Evenals voor moeke!

Geplaatst

In september hopen wij een cryo terug plaatsing te doen.

Hiervoor moeten wij 2 dagen achter elkaar in Dusseldorf zijn voor een echo.

Op het oude forum heb ik wel eens adresjes voorbij zien komen, van hotelletjes/motelletjes in de buurt, zodat we een overnachting kunnen regelen.

Wie weet voro ons nog een goed adresje in de buurt van het Kinderwunschcentrum?

Lottepot

Geplaatst

Ooohh bedankt meiden, jullie stellen mij weer gerust!

Ik dacht juist dat die kruidvat 2x5 zo'n beetje DE testen waren (lees dat altijd), maar ik had gelukkig ook nog 1 KV met paarse dop idd, moest ik 20 sec. ondergedompeld houden, daarna neerleggen en toen meteen een hele duidelijke plus! Maar van dat lichte streepje word ik wel onzeker. Pfiew...wat kan een mens toch tobben zo he! Durf nog bijna niet blij te zijn, schaam...:)

Ik ga gewoon nog maar een paar van die paarse-dop testen halen dan.

Lottepot, veel succes! Ik kan je daar niet mee helpen, wij rijden altijd op en neer.

Geplaatst

Wat een mooie waarde Moeke!

Sylvia een dikke plus met de andere test, ik dacht idd ook dat die KV2voor5 zo duidelijk waren.

Noor, al geweest voor je fm? Wat was er te zien?

Sas: fijne vakantie alvast, hebben jullie verdiend na heftige tijden...

Gabrie, we zitten alweer bijna in september! Weet jullie omgeving dat jullie voor ivf naar Turkije gaan, of doen jullie alsof jullie een tripje gaan maken?

Voor wie 't vroegen: ik verwacht ergens tussen vandaag en zondag ongesteld te worden. Dan weten we weer een beetje waar we aan toe zijn qua planning en kunnen we naar de cryo tp gaan uitkijken.

Ontvingen trouwens zojuist een mooie flitspaalfoto, genomen bij de tunnel vlakbij de kliniek. Volgens mij hadden we die boete al eerder ontvangen, dus waarom ze nu nog een foto nasturen? Maar eens even bij vriend checken of hij wel betaald heeft.... en of het idd van dezelfde flitsactie is of dat we nog een boete kunnen verwachten (want die zat er nu dus niet bij). Wees gewaarschuwd dus...

Geplaatst

Hoi lottepot,

Wij zijn net terug uit dusseldorf voor een cryo terugplaatsing met assisted hatching. Inmiddels onze vierde IVF poging en zijn nu vanuit het Lumc in leiden gewisseld naar Duitsland. Wij hebben meerdere keren in het swiss hotel in neuss geslapen. Goed hotel met zwembad en sauna. Ligt op 10 minuten rijden van de kliniek. Via hotelaanbiedingen.nl betaal je 30 euro p.p.

Heel veel succes. Groetjes petra

Geplaatst

Hoi meiden,

Syl, hoe gaat het met je? En ivfmoeke, met jou?

Dee, is je menstruatie doorgebroken? Alvast heel erg veel succes met de cryotp!

Petra jullie ook, heel erg veel succes in deze slopende wachtweken.

Sas, ik hoop dat je een beetje kunt genieten op je vakantie, wat is dit zware periode voor jullie!

Tooltje, ik blijf duimen voor jullie!

Wij zijn bezig met de laatste voorbereidingen voor de vakantie, i dien mijn cyclus nu 30 dagen duurt dan kunnen we exact op tijd zijn voor de uitgangsecho op cd3.... Meds liggen weer geduldig klaar!

Geplaatst

Hey Meiske! Wat heerlijk dat je nog een vakantie in het vooruitzicht hebt! Fijn he zo laat in de zomer, iedereen is weer terug en nu mag jij nog! Waar ga je naar toe?

Ik hoop dat je cyclus mooi op tijd zal zijn zodat je niet weer een maand hoeft te wachten met een nieuwe poging!

Dee heb jij al nieuws? Wanneer verwacht je weer een cryo tp? En hoeveel heb je er eigenlijk nog? Spannend zeg. Zie je't nog wat zitten allemaal?

Bedankt trouwens voor de flitspaal-tip! Wat balen he zo'n boete!! We zullen er extra op letten!:)

Petra; succes met de wachtweken! Klinkt goed dat hotel met zwembad en sauna!:)

Tool; ik ben ook heel benieuwd hoe het met jou is? Jij zit nu ook in de wachtweken toch? Weliswaar niet na een terugplaatsing, maar wel na een Prednisolon met Banga-poging (haha.. zo noemde je dat toch?:))

Ik hoop het zo voor je!

Moeke hoe gaat het met jou? Voel je je goed?

Met mij gaat het best goed. Ik voel me gelukkig goed, al word ik soms een beetje gek van onzekerheid en spanning. Niet misselijk of wat dan ook, alleen af en toe behoorlijk last van buikkrampjes en dan gewoon bang dat het weer mis is natuurlijk. Maar gelukkig nog geen drupje bloed te bekennen en een knalpositieve test, dus daar probeer ik me maar aan vast te houden. 10 september de eerste echo, erg spannend! De laatste 2 keer heb ik de echo-afspraak weer af moeten zeggen omdat het net voor die tijd mis ging, dus ik vind het al een mijlpaal op zich als we die nu wel gaan halen!

Geplaatst

sas fijne vakantie, rust goed uit

Tool jij al nieuws met je banga poging :)

meiske en jullie, hoe gaat het verder?

Dee al bezig met de cryo, we duimen weer voor je

Sylvia ik heb nu 5wkn 3 dagen misselijkheid. Daarvoor voelde ik ook niets. Dinsdag eerste echo en dan naar vk 17 sept. Blijft enorm spannend, al vliegt de tijd nu wel ivm werk/zoontje. Ik duim onwijs voor jou

Geplaatst

Hè dames,

Vanochtend negatief getest, dus ik Ha ervan uit dat onze prednisolonronde is mislukt. Geen idee wanneer de bongi door gaat breken. Mss ben ik wel te vroeg, maar denk t niet. Dag 25 vandaag. De hoop die ik had is eigenlijk weg. Ook of het ooit wel gaat lukken.

Ivfmoeke en Sylvia, ik hoop dat de eerste echo goed is. Nog even wachten weliswaar, maar hopelijk vliegt de tijd zo voorbij!

Dee, al ongesteld?

Geplaatst

Ah Tool, ondanks de goede moed toch weer een dikke domper.......sterkte!

Ik lees ook goede berichten.

Sas, veel succes in Spanje!

Ik kom ook weer eens binnenwaaien. Zoals jullie weten hebben wij het geluk al mogen proeven van een prachtig dd-wonder. Maar mag ik vragen wat een icsi-behandeling dit jaar kost in DD? Vraag me nl. af of ik me per ingang van volgend kalenderjaar naar pakket 4 moet opschroeven, of dat het weinig zin heeft.

Weet wel dat de kosten van NL en Dld op moment niet zo heel veel van elkaar verschillen. Iemand een idee?

Geplaatst

Spannend voor jullie, Sylvia en Moeke... 10 en 17 sept.... klinkt nog ver weg. Hang in there, elke dag is er één!

Tool, balen dat het weer niet gelukt lijkt en dat het je leven en je gevoel zo blijft beheersen. 't Zuigt je leeg hè.... zo frustrerend dat het zo'n stempel op alles drukt.

Babeth: fijne vakantie!

Ik ben afgelopen zaterdag ongesteld geworden, vandaag dus op CD6. Morgen een vroege fm om te zien of de endo cyste zich nog rustig houdt.

Had onlangs met dr S besproken dat ze alle 4 de dag-1-embryootjes zouden gaan ontdooien en dat dan op dag 5 bekeken zou worden of ze de blastocyst-cryo die we nog hebben, ook moeten ontdooien. Nu kreeg ik gisteren een mailtje dat ze voorstellen om maar 2 van de 4 te ontdooien. We weten niet zo goed of we dat nou prima vinden, of het toch liever anders willen. We willen graag een tp van 2 en willen ook niet het risico lopen dat er niets is om terug te plaatsen, vanwege de Prednisolon en Intralipid. Bovendien zijn het onze allerlaatste cryootjes en we zijn ook wel toe aan duidelijkheid: hebben we na deze cryo poging evt nog een poging, of is het dan klaar? Ook ivm een volgende keer ook weer met Prednisolon en evt Intralipid, je wilt dat liever niet voor niets nemen natuurlijk. Ik weet ook wel dat je nooit zekerheid hebt over hoe het zal gaan lopen en kan dat dan ook wel prima loslaten, maar daarvoor wil ik er toch wel even goed over nagedacht hebben ;-).

Geplaatst

Hè Dee, ik kan het enigszins wel begrijpen dat ze 2 vd 4 willen ontdooien. Iets achter de hand hebben, vermoed ik. Kunnen ontdooide cryo's weer ingevroren worden? E aan de andere kant kan ik jullie standpunt ook begrijpen. Dilemma. Hoop dat jullie eruit komen!

Succes met de uitgangsecho!

Geplaatst
Hoi Jose, wij hebben voor de ICSI 2300 betaald, kaal, dus zonder meds en echo's en bloedonderzoeken enzo.

ivf kost 1300 kaal

Deze prijs vd ICSI is trouwens van oktober 2011 en de IVF van april/mei 2012. Ik vermoed niet dat er zoveel verschil in prijs zal zijn.

Geplaatst

Oh Tool wat balen dat het nu toch weer niet gelukt is!! Ik denk dat je er toch best wel weer hoopvol onder was deze poging met Prednison, en je Dhea-waarde was zo mooi omhoog gegaan, en dan nu weer zo'n domper... Pff, zwaar hoor!

Knuffel voor jou!

Dee succes met je eerste follikelmeting! Wat een moeilijke keuze is dat 2 of 4 embryo's ontdooien!! Tja, ergens denk ik; wat als ze nu allemaal goed ontdooien? Dan wordt opnieuw invriezen weer lastig denk ik? Dan zou je zeggen; misschien is 2 tegelijk ontdooien beter. Maar ja aan de andere kant; wij hadden deze ronde 5 embryo's in de ES, waarvan er uiteindelijk maar eentje het heeft gered, de rest viel allemaal af. Dus als ze bij jou allemaal tegelijk in de ES gaan, kunnen ze op dag 5 wel de beste terugplaatsen (als er een of twee overblijven natuurlijk). Moeilijk! Valt voor allebei de opties wat te zeggen denk ik.

Sterkte met jullie beslissing!

Jose; wij hebben ook 2300 betaald voor de ICSI (kaal idd:))

Succes!

Moeke: dinsdag al een echo, lekker snel!! Fijn dat het goed gaat! Spannend he! Wij schelen trouwens maar 2 dagen zie ik aan jouw ticker, ik loop 2 daagjes achter op je. Hopelijk rond Koninginnedag uitgerekend!:)

Wij doen de echo in NL met 7 weken, dus nog even geduld voor ons. Maar kan niet wachten hoor, hoop zo dat het nu eens goed gaat!!!

Geplaatst

Hey dames,

Met jullie goedvinden breek ik hier effe in om wat advies te vragen.

Ik heb intake in dusseldorf gehad en nu blijkt dat ik een lage AMH waarde heb (0.24). Moet nu 6-8 weken het medicijn DHEA gaan nemen en dan over 8 weken terug voor uitgangsecho, dus voor nu...op het "wachtbankje", maar niet het "normale wachtbankje" ..zucht... Ik vroeg me af of er hier dames zijn, die dat medicijn ook moeten nemen (of hebben genomen) en of er nog andere medicijnen/vitaminen naast zijn ingenomen (zoals vitamine D / Visolie / Omega 3) ? Eventueel bijwerkingen ? ander advies en/of opmerkingen zijn ook welkom :-)

Voor diegenen die in een behandeling zitten, heel veel suc6 en op naar een positieve test.

Voor diegenen waarbij het niet gelukt is, een dikke knuffel en hopelijk geeft een volgende ronde wel het gewenste resultaat.

Voor diegenen die zwanger zijn, gefeliciteerd en genieten van die roze wolk, waarop we hopelijk allemaal hier een keer mogen gaan belanden.

Liefs,

Jolanda

Geplaatst

Hi Jolanda,

Ondanks dat m'n amh-waarde binnen de referentie was, heb ik ook dh.e.a geslikt. Hiermee ben ik in februari van dit jaar mee begonnen. In het begin 50 mg omdat dir standaard wordt voorgeschreven via dr. S. M'n d.h.e.a waarde was niet aanzienlijk gestegen na 2 maanden gebruik, van 4 naar 4,5. Ben in mei zwanger geweest en helaas een mk.

Pop advies van dr. S. Ben ik overgestapt op 75 mg. Twee maanden later weer laten checken en was nu wel aanzienlijk gestegen: naar 11,8.

dus het werkt wel, maar mss dat t bij al werkt bij 50mg. Ieder lichaam is anders.

bijwerkingen die ik heb zijn alleen meer haargroei op kin. Tenminste, mn haartjes daar groeien iets sneller. Maar met een pincet is dat zo opgelost.

Daarnaast gebruik ik ook nog vit. D, omega 3, zie m'n handtekening.

Heel veel succes meid!

Geplaatst

Hoi Tool,

Hmmm...als ik 2 maanden 50 mg moet nemen, het werkt niet, en ik moet dan weer 2 maanden 75 mg gaan nemen, dan zijn we een half jaar verder...zucht...kostbare tijd die ik niet heb. Ik ga maar eens denken of ik niet af en toe wat 75 mg smokkel, maar weet ook weer niet of dat wel goed is, dan maar effe een emailtje naar dr. S. Dank je voor de info, erg fijn om te hebben !

Ik denk dat ik omega3 ook erbij ga nemen, kan nooit kwaad, lijkt me..

Ik kan aan je handtekening niet zien, hoever je in een behandeling zit ?...ben je nu met iets bezig, gaat het binnenkort weer spannend voor je worden ?

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

Hè jolan, zou het even opnemen met dr. S. Er wordt gewoon standaard begonnen met 50mg. Mss mag je wel meteen met 75 beginnen.

We zijn momenteel nergens mee bezig, slik naast vit. D en omega 3 ook nog prednisolon, al ben ik dat nu weer aan het afbouwen omdat onze natuurlijke poging mislukt is (zojuist namelijk ongi geworden), tarwekiemolie en de mama puur van vsm.

Ik moet wel zeggen, we hadden betere kwaliteit embryo's bij de 5e ICSI. En toen was ik dus met 50mg bezig. Daarvoor was de kwaliteit iets minder. Had nu zonder fragmentatie in de embryo's, was bij de vorige drie embryo's bij de 4e ICSI wel aanwezig. Dus ook n kleinere verbetering kan al n verschil uitmaken.

En aantal follikels was ook ietsje meer, ben zelf ook een Low responder en heb gemiddeld maar 4 eicellen, nu had ik er 6

Overleg het eens met dr. S.

Geplaatst

hoi jolanda,

ik ben ook bij dr S en ik moest ook eerst alles op de rit krijgen voordat we begonnen, maar wees blij met dit onderzoek want het kan je helpen.....

in NL ben ik nooit getest op iets , bij dr S bleek dat ik toch een ernstig tekort had aan vitamine D3 dus hebben we dit eerst verholpen.

Nu slik ik nog steeds vitamine D , foliumzuur en Omega 3.

succes , voordat je het weet zit de eerste spuit er weer in !!

liefs adrienne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden