Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden

Nathalie, wat balen dat dat bloedprikken zo moeizaam gaat, jeetje zeg, maar weer achter de rug, helpt het ook niet als je niet kijkt en terwijl ze bezig gaan je bv een boekje gaat lezen?

Sas, triest dat het zo ongelofelijk veel geld kost en wat je zegt gelukkig kúnnen jullie het je veroorloven, wij hadden dat al met de pogingen in Brussel, maar dat is dan lang nog niet zoveel als bij jullie uiteraard. Maar ook wij beseften ons gelukkig dat we dat tenminste kunnen.Ohhh ik hoop zo dat het nu bij jullie ook zal gaan lukken!

dat hoop ik uiteraard voor iedereen he!!

Jolanda ja ik heb nog getest, echt heel erg ben ik ik weet het;-) maar nu echt de laatste, teststreep bijna nog donkerder als de controlestreep ;-)

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Nathalie,

ik heb het intralipid infuus in DD laten zetten.

Voor een evt. zesde poging laat ik het weer daar zetten of als we ervoor kiezen om het in een natuurlijke cyclus te laten doen, via de thuiszorg. Geloof dat er nog iemand op het forum wel thuis wilt langs komen om ht infuus te zetten (volgens mij was het beanie).

Nu is het voor jullie niet meteen een optie om het in DD te laten zetten, gezien de afstand. Voor mij is dat al iets makkelijker, aangezien we maar een uurtje van DD wonen, dus dat is nog te overbruggen.

Vanochtend heel even er met mijn man over gehad (bij de autosleuteloverdracht en de afscheidszoenen, lol) en stel we gaan er toch nog een keer voor, dan wordt dat volgend jaar.

Meiske, hoe ging het bij MvM? test ook zo snel donker bij hun?

Hoe gaat het met de rest met spuiten, snuiven en zo?

Ik voel me alsof ik ongesteld moet worden, zo erg aan het ergeren en opgewonden ben ik. vreetkicks/vreetbuien, stemmingswisselingen, pfff...wordt er niet vrolijker op thuis...

Geplaatst

He Babeth,

Niet kijken heb ik al geprobeerd, maar op het moment dat ik hoor dat het niet lukt gaat het minder goed met me. Wel een goed idee van dat boekje lezen, kan ik ook eens proberen!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Tool, dank je wel voor de tips over het infuus! DD is inderdaad geen optie.

Ik las dat jullie misschien toch nog denken aan een nieuwe poging, ik hoop echt dat het jullie gaat lukken. Jullie hebben ook al zo veel meegemaakt in de mm.

Mmm zo'n vreetbui is heel herkenbaar! Sterkte!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hai Meiden

Sommige namen herken ik nog van een jaar geleden.. Inmiddels ook ik naar Dusseldorf vertrokken voor een volgende poging.. Ik heb op 5 november mijn uitgangsecho gehad en ben vrijdag begonnen met spuiten. Ik ben even aan het bijlezen over de ervaringen hier.

Ik wens jullie ook allemaal veel succes!

groetjes Margot

Geplaatst

Intralipid? Mag ik vragen wat dat is? Ik moet 14 november voor de eerste follikel meting komen.. Mag ook ik weer bloed prikken.. En dat gaat altijd heel beroerd.. Heb geen lekkere vaten in mijn arm..

Ik spuit 300 menopur en 150 puregon.. Maar ook een amh waarde van bijna niks.. Ik voel me met dat mengen van dat menopur wel een soort apotheker.. Vanmorgen was ik met een half uur klaar.. Deze tijd moet sneller kunnen.. Ik ga voor een kwartier.. Haha! Die pen is dan toch wel erg makkelijk..

Geplaatst

He Margot, Intralipid is een sojainfuus:

Vrouwen bij wie een ivf-behandeling keer op keer op keer mislukt, hebben met een nieuwe behandeling vijf keer zoveel kans op een zwangerschap. Bovendien daalt de kans op een miskraam. Wat het is? Het is eenvoudig en goedkoop: een calorierijk drankje dat normaal wordt gebruikt als infuusvoeding voor mensen die niet zelf kunnen eten.Bij één op de vier vrouwen die problemen hebben met zwanger raken, ligt de oorzaak bij het immuunsysteem. Daardoor stoot het lichaam de embryo steeds af. Deze vrouwen ondergaan vaak zonder succes meerdere – dure – ivf-behandelingen.

De vruchtbaarheidskliniek Care Fertility in het Britse Nottingham heeft ontdekt dat een drankje op basis van soja-olie ervoor kan zorgen dat de kans op een succesvolle zwangerschap toeneemt. Het gaat om Intralipid, dat normaal wordt gebruikt als infuusvoeding voor mensen die bijvoorbeeld vanwege maagproblemen of een operatie niet zelfstandig kunnen eten.

Aan het onderzoek van Care Fertility deden bijna 100 vrouwen mee die gemiddeld 6 mislukte ivf-behandelingen hadden ondergaan. Van hen kregen 50 vrouwen een infuus met het drankje Intralipid en 46 vrouwen niet.

Van de vrouwen die Intralipid kregen, raakte de helft zwanger en werden uiteindelijk 23 baby’s geboren. Bij de vrouwen die een gewone ivf-behandeling ondergingen, was dat slechts 9% (4 baby’s).

Volgens Dr George Ndukwe, medisch directer van de kliniek, is het drankje goedkoop, wordt het goed verdragen en geeft het geen bijwerkingen. Het is alleen niet geschikt voor vrouwen met een ei- of soja-allergie. De behandeling kost slechts 240 euro.

Bron: The Telegraph

Zie dat jij ook problemen hebt met bloedafname, ben blij dat ik niet de enige ben!

Heb je nog tips voor me?

Spannend, 14 november je eerste fm! Op naar een mooie score!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Nou.. Zo leer ik weer wat nieuws.. Ben je een jaar weg, zijn er ineens van allerlei vernieuwde technieken!

Vanmorgen een vernieuwde toptijd van 20 minuten.. Veel bubbeltjes in het mengsel dat dan weer wel..

Ben heel benieuwd woensdag .. In Nijmegen had ik meestal maar een stuk of 4 eitjes.. Dus meer zullen het echt niet zijn..

Ik ben eigenlijk elke keer weer bang dat er ineens niks meer is.. Kan wel met mijn eivoorraad.. Maar goed.. Blijft spannend ..

Geplaatst

Hier weinig te melden. Zit aan de progynova, morgen even bellen met Spanje om te horen wanneer ik de echo moet doen, zal denk ik eind van de week zjn. E dan zien of mijn BMS goed groeit.

Mijn lief gaat morgen weer voor 6 weken weg....dus vandaag nog even genieten van elkaar.

Geplaatst

Hey meiden,

Sommigen van jullie kennen me misschien nog, ik zie dat Sas en Tool er nog zijn. Voor de rest zal ik me even op nieuw voorstellen, ik ben begin van het haar zwanger geraakt door Icsi, pas na 3 maanden durfde ik weer adem te halen, we kregen na 5 goede echo's te horen uit de risicoperiode te zijn. Enkele dagen later sloeg het noodlot toe en zagen we bij een pretecho (die maakte ik bijna iedere 2 weken omdat ik zo bang was dat het misschien mis zou gaan en ik wilde gewoon gerustgesteld worden) dat het kindje niet meer leefde. Woede en verdriet overheerste en ik kon me niet voorstellen hier ooit nog overheen te kunnen komen. Na de operatie ben ik een week thuis gebleven, we hebben alleen maar gehuild.

Het laatste half jaar hadden we echt nodig achteraf, alles een plekje geven en na 5 jaar even niet bezig te zijn met baby's. Mijn 2 beste vriendinnetjes waren gelijk met mij zwanger wat het echt niet makkelijker maakte, met 1 werk ik zelfs alle dagen, maar ook dat wende zelfs.

Bewust ben ik ook even niet meer op het forum geweest, ik kon het even niet meer aan om ermee geconfronteerd te worden.

We hebben best een super half jaar gehad, ik kon weer lekker roken en drinken we zijn veel op vakantie geweest en we hebben nog een zaak geopend, we hebben er 5 dus je begrijpt dat ook dat genoeg afleiding geeft.

Inmiddels ben ik er weer aan toe, we gaan eerst nog op wintersport einde dit jaar maar daarna gaan we er weer voor! We hebben nog 2 embryo's in de vriezer is DD, dus hopelijk zit daar al een goede tussen!

@Sas jeetje 2e poging nu in Spanje? Wat goed, Griekenland helemaal achter je kunnen laten?

@Tool, 1 woord voor, kut! De behandelingen zijn al zo naar en dan om financiële redenen moeten stoppen is echt kut! Er zou hier echt een apart potje voor moeten zijn!

Geplaatst

@ Roosie, welkom terug! Jeetje jullie hebben idd een heftige periode gehad! Maar fijn dat jullie er weer voor gaan!

Wij zitten midden in ECD 2. Ik verwacht over een week of 2-3 de tp te hebben. Cyprus( niet griekenland) achter ons gelaten en alleen maar blik op Spanje. We zijn er g blij en tevreden met Spanje ook al is de 1ste ECD niet gelukt.

Geplaatst

He roosie, welkom terug!

t is ook een heftige periode voor jullie geweest idd. Gelukkig dat jullie in de tussentijd weer hebben kunnen genieten en weer hebben geleefd! En over een tijdje verder met jullie cryo's! Spannend hoor! Ik hoop met heel mijn hart dat het gaat lukken en dat jullie een klein wondertje in jullie armen mogen houden!

tis ook eigenlijk k.u.t, mAr waarschijnlijk zal dat idd de voornaamste reden zijn indien we besluiten om te stoppen.

sas, nog een fijne avond met je mannetje voordat je m weer moet missen! Wel jammer dat hij niet bij de tp kan zijn! Ga je weer met je moeder?

Geplaatst
@ Nathalie, je menstruatie er al? Kun je ook weer beginnen.

He Sas,

Nee menstruatie is er nog niet. Is wel fijn eigenlijk, dan kom ik beter uit met de echo's , werk en weekenden :)

Wat rot dat manlief weer weg gaat en je er weer alleen voor staat! Is hij wel terug voor een eventuele tp?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Margot,

Tja het ivfmoeders forum is een leerzame site :)

Ik las het dus op het internet, maar de ervaringen heb ik dan hier weer gelezen :) Ik heb er nml nog geen ervaring mee.

Spannend de woensdag! Hopelijk zijn het er lekker veel, niet te veel natuurlijk!

20 min, dat gaat steeds sneller, lekker tikken he voor de luchtbellen :)

Groetjes Nathalie

Nou.. Zo leer ik weer wat nieuws.. Ben je een jaar weg, zijn er ineens van allerlei vernieuwde technieken!

Vanmorgen een vernieuwde toptijd van 20 minuten.. Veel bubbeltjes in het mengsel dat dan weer wel..

Ben heel benieuwd woensdag .. In Nijmegen had ik meestal maar een stuk of 4 eitjes.. Dus meer zullen het echt niet zijn..

Ik ben eigenlijk elke keer weer bang dat er ineens niks meer is.. Kan wel met mijn eivoorraad.. Maar goed.. Blijft spannend ..

Geplaatst

Hoi Roosie

Welkom terug.

We hebben destijds exact t zelfde meegemaakt rond de zelfde tijd.

Maar nu dus weer met frisse moed na de wintersport van start! Ik wens je heel veel succes!

liefs

noor

Geplaatst

Nee hij is niet terug voor de tp, hij komt pas 1 dag voor kerst thuis. Dus ik hoop zo dat ik hem met een vette dikke positieve plus op kan halen van schiphol!

He Sas,

Nee menstruatie is er nog niet. Is wel fijn eigenlijk, dan kom ik beter uit met de echo's , werk en weekenden :)

Wat rot dat manlief weer weg gaat en je er weer alleen voor staat! Is hij wel terug voor een eventuele tp?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Ja mijn moeder gaat weer mee....die komt zo ook nog een ergens :-))

sas, nog een fijne avond met je mannetje voordat je m weer moet missen! Wel jammer dat hij niet bij de tp kan zijn! Ga je weer met je moeder?

Geplaatst

Roosie,

Gossie, wat een k*t periode heb jij achter de rug. Fijn om te lezen dat je toch weer overeind bent gekrabbeld. Vaak heb je ook niet echt een keuze om toch weer door het leven te moeten, maar das zo makkelijk gezegd en niet zo 1 2 3 gedaan.

Ik hoop dat de positieve energie jullie weer de moed en motivatie geeft om weer fris aan een nieuwe poging te beginnen en nu wel een gezond eindresultaat te mogen krijgen.

Sas,

Moet ook niet altijd even makkelijk zijn om zonder je liefje het traject door le lopen ? Ik hoop en duim met je mee dat wanneer hij terugkomt, je hem inderdaad een dikke vette positieve verrassing mag presenteren ! het heeft nu wel lang geduurd, dus jullie tijd mag ook komen.

Hier weet ik effe niet wat te denken en te voelen. Vanmorgen voor echo geweest, zitten vandaag op dag 7 van hormoon stimulatie, maar er was vrij weinig te zien. De dokter had ook problemen om mijn eierstokken te vinden, hij zei dat mijn baarmoeder wel erg hoog lag, waardoor de echo het niet kon zien/vinden, dus om uitsluitsel te krijgen, is er bloed getrokken, om bepaalde hormoonwaarden te krijgen. Hiervan krijg ik morgen de uitslag. Hopelijk zijn de waarden goed genoeg om toch door te mogen, want gevoel zegt, dat de poging mislukt is en (weer) afgebroken gaat worden.

Geplaatst
Nee hij is niet terug voor de tp, hij komt pas 1 dag voor kerst thuis. Dus ik hoop zo dat ik hem met een vette dikke positieve plus op kan halen van schiphol!

Sas, dat zou helemaal geweldig zijn en een supermooi kerstkado. Geen idee om de positieve test in te pakken als kadootje? Ik zie het al helemaal voor me!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden