Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg


Twinklestar

Aanbevolen Berichten

Dames mbt medicatie.

indien het nog een poging betreft die vergoed wordt dan moet je even contact opnemen met een apotheek die verbonden is aan bv een ziekenhuis dat ivf uitvoert, alleen due apotheken mogen het nog verstrekken.

in principe zullen zij je de medicatie verstrekken maar zul je het zelf voor moeten schieten en de rekening vervolgens bij je zorgverzekeraar weer indienen.

uiteraard kun je ze ook vragen of zij ( de apotheek) wél verstrekken indien je een schrijven van je verzekering kan overleggen.

Helaas is er nog geen adequate regeling voor tot op heden......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Jeetje het wordt ons ook wel steeds moeilijker gemaakt. Jammer dat er nog geen goede oplossing is voor de buitenlandse ziekenhuizen. Ik heb er even een stuk over gelezen op Freya. In Dusseldorf moet je ook altijd al de behandeling voorschieten en nu dus nog de medicatie erbij.... Plus de rompslomp van een ziekenhuisapotheek vinden die mee wil werken. Gelukkig is ons streekziekenhuis om de hoek en doen zij ook ivf. Dus hoop dat ik daar terecht kan.

 

Remmir spannend voor jullie. Hebben jullie alle pogingen in Dusseldorf gedaan? Of eerst in Nederland begonnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik ga beginnen Noes! Brrr spannend. Hoop geregel en gepuzzel met die echo's en alle declaraties naar de verzekering plus het bizarre voorschieten van bedragen... Jij gaat dinsdag? Ik ben zo benieuwd wat jij gaat krijgen qua voorstel!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames het scheelt wel dat de rekening van DD een betalingstermijn heeft, en meestal is de verzekering op tijd met vergoeden.

morgen haal ik alvast de Synarel, lokaal zkh die verstrekt, rekening indienen.

 

niet met care betalen bedoel je bun apotheek in DD? Of creditcard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moes, spannend zeg. Heb je nu een ander advies gekregen als in Nederland? Maar wat een geld zeg, pfff. Moeten jullie nu alles zelf betalen?

Hoe weet je dan precies wat de medicatie gaat kosten? Of zegt de ivf kliniek dat van te voren? Ook niet zo prettig om met zoveel geld op zak te lopen. Zit die apotheek daar op de hoek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De apotheek zit echt een koprol verder, stelt niks voor. Ze zeiden niks vooraf over de kosten en ik kon dan ook maat de helft meenemen nu....omdat je niet met card kon betalen. Niet met pin en niet met creditcard. Ook geld pinnen kon maar een beperkt bedrag daar bij de bank. Ik heb een andere combi van medicijnen gekregen dan in nl. Niks geen toelichting, hupsa recept mee. Synarel had ik eerder ook een keer, wel makkelijk dat snuiven. Scheelt weer blauwe plekken. De uitslag van het bloed heb ik dan pas rond de punctie...alsof je er dan nog wat aan hebt...

Moet je trouwens eerste dag menstruatie daar aanmelden?

Ja Noes de vissen....ik had ook uitloop van 45 minuten inderdaad!

En Twinkle, wanneer begin jij?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moes, heeft dr. S niks gezegd over de medicatie? En waarom het tot nu toe nog niet gelukt is?

Mag ik vragen waar jij de echo's gaat doen?

Ik ga volgende week bellen voor een uitgangsecho. Maar zie ook wel weer op tegen het hele Mmm gebeuren.

Is er hier ook nog iemand die contact heeft met dr. Pfeiffer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zegt dat mijn leeftijd de grootste factor is. En dat er verder niks mis is waarschijnlijk. Hij zei inderdaad niks over de medicijnen. Ik kreeg gewoon het recept en daardoor zag ik dat het anders was. Neusspray doet hij omdat het minder remmend werkt dan decapeptyl. Ik hoorde van Noes dat zij bij M.ck echo doet, ik in M.aasstad. En jij? Je moet ff vragen want soms kun je ook bij een echo bureau in je woonplaats terecht. Leuk dat je er ook weer voor gaat. Ik zie er ook tegenop, tegen al het geregel en de spanning plus troep in mijn lijf..

Maarja hebben we keus......:(

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dan wel het lange schema? Dat is toch vaak met decapeptyl (en nu dus met die neusspray)? Of vergis ik me?

Laatste poging die ik heb gehad was met gonal f, cetrotide en pregnyl. Maar wellicht is het inmiddels wel veranderd en krijg ik nu andere medicatie. Ik wil naar een echobureau in Amsterdam. Is voor mij 20 a 30 minuutjes rijden. Maar volgens mij moet ik de echo's wel zelf betalen dan. Helaas zijn de ziekenhuizen die jij noemt te ver weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt toch de echo rekening naar de verzekering sturen? Doe ik ook. Maar ik heb korte schema, gelukkig en dat wordt ook aangeraden bij hogere leeftijd. Jij de lange dan? Ik had ook altijd gonal erbij maar nu dus niet meer. Ik moet ook flink reizen voor de echo maar altijd korter dan dd!!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt toch de echo rekening naar de verzekering sturen? Doe ik ook. Maar ik heb korte schema, gelukkig en dat wordt ook aangeraden bij hogere leeftijd. Jij de lange dan? Ik had ook altijd gonal erbij maar nu dus niet meer. Ik moet ook flink reizen voor de echo maar altijd korter dan dd!!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

 

volgens mij mij wordt dat niet vergoed omdat Dusseldorf ook de echo's rekent ondanks dat je ze daar niet doet. Maar het valt altijd te proberen. Ik zie dat je in noord Holland woont . Is Amsterdam dan niet dichterbij voor jou?

 

nee heb ook altijd kort protocol gehad. Lange lijkt me helemaal niet fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb weleens gehoord dat DD alleen maar met kort protocol werkt.

 

Wij vanochtend telefoon uit DD. Over de uitslag van de bloedtesten! Punctie wordt toch dinsdag! Pff ben ik blij dat ik het voor de zekerheid heb laten checken!

 

Remmir, spannend zeg. Wat voor bloedtest heb je gehad dan? Is dit de eerste poging in Dusseldorf? Succes dinsdag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook dat de progesteron getest wordt tzt. Want bij mij verschilt het nogal eens de priktijd. Niet vergoed? Het zkh bood mij aan om het daar te doen, niet dichtbij maar wel waar ik al twee pogingen gedaan heb en de mensen een beetje vertrouwd. Dan maar wat verder. Hoe kom je toch overal achter als je dit forum niet hebt met elkaar????

Blij mee!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja fijn dit forum! Groot gelijk Moes het zekere voor het onzekere!

 

Ik heb getest op dat de eitjes rijp genoeg zijn! Zodat de punctie niet te vroeg wordt gedaan. En ze testen meteen of er geen eitje op springen staat anders moet de punctie wel! Maandag was toch net te vroeg! Dit is onze eerste poging in DD!

Jij ook succes weer met de hele mmm!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moes, ja kan me voorstellen dat je het dan liever in dat ziekenhuis doet. Vergeleken met naar Dusseldorf rijden valt dat ritje dan wel mee.

Nog even een praktische vraag... Had je dan een koelbox mee naar Dusseldorf voor de medicijnen? Aangezien je het gekoeld moet bewaren.

Ik heb mijn zorgverzekeraar gebeld maar kreeg geen duidelijk antwoord. Ze had het over bij de apotheek in Nederland halen of in Duitsland. Maar ja in Nederland mogen ze dit dus niet meer leveren....

 

Remmir, wat goed die bloedtest. Ik zie dat je een poging hebt gehad zonder eitjes dus kan me voorstellen dat je het wilt laten controleren. Succes dinsdag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Twinkle, ik had een koeltas mee inderdaad! Maar kreeg allemaal medicatie die ongekoeld mag blijven! Het is nu ook best koud buiten dus in de achterbak met een koeltas plus koelelement kon het best een dagje overleven. Hoefde niet dus.

Mijn zorgverzekeraar deed ook vaag dus daarom heb ik het maar in dd gehaald. Lever ik de bon in bij ze.

Wanneer ga jij naar dd toe?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden