Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sas heeeel veel succes 15 eicellen damn om jaloers op te worden. Heel veel bevruchtingen toegewenst.

Margo hier ook 2x geen bevruchting....drama alom. Krijg er nog hoofdpijn van. Sterkte.

Jolanda wat een %*'"&*'@&&verhaal. Hier ook overgewicht maar wel altijd alle eicellen kunnen aanprikken. Hoop dat je het een plek kunt geven. Sterkte met de volgende poging. Ik volg je ook op ZP forum.

De rest succes.

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nathalie, balen dat je zo misselijk bent, hoop dat het gauw over is. Hoever ben je nu in het traject? ben het even kwijt, sorry!

Hier vanochtend met de post het getekende en ingevulde formulier retour gekregen van dr. S. nu hopen dat de verzekeringsmaatschappij alles gaat vergoeden!

Geplaatst

hi meiden

wat lief al dat medeleven.. voor mij hoeft het niet meer met die MM.. ik had me nog bij elkaar geraapt voor deze poging in DD .. ik wilde er wel alles aan gedaan hebben.. Maar met zo'n laag AMH weet je dat je niet lang meer hebt. De laatste poging is me heel zwaar gevallen.. Dit trek ik niet meer.. Ik vind het mooi geweest. We gaan verder in ons adoptietraject..

Het klinkt raar maar naast verdriet geeft het ook rust.. Ik was dolgraag zwanger geweest en heb er van alles aan gedaan, maar het mocht niet zo zijn.. waarschijnlijk ligt er iets anders voor ons in het verschiet..

liefs

Geplaatst

Hoi Tool,

Dit is de 4e dag met het stimuleren (puregon en menopur), dat is toch te vroeg voor overstimulatie??

Begin me zorgen te maken nml, heb al eerder overstimulatie gehad alleen had ik toen een opgezette buik, nu niet.

Wat fijn dat dr. S zo snel was met de formulieren!! Hopelijk gaat je verzekering er akkoord mee!

Groetjes Nathalie

Nathalie, balen dat je zo misselijk bent, hoop dat het gauw over is. Hoever ben je nu in het traject? ben het even kwijt, sorry!

Hier vanochtend met de post het getekende en ingevulde formulier retour gekregen van dr. S. nu hopen dat de verzekeringsmaatschappij alles gaat vergoeden!

Geplaatst

Jeetje Margot, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, vind het een heftig berichtje en zo verschrikkelijk voor jullie!

Waarschijnlijk ook omdat ik mezelf erg kan vinden in je verhaal, alleen dan niet m.b.t. adoptie.

Ik hoop op een mooie toekomst voor jullie!!

Groetjes Nathalie

hi meiden

wat lief al dat medeleven.. voor mij hoeft het niet meer met die MM.. ik had me nog bij elkaar geraapt voor deze poging in DD .. ik wilde er wel alles aan gedaan hebben.. Maar met zo'n laag AMH weet je dat je niet lang meer hebt. De laatste poging is me heel zwaar gevallen.. Dit trek ik niet meer.. Ik vind het mooi geweest. We gaan verder in ons adoptietraject..

Het klinkt raar maar naast verdriet geeft het ook rust.. Ik was dolgraag zwanger geweest en heb er van alles aan gedaan, maar het mocht niet zo zijn.. waarschijnlijk ligt er iets anders voor ons in het verschiet..

liefs

Geplaatst

Margot, wat heftig, en wat een groot genomen besluit, moeilijk maar ook klink je sterk en overtuigd! Je hebt inderdaad ontzettend veel in het werk gesteld voor een kindje en nu dan de eg er naartoe via een andere weg, ik wens jullie heel veel succes!!

Geplaatst

Nathalie, de echo was goed, er was een mooie hartactie te zien,maar het meten was moeilijk, hij kon niet goed meten: het vruchtje ligt hoog en diep en daardoor was de afstand tot de echokop erg groot. Hij is nu gemeten op 6 w2dgn maar zou ook meer of minder kunnen zijn.zijn advies was om over twee weken een nieuwe echo te maken.voor nu was hij zeker tevreden. Mogelijk was de moeilijke ligging ook de reden dat ze afgelopen maandag niet Goed konden meten.het blijft spannend maar iig Goed nieuws!!

jee het was Druk vandaag in DD!!!

en jij, ben je al aan het stimuleren Nathalie?

Geplaatst

Wat ontzettend goed nieuws Babeth dat ze een goede hartactie zagen!! Hopelijk ligt het brusje over 2 weken beter in het zicht!!

Zit nu op cyclusdag 7, ben nu 4 dagen aan het stimuleren met puregon en menopur echter, ben erg misselijk en ben nu bang voor overstimulatie maar is het daar nog niet wat vroeg voor?

Met alleen puregon heb ik ook al eens overstimulatie gehad in combinatie met decapeptyl echter, toen had ik een opgezette dikke buik en nu niet...

Heb maandag een fm in het spaarne zh en drink me suf aan water en brandnetelthee!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Sas goed nieuws meid!!!

Babeth voor jou ook goed nieuws dus, het was/is wel erg spannend zo te lezen he, maar voor nu is er gelukkig goede hartactiviteit te zien! Gelukkig dat dr. S. positief was! Nu hopen dat ukkie lekker doorgroeit de komende tijd!!!

Margot, wat erg voor jullie! Enorme teleurstellingen elke keer weer... Zo veel gevochten en dan dit...

Ik hoop dat jullie adoptietraject jullie gauw het zo gewenste kindje gaat brengen! Sterkte meis!

Geplaatst

Hoi Margot,

Ik zit momenteel ook in die situatie. Weer bij elkaar geraapt, weerr hoop gekregen, want deze keer zou het hem toch worden, en weer die teleurstelling. Meid, we kennen het helaas allemaal maar al te goed. Wat kun je nog zeggen om troost te geven, .."het komt goed ?" nee, dat kunnen we niet meer zeggen..."meid, misschien bij een volgende poging, betere kansen ?", nee, daar geloof je ook niet meer in...Op een gegeven moment geloof je er gewoon niet meer in en kun je de hoop, moed en energie er ook niet meer voor vinden, dan is het genoeg geweest. IK vindt het knap van jullie dat jullie het adoptietraject in willen/durven, want dat zal ook niet makkelijk worden. Het blijft toch maar weer wachten en wachten en al dat papierwerk dat erbij komt kijken. Wat moeten we niet allemaal over hebben, voor zo een kleintje he ?...Ik ken jullie geschiedenis niet echt, maar is ECD geen laatste optie voor jullie ?

Heel veel sterkte en hopelijk komt jullie grote wens toch nog een keer uit !

hi meiden

liefs

Tool,

Fijn dat in ieder geval dat formulier weer getekend is, nu op naar de verzekeringsmaatschappij. Ook daar blijft de uitslag altijd een vraag ?

Babeth,

Fijn dat jullie echo zo goed was. Fijn om gerustgesteld te worden.

Geplaatst

Lieve Margot,

wat een groot besluit hebben jullie genomen. Heel begrijpelijk en ik hoop dat het adoptietraject jullie een mooi kindje mag brengen aan wie jullie al jullie liefde kwijt kunnen! Heftig allemaal, al die emoties, altijd weer jezelf oppeppen om weer voor een poging te gaan, maar dan toch iedere keer weer die teleurstelling.

en ook begrijpelijk dat jullie besluit toch ook rust geeft.

wilde dat het bij ons ook duidelijk wordt wat R gaat gebeuren. Zoveel dingen gieren door mijn gedachten. Kan het af en toe niet meer stopzetten en djati's ook vermoeiend.

Meid, heel veel sterkte en het zal zeker een mooi pad zijn dat jullie nu gaan bewandelen, maar ook wellicht met obstakels. Maar jullie zijn sterk en zullen deze obstakels overwinnen! X

Geplaatst

Nathalie. Heb geen ervaring met overstimulatie. Ik vermoed dat dag vier ook nog te vroeg is. Woensdag de eerste fm. Als je het niet vertrouwd zou ik morgen gewoon effe bellen. Succes meid!

Geplaatst

Hoi Tool,

Dank je wel voor je reactie! Heb gelukkig morgen al de 1ste fm, hopelijk is het allemaal niet voor niets geweest...nog een keer overstimulatie trek ik op het moment niet.

Hoe bevalt het getrouwde leven? Alweer 1,5 maand, tijd vliegt toch he!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hihihi, morgen is t idd al de 26e.ben n beetje de tijd kwijt. Heb ik altijd als t tegen t einde van t jaar loopt.

getrouwde leventje bevalt prima. Vind t heerlijk om hem nu mijn man te noemen, hihihi. En heb t idee dat we nog weer dichter bij elkaar zijn gekomen.

Geplaatst

:) grappig he van m'n vriend naar m'n man..vergiste me in het begin nog wel eens en vond het in het begin wel wat onwennig :)

Herkenbaar tool..het einde van het jaar en dan de tel kwijt zijn..

Groetjes Nathalie

Geplaatst

kalimera!!!

Nathalie, veel succes vandaag bij de eerste fm!!! ben benieuwd hoeveel het er zijn en hoe groot ze al zijn! toi toi toi!

Sas, jij bent als het goed is al onderweg naar Spanje, tenminste, ik ga ervanuit dat alles goed is blijven gaan! voor jou ook heel veel succes en toi toi toi!!!

Geplaatst

Dag meiden,

ik breek even in hier..

Ik ben bezig met mijn eerste icsi poging en het is WD 9. Ik weet nog niet wat het is geworden maar voel in ieder geval niets..

We doen de behandeling nu in Arnhem maar ik zou het wel in Dusseldorf willen. Ik hoor positieve dingen en dat doet me goed! ik ben heel nieuwsgierig waarom jullie hebben gekozen voor Düsseldorf. Of zijn overgestapt misschien ook wel eerst Arnhem?

Wat zijn de verbeterde ervaringen?

als het nu niks wordt denk ik te willen overstappen mits er geen lange wachtlijsten zijn..

Zou het leuk vinden jullie reacties te lezen!

wens jullie in ieder geval veel succes!!!

Geplaatst

Hoi Tool,

Net eerste fm gehad, gelukkig geen overstimulatie! pffff pak van m'n hart.

Hier de bevindingen van het spaarne zh:

Endometrium 11 mm (wat is wenselijk eigenlijk?)

Links: 1x 14 mm + 1x 12 mm, 3

Rechts: 1x 20 mm + 1x 18 mm + 1x 15 mm + 1x 14 mm + 1x 13 mm + 1x 12 mm, 3

Links blijft achter jammer genoeg! Had een beetje gehoopt op de score van Sas haar donor, maar ben blij dat ik geen overstimulatie heb!

Groetjes Nathalie

kalimera!!!

Nathalie, veel succes vandaag bij de eerste fm!!! ben benieuwd hoeveel het er zijn en hoe groot ze al zijn! toi toi toi!

Sas, jij bent als het goed is al onderweg naar Spanje, tenminste, ik ga ervanuit dat alles goed is blijven gaan! voor jou ook heel veel succes en toi toi toi!!!

Geplaatst

Hoi Druppel,

Als eerst wil ik je heel veel sterkte wensen in de wachtweken! En hopelijk twee mooie dikke strepen op de test!!

Nu je vraag over de bevindingen in DD.

Ik ben van MCK Leiderdorp overgegestapt naar DD, in Leiderdorp hed ik 4 verse ICSI pogingen gehad, totaal 8 terugplaatsingen.

Wij waren zeer tevreden over de artsen en verpleegkundigen daar alleen nog geen gewenst resultaat en steeds dezelfde medicatie.

Op dit forum las ik over DD en dit sprak me aan.

M'n ervaring in DD is dat het af en toe wat rommelig en onduidelijk is, daarom werk ik zelf altijd met lijstjes die ik bespreek met dr. S.

Ik mail wat af met de assistente van dr. S, die trouwens goed te bereiken is!

Ook mail ik met de immunoloog daar als ik vragen het ( dr. Pf.) Hij is ook erg snel met antwoorden.

De medicatie is echt op het individu aangepast door dr. S ( heb nu bij 2 pogingen 2x verschillende medicatie gehad).

Kortom, ik heb goede ervaringen in DD...nu nog het gewenste resultaat..

Groetjes Nathalie

Dag meiden,

ik breek even in hier..

Ik ben bezig met mijn eerste icsi poging en het is WD 9. Ik weet nog niet wat het is geworden maar voel in ieder geval niets..

We doen de behandeling nu in Arnhem maar ik zou het wel in Dusseldorf willen. Ik hoor positieve dingen en dat doet me goed! ik ben heel nieuwsgierig waarom jullie hebben gekozen voor Düsseldorf. Of zijn overgestapt misschien ook wel eerst Arnhem?

Wat zijn de verbeterde ervaringen?

als het nu niks wordt denk ik te willen overstappen mits er geen lange wachtlijsten zijn..

Zou het leuk vinden jullie reacties te lezen!

wens jullie in ieder geval veel succes!!!

Geplaatst

Nathalie,

ondanks dat links niet goed meewilt, is het toch geen slechte score ?

hebben ze evt. al iets over punktie gezegd ? zover ik het begrepen heb, doen ze punktie tussen 18 en 20 mm ? Met nog een pregnyl boost, dan doen die kleinere ook nog mee, dan moet het toch goed komen ?

Sas,

Nogmaals suc6 !

Druppel,

Hopelijk is het niet meer nodig om de overstap nog te maken, maar mijn ervaring :

Wij zijn een 2e opinie gaan vragen in dusseldorf (ook vanwege alle wonderhalen die je hoort en leest) omdat we in ons eigen ziekenhuis na 5 jaar niet meer echt begrepen voelde en er ook vanwege miscommunicatie dingen fout waren gegaan, waardoor het vertrouwen ook weg was.

Ik moet zeggen, het was een verademing, om daar op gesprek te mogen gaan. Ze staan open voor jouw situatie, jij bent de patient, en naar jouw lichaam wordt gekeken en op basis daarvan ook een behandelschema opgezet, geen standaard protocol dat ze in de meeste ziekenhuizen hanteren. Dat vondt ik nog het meest positieve eraan. Verder zijn ze heel aardig, en er zijn ook een aantal mensen die goed nl spreken, dus dat is ook nooit weg.

Nadelen : je moet goed in je schoenen staan om met alles mee te blijven denken en vragen vragen vragen, want het kan soms hectisch en chaotisch gaan, waardoor je soms in de auto richting huis zit en denkt, ik ben dit vergeten, waarom heb ik daar niet aan gedacht, dus goed voorbereiden.

Alles gaat via een rekening, die vrij snel gestuurd wordt, die jij dient te betalen en dan verder zelf met je verzekering dient af te handelen. Mocht je narcose krijgen, moet je eraan denken om die wel cash te betalen, daar ze die mensen inhuren, staan die los van de kliniek. Voor de rest kan ik er nog niet zoveel over zeggen, daar ik er nog niet zo lang in behandeling ben.

Suc6 met je wachtperiode.

Geplaatst

he Nathalie, dat is toch geen slechte score nu toch?is er al iets gezegd over een mogelijke punctiedatum? want er zitten toch al een paar grotere tussen. maar heel fijn dat er geen overstimulatie i!!!

Druppel, wij zijn na onze derde ivf (laatste keer geen bevruchting met ivf) vanuit M'tricht naar DD gegaan. Ook mede door de verhalen hier op het forum en ook omdat we in M'tricht wel een vierde keer mochten doen, maar dat zou toch geen kans hebben in hun ogen. word er nu nog pissig om hoe ons evaluatiegessprek daar gegaan is. we hebben ook een intake gehad in Geer.tgen, mede ook met het oog op evt. een ecd-poging. UIteindelijk toch voor DD gekozen en daar werd icsi gedaan ondanks dat het zaad goed genoeg voor ivf is. Maar omdat we geen bevruchting hadden bij de laatste ivf i hiervoor besloten. uit onze 4e en 5e ivf/icsi hebben we meer embryo's gehad en ook betere kwaliteit. In M'tricht werd gezegd dat andere medicatie geen zin zou hebben, nou, het tegendeel is wel bewezen. Bij onze laatste ivf weliswaar zwanger, maar helaas een mk, maar toch, met andere meds heb ik wel betere resultaten gehad.

Het is er idd een beetje chaotisch, maar iedd goed voorbereid naar de gesprekken gaan en je bent al een heen eind.

de narcose bij de punctie vind ik ideaal.

verder idd heel aardig allemaal. Alleen soms lang in de wachtkamer zitten, daar moet je wel rekening mee houden. Het kan nogal eens uitlopen.

Laten we hopen dat je niet hoeft over te stappen en dat het nu allemaal goed gaat!! succes met de laatste wachtdagen!!!

Sas, ben heel benieuwd hoe het vandaag gegaan is en hoe het met jullie embryo's is!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden